• nadrazak 2

    Vozím 21" rám a uvažuju,že bych vzal 19" kvůli větší obratnosti a tuhosti.Navíc menší rám líp vypadá..Sedlovku vozím 350mm na 21" a mám ji na rysce max.vytažení.U té 19" bych dal 400mm a vychází mi to,že by byla zasunutá 100mm v rámu.Vážím 82kg a měřím 193cm.Vozíte někdo něco takového,tzn.co nejmenší rám a 400mm sedlovku.Jezdím xc závody a maratony.

    0 0
    • zac  

      ja vozim Lko ram (asi tech 19") a 400 sedlovku, mam 192cm a asi 88 kilo. sedlovku jsem asi prvni mesic vozil dokonce ejste 1cm pres rysku a bylo o idealni ale pak mi to nedalo a vratil jsem ji tam aspon na tu rysku jak ji vozim do ted. dalsi ram uz ale budu chtit o neco vetsi, z tohodle extremu uz prece jenom mam strach… Dalsi ram bych chtel 21"…

      0 0
    • Maadaf  

      Tohle presne jsem resil. Budto vzit 21" a s 350mm a sedlovku mam cca. 5mm pod ryskou, nebo 19" a koupit delsi sedlovku. Nakonec zvitezila prvni varianta a ted se tlucu do hlavy, ze mam zbytecne dlouhej ram. Proto s ohledem na moje zkusenosti doporucu 19" a delsi sedlovku.

      0 0
      • mitch  

        Nezalezi taky na tom jak ma kdo dlouhy nohy?

        0 0
        • zac  

          zalezi, dost… :) a taky jak musedi delka ramu, nekdo ma radsi zavodni delsi, kdyz na tom muze lezet (treba ja :) a nekdo zase kratsi hravejsi horni trubku…

          0 0
        • Mamut  

          Zalezi. Moj zimak (donedavna hlavny bike) ma 23.5" a 330mm sedlovka bola na max. Velky mi neprisiel. Vizualne na tom vyzeram ako na kolobezke (26" kolesa vyzeraju na takom biku smiesne), ale to mi zily netrha.

          0 0
          • Mamut  

            Doplnok: 192cm, ale strasne dlhe nohy. Ja skor nechapem ako niekto 193cm-ovy moze vozit 19". Ale to je jeho vec. Asi na skakanie.

            0 0
    • navikin  

      Na 193 cm výšky chceš 19" rám? To se mi nezdá jako dobrá volba. Já mám 184 a taky řeším nový rám, ale bude to 20", devatenáctka mi připadá jako pro mne hraniční. I když záleží i na poměru rozměrů na postavě tak mi to nejde do hlavy jak se na to poskládáš. Moc se v tom nevyznám, ale to co získáš v pevnosti u rámu – neztratíš to celkově v snížení pevnosti u nutně delší sedlovky a představce? Délka od středové osy k ose zadního kola bude asi u obou velikostí rámu stejná, nebo skoro stejná – ne?

      0 0
      • nadrazak 2  

        Je to jen teoretická ůvaha.Můžu volit mezi 19" a 21,5" a ten větší už nevypadá opticky moc dobře.Mám 21" a ten mi sedí akorát s 350 sedlovkou.Ta 19" je opravdu pro mně extrém,jen mě zajímalo jestli to tu někdo vozí.Vozím devět let 21"(druhý rám)a podle mých propočtů by byl ideál 20".Vozím spíš delší rámy cycletech a spyder a ty mají délku HT 600/605mm.Uvažoval jsem o superioru sc tam vychází HT po trubce cca 600mm.Ale bohužel není na véčka.

        0 0
        • nadrazak 2  

          Kdysi někdo z vela vozil 21" aut.egoista a pak přešel na 19".Měril taky 193cm.Samozřejmě že záleží na délce nohou,ale já je nemám extr.dlouhé,vů­či trupu.

          0 0
      • Bully  

        Ja mam teda prd co rikat, kdyz mam asi o 20 cm min :o), ale s tou tuhosti to vidim takhle: kdyz mas tuhy ram, nekrouti se pri zaberu, zatimco o sedlovku se pri slapani nezapiras, cim vic slapes, tim vic se „nadlehcujes“, tak naopak klidne muze byt pruzna, aby pohltila neco vibraci odspoda. S delkou zadni stavby to bude zalezet na tom kterym vyrobci, jak to resi.

        0 0
        • navikin  

          Já myslím že ten rozdíl v pevnosti rámů nebude tak citelný (ta míra = rozdíl délky zadní vidle se na tom asi bude podílet, a když nebude rozdíl žádný, tak ty ostatní rozdíly u stejných rámů jen sousedních velikostí neudělají žádný velký skok v pevnosti).

          0 0
      • nadrazak 2  

        Odpoledne jsem to řešil s kámošem,měří 183cm a vozí superior 19" a 350 sedlovku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tohle je fakt hrozně individuální. Já mám 182–3cm a jen 18 rám a k tomu 350 sedlovku a ještě mám 1,5cm rezervu k rysce maximálního vysunutí sedlovky.

          Jinak k původní otázce. Vůbec bych se té 400mm sedlovky nebál, pokud to bude nějaká solidní sedlovka ohledně pevnosti (tím myslím nebude to nejvíce odlehčená sedlovka na trhu) a to samé rám (že to nebude nejlehčí nejpapírovější rám na trhu).

          0 0
          • nadrazak 2  

            No zrovna superior(920,930)má v 19" 1580g.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je podle mě takový hraniční rám, kde by se to asi už dalo, pokud jezdíš stylem jízdy, jak píšeš.

              Pak bych bral do úvahy ještě jeden faktor. Jak moc vozíš posunuté sedlo dopředu/dozadu. To má na tu páku hodně velký vliv a i malý rozdíly se počítají.

              0 0
    • mitch  

      Kdyz si u toho jak vysoko/nizko je ta ryska max. vytazeni? Taky vybírám tak abych nepřestřelil…Jestli mi rozumíš..

      0 0
      • nadrazak 2  

        Taky si říkám že jedna věc je ryska max.vytažení na sedlovce a druhá jestli to vydrží rám.U 400mm sedlovky je to páka jak prase a takovou by některé rámy hnané na nízkou váhu nemusely ustát.Taky záleží na stylu jízdy.Někdo jezdí jak pařez a nezvedne prdel na větších překážkách a ohýbá péra na sedle a víc namáhá sedlovku a rám.Já jezdím přesně opačně.

        0 0
    • tomixx  

      Měřím 191 cm, vážím 92 kg a teď vozím 22" rám Cube(56cm)Sedlovka vysunuta 22 cm.Vyhovuje mi to.Před tím Reta Hot Rock H3000,praskl u sedlovky a při výměně odhalena prasklina na hlavě,21" rám,potom Leader Fox Vertex,praskl u sedlovky,21" rám,potom MXM Pro RS,21" rám,praskl také u sedlovky.Vždy jezdim 400 mm sedlovky.Reta, Leader Fox a MXM mají průměr sedlovky 27,2 mm.Cube 31,6 tak doufám,že vydrží déle jak 3 roky.Tolik vydržely ty před ním.Osobně bych pro tebe viděl tu 21" a 31,6 sedlovku­.Mimochodem.Když vidím někoho na co nejmenším rámu,vypadá na tom jak vosa na bonbonu.Honí to představcem,po­sunují sedlo a kašlou na posez.Jen aby měli co nejmenší a o kousíček lehčí a trošku tužší.Ale že se skoro kopou do nohou je jim jedno.Neříkám že preferuju větší rámy, je to jen můj názor.Ať si každý jezdí to co je podle něj a pro něj nejlepší.Jestli má někdo v tvém okolí rám jaký chceš v 19", tak ho zkus a uvidíš.

      0 0
    • náčelník  

      Měřím 178 cm a vozím rámy 16". U kola na obr. je sedlovka 425 cm, vysunutá z rámu 27 cm. Praskla po šesti letech ježdění v místě největšího namáhání, t.j. tam, kde vystupuje z rámu. Bez zdravotní újmy. Na druhém kole mám USE 42O cm.

      0 0
      • vlk  

        Ty jo to je fakt 16?Já mám fulla 19 a při pohledu mi připadá stejně velký.

        0 0
        • náčelník  

          Rám je dle výrobce 16" měřeno střed-horní okraj horní rámové trubky. Druhý můj rám je taky označen jako 16", ale měřeno střed-střed horní rámové trubky, takže je vyšší než ten první. On to každý výrobce měří jinak. Už jsem se setkal i s tím, že stejně velký rám byl u jednoho výrobce označen jako 17" a u druhého 21". Je to binec :)

          0 0
      • Darkson  

        já měřim taky 178 a novej HT rám je 20ka :-)))

        0 0
      • delfyn  

        co to je za rám ocel? a model jakej? Proč nemáš pacholku takový kolo v profilu

        0 0
        • náčelník  

          DiamondBack Axis R, model 1996, TrueTemper TT-lite. To kolo v tomto osazení už není, teď má vlaštovky, SRAM 3.0, pevnou vidlici, různý levný komponenty a jezdím na něm do práce.

          0 0
          • delfyn  

            jakou máš tu vidlu já si teď nechám poupravit ocel GT Bologna lite, jsem na ní moc zvědavej, hodně jí chválili. V těch DB se trošku vyznáš? Z čeho je Topanga když jí ještě dělali v oceli. Ten tvůj rám váží kolik a jak je pohodlnej?

            0 0
            • náčelník  

              Vidlice je teď původní pevná, se kterou jsem kolo koupil. Je na ní logo DiamondBacku a text „Cr-Mo butted.“ Materiál rámu měly shodný ocelové modely Axis a Apex. Topanga byla „pod nimi,“ ale z jakého materiálu byla opravdu nevím. Rám jsem nikdy nevážil, ale hmotnost tipuji lehce pod dvě kila. Moc kol jsem za život nevystřídal, takž hodnotit pohodlí se neodvažuji. K tomu bych řekl jen toto – komponenty z toho DiamondBacku jsem v roce 2004 přeházel na rám GT Psyclone (TrueTemper GTX Ultra III) a ten mi připadá pohodlnější. Protože ale materiál těch rámů je téměř totožný, tak ten rozdíl připisuji Tripple Trianglu.

              0 0
              • delfyn  

                kde bereš takový super rámy? Já bych rád taky nějakej starej top ocel:( Můj Sector tak pohodlnej není

                0 0
                • náčelník  

                  DiamondBack jsem koupil jako celé kolo normálně v krámě v roce 1996. Rám GT byl „zapomenutý“ u bývalého dovozce této značky. Nabízel ho taky tady, ale nikdo neprojevil zájem. Sleva byla brutální. Je to model 1996, ale do provozu je uveden až 2004.

                  0 0
                  • delfyn  

                    hoď nějaký fotky biku do profilu, tak kdyby jsi o nějaký takový koupi věděl tak se ozvi:)

                    0 0
                • Mamut  

                  Bratov Sector 2000 (zlty) mi prisiel uzasne pohodlny. Oproti mojej cr-mo Meride z 97. Uz asi rok ma „noveho“ Sectora (posledny ocelovy model, ktory sa este robil, tusim 2004), ale ten neviem ako je na tom.

                  0 0
            • náčelník  

              Tak jsem se podíval do starších Cykloservisů a u Topangy 98/99 je jako materiál rámu uváděno „Cromoly.“ Komponenty Alivio.

              0 0
    • vlk  

      No já mám ht 20,5 a fulla 19. Můžeš se podívat do mého profilu na ty kola jak to designově vypadá. Měžím 183. Když jsem fulla složil, nadával jsem si, že jsem si koupil malý rám. Dnes musím říci, že jsem udělal dobře, zdá se mi mnohem lépe obratný. Není to jen o designu, to HT 20,5 je asi o 1,5cm delší. Nezdá se to, ale jde to poznat. Na chrcení na závody(když by mi šlo o co nejlepší čas) bych vzal to větší na pohodlné ježdění apod. to menší. Na tom menším se líp vyblbnu, je lépe ovladatelné. Jenomže ty máš ještě o 10cm víc než já, to si myslím, by byla 19 malá. Ono více než o to jak je nebo není vytažená sedlovka, jde o proporce rámu-délka, aby se dal nastavit správný posed vzhledem k pedálům apod. Nejlepší je si menší kolo někde vyzkoušet.

      0 0
    • delfyn  

      hele já jsem o nějaký to kilčo lehčí, ale přijde mi smyslupnější řešit jestli je ten rám dostatečně dlouhej a ne vysokej 400sedlovky bych se na tvojí váhu nebál ale nebral bych kousky který váží 200g když bude mít v karbonu ke 300g a v hliníku přes tak vydrží dost, jinak co se týče páky tak jak píšou bál bych se u lehounkejch rámů. Moje zkušenosti s velikostma rámů od výrobců jsou nic moc jezdím 17,5(Marin) a 19(A Sector) a ta 17,5mi přijde větší

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja jen tak mimo soutez. Jsem vozil na 13" slalomaku 400mm sedlovku vytazenou na doraz. Vsechno ve zdravi prezilo.

      0 0
    • Jenda  

      hele hlavne si zjisti jestli ti sedi dylka, ono kdyz das na delsi ram kratsi predstavec tak to jde ale na kratky ram proste delsi nez 130 nenacpes a i tak jak uz tu hodne lidi psalo je vetsi ram s kratkym predstavce obratnejsi jak kratkej s dlouhym. Vysku muzes sedlovkou dohnat v podstate neomezene. (Viz Padlo:-) Ja jsem jezdil pri svych 180 19–20 pak jsem si koupil fula 18,5 jenze bylo to kriticky kratky (a sedlovka 400 na max) tak jsem byl rad ze kdyz mi prasknul ukecal jsem vymenu za 20.5 ktera mi sedi OK. Jo a temer vsechny ramy co jsem mel mi praskly pod sedlovkou, takze dneska bych volil kratsi vyssi ram. Sedlovce totiz vytazeni vadi daleko min nez ramu. No a jestli uvazujes o Supu mozna koukni jeste na letosni ram Ravo Racing Team 07 :-)

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      Mam 20" Meridu na mych 182cm a jsem spokojenej, subjektivne se citim na tom kole lip nez na puvodnim 21" Authoru. Sedlovku mam ale na doraz. 19" uz by mi pripadalo dost maly – ale samozrejme zalezi na tom kterym ramu jak je postavenej atd. Vzdycky nejlepsi je to vyzkouset…

      0 0
    • peky  

      Přesně takle sem to vozil 192cm, 82kg, extrémě dlouhé nohy v krámech mi není u kalhot prodloužná dýlka velikosti 36. Vozil sem rám L-ko mongoose sedlovka ritchey 400 ještě o 4–5 čísel povytažená nad riskou a už bych do toho nešel. Měl sem jednu hodně negativní zkušenost KDYŽ SEM VYTÁHL SEDLOVKU JAK BYLO POTŘEBA TAK SI BUĎ POPRASKÁVALA (ZVUKOVĚ) NEBO KDYŽ SEM JÍ NAMAZAL TAK SE MI ZASUNOVALA. Na druhou stranu to propružování sedlovky bylo fajn dost šetřilo zadek. Teď ho vozí moje přítelkyně která měří 168 a je jí akorát.

      0 0
    • romachain  

      Chtěl bych názvu threadu využít k trošku jinému dotazu než byl původní. Mám cr-mo rám a alu sedlovku. Ptám se jestli podle vás patří mezi rám a sedlovku vazelína? Snadněji se potom nastavuje výška, na sucho to dost drnhe…

      0 0
      • Mamut  

        KEd to namazes, tak si ti bude snadno nastavovat vyska aj za jazdy. Teda, moze sa stat. Nehovoriac o tom, ze ak casto hybes sedlom (napr. na zjazdy), tak budes vecne nohami utierat zasvinenu sedlovku.

        Vazelina ma vyznam u ludi, ktori nastavia posed a 2 roky s tym nehybu, ti fakt riskuju zrastenie. Ak s tym aspon raz za 1–2 mesiace pohnes, tak to nema sancu zarast.

        0 0
      • RUR  

        Mezi sedlovku a Cr-Mo rám patří vazelína vždycky(pokud možno kopec). Věř mi, není to tak dlouho, co jsem dostával Al sedlovku z rámu čtrnácht dní…Teď mažu i vikslajvantovou:-))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.