• 2luky

    Zdravim, koupil jsem starší kolo s tlumicem monarch rt3. Vydaval divny zvuky a tak jsem ho rozebral a vyčistil. Všiml jsem si, podlozka na vnitrni ose je na volno alita sem tam (Mozny negativni zvuk). Dle planku tam ma byt gumicka. Mate nekdo zkusenosti, jestli to tak ma byt?

    0 0
    • Metalcane  

      Patří tam gumový o-kroužek, který podložku drží na místě aby nelítala.

      Divné zvuky můžou jít i z olejové části, pokud je tlumič zavzdušněný.

      0 0
    • 2luky  

      Tak to asi dam radši na servis

      0 0
      • MirosPikos  

        Na tom nic nebude, zkus mrknout na nějaká videa. Tady vidíš, jak to vypadá třeba s tou podložkou, na kterou ses ptal.

        https://youtu.be/rwCf7Kgl9lk?t=92

        0 0
        • novas752  

          Nic na tom neni. Akorat potřebuje kleštiny do svěráku, pumpu co dá 350psi, momenťák s 10mm 6h ořechem, šupleru s hloubkoměrem, adaptér na nafoukání ifp, šroubováček na ventilek…

          0 0
    • 2luky  

      Už jsem adapter objednal a videonavod mam 5aky nastudovanej. Jo a jaky olej do ifp? Muze byt do posilovacu?

      0 0
    • 2luky  

      Super diky. Ten zas tolik nestoji…

      0 0
    • 2luky  

      Zdravim. Tak jsem dnes projel tlumic v terénu a našel jsem vytekajici olej kolem stavici packy a dvou malych imbus sroubku viz foto. Myslite, ze to bude stačit pretesnit? Nebo je to vaznejsi problem?

      0 0
    • 2luky  

      Uz jsem to jednou rozebiral. Tak musim koupit opravnou sadu.....

      0 0
    • 01carbon  

      Nemá prosím nekdo v okoli vršovic na pujceni

      https://www.cyklozitny.cz/…-rear-shocks

      0 0
    • 2luky  

      Zdravim bikeri. Tak jsem kompletně pretesnil tlumic, vše podle návodu a tlumic už nevrze. Mám ale problém s tím, že ať cokoliv prepnu do jiné polohy, tlumic se chová pořád stejně (odpružení se nemění). Čím by to bylo?

      0 0
    • 2luky  

      Olej v Ifp pretykalo přes imbus. Na nafoukani ifp a vršku není asi nic složitého....., nebo je na to zvláštní postup?

      0 0
      • novas752  

        Možná máš blbě nafoukaný ifp, fouká se buď 350 nebo 500psi podle verze tlumiče, komůrka je malinká, ne každá pumpička tak vysoké tlaky davá a když se to špatně odpojí tak tam skoro nic nezbyde.

        0 0
    • Concorde  

      Špatně poskladana zamykaci jehla. Je tam pruzinka, minipodlozky atd atd a kdyz si nedas bacha, tak to vypadne nebo zapadne

      0 0
    • 2luky  

      Tu zamykací jehlu jsem měl venku. Jen mě překvapilo. Že je ze dvou kusů a mezi nimi je pružina. Minipodlozky jsem nerozebiral......

      0 0
    • 2luky  

      Tu zamykací jehlu jsem měl venku. Jen mě překvapilo. Že je ze dvou kusů a mezi nimi je pružina. Minipodlozky jsem nerozebiral......

      0 0
    • Charlie_R  

      Připojím to sem, ať nezakládám nové vlákno.

      Při přepínání komprese páčkou se mi stávalo, že jsem nechtěně hnul i s rebound kolečkem. Jsou tam 3 „červíci“ na štelování odporu kolečka a páčky. Metodou pokus-omyl se mi podařilo zvýšit odpor rebound kolečka. Ví někdo, co přesně který „červík“ nastavuje? V manuálu jsem to nenašel, ani Google nepomohl. Problém jsem si vyřešil, ale docela by mě to zajímalo.

      Díky :-)

      0 0
      • novas752  

        Jeden z nich zabraňuje tomu aby ty ovládací vačky vypadly ven. Druhý 2 tlačej na pružinku s kuličkou která zapadá do ďůlků na těch vačkách a tim dělá kliky na odskoku a polohy na zamykání. Kterej je kterej z hlavy nevim.

        1 0
    • Radomil4  

      Je prosím normální, že při otevřeném tlumiči a větším skoku se dostane tlumič do úplně spodní pozice? nikde jsem nenašel kolik místa musí zůstat při plném zatlačení tlumiče tzn. gumička ve spodní čísti, neškodí to tlumiči celkově? tlumič je na kole Canyon Spectral zdvih 140

      SAG je nastaven na 30%

      0 0
      • novas752  

        No doraz no. Zdvih je tam od toho aby se využíval celý. Pokud ten doraz vyloženě cítíš jako tvrdou ránu a/nebo se to děje častěji než je ti příjemné, tak bych doporučoval mírně zvýšit tlak. 30% sag (ještě se rozlišuje jestli v sedě nebo ve stoje) je poměrně hodně na trailové kolo. Taky hodně záleží na tom, jak je tlumič vyvložkovaný – více vložek/ „tokenů“ = větší progresivita = větší odolnost vůči ostrému dorazu.

        A zkontroluj si jestli nemáš prasklý svár na řetězové vzpěře za převodníkem, pro tenhle rám typické.

        0 0
    • Radomil4  

      Necítím tvrdou ránu. SAG je nastaven ve stoje a na doraz šel tlumič také při skoku ve stoje, svar na zadní stavbě u převodníku je zatím OK, tlumič jsem zatím rozebraný neměl, ale dle tvého popisu usuzuji, že když bych použil token, tak bych pro tlumič udělal jenom dobře?

      0 0
      • novas752  

        Nevím jak často se ti to stává, na občasné i docela tvrdé dorazy je ten tlumič připravený, ale samozřejmě čim méně se to stává tim lépe. Když zachováš stejný tlak, na začátku zdvihu se to bude chovat stejně jako doposud, ve druhé polovině to postupně bude tuhnout víc než doposud.

        Druhá možnost je počet tokenů zachovat ale trochu zvýšit tlak (např. +5psi), tim dosáhneš trochu větší podpory v celém rozsahu zdvihu, samopzřejmě to mírně sníží aktivitu na počátku.

        0 0
      • david25  

        Hele do parku bych se to asi nebal prifouknout. Tam asi primarne nejdes po zobani kaminku, ale repas by jsi mu asi stejne doprat mel. Kdy naposled byl servisovany?

        0 0
    • Radomil4  

      servis byl dělán před dvěma lety původním majitelem od kterého jsem pořídl rám s tímto tlumičem, rám od servisu tlumiče nejezdil, bikepark nevyhledávám, jezdím spíše lesní cesty kde se dostanu do zmiňované situace sem tam, pokud bych zajel do bikeparku, tak bych se osobně do extrémních akcí nepouštěl,

      0 0
      • novas752  

        Počítat to v letech není moc praktické, někdo najede za rok 50 hodin, někdo 400 hodin – je lepší to počítat v těch hodinách provozu. Ale i tak by bylo asi docela dobré alespoň servis vzduchových komor udělat/nechat udělat. RockShox to doporučuje každých 50 hodin, což je pro většinu uživatelů zbytečné, ale prodlužovat ty intervaly na 4+ násobek také není zrovna rozumné.

        0 0
    • Radomil4  

      Tak jsem dnes udělal servis po 50 h a našel jsem uvnitř asi token, je to tak? Nikde v servisním návodu tento díl nefiguruje tak to asi bude token, ale jiný než se dá běžně koupit.

      0 0
      • novas752  

        To si asi někdo udělal na 3d tiskárně. RS pro Monarch má jen takové gumičky navlíkané pod ten vnější rukáv..

        1 0
    • Radomil4  

      No právě, ale k čemu to tam je ? vložka na změnu objemu vzduchové komory.

      níže je originál

      0 0
      • Mr.Duck  

        To samý jako gumičky v plechovce. Zmenšení objemu pozitivky, víc progresivní průběh.

        0 0
      • novas752  

        No k čemu asi. Zmenšení objemu pozitivní komory = zvýšení progresivity pružení. Takže buď aby to při stejném tlaku bylo těžší dostat na doraz, nebo aby bylo možné tlak snížit = aby byl tlumič aktivnější v první třetině až polovině zdvihu.

        0 0
    • Radomil4  

      OK, takže ve výsledku to mohu nechat takto a nelaborovat s tokenem.

      0 0
      • novas752  

        Záleží o co ti jde. Tenhle je určitě větší než maximum gumiček co se tam vejde. Což může být to co chceš ale zároveň to může být přesný opak – takhle progresivní tlumič proletí prostředkem zdvihu mnohem snadněji než kdyby měl trochu méně omezený objem a trochu větší tlak = je to více přilepené k zemi, ale hůř se na tom šlape (víc se to houpe okolo sgau) a hůř se z toho odráží do vzduchu.

        0 0
    • Radomil4  

      Kluci, dá se sehnat Air Can k tlumiči Rockshox monarch rt3 / 15T51159269.

      Proč se na to ptám, protože jsem při demontáži nepoužil nástroj s popruhem na sundání vzduchové plechovky, ale omotal jsem plechovku gumou v několika vrstvách a na povolení jsem použil blicky. No, ve výsledku cítím malinké promáčknutí ve vnitřní části plechovky. Tlumič po repasi funguje sice mnohem lépe, ale přeci jenom bych jej chtěl dát při další roční údržbě do kupy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.