Reklamace rámu s prodlouženou zárukou

20 nepřečtených
  • Davideq

    Zdravím,

    chtěl bych vás požádat o radu a pomoc. Reklamuji rám horského kola. Prodávající mi poskytl standardní záruku ve lhůtě 24 měsíců. Hlavní zastoupení na českém trhu hájí společnost Progress Cycle. Tato společnost mi umožnila na oficiálních stránkách značky Giant prodloužit záruku rámu z původních 2 let na 5 let. Kolo mám bez 14 dnů 4. rokem. Dnes je tomu přesně 30 dní od podání reklamace rámu (podezření prasklin ve sváru) u prodávajícího. Chtěl bych se zeptat, zda mám nárok na odstoupení od smlouvy a požadovat vrácení plné částky peněz, když jsem nedostal písemné vyjádření od prodávajícího? Nebo se tato reklamace řeší jinak? Je zde delší časová prodleva k vyjádření? Děkuji za odpověď.

    0 0
    • McBlacky  

      nadstandartní záruka je v moci prodejce, není ze zákona vymahatelná

      0 0
    • Karma  

      většinou u prodloužený záruky bývá podmínka, že musiš chodit na placenou kontrolu rámu každej rok. Nevim jak to má Giant.

      0 0
    • Kratter  

      Ahoj, s dovolením využiji toot vlákno.,. Máte někdo zkušenosti s uplatněním reklamace u Giantu nebo vlastně i u jiné značky, když jste si ten rám zapomněli registrovat do 90 dnů po koupi?

      0 0
      • rasto  

        zkušenosti nemám. ale asi tušíš, jak to dopadne… jestli je podmínkou zaregistrovat rám do určité lhůty – abys čerpal prodlouženou záruku a tuto podmínku nesplnils, tak…

        0 0
        • Kratter  

          tuším, ale nechci se s tím smířit a navíc to teď nemůžu řešit a musím čekat týden než to budu moct reklamovat… a jak se říká: tonoucí se stébla chytá

          0 0
          • gersa  

            Chápu to dobře, že Ty jsi nesplnil, co jsi měl a chceš po výrobci, aby on dostál svým závazkům?

            Zajímavá myšlenka

            5 1
            • rejdy  

              Myslím, že to chápeš špatně. Výrobce žádnému závazku dostávat nemusí, neboť vzhledem k nesplnění podmínek ze strany Krattera žádný závazek neexistuje, čehož si je Kratter vědom. Pouze se zeptal, jestli má někdo se stejnou situací zkušenost – Giant může např. nabídnout částečné plnění (nazývejme to obchodním řešením).

              0 0
              • kubad  

                Závazek vznikl prodejem a fakturou. je to veřejný příslib prodloužené záruky.

                nebudu se pouštět do rozboru jak moc je ta registrace nutná a jak by u případného soudu dopadla.

                každopádně dvouletá záruka je platná a prodloužená je otázka posouzení a přístupu výrobce, jak píšeš,

                podstatné je co se vlastně s rámem stalo, to že praskl ještě neznamená že je to vada materiálu a tedy reklamace.

                Většinou výrobce uznává i bez té registrace.

                0 0
                • rejdy  

                  Souhlas, závazek 2leté zákonné záruky vznikl prodejem, prodloužená je něco, co nabízí výrobce navíc při splnění daných podmínek (registrace). Myslím, že v případě soudu tahá uživatel za kratší konec, ale to teď není podstatný. Mi šlo o to, že on ví, že to „podělal“ tím, že neregistroval, tak zjišťuje, zda má někdo stejnou zkušenost. A přesně jak píšeš, je šance, že to výrobce uzná i tak…

                  0 0
                  • gersa  

                    OK, já žil v představě, že registrace je nutná

                    Pořád se člověk učí

                    0 0
            • Kratter  

              Nesplnil jsem co jsem měl a ptám se jestli s tím má někdo zkušenost. Navíc se jedná o prasklinu, která je dobře známá a měnili ty rámy běžně, jen mi to prasklo až po skončení klasické záruky a u toho jsem zjistil, že jsem to zapomněl reklamovat.

              0 0
              • Kratter  

                *registrovat

                0 0
              • kubad  

                udělej tu registraci a reklamuj to,

                fakt ti nepomůže něčí zkušenost, buď to uznají nebo ne, fakt nerozumím co řešíš

                0 0
              • Daf  

                Já bych jim tam zavolal a řekl, jak se věci mají. Myslím, že při nejhorším by ti mohli nabídnout nový rám za zvýhodněnou cenu.

                0 0
              • Tomcat  
                • pokud to jde zaregistrovat
                • zjistit si jaká ta záruka byla, tedy pokud se netýká třeba váhala asi bych vahadlo nereklamoval
                • zkusit reklamaci tak jako tak
                • napsat mail možná by byl crash výměna s veeelkou slevou

                Rozhodně tady nečekat že to za tebe někdo vysvětlí firmě a kladné vyreklamuje.

                0 0
                • gersa  

                  Já občas váhala, jestli ty to po sobě veeelka čítala

                  1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.