Reklamace - prosím o rychlou radu

38 nepřečtených
  • Gorgov

    Ahoj, obracím se na váss s prosbou o radu. Praskla mi zadní stavba rámu trek Fuel, ty jsou tím docela proslavené. Do reklamace jsem rám rám dával 17.9. Rám byl přijat, reklamace v podstatě ústně uznána, s tím že bude vyřízena hned jak to bude možné- bude jiná zadní stavba. Jak se ukázalo, zadní stavba nebyla v republice, měla prto dorazit z ameriky, to mělo trvat cca 14 dní. Prodejna za toto, podle mého nemůže, prý to vázne u bretonu. A majiteli prodejny to věřím. Domluvili jsem se tak, že pokud to do pátku nebude, mám právo na vrácení peněz. Z prodejny mi nikdo nevolal, proto sem chtěl dnes jít pro peníze za rám. Problém je však v tom, že jsem na rámu změnil tlumič, původní obyš BAR 2.1 jsem nahradil Manitou Swingerem. Domluvil sem s majitelem obchodu, že až půjdu pro peníze, přinesu zároveň původní tlumič. Majitel obchodu mi dnes po mém dalším zavolání oznámil, že prý stanovisko brettonu je takové, že jsem věc- rám nedodal v původním stavu v jakém jsem ji kupoval, a proto mi prý bretton reklamaci neuzná. Je toto možné? Pan majitel prodejny mi také sdělil, že bretton tohoto využije k tomu, že až si rám odnesu, dám na něj zpět původní tlumič, tu reklamaci uznají a budou mít dalších 30 dní na vyřízení… Prosím poraďte co dělat, případně doporučte soudního znalce, na kterého se obrátit.

    Anketa: U soudu

    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • jecnak  

      Kvuli cemu se chces soudit? Kvuli tomu, ze dostanes ram o 30 dni pozdeji? Osobne si myslim, ze na „zdrzovani“ ma Bretton plne pravo, ne sice moralne, ale pravne jiste.

      0 0
      • Gorgov  

        kvuli tomu, ze zamitnou reklamaci z duvodu pouziti jineho nez standarten montovaneho tlumice, na to by byl treba soudni znalec, takze vynalozenej cas a finance. Sance na vyhrani soudu nebo mimosoudni vyrovnani hodne vysoka.

        0 0
    • C.A.C  

      V prvé řadě záleží na stanovisku obchodníka. Reklamaci uplatňuješ tam, kde jsi reklamovanou věc koupil. Ne u dovozce !!! Takže Tě majitel obchodu lakuje, ale je to běžná praxe. On by měl vydat vyjádření k reklamaci. Pokud s vyjádřením nesouhlasíš, jediná možnost je soud. Soudní znalec Ti nepomůže, maximálně by jeho posudek mohl vést ke smíru mezi Tebou a prodejcem. Ale obecně platí pravidlo pro vyřízení reklamace do 30 dnů.(tato lhůta nelze prodlužovat výmluvou typu „vázne to na poště“ a pod.) Pokud do této doby není reklamace vyřízená ( třeba i neuznaná ), máš nárok na vrácení peněz, popřípadě na nový výrobek. Můžeš se ještě obrátit s dotazem na ČOI (www.coi.cz/internet/), ale určitě nejrychlejší je rozumná domluva s prodejcem. A s tím původním tlumičem má asi Bretton pravdu.

      0 0
      • BH  

        velmi spravne co se tyce mista uplatneni reklamace.Dovozec neni partner pro vyrizovani treklamce, tim je obchod, kde ten nestastnik koupil. ja bych tvuji pripevek jeste doplnit o zasadni skutecnosti jako:

        1. rozhodujici je tebe datum kdy uplatnil reklamaci, pokud jiz uplynulo 30 dnu a oni nemaji novy ram a nebo ten puvodni ( jak jsem pochopil cestoval do Bretonu), tak jim muze „omlatit“ o hlavu zakon na ochranu spotrebite, kde se jasne uvadi, ze pokud neni reklamec vyrizena do 30 dnu ma narok na odpstoupeni od smlouvy.Pokud se budou cukat, musi si od nich podepsat, ze ten ram je nekde u dovozce a obratem se obtratit na COI, ta jim to pak vysvetli. Dulezite je ziskat nejaky doklad, ze po 30 dnu nebyla reklamace vyrizena. Muze se stat, ze pokud tam prijde s COI za tyden, tezkou bude prokazovat, ze tam byl v 31 den.
        2. Jina situace by nastala, pokud by mu predali v dane lhute ten puvodni ram se zamitavym stanoviskem, tam by pak musel prokazat, ze se jednalo o vadu vyrobku (soud).
        3. vymena tlumice, je jeho hloupost, ze jim predal ram s tlumicem, nechapu proc. Reklamuje ram a ne tlumic a take ten dodavatel stejne resi vadu ramu a ne tlumice. Ta argumenatce s tlumicem je nyni reakce na jeho snahu ziskat penize, je to jen zaminka toho prodejce jak ho vysachovat. Pred tim zadny takovy argumet asi nepadl,tedy nez prosvihli lhutu .Jinak to muze byt i spravna namitka prodejce, zamena tlumice mohla ovlivnit namahani ramu ( jiny zdvih a pod.)
        0 0
    • SugaRace  

      Neděs se, nestraš se, měl jsem ten samý problém, jenomže mi praskla zadní stavba na sugaru. Reklamaci mi uznali v pohodě, brettonci jsou solidní, problém je v tom, že zadní stavba není běžně dostupný náhradní díl. V Česku ho neseženeš, v centrálním skladu v Holandsku těžko, samostatný kus jako takový se musí objednat přímo ve fabrice v USA, případně na Taiwanu. Přední díl mi zůstal stejný. Pokud je stanovisko Brettonu takové, že ti vymění komplet rám, měl by být v původním stavu, tedy s původním tlumičem, tedy pokud žádáš o reklamaci, tak v původním osazení. Taková je realita. Doba čekání na náhradní díl je úměrná vzdálenosti dodání…podobně prasklé vnější nohy na rebě jsem přes žitného reklamoval 3 měsíce (!!!), ale nic jsem s tím nenadělal. Vydrž, uvidíš, budeš spokojený…venku už na kolo není…přece si nebudeš ničit krásné kolo. Držím palce při vyřízení :o)

      0 0
      • Meesha  

        to je jak kdy… ja kdyz schanel zadni stavbu na Fuela, tak ji normalne v Brettonu meli. Snad jsem si tenkrat jeste mohl vybrat jestli chci karbonovou nebo hlinikovou. uz si to moc nepamatuju. Kazdopadne sem ji mel hned.

        0 0
        • SugaRace  

          To zřejmě byla výjimka, protože při mém jednání s brettonem mi bylo sděleno, že zadní stavby nebývají běžné coby náhradní díl…takže jsem s delším časem předem počítal. Holt to není mít jako kolo z Kopřivnice…A­merika je Amerika, navíc Hand Made In U.S.A.

          0 0
    • yetti  

      A co takovy nesmysl, ze bys ten tlumic vymenil na miste aniz by sis ram odnesl z prodejny?

      0 0
      • Kubiczech  

        A k cemu mu to pomuze? Dalsich 30 dnu tak jako tak…

        0 0
        • Pavel100  

          Reklamaci vyřizuješ s prodejcem, tam kde jsi to koupil. Jestli jsi to reklamoval toho 17.9. tak i kdyby to mělo být s jiným tlumičem, proč to Bretton(prodejce kola/rámu) neřekl že je potřeba to vyměnit hnedka(cca během týdne) a proč z lidí dělají blbce? Navíc to že nemají volnou zadní stavbu v ČR nebo v Evropě je poněkud divné.....přece jenom těch kol za rok neprodají 5 nebo 10 kousků..... Kolikrát tady člověk čte, když nějaký e-shop reklamaci řeší 20 nebo 25 dní(že už to schválně natahují) a pak tady někdo v pohodě řeší reklamaci několik měsíců a vůbec nic se neděje…

          0 0
          • Pavel100  

            a samozřejmě tady netvrdím že prodejce není solidní a nesnaží se

            0 0
    • Ice-goofy  

      Ahoj chlape me tez praskla zadni stavba sak vis v Beroune… A tez mi vymenili ji za novou, ale nez prisla na 29´´ trvalo to mesic a pul myslim…

      0 0
    • Gorgov  

      Tak už mam nazor jinyho prodejce, bohuzel se ztotoznuje s vyjadrenim majitele obchodu, u ktereho jsem ram reklamoval. Opravdu mohou zamítnout reklamaci z důvodu jiného než původního stavu věci. Vzhledem k tomu, že do brettonu se posílají fotky, je možnost, že pokud bych rám reklamoval znovu s původním tlumičem, mohlo by je trknout, že je to ten samý rám a reklamaci opět neuznat, pka už by zbyl jen ten soud. Ale myslim si, ze dost prvdy je na tom, co pise C.A.C. Nicmene, bych rad zduraznil, ze nijak nenarazim na pana majitele prodejny, přijde mi, že opravdu dělá co může. Před chvílí jsem se s ním domluvil na zapůjčení testovacího kola. Tak třeba aspoň tohle vlákno pomůže někomu, kdo se dostane do stejný situace jako já. Díky všem za reakce.

      0 0
      • Palo TT  

        IMHO podla mna distributor zneuzil situaciu, aby ziskal cas na vybavenie reklamacie zjavne ratajuc s tym, ze nebudes mat chut to tahat po sudoch.

        Stav reklamovanej veci – ramu bol povodny, ako pri kupe. Ak by im vadil iny tlmic tak mali uvieset, ze reklamaciu neuznavaju, lebo ram bol zniceny pouzivanym nevhodneho tlmica.

        Predpokladam, ze ak by si reklamoval ram s povodnym tlmicom, tak by ti vymenili len ram a nechali stary tlmic. To uz vie distributor rychlo veci oddelit :) Takze tvrdit, ze ram s inym tlmicom nie je povodny stav veci pri reklamacii praskliny ramu je podla mna zavadzajuce.

        Ale v praxy je asi najvhodnejsie pristupit na hru distributora, vymenit tlmic za povodny a trpezlivo pockat kym uznaju reklamaciu.

        0 0
    • Tomcat  

      ČOI na Breton

      Tlumič nemá na reklamaci toho rámu vliv \ nadruhou strano reklamuješ zboží které seszládá z X komponent.

      0 0
      • Vobluda  

        Podle meho nazoru nejde o vliv na reklamaci ale o to, co je napsane na uctu/fakture. Pokud je tam jedna polozka a to ram s tlumicem a jedna cena tak si myslim, ze musis pro posouzeni reklamace predlozit oboje. Pokud by tam byly polozky dve nebo vice, kazda s vlastni cenou tak by stacil k vyrizeni reklamace podle meho nazoru jen ram..

        0 0
        • Honza729  

          No, zabyvam se obchodem nejaky patek a vpodstate souhlasim s kolegou, co napsal vyse. Je tu problem v tom, ze z nepochopitelnych duvodu reklamoval kolo v jine konfiguraci, nez jaka byla pri prodeji. Prirovnal bych to k neoriginalnim doplnkum u aut. Sice jsou schvalene s atestem 8SD, ale vyrobce se na nnich muze tocit, ze primo/neprimo zavinili poskozeni, ktere je duvodem reklamace. Cili na miste toho zakaznika bych ted kolem toho moc neviril vasne a v klidu a pokoji cekal na vyrizeni a byl velmi rad, ze je Bretton solidni a ve spolupraci s prodejcem, ktery je za reklamaci odpovedny, vse vyridi ku spokojenosti. Ono by se totiz velmi lehce mohlo stat, ze prohlasi ram za poskozeny v dusledku tlumice a v pripade soudu se zakaznik vystavuje riziku placeni soudniho znalce, coz je ve strojirenstvi otazka desitek tisic.

          Pokud muzu radit, tak mene emoci a v teto situaci opravdu jednat slusne a byt rad.

          0 0
          • yetti  

            Chces rict, ze kdyz si koupim komplet kolo a vymenim nejaky komponent a pak bych chtel reklamovat treba praskly ram, tak me poslou do riti pac nemam treba puvodni gripy? Fakticky mi to totiz prijde stejny, pac to kolo taky neni v puvodni konfiguraci.

            0 0
            • Honza729  

              Chci rici, ze pokud vymenis soucastku, ktera primo ovlivnuje pricinu prasknuti, tak ti obchodnik muze reklamaci zamitnout.

              0 0
            • Volf  

              Tlumič a zadní stavba budou mít určitě souvislost a možná ho opravdu do řiti pošlou.

              0 0
              • Honza729  

                No presne…o neco vys o tom pisu. Jde ted tedy pouze o to se domluvit…

                0 0
              • SugaRace  

                Určitě má jiný tlumič vliv na funkčnost i třeba materiálovou námahu než tlumič jiný…na svém sugaru jsem měl původní float R, koupil jsem si pak RP23…a od té doby, co vozím tlumič přitlumený, jsem asi dvakrát měnil teflonové vložky na kluzném hlavním ložisku. Předtím nebyl problém…tentokrát ano. Souvislost to má, zvláště, jestli po původním Baru byl nasazen Swinger. Konečně ale myslím, že k výměně prasklé stavby dojde, bretton je solidní. Nezastávám se, nepolemizuju, jen mluvím ze své vlastní zkušenosti.

                0 0
          • homat  

            Obchod již reklamaci přijmul tudiž argumentace s vlivem změny konfigurace je již bezpředmětná. Černý Petr je na straně prodávajícího a pokud vystupuje „neseriozním“ způsobem jak je popsáno v úvodním příspěvku (schovávání se za dovozce) nechal bych ho v tom vykoupat. Bude to pro prodejce zkušenost a zkušenosti jsou k nezaplacení.

            0 0
    • pepe19  

      trochu s reklamacemi dělám a u nás to funguje tak,že pokud nejsme schopní věc vyřídit do 30 dnů,vracíme peníze a řešíme s dovozcem.pro tebe je partner prodejce.druhá věc je ,že výrobek by měl být v původním stavu,ale na to tě má upozornit prodejce při příjmání reklamace. takže si myslím,že obchod tě tahal za nos,natahoval reklamační lhůtu a měl by ti vrátit peníze.potom,ať si to řeší s dovozcem a tebe to už nemusí zajímat

      0 0
    • rass  

      nezminujes se jestli jsi ram prevzal ci ne. pokud prosvihli 30, je uplne jedno jesli ti to uznali nebo ne, to, ze to neuznal breton te nemusi vubec zajimat, od neho jsi to nekoupil. zakonny prava ti drzi prodejce. pokud si to neprevzal, ani to nedelej! scenar: hlavne neprevzit! tlumic – vymena – tradicni slinty aby te znejistili – neres – nepodstatny zajimana nas to ze nestihli 30. pozaduj vraceni penez. staci napsat dobre dopis, kde bude datum kdy jsi prinesl vec do reklamace, protokol – opravenku podepsanou predpokladam, ze mas. budes pozadovat odstoupeni od kupni smlouvy – vraceni penez z duvodu nedodrzeni radne 30 denni lhuty. uz s nim vubec verbalne nekomunikuj. ozve se sam dopis mu posli normalne tak i doporucene – jak chces.

      uvidis jak vymekne – pokud ne (musel by bejt sam proti sobe) podej podmet na coi

      normalne na hrubo, vsichni to sou zmrdi (ne vsichni) ktery si mastej kapsu a nejradsi by jenom prodavali.

      tot vse.

      0 0
      • honzarb  

        ty vole, ty si teda odbronik:-(

        0 0
      • rass  

        normalne na hrubo, vsichni to sou zmrdi (ne vsichni) ktery si mastej kapsu a nejradsi by jenom prodavali.

        tohle sem prehnal – beru zpet

        bohuzel vlastni zkusenost

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.