• hfx9

    Zdravím všechny,

    dneska při tréninku dostal zadní ráfek pecku od šutru a hned se mu promáčkla patka a přestal těsnit bezdušák.

    Netušil jsem, že tato kola jsou takové blato (mám 68kg i s postelí).

    Jaké máte s těmito koly zkušenost? Jedná se o verzi co dávají na epica elite 2015, takže hliníková ne carbon.

    Popřípadě za jaké ráfky vyměnit? a dají se použít nové ráfky (jakékoliv) se stávajícími náboji? Jezdím maratony.

    Díky

    0 0
    • snas89  

      Já mám ty karbonový a jsem s nima spokojený (epic expert).

      Nedávno jsem píchl na trailu (kancelářská skobička – kterej dobordinec to tam asi nechal) a při dropu jsem dost zadní kolo bouchl. Kolo vydrželo v pohodě.

      Nevím jak náročný tratě jezdíš (riziko poškození), ale já bych ti je i doporučil.

      0 0
    • JakeF  

      Jsou to závodní lehký XC ráfky, to prostě není na mlácení do šutrů přímo ráfkem… Bouchlou patku jsem u nich taky měl, ale jednoznačně moje chyba – poslední den etapáku jsem vzal na HT plnou váhou hranu skály, to by asi nedal žádnej ráfek. Jinak ale je fakt, že co se týče patek je to odolností tak průměr, třeba oblíbený ZTR si nechaj naložit víc.

      V první řadě bych zkusil patku srovnat kleštěma, pokud se to udělá opatrně, většinou jde ráfek v pohodě dál používat. Jinak pokud měnit, tak musíš něco, kde bude sedět ERD (nebo bys musel i dráty), zkusil bych se podívat třeba právě na ZTR Cresty nebo nový DT 331.

      0 0
      • hfx9  

        Byl to sjezdík, kterejch profrčím do týdne pět, ale uznávám, že to byla jezdecká chyba, ikdyž jsem stál v pedálech a prdel odlehčoval jak to šlo. Dřív jsem na ráfkách zac2000 (hééédně staré) neměl s tímto problém a patky ráfku nikdy nezdeformoval a to jsem na nich jezdil cca 9let.

        0 0
        • JakeF  

          Jenže co koukám, ty maj 600g ve 26" a jsou na véčka, takže pevnější patky… Proti tomu prostě bude každej lehkej závodní ráfek míň odolnej. Holt víc foukat nebo jezdit víc na čisto,

          0 0
          • hfx9  

            měl jsem verzi na kotouče, bez brzné plochy na ráfku.

            S foukáním je trošku potíž, při mých 68kg když přifouknu, už to odskakuje a ustřeluje, proto jsem šel do bezdušáků, abych mohl méně hustit.

            0 0
            • JakeF  

              Tak to je vždycky… Lepší trakce a kopírování terénu za cenu většího rizika trefení ráfku nebo svlíknutí pláště. Prostě holt buď budeš muset foukat o něco víc nebo jezdit o něco čistějš, žádný ráfky nejsou stavěný na to, aby dostávaly často rány od kamenů, závodní XC dvojnásob.

              0 0
      • hovanec  

        Přesně tak. Pokud to není úplný šišojid s osmou, tak srovnat, docentrovat a jezdí se dál. FastDsic od Remerxu jsem taky srovnal, zabrousil a jezdí nejspíš doteď.

        0 0
        • Jetson  

          Aby ne, když ho určitě někdo koupil jako prakticky nový, jetý 20km ženou 45kg, nikdy v terénu a nebouraný…

          0 0
          • hovanec  

            Prdlajs. Ty záplety byly jeté a prodal jsem to s celým kolem. Po tom bouchanci jezdily ještě 2 roky a nepotřebovaly nikdy moc docentrovat. Víč jak, pr-del si dělej z plastelíny. Pokud se současný majitel postará o náby, i tak je ty ráfky přežijou. 36 nerezových drátů to spolehlivě podrží. Nevím, co máš za problém.

            0 0
    • Kopik89  

      Stalo se mi to skoro to samý s tim rozdílem, že jsem si toho nevšim v tu chvíli a bezdušák neutíká(zatim). Mam taky AL Rovaly na Expert Epicovi. Dal jsem to do Servisu s tim že tam byla docela osma a tam už přišli že je ráfek téměř po srmti. No Letos ho dojezdim a uvidim. V nejhoršim pude na Zimáka, kterýho pomalu stavim. Taky sem pokukoval po ZTR. Uvidim dle financí co bude.

      0 0
      • McBlacky  

        a myslíš že lehký ztr nezrakvíš jo?

        0 0
        • Kopik89  

          Nevím, nejsem žádnej expert. Ráfky jsem ještě neřešil. Dokázal by tedy někdo poradit nějakou rozumnou alternativu k Al rovalům 29 ? Nechtěl bych si pohoršit určitě. A ještě otázka, budte mě mít za blbce, ale je možné použít dráty ze starých kol na nové ráfky?

          0 0
          • McBlacky  

            většinu hliníkových lehčích ráfků poškodíš, když dostanou ránu od šutru na přímo. Vyměnit jeden za druhý nepomůže. Chce to bud nejezdit jako prase a mít tam alespon 20PSI tlaku, nebo si koupit nějaké odolnější AM/EM ráfky.

            Použít dráty asi můžeš, já bych na nová kola dal nové, ploché.

            0 0
            • Rubi  

              tohle by melo viset v kazdem vlakne o xc rafcich :) kazdy chce 1500g kola a pak se divi ze kdyz to prasi tak rafek nedrzi :D

              0 0
            • Kopik89  

              Dobře trochu to upřesnim. Já neříkam že jsem byl nějak extra nespokojenej s těma rovalama. Dostaly ránu a bum. Já sem s tim smířenej. Nechci nic nesmrtelnýho. Jen nechci kupovat Roval ráfek za x tisíc kč, kde budu platit spešlu za značku . Rád bych alternativu k těmhle ráfkům kvalitativně ne finančně. A proto se obracim tady na Vás.

              Mám nějakejch 85kg a jezdim tak na 30PSI. Žádnej extra technik nejsem. PLáště vozim WTB 29 nano TCS.

              Jaké konkrétní ráfky by ste doporučili ? Jakým směrem se vydat? Nebo je lepší koupit ten samej ?

              0 0
              • McBlacky  

                ten samej bych nekupoval, takový pecky to nejsou ;)

                dopředu můžeš zkusit ZTR crest a dozadu s touhle váhou ZTR Arch EX

                0 0
    • Smazaný účet  

      Prodávám FOXku a dojel borec s Rovalama a zvětšenýma koncovkama na Rebu, dají se vyměnit za klasické DT?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Záleží na náboji. Pokud DT, tak přehodit koncovky. Pokud je tam něco levnějšího jako Formula, tak ty „Torque Caps“ stačí sundat.

        0 0
      • novas752  

        Koncovky se vyměnit dají, ale ne vždy za DT, záleží co je to za náboje, buď je to DT nebo Formula nebo nějaká čína. Každopádně prodejce Spešlu je umí sehnat tak i tak.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.