Prasklý karbonový rám - neuznaná reklamace

116 nepřečtených
  • yardacyklo

    V květnu 2024 jsem si koupil nové karbonové kolo cannondale scalpel carbon 4. Teď na jaře při první vyjížďce jsem zjistil problémy v zadní stavbě a našel prasklinu – viz fotky. Kolo jsem dal na reklamaci a reklamaci mi neuznali s tím, že poškození vzniklo mechanickou cestou.

    Na kole jsem nikdy nespadl ani si nejsem vědom toho, že by kolo někde spadlo. Jediné viditelné „poškození“ jsou černé stopy na trubce nad prasklinou. Těch jsem si všiml už loni když jsem kolo myl, ale nevypadají jako vnější odřenina. Teď mi to připadalo spíše jako důsledek vnitřního pnutí/natahování karbonového rámu. Takž kolo mám 3/4 roku a najezdil jsem necelých 1000km. Jezdím silnice a lesní cesty. Naznáte někoho kdo by k tomu dokázal dát nějaký posudek? Jaký je váš názor/zkušenosti?

    0 0
    • roman 3D  

      no jo karbon, nicméně i mě se zdá, že to dostalo pěknou prdu

      1 2
    • Azmir  

      Počkej, doneseme si věšteckou kouli.

      Není to v tom místě náhodou folie? Zkoušel si ji sundat? Takhle to opravdu vypadá, že se to o něco „otřelo“ a chápu odpověď prodejce. Pokud by to prasklo, tak je tam jenom prasklina, ale ty tam máš odřený lak, což prasklina sama od sebe nezpůsobí. S tím kolem si nemusel nic udělat ty. Doma ho žena přesouvala při uklízení a bouchla s ním, někdo si o tebe dost neurvale opřel kolo v hospodě apod.

      Za pár tisíc to necháš opravit u profíka na karbon i s lakováním – nikdo nic nepozná a bude to pevnější, než z fabriky, jenom přibere nějaké gramy.

      3 1
    • Daf  

      Ty černé šmouhy mohou být jen ošoupání od treter.

      5 0
    • Lachtis  

      Ty smouhy vypadaji blbe a chapu prodejce, sam musis uznat, ze takto nafocene to vypada blbe a malokdo by rekl, ze to je jasna vada materialu… nicmene, muze to klidne byt a muze to byt odrene od treter, nevim.

      Ale opravit to pujde snadno a i levne. Soudni spor muzes zkusit samosebou taky, ale bude te to stat ze zacatku penize a cas a mozna nejisty vysledek.

      Oprava si myslim, ze bude do 7 tis asi urcite?

      0 0
      • Esi  

        znalecké posudky a všechno okolo, to už se na tom tuhle sezonu nesvezeš. Nechal bych to opravit

        1 1
        • fk3  

          Nemyslím si. Manželka reklamoval běžecké boty (v hodnotě několika tisicovek). Reklamační protokol-reklamace zamítnutá, díra v botě vznikla pranim v pracce s avivazi. (V pračce byly tak 2×, pač měly nabehano sotva 80km). Ujal jsem se toho (neskutecne me dozrala arogance prodejce a jeho nesmyslne vyjádření)- nasledoval znalecký posudek (do týdne jsem jej měl), ktery jednoznačně určil chybu ve spojení dvou materiálu na botě, kde díra vznikla (síťovina chycena k pevnejsimu materiálu v místě ohybu boty). S tímto jsem naběhl na prodejce, který mi nasledne po 14 dnech volal, ať zašlu číslo účtu a daňový doklad od znalce. Peníze za boty a náklady na znalce mi byly vráceny. Se znalcem jsme pokecali a říkal, že mu je z obchodních praktik prodejců na … smutno. Nejsme totiž zvyklý se bránit a radši pristoupime na jejich hru ohledně „běhu na dlouhou trať ", "nemáte šanci uspet“… Takže pokud si ses jistý, že chyba není na straně uživatele, neboj se toho a jdi za znalcem. Při nejhorším znalec potvrdí teorii prodejce a zaplatíš pár tisícovek. Ale taky můžeš získat páku na prodejce a donutit ho reklamaci vyřešit ke své spokojenosti (nikdo nechce soudní spor).

          6 3
          • kejda  

            S tebou bych chtěl mít dvojdomek… :)

            Boty, co měly 80 km naběhaných, jste 2× prali v pračce? A důvod?

            Mám teď v botníku dvoje boty, co mají víc než 1000 km odběhaných, každé, a v pračce nebyly ani jednou, proč vlastně???

            Když jsou špinavé, otřu je mokrou hadrou… Co mám zkušenost, praní tenisek v pračce dramaticky snižuje jejich životnost.

            16 4
            • fk3  

              Jasně, tohle je zcela relevantní k tématu… Jak často si pere manzelka boty je její věc a ze díra nebyla způsobena pranim je věc druhá… Já taky neřeším, jak často si menis trenky, tak prosím brzdi, ju?!

              3 10
              • kejda  

                Je k to tématu. Prát běžecké boty po 40 km, což je cca měsíc u hobika, není úplně normální. Každé to praní, a můžeš se durdit jak chceš, poškozuje skelet boty. Ledaže byste to prali na vlnu 30 stupňů bez ždímání, bez prášků a aviváže…

                4 2
                • fk3  

                  Dobře, tak asi si autor hodil kolo do pračky na 90 s 1200 toc­kama, že?

                  1 11
                  • kejda  

                    To zcela určitě ne. Ale mohl na ty vzpěry nechtíc dupnout, spadnout anebo…

                    Tvoje praní tenisek a následná reklamace s tím nebudou mít společného nic. Krom trolení…

                    1 1
                    • fk3  

                      Já trolim? Přečti si to po sobě, ideálně vícekrát…třeba pochopíš, ale nevsadil bych na to ani cent…

                      0 10
          • Zdyn  

            Jenže znalecký posudek na takovéto poškození rámu je krapet komplikovanější, než na boty. Nezřídka to vyžaduje i rozřezání rámu.

            3 0
            • J1RKA  

              Nato mam dojem musis dat souhlas, pac ten ram potom bude neopravitelnej

              0 0
              • Zdyn  

                Ano, samozřejmě. To je taky ta častá komplikace, protože bez toho nemusí jít znalecký posudek (takto poškozeného rámu) provést.

                2 0
              • e.n.turista  

                bez výbrusu neuděláš strukturální analýzu, jestli je tam není technologická chyba ve skládání tkaniny a prosycení vrstev pryskyřicí

                0 0
                • J1RKA  

                  ono by stacilo, kdyby to nafotil zezhora a z druhy strany, a myslim, zeto bude na 90% jasny i bez znalce, ono prerazit zadni stavbu tretrou, to si nejak nedokazu predstavit, nehlede, ze mam stejny kolo a tretrou skrtam o dost dal, a to nemam velkou nohu

                  1 0
                  • e.n.turista  

                    ta účinnost argumentace často není o faktech – to často oni vidí taky, ta je o tom, že to někdo přinese a řekne „hele tady máte kulatý razítko na to, že se to nemohlo stát použiváním a že to vada výroby/materiálu atp.“ pak oni často ustoupí ne protože by tomu jasně věřili, že to tak je (posudek často vyznívá v prospěch zadavatele), ale protože si spočítají, že náklady na případné řízení by je mohly stát víc (není jisté, že vyhrají), než zaplatit ten posudek a uznat reklamaci

                    2 1
                    • Esi  

                      TAk je fakt že ta zadní stavba v nákladech pro výrobce bude pár dolarů

                      1 0
                      • J1RKA  

                        ano, proto treba canyon < zadni stavbu > kamosce vymenil za dopravny tam a zpet, plus loziska a patku

                        0 0
                      • BikerM  

                        Cela ramovka je v nakladech par dolaru, stejne jako u ostatnich vyrobcu. :)

                        5 1
          • blackboy007  

            Když jsem chodil na učiliště, tak mi rodiče koupily boty za 1200 kč, po 8 měsících nošení se mi roztrhla na obou botách tkanina u achilovky, dáno na reklamaci a po 14 dnech reklama neuznáne z důvodu že obuv obouvám a zase sezouvám, tka rodiče dali obuv do obuvníka ten mi tam přišil kůži a boty jsem nosil ještě 18 měsíců, boty s rodiči jsme koupily i Bati

            0 3
    • Vilém  

      Co je to misto nad prasklinou, ktere vypada jako svar?

      0 0
      • yardacyklo  

        Jestli myslíš tu bouli shora, tak to je podle mne odchlípnutý lak/fólie? Nemám teď kolo u sebe, ještě je u prodejce v reklamaci. Tak to nemohu prohlédnout důkladněji. Fotky jsem si pořídil jen narychlo když jsem to vezl na reklamaci.

        0 0
        • J1RKA  

          nemas tech fotek vic, natom flexpivotu je taky nejaka vyjestena plocha, jeto smutnej pohled

          0 0
        • Vilém  

          Kde tedy ta prasklina je? Ja myslel, ze je v te cerne casti.

          0 0
          • novas752  

            Boha jeho vždyt je to vidět. Lak vypouklej ven kolem dokola průřezu = uvnitř zborcený v tlaku.

            2 0
            • J1RKA  

              jasny, mi prijde, jako kdyz nato nekdo slapnul

              1 0
              • tomaschek  

                Taky mi to přijde prošláplé.

                To černé na ochranné fólii, kterou je celá vzpěra polepená, vypadá jako stopy gumy z podrážky – jako by na to někdo dupl silou.

                0 0
                • J1RKA  

                  jeste tady jeto takovy vselijaky

                  1 0
                  • tomaschek  

                    Ono to celkově vypadá jako „vystoupení si“ v technice nebo nějakém pádu a šlápnutí plnou váhou na zadní stavbu…

                    3 0
                    • kejda  

                      Anebo příliš ambiciózní skoček, i když na tomhle kole skákat? :)

                      0 0
                      • roman 3D  

                        na křehkém karbonu se neskáče

                        0 7
                        • Esi  

                          ty jsi taky křehkej karbon, na karbonových kolech se skáče úplně stejně jako na hliníkových, velikost skoků je dána kategorií kola a ne materiálem rámu.

                          2 0
                      • Esi  

                        No takovou ějakou běžnou jízdu po kořenech kamenech a sem tam nějaký malý drop 30–40cm by to mělo vydržet. Jako nedoskočit na tom dvoják by tomu kolu nemuselo udělat dobře, ale to by si asi zase uživatel asi pamatoval :-)

                        0 0
                        • kejda  

                          Ne každej se přizná…

                          1 0
                          • Esi  

                            to je fakt, taky záleží na hmotnosti jezdce, koukal jsem do návodu má to celkový limit 138kg, kolo+jezdec+vy­bavení to je docela hodně tak že pokud uživatel nemá přes 115kg tak by měl být velmi pohodlně v limitu i s nějakým malým batůžkem na větrovku a tyčinku

                            0 0
                        • yardacyklo  

                          Nejnáročnější skoky co jsem na tom absolvoval byly tak sjezdy z chodníku na silnici … Tak při deseti km za hodinu. Jestli jsem nedokončil dvoják to fakt nevím, páč netuším co to je.

                          1 0
                          • LM  

                            Dvoják je skok s dírou uprostřed: odpal, díra, dopad :-)

                            0 0
                          • J1RKA  

                            Uz mas kolo doma?

                            0 0
                          • Vilém  

                            Vubec jsi to nemusel udelat ty. Staci kolo nekde chvili stat. Ale to musis vedet ty.

                            0 0
                    • yardacyklo  

                      Hmmm. Takovou situaci bych si možná uměl představit. To se mi už stalo přes kořen na lesní cestičce. Myslím si, že to ve výjezdu dám, pak mi tam zadek uklouzne a já jsem rád že vycvaknu nohu, udělám krok s nebo dva, a řeknu si „kruci, to bylo o fous …“ Co při tom ty nohy udělají už nestihnu sledovat … Ta šmouha by na to vypadala.

                      Každopádně díky za názory, evidentně je karbonové kolo křehké zboží, asi by mělo mít samolepku „neklopit“.

                      0 2
                      • J1RKA  

                        Koukni se nekdy na pady silnicaru. Vydrzi to dost pokud to jenom lita vzduchem

                        0 0
                  • mrozu  

                    To by odpovidalo tomu okopani od treter. Mne to zatim pripada, jakoby se to prohnulo od tlaku brzdoveho trmenu, jeste zalezi, jestli neni nejaky krater z vnitrni strany.

                    0 0
                  • Daf  

                    Podle mě je to jen oleštěný od tretry.

                    0 0
                • Tomcat  

                  Helejte tahle akademická diskuze je zajímavá , ale problém tazatele neřeší.

                  0 9
                  • tomaschek  

                    Myslím, že řeší. Původní otázka totiž zněla, jestli rozporovat stanovisko prodejce neboli se „soudit“.

                    Vzhled poškození, na který tady má většina stejný názor, opravdu odpovídá zhodnocení prodejce, že příčina je mechanická/vnější a nikoliv vada materiálu.

                    Takže za mě nesoudit a nechat si to relativně levně spravit. Třeba v Opavě v Karbon servisu u Kuby Sedláře, pokud majitel nezná někoho jiného prověřeného.

                    6 0
                    • fk3  

                      Nemusí se hned soudit. Stačí znalecký posudek, ktery když potvrdí, že se nejedná o mechanické poškození, tak se lze proti rozhodnutí o reklamaci odvolat s papírem soudního znalce v ruce. Následně je to již na prodejci. Ale znalecký posudek je pádný argument, ktery již prodejce nema jak napadnout.

                      0 2
                      • kubad  

                        napadnout ho má jak – jiným posudkem, to jen technická, ale souhlas pokud je posudek prodejce už moc prostoru na manévrování nemá,

                        0 0
                        • fk3  

                          Ano, může být vytvořen nový posudek ze strany prodejce. K tomu však nemusí dojít, protože i přes pravděpodobný nátlak ze strany prodejce mu kolo již nemusíš dát k dispozici. On už se k reklamaci vyjádřil.

                          0 0
                          • kubad  

                            však to byla jen technická – že to napadnout jde :D

                            0 0
                          • J1RKA  

                            a kdo to kolo bude opravovat?

                            0 0
                            • fk3  

                              Nerozumím dotazu. Pokud by znalecký posudek hrazený autorem vlákna vyšel v jeho prospěch, může prodejce na jeho základě reklamaci uznat a postupovat dle svého reklamačního řádu, avšak nad jeho rámec musí uhradit i náklady na znalecký posudek. Nebo může trvat na svém vyjádření a pak se na to autor vlákna buď vykašle, nebo to bude řešit soudem, který si nechá vyhotovit svůj posudek a na jeho základě rozhodne.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                no ten prodejce si muze ten posudek klidne vypracovat driv, pokud v praci resim neco zapekliteho, postupuju presne tak, a az na zaklade toho posudku tu reklamaci resime.

                                takze prodejce to muze risknout, nebo sije jistej, zeto zamitnout muze, pokud ale pokud si i zakaznik necha udelat svuj posudek, muze dojit k rozporu posudku a co dal, pak to musi resit nekdo dalsi, coz muze byt klidne vyrobce, nebo zastoupeni znacky v cr < evrope > nebo buhvi kdo, nevim

                                to potom ale nechces prohrat, proto je dulezity si bejt naprosto JISTEJ, zeto neni zniceny jinak nez pouzivanim v souladu s urcenim.

                                1 0
                                • fk3  

                                  Souhlas. A toto ti právě řekne soudni znalec. Ze zkušenosti je praxe taková, že znalec si to nejprve prohledne a pokud by měl pochybnosti, že nelze vyloučit možnost uvedenou prodejcem, zákazníka na toto upozorní a pak je na zákazníkovi, zda bude i přes to trvat na vypracování posudku, nebo se na to vykasle. Nesetkal jsem se však ještě s tím, že by si prodejce na první dobrou nechával vypracovat soudním znalcem znalecký posudek. Má jen odborne posoudit, zda reklamaci akceptuje, nebo ne.

                                  0 0
                                  • J1RKA  

                                    vsak jsem psal, pri sporne zavade jeto jednoduzsi, resime takhle zadreny motory nebo reklamace baterii

                                    1 0
                              • kejda  

                                Prodejce nemusí vůbec nic…

                                Soud v případě sporu nejprve posoudí znalecké posudky obou stran (prodávajícího i kupujícího) a pak možná rozhodně v prospěch či neprospěch jedné či druhé strany. Následně v případě odvolání bude vyhotoven znalecky posudek na žádost soudu, odhad tak 3 roky po započetí případu.

                                Každopádně je tohle běh na delší trať, 4 roky minimálně… Výsledek nejistý.

                                1 0
                                • fk3  

                                  Si si jistý, že ma prodejce svůj znalecký posudek (vyhotoveny soudním znalcem)?

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    Nejsem, když už tedy budeme používat mateřský jazyk, tak bych poprosil o opakování mluvnice a zvratné se, si.

                                    Ale, pokročme dále, prodejce, si může nechat udělat posudek, buď soudní znalec, anebo znalec v oboru s kulatým razítkem, výsledek posudku pak doloží k prvnímu jednání, tedy posudek vs posudek. Bavíme se o prvním stání.

                                    0 0
                                    • kejda  

                                      Času na diskuzi mám dneska poměrně dost

                                      0 0
                                    • fk3  

                                      V této fázi, kdy se k reklamaci prodejce vyjádřil a kolo ma již zpět majitel, nemůže si nechat prodejce udělat posudek, protože kolo již nemá k dispozici a nemá nárok si jej na svůj posudek zapůjčit.

                                      0 0
                      • tomaschek  

                        Souhlas, proto jsem to „soudit“ dal do uvozovek.

                        Myslel jsem tím obecně rozporovat stanovisko prodejce, soud je samozřejmě až krajní varianta.

                        0 0
                      • Milkis  

                        … nemá, jak napadnout…? Revizní znalecký posudek zadaný prodávajícím, který třeba potvrdí jeho stanovisko. A dále? Soud. Posudek soudem určeného znaleckého ústavu. Stále to vše pro reklamujícího s nejistým výsledkem a s tím, že ve výsledku ho to může stát tolik jako kolo celé.

                        1 0
                        • fk3  

                          ok, formulace „napadnout“ nebyla košér. Nejsem právník, jen jsem chtěl poradit. Z podstaty věci si však stále myslím, že málokterý prodejce by byl ochoten jít do soudního sporu (záleží na prodejci, jeho jménu a velikosti, kde se např. vedoucí pobočky zodpovídá regionálnímu managerovi a ten vedení, či majiteli a těžko by vysvětloval soudní výlohy při prohraném soudu…). Stejně tak se do soudního sporu nebude chtít ani autorovi vlákna. Nicméně vše výše uvedené je odvislé na znaleckém posudku, bez kterého se nepohne dál (pokud nevynaloží své finanční prostředky bez vidiny jejich vrácení, na opravu rámu).

                          0 0
                          • Milkis  

                            Souhlasím.

                            0 0
                          • kejda  

                            Myslím, že v tomto případě, kdy je bohužel z fotek zjevné, že k poškození došlo vinou ??? ne na straně prodávajícího anebo výrobce, tak vedoucí pobočky rozhodně nebude akceptovat sklopit uši a vyměnit rám na vlastní náklady ( neboť zcela jistě dostal vyjádření od výrobce, který reklamaci neuznává), takže všechy náklady by šly za ním, jako prodejcem.

                            Tohle podle mne směřuje k soudnímu sporu jednoznačně.

                            1 0
                            • fk3  

                              Ale ja tu neresim, kdo za to muze, nebo jestli doslo k poskozeni, nebo jestli je to vyrobni vada. Nemam svet tak cernobilej a netroufam si tvrdit ze dvou fotek pricinu poskozeni. Autor vlákna si mechanického poskozeni vědom není. Co si mu poradil ty? Bejt to tvoje kolo, tvoje reklamace, tvoje jistota, že si mechanicky nic neposkodil, pouze si tretrou udělal cmouhy na ochranné folii nestastne zrovna u praskliny. Vykašlal by si se na to? Nechal by si to opravit a čekal, až to rupne na druhý straně? Měl by si v kolo důvěru? Není to jen o ceně opravy. Kolo se pak bude hůř prodávat (předpokládám, že při prodeji by opravovany ram přiznal, tudíž nižší cena), ještě rok záruka na ram- předpokládám, že tímto padá. Co by si v tomto případě dělal? Jaký je tvůj návrh reseni, krom hejtu? Tak jednoznačně se soudem bych to neviděl. Myslíš si, že prodejce nekomunikuje s výrobcem? Pokud bude mít prodejce v ruce znalecký posudek kupujiciho, nepreda ho výrobci? Jako že výrobce od toho dá ruce pryč a nechá to na prodejci? Jen píšu, že se někdy může stát souhra nahod a pokud je to tento případ, nevidím jediný důvod, proč by to měl zakladatel vlákna resit na svoje náklady a nezkusit se bránit, pokud se cítí být v právu.

                              2 5
                              • kejda  

                                Kdyby sis přečetl poslední moji větu, tak ses nemusel tak rozepisovat. Já nevím, co bych mu poradil, protože jsem se s tím nesetkal, ale setkal jsem se s tím, jak prodejci zamítají reklamace z důvodů, že moc jezdíš atd.. u bot, ze moc chodíš, nebo u kopaček moc hraješ fotbal. Což je samozřejmě hodně špatné, ale realita.

                                Může narazit na prodejce, který to s výrobcem skoulí, a vymění to, ale to nevíš. Takhle to vypadá jako poškození, ne výrobní vada. Asi bych se v tomto případě přiklonil k názoru opravit si to sám, anebo investovat několik tisíc do posudku, který může samozřejmě prodejce znovu zamítnout a pak už zbude jenom soud.

                                Co udělá, je nakonec jeho rozhodnutí.

                                1 0
                              • Slavik  

                                Jenže on je také problém s tím jak přistoupil k problému. Evidentně mu někdo prošláp/naboural/se opřel zboku o zadní stavbu, kde se moc se silou nepočítá a šel hned reklamovat. Se prodejci ani nedivím, že to zamítl.

                                Má 5 možnosti:

                                • koupit novou zadní stavbu (no bóže, bude mít jinou barvu, v zimě nechá přestříkat) – jezdí do měsíce
                                • opravit zadní stavbu – bude jezdit min. za 2 měsíce
                                • hádat se s prodejcem/sou­dcem/znalcem s velmi nejistým výsledkem a musí do toho vložit další prachy – bude jezdit min. za rok (ale třeba vyhraje a bude to zadarmo nebo utopí další peníze)
                                • hodit kolo do příkopu a koupit nové – jezdí ihned
                                • hodit kolo do příkopu a věnovat se jinému druhu sportu/koníčku

                                a zde je otázka, o co mu vlastně ve skutečnosti jde

                                2 0
            • Vilém  

              A v te cerne casti to tedy praskle neni? Nebo jsou tam dve mista?

              1 0
          • tomaschek  

            Celá ta housenka napříč vzpěrou je prasklina.

            Vypadá to jako svár na hliníku :-)

            4 0
    • Tomcat  
      • Sdružení na ochranu spotřebitele, dá kontakt na patřičného znalce na kompozit plus může poradit s reklamací

      https://www.asociace-sos.cz/

      • znalec a posudek není zadarmo. Náklady na něj jde v rámci právního sporu vymáhat na prodejci který vám reklamaci zamítl. Tedy ani v případě uznání reklamace to nemusí ještě chtít proplatit. Někdy to je záměrná byrokracie, aby to uhráli na „svou“ pojistku na blbost.
      • horní vzpěra běžně není namáhaná v tahu, ale v tlaku a ohybu
      • zkušenost by byla opravdu si rozmysli jestli to kolo nemohlo přijít k úhoně ikdyž ty o tom nevíš. Mohlo by to pak přijít i na víc než mimozáruční oprava.
      0 0
    • Raf  

      Horní vzpěry jsem měl v podobném místě zlomené 2×, ale pokaždé ten klacek pročesal i výplet :)

      0 0
      • J1RKA  

        tj otazka, kamoska takhle prerazila zadni stavbu a draty nic ani osma, ale stavba na 2ks

        0 0
      • roman 3D  

        to ten karbon dělá no, já jsem se navrátil k hlině na obyčejném šlapacím kole

        0 7
    • BikerM  

      Ja bych se vubec nedivil, kdyby to byla vada materialu. Tohle se muze stat, podobne praskly ram – nepadnuty jsem jiz videl.

      Chybu z pozice majitele vidim jinde, mel si sundat tu ochrannou folii. To, ze je spinava si prodejce mohl spojit s poskozenim, i kdyz to vubec nemusi souviset.

      Byt tebou, tak si zjistim cenu posudku a cenu opravy. Nasledne zvazim, zda me bude hodne bolet oboji, kdyby doslo k tomu, ze znalecky posudek i tak prodejce neuzna a nebudes chtit jit k soudni pri = nechas si to opravit. Tedy zacalujes nakonec.

      0 0
    • Morchella  

      Než bych začal cokoliv řešit, tak bych sundal tu fólii a vzpěru umyl. Až potom by to stálo za fotku.

      1 0
    • Jason Voorhees  

      Neměls to někde třeba 3 minuty opřený bez dozoru? Tam fakt stačí chvilka. Se mihne někdo v černým BMW a je to. Ty šmouhy a zlom odpovídaj, couvačka a vžum…

      1 0
    • MartinXXX  

      Zkus si u prodejce (či dovozce )zjistit, zda má Cannondale nějaký Crash replacement program. To by mohlo být nejlepší řešení, obvykle poskytují slevu cca 50% na poškozené díly.

      4 0
    • easton  

      Chápu, že to je nepříjemný a že by člověk zkrátka měl raději nový rám, ale…

      U karbonu bych už žádné další kroky neřešil. Bude to jen handrkování, kdy poběží čas a nedejbože budeš ještě vyhazovat peníze za nějaké posudky apod. Výsledek s největší pravděpodobností stejně nebude pro tebe pozitivní.

      Naproti tomu opravené to bude doslova za pár tisícovek a to relativně rychle. Jaro začíná a ty budeš moct jezdit. Osobně jsem něco podobného taky řešil u sebe i několikrát v okruhu přátel. Karbon je v tomhle vlastně skvělej. Opravit se dá skoro všechno a pokud je to udělané dobře, nebude s tím žádný problém.

      8 0
      • kondor  

        Přesně tak, kdysi jsem také našel na silničce prasklinu. Po neuznané reklamaci (3 měsíce handrkování s reklamací jak u nás, tak s výrobcem) jsem odmítl nový zlevněný rám a nechal to opravit. Oprava stála necelý 2k, rám byl do měsíce doma a slouží do dneška (cca 4 roky)

        2 0
    • blackboy007  

      To vypadá na pád, nebo že si narazil do nějaké překážky

      0 0
      • Kouba_2005  

        Příčina poškození je již konciliem BF dávno odhalena, i když ani majitel netuší, jak se to stalo :-D

        6 1
        • Slavik  

          Já to vím přesně:

          Byli to ti dva japonci, pan Onoseto a pan Samoseto.

          Vždycky, když někdo přijde ke mě řešit problém s touto historkou, tak ho hned vyhodím, protože to trvá tak 3× déle vyřešit, než kdyby řekl hele, posraI jsem to tam a tam. Aspoň vím, kde mám začít a nezapomenu pochválit přiznání, protože to problém řeší mnohem rychleji a člověk je tvor chybující. U těchto dvou japonců nikdy nevíš.

          9 0
    • yardacyklo  

      Dík za připomínky a komentáře. Prodejce říkal, že shání možnost náhradní zadní stavby, ale zatím se s ničím neozval. Očekával bych, že pokud má cannondale takový program, tak mi to nabídne jako řešení. Ale podmínka je, že ten díl budou mít,

      Prostě mne dost zaskočilo, že bych si mohl zničit nový rám a nevšimnout si toho. Když se mi to za 20 let nestalo na starém kole.

      Kolo je zatím u prodejce, to vyjádření jsem dostal emailem. Zatím čekám jestli tedy nabídnou nějakou jinou cestu/cenu opravy a taky jsem po nich chtěl vědět na základě čeho dospěli k tomu, že závada vznikla mechanickou cestou.

      Takže teď jsem zase zpátky na 20ti leté šestadvacítce bez zadního odpružení … A řazení 3×9 jsem už taky dost odvyknul.

      0 0
      • kejda  

        Ale ta 26" zase poletí jak vítr proti tomu fullu :)

        3 1
        • Esi  

          No to nevim, střídám trail lux s hliníkovým HT a neřekl bych že je to HT rychlejší, oboje 29” a k tomu má to HT i o fous uzzi gumy

          0 0
          • kejda  

            Já jsem vyvětral Kleina 3×9 a po asfaltu to teda letí, asi i kvůli gumám a převodům. Ale je to teda hrkač, už bych se na pevné kolo vracet nechtěl :)

            0 0
            • Esi  

              :-) ja na tom HT jezdím do prace, mame v praci cykloboxy ma 2 kola a kdyby mi nekdo nějakou plečkou orval toho Luxe, tak bych byl trochu rozladěn, u toho HT je to uz jedno, mimo to to mam do prace 25km pul šotolina a pul asfalt, to je u Luxe škoda pneumatik :-)

              0 0
      • J1RKA  

        aha, tak je mozny, ze si jenom udelal casovej polstar

        0 1
    • yardacyklo  

      Výrobce mi nabídl výměnu zadní stavby „v rámci zachování dobrého jména spopečnosti“. Takže zaslali novou zadní stavbu, prodejce ji vyměnil a už mohu jezdit. Takže konec dobrý a já jen doufám, že to vydrží déle …

      Každopádně přesednutí z 26" hardtail zpátky byl neuvěřitelný pozitivní šok :-).

      28 0
      • jeniiiik  

        Tohle je dobrá finta. Vyměnili v rámci dobrého jména, ale neuznali záruku. Tzn když se to stane víckrát, budou argumentovat, že se nejedná o uznané reklamace a na vrácení peněz nemáš nárok. ;)

        2 6
        • enjoy  

          Tohle nám výrobce dělá taky. V rámci kulance uzná i nesmysly někdy. Taky jim říkám, že je to chyba. Že to lidi vezmou spíš jako slabost.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.