• onuce

    O této vidlici jsem žádné recenze nenašel. Jedná se mi zejména o citlivost. Máte někdo zkušenost? Děkuji

    https://www.kupkolo.cz/…air_z111302/

    0 0
    • onuce  

      Vidlici jsem objednal, ale teď mám strach, že odtrh je trhaný

      1 0
    • maajkee  

      Je to prostě oholenej rock shox s 35 nohama, základní tlumeni motion control, je pravda že hodně z nich co mi proslo rukama mělo futra sestelovany hodne natvrdo, ze pak chodily trhaně, casem se to zlepší. Jak je u RS zvykem chodi spodní nohy téměř bez oleje, takže dobrý hned rozebrat a olej doplnit.

      0 0
      • onuce  

        A je rozebrání nějak složité, nebo rizikové?

        Děkuji

        0 0
        • pepek  

          Ale copato, japato? Uzená vidlice od Mao-tse-Tunga už není top?

          2 0
        • maajkee  

          Není, je to opravdu hodně jednoduchá vidlice.

          0 0
          • onuce  

            To jsem moc rád, že je jednoduchá.

            Motion Control je otevřená lázeň?

            Je komprese moc utažená, že zabíjí citlivost, jak se varuje níže?

            Děkuji.

            0 0
            • novas752  

              Tak trochu, olej je jen ve vnitřní noze, není oddělený od vzduchu jako v pokročilejších tlumeních. Mimo terén je to jedno, při výletní jízdě terénem je to většině lidí taky jedno, při rychlejší jízdě nebo v náročnějši terénu už to docela zaostává, olej se míchá se vzduchem, tlumení není konzistentní.

              Moc utažená komprese není, pokud teda nemáš 45kg, pak to opravdu tlumí trochu moc. Je docela citlivá když se na ní udělá servis, ale moc velká žehlička to neni, jak to začne hodně drncat tak to trochu nestíhá.

              1 0
      • onuce  

        Zde nedostatek, ba i zlou kvalitu oleje potvrzují.

        (Screenshot)

        Ještě mě napadá, jestli nejprve nejezdit suše, aby se futra dříve vyběhala. Až pak dát dobrý olej.

        A kolik vlastně oleje? Může se tam olej někam nasát, jako u Suntour?

        Děkuji.

        0 1
    • onuce  

      Je Motion Control otevřená lázeň? Děkuji

      0 0
    • Georrge  

      Zabijákem citlivosti není jen odtrh, ale i tlumení, resp. příliš utažená komprese. Jestli se dobře dívám, u téhle vidlice se low speed komprese dá nastavit, ale otázka je, jestli i na otevřeno to není příliš omezující.

      0 0
      • onuce  

        A tedy je?

        0 0
        • Georrge  

          To nevím, já měl jinou vidlici s motion control a tam komprese nastavitelná nebyla. Navíc je to už starší model, takže se situace mohla změnit. Ale citlivá ta vidlice moc nebyla, přestože odtrh byl super.

          0 0
      • novas752  

        Když by ti vadilo moc komprese tak se tam dá nalít řidší tlumící olej. Ale ona se ta komprese docela hodí, umožní totiž trochu menší tlak = větší aktivitu na začátku zdvihul. Bez komprese „visí“ cestou dolů všechno na pružení a když to cestou do zdvihu nepřibrzdí útlum komprese tak to musí celé zastavit pružení = nutný větší tlak.

        2 0
        • onuce  

          Jo jo, do Recona Silver jsem dával nejřidší olej co byl. Nakonec s ním mažu i futra.

          0 0
    • kycis  

      Ma ji na kole manzelka asi 3 roky, tak pokud se nic nezmenilo,chodi pri turisticky jizde moc hezky a vcelku citlive. Pri drsnejsi a rychlejsi jizde nestiha zakladni tlumeni, ale cena vykon za me ok.

      0 0
    • onuce  

      A má vidlice otevřenou lázeň, nebo patronu?

      Děkuji

      0 0
      • novas752  

        Ne, patrona tam není.

        0 0
        • onuce  

          To jsem rád, miluji otevřenou lázeň. Dá se laborovat s olejem.

          0 0
          • onuce  

            A nehrozí přisátí oleje z nohou, tedy i do nohou možno nalít větší množství tlumičového oleje. Díky tomu mám u všech svých vidlic opravdu debonair chod.

            Patronu nebrat!

            0 1
            • MatS  

              Doporucuju si ze stranek Sram stahnout servisni dokumentaci k te vidlici. Tam se dozvis nejen jak ji rozebirat a servisovat, tak i typ vazeliny a oleju a jejich mnozstvi.

              Myslim, ze to bude bezpecnejsi pro tu vidlici, nez ji bezmyslenkovite poskodis.

              https://www.sram.com/…-english.pdf

              3 0
              • onuce  

                Děkuji.

                Jen tedy vazelínu rozhodně žádnou, a to jsem si koupil originál Sram máslo.

                Po zkušenostech všude jen nejřidší tlumičový olej. Do lázně, do nohou, na molitan. Jedině do vzduchovky dávám Redrum.

                0 2
                • david25  

                  maslo mas na mazani tesneni, vzduchoveho shaftu atd.

                  1 0
                  • onuce  

                    Máslo se jen rozpustí s nožním olejem, kterýžto se tím zbytečně zahustí.

                    Na mazání shaftů, a vůbec všeho, je nejlepší gravitační mazaní, prostě občas otočit kolo vzhůru kolama a vidli tak propumpovat.

                    0 1
                    • Georrge  

                      Máslo máš hlavně dávat do horních gufer. Do těch se totiž olej nedostane, mají stíráky vnější i vnitřní. A musíš tam toho másla dát dost, aby tam bylo po celou dobu servisního intervalu. Jakmile tam nebude, budou gufera drhnout a odtrh půjde do háje. A pak to lidi řeší silikonovým olejem, který tam v ideálním případě nemá co dělat (protože rozpouští tu vazelínu v guferech a způsobíš si tím zhoršení odtrhu). Ten silikonový olej tam vydrží chviličku a proto to lidi promazávají před každou vyjížďkou, ale pokud máš v guferech vazelínu, tak to chodí lépe a vydrží to opravdu dlouho.

                      2 0
                      • onuce  

                        Do gufer též jedině olej, osvědčilo se mi doplňování injektáží.

                        0 1
                        • MatS  

                          A jak dlouho ti tam ten olej vydrží než odteče vlivem gravitace pryč? Co tam pak maže gufera?

                          Možná u tebe by bylo lepší méně myslet a víc věřit výrobci a dobře míněným radám. hned bude tvůj život snazší.

                          2 0
                          • AussigBiker  

                            To resi gravitacni mazani preci. Akorat u ecka je to problem, no :)

                            0 0
                            • onuce  

                              Ano, velký problém. Pokládám alespoň na bok tak, aby vidlice byla přec jen trochu z kopce.

                              0 0
                            • Georrge  

                              V tomhle případě neřeší :) gufero má zevnitř stírák, přes který se olej do gufera nedostane ani při gravitačním mazání. Ale při fungování vidlice se ten olej dostane skrz stírák z gufera docela rychle, protože stírák zdaleka netěsní tak dobře, jako těsnění, ani to není jeho účel. Proto tam patří ta vazelína.

                              0 0
                              • onuce  

                                Dokonce při pumpování dělá na kluzáku vazelínové kroužky. Již ji mám.

                                0 0
                              • AussigBiker  

                                Aha, tak to je zase jednou Mistr v pasti. Zbytecne slozita vidlice, nikdo jste mu neverili a tentokrát nespravne presvedcovali…

                                Krouzkovani je znak kvality, treba pivo, kdyz krouzkuje jako bavorske, tak je to známka kvality, dobreho nacepovani, cisteho pullitru.

                                0 0
                          • zdenal8  

                            Víš dobře, že někomu věřit nebo ho dokonce poslechnout (a ještě výrobce) není Onuceho styl.

                            0 0
                            • MatS  

                              Ne není, ale třeba to jednou pochopí, že většina z nás to s ním myslíme dobře. Jinak by jsme se na něj už dávno vy…

                              0 0
                      • david25  

                        Na mistra si neprijdes. Ma sve servisni zasahy a fuseri z RS a spol jej nechavaji chladnym.

                        5 0
              • onuce  

                Výborný návod, ještě jednou děkuji za odkaz.

                Jen nechápu, že množství oleje v lázni je uvedeno jakoby bez ohledu na zdvih. Přehlédl jsem něco? Nebo 170 ml je opravdu stejné pro zdvih 100 mm i 150 mm?

                0 0
                • onuce  

                  A musí se táhla vrážet dovnitř kladivem a delším šroubem, jako to dělám u Silvera?

                  0 0
                  • onuce  

                    A k čemu používají to modré, otazník.

                    0 0
                  • onuce  

                    A když se vyráží šroubem a kladivem ta tyčka, respektive tedy vráží dovnitř, tak která? Nebo obě? Děkuji

                    0 0
                • david25  

                  ano je to stejne. Kdyz menis zdvih vidlice zmenou shaftu tak ti taky zustava porad stejna patrona a nemenis ji. Takze u open bath to je stejne.

                  1 0
                  • onuce  

                    Děkuji. A není ta vidlice sama o sobě dlouhá, když stejná je pro zdvih 150 mm? Myslím delší než Uding, nebo prostě než běžná stovková vidlice?

                    0 0
    • šlapatko  

      Motion Control není taková tragédie jak tady mnoho lidí píše. U zdvihu 120mm chodí pěkně. Rock shox má i levnější tlumení turn key a to je horší. Stačí víc kořenů, nebo šutrů za sebou a vidlice se zatluče do zdvihu. Motion Control i turnkey jsou otevřené. Normálně koupíš servisní kyt, vyměníš těsnění i olej. Novou RS vidlici je dobré rozdělat, přidat mazací olej a taky mrknout na nalisování gufer. Často bývají nakřivo. I pěnové kroužky můžou být skříplé (řešil jsem u recona) a většinou suché. Pěnové kroužky domazávám silikonovou vazelínou. Tyhle věci pomáhají zmenšit pasivní odpor.

      0 0
      • onuce  

        Děkuji. Otevřenou lázeň chci, mám s ní nejlepší zkušenosti, na rozdíl od Suntour patrony.

        Ted ještě video, jak sundat nohy. Udělám to ještě před instalací na kolo.

        A kolik toho oleje do nohou?

        0 0
        • šlapatko  

          Mrkni na nějaké video, je jich mnoho. První krok je odrazení šroubů a stáhnutí vnějších noh. Správné množství oleje je nejčastěji 5–10ml oleje 15W. Křivě nalisované gufero poznáš okem, je nakřivo a musíš jej srovnat. Skříplý, suchý pěnový kroužek taky poznáš. Není tam moc co ******. Když nová vidlice tlumí a zamyká, nehrabej do ní. S tlumením si vyhraješ příští zimu. Mi je tahle vidlice sympatická a ve zdvihu 100–120 tuhá. Vozím zatím nohy 32 a taky žiju :-)

          0 0
      • onuce  

        Jo a jak poznám křivě nalisovaná gufera? Děkuji.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Budou křivá? :-) Nechceš tu objednávku raději stornovat? Střelím ti zánovního Foxe s 34mm nohama :-)

          0 0
          • onuce  

            No ale kde křivá? To je vidět z venku?

            Foxe asi nechci, určitě je složitý. A mám zdvih 100mm.

            Ačkoli Leader Fox a Fox…

            0 0
            • J1RKA  

              Chjo

              1 0
            • Markony  

              Na MISTRA prostě nikdo nemá .

              4 0
            • novas752  

              jo, gufero je nalisované šejdrem, jedna strana je víc utopená než druhá. Stává se to málokdy.

              0 0
              • david25  

                Mam pocit, ze za chvili tady mame sejdrem nalisovane futro az to otevre. :)

                0 0
                • onuce  

                  Hlavně přemýšlím, zda nejprve chvíli nejezdit bez zásahu do vidlice, kdyby nějaká skrytá vada se projevila…

                  0 0
                  • david25  

                    odrazit spodni nohy a doplnit olej je zaklad u RS vidlic. Sundavat je nemusis :)

                    0 0
                    • onuce  

                      Ještě před instalací na kolo?

                      A mohu dát svůj oblíbený tlumičový 5W?

                      0 0
                  • MatS  

                    Klidně ji nejdřív projeď a servis spodních nohou můžeš nechat na později. Nic se nestane. Hlavně ať nepřijdeš hned o záruku nějakým neodborným zásahem.

                    Jo a máš něco na seříznutí krku? Doporučuju řezačku na trubky. Dá se koupit za cca 300Kč. A budeš to mít hezky rovně.

                    0 0
                    • onuce  

                      Děkuji.

                      Na krk mám plátek pilky na železo. K zarovnání rašpli, opravdu, bere hliník úžasně, a pilník.

                      1 1
                      • MatS  

                        Tak to raději nechci vidět ten výsledek. Plátkem v ruce neuděláte rovnej řez oni omylem. A ani kdyby byl plátek upevněn v pilce. A rašple to už nezachrání.

                        0 0
                        • figur  

                          A to já bych se na ten proces zkracování velice rád podíval. A to ještě nevíš, že ten pilník je na nehty. Prostě, kdo umí…

                          0 0
                        • Georrge  

                          Pilkou se dá udělat rovný řez, ale chce to trochu skillu. Pokud je po ruce posuvka, tak posuvkou odměřit a rovnou hrotem posuvky udělat rysku po obvodě. Pak řezat podél rysky a krk postupně otáčet, takže se na konci řezu potkáš se začátkem a máš to hezky rovně.

                          0 0
                          • figur  

                            Ideálně truhlářský rejsek.

                            0 0
                            • Markony  

                              Nechte mistra na pokoji když má plátek a RAŠPLI tak má vyhráno .

                              1 0
                            • Georrge  

                              Jj to by byl ideál, ale tipuju že to už spíš bude mít doma tu posuvku :) a do hliníku (byť elox) se s ní dělá ryska docela dobře. Do železa už by to byla trochu prasárna, ale zase kolikrát za život řežeš vidlici :) kdo to dělá často, má řezačku na trubky.

                              0 0
                              • onuce  

                                Nové vidlice jsem již několikrát zkracoval. Jednou jsem to podhnal, tedy šikmý řez nešlo zachránit rašplí. No ale vše se přec schová v představci.

                                0 1
                                • Georrge  

                                  Na to pozor, to že má krk vidlice být maximálně několik milimetrů pod hranou představce není předepsáno jen tak ze srandy. Pokud ti zešikmení vyjde u šroubů, je pevnost svěrného spoje představce snížena (tím tuplem u odlehčených představců).

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Pozdě, již to mám všechno hotové

                                    1 0
                                    • onuce  

                                      Jen jsem zklamaný, že osa nemá rychloupínák.

                                      0 0
                                    • Er4serHead  

                                      To nevypadá úplně bezpečně, kolik mm je kraj sloupku utopený v představci?

                                      0 1
                                      • onuce  

                                        Na milimetr to teď nijak nezměřím. A co by na tom mohlo být nebezpečné? Děkuji

                                        0 0
                                        • Er4serHead  

                                          představec nedostatečně sevře sloupek

                                          0 0
                                          • david25  

                                            Sroub je pod hranou, zas ho tak nestraste :)

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Děkuji.

                                              Také myslím, že v pohodě. Kdyby byla hrana pod šroubem, ubral bych podložku.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Provedení řezu jsem tedy při Vaší snaze o dokonalost čekal o mnoho kvalitnější. Za tohle by mě mistr vytahal za ucho.

                                                0 0
                                          • zdenal8  

                                            Je to v pohodě, šrouby tam jsou dva. Mám to podobně už spoustu let. Zas to nehroť.

                                            0 0
                                    • J1RKA  

                                      Nsmolik jste nafoukal vidli

                                      0 0
                                      • onuce  

                                        Zkusmo na 80 psů.

                                        Jinak jsem moc rád, že je celkově kratší, než Uding. Lepší geo.

                                        0 0
                                        • J1RKA  

                                          To bude malo mistre, pokud teda nesedite jako na kozliku

                                          0 0
                              • zdenal8  

                                I do železa se to nechá. Když už ji máš v ruce a máš to naměřené.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  Všechno jde :) znám dílnu, kde se posuvky takto na železo běžně používají a spotřeba posuvek je tam velká :) ty hroty se prostě časem opotřebují a pak už na rysku není spoleh.

                                  1 0
                              • novas752  

                                Řezačka na trubky neni na krky vidlic dobrá, je to tlustostěnný, okraje se trochu rozválcují ven a nejde přes to dobře nasadit představec a spol. A ani odjehlovačem to nejde moc snadno strhnout. Je to supr na řídítka který maj stěnu tankou, krky řežu pilou s pomocí vodítka. Neni li vodítko jde použít starej představec nebo umýt ruce a rysku.

                                2 0
                                • HT Adam  

                                  Přesně, na řidítka nebo sedlovku super. Ale na vidlici pilu

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přesně, řezačku na trubky také mám a krk vidlice jsem jednou zkusil a zase se hezky vrátil k řezání (také vždy podle něčeho, takže je to slušně rovně).

                                  0 0
                                • Melvin  

                                  Ja měl s řezačkou dobré zkušenosti. Však to pak srovnáš pilníkem. Teď kdy je vše karbon tak už jen pilkou.

                                  0 0
                          • kycis  

                            Mno ja si tam dycky dal dva stary predstavce a fiknul to pilkou mezi nima.

                            0 0
                            • Janes  

                              Osobně bych si to oblepil dokola páskou a pak řezal. Chce to ale mít v ruce.

                              2 0
                              • Melvin  

                                Já místo pásky používám papír, který nemá pružnost pásky, takže to v podstatě nejde udělat křivě. Páskou to pak jen uchytím.

                                0 0
                        • david25  

                          Rezu to pilkou vzdy, ohranim pilnikem a dokonce si troufnu tvrdit ze rez je rovny. A co stejne to schova vicko ;)

                          1 0
                          • -b-n-x-  

                            To musí být ale přece hrozně hnusné a nebezpečné! Alespoň po přečtení pár zdejších příspěvků bych řekl, že se tady řeší nějaká raketova věda. A ne řezání trubky :-)

                            0 0
                            • onuce  

                              Hlavně řez ve výsledku není vidět, proto neřeším.

                              1 1
                            • zdenal8  

                              No a hlavně jak často měníš vidlici. Mi to přijde podle rad, ze někdo tak 2× za sezónu.

                              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    • HT Adam  

      35 je naprd. Má špatnou povrchovou úpravu a hned se vydře, taky jinej vnitřek oproti pike a lyrik takže na to není žádnej tuning a míň dílů. Model silver má dokonce ocelové vnitřní nohy. Vemte alespoň Yari, dejte jí prohlídnout někomu kdo to opravdu umí (třeba jc suspension) a máte vystaráno

      1 0
      • MatS  

        Proc mu doporucujes vidle na uplne jinak zamerene kolo?

        0 0
      • onuce  

        Hned se vydře? To snad ne, vždyť kvůli tečce na kluzáku jsem dával tuhle novou. Myslel jsem, že naopak RS je kvalitní.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          3 0
        • J1RKA  

          Hned nee, nicmene tipuju, ze nejlepsi povrchovka bude kashima

          0 0
      • kycis  

        Tys ji vozil?

        0 0
        • HT Adam  

          Ne, jenom vyzkoušel a nic moc. O té povrchové úpravě mi řekli v servise, že už tam měli po půl roce minimálně 2 na reklamaci, třeba špatný kusy? to nevím

          0 0
          • Mr.Duck  

            V shopu jsem to videl docela casto. Nevim co to je za povrchovku, ale i na odtrhu to je znat. Nerikal bych tomu uplne RS vidlice, to tak od Pike nahoru :)

            0 0
            • novas752  

              Tak oni to dělají jen kvůli tomu že to výrobci kol chtějí žejo. Na první pkhled černý jak drahý vidlice, líp se to prodává než starší stříbrný.

              0 0
      • novas752  

        Neni 35 jako 35. Prúšvih je 35 Silver s ocelovýma nohama, tam je skutečně povrchovka hodně dočasná, stejně jako na Judy Silver a Recon Silver.

        35 Gold má nohy hliníkové a je tam stejná povrchovka jako na všech dražších vidlicích, pokud se těžce nezanedbá servis tak neni problém.

        2 0
      • HT Adam  

        .

        0 0
    • onuce  

      Až teď jsem zjistil, že původní vidlice byla 130mm, koupil jsem 100mm. Co teď? Jde zvětšit zdvih?

      0 0
      • AussigBiker  

        No me to bylo divne… vam tu psali cosi o 120–130 mm, ale trval jste na svem…

        Tady něco je: https://www.bike-forum.cz/…zmena-zdvihu

        0 0
      • hawrda  

        Natlakovat tak, aby neměla žádný sag:).

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        7 0
      • J1RKA  

        Pisete < Jinak jsem moc rád, že je celkově kratší, než Uding. Lepší geo. > tak proc?

        0 0
      • david25  

        Here we come again :D

        3 0
        • Georrge  

          To by nebyl onuce, aby něco neposral :D

          2 0
          • onuce  

            U prodejce totiž psali zdvih vidlice 100mm. Řídil jsem se podle toho. U výrobce píší ale Markhor 120mm.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
            • novas752  

              A když změříš délku od osy kola po spodek hlavového složení, tak je jaký rozdíl mezi starou a novou?

              0 0
              • onuce  

                Teď je nová trochu kratší, když má menší zdvih. Půjde ten zdvih upravit bez problému? Děkuji

                0 0
                • novas752  

                  No stačí vyměnit vzduchový píst s pístnicí, dělají se různé délky pro různé zdvihy.

                  0 0
                  • onuce  

                    Podle návodu by měl stačit vyndat jenom spacer

                    0 0
                  • MnemonicJ  

                    mělo by stačit vyndat ten spacer

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • david25  

                    vypada to ze asi maj politiku, ze kdyz koupis levnou vidli, tak asi penezma moc nevladnes a nechali tam spacery na zdvih. jak uz mas yarinu a vys tak asi berou ze mas prachy na rozdavani a kupuj shafty jak rohliky :D

                    0 0
        • zdenal8  

          Takhle brzo sem to nečekal. Dyť to snad ještě ani neprojel a už problém. To kolo je past vedle pasti.

          2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • n_bye  

        Čekal sem co předvedete s novou vidlicí za show a musím říct že nejsem zklamán. Díky mistře.

        2 0
        • n_bye  

          Jak řekl jeden kamarád, kterýmu sme z legrace taky říkali mistře, když se ho neteř zeptala čeho že je vlastně mistr.

          „Všeho holčičko, všeho.“

          2 0
        • onuce  

          No ale hotovo. Když již, tak jsem si vytvořil atypický zdvih 125 mm, abych měl něco extra.

          Jinak tedy hned Sram máslo do gufer, 5W olej do nohou a na molitan.

          2 0
          • Markony  

            Prostě je to pan MISTR .

            2 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
            • david25  

              to rikam, na nej si fuseri z RS neprijdou :D

              0 0
              • MatS  

                A to se bál, že RS vidle bude na něj uvnitř moc složitá. :-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  1 0
                • onuce  

                  Jsem moc rád, že je vlastně stejná, jako můj oblíbený Recon Silver. Otevřená lázeň, snadná demontáž, tím snadné doplňování oleje. A zde ještě změna zdvihu podle nálady. Paráda. Vidle přesně pro mne

                  0 0
          • nksh  

            Kdybyste Mistre misto tech masivnich spaceru rovnou dal neco s mensim objemem, vyrazne by se zlepsila i citlivost vidlice. A to zvetsenim negativni komory. Tak treba priste :)

            1 0
            • onuce  

              Tomu nerozumím. Myslíte menší vymezovací podložky zdvihu? A jak by se tím zvětšila negativka? Děkuji.

              0 0
              • nksh  

                Ty spacery vyplnuji objem v negativni komore. Cim mensi objem maji, tim vetsi pak bude n. komora

                1 0
                • david25  

                  Ale ty spacery jsou ted venku, takze…

                  0 0
                  • onuce  

                    Kus tam zůstal. Bez nich je zdvih 160 mm.

                    0 0
                    • david25  

                      no to je jedno, ale podle nksh jsi zvetsil negativku, takze citlivost. Jsi fcajku :) coz se mi ale podle nakresu nezda

                      0 0
                      • onuce  

                        Já vlastně vůbec nevím, co tvoří negativku a jak se tam prodere vzduch. A tak při huštění neustále vidli propumpovávám, kdyby tam byl někde v dráze nějaký přepouštěcí kanál.

                        0 0
                        • david25  

                          Ale no tak, UTFG :)

                          0 0
                          • onuce  

                            Pardon?

                            0 0
                            • AussigBiker  

                              Omlouvám se, pouze předkládám: Ku*va do p*dele, použijte Google.

                              0 0
                              • david25  

                                no dobre uznam, ale neni to zas tak vostry v doslovnem prekladu :D

                                0 0
                              • onuce  

                                Dobře, děkuji, spíše se ptám, proč to? Zkratku si vygooglím, ale důvod jejího použití, v tomto konkrétním případě, nikoli.

                                0 0
                                • AussigBiker  

                                  Dave: za me v pohode :)

                                  Mistre: To si tak nekdy lidi navzajem na tech internetech pisou, jakoze aby sami vyvinuli iniciativu a zkusili se sami sebe vzdělat/najit si info…

                                  Kdyz ma nekdo na internetu dotazy, tak drive nebo pozdeji se mu dostane takovehle odpovedi.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Rozumím. Jsem iniciativní, při pumpování pumpuji. Myslím pumpičkou i vidlicí.

                                    0 0
                                    • AussigBiker  

                                      Ano, tak je to spravne. Mozna byste si mohl přivydělat servisem vidlic? Evidentne s tim nemate zadny problem, jde Vam to hned od ruky.

                                      0 0
                                      • onuce  

                                        Přivýdělek mě nebaví.

                                        0 0
                                      • onuce  

                                        Vlastně si přivydělávám tím, že nenechávám přivydělat servisu. Všechno si dělám sám s jedinou výjimkou, totiž centrování kol.

                                        0 0
                                        • AussigBiker  

                                          To je pravda, i lakyrnici nemaji co zrat, kdyz si sam strikate. Ale asi koupim akcie výrobce olivove barvy me ted tak napadlo. Kolik kol jeste plánujete nakoupit? :) (recnicka otázka…)

                                          0 0
                                          • onuce  

                                            Ty akcie stejně kupte, můj matně olivový design je u výrobců šmahem v kurzu.

                                            0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                      • nksh  

                        Pokud spacer vyndas negativka se nezvetsi. To je snad kazdemu krome tebe jasne :)

                        0 0
                        • david25  

                          Ja to vim, kdyz sou nad negativkou. Ale proc mu pak motas hlavu timhle: spacery vyplnuji objem v negativni komore. Cim mensi objem maji, tim vetsi pak bude n. komora. Nksh=nakashi? :)

                          0 0
                          • nksh  

                            A co se ti nezda? O vyndavani spaceru ven tu pises akorat ty. Ja psal o snizeni jejich objemu

                            1 0
                            • david25  

                              Oukej jak teda snizeni objemu tech travel spaceru ovlivni negativku? Ptam se asi mi to nedochazi. Fskt me to zajima

                              0 0
                              • J1RKA  

                                Optam se, ta tycka s tema podlozkama je vzdy stejne dlouha

                                0 0
                                • david25  

                                  Jako nevim, ale onuce resil vyndani travel spaceru. Takze shaft zustava. Jak rikam asi mi neco unika?

                                  0 0
                                  • J1RKA  

                                    No me asi taky, mel jsem jednokomorovou rebu, dvoukomorovyho sida, ted mam foxku fit4, kazda vidle vidlila jinak, ale nejvetsi oser byl se sidem, foxka uplne nekde jinde, takze zmena pomeru velikosti + – bez moznosti menit tlaky nezavisle asi nebude bez nasledku

                                    0 0
                                • onuce  

                                  Ano, samozřejmě. V celém rozsahu zdvihu, 100 mm – 160 mm

                                  0 0
                              • nksh  

                                Figl je v tom zachovat delku toho spaceru (=aby zustal zdvih), ale zaroven aby ten spacer mel co nejmensi objem. Ta negativka je v tehle vidlicich tak titerna, ze sebemensi navyseni negativky jde hned poznat.

                                Psal sem to sem do vlakna, doufaje ze Mistr to uvita a vrhne se do dila :)

                                1 0
                                • onuce  

                                  Jenže tomu vůbec nerozumím. Musel bych vidět nákres, kde by byl třeba barevně vyznačen prostor pozitivní a negativní komory. A jak jsem psal, ani nevím, jak se vzduch do negativky dostává.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Díval jsem se do manuálu a již to chápu, myslím negativku a proč menší spacery.

                                    Stále ale nevím, jak se tam, do negativky, tlak dostane

                                    A také nevím jak poznám, že negativka je funkční, že těsní.

                                    0 0
                                    • hawrda  

                                      Tlaky v obou komorách jsou vyrovnané přes automat, system ve formě prepousteciho kanálku v těle vidlice.

                                      Dříve se tlakovaly obe komory samostatne( měly svůj ventilek).

                                      Někomu to snad vyhovovalo.

                                      Čím větší tlak v negativce , tím víc to žralo zdvih.

                                      U RS.

                                      Já třeba foukal obe komory vzdy na stejný tlak:).

                                      Ale to vy znáte.

                                      0 0
                                  • J1RKA  

                                    Tj jako kdyz si prdnes v mistnosti a pak se nadechnes abys vyrovnal pretlak : D ve vasi merne soustave

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Ale vážně: Jak se tlakuje negativka?

                                      0 0
                                      • couffy  

                                        Je to negativ,ta se netlakuje,je tam podtlak,proto negativ,čím větší,tím je vidle citlivější,nep­řekonává odpor. :)

                                        0 0
                                      • david25  

                                        U vyssich modelu je prepousteci kanal tady neni.

                                        Air Spring

                                        The „Debonair“ air spring is just a basic Solo Air spring with spring loaded top out bumper to equalize positive and negative pressure. There is no hollow shaft increasing negative volume, there are no low friction bushings in the lower seal head, there are no low friction seals.

                                        0 0
                • onuce  

                  Aha, děkuji. No stejně za ně nemám náhradu. A hlavně de dobře krájí, mohu si hrát se zdvihem na milimetr.

                  0 0
          • -b-n-x-  

            125mm není atypicky. Tolik mám na staré rs psylo.

            0 0