• Ricci

    Ahojte,moje skusenosti z poslednych 2 tyzdnov ma donutili opytat sa tuto trapnu otazku…

    Je normalne,ze po presedlani na Full tazsi cca o 1,5kg mi klesla priemerna rychlost minimalne o 2km/hod?

    Je to tym,ze stracam energiu nespravnym slapanim v zadnom tlmici?

    Doteraz som jazdil hlineny HT S-Works,teraz skusam BMC Fourstroke FS02

    PS: Pri sadnuti na fulla ma neustale pocit strasneho trapenia sa,zodpoveda tomu aj priebeh mojho tepu,ktory mi to potvrdzuje…

    0 0
    • Rychlej turista  

      Jezdi v Beskydech nebo po kořenech a na fullu budeš rychlejší, ať šlapeš, jak šlapeš. Pokud musíš řešit techniku šlapání, abys o trošku zrychlil, tak je něco špatně a v tom případě bych spíš řešil to kolo, než šlapání a jel na tom rychlejším.

      0 0
    • MlokCZ  

      Pláště vozíš totožné? Pokud ano, tak je nejlepší na srovnání asfaltová rovinka. Tam se ztratí ten rozdíl vah a ukáže se, jak dobře šlapeš do kruhu. Na rovině v sedle by měl být rozdíl zcela minimální nebo nejlépe vůbec žádný při takhle nízkém zdvihu.

      Já třeba na té rovině při jízdě v sedle nenaměřím znatelný rozdíl (při stejných pláštích) ani mezi 140mm Stereem a celopevňákem.

      Celkový průměr je pak věc jiná, to záleží na trati, pokud na ní není žádný skutečný terén a bude tam hodně kopcí, tak samozřejmě na fullu něco ztratím, ale i tak to u mě je rozdíl na průměrné rychlosti do 10% maximálně.

      0 0
      • Ricci  

        Plaste dokonca este uzsie, 2,1 na fullovi,na HT mam teraz 2,25…

        Porovnaval som to na rovinena 40km trati,prevazne spevnena cesta,obcas asfalt,vasde som si hned vsimol,ze jazdim lahsie prevody ako bezne,aj okamzite rychlosti boli nizsie ako byvaju a vysledna priemerka mi to jednoznacne potvrdila :-(

        0 0
        • Smazaný účet  

          A jake ty paste mas obute? Pokud ty 2,1" jsou nejake spuntovky, tak budou brzdit docela dost.

          0 0
          • Ricci  

            Na obidvoch bikoch mam to iste,porovnavam naozaj porovnatelne veci,vpredu NN,vzadu SmartSam

            Mam obavu,ze velka cast energie z pedalov mi konci v zadnom tlmici :-(

            0 0
    • tmax  

      Ak si porovnával na rovnakých tratiach, tak niekde bude chyba. Ja som raz testoval ninety (o cca 1–1,3kg ťažší ako moje HT) a bol som o kúsok rýchlejší (veľmi malý, pričom šlo o normálne terény – zopár koreňov občas, lesné cesty, traily, jednoducho Malé Karpaty). A to aj napriek pomalším plášťom (na ninety).

      Nebude problém skrytý v spôsobe prepákovania/tlmi­či, jeho nastavení? Pokiaľ to však porovnávaš na asfalte/lesných cestách, tak je logické, že HT bude rýchlejšie.

      0 0
      • Ricci  

        Testoval som presne na tej istej trati 2 dni za sebou,rovnake priemerne tepove frekvencie,naozaj som si dal zalezat na porovnani,potom som sa bol previezt do kopcov,takisto som trapil podstatne viac ako predtym,nepomohol ani propedal :-(

        0 0
        • MlokCZ  

          Když to bylo takhle velmi slušně otestované + profil a typ trati co jsi psal, tak ten rozdíl je opravdu dost velký.

          A když k tomu píšeš, že si nešel ani přes polovinu zdvihu, což znamená, že při šlapání se to zase až tak houpat nemohlo (ze sagu 25% je na polovinu zdvihu hodně blízko).

          To bys musel šlapat buď opravdu strašně špatně do kruhu nebo to spíš vidím, že část problému bude ještě někde jinde a to v aerodynamice, která už tu také byla zmíněná.

          Když byla trase málo kopcovitá, tak aerodynamika i u téhle poměrně nízké (tím myslím ohledně aerodynamiky, která se hodně projeví až pro větší rychlosti) průměrné rychlosti se už trochu projeví a nějaký rozdíl udělat může.

          Myslím, že třeba polovinu až dvě třetiny té ztráty by udělat klidně mohla.

          Jaký máš posed na obou kolech? Tím myslím nejen jak si vzpřímený, ale i také třeba výšku středu (stejně vzpřímený posed při různě vysokém středu bude také mírný rozdíl).

          Přesně na takovémhle typu trati (možná asfaltu o něco více, vybíral jsem, abych nebyl na celopevňáku ani náznakem bržděn chybějícím odpružením), ale navíc poměrně kopcovité jsem se na necelých 10% rozdílu dostal mezi Stereem a celopevňákem (totožné pláště, totožné osazení) s tím už zmiňovaným rozdílem 3kg, kde myslím že nemalý podíl měly ty 3kg rozdílu když trasa byla dost kopcovitá.

          Na celopevňáku jsem měl kazetu 11/32, na Stereu 11/34 a jezdil jsem v podstatě pořád ty stejné pastorky. Tedy na celopevňáku jsem jezdil převody povětšinou (hlavně ve výjezdech) posunuté o ten rozdíl v kazetách (tedy např. pastorek 20×21, 23×24, 26×28).

          0 0
          • Ricci  

            For je v tom,ze posed je velmi podobny,na fulle je skrateny len cca o 1cm oproti HT

            No posed je citelne vyssi na fulle,cca o 2cm vyssie nad zemou oproti HT,meral som to

            0 0
            • MlokCZ  

              Nejde jen o délku, hrozně moc udělá výška řídítek proti sedlu (jde o výsledný úhel trupu). A pak také něco udělá i šířka řídítek, teď nemyslím vliv na úhel trupu, ale jak máš roztažené ruce.

              A ty 2cm moc nedělají, protože to vyrovná stejně sag. Jsou ale fully co mají střed výše ještě výrazněji než co vyrovná sag, proto jsem to psal.

              0 0
    • roud  

      řek bych že je to složitý ´hodně je to o jezdci a jak na danym kole umí jezdti další věc je jak full funguje většinou ale platí že v lehkym terénu je HT rychlejší a v těžšim že je zase rychlejší full…

      0 0
      • Ricci  

        tiez mam pocit,ze na fullovi asi neviem jazdit a uz ma to ani nebavi,ked to ide ako slimak,predsa len rozdiel cca 2–3 km/hod je sakra moc :-(

        0 0
        • roud  

          a zkoušel si laborovat s nastavením tlumiče a s tlakem v něm ?

          0 0
          • Ricci  

            no,velmi som nelaboroval,proste som ho nastavil na 25% SAG tak ako vidlicu…

            Inak je tam 190 PSI,ale to je u roznych bikov rozne a hlavne u roznych hmotnosti jazdca…

            A prefukavat ho asi nebude spravna cesta

            0 0
            • roud  

              mno asi bych s nim zkusil víc zalaborovat 25% sag bych bral jako výchozí a uvidíš zda se to zlepší nebo zhorší pokud ti ani tohle nepomůže tak už nvm…

              0 0
              • Ricci  

                Pokial to nepomoze,vratim sa s radostou na HT :-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Já osobně bych při přechodu na fulla měl velký problém s jízdou do kopců, protože ty drtím vstoje na těžkou šajbu a to by na fullu žralo ukrutně energie.

                  0 0
                • krokus  

                  A jaká máš na těch dvou kolech kola?

                  0 0
                  • Ricci  

                    Fulcrum RM5 a SH XT, prehodenie nemalo ziaden podstatny efekt…

                    0 0
            • mr.antik  

              Né všechny systémy odpružení jsou nutně optimalizovaný na co nejlepší přenos síly, tohle kolo neznám, ale může bejt zas o to lepší oproti chrtím fulům třeba v těžším terénu…

              Zkus si pujčit třeba i jiný fully a uvidíš. 2–3kmh je dost velkej rozdíl, předpokládám že to cejtíš po pár šlápnutích.

              0 0
              • Ricci  

                citim to prakticky okamzite a hned mi to bolo jasne,ked uz po sadnuti na HT som zacal radit prevody aj o 2 stupne tazsie ako na fullovi…

                A napriek zadnemu zdvihu len 100mm mi pripada extra pohodlne,preto ma to tak stve :-(

                0 0
    • Luma  

      Ve Velu kdysi dělali test.3kola(ht,full do 120 a enduro 140zdvih)3jezdci a stejná trať.Měřil se čas a tep.frekvence­.U všech jezdců byl nejrychlejší Ht,ale pocitově se jím nejlepe jelo na fullu se zdvihemdo 120mm.Už nevím přesně hodnoty testu,chtělo by to pohledat.

      0 0
      • roud  

        k tomuhle bych dodal že určitě hodně záleží na zvolený trati…

        0 0
        • Luma  

          Byla to prý trať co obsahovala všechno od XC lesních cest až po enduro sjezdy.Jestli nezapomenu tak to zítra zkusím najít.

          0 0
      • fousek  

        Ja sem cet par ruznejch testu ve velu a zaver vetsinou je ze kazdej si ma vybrat to co mu sedi.

        Nejvic me dostal test levna vs. draha silnicka, z testu vyslo ze je to vpodstate jedno a tak to zduvodnili tim ze nejvic se ty rozdily projevi ve zrychleni a to oni nemerili a ani se nejak poradne zmerit neda.

        0 0
        • Ricci  

          jj, u tych cestakov je to jasne,ovsem bolo by zaujimave,keby porovnali jazdu na fullovi a HT :-)

          0 0
          • teepeex  

            ja jsem treba na fullu v korenitym, travnatym a kamenitym terenu podstatne rychlejsi, a to az o 10%

            a ted babo rad:)

            ja vim, nemam techniku a nohy, ale stejne ho mam radsi

            0 0
            • Ricci  

              sakra :-)

              0 0
            • fousek  

              Prosim te tebe sem na fullu nevidel ani nepamatuju, snad minuly jaro? (Ted sem si rikal co to meles, dyt zadnyho fulla nemas a pak sem si vzpomel ze vlastne jo:-)

              0 0
              • Bumerangista  

                Teepex určitě přijde příští sezónu s fulem na pevné vidli. To by mu bylo podobné ;)

                0 0
            • roud  

              bez noh se jezdí blbě :o(

              0 0
      • vysmátej bajker  

        Jestli si dobře vzpomínám tak nejrychlejší bylo enduro ale trať byla vhodnější pro fulla – kameny kořeny bez hladších rovinek a stoupání.

        0 0
    • Haryk  

      Nemůže to být třeba tím, že jsi zvolil aktivnější full? Když jsem řešil přechod na full, tak jsem měl z přílišné aktivity docela strach. Nakonec to vyhrál Giant, (viz profil).

      Možná, že jsi měl zachovat věrnost značce a zvolit Epica. Prostě full, který se pohne až když dostane trošku větší pecku.

      Přiznávám, že tento svůj názor vidím jako velmi laický – prostě mě to napadlo…(už slyším ty trejlisty, frírajdisty a ólmauntinisty)

      0 0
      • Ricci  

        No ja mam pocit,ze aktivny je stale a dokonca aj pri zapnutom Propedali,ale pritom som ho viac ako na polovicu zdvihu doteraz skoro ani nedostal,ale pri slapani sa tlmic veselo pohybuje…

        0 0
        • Jenda  

          porovnal bych posedy – preci jenom aerodynamickej odpor je na kole ten nejvetsi. Pokud pri 25% sagu se dostanes na max 50% zdvihu tak to znaci ze bud mas moc progresivni tlumi, nicmene dle obrazku je tam HV komora takze mene progresivni tlumic nesezenes. Pokud se ti to nejak hodne houpe i pri 3 propedalu tak mozna by stalo za to poridit tlumic s vetsim CT ale otazka je co je hodne houpe – lidi po prechodu z pevnaku maji s timhle az obsese.

          Nicmene s tim jak popisujes na jaky trati jsi to testoval a ze nejsi na ni vlastne schopen dostat kolo vic nez 50% do zdvihu tak bych rekl ze to neni teren pro horsky kolo:-) Tedy pokud jezdis neco takovyho asi radsi zustan u pevnaku. Nicmene nez ho definitivne zavrhnes zkus se projet nekde v terenu pak mozna procitnes :-)

          0 0
      • mr.antik  

        Je to laický, ale správný, taky jsem to dřív měřil o kolik jsem pomalejší – pak se buď vrátíš zpátky k HT nebo začneš vyhledávat jiný trasy :-))

        0 0
        • Ricci  

          No ked som na rovine pomalsi,tak v kopci to bude este tragickejsie a asi sa vratim k HT :-)

          0 0
          • jIrI___  

            V terénu jsem na fullu rychlejší po rovině a mnohem rychlejších ve sjezdech, do kopce to vyjde s HT tak na stejno. Na asfaltu ale určitou „lenivost“ fullu cítím.

            0 0
          • roud  

            Tomu se říká smutné procitnutí tak si postav ultralehký chrtí HT a asi budeš spokojenější…

            0 0
            • Ricci  

              Mne uz ten 11 kilovy S-works pripada ultralahky popri tom fulle :-)

              0 0
              • roud  

                a co z fullů zkusit scalpela nebo epika ? nebo nákej softail ?

                0 0
                • Ricci  

                  Idem vyskusat Cube AMS Pro,ma ho kamos,som moc zvedavy

                  0 0
          • Luma  

            Asi dopadneš jak můj kámoš,kdysi koupil fulla jezdil s ním sezonu(nebo spíš se trápil) apak přešel zpátky na HT.Po cca roce mu to nedalo a koupil znovu fulla se kterým je teď spokojený a do HT by prý už nešel.Takže asi záleží co od toho očekáváš a jaký ten full je.

            0 0
            • Ricci  

              no super, uz sa tesim:-)

              0 0
              • Luma  

                Ještě doplním,já jezdím pořád HT a kámoš toho fulla se 140mm zdvihy.Fyzicky jsme na tom skoro stejně,možná je o trošku lepší.A skoro ve všech pasažích je rychlejší(kromě jízdy po asfaltu po rovině nebo do kopce)Abych upřesnil má Cube Stereo váha cca 12,5kg.

                0 0
              • Hornet  

                Mozno si casom zvyknes, alebo kupis iny full. Kamos ma trek fuel a je o dost pomalsi(smerom dolu ani nie :-D ), ked niekedy zoberie stary scott endorfin, tak je zase dost rychly aj smerom hore :-)

                Ale full by nedal prec, je s nim spokojny a neriesi ci je o nieco pomalsi alebo rychlejsi.

                Tak este pojazdi a uvidis, mozno tomu prides na chut :-)

                0 0
    • Kubas.1  

      …asi tu možná budu trošku za ******, ale tobě párkrát klesla průměrná rychlost o naprosto zanedbatelný 2kmh, a dělaš z toho vědu? :-)

      nehledě na to, že máš teďka těžší kolo a navíc odpružený

      0 0
      • Ricci  

        no tak ma to serie,ked mi klesne priemerka z cca 23 km/h na 21 a menej no :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Zkus dát na pevňáka 1,5kg zátěž navíc, ono to taky bude trochu znát…

          0 0
          • Ricci  

            jj,ale nie je to zdaleka taky rozdiel,v lete som vozil obcas 20kg navyse (dcera v sedacke) a zhruba to slo tak ako teraz na fullovi :-)

            0 0
        • DaSnail  

          bol som v sobotu aj v nedelu tú istú trasu na tom istom biku a rozdiel priemerov mám tiež 2km/h

          ale tepák nemám, išiel som tak jak sa dalo 8o)

          0 0
        • Rychlej turista  

          To není rozdíl naprosto zanedbatelný. Není to ani rozdíl zanedbatelný. Spíš bych řekl, že je to rozdíl obrovský. Pro mě je to rozdíl naprosto dostatečný k tomu, abych měl zcela jasno.

          0 0
          • Kubas.1  

            pro tebe možná obrovský, mě sou nějaký 2 kmh uplně fuk ;-)

            …ale taky sem celou letošní sezonu jezdil bez tachometru, a navíc většinou nikam daleko, takže do toho možná nemám co kecat :-)

            0 0
        • McBlacky  

          to asi jezdíš spíš lehčí terén když máš na HT 23 průměr. Nebo jsi namakanej jako eliťáci.

          V pořádným terénu udělat i se slušnou fyzičkou a kvalitním fulem 20 průměr je výborný výkon.

          0 0
          • Ricci  

            Nie som ziaden zavodnik,mam 25kg navyse,takze chrt asi nebudem:-)

            Ta rychlost bola tera v zime v lahkom rovnom terene,ako jazda po hradzi,polnac­ky,betonka,sem tam nejake to blato a trava a pod…

            Ale stve ma ten rozdiel…

            0 0
            • McBlacky  

              to ano v takovém terénu výhody fula odpadají. Pro to si ho ale nepořizuješ.

              časem začneš jezdit těžší terény protože zjistíš, že co tě dřív na HT nebavilo ve stoje můžeš teď jet v klidu v sedě.

              0 0
      • kubad  

        Lepsi je resit tohle tema, nez neustale kolem dokola nesmysly :-)

        kterych je tu plno a furt dokola.

        0 0
      • JakeF  

        Zanedbatelný? No, tak ty jsi taky dobrej… Pokles průměru o 2km/h čistě teoreticky z 20 na 18km/h znamená, že trasu, co bys jel hodinu, pojedeš o skoro 7 minut dýl, na 50km marathon to vychází pěknejch 17 minut, což je sakra velkej rozdíl. A teď mi zopakuj to zanedbatelný :-).

        0 0
        • kesu  

          jo,pořád je to zanedbatelný:D

          0 0
        • Kubas.1  

          maratony ani jiný závody nejezdím, takže pořád je to zanedbatelný ;-)

          0 0
        • karliner  

          Je to dost zanedbatelný. Pro většinu ale je i cesta cíl, jak jsem vyrozuměl, tak ty zatím bojuješ o umístění a přikládáš váhu tomu, jestli ze 100 na startu jsi 60. nebo 40.

          0 0
          • JakeF  

            Jezdit takovýhle umístění, tak nějaký 2km/h asi taky neřešim :-D. Nicméně pořád mi to přijde velkej rozdíl v rychlosti, když to člověk pozná i při jízdě a ne až na konci na průměru. Osobně by mě asi ani nebavilo jezdit pro zábavu, když by se mi zdálo, že to kolo pode mnou jede pomalejš, než by jet mělo. Ale jo, třeba někoho baví jezdit pomalu… Pak by ovšem asi neřešil, že mu kolo jede pomalejš, než by chtěl :-).

            0 0
            • daymaker  

              Já bych se tady možná pozastavil. Každý ať se zeptá sám sebe, jestli opravdu patří mezi tu absolutní eliťáckou špičku, kde potom samozřejmě každý gram a rozdíl ve výbavě hraje roli. A nebo jestli jsme tak nějak „normální“ bikeři, mezi kterýma se vždycky nakonec ukáže, že je to v nohách a technice.

              0 0
              • JakeF  

                Promiň, ale je kapku rozdíl mezi „každym gramem“ u eliťáků a 2km/h, co pozná opravdu každej. Je zbytečný, aby ta diskuze zabíhala úplně mimo.

                0 0
                • daymaker  

                  Když namaká víc nohy, bude zase na své oblíbené AVS… Ale v poho, je potřeba to brát s rezervou a nadsázkou… .-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ale na svym HT bude pořád o ty 2km/h rychlejší. Takže to neni zrovna způsob, jakym by se problém odstranil :-).

                    0 0
                    • Ricci  

                      presne tak,inak najvacsie rezervy mam v telesnej hmotnosti,ale rozdiel medzi HT a fullom tam bude stale :-)

                      0 0
              • roud  

                myslim že to vůbec neni o tom co píšeš je to o tom že pro většinu z nás je to záliba kterou trávíme spoustu času a investujeme do ni občas i dost peněz a někomu udělá radost když něco zajede rychlejc někomu když něco vyjede někomu že někam dojede někomu že je z kamarádama a někomu že občas schodí nákej ten gram z kola což ve většině případů postupně i spěje ke zlepšení kola a všech předchozích prožitků co sou s nim spojený takže to neni jen závodění vs. turistika a schazování gramů aspoň teda podle mě…

                0 0
                • Ricci  

                  je to tak,napriek tomu,ze som dost pomaly jazdec,tak ma bavi merat vsetko,co sa na biku merat pocas jazdy da,od pulzaku az po rychlost,velmi ma to motivuje pre moje jazdenie,rad porovnavam hodnoty a hladam,ako sa zlepsit, takisto len vdaka merniu vydrzim v pohode aj na trenazeri a proste tie zazitky z fullu su pre mna teraz demotivujuce :-)

                  0 0
                  • JSt  

                    jedni jezdi, protoze ho bavi samotny jezdeni, druzi jezdi, aby mohli sledovat cisilka :-)).

                    0 0
                    • Ricci  

                      Mna bavi oboje,hlavne ten klud na opustenych cestickach a cisielka ma motivuju,aby som sa neulieval :-)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Tak na ulejvání stačí bohatě měření tepu a času, kilometry a rychlost jsou údaje k ničemu

                        0 0
                        • Ricci  

                          No myslim si,ze vztah medzi casom a rychlostou na urcitej prejdenej vzialenosti pri urcitej priemernej tepovej frekvencii je viac nez jasny :-)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            No pokud nějak cíleně trénuješ tak možná. Ale prináší to zbytečné stresy, když to někdy nejede tak rychle (i třeba v důsledku nějaké únavy nebo skryté choroby)…

                            0 0
                            • Ricci  

                              Beriem vsetko s rezervou,v mojom veku uz to nemozem brat tak vazne,chcem si este zachovat relativne dusevne zdravie :-)

                              0 0
                        • Jenda  

                          no pro me je posledni dobou absolutne nejdulezitejsi udaj prevyseni a aktualni vyska, pripadne sklon kopce:-)

                          0 0
                          • tm  

                            jak te tak znam tak sklon indikujes jasne – bud si dres o svah celo, nebo zatylek

                            0 0
                • fousek  

                  A nekdo je rad ze si skoci nakej pro nej velkej skok a nekdo je rad ze se pri sjezdu nezabil:-)

                  0 0
            • mr.antik  

              Za prvé si na pomalejší rychlost zvykneš a hlavně ti to odpružení přinést nějaké benefity, rychlejší a bezpečnější sjezdy, pohodlí… Jde o to si vybrat.

              0 0
              • JakeF  

                Já chápu výhody. Nicméně je pravda, že mám asi trochu zkreslenej pohled, když už bych měl na full, tak uvažuju spíš o něčem typu Epica, protože při závodě bych asi nesnes pocit, že mi to kolo nejede tak jako HT a v těch pár technickejch pasážích to nenaženu.

                0 0
                • vikicek  

                  Nesmíš jezdit připosraný závody na asfaltu :P

                  0 0
                  • JakeF  

                    Kromě jednoho triatlonu jsem na žádnym asfaltovym závodě nebyl :-). Ono já vůbec na moc závodech zatim kvůli minimálnim možnostem dopravy nebyl. Ale se mnou těžko diskutovat o přínosu fullu na závodech, když nemám ani pořádný HT. V příštim roce se snad změní obojí :-).

                    0 0
    • black.horse  

      Každý full se chová a jede jinak. Takže podle mě nejde srovnávat HT a Full obecně, protože podle mého mezi jednotlivými HT obvykle není až tak velký rozdíl jako mezi fully. Pokud máš možnost, tak bych si určitě půjčil od někoho ve svém okolí i jiného fulla a vyzkoušel ho…

      0 0
    • TJK  

      Co se tyce full biku a funkci zadni odpruzeni jsem naprosty laik, ale uz od prvni chvile kdy jsem koupil a presedl na svuj prvni full 100/100 s tlumicem bez jakekoli funkce jako je propedal, jsem poznal, ze ne hladkem a rovnem povrchu je ten bike proste pomalejsi nez puvodni HT a to i srozdilem skoro –2kg na vaze ve prospech fullu, po nejake dobe laborovani s tlakem v tlumici jsem se dostal do faze kdy je ten roydil mensi, ale preci stale trosku znatelny, avsak kdyz se dostaneme na rozbitejsi trasu, rekneme ze uz staci ciste treba lesni kamenita cesta s vymoly a sem tam korenem, tak rychlost na fullu je vice nez znatelne vyssi a pohodli je uplne nekde jinde, to se srovnat ani neda. Takze dle meho nazoru musis tak jako tak pocitat s urcitymi ztratami v systemu pruzeni, takze jak uz nekdo psal, pokud jde ciste o rychlost + druhoade pohodli, vybirej z rady „chrtich“ fllu jako je vyse psany Epic, nebo neco ve stylu softail, ziskas neco pohodlli a diky ucite „tuposti“ zadni stavby bys nemel prijit o tolik rychlosti, stale bych ale pocital s tim ze na dlouhyh a hladkychusecich jakykoli ull bude o neco pomalejsi, nebo alespon budes mit pocit urcite lenosti… Jeste k tomu Epicu, z vlastni zkusenosti, kdyz porovnam svuj full s epicem, tak byl rozdil dost velky, i po naladeni byl muj bike oproti epicu „houpacka“ a pri silovem slapani jsem citil pohyb zadni stavby, naproti tomu byl epic ba stejne trase jakoby pocitove pevnejsi a rychlejsi, proste laicky ic upaloval :-), jinak dost casto jsem si pohraval s myslenkou ze vymenim full zpet za HT, ale po projeti vyzkousene trati na HT, pislo vystrizliveni, protoze takovou miru pohodli v kombinaci s rychlosti co mi full nabizi proste na HT nikdy nenajdu.. Ale je mi jasne ze treba vylozene na zavodni vyuziti jsou priority nastaveny malinko jinak..

      0 0
      • TJK  

        Sorry za chybejici pismenka, ale uz na to moc nevidim, doufam, ze je to alespon trosku pochopitelne.

        0 0
      • Ricci  

        No tak zavodnik nie som ani nahodou,ale nechcem sa trapit do kopca viac ako doteraz :-)

        0 0
    • jonti  

      Skontroloval bych jak na tom sedis, jestli neslapes moc pred sebe a jestli ten full nema mensi delku klik.

      U sebe taky citim rozdil, ze ten full proste tolik nejede a nezrychluje, ale rozhodne to neni tak vyrazny jak pises, navic mi na fullu velmi dobre sedla geometrie.

      0 0
      • Ricci  

        Kluky mam povodne,tam problem nebude :-)

        Posed som sa snazil nastavit presne podla povodneho posedu na HT, vsetko som si zmeral…

        Este si musim skontrolovat polohu sedla oproti klukam,ci tam nie je nejaka zrada

        0 0
    • fousek  

      Co sem tak koukal na starsi model v linkage (snad se cepy nezmenily), tak tvy kolo je hodne progresivny s velkdym pedal kickem, takze ze zacatku bude dost citlivy, ale pak se mu nebude chtit do zdvihu. Velkej pedalkick by mel zabranovat pohupovani. Takze v tomhle pripade bych zkusil naopak tlumic kapku ufouknou, tak by se moh dostat do polohy kde se to vic zamyka a zaroven vyuzijes o kapku vic zdvihu.

      0 0
    • ememem  

      hura, konecne dalsi taky ako ja. ako ciste z mojho pohladu neviem co sa cudujes. porovnavas absolutneho chrta s trail bikom. mal som podobny problem po 15 rocnom jazdeni ht pri presadnuti na fulla, za boha som si na to nevedel zvyknut (a celkom neviem dodnes) a furt mam ten isty pocit pri slapani co ty. a aj merania mi potvrdzuju to iste co tebe, proste trail biky su fajn ale pocitovo sa na nich nadres jak kon a objektivne si pomalsi. u mna je to mozno tym ze asi dost slapem na tazke prevody, casto sa radsej postavim jak prehodim atd. mozno keby si skusil epica tak rozdiel ani nespoznas. a daj vediet jak dopadlo to tvoje testovanie ams pro. (tiez momentalne jeden vlastnim.)

      0 0
      • MlokCZ  

        Těžké převody + nižší kadence + častá jízda ze sedla + případně ještě ne ideální kruhové šlapání (při malých kadencích ale nikdy moc ideální nebude), to je ta nejhorší kombinace pro fulla.

        A tím to zcela jistě bude.

        Já jsem přesně opačný případ, velké kadence, šlapání do kruhu celkem slušné (sezóna na válcích hodně pomohla a fully jsou trvalým skvělým hlídačem jak šlapu, když sem tam začnu šlapat výrazně hůře třeba při velké únavě, tak je to hned na pohupování znát), na fullu, kde nemám větší omezení tlumiče a nepoužívám lock na vidlici ze sedla nejezdím téměř vůbec (jen sem tam pro protažení a samozřejmě nepočítám technické pasáže).

        A AMS Pro i když je chrtí full, tak na silové šlapání nebude úplně ideální ta stavba. Na tenhle styl šlapání se najdou stavby, které budou lepší díky většímu zamykání tahem řetězu.

        0 0
        • ememem  

          Na tenhle styl šlapání se najdou stavby, které budou lepší díky většímu zamykání tahem řetězu – napr ??

          0 0
          • MlokCZ  

            Většina vpp (dříve bych napsal všechny vpp obecně, ale třeba u Bluru LT II šel pedalkick hrozně moc dolu a v podstatě se srovnal s některými FSR, tohle je sice vyšší zdvih, ale jen to uvádím jako příklad, že vpp už nemusí obecně mít vždy velký pedalkick).

            A konkrétně dobrý příklad je třeba 100mm Lap. X-Control. Ale i třeba Anthem (i když u Anthemu to není až tak velký rozdíl, i tahle stavba se dá rozhoupat).

            A i u FSR/hor­stlinku by se taková kola našla a to taková, co mají extrémně nízko horstlinkový čep, třeba Giant NRS.

            Já jsem ale na posuzování tohoto z praxe nevhodný, protože mně se téměř ani nehne ani AMS Pro s otevřeným tlumičem (při jízdě v sedle) a ty více zamykací nejen že nepotřebuju, ale nemám takové chování rád.

            0 0
            • mr.antik  

              Abych se mi podařilo rozhoupat svoje maestro, tak na tom musim šlapat jak Barbie na spiningu.

              Pedalkick je samozřejmě obrovský.

              0 0
              • MlokCZ  

                Při slušné technice šlapání to tak je. Já si to dle sebe taky nedokázal představit, nerozhoupu ani to AMS Pro, Anthem tedy už vůbec ne. Jenže pak jsem byl na pár vyjížďkách, kde bylo více Anthemů a tam jsem mohl pozorovat, že to možné je celkem v klidu (rozhoupat i v sedle).

                Takže technika šlapání (jak kruhové, tak kadence) dělá hrozně moc.

                Stereo třeba díky jeho konstrukci se mi téměř ani nehne ani při tom zdvihu i když pedalkick velký nemá.

                0 0
            • Kohout  

              Nechci Te brat za slovo, ale „nízko horstlinkový čep“ je hloupost, ne? Horst Link se preci jmenuje jen cep, ktery je umisten v presne dane poloze od osy zadniho kola (tusim ze 25 mm pred osou a 25 mm pod osou). Je to snad i chranene nejakym patentem…

              0 0
              • MlokCZ  

                Je možné, že je to takto přesně patentované, to se přiznám ani nevím jak ten patent přesně je.

                Obecně se ale označení horstlinkový čep docela požívá a já v tom nevidím nic špatného. Třeba v Linkage to takto používají také jako „horst-link“ 4 bar a k tomu tam vedou více typů konstrukcí, tedy také to používají pouze ve smyslu, že se čep nachází na spojnici osy zadního náboje a středu někde poblíž zadního náboje a ne ve smyslu jeho přesné polohy.

                0 0
      • fousek  

        No tak ja vpodstate jezdil vzdycky fulla a mam opacny pocity kdyz sednu na HT. Proste mi nepripada ze by HT jelo vic nez full. Zvast levnejsi HTcka do 15t. mi pripadaj ze jedou naopak o dost hur nez moje fully

        0 0
        • ememem  

          to je dost dobre mozne, skor sme ale pokial dobre chapem hovorili o nejkaych „porovatelnych“ triedach full/ht

          0 0
          • fousek  

            No je pravda ze vetsinou porovnavam neporovnatelne 180/170mm zvihu na 16kg oproti 100–80/0mm 10–14kg.

            Je to jak to rika Mlok, hodne zalezi na tom jak kdo slape. Kdyz jedu na zavodech tak obcas (hlavne v kopcich) koukam jak nektery lidi docela slusne potapi i Epica, hodne pracujou telem a jedou neplynule. To je podle me na fulla velmi neefektivni.

            0 0
            • MlokCZ  

              Mám jednoho kamaráda, který je ukázku extrému špatného šlapání. Ten dokáže v sedle rozhoupat necitlivou vidlici v rozsahu 4cm. To jsem si myslel, že ani není možné. Stejná vidlice se podemnou ani nehne.

              Kromě odstrašující techniky šlapání je ale i výrazně vyšší váhová kategorie.

              Nechtěl bych vidět, co by pod ním dělal full.

              0 0
            • ememem  

              koukam jak nektery lidi docela slusne potapi i Epica – to sa snad ani neda…

              zas ale ked slapes do kopca na stojaka tak ci chces ci nie tak telom pracujes a na fulle to citit je.

              0 0
              • fousek  

                Ve stoje je to celkem jasny, mel sem na mysli jizdu v sede

                0 0
      • Ricci  

        No trail bike to podla mna zrovna nie je,100/100 na trail nie je nic moc…

        0 0
        • ememem  

          hej, ale zas zavodny ultra chrt jak mas teraz to tiez neni, v porovnani s nim je to skor trail bike (uz len ta hmotnost) jak zavodny full aj ked do zdvihovej skatulky mozno uplne nepasuje.

          0 0
          • Ricci  

            No jo, 3kg ram pre chrtov urcite nebude :-)

            0 0
            • ememem  

              len tak mimochodom co ta vedie k takejto zmene?

              0 0
              • Ricci  

                No nejde uplne o zmenu,skor o moznost sadnut podla potreby na HT alebo full a setrenie chrbta, obcas jazdim po neprijemnych kamenistych usekoch,kde proste trpim :-)

                0 0
    • tom_777  

      Moje zkušenost je taková, že všude mimo asfalt je full rychlejší a hlavně pohodlnější. Na asfaltu stačí zmačknout dvě páčky a je z kola celopevňák.

      O návratu k HT neuvažuju ani omylem

      0 0
      • ememem  

        Moje zkušenost je taková, že všude mimo asfalt je full rychlejší – asi preto 95% chtov jazdi na ht aj tazke a dlehe technicke preteky/maratony.

        a hlavně pohodlnější – bez debaty

        0 0
        • Jenda  

          no dovolim si tvrdit ze dneska mozna uz 50% chrtu na tezsich tratich jezdi na fulu. A ti co nejezdi fuly je nejedou bud proto ze sponzor rozumny fuly nevyrabi nebo proto ze na nej nemaj. Samozrejme je tam urcity procento tech kteri na pevnaka nedaj dopustit. BTW Trunda po Ironbiku prohlasil ze to je trat kde by to chtelo lehky kolo 150/150 :-)

          0 0
          • fousek  

            Vydel si ten prototyp od Canyonu?

            0 0
            • Jenda  

              videl, pekny ale nevim nevim kdo by mi to zaplatil, navic jak jsem dneska rano zjistil me stejne uz nic nepomuze – jsem si rozbil drzku na fritzkovi pri banalnim skocku 40 cm, ted sedim v kanclu s nateklym kotnikem a premejslim jak se budu pristi tyden cpat do lyzaku :-(

              0 0
        • BB  

          Máme s kamarádama jednu pěknou celodeňku, kde fullobijce na HT s klidem umlátíme. Jsou to tři na sebe navazující poměrně rovinaté úseky. Jeden z nich je 20 km po kamenité navigaci podle řeky. Jetě žádný HT nám tam nestačil. A kvůli těmhle úsekům jsem rád jinde na fullu pomalejší.

          0 0
          • JSt  

            tak to jo. kvuli tomu si lidi porizujou fully :-)))

            0 0
            • RomanH  

              No, ted nevim, jak jsi to myslel, ale zrovna ja bych o fullu uvazoval kvuli takovych akcim, jako bude pristi rok ta Sazava (polnacky kolem rek) + zmrzlej teren v zime.

              0 0
          • roud  

            kvůli třem rovinatejm úsekům sis pořídil fulla ? opravdu uvážená volba xD xD xD

            0 0
            • mr.antik  

              No já nevim, mě nejvíc na pevňáku štvaly přesně takovýhle rovinatý pasáže (drncavá rozoraná louka, rozbité kořeniše), kdy se nedá ani sedět ani stát. Do kopce je to jedno a z kopce v tom zas stojíš, tak se dá dost tlumit nohama..

              0 0
              • Pebe  

                přesně tak, na takových úsecích trochu pomůže jet rychle, ale pouze pokud je to souvislý sled malých nerovností, polní cesta s různě velkýma výmolama je utrpení na HT asi vždycky

                0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak.

                0 0
              • ememem  

                lenze to poriadne nejde ani s fullom aj ked lepsie to je.

                0 0
                • mr.antik  

                  Jde to uplně v pohodě, na takovým povrchu z vlastní zkušenosti neni problém jet v pohodě třeba o 5kmh rychlejc

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Když je ta pasáž rozbitá více, tak nestačí chrtí full a je potřeba vyšší zdvih a dobře fungující stavba.

                  0 0
              • jIrI___  

                Pod tohle se můžu podepsat :)

                0 0
            • cabbage  

              Upřímně, Full se NEJVÍCE projeví právě na tý rovince, z koppce do kopce se to na HT dá, ale na drncavý rovince jsem z HT vždy nešťastnej;)

              0 0
          • Rychlej turista  

            Píšeš, že je to celodenní akce. Takže se dřeš, pak máš jednu hodinu dobrý pocit a pak se už zase jen dřeš. Děkuji pěkně a chudáci fullobijci na HT, co to s vámi musí celý den vydržet :-)

            0 0
          • vifon  

            :-) Spravne, takto treba na nich.

            0 0
    • daymaker  

      Co píšeš je celkem logické a dalo se to očekávat. Na druhou stranu je dobré si položit otázku : proč sis toho fulla kupoval? Ten pocit, kdy žehlíš lesní kořeny, nebo kameny, víme o čem mluvím na fullu je k nezaplacení a je docela zábavné sledovat HT drncající pozadí. :-) V rozbitém terénu do kopce bych docela i věřil fullu. O hladkém povrchu se nemá cenu bavit. Na to je dobrá silnička…

      0 0
      • Ricci  

        Jednoducha odpoved,lakalo ma to pohodlie,ovsem teraz je otazkou,nakolko to pohodlie za cenu lenivejsieho biku vyuzijem,pokial usudim,ze ho nevyuzijem,tak pojde ram prec,proste obcas som pri vyjazde bohoval.ze nemam fulla,lebo mi isiel zadok odpadnut,na druhej strane pokila mam byt vyrazne pomalsi,tak sa na to vykaslem…

        Ale este musim moc pojazdit,aby som sa vedel zodpovedne rozhodnut a otestujem aj iny typ ramu,konkretne Cube AMS Pro

        0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud na tom chvíli budeš jezdit, a sám nebo se slabšími kusy, tak si na tu rychlost zvykneš. Tělu je jedno, že jedeš pomalu, ten zážitek z toho má stejný. V tom fullisty, co nikam nespěchají nebo nepotřebují někam dojet, chápu. To vidím sám na sobě, když jsem přesedlal na plečku. Rychlost šla ukrutně dolů, ale v zimě to neřeším, naopak jsem rád, že nemusím jezdit nikam dál, pokud chci být venku stejnou dobu. Až budu chtít jet rychle, sednu zase na rychlé kolo :-)

          0 0
          • Ricci  

            jj,budem musiet zmenit myslenie v mojej hlave,mas pravdu.

            A obcas,ked zatuzim po rychlosti,tak sadnem na cestaka :-)

            0 0
            • daymaker  

              Než „vyhodíš“ rám z okna, tak si zkus vyrazit na fullu někam na vícedenní výlet do pořádného terénu. Např. Beskydy, Jeseníky a pořádně provětrat TZ… Pak možná zjistíš, že není špatné mít fulla a jednoho chrta dohromady… .-)

              0 0
              • Ricci  

                jj, ved tak som to hodlal aj riesit,mat HT aj full a ked v lete niekam pojdem so zenou,tak ona pojde na S-worksovi a ja sa budem trapit na fullovi :-)))

                0 0
                • pepek  

                  Co v letě, dyť máš kopce za „dědinou“. Tak tam vyjeď. Mě připadáš, jak někdo, kdo si koupil Land Rover, jezdí s ním jen ve městě a mrčí, že to je velký a má to velkou spotřebu :-)

                  0 0
                  • DaSnail  

                    a na asfalte je pomalší jak sporťák 8o)

                    0 0
                  • Ricci  

                    Neblazni,ja som len naznacoval,preco budem mat 2 biky,rocne najazdim cca 8000km na horakovi a jazdim do –10C,takze je jasne,ze zajtra uz na nom budem zase sediet :-)))

                    0 0
      • vifon  

        JJ. V tom rozbitom terene do kopca je urcite rychlejsi a pohodlnejsi full. Mas stale zadne koleso v styku s terenom.

        0 0
        • ememem  

          pohodlnejsi – bez debaty

          rychlejsi – preco stale takmer vsetci chrtia na ht? daj(te hocikto) jediny pretek kde z prvych 20tich jazdia fulla viac jak 2–3. berme len tie technickejsie (doma napr. horal, dubnica, sudety, beskyd tour) vonku – co ja viem, ischgl alebo bar co.

          0 0
          • vifon  

            Zober si Zvolensky maraton. Technicky najtazsi na Slovensku. Co myslis, ake mali biky vsetci na bedni?

            A za tym , ze som rychlejsi na fulle ako na HT v rozbitom terene do kopca si stojim.

            0 0
            • roud  

              nj jenže maratony sou akce pro lidi proto ta náročnost u většiny bejvá nižší a jen pár závodů se jezdí v opravdovym terénu a krom těhle pár je ve většině HT výhodou a s tim nic neuděláš…

              0 0
              • vifon  

                Ok, ja som mu dal len priklad, kedze nejaky chcel. Zvolen sa neda porovnat s nicim co ememem spominal. Preto tam byva taka mala ucast, pricom ju jazdi zo zabavy cela slovenska maratonska spicka. Tam je full vykupenim. Inak suhlasim HT je pre vacsinu lepsou volbou. Lenze napr. Ricci uz spominal, ze fulla neberie prioritne na zavody, ale ako cestu k pohodlnejsej jazde. Ja by som na jeho mieste tiez hladal niekde u Epica, Anthema.

                0 0
                • ememem  

                  neda porovnat…cim? – dlzkou a prevysenim nevybocuje, typom terenu trocha hej a aj to je otazne. zas z toho nerob svaty gral terenu, to skor mnozstvo ostatnych nema z terenom nic spolocne. a ucast je tam mala (na dlhej trati) z uplne ineho dovodu.

                  0 0
                  • vifon  

                    Nerobim z toho gral. Ale musis uznat, ze terenom ano. Tak rozbite useky (v lese) bezne na maratonoch nevidis. To je prave skoda, ze takychto maratonov je hrozne malo. Vacsinou je to o zvazniciach a lukach…

                    0 0
            • ememem  

              tak len pre srandu prvych 5 z tohto roka

              1. ( 1) Lami Michal 117 Jump šport klub Košice 1986 04:35:15 (00:00,00)
              2. ( 2) Barenyi Milan 3 Trek KCK Oslany 1971 04:45:28 (00:10,13)
              3. ( 3) Bíroš Radovan 14 KNAC Ružomberok 1986 04:49:35 (00:14,20)
              4. ( 4) Hartl Karel 30 Subway Unibon Marin Te 1977 04:58:19 (00:23,04)
              5. ( 5) Faber Zdenek 149 Isako šport Košice 1987 05:02:02 (00:26,47)

              dalsi uz strata vyse hodiny.

              ktory z tychto to isli na fulle?

              (o nic mi nejde, fakt len pre srandu lebo aj tak ani neviem co kto jazdi)

              0 0
              • vifon  

                Rado Biros jazdi HT Stevens-to mas pravdu. Lami isiel tusim na Epicovi. A do ciela isiel po zadnom kolese :-) Hladam teraz fotky…

                0 0
          • fousek  

            Podle me chrti fully pojedou rychlejs nez HT vpodstate na jakymkoliv povrchu krome asfaltu a hodne ujezdeny polni cesty. Dneska se da postavit pouzitelnej chrt pod 10kg. Podle me vyhravaj HTckari proto, ze odmitaj jezdit na fullu, proste reknou ze to nejede aniz by to poradne vyzkouseli, nebo taky proto ze jsou odjakziva zvykli na HT, takze na fullu neumej slapat (coz je podle me problem i Ricciho) tim nechci rict ze maj spatnou techniku, proste na HT a fullu se musi slapat jinak aby se dosahlo stejneho vysledku. Ja treba neumim slapat na HT, proto mi HTcka prijdou pomalejsi.

            0 0
            • MlokCZ  

              K tomu doplním pár situací z praxe. V partě jeden kamarád jezdí HT, jezdíme ± vyrovnaně (mírně se to liší, on je lepší než já na rovinatějším povrchu, někdy v mírný kopcích, já jsem mírně lepší v prudkých kopcích).

              Byli jsme letos s partou na více akcích, jedna z nich byla 14-dní ježdění v terénu v Orlických a druhá z nich Korsika asfalt.

              Ten kamarád byl na obou akcích na stejném HT. Já jsem v Orlických jezdil na Stereu s UST NN/RR. Na Korsice jsem měl o 3kg lehčího celopevňáka s UST RR/RR.

              Tedy na Korsice bych na tom oproti tomu kamarádovi díky kolu měl být výrazně lépe než v Orlických (nepočítám v Orlických úseky, kde odpružení bylo velkou výhodou).

              Jenže v praxi to tak nebylo. Na Korsice jsem měl navrch maximálně v jedné etapě v pár úsecích, kde byl extra velký sklon (byly tam úseky s 20%) a to mi navíc v této jediné etapě nakonci lehce došlo.

              V mírnějších kopcích jsme jezdili buď na stejno nebo měl on v těch nejmírnějších navrch. Při jedné etapě při dojezdu do kempu se posledních cca 10–15km vyjímečně jela úplná rovina, tam jsem měl co dělat se udržet v háku.

              Oproti tomu v Orlických, tam to bylo jak kdy, někdy jsem na tom byl hůře než on, někdy lépe (teď mluvím převážně o úsecích, kde nebylo odpružení takovou výhodou, pokud bylo, tak se mi i na rovině podařilo lehce poodjet jen díky odpružení, i když na rovinách obecně jsem jasně horší). Výjezdy tam byly jak i mírnější po asfaltu/pěkných cestách, tak i extra prudké v terénu, kde jsme něco nevyjeli vůbec.

              Rozhodně nemůžu říct, že bych byl fullem (a to 140mm) nějak limitován a díky němu zaostával.

              Samozřejmě tu jsou vlivy typu jak byl kdo rozježdění na které akci (jedno bylo v červnu a jedno v září). A také to mohlo být tím, že v Orlických byl pro mě vhodnější profil tratí, takže se to nedá zcela objektivně srovnat.

              A přitom problém na celopevňáku jezdit jiným stylem nemám a jeho výhody rád využiju. Na Korsice jsem si častější ježdění ze sedla na něm užil (na Stereu jezdím ze sedla minimálně, jen na protažení a přizpůsobuju se aby jízda byla na fullu co neefektivnější).

              0 0
              • Ricci  

                Ovsem otazne by mozno bolo,aky by bol vysledok,keby ste si navzajom prehodili biky,aky by bol vtedy pomer medzi vasimi vykonmi,predsa len porovnavas 2 roznych ludi

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdybychom si prohodili biky, tak nikam nedojedu, na skřipci nejezdim (má výrazně delší rám + k tomu i delší představec) :-)

                  Dva lidi nemůžu srovnávat, to je jasné. Snažil jsem se jen srovnat, jaký byl rozdíl mezi námi v tom jednom a v tom druhém případě.

                  I já sám jsem čekal, že na Korsice to bude s celopevňákem lepší díky kolu. A nebylo.

                  0 0
                  • Ricci  

                    jo keby som si to ja tak mohol povedat,ze na HT to nebolo rychlejsie :-)

                    0 0
                    • Jenda  

                      nefnukej tady porad a vyjed do poradnyho terenu – pak bud pochopis ze ful v terenu opravdu ma vyhody i opodstatneni a nebo zjistis ze se na takovejch usecich pohybujes minimalne a pak ho prodej. Pokud ti jde jen o pohodli a jezdis lehci teren tak si klidne kup odpruzenou sedlovku :-)

                      0 0
                      • Ricci  

                        neboj,chystam sa dnes vyrazit a nefnukam,len ma zaujimali skusenosti ostatnych:-)

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jak říkám, do Beskyd nebo na kořeny s ním, jinde bych fulla asi nerozdýchal :-)

                        0 0
                        • Ricci  

                          neboj,rozbitych usekov je dost aj u nas :-)

                          0 0
                        • mastihuba  

                          :)

                          0 0
                          • Jenda  

                            mi to pripomina jeden sjezdik kde jsem si po dojezdu div nespalil prsty o pistnici tlumice :-)

                            0 0
                            • mastihuba  

                              tomudle v albánii říkají šotolina a jsou tam úseky i 30–40km. Netvrdim že ti lidi co to objeli na kolech s pevnou vepředu si ten vejlet neužili, ale při tom 40° vedru a vobráceným žaludku naruby sem děkoval prozřetelnosti že jsem nejel na zimáku tak jak jsem uvažoval původně. :)

                              0 0
                              • Ricci  

                                No ti s pevnymi vidlami si to jednoznacne uzili podstatne viac:-)))

                                0 0
                          • jIrI___  

                            Klasický beskydský terén – kameny všude, ať už volné nebo trčící ze země. Takové cesty jsem na HT nenáviděl, na fullu jsem si je naopak užíval :)

                            0 0
                          • Paja  

                            to je jak z Drtice – vyjezd na Lysou

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          http://data.mlok.net/…DSC03180.JPG

                          http://data.mlok.net/…DSC03185.JPG

                          Není to ani v Beskydech, ani to nejsou kořeny a navíc je to cyklotrasa (dnes už asi bývalá, už ten úsek jako cyklotrasa teď myslím značený není), takže šup tam na celopevňáku :-)

                          Tím nechci tvrdit, že bez fulla je to nejetelné, samozřejmě i na HT se to dá, ale já bych to na HT jet určitě nechtěl.

                          0 0
                          • Ricci  

                            No tak na toto by mi ani full nepomohol,este chyba odvaha a technika :-)))

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tady bych určitě neprojel, takže bych raději nesl ten lehčí HT :-)

                            0 0
                          • Ricci  

                            No ked ta bavia take tereny,tak tu mam pre teba jeden typ :-)

                            http://navratdoreality.cz/…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Typem terénu by se mi to určitě líbilo. Mám ale jeden velký problém, nesnáším srázy, takže v podstatě nic technického, kde je velký sráz a úzká cesta jezdit nemůžu. Na té červené na fotkách byla cesta široká dost, aby se dalo jet daleko od srázu (i když jak jsem psal níže to díky tomu bylo těžší).

                              Příští rok jedu zase do Jeseníků a zajímavých úseků, co si tam dát je tam spousta, když navíc kromě toho, co už znám a líbilo se mi (a že toho bylo hodně) a jel jsem tam přibyly navíc Rychlebské stezky. A to určitě je tam spousta dalších super úseků, které neznám.

                              0 0
                              • Ricci  

                                Ten isty psychicky problem mam aj ja a sranda je,ze este zalezi aj na tom,na ktorej strane ten zraz mam,asi preto,ze som zvyknuty standardne padat na lavu stranu,tak neznasam zraz po lavej ruke :-)

                                0 0
                            • Hornet  

                              Paradne pokoukanicko :-) krasne tereny, aj kamera+hudba.

                              Ked zacinaju schadzat z vrcholu, tak podobny teren je aj na Kralovej Holi, ale len asi 2km, potom uz klasika les. Dali sme to na HT(jeden full bol), ale teda fest narocne.

                              K tomu videu, v tom skalnom zareze by som mal asi plne gate :-D mavam „neprijemne pocity“ z takych hlbok.

                              0 0
                          • Jenda  

                            takhle tady vypada vetsina cyklotras :-) akorat ze to bejva jeste krpal dolu jaxvina

                            0 0
                            • Ricci  

                              Oficialne cyklotrasy? Asi nie pre cykloturistov :-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ta cesta na těch fotkách byla více let označená jako oficiální cyklotrasa a až teď nevádno ji v tomhle úseku zrušili a nechali jen tu spodní část červené (tam je už pěkná široká cesta). Protože ale spousta lidí má starší mapy, tak se stále každou chvíli najde někdo, kdo z mapy vyčte, že je tam cyklotrasa.

                                Když jsme tam jeli (2007), tak jsme tam potkali pár na trekingových kolech, kteří to celé tlačili směrem nahoru a jen jsme slišeli jak nadávají, co to má být za cyklotrasu. Nahoru bych to tedy taky jet nechtěl (i když sklon tam zrovna není nijak extra velký, kdo chce prudký sklon, tak má možnost souběžnou cestu vedle po sjezdovce, kde ale zase není nic technického).

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  loni v létě jsme měli na ramzové sraz z průmyslovky a dodnes mi nejde do hlavy jak někoho muže bavit jet po tomdle nahoru. O jízdu jsem se ani nepokoušel a dolů jsem to pustil po sjezdovce.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ono to asi bavit nahoru nikoho nebude, ti dva neměli nejmenší tušení, co je tam čeká a mysleli si, že bude pěkná cesta až na vrchol.

                                    0 0
                                  • pepek  

                                    Mě to bavilo aji nahoru a dolů eště víc. Na sjezdofku bych nejel-když už to vyjedu (+trochu vyšlapu), tak přece nepojedu dolů po dálnici. Nakonec když je to cyklostezka pro rodinky s dětmi, tak to Franto musíš dávat taky, ne?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Mně se ta sjezdovka taky nelíbila (poslední den té akce jsem jel Šerák sám znovu a jel dolu po sjezdovce pro srovnání, byl jsem stejně hodně unavený a tedy po té červené by to ten den nestálo za nic), akorát se strašně rychle zklesalo a ten sjezd byl o ničem.

                                      0 0
                                    • mastihuba  

                                      no já to šel nahoru v sandálech a v klobouku bo sme tam šli víceméně na jedno a zpět se mi nechtělo šlapat pěšky. :)

                                      0 0
                                  • RomanH  

                                    Jak Pepek. Bavilo me to to, jak nahoru, tak dolu, a stejne tak i letos v rijnu na bezkach, kdyz jsem si tudy proslapaval stopu.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  no fuj, samozřejmě slyšeli

                                  0 0
                          • fousek  

                            to skoro vypada jak vyschly koryto nejaky horsky bystriny, na Reignovy by to byla mnamka, na 100mm fullu by to bylo utrpeni a na pevnaku trial:-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nic vyschlého, normální cesta. Je to červená z Šeráku na ramzovou, už jsem to sem asi i kdysi dával.

                              Jel jsem to jen jednou a bez šlápnutí nedal (je to cca 1,5km dlouhý úsek v tomhle stylu), místní to někteří v klidu dávají bez šlápnutí i na HT.

                              Co to trošku ztěžuje a není na fotkách vidět, tak po jedné straně je místy slušný prudký sráz dolů, který mně vadil a tedy často jsem vybíral těžší horší stopu na straně dál od srázu, i když u srázu byla třeba zrovan lehká.

                              0 0
                          • daymaker  

                            Tak takovou jsem jel Chorvatsku. Akorát byly krapánek ostřejší a vyšší. No, měl jsem pěkně stažené půlky… :-) P.S. bylo to na 120/120…

                            0 0
            • Marccoo  

              můj full je určo rychlejší než moje HT a to o hodně.Pokuď je někdo chrt,tak si nemuže pořídit kolo na pohodu.

              0 0
              • Ricci  

                Pri pohlade do tvojej galerie je mi to absolutne jasne

                0 0
                • Marccoo  

                  plánuji fulla do 9.5kg a HT do 9.0kg,ale vím že full bude rychlejší.Nikde jsem nepocítil že bych byl pomalejší,dokonce dolu určo rychlejší.Prostě fulla mám na všechno,HT na silnici a tomu podobné.

                  0 0
    • Treker  

      Tak jsem dočetl až sem, konečně po dlouhé době normální diskuze a argumenty. taky jsem měl chrtí HT (9,8 kg) pak jsem si řek že jsem starší kus a trocha pohodlí nezaškodí.Tak jsem skočil do fulla 10,9 kg…

      První vyjížďka byla přesně dojem jako Ricci, fakt hrozně líné kolo…nebyly srovnatelné podmínky ale i tak ten pocit než se to rozjede…znám to přesně – AVG ze stejné tratě v létě s HT mám 22,5 a nyní cca 20 (byla kosa, víc vrstev oblečení atd…). Jsem zvědav na léto, ale vzhledem k tomu co posledních pár let jezdím, věřím že to psycho v hlavě a honění průměrů vyšumí a budu si víc užívat pohodových vyjížděk v terénu (ne po ideálních cestách) Nicméně budu souhlasit s tím, že při výjezdech je full velká výhoda – je těžší, jasně, ale zadní kolo hrábne až opravdu je zlá adheze. A když člověk jede sklon kdy tam má kašpara a má co dělat aby nepřepad na záda je každý zakolísání špatný :-)))

      tož můj postřeh ze srovnání HT vs. FUll

      0 0
      • ememem  

        A když člověk jede sklon kdy tam má kašpara a má co dělat aby nepřepad na záda je každý zakolísání špatný :-))) – ta ustavicna zmena geometrie vzdy v neprospech (dokpca zadok z kopca predok)je tiez jedna z veci s ktorou mam furt aj po rokoch mentalny problem :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Změna geometrie ve výjezdu je ale skutečně nevýhoda fulla, kterou řeší snižování vidlice + platforma na tlumiči (udrží dynamicky nižší sag na tlumiči). Takže oproti HT (kde beru, že vidlice nebude mít snižování zdvihu) to je nejen kompenzace do srovnatelného stavu, ale dokonce tím můžeš dosáhnout daleko více.

          Díky této kombinaci (tedy díky odpružení kopírování terénu zadním kolem + není nutné vstávat ze sedla + aktivní platforma na tlumiči + snižování vidlice vyjedu toho v terénu mnohem více než na HT).

          0 0
        • Ricci  

          No co som zatial stihol vypozorovat,tak zmena geometrie dole kopcom je v pripade fullu priazniva,mal som pocit ,ze nejdem cez tak prudke klesanie a nemal som potrebu ist hned za sedlo ako na HT,prakticky som stale sedel :-)

          0 0
      • tomaschek  

        Jsem stejný případ, taky jsem před týdnem přesedlal z chrtího HT 9,5 kg na stovkový full 10,6 kg. Před příchodem mrazů jsem stihl jen jednu delší vyjížďku v kombinaci aslfalt/terén 30/70 – a jsem nadšený!

        V otevřeném režimu je RP 23 pohodlná houpačka, aspoň pro mě zvyklého na nekompromisně tvrdý HT No Saint Luzifer. Při šlapání v sedě se otevřený tlumič pohybuje cca 2–3 mm, po aktivaci 2. nebo 3. stupně propedalu je pohyb tlumiče i při silovém šlapání nulový. Vestoje do kilometrového asfaltového kopce jsem se zamknutým tlumičem subjektivně necítil vyšší hmotnost fullu oproti HT, a to jsem jel proti větru, navlečený a po měsíci bez kola. Navíc teď mám širší pláště 2.25, byť bezdušáky.

        Nevím, jak velký vliv na tohle chování má Element, o kterém se tvrdí, že je to jeden z nejlepších XC rámů. Já jsem zatím nadšený – na asfaltu rozdíl necítím a když vjedu do terénu, je to úplně jiná písnička – kořeny, hrboly, kameny a drncavé sjezdy jako by nebyly.

        Navíc bezdušáky 2.25 subjektivně pocit měkkosti celého systému pružení výrazně zlepšují. Myslím, že je to stejné jako mít klasické užší pláště na zdvihu 120 mm.

        Čistě na najíždění kilometrů na silnici mám zapletená kola na slikách Kojak 1,35, což bude k rychlosti asi taky velký přínos. Ale ještě jsem je nezkoušel, tak zatím jen teoretizuju…

        0 0
    • Medunka  

      Každý kolo má svoje, záleží na náročnosti terénu.

      Se podělím o zkušenost. Si o sobě myslím, že na bajku mám dost slušnou techniku, baví mě technický věci, kdy člověk musí přemýšlet jakou stopu si vybere (jen by to chtělo zrychlit do kopců).

      Ve svým oblíbeným rajonu mám dva singlíky. Oba dva jsou po vrstevnici, ve svahu, pokud je „kopec“ tak je to, řekla bych, max. 2 metry převýšení. Jeden (žlutý) je dosti technický – kořeny, kameny. Druhý (zelený) je hravý, rychlý, utahovačky, hupíčky, občas kořen, šutřík.

      Na těchto singlících jsem měla možnost otestovat Fouskovu Ropuchu (GT 140/140 – 14kg) a porovnat rozdíl mezi mým HT (SUP 80/0 – 9,5kg) a musím říci, byla to síla.

      Protože jsem hravý člověk, žlutý miluji pro jeho techničnost, na HT se na něm trápím, musím hodně přemýšlet kudy pojedu a často tlačím. Stačí mi ho dát jednou za den. Na fullu jsem jela bez myšlení, bylo to jednodušší, stálo to míň námahy, dala jsem toho víc a dala ho i zpět :-)

      Na tomdle singlíku jsem rozhodně díky fullu získala hodně na rychlosti.

      Zelený je jiný, tady jsem se na fullu potrápila, stálo mě hodně sil to těžký kolo dostat do rychlosti, kdy bych mohla jet a jen si to užívat, místo toho jsem musela pořád šlapat. Člověk se víc soustředil, zda má dostatečnou rychlost na to proletět nějakou vlnku než aby si to užíval. Prostě moc velký zdvih. Na HT jsem na tomdle singlíku sto udžet se chrtů a fakt si to vychutnat, na fullu jsem jen funěla :-)

      Vyzkoušet třeba jen kolo 100/100 a nějakých 12kg, budu mít jiný pocity, třeba bych rychle proletěla oba singlíky ;-) (Sem se musela vykecat)

      Takže je mi jsou jasné ztráty na rychlosti full/HT :-) Patří to k tomu. Někde rychlost ztratíš, někde ji získáš

      0 0
      • vifon  

        amen :-)

        0 0
      • Flegmatik  

        Hmm, zajímavé :-) Otázka je, z čeho si měla větší radost, docela by mě to zajímalo. Jestli z toho, když si proletěla bez přemýšlení ten žlutý tam i zpět nebo když ten samý musíš projet na HT, s přemýšlením a nějakou tou únavou a zadostiučiněním na konci?

        0 0
        • Jenda  

          no nad tim jsem tuhle taky premejslel – si clovek poridi fula, pak fula s vetsim zdvihem a to vsechno vlastne proto aby ho prestalo bavit cim dal vic cest ktery si uzival na celopevnaku potoze na fulu 160/160 jsou uz o nicem. A tak se pak pachtim jako blbec abych si uzil nejaky usek o kterem by me pred lety ani nenapadlo ze by se dal sjet na kole. Proc to ale vlastne delam mi zustava utajeno :-) Videl bych to tak 40% exhibicionismus a 60% magorovitost :-) Nicmene se svoji technikou stejne muzu exhibovat tak max. pred cykloturistama a ne bikerama:-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jo, teď jsi na to kápl. Na HT ten terén lépe vnímáš a nemáš potřebu vyhledávat něco speciálního, aby sis to na kole užil. Prostě jedeš – tuhle šutr, támhle díra, tady kořen a snažíš se tomu vyhnout, přeskočit … když máš pevnou vidli, musíš si spočítat, jestli ty kořeny za sebou nejsou tak akorát, aby se na nich nezasekl oběma koly a tak. Na fullu tohle všechno jde mimo tebe a že se něco děje zjistíš až v momentu, kdy ležíš, protože to nezvládl plášť.

            0 0
            • McBlacky  

              to není až zas tak pravda. Jsou to jiný pocity. Sice tolik neřešíš stopu, ale zase jedeš o dost rychleji a tím je zážitek lepší. Navíc jedeš i plynuleji, „nezasekáváš“ se o překážky. Nejvíc to oceníš v neznámém terénu, kdy ti zdvihy dovolí jet rychleji a ignorovat drobné překážky.

              tak kde jsem se dříve na HT musel soustředit a i se lehce trápil se dneska jen směju.

              a vůbec zajímavý je projíždět stejnou trasu na vyjíždce na fulu a při závodě na HT. To jsem pak místy docela nasranej, že jsem zase vzal HT :) ikdyž pravda víc jak 10% trasy to nebývá a pro to nevyplatí mít xc full.

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak. A navíc doplním, že i na fullu si přeci můžu hrát a skočit si lecos, i když to třeba skočit není na fullu vůbec nutné. Takže i v lehčím terénu se můžu na fullu vyblbnout, navíc když dopadám jak do peřiny, tak mě to blbnutí baví mnohem více a většinou na fullu skáču výrazně více než na HT (na stejné trase).

                Když ale blbnout nechci, tak v tom lehčím terénu můžu jen točit nohama a nic neřešit.

                A to je to hlavní, mám na výběr dle nálady a ne jako na celopevňáku musím držet 100% pozornost, neustále se zvedat ze sedla i když zrovna nechci.

                A jak píšeš, ta větší rychlost třeba ve sjezdech z toho dělá úplně jiný rozměr. Díky ní vůbec neplatí to co psal RT s tím pláštěm. Když je třeba např. skočit/objet, tak je to zase o něčem úplně jiném než v menší rychlosti, protože si musím mnohem více hlídat co je dále za překážkou, mám na vše méně času, atd.

                To co popsal Jedna, s tím tedy nemám problém vůbec, na Stereu si i lehčí terén užiju mnohem více než na HT a to jak v situacích, kdy chci jen jet využiju, že full vše vyžehlí a nemusím se v lehkém terénu o nic starat nebo si cíleně zablbnu/zaskáču, když mám náladu (a není třeba blízko po ruce nebo ten den v plánu nic těžšího technického). Skoro vždy je i v lehkém terénu možnost najít si cíleně horší stopu, na které se dá pořádně blbnout.

                0 0
    • brozis  

      Já jsem přesedlal na fulla (tenkrát GIANT NRS) z HT Meridy a dodnes si pamatuji jak jsem na polňačce s připitomělým úsměvem vymetal každou díru a užíval si funkčnosti a pohodlí. Letos jsem přesedlal na GIANT Anthem X2 a to kolo je neskutečně rychlé, o nějakém ztrácení energie, houpání nemůže být ani řeč (nafouknuto dle SAGu, Propedal dle pocitu). A to určitě nemám vzorové kruhové šlapání, do před horizontem jdu občas ze sedla a po rovnice v pohodě v sedle přes kořeny. Takže pro mě je full určitě rychlejší HT. Pokud rychlý full tak zdvih 100/100 (max 120/120), více už je pohodové poježdění.

      0 0
      • krokus  

        Věřím, že ten Anthem je hodně dobré kolo, slyším na něj odevšud samou chválu. Taky jsem o něm přemýšlel, nakonec jsem si ale pořídil Scotta Sparka.

        0 0
        • marios  

          Anthem je v jakémkoli terénu rychlejší než moje HT(které je jen o 0,5kg lehčí), na silnici do mírného kopce je pocitově lehce pomalejší (20 vs 19 km/h), takže na maratony budu vybírat podle podílu asfaltové sekce. Problém mám s výběrem na Saltzku, pokud bude forma a pojedu na výsledek, zvolím asi HT s úpravou (vidlice, brzdy) když ne pojedu si užít ty občerstvovačky a pár sjezdíků na fullu. Na okruhové XC ale volím HT z důvodů akcelerace – kratší kopce dávám ze sedla silově.

          0 0
          • McBlacky  

            s tou Salkou, nevím kolik vážíš, ale zas takovej brutál to není z hlediska brzd, protože jedeš rychle tak to uchladíš. Vidli bych poladil spíš směrem ke snižování zdvihu, to se do výjezdů hodí velmi. Většina sjezdů jsou rychlý šotky, tam ti stačí 80mm.

            po jedný zkušenosti z 200km /sucho/ nejvíc přikládám volbě plášťů

            0 0
            • marios  

              78, letos jsem tam byl HT80/0, sucho tedy nebylo. po 110km jsem zimou skončil( nevěděl jsem , že do „cíle“ mi chybí 17km). To poladění jsem myslel spíše kvůli hmotnosti. Jiinak jsem jel RRon/R Ralf UST vzadu a asi to bylo vhodné, toho bahna tam zas tolik není. Na sucho volím Conti RK UST.

              0 0
    • Kohout  

      Ja jsem taky presel z HT na fulla 120/120 mm a musim rict,ze je to na fullu po rovine mnohem vetsi drina. Ale fulla jsem si koupil na jizdu v terenu a mam ho nastaveny spis na pohodu nez na vykon, tak to neresim.

      A presuny po silnici proste nejak pretrpim, i kdyz mi kolegove na HT uvizdeji…

      Pokud mas prumer 23, tak jezdis jen lehky rovinaty teren nebo jsi neskutecne namakany :-).

      0 0
      • Ricci  

        Nie som namakany ani nahodou( nadvaha atd.),to boli rychlosti teraz v zime na rovinatom terene :-)))

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ja presel z treka na 160/160 fulla a kazdou jizdu si uzivam. Pravda, nejake prumerne rychlosti nehonim, kdyz nekam vyjedem, tak na asfaltu byvam pomalejsi, ale to se necha natrenovat(a dost ovlivnit gumama). Ale kdyz pak prijde nejaky sjezdik v beskydech (samy sutr), tak si zpivam a uzivam si jizdu. Navic vyhoda fullu je ti proste odpusti nejake chyby.

      0 0
    • Ricci  

      Tiez mate pocit,ze po presadnuti na fulla tlmi zadok pocitovo lepsie ako predok? :-) Proste pod zadkom mam uz pocit periny a viac zacinam vnimat cinnost odpruzenej vidlice,ktora pocitovo tlmi menej ako zadok,urcite to bude tym,ze tie narazy idu priamo do ruk

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono to tak je. Důvodů bude více:

        • jak si uvedl, jde to přímo do rukou
        • zadní stavba je více zatížena než vidlice, pro stejný pocit musí býtvidlice o to citlivější, aby dohnala ten váhový rozdíl
        • zadní stavba je přepákovaná, což nevyžaduje tak citlivý tlumič prostejný výsledek
        • v náročných pasážích i na fullu jdeš ze sedla, ruce jsou na tompořád stejně, řídítka musíš držet, u těla se přidají nohy, což jevynikající tlumič (určitě lepší než ruce).

        V praxi pak i supercitlivé vidlice s odtrhem 5kg jsou na tom pocitově nepatrně hůře než nejcitlivější zadní stavby.

        0 0
      • jIrI___  

        Přesně tak :-D

        0 0
      • Jenda  

        ani ne. lyrik mam dojem ze mi zehli i mravence, proti epiconu TAD od milana je to zase o kus dal. Nicmene ono hodne z pocitu udela nafuceni plastu – predni vetsinou foukam tak o 0.5 atm min nez zadni

        0 0
        • Ricci  

          Aj ja tak tak nejako,predne fukam o 5–10 PSI menej ako zadne a je to logicke vzhladom k rozlozeniu vahy jazdca

          0 0
    • Honzyn  

      Pridavam se se stejnym zaverem.Nakonec jsem se po sezone vratil na HT.Urcite ale hodne zalezi,na jake trati sis cas meril.Ale z meho pohledu maratonce je celkove rychlejsi HT,full jen ve sjezdech,ale tam se zavod nerozhoduje.Du­vod,ze jsi pomalejsi,je hlavne v hmotnosti kola a take asi v posedu,ktery nebude tak zavodni jak na HT.

      0 0
      • Ricci  

        Ja som sa uz viac-menej rozodol,ze to budem striedat,obcas si uzijem pohodlicka,obcas si rychlejsie zajazdim,zalez na tom,po akej trase sa vyberiem,na znamych trasach uz presne viem,kde som vzdy bohoval,ze nemam fulla :-)

        0 0
      • McBlacky  

        Na závodech se full vyplatí až když majorita vpředu bude jezdit fula. Zatím se jezdí HT a tomu se podvoluje taktika a tempo v jednotlivých úsecích. Jezdím tak 2–4 skupinku, na menších závodech i 1 a zatím to je tak jeden z deseti co má fula. Takže je jasno, že čím lehčí terén tím větší kule a a naopak. když si vezmeš fula, musíš počítat s tím, že tvoje taktika bude nejpozději v posledním těžším sjezdu ujet a pak to dobouchat solo, což po x hodinách kaše ve skupince nemusí vždy vyjít.

        0 0
        • fousek  

          To by chtelo nazor Kurete:-) Ten nalozil hodne HTckarum na docela chrtarne a na ne uplne zavodnim stroji (nekteri by rikali ze ma enduro:-)

          0 0
          • McBlacky  

            ale právě do kopce po startu jsem ho urval a už mě nesjel. Přitom si myslím, že výkonostně jsme na tom stejně. sice má 140/140 ale poladěný dost na chrťárnu

            0 0
      • daymaker  

        Ve sjezdech je výhoda fullu nejmenší… Nejvíc získáš na rozbitých rovinách!

        0 0
        • Ricci  

          Mozem potvrdit,prave som sa vratil z 2hod rovinateho vyletiku okolo rieky Moravy po zamrznutych zasnezenych poliach,hradzi atd. a bola to parada,rychlost som uz vobec neriesil a uzival som si to pohodlie,na tej zamrznutej zemi sa to fakt prejavilo,sedel som ako na perine a to tam tych dier a nerovnosti kvalitne zmrznutych a tvrdych bolo viac nez dost, v mraze budem jazdit jedine na fullovi :-)

          0 0
          • black.horse  

            hehe, tak konečně jsi na vlastní kůži poznal, o čem ten full je:-)

            0 0
            • roud  

              nj jenže v létě zase jednou sedne na HT a uvidí jak ten full nejede…

              0 0
              • mr.antik  

                Naopak uvidí jak to HT frčí samo. Ideální je mít (aspoň) dvě kola…

                0 0
                • black.horse  

                  dvě kola jsou super, vždy když se párkrát omylem projedu na HT, tak si o to víc vážím fulla a omlouvám se mu, že jsem ho nechal samotného doma:-)

                  0 0
                  • mastihuba  

                    sem si loni poskládal HT a letos jsem jej jako krám kterej doma zavazí věnoval bratrovi.

                    0 0
              • Ricci  

                jj,to je mozne,aspon budem mat pocit,ze som sa zlepsil :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.