Rozdíl mezi DHX 5 2009 a DHX 4 2010

86 nepřečtených
  • kassar007

    Zdravím, mám malý dotaz. Jelikož jsem teď trochu vypadl z techniky o kolech :-), potřeboval bych drobnou radu ohledně rozdílů, mezi těmito tlumiči. Je mezi nimi rozdíl pouze v tom, že DHX 4 nemá možnost nastavení velikosti komory? resp. Bottom Out? Jinak vnitřnosti jsou stejný jako u DHX 5? Pokud ano, tak na jakém stupni je cca nastavení komory oproti u DHX4 oproti DHX5?

    díky za rady a postřehy

    0 0
    • goofy  

      Podle me je rozdi jenom v tom nastavovani velikosti, ale objem netusim. Podle me to kazdy vyrobce kol muze mit prednastavene jinak

      0 0
    • ice  

      dhx 5 ma nastavitelnej doraz,coz se hodi. dhx 4 ma jen odskok, propedal

      0 0
      • JMT  

        To tocitko ma vyznam pouze na zmenseni komory---zvyseni tlaku v ni a tim padem to samy jak kdyz to vic nafouknes. Pry je to pro lidi co jezdej AM aby sebou na svih nemuseli vozit pumpicku. Takle mi to rekli ve foxu.

        0 0
        • goofy  

          V podstate to takhle muze slouzit, ikdyz Fox ma v manualu, ze by se melo tocit s koleckem, kdyz je v expanzce vic jak 125psu (asi prave kvuli tomu zvetseni tlaku), ale tohle ovlivni podle me i citlivost od zacatku zdvihu. Ale kdyz zmensim komoru, a pak tam fouknu 125psu, tak zase citlivost zustane na nejlepsi hodnote, ale progrese se tou mensi komorou dostavi (ale neni to tak vyrazny rozdil, jak tam fouknout vetsi tlak). Tot moje prozatimni pozorovani (mam teda Air verzi)

          0 0
          • kassar007  

            Mam ted DHX 5 na sjezdakovi a to co popisujes je presny … pri stejny cca citlivosti muzes trochu regulovat progresi. Ale jde mi o to, pokud bych na sjezdaka osadil DHX4 tak cemu se rovna to nastaveni resp. velikost expanzky. Jestli stredni hodnote na DHX5 nebo tem krajnim.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Tak zmenšenim objemu komory by se teoreticky měla zvednout progresivita. Tudíž by měl jít hůř na doraz. Když tam dáš stejnej tlak (=ufoukneš po utažení), tak by to mělo ze začátku zdvihu bejt stejný, a dál ve zdvihu tvrdší, zatimco vyšší tlak samotnej ti to ovlivní už od začátku..

          To je teorie no, na mojí 4ce nastavim hovno :-(

          0 0
          • JMT  

            Tohle presne sem tomu typkovi rikal a odpovedel co odpovedel. Je to clovek co servisuje fox, pouze fox a ma vsechny fox skoleni.

            0 0
            • kassar007  

              Ty si mel na Dragstrovi DHX4 i 5? … mas srovnani, jak to mezi sebou odpovida?

              0 0
              • JMT  

                Jo, odpovida to presne tomu co rikal ten typek, proste zasroubovani jenom zveda tlak…

                0 0
                • kassar007  

                  tzn. úplně povoleny DHX5=DHX4 … to jsem potreboval vedet

                  0 0
                  • JMT  

                    ale prave ze uplne utazeny dhx5 je stejny jak povoleny (paklize je v obou meznich hodnotach v komore stejne vzduchu)

                    0 0
                    • kassar007  

                      Mno to asi nebude úplně přesný ne? V počátečních hodnotách to bude téměř nerozeznatelný, ale ke konci zdvihu bude asi dost rust komprese. Pokud mám tu nádobu o menším objemu (tzn. při zašroubování, tak je prostě menší a vzniká tam větší tlak). Tak jsem já chápal tu expanzní komoru. Zě regulací té nádobky si můžu upravit charakteristiku křivky komprese. Což asi logicky nemužu udělat u DHX4, protože nemá tu možnost.

                      Druhá věc je co říkáš ty, že během vyjíždky si mohu měnit průběh chodu tlumiče bez použití pumpy.

                      0 0
                      • JMT  

                        Rikam co mi rekli primo ve foxu a jak to cejtim…prej to proste vliv nema :-(

                        0 0
                        • kassar007  

                          zajimavy … a tys jezdil oba? mám tušení, že si to tu někde měl na foto :-)

                          0 0
                          • JMT  

                            Jo, oba a rozdil asi zadnej. Zato je hroznej rozdil jesli si ho nechas udelat v Bikelivu nabo primo ve Foxu… :-)

                            0 0
                            • kassar007  

                              taaak a rozdíl je tedy pozitivnejsi kde :-) … nechat ve foxu nebo v bikelive

                              0 0
                              • JMT  

                                Bikelivu se urcite obloukem vyhnout, zavolej ke svecovi na kram, at ti prepojej na mechanika a doporucuju vse resit s nim.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Proč se Bikelive vyhnout?

                                  0 0
                                  • JMT  

                                    Protoze uspesnost jejich zasahu je v mym pripade max 40 procent a este jim to trva. Jediny co udelali naprosto perfektne bylo odvzdusneni xt kotoucovky. Fox 40 udelali tak nejak ze bych jim dal dvojku a tlumic asi petku, nebo spis presdrzku a o tom druhym ani nemluve. Svec na pockani, v sezone a za super cenu…navic me nechal koukat kdyz to rozebiral a ukazoval jak to perfektne vyservisovali. Proste never more :-(

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      ale ty jehličkový ložiska snad zvládnou v pohodě,ne

                                      0 0
                                      • JMT  

                                        No tam snad neni uplne moc co podelat, ale zas nevidim duvod proc si to neudelat doma

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          no pokud by byl nějaký návod step by step a co kde koupit, cena rozumná, tak proč ne…

                                          0 0
                                          • JMT  

                                            enduroforkseals.com

                                            0 0
                                            • goofy  

                                              Jo presne tam budu brat… Jeste premyslim, ci vzit i ty jejich stiraky na vidli, nebo radeji koupit zas origos. Ohlasy na ne se porad nejak ruzni

                                              0 0
                                              • mr.antik  

                                                tady se asi nedá vyhnout clu+dph, co? To už by tak hezky nevycházelo. Sehnat to ložisko, tak ten zbytek nevypadá složitě…

                                                0 0
                                                • goofy  

                                                  No asi bohuzel jo. Premyslim, ze si to necham poslad do Polska. Tam to prej tak nehrotili zatim…

                                                  0 0
                                        • goofy  

                                          Prave. taky ted budu pres zimu davat, ale zebych to kvuli tomu musel nekde posilat… Ale s tou nespokojenosti servisu u BL jsi celkem prekvapil. Vetsinou jsem slysel opacne ohlasy

                                          0 0
                                          • madcat  

                                            Co tak různě po netu čtu tak prej bejvávalo. Jsou tam asi jiní mechanici nebo mechanik, a kvalita práce šla dolů. Ale já si tam nikdy nic dělat nenechával, takže nemám přímou zkušenost.

                                            0 0
                                            • Vegan  

                                              Nevim ja jsem zatim stale spokojen a to tam posilam po sezone vzdy dva tlumice vzdy tomu predchazi domluva s p. Boubinem po telefonu a zatim vzdy zpokojenost a mam presne opacne zkusenosti se Svecem 3 servisni zasahy a 2× neuspesne… asi je to na tom jak se kdo vyspi :) a nebo proste to chce do bikelive posilat mimo sezonu kdy na to maj vic casu tezko rict.

                                              0 0
                                          • logoman  

                                            Tady ten taky neni zrovna moc spokojen http://www.dolekop.com/…or-nikdy-vic

                                            0 0
            • Atilla  

              Právě, že jsem přemýšlel nad výměnou 4.0 za 5.0 kvůli dropům a skokům abych přidal na progresivitě a nabál se dorazů(tvrdý doraz jsem teda zatím nedal). a hlavně chování kola na odrazu by mělo být lepší s nastavením Bottomoutu na tvrdo. Na DHX Air to tak funguje a začátek kroku to imho moc nekazí.

              0 0
              • mr.antik  

                na to stačí přifouknout ten boost valve, ne? Ten by měl přidat na kompresi ke konci zdvihu. Prkatickou zkušenost nemám, ještě jsem se k tomu nedostal…

                0 0
                • Atilla  

                  Když mě to tak jak to mám vyhovuje a pak třeba na Dolní moravu bych musel vozit pumpičku atd. Tohle je super, že někam přijedeš vidíš jumpy, přitáhneš bottom a jedeš. Žádné přifukování, odfukování, nastavíš to dle potřeby/pocitu a jedeš. Klidně bych se spíš zbavil propedálu, ten mám uplně povolený a vlastně jsem s ním ani ještě moc nešteloval. Nějak mi nepříjde, že bych to potřeboval.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Já teda na jumpy akorát utahuju kompresi, na odpalech je to znát dost, a bohatě mě to stačí, ale těžko mluvit pro uplně jinej rám..

                    0 0
                    • Atilla  

                      Myslíš odskok? Na DHX 4 se dá nastavit jen přepětí, odskok a propedal

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A propedal je podle tebe co? :0)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          komprese pouze na začátku zdvihu. Klasická komprese by na toto byla určitě lepší

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Vždyť píše, že utahuje kompresi a na jumpy to pomáhá dost, což se dá od tohodle druhu komprese očekávat. Horší je, že to kurví citlivost, což na skákání je fuk. Tam jde asi o to, že to nejde tolik do zdvihu na odrazu.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              No ono DHX tu kompresi štelovací vlastně ani nemá, takže utahuje nejspíš propedál.

                              Věřím že na hladkým odpalu to pomůže zhoupnutí, ale stačí někej kamínek a v ten moment se tlumič propadne. Ono záleží u DHX dost na tom nastavení, jaký to má efekt.

                              Já z tohodle důvodu nepředvídavosti propedál nemám rád (a používám ho opravdu v nouzi jen při šlapání na asfaltu), radši bych LS/HS kompresi…

                              0 0
                              • kassar007  

                                tak to musíš zabrousit do trochu dražších vod a koupit si RC4, tam ma vsechno, ale ta cena no (pokud to není s rámem)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Já mám DHX 4 Air a myslim že mi bude stačit víc než dost. To nastavení se nějak vychytá a pak s tím nemá smysl moc štelovat.

                                  0 0
                            • Atilla  

                              No, ale propedál mi je na dopadu na prd tam potřebuju aby kolo nešlo tolik do zdvihu = menší ztráta rychlosti

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak na dopadu tě zajímá spíš HS komprese, to nemá ani DHX5. Propedál mi na odpalech docela pomáhá, ale pracuju s nim víceméně ve 2 polohách – uplácaná Točná a podobný, případně přesuny po Áčku na uplně utaženo, všude kde je aspoň 1 šutr uplně otevřeno..

                                Nějak nevidim rozdíl v nastavení LS komprese a ProPedal, podle mě je to víceméně to samý ne? Neřek bych že má vliv jenom na začátku zdvihu, spíš jako..že je to prostě pomalá komprese, to prostě nepopíšu jinak. Citlivost na malý rázy to mrví festovně, ale na to skákání to pomáhá..

                                Jinak jak píše Kassar, RC4 umí nastavovat i HS, a ta na dopadech bude mít rozhodně větší vliv než cokoliv na DHX4/5. Nebo rovnou CC dvojsud :-)

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Tak právě bottomout na 5.0 je něco jako HS, teda jen obrazně. Prostě mě to nepustí na dopadu tolik do zdvihu. Propedal je LS. Třeba na Dolní Moravu když utáhnu propedál, tak mě to vykydá v těch vybržděných klopkách, že bych jezdil někde, kde jsou jen skoky za sebou bez šutrů, tak to se mi povede, tak 2× za rok a řeším to spíš pomalejším odskokem.

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    No ten bottomout by teoreticky neměl mít vliv tak na první půlku zdvihu, tak je otázka, jak moc to pomůže :-/ Myslim, že když upgradovat kvůli tomuhle, tak mi ta RC4ka dává větší smysl. Na druhou stranu sem si s DHX5kou nikdy nehrál, možná ten vliv bude dostatečnej, ale taky to může dopadnout jak píše JMT..

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Prdím na to. Hrozně peněz a navíc to nastavování rc4 bude asi docela složité na to aby s tím člověk pořád hýbal. I když je pravda, že na Totemu využívám komprese docela často a je to znát.

                                      0 0
                                      • kassar007  

                                        Hlavně uvědomit si, na čem ještě působí HS a na čem zabírá LS je docela oříšek :-) a jejich vzájemný ovlivnění s tím, jak se utahují a povolují … pokud budeš skákat v malých rychlostech, dropy atd. tak to bude brát LS (z větší části), ale pokud pojedeš kudlu v 50–60km/h v bordelu, tak to bude brát HS. Ono to fakt potom už je alchymie to nastavit dobře a dost často člověk co pro to nemá cit a technické znalosti to nastaví blbě :-) … Tak že tím jsem si sám sobě odpověděl.

                                        0 0
                                        • Atilla  

                                          gratuluju:)

                                          0 0
                                          • kassar007  

                                            Koupím si RC4 :-D …

                                            0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              CCDB!

                                              0 0
                                              • kassar007  

                                                A zkoušel si ho? máš porovnání? Docela by mě to zajímalo.

                                                0 0
                                                • Mr.Duck  

                                                  Nemám, žeru jim marketing. Na papíře to vypadá dobře, a myslim že oproti DHX4 si polepšim, takže jestli budou před sezónou drobáky, du do toho..

                                                  0 0
                                                  • logoman  

                                                    proc ne bos stoy?

                                                    0 0
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Nějak se mi tolik nelíbí, CCDB mi přijde hezčí na ksicht, a i to nastavení mi přijde tak nějak intuitivnější. I když o BOS sem tolik eště neštudoval, možná to zvážim, ale na ten dvojsud to vidim spíš.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    CCDB AIR!

                                                    0 0
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Měl sem zálusk, ale nezaujal mě. 200g dolu, a podle toho, co o tom sám CC tvrdí se sice snažili dát možnosti dvojsudu na vzduchovej tlumič, ale nebude to taková žehlička jak péro. Čet sem o tom pár testů a řečí, jak od cane creeku tak všemožnejch webů, a asi to za těch 200g nestojí. (tipuju, že to počítá s titan pružinou, jinak ten rozdl bude větší, ale zas tolik mi to žíly nerve.

                                                    0 0
                                                  • Vegan  

                                                    a co RS vivid AIR ? ten by mel chodit jako pruzina

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    teď jsem měl v ruce CCDB jak v pružině(260mm. 300lb Ti pružina), tak ve vzduchu(240mm). A jako pomalu mě přišlo, že ten vzduch je těžší:)

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    kdyby chodil, tak už s tím na svěťáku jezdci od Sramu lítaj…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Vždyť někde je vozí ne? :0)

                                                    0 0
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Zkoušel sem ho v leogangu na v10ce (hodně objektivní srovnání oproti sx:-)), chodí to pěkně, co si budem povídat, ale je cejtit že to je vzduch. Teda na parkáči, na kopci sem to fakt nepoznal, ale ten CC mi přijde takovej vymazlenej, pěknej a dá se v tom víc šťourat, to já rád :)

                                                    0 0
                                            • logoman  

                                              dobra volba :)

                                              0 0
        • Karlos009  

          Tlak vzduch v expanzce ovlivñuje brždění komprese (propedál) = zvedneš tlak a máš to necitlivé, velikost komory ovlivňuje pouze progresivitu konce zdvihu. Tzn. u DHX 4.0 progresivitu rozumně nenastavíš.

          0 0
    • Debustrol  

      Na kole jsem měl celkem 3 tlumiče (Van R, DHX 4 a DHX 5) a podle mě čim vyšší řada tim jemnější chod a citlivější.

      Bottom je poznat opravdu hodně, že se to nenoří do zdvihu, pokud to utáhneš a nafuníš máš skoro pevňáka :) Osobně s tim netočim nastavim, vyladim a jezdim.

      Toť moje pocity.

      DHX 4 má velikost komory pevně danou, ale dá se měnit interně tušim. Čili každý tlumič to může mít trochu jinak, bych řekl.

      0 0
      • kassar007  

        Jezdil jsem do teď DHX5, VAN RC, FLOAT, a testoval ruzný ostatní. Zajímal mě konkrétně rozdíl a chování mezi těmito určitými tlumiči. Idealní by bylo, kdyby je měl někdo rozebraný a věděl, jak vevnitř vypadají :-) … protože pokud to je jak si myslim, tzn. že jediný rozdíl mezi 4 a 5 je, že se mění pouze objem komory pomocí štelovátka a nic jiného vše ostatní je stejné, tak by mě stačil 4 :-)

        0 0
    • mr.antik  

      Dokáže mi někdo vysvětli k čemu jsou určený foukání Boost Valve a Bottom Out točítka? Resp. rozdíl mezi nimi. Co jsem dočetl, tak obojí ovlivňuje kompresi na konci zdvihu, tj. hlídá dorazy… ale asi každé trošku jinak?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já jsem si točítko Bottom Out vyzkoušel následovně – nastavil na nejvíc otevřený (všechny čárky vidět) a jsel jsem obrubník, změřil dosažený zdvih. To samé s postupně uzavíraným BO a dosažený zdvih klesal.

        Takže to mám co nejvíc otevřený a víc neřeším.

        Foukání Boost Valve – dle mojich zkušeností s rostoucím tlakem roste tupost tlumiče, takže foukám minimální tlak a taky neřeším. Jen je to potřeba hlídat při výraznějších změnách teploty – jsou tam díky malému objemu komory poznat sebemenší rozdíly.

        0 0
        • kassar007  

          Jinak k tomu testovaní na obrubníku je důležity, aby to probíhalo v terénu na různých typech terénu. Je totiž důležitý, aby si při různým objemu komory měl pořád stejný tlak. Pak poznáš, jak se to chová od poloviny zdvihu dál. Takhle jsem s tim laboroval já a bylo to trochu poznat, ale až od tý poloviny zdvihu dál, což si myslim, že je hlavní účel toho točítka.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Podle mě to ale takhle přeneseně jde poznat i od začátku zdvihu – že se tomu tlumiči prostě dál nechce. A ten obrubník nebyl malý, odhadem ± 30cm a sjížděno bez práce s těžištěm v sedle.

            0 0
      • Karlos009  

        v expanzce je pistek, před pístkem olej a za pístkem vzduch. Před expanzkou je ventil komprese. Čím větší je tlak vzduchu tím větší síla je potřeba k překonání ventilu a tím je tlumič línější. Zároveň ale vzhledem k omezené stlačitelnosti vzduchu ovlivňuje tlak vzduchu i progresi konce zdvihu, protože tlumič tlačí nejen na vzduch v hlavní komoře, ale přes olej i na vzduch v expanzce. Tzn. když zvedneš tlak v expanzce abys zvýšil účinost propedálu, zároveň zvýšíš progresi konce zdvihu. Zvětšením objemu vzduchu v expanzce (kolečko Bottom Out) pak dojde ke zmenšení progrese konce zdvihu i při vyšším tlaku vzduchu v expanzce, naopak samozřejmě.

        P.S.: Upravit progrese se dá i u DHX4, expanzka se dá poměrně snadno otevřít a přidáním nebo ubráním oleje pod pískem lze ovlivnit množství vzduchu v expanzce.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Hele, když ste se tu tak pěkně rozkecali, čekám na rám s FOX VAN RC 2012, doma mám FOX DHX4 2007. Rozteč stejná, no a kámoš má VAN RC na Demu, moc mě ten chod nezaujal, přijde mi to oproti DHX4 na mym SX takový tupý, což rozhodně nebude rámem.

      Je VAN opravdu tupější, než byly DHX, nebo má kámoš smůlu, případně je lempl? Prodávám rám, a chci si DHX právě kuli tomuhle nechat, ale nejsem si jistej jestli to za to stojí..samozřejmě nejlepší bude to vyzkoušet, ale novej rám by moh dojít třeba na jaře, tak abych neprodával pak DHX zvlášť a zbytečně..

      0 0
      • logoman  

        Nechtel jsi tam dat CCDB? :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Chtěl a furt chci, ale nebudu ho tam cpát hned, musel sem nastolit trochu safe mode, a koupit kolu místo kde bude se mnou bydlet, a ideálně i něco čim bysme se mohli vozit ke kopcům :)

          0 0
    • kali222  

      pri…se s otazkou na rc4 se ten bottom out nastavuje pomoci inbusu? ale jak? kdybych to mel v ruce, vyzkousim. nemam.

      http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/…-600×375.jpg

      0 0
      • Smazaný účet  

        jj…rukou s tim nepohnes…

        0 0
      • Pedro404  

        Zastrčíš do jedný z těch bočních děr a použiješ jako páku.

        0 0
        • kali222  

          diky i Lukasovi. to sou veci. ja myslel, ze vyrobci celkove tak od roku 2000 dbaj, aby clovek nemusel na svih s naradim. :D ok, buttom out se nenastavuje kazdej den, ale stejne tam je na inbus jedna komprese. :/ ja si to predstavoval ty 4 polohy jako jeden pro + druhy pro – a prvni poloha volnej a druha uplne utazenej. uff.

          0 0
          • kOmE  

            Ono se to ma nastavit kdyz to neni nafoukle, pak to jde i rukou otocit.

            0 0
            • kali222  

              uz vyzkouseno. je to pekna kravovina takhle. :D inbus tam vakla a jde to z tuha, tlak vypusten. uplne si to rika o ozvejkani. fakt jak z roku 95. :D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.