• xo

    mam mensi problem s vidlicou RS SID 06. Mam tuto vidlu 1 rok a do teraz chodila bez problemov. Fukal som ju na 120p a 110n. Nikdy som ju za tu dobu nedal nadoraz. Ale po jednom zavode nastali problemy. Aj po nafukani pozitivnej komory na 130psi ju bez problemov dokazem zatlacit nadoraz. Ked sledujem ukazovatel na pumpe tak tlak narasta a vsetko je ok, ale akonahle sa dostanem na max vo vidle klesne tlak.(cca 15psi)a ja zacitim ze vidla je nadoraz. Ked sa vidla vrati do spatnej polohy tlak je ten isty cize 130(vyzera ze tlak neunika mimo vidlu) Skusal som naliat viacej oleja do pozitivnej komory, ale nepomaha to. Nevedel som sa nikde docitat, ktora cast je zodpovedna za zmakcenie dorazu(ale prepokladam ze to budem pozitivna komora alebo olej). Mohli by ste mi poradit. Najradsej by som ju dal do servisu ale cakat 3 tyzdne sa mi nechce. Ak tu niekto servisoval SIDA, kde ste kupili ten specialny kluc „Dual Air upper tube retainer tool“. thx za odpovede

    0 0
    • Bulda  

      sida rozeberes obyc naradim do sroubku, ale to, co ti to dela je skoro nadprirozeny, neblbne ti spis merak na pumpe? dorazy sou obyc gumovy nebo elastomerovy krouzky navleceny zespoda na plunzrech …zmekceni dorazu je uz z principu blbost

      0 0
    • Bohus  

      Ten špeciálny kľúč nepotrebuješ. Dáš tam 15-ku maticu (napr. z kónusového náboja) a odkrútiš 15-kou kľúčom. Neviem, či uvažujem správne, ale pri stlačení by tlak v pozitívnej komore mal narastať a na konci by určite nemal klesnúť. Môžem to vyskúšať.

      0 0
      • xo  

        aku funkciu okrem mazania vlastne plni olej. Moze to byt poklesom oleja v pravej nohe? Vcera som este skusal zatlacit vidlu nadoraz pri 120psi a pozoroval ci mi neunika tlak,, ale vsetko vyzera byt ok. Momentalne ju jazdim na 120psi pozitivka a 20 negativ..

        0 0
        • Bulda  

          při poklesu oleje v pure patroně (od výrobce v pravé noze, ale jde to přehodit) ti lock nebude úplně zavírat, vidle i při zavření bude třeba chodit 1cm …olej v tý patroně je kvůli locku a dole je v něm „plovoucí“ píst se zpětnym ventilkem – regulace odskoku .....mazaný je to cca 10ml oleje, co se leje dospod obou vnějších nohou, píst dual air ze strany pozitivní komory by se měl mazat taky – red rumem, ale stačí ten samej olej, co do těch nohou, jen ho musíš častěj dolejvat protože je řidší a rychlej mizí …nebo se na to taky můžeš vykašlat, funguje to i bez častýho dolejvání, mastný to je tak jako tak

          0 0
        • Bohus  

          Koľko cm Ti chodí vidlica? Málo ojela v Pure DeLite patróne mi spôsobovalo, že vidlica chodila možno len 3 cm. Keď som vymenil olej všade okrem dual air komory, tak už chodí krásnych 8 cm. Bulda: Podľa profilu má model Race, takže lock tam zrejme nemá.

          0 0
          • xo  

            vidla mi chodi cca 6cm. ja by som to zhrnul. po tom zavode, sa mi stalo akoby vidla uplne zmakla. pred tym som fukal 120p 110n a bola akurat na race(malo sa pohupoval a chodila mensie zdvihy, vazim 70). Ale po zavode som sa vybral von a vidla chodila na doraz pri prudkom brzdeni a na vymoloch. Tak som ju natlakoval na 130 100,, a stale to nie je dost. Dneska som to dal na 120p a 20n, ale jasne ze toto jazdit nemozem. je to sid race takze nemam remote. len som myslel, ze mozno ten olej v pravej nohe pritvrdi vidlu

            0 0
            • Bohus  

              Pripojil som pumpu k pozitívnej komore. Pri stláčaní vidlice sa zvyšoval tlak, ako som predpokladal. Na koniec zdvihu som sa nedostal, ale určite by tlak neklesol. Podľa mňa máš problém v pozitívnej komore. Pri stlačení Ti z nej uteká vzduch von a pri vrátení sa vzduch vráti späť pôsobením negatívnej komory.

              0 0
          • Bulda  

            hm, dle tlaku sem usuzoval jen na jednu komoru, kdyz jsou dve, foukaj se vetsinou na min, pod 100 (kamos mel toho prvniho sida a foukal cca 40) do profilu jsem nekoukal, pure de lite nevim, jak je resena, predpokaldam jen odskok (a asi ne otevrena lazen, ze?) …to je tak, kdyz nekdo presne nenapise typ …ale to nic nemeni na tom, ze ten problem s poklesem tlaku pri max stlaceni je proti fyzice :))

            0 0
      • Bulda  

        přesně tak :)))

        0 0
    • MattsSpeed  

      hm nestras, mam 07. normalne chodi na 6cm to ano, ale pri z tazsieho kopca dam obcas na doraz, mam 75km a fukam tak 140/130 , popripade 130/130… daj vediet ako to dopadlo

      0 0
    • LUCCA  

      Ahojte, rad by som sa opytal, ako to je s pozitivnou a negativnou komorou. Mam SID WC 07 a fukam pozitivnu na 135psi a negativnu na 70psi (vazim 72kg). Mam otazku smerom na pouzitie jednotlivych komor. Dakujem. Zatial som s nou spokojny (jazdim druhu polovicu tejto sezony) a nemam problem, snad len po uzamknuti (remote lock) mi chodi viac, ako by mala (3–4cm).Predpokladam, ze je to sposobene nedostatkom oleja, ako bolo pisane nizsie. Vdaka za odpovede.

      0 0
      • Bulda  

        Uff, teda nevim, jak 07, ale rek bych, ze dual air system se nezmenil, jen u tlumeni (v druhy noze) pribyl floodgate, takze pri takovym rozdilu nechapu, jak ti to muze vubec fungovat, bejt citlivy i na zacatku chodu, ja vozim 20psi rozdil aby to tolik nehoupalo a dle doporucenejch hodnot je to dost (vic, nez doporuceny RACE nastaveni :))) .....neprihodili do toho 07 nejakou negativni vinutou pruzinu? nebo to pouzivas jako pevnou vidli :))?? jinak to nechapu :))

        0 0
      • smallbrother  

        pozitivní 160, negativní 120psi, při váze cca 75 kg. V podstatě pořád nechávám těch 120psi a měním jen tlak v pozitivní komoře (130–160), podle terénu nebo nálady. Při locku mi to jde necelej cm, dřív jsem to měl úplně pevný. Dělá to hladina oleje.

        0 0
        • LUCCA  

          Vdaka za postrehy. Avsak, stale neviem, ako je to s pozitivnou a negativnou komorou. Mozno sa spytam az moc laicky, ale co dosiahnem nafukanim/sfuknutim pozitivnej a co negativnej komory? Nastavenia, kt.som uviedol vyssie mi zatial vyhovuju, ked tak, dofukam negativku. S tym olejom je to asi tak, uz som volal do servisu, zajtra vidlicu veziem na presetrenie.

          0 0
          • Rolei  

            Se vzduchem v komorách je nejlepší experimentovat, zkus to a uvidíš co to dělá a vyber si co ti nejvíc sedne…

            0 0
          • smallbrother  

            pozitivní komora – tvrdost vidlice (malý tlak=měkká vidlice, která jde v terénu často nadoraz a noří se hluboko při brždění (bez FloodGate))

            negativní komora – počáteční citlivost vidle – vzduch v negativní komoře působí proti vzduchu v pozitivní, s postupem zdvihu (jak dochází k roztahování negativní komory) ale ztrácí na vlivu (větší tlak=citlivější vidlice)

            nafoukej třeba 100/100 a uvidíš ten rozdíl. Pozor, při upouštění negativní komory jde se vzduchem i trochu oleje, tak se nelekni.

            0 0
            • LUCCA  

              Dakujem, toto vysvetlenie je skvele. Akokolvek, musim co to poexperimentovat. Dakujem za upozornenie na olej pri upustani neg.komory. Vdaka.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.