• cardel

    Ahoj,

    pustil jsem se dneska poprvé do servisu mojí vidlice Reba SL.

    Celou jsem rozebral, vyčistil, ale po rozebrání dual-air mě zarazily takové dvě volné ocelové podložky na tom pohyblivém pístku. Jedna je navíc zkroucená a prasknutá (možná schválně?).

    Na videu, podle kterého jsem vše rozebíral žádné takové podložky chlapík neměl, ale tam se také jednalo o trochu jiný druh vidlice.

    Koukněte prosím na fotky a poučte mě co to tam vlastně je a k čemu je to dobré, když se tam ty podložky jen tak pohybují v prostoru…

    A ještě otázka k o-kroužkům. Když jí mám rozebranou, tak bych je chtěl všechny vyměnit. Existuje nějaké sada? Nebo je kupujete v klasických prodejnách s těsněním apod? Rozměry asi nikde nenajdu, takže je budu muset vzít všechny ssebou co?

    Díky

    0 0
    • podvlada  

      Vůbec se nelekej, ty dvě podložky jsou takhle normálně, ta nerozdělená se zapře na spodku horní nohy o takovou vystouplou rýhu uvnitř, když to budeš poskládávat zpátky, tak ti dovnitř nepropadne ale právě se zachytí hned na konci nohy. A ta rozdělená funguje jako pružinka, tlačí pak na ten plastovej bazmeg, kterej se snaží ze spodku nohy vyskočit ale nevyskočí, protože je přes něj pak ségrovka. Je to dost srozumitelný? Prostě to tak bejt má, až to budeš skládat zpátky a nedáš nic jinak než to tam bylo, tak to pochopíš :)

      Jinak těsnění – nevim, každej to asi dělá jinak, možný jsou podle mě oba způsoby, který jsi zmínil. Já jí servisoval asi po 3 měsících/1500km, takže jsem nic neměnil, jenom vyčistil a promazal, ono tam toho oleje z fabriky opravdu moc nebylo…

      0 0
    • Kohout  

      Precti si tohle , nekdo tam dal fotky, na kterych jsou potrebne krouzky na servis Reby…ale asi se bu lisit podle modeloveho roku vyroby…

      0 0
      • cardel  

        Super, ty fotky a nákupní seznam je přesně to co jsem potřeboval…

        Zítra kroužky někde zkusím v Plzni sehnat a uvidím jestli pak dokážu vše poskládat zpátky.

        Díky

        0 0
        • podvlada  

          Hodně štěstí s nákupem těch těsnicích kroužků. Tady u nás v Plzni to sehnat musíš ;)

          A neboj se to skládat zpátky, když to dáš pozpátku stejně jako si to rozebíral, nemáš kde udělat chybu, pokud teda máš všechny součásti pohromadě a nemáš doma psa nebo kočku, kterýho baví hrát si s čimkoliv malym a významnym :D Taky sem si řikal, jenom abych to poskládal zpátky, ale je to jenom taková dražší skládačka pro dospělý :)

          Kdyby byl problém, napiš ;)

          0 0
    • dejwiseeek  

      zdar, mel bych dotaz poridil jsem nove kolo a vidle je tam REBA SL a vcera jsem se byl project a nic moc, tuha moc nereaguje na kolik ji foukate? ja mam 77kg a vcera jsem ji mel fouklou na +115PSI a –100PSI

      Dik za radu

      0 0
      • Flegmatik  

        Už jsem to psal vedle. Kontrolní otázka: co udělat, když je vidle moc tvrdá? No ubrat tlak, vy tupci! :-)

        0 0
      • Kohout  

        Já mám cca 70 kg, začal jsem na tlaku pozitivka/negativka 100/100 Psi a postupně jsem snižoval. Až jsem se dostal na 80/90 Psi. Negativku můžeš klidně o 10 Psi přefouknout, zlepší se citlivost.

        Pokud je to nové kolo, tak si prověř množství oleje ve vidlici, někdy je ho z výroby málo. Zkontroluj, zda je olej na vzduchovém pístku, to je důležité.

        0 0
        • dejwiseeek  

          ok dik moc musim si stim pohrat no vcera jsem to foukl podle te tabulky standartni a to neni vubec ono :D tak dnes no :)

          0 0
        • Flegmatik  

          Ta citlivost se přefouknutím negativky nezlepší, jen ubere trošku na zdvihu.

          0 0
          • dejwiseeek  

            takze? snizit tlak a nechat u obou stejny ?

            0 0
            • Flegmatik  

              Mít v obou stejně je asi nejideálnější.

              0 0
              • dejwiseeek  

                a jeste jeden dotaz pri uzamceni vidle a pote nekam vlitnu (dira jak do prd..) odemkne se sama nebo prdne? vim ze nektere vidle to umi ale nenasel jsem jestli i tato…

                0 0
                • Kohout  

                  To záleží, jak máš nastavený Floodgate (nebo jak se to píše). Šteluje se to imbusem (nebo externě-dle typu vidle) na modrem kolečku locku. Je tam takovy mala krytka.

                  Lze nastavit, při jaké síle se lock otevře (např. když vletíš do díry).

                  0 0
                • Flegmatik  

                  U Reby (nebo obecně RS) se tomu říká floodgate, takže buď se mrkni do manuálu nebo tady na fórum. Dá se nastavit na pravé noze hranice, kdy ti to ze zamčené polohy „prdne“ a vidlice půjde do zdvihu.

                  0 0
                • kubad  

                  při nárazu se odemkne síla při které odemyká se dá nastavit.

                  http://www.kupkolo.cz/…%20st_cz.pdf

                  poslední strana nastavení Floodgate SL to má tuším pomocí ibusu, ale nevím jistě, možná tam máš přímo točítko

                  0 0
                  • dejwiseeek  

                    hele supr dik za odkaz tam jsem vse zjistil :). mam to na imbus no kolecko nemam…

                    0 0
            • Kohout  

              Podle manuálu má být tlak v negativce menší nebo roven tlaku v pozitivce. Mírným přefouknutém negativky se u mé vidlice docela zlepšila citlivost.

              0 0
              • dejwiseeek  

                a kdybych nechal + na spravny tlak a – treba o polovic mene? protoze kdyz jsem to projizdel v obchode tak vidle good a doma jsem zjistil ze + 100PSI a – 0 PSI _:d

                0 0
                • Kohout  

                  Pokud mas negativku praznout, tak ta vidlice musi mit dost hrozny chod…skoro jako pevna :-)

                  Reba ma system dual air, ruznym nafoukamim (+) a (-) komory lze nastavit, jak vidle reaguje na nerovnosti. Dost lidi vozi v (+) a (-) komore stejny tlak.

                  Jestli nemas nejaky unik vzduchu, kdyz (-) komora byla prazdna…

                  0 0
                  • dejwiseeek  

                    v – bylo prazdne po koupi takze nejspise v prodejne foukli jen + a na – se vykaslali… takto jsem to myslel ale dik za info

                    0 0
                    • jonti  

                      Me se prave snizenim tlaku v negativce zlepsilo vyuziti zdvihu, vidlice ma nizsi sag. Vazim 68kg a vozim 85+/80-.

                      0 0
                      • dejwiseeek  

                        tak jak vidim tak to budu muset opravdu vse ozkouset nekdo rika stejny + i – nekdo + vic nez – a nekdo zase prefouknout – :D to je divoke :D

                        0 0
                        • akula  

                          to máš tak, že každej jezdím trochu jinak a každýmu vyhovuje něco jinýho, foukej podle sebe. já mám teď třeba +85PSI a –80PSI, váha 92kg :)

                          0 0
                        • Flegmatik  

                          To časem vychytáš, co je pro tebe nejlepší :-)

                          0 0
          • Kohout  

            Mě se teda zdvih ani nehnul a citlivost je o 100% lepši… Asi mám špatný kus :-)

            0 0
      • Schoscha  

        při 90 kg. foukám cca. 100/100 (Reba 29",80 zdvih)

        podle tabulky se nedalo jezdit

        0 0
        • dejwiseeek  

          jj to jsem zjistil taky :D mam 77 rebu 26 a zdvih 100 a tlak budu jeste ladit no

          0 0
    • SlávekPárek  

      Využiju vlákna a optám se, plánuji v brzké době také zeservisovat moji Rebu SL rok 08, zajímalo by mně od Vás, kdo už jste ji rozebranou měli, jaký olej jste použili, zdali jste se drželi manualu a použili jste 11Oml 15W do MC a 5ml 5W do nohou, nebo jste zaexpreimentovaly s olejem jiné hustoty.

      Láká mě myšlenka použit všude olej 5w a ušetřit nějakou korunu na oleji a snad i získat kapek lepší citlivost.

      díky za názory

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • podvlada  

        V okolních servisech (Plzeň) neměli 15W olej, v Hannahu na Americké ulici ano, ale za strašlivou cenu. Jen v jednom obchůdku (Volráb na Slovanské) mi byli ochotni dát 10W za velmi rozumnou cenu (cca 100ml, spíš tak 150ml za 50,–) takže mažu 10W. Vidlice funguje luxusně, líp než od výroby, aby ostatně ne – lepší nějaký mazání než žádný…

        0 0
        • cuvac  

          Využiji vlákna a zeptám se na následující: Je možné použít do Reby SL plně syntetický motorový olej 0W/30? Jeden kamarád mi to radí, ale nevím zda je to rozumné. Případně velice prosím o vysvětlení proč ho nelze použít a prosím o radu jaký olej použít. Velice děkuji za každou odpověď.

          0 0
          • cuvac  

            Nikdo neporadí?

            0 0
            • podvlada  

              No tvého příspěvku jsem si všiml, ale nepřipadal jsem si tak zkušený, abych si troufal odpovědět, ale když tak naléháš :)

              Nevim jestli jses uklikl, nebo opravdu existuje olej s viskozitou 0W ?? Každopádně, jak píšu vejš, mam tam olej, co mi odlili v servisu – takže nevím jestli používají nějaký origo vidlicový, tlumičový (který sice také maže, ale používá se jinde a z jiných důvodů) nebo motorový, ale má viskozitu 10W, a vidlice funguje spolehlivě. Jestli ses uklik a myslels 10W a ne 0W, motorový, tak by to mělo bejt v pohodě. Nižší viskozity zřejmě taky nebudou mít problém mazat, ale podle mě bude víc docházet ke stékání oleje z kluzáků, takže to bude chtít vidlici pořádně před vyjížďkou propružit, případně namazat viditelnou část nohou. Jo a až jí budeš mít rozebranou, nech pořádně nasáknout ty molitanový kroužky, co jsou hned pod stírákama. Ty udělaj taky dost ;)

              0 0
              • RendyD  

                Myslel 0W30, je to plně syntetický olej, běžně používaný u přeplňovaných motorů. 10W je polosyntetika. Jestli je vhodný do vidle netuším.

                0 0
                • podvlada  

                  A já zase myslel, že viskozita a to, jestli je syntetický, polos. nebo minerální spolu nesouvisí. A ne že sem si to myslel, ale myslím si to i nadále a myslet si to budu :)

                  Jestlis opravdu myslel 0W, tak tedy opravdu nevím jak je na tom ten olej s viskozitou, takže nemůžu ani odhadnout jak bude mazat. V tom případě bych se radši držel osvědčených viskozit. Klidně menších než doporučených, ale alespoň vyzkoušených…

                  0 0
          • Kohout  

            Osobně bych se držel tlumičového oleje. Tlumičové oleje mají přísady proti pěnění. Takže do tlumičové části vidlice bych dal jedině tlumičový olej, na mazání je to asi jedno.

            Vždy je dobré dodržet předepsanou viskozitu. Někdo dává dokonce viskozitu menší než předepsaná.

            Já používán tlumičové oleje od Pennzoil, litrovka stojí kolem 200 Kč. Koupil jsem viskozitu 5 a 40. Na flašce je tabulka, podle které se dá namíchat libovovolná viskozita. Na vidlce se většino používá viskozita 5, 7,5 nebo 15.

            Nevím, kolik stojí motorový olej. Ale myslím, že to experimentování za pár ušetřených kaček nestojí. Drž se raději doporučení výrobce.

            0 0
            • cuvac  

              Děkuji za reakce, takže do tlumičové části jedině tlumičový, na mazání je to jedno. Lze na mazání použít stejný tlumičový olej jako na tlumení, nebo jiný? A na vzduchový pístek je třeba (pro správnou funkci vidlice) použít RED RUM, nebo ho lze něčím nahradit?

              0 0
              • Kohout  

                U mé Reby SL výrobce v návodu píše:

                Pravá noha: dole olej viskozita 15, objem 10 ml

                Pravá noha: nahoře olej viskozita 5, objem 120 ml

                Levá noha: dole olej viskozita 15, objem 10 ml

                Levá noha: nahoře olej viskozita 15, objem 5 ml

                0 0
                • cuvac  

                  Vše tlumičový olej? Takže Red rum není nutné používat?

                  0 0
                  • Kohout  

                    To nevím.

                    Někdo doporučuje Redrum na mazání vzduchového pístku (prý pak vidle chodí lépe). Pak se snad taky do Redrumu namáčí molitanové kroužky pro mazání nohou vidlice.

                    V Rock Shox návodu na Rebu ale není o Redrumu ani slovo.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.