• Hutch

    Ahoj, potřeboval bych radu. Koupil jsem dva roky jetého Domaina a teče mi olej z levé nohy. Nebo spíš jenom občas a opravdu v malé míře. Nevíte, čím by to mohlo být? Děkuji za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      U leve nohy to moc nevadi, jde o mazaci olej, asi mas spatne tesneni. Jestli se ti s tim chce piplat, muzes vysroubovat cely sroub a dat tam nove-mozna nejaky vhodny o-krouzek. Jinak bude stacit kdyz sroub trochu povolis, parkrat ho omotas bavlnenym motouzkem a znova zasroubujes. Tim to zatesnis.

      Mozna by nebylo odveci doplnit nejaky mazaci olej, staci kdyz odsroubujes na korunce leve vicko (jestli mas u-turn, tak musis napred odsroubovat to tocitko) a nalijet tam tak 10–20ml nejakeho oleje, takovy motorovy 15W40 nebo neco podobneho bude OK.

      0 0
      • M13  

        Jen doplním: O-kroužky jsem zkoušel na utěsnění Epicona po přestavbě na olej a kvůli pružnosti se ze závitové části při utažení „shrnul“ na hlavu šroubu. Teď tam mám měděné podložky a bez problémů.

        Možná by šla podložka z normální gumy, ale ta by se mohla vymačkat nebo pak silonová podložka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na tom neco bude. V originalu je tam nejaka plastova pod kovovou. Ta plastova se utazenim zdeformuje a drzi. Mi to trochu saklo a nechtelo se mi to resit, tka jsem tam dal trochu instalaterske koudele a bylo:)

          0 0
        • Hutch  

          Jo a olej mám kopený Rock Shox Pit Stop 10WT, ten by měl být taky OK ne?

          0 0
      • Hutch  

        Takže nic vážnýho? Někde na internetu jsem asi před měsícem viděl schéma Domaina, teď jsem se díval a na pravý noze byla taky kapka oleje. Nevím, jestli to radši někam neposlat…

        0 0
        • goofy  

          pokud to porad normalne tlumi, tak tam fakt nic zasadniho by nemelo byt. Pokud si opravdu nejses jistej, tak nejjednoduzsi bude vidli sundat z kola, sundat spodni nohy (dva imbusy), vycistit vnitrek, zkontrolovat, jestli je vsechno vporadku a nalit novy mazaci olej. Pace max na hodinku a neni to nic sloziteho ;o)

          0 0
          • Hutch  

            Tak já si říkám, že bych rovnou vyměnil to těsnění… Nevíte kde je sehnat, vyměnil bych je v obou nohách :)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Jaky typ toho domaina mas?

          Jinak pokud nemas pocit, ze ti spatne funguje stelovani komprese a ze ma vidlice zkraceny chod, tak to moc resit nemusis…az ti prestane stelovani komprese funguvat uplne, pridas se do klubu pratel o-krouzku 12×3, ktery se ti vysral a potrebuje vymenit.

          0 0
          • Hutch  

            Vidle funguje parádně, oleje taky moc nevytéká a podle minulého majitele je olej nově vyměněný. Jinak je to 318 s U-turnem 115–160mm

            0 0
    • Luk02  

      Vítek v klubu! Mě to teda teklo více z pravé nohy…:-)Ale reklamace uznána…

      0 0
      • Hutch  

        A kde byl problém? Mě to teče jakoby z těch šroubů, ne okolo nich.

        0 0
        • Luk02  

          Mě nakonec v záruce měnil žitný celou tlumící patronu. Teklo přes nast. odskoku…

          0 0
    • Hutch  

      Tak už mi začalo téct i z pravé strany, na internetu jsem našel návod: http://www.pinkbike.com/…to-2011.html

      ale potřeboval bych vědět jakou vazelínu použít a jaká se tam dávají těsnění? Abych to mohl hned vyměnit. Děkuju za rady

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zkontroluj jestli ti funguje stelovani komprese, tedy jetli je mozne vidlici „zamknout“ utazenim komprese na max. Pokud jo, tak ti asi jenom sakne mazaci olej.

        Kdyby to neslo, tak rozdelanim prave nohy vyberes ven tlumeni a nadpodku prave hovy-v miste kde prochazi pistnice, vymenis o-krouzek 12×3,5mm. Vazelinu jsme nikdy neresil, jsou tam molitanky, ktere staci poradne nasaknout olejem-stejnym, ktery pak nalijes do spodnich noh na mazani vidle.

        0 0
        • Hutch  

          Vidlici zamknout jde, ale vzhledem k tomu, že mi to začíná týct víc a víc, tak jsem se rozhodl to vyměnit. Nakoupím olej a těsnění a zkusím „štěstí“.

          0 0
    • standa.nera  

      Zacal mi protekat olej z tlumice kolem stelovani odskoku u RS Domain 302.Muzu v tlumici neco zkontrolovat, nebo je to na vymenu?

      0 0
      • standa.nera  

        Pomohla vymena dilu:

        11.4015.057.000 Do­main Rebound Damper Kit

        Asi to bude nejaky vadny o-krouzek,ale bohuzel tenhle dil neni rozebiratelnej.

        0 0
    • martic  

      Zkusím obnovit toto vlákno, i když vím že už tu stejný dotaz padl. Začal mi kapat olej z levé nohy kolem kolečka seřizování odskoku (viz foto). Jedná se o RS Domain 302 160mm. Kape to poměrně dost i za klidu a až jsem si vyzkoušel, co provede zamaštěná kotoučovka. Téměř jistě to teče dírou skrz šroub, takže usuzuji, že je to z tlumení. Čtu tady, že řešením je výměna tlumení, ale to mě trochu děsí. Nestačilo by opravdu vyměnit pouze nějaké těsnění? Kolo mám krátce a vidlici jsem zatím nerozdělával (když nepočítám kola z obchoďáků), proto se ptám než bych se do něčeho pouštěl. Někde jsem četl, že to jde řešit výměnou šroubu za normální neprůchozí inbus, ale nevadí to něčemu (krom nemožnosti seřizování)?

      0 0
      • martic  

        Oprava – je to pravá noha, ne levá.

        0 0
      • Pedro404  

        Výměna těsnění by pomohla, jenže v Domainu se k němu nedostaneš, je to nerozebiratelný:( Pěkná past na uživatele. Nebo teda jak řikáš použít neprůchozí šroub, ničemu to podle mě vadit nemůže.

        0 0
        • martic  

          Takže jedině výměna tlumení? Kolik by to ale mohlo stát :-( ? Každopádně díky za odpověď.

          0 0
        • Atilla  

          Do tohohle by se myslím dalo dostat.

          0 0
          • martic  

            Ze schématu usuzuji, že problém je asi skutečně v prvku označeném jako „Domain Rebound Damper Kit“ (viz foto), jak tu už někdo psal výše. Zřejmě je to slabé místo těchto vidlic. Už jsem si i obstaral olej, takže mi asi nezbývá nic jiného, než to rozdělat a zkusit štěstí, jestli to půjde nějak utěsnit.

            0 0
          • Pedro404  

            Podle mě to teče kolem jehly reboundu, ke který se nedostaneš, ta tyčka je s těma krajníma kusama spojená napevno (ty zúžený části na obrázku), neni tam závit.

            0 0
            • Atilla  

              Ani když sundáš shimstacky, tak se pod nima k jehle nedostaneš?

              0 0
              • Pedro404  

                Ten píst se shimem a pružinkou je právě taky napevno.

                0 0
                • martic  

                  To je tedy pro zlost, jestli je to zalisované :-( . Bláhově jsem si myslel, že zrovna na této vidli se nemá co podělat a když až ano, tak že půjde vše řešit svépomocí výměnou nějaké drobnosti. Nemá už někdo zkušenost, kolik tento díl v ČR stojí a kde bych ho měl shánět? Případně, nezkoušel tu díru někdo zaslepit?

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Čteš to tu vůbec? Cenu píše nahoře Standa, 48 eur u cykložitný. A jak sem psal já, nedutej šroub by měl fungovat taky.

                    0 0
                    • martic  

                      Pravda, pardon, z jiných diskuzních webů nemám zažitý tento systém řazení odpovědí, tak jsem si nevšiml. Zkusím s tím tedy sám něco udělat, případně se poptám po onom dílu.

                      0 0
                    • crom  

                      stim sroubem se mi to libi,az se to vysere snadne reseni:)stejne ten odskok ma clovek uz nastavenej a davat takovej ranec za dil co muze tect za chvili znova:(

                      0 0
                      • standa.nera  

                        Je to teda ranec za takovou kravinu.Puvodni zacal tect po roce,druhej zatim drzi 3 roky.

                        0 0
                      • Pedro404  

                        Přesně, nastavíš jednou a neřešíš, kdyby ten Niky Domain nebyl v prdeli celej, tak bych to tak udělal.

                        0 0
                      • martic  

                        Ještě jsem uvažoval, jestli by to nešlo utěsnit z vnějšku tím, že by se mezi to červené kolečko a šroub narvat nějaký vhodný o-kroužek. Při troše štěstí by třeba mohl těsnil. Jen nevím jestli by se to pak nemohlo olejem natlakovat a to nacvaklé kolečko vyrazit ven.

                        Schválně jsem tedy ještě zabrouzdal po internetu a našel obrázky, které mě zaujaly. Na 1. obrázku je stejné kolečko i černý šroub, jako tam mám já. Na 2. obrázku je už šroub, který má 1 drážku navíc. A 3. případ (asi z nějaké jiné vidle) má už v druhé drážce O-kroužek. Možná by tedy skutečně bylo řešením vytvořit na soustruhu v původním šroubku zápich, instalovat těsnění a zkusit, co to provede. Co myslíte?

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Zkusit to můžeš. Já bych se vůbec nedivil, kdyby tam ten o-kroužek byl jenom proto, aby to štelovátko pořádně drželo, já ho z obou vidlic ztratil.

                          0 0
                          • martic  

                            To je taky pravda. Nebo je to třeba proti vnikání nečistot. Uvidíme, asi to zkusím, až bude čas. Každopádně díky za názor.

                            0 0
      • Hutch  

        Jo, rozebral jsem to, vyměnil olej, zatěsnil a od té doby to drží :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.