• TomKom

    Zdravím,

    myslím si že sem tu pročetl snad vše co se dalo a tak přišel čas na to rozhodnou se do jakého Gravelu jít.

    Vždy sem jezdil MTB ale poslední dobou bych rád změnu.

    Chtěl bych na kole začít jezdit do práce, tak že o něco víc silnice a tím pádem si myslím že gravel je lepší volba. V terénu nejsem moc divoch a spíš jezdím max polňačky, nebo cyklostezky podél Labe a podobně. Jezdím na kole pro zábavu, rekreačně. Tím pádem roční nájezd není moc.

    Mám dva favority Kellys soot 50 2019 a rb RX BASE

    Rád bych poprosil kdyby mě někdo pomohl s rozhodnutím. Zda má cenu připlácet za rb i když je pouze na Tigra oprati Kellysu na 105. Díky pánové.

    Pokud vás napadne i jiný výrobce, nebo model klidně to sem přidejte. Rád bych ale aby to bylo na hydraulikách a s rozumným rozpočtem.

    Měl sem v hledáčku i gravel z Dekáče ale za 24,– na Semi hydraulikách a bez pevnej os se mě zdá dost. Kor když Triban 520 je za 20,–. Ještě sem koukal na Planet-x ale ty kolo mě nějak neoslovily. Jediný on-one, ale to je už za dost peněz.

    https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/

    https://www.kellysbike.com/…ot-50-p57707

    0 0
    • Markony  

      No myslím že Kellys Soot 50 asi těžko seženeš a RB RX snad bude až v červnu ale tam by už mohli mít nové gravel sady snad .No ja zrušil objednávku u RB kvůli délce dodaní a koupil CROSS RACE PRO 2019 na 105 a nelituji .

      0 0

        Výběr z produktů

        Giant Talon 3 GE 29 kolo, metallic black Skladem > 2 ks

        Akce Giant Talon 3 GE 29 kolo, metallic black

        od 15 699 Kč -22% MOC 22 099 Kč

        GT Grade Sport 28 kolo, zelené Skladem > 2 ks

        Akce GT Grade Sport 28 kolo, zelené

        od 25 499 Kč -14% MOC 35 399 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • Martin  

        S tím červnem, kdoví jestli…

        0 0
      • jIrI___  

        Soot 50 byl k nesehnání minulý rok, letos to vypadá dobře i u normálních velikostí (M, L) (třeba tady )

        0 0
        • Martin  

          Ta sestava je komická – kliky, šaltr, přesmyk ze sady R7000, ale duály 505… aneb jak potrestat zákazníka.

          0 0
          • jIrI___  

            I tak se to dá říct :). Podle mě to je spíš způsob, jak dostat na kolo hydrauliku a udržet cenu co nejnižší. Samozřejmě netuším za kolik nakupují komponenty výrobci, ale v doporučené MOC je ten rozdíl mezi RS-505 a vyššími řadami dost výrazný.

            0 0
            • Martin  

              To v ergonomii taky, pořád mi není jasné, co inženýři brali za drogy, že vypotili takové strašné páky… i SRAM je proti tomu ergonomický ráj.

              0 0
              • well  

                Zas taková hrůza to není. Drží se dobře. Je to jen o zvyk.

                0 0
                • Martin  

                  Záleží na míře masochismu. Subjektivně je největší fail ta hrana pod palcem, kterou tvoří pravděpodobně odvzdušňovací ventil (pod gumu jsem se teda nedíval) – tlačí do ruky. Pokud se člověk drží striktně za páky, tak to jde, ale jak jsem se chtěl chytit blíž k řídítkům, abych si kapku zkrátil posed, tak to bylo značně nepohodlné. To byl důvod, proč jsem RS505 vyřadil z kandidátů na hydry a šel do 685. Nevidím důvod, proč si zvykat na nějakou zhůvěřilost.

                  0 0
                  • Lance  

                    Hele já ty brzdy mám a mi se drží neskutečně pohodlně. Líp jak 105. Ale jak sem psal v jiném vlákně a ty to víš.: jsem ***** :-)

                    0 0
                • jIrI___  

                  RS505 pro mě bylo největší peklo, co jsem kdy držel v ruce. A souhlasím s Doomem v tom, že netuším, jak takový výrobek mohl opustit brány fabriky. Nejvíc na nervy jsem byl z odvzdušňováku přímo v části, kde mám dlaně. Pak mi ještě vadila nízká přední část, při jízdě z kopce v rozbitém terénu, úchopu za páky a současném brzdění mi rukala sjížděla směrem dopředu. Řazení mi přišlo takové nejisté, bez odezvy (stařičká Tiagra 4600, ze které jsem na RS505 přešel, řadila daleko lépe). Došlo tak daleko, že jsem prodal ledvinu a pořídil za nekřesťanský peníz RS685 :). Ty mi vyhovují už jak v ergonomii, tak v odezvě na řazení. Brzdný výkon a modulace mi připadá stejná jako u RS505.

                  0 0
                  • well  

                    Já s RS505 žádný problém neměl. Ergonomie mi přišla lepší než design. Na svém kole mám novou Ultegru, drží se dobře, ale klidně bych je vyměnil za nové GRX :-). Hůř se mi drží Sram, ale asi by si to časem taky sedlo. Všechno je lepší než páky Tiagra a mechanický brzdy Spyre! To byl můj nejhorší zážitek z brzd co jsem kdy na kole měl.

                    0 0
    • commuter  

      Soot 50 mám. Zvaž Merida Silex 400, příp. Canyon.

      Soot není špatný, ale má páky a brzdy RS505, což Ti může vadit. Silex má páky R7020.

      Kromě toho poměrně hrubý terénní vzorek, přezouval jsem na hladší – jezdím hlavně do práce a cyklostezky.

      0 0
    • Markony  

      Pokud seženeš odpovídající velikost tak máš vyhráno .

      0 0
    • roman 3D  

      doporučoval bych něco co se dá fyzicky koupit, co existuje, jinak vyjedeš tak na podzim 2020, přinejlepším:-)

      0 0
      • Markony  

        +1

        0 0
      • brtníček  

        Ta moda je hrozná vec… Nic není…

        0 0
        • Martin  

          člověk musí předvídat, jako za bolševika… prostě se postavit do fronty a čekat… dnes je bohužel doba instantní a lidi chcou všechno hned :)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Co takhle vzít místo gravelu silničku, které projdou vidlicema pláště 28mm, samozřejmě na ráfkových brzdách :-). Ono totiž jet na čistokrevné silnici a gravelu je pořád slušnej rozdíl…

      0 0
      • Martin  

        Gravel je výrazně univerzálnější než endurance silnička. Pokud člověk nemá potřebu honit průměr pouze na cestě, tak silnice nemá moc smysl.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.