• QuintalDad

    Zdar,

    po letech bych si rád pořídil gravel do hor (Jizerky nabídnou klidně 20% stoupání), na ježdění po rozbitých cestách (šotolina, panel, občas se nevyhnu kořenům), ale bez skoků (žádný Singletrek), na to je MTB. Nejsem už nejmladší, přesto nechci baterku, hmotnost 95–100 kg, 180 cm. Takže klíčový je pro mě lehký převod

    • min. 30/36 (převodník/kazeta) – např. GRX 2×12 či aspoň 2×10, nebo
    • 40/51 – GRX 1×12, GX Eagle AXS,

    prostě poměr <0.833 (převodník/kazeta) nebo >1.2 (kazeta/převodník), chcete-li.

    Těžký převod moc neřeším, i když roviny mi při mých celkových zhruba 300 W jdou, ale raději budu točit.

    Cenový limit bych viděl na zhruba 50 000 Kč (další navyšování mi na výkonu/pohodlí asi nepřidá).

    Při mé váze hmotnost kola moc neřeším, spíš nosnost kola by měla být aspoň 120 kg (lehký bike-packing).

    Délka tripu obvykle 30 – 150 km, nejčastěji 3–5h v horách. Co se týče volby 1×12 vs. 2×12, je mi to tak nějak jedno, protože u lehkých převodů se mi výběr dost zužuje a jezdil jsem starou dobu na 3×9 (Campagnolo, Shimano, Sram) a zkoušel i 1×11 (Sram Apex – bez AXS). Možná 2×12 by bylo o trochu lepší kvůli většímu počtu převodů. Nejsem přesvědčen o karbonovém rámu v této cenové kategorii (Rock Machine Gravelride je tvrdý, Kross Esker 7 asi taky, Sabro má velký Head Angle), ale třeba se nechám převědčit.

    Líbí se mi vnitřní vedení kabelů a úchytné systémy pro delší tripy. Brzdy chci na hydraulice.

    Takže:

    Grizl 7, aktuálně 49 700 Kč:

    https://www.canyon.com/…-7/3715.html?…

    • 2×12 (46–30Tx11–36T GRX RX820), Al rám, karbon vidle
    • velmi tvrdý rám, ale snaží se ho krotit karbonovou sedlovkou, průchod plášťů 50 mm
    • celková nosnost 120 kg, záruka 2 roky
    • zapletená kola DT Swiss Gravel LN (nosnost 130 kg, váha 1,1 kg, šířka 24 mm, výška 25 mm)
    • spousta brašen na míru na cesty a příslušenství (i když, nechají si za to zaplatit)
    • poté, co zavřeli Kolofix, nemám kde vyzkoušet

    Kross ESKER 7.0 2025, aktuálně 45 000 Kč:

    https://www.newbike.cz/…-lesk/d15287

    • 1×12 (40Tx10–51T), karbon rám i vidle
    • nová verze vypadá mnohem lépe než předchozí, údajně jediný karbonový rám vyráběný v Evropě
    • podle starší recence spíš tvrdší rám, průchod plášťů 45 mm
    • celková nosnost se neudává, vydrží prý hodně, záruka na rám 5 let, pokud se dělá roční „autorizovaný“ ser­vis
    • ráfky sice DT SWISS G 540 622X24 (nosnost 130 kg, 24×25 mm), ale náboje od Shimana
    • příslušenství ne tak elegantní jako u Canyonu, ale řádově levnější
    • na jih Moravy k vyzkoušení a servisu dost daleko, poté, co zavřeli Kolofix (možná ještě Mojekolo.cz)

    Sabro, cena +/- 50 000 Kč

    https://sabro.bike/#…

    • volba převodu na přání, vč. Sram AXS: asi by šel GX Eagle AXS s kazetou 10–51T (1×12), ohledně 2×12 si nejsem jistý
    • karbon rám i vidle od nějakého eshopu z Číny (ale prověřený), vepředu je na můj vkus dost velký úhel 73°, spíš bych chtěl menší do 72°
    • tvrdost rámu???, průchod plášťů max. 45 mm bez blatníků, sympatická je sedlovka 31,6 mm, to bych nezlomil
    • celková nosnost se neudává, vydrží prý hodně, výměna kus za kus
    • zapletená kola Koozer CX 1800 Tubeless z Číny (nosnost ? kg, váha 1,78 kg, 20×18 mm)
    • nemá úchyty na horní rámovku a vidlici
    • do Kralup/Prahy to není zas tak daleko

    CTM Koyuk 3.0, aktuálně 42 000 Kč

    https://www.ctm.sk/…-0-700c-2024

    • 1×12 (40Tx10–51T), Al 6061 rám, karbon vidle
    • průchod rámu pro pláště 45 mm
    • celková nosnost asi 110 – 120 kg (z https://www.ctm.sk/cz/faq mi to není zcela zřejmé), záruka asi 2 roky
    • kola na ráfcích a nábojích Novatec 25 F/R s průmyslovými ložisky
    • nemá úchyty na horní rámovku a vedení kabelu není tak hezké, jako u předchozích (zrovna na zadní stavbě)
    • prodej možný skrz Urban Sport Liberec (servis blízko)

    KELLYS Groot 90, aktuálně 48 000 Kč (předobjednávka)

    https://www.newbike.cz/…-2025/d15224

    • 1×12 (40Tx10–51T), Al rám, karbon vidle
    • průchod rámu pro pláště min. 50 mm, jsou tam pláště SCHWALBE G-One Bite 50–622 (700×50C / 28X2.00) RaceGuard, ADDIX
    • celková nosnost asi 120 kg, záruka 5 let na rám po registraci
    • kola s ráfky KLS Grind 25 Disc 622×25 a náboji Novatec (blíže neurčeno)
    • úchyty všude, ale nehezké vedení kabelu pod zadní stavbou, širší sedlovka 30,9 mm
    • prodej možný skrz Urban Sport Liberec (servis blízko)

    CUBE NUROAD C:62 ONE 2025, aktuálně 52 000 Kč:

    https://www.kola-onix.cz/…-one-2025-2/

    • 1×12 (40Tx10–51T), karbon rám i vidle, karbonová sedlovka i řidítka! UDH patka
    • průchod rámu pro pláště min. 50 mm
    • nejlehčí kolo z vybraných (9,4 kg), ale jen 115 kg systémová hmotnost
    • úchyty tak nějak všude, ale moc zatížit se to nedá
    • zapletená kola Newmen Performance 25 (Al, nosnost 130 kg, váha 1,78 kg, 25 mm)
    • prodej v Litvínově (ok), Brno apod.

    Vynechal jsem Pells Raw 1 nebo 4EVER Gromvel, protože se mi úplně nezdají. A třeba Merida Silex 700 je zase dost drahá.

    Rozhodnout se chci během zimy, nespěchám, budu rád za názory.

    Největší problém budu asi mít s vyzkoušením kola, není moc kde.

    Anketa: Jaký Gravel pro horské silnice?

    1x
    5%
    1 1
    • Abbe  

      Na silnici uvítáš 2×12, takže Grizl. A navěsíš na něj dost brašen.

      1 1
    • tompca  

      Když to vezmu podle sebe (je mi skoro 60), tak když jedu do hor (Šumava, Jizerské nebo Lužické hory) je pohon 1× něco jasná volba. Gravely mám dva, jeden 1×13, 38/11–52 a druhý 2×10 46/30 s kazetou 11–36. Radši jedu na lehčí převod kadenčně než se trápit.

      Kamarádovi, který je o 10 mladší a jezdí na kole denně do práce, nájezd 10.000km za rok jsem dával na GRX 2×10 převodníky 44/28 s kazetou 11–36, má chalupu v Lužických horách, lehký převod pod 0.8 se v horách i na silnici v tomhle věku využije.

      Jestli bydlíš v Liberci, tak např.

      https://www.fahrrad-xxl.de/…e-m000092425

      Sice černé, jedno ve velikosti M mají v Chemnitzu.

      Zlevněná kola začínají být pomalu vyprodaná, takže bych moc neotálel.

      0 0
      • kandik psi zub  

        jeden 1×13, 38/11–52

        co to je?

        0 0
      • QuintalDad  

        Tento obchod znám, jen jsem se mentálně nenastavil na koupi z Německa. Aktuálně je to zhruba o 6500 Kč levnější než v Česku, kde nejbližší CUBE STORE mám u Hradce Králové (1,5 hod). Chtěl bych si ještě ověřit velikost, protože Cube má M pro 174 – 183 cm a L pro 181 – 189 cm, takže rozsahy výšky nejsou tak široké, jako u některých jiných značek. Měl jsem takhle příležitost jet GRVL 520 v M a L velikostech, kde M 173–181 cm, L 181–186 cm. U Mka jsem se ze sedla kopal do řidítek, ale bylo hezky agilní. Jednou jsem si škrtl o přední kolo. V Lku jsem v táhlém stoupání kýval řidítky a brzdy byly tak o 3–4 cm, než ideál. Další věc je garančka a příp. reklamace, to se tady asi taky řešilo, jak je to s FahradXXL. To by ta úspora musela být aspoň 10 tis., nechci to kalkulovat na korunu.

        Koukám, že zatím vítězí Cube (já to dával jako příklad gravelu komplet v karbonu, spíš pro úplný výčet), u kterého mám váhu dost na hraně. Mají hezky rozpracovaný dokument, kde všechny jejich gravely počítají s váhou jezdce do 100 kg:

        https://file.cube.eu/…MY25_EN_.pdf

        Asi se bojí, že to praskne, až za to někdo pořádně zabere nebo vjede mezi větve a šutry. Nebo prostě německá opatrnost.

        Takže díky za tyto zajímavé postřehy a budu se těšit na další hlasy do ankety a další názory.

        0 0
        • QuintalDad  

          … brzdy byly tak o 3–4 cm DÁL, než ideál. …

          1 0
          • LM  

            Takže tak velikost moc velké :-)

            Lze to zkrátil kratším představcem a berany s kratším reachem, ale je to práce navíc. Obzvláště s vedením skrz představec :-).

            0 0
        • scota  

          Pokud chceš něco z pořádných trubek podívej se na RB RX, ale velkou neznámou je reálná dostupnost:

          https://www.rb-bike.cz/…log/silnice/

          Cena je příznivá 40K

          1 4
    • tompca  

      Nejdříve 1×11

      https://www.bike-forum.cz/…popojizdedlo

      Ted jsem experimentoval a kupodivu to funguje

      https://www.bike-forum.cz/…ebo-2-x-7-13

      3 1
    • Atilla  

      Přiložil bych a na gravel do hor bych vzal tuhle pecičku. Rudy mám a je je skvělá : https://www.bike-mailorder.com/…arbon-silver?…

      6 0
      • Abbe  

        Jen to je asi dost nad rozpočet ~50k …

        Spíš mě napadá ještě tohle:

        MERIDA Silex 400

        MARIN Four Corners 2, šedý 2024

        Pokud jde o velkou nosnost, řešilo se to zde

        https://www.bike-forum.cz/…tuje-v-serii

        0 0
        • squalo  

          Šterba má Silex 700 za 58k

          https://www.sterbabike.cz/…ida__rocnik_?…

          Mě by se kolem 50k líbilo i Ridley Kanzo Adventure Alu

          https://www.pepebike.cz/…lack-vel--l/?…

          Jen bys musel vyměnit gravelovou kazetu a hazku za mtb

          0 0
          • scota  

            No nejsem si jistý zda Ridley počítá s přesmykačem.

            0 0
          • scota  

            No nejsem si jistý zda Ridley A počítá s přesmykačem.

            0 0
            • squalo  

              Počítá.

              Nicméně hledá gravel s 1×12 a mtb kazetou.

              0 0
              • QuintalDad  

                Ridley tu geometrii má vcelku dobrou, ale váhový limit 110 kg včetně kola? To mají z papíru?

                2 0
        • Prazak0  

          Marin Four Corners 2 mi přijde jako expediční kolo, ne sportovní. Zadní stavbu to má dlouhou jako trekingová kola, nevím, jestli toto shání. Potom, double butter CrMo, za ty peníze bych nechtěl. Od Marina je třeba Nicasio 2, ceny od 37 tisíc, CrMo, karbonová vidlece, zadní stavba v běžné délce sportovních gravel kol. Osobně bych vzal spíš Author Ronin SL, váží malinko přes 10 kg, trubky CrMo Reynold, třikrát zeslabované, vidlice karbon. Cena dle prodejce mezi 42–46 tisíc. Převody 2×11. Osobně mám Ronin v základní verzi, neznačkové trubky, třikrát zeslabované, 2×10. Dozadu dám v pohodě pastorek 40 zubů, asi by vzalo bez potíží i 42, momentálně tam mám max. 36, stačí mi to. U kazety 11 buď bude nějaká s velkým pastorkem taky, nebo jde jeden odebrat a za kazetu dát samostatný pastorek 40 nebo 42, přehazovačka to pobere. Převod 30/40 nebo 30/42 by mohl stačit. U ocelového rámu určitě nevadí těžší jezdec. Přijde mi lepší než ten Marin Four Corners.

          0 0
          • QuintalDad  

            Geometrie Ronin SL není špatná, takový lepší průměr. Jen bych potřeboval verzi 2025 kvůli GRX 1×12 (10–51z), a tam cenovka jde přes 60tis. To už mi přijde dost. Taky ty záplety na 20 drátů mi na mě přijdou příliš subtilní.

            0 0
      • jIrI___  

        Za 2700 € gravel vážící přes 10 kg, to snad ne :D

        0 0
        • Atilla  

          Má to vidlici a sram T-type. Na tom se totiž dá jezdit i v terénu.

          0 0
          • kandik psi zub  

            ty vahy taky nechapu…

            muj stezkomet ma 9,9kg a je to full a dasesnimtotiz­takyvterenu :)

            0 0
            • Atilla  

              Taky tam máš všechno v karbonu, na mechanice, bez teleskopu, beranů, rychloupínáky

              1 0
      • Jan D.  

        Přesně. Tohle je gravel do hor jak má být, pokud člověk nechce XC. Nechápu, že to tam za tuhle cenu je skladem ve všech velikostech už tak dlouho. Za ten příplatek nad limit by to podle mě stálo. Případně prodat teleskop a snížit tak cenu i váhu.

        0 0
    • mr.antik  

      Kdybych jezdil čistě Jizerky (tj nahoru a pak dolu) tak bych volil jednoplacku s mtb kazetou s ekvivalentem nejlehčího převodu 30/36, takže 12sp.

      Dvojplacku mám jen kvůli "silničnímu"využití i v rovinách.

      0 0
    • Floydie  

      Ja bych rekl, ze idealni gravel do hor je HT MTB. A experti tam muzou nasadit berany ;-)

      13 0
    • McBlacky  

      Ja nechal postavit zene rival asx paky s GX hazkou, takze 10–50 vzadu (muzes mit dneska i 10–52) a pilu dle chuti 38–40–42.

      Sam mam v Praze Sabro jednopilu a na Sumave Checkpoint s dvoupilou. Je mi to asi jedno na cem jedu, oboje vydrzi vyrazne vic nez daji gravel plaste (nez je v terenu cvaknes/pichnes).

      0 0
    • QuintalDad  

      Tak jsem si udělal rozměrový test, jak tady výše někdo radil (https://www.wrenchscience.com/…s/fit-system#…). Z výsledků jsem si vybral Gravel Indermediate (to jako „na pohodu“). Gravel Expert a Race se moc neodlišuje (o 10 mm), beru to jako odchylku. K tomu jsem si porovnal geometrie zmíněných kol a rámů. Záměrně přidávám parametr Reach+Stem (s představcem), protože i to model doporučuje a na prodávaném kole ho známe, příp. přizpůsobíme. Viz obrázek.

      Dobré je, že jsem si zkoušel GRVL 520 ve dvou velikostech. Živější bylo M, cítil jsem se na něm dobře, kromě jízdy ze sedla, kdy jsem kopal do řidítek, to by šlo poladit. Ale stalo se mi, že jsem škrtl botou o přední kolo v zatáčce (evidentně kratší Reach), takže bych na malý Reach byl opatrný. U vel. L jsem se cítil dost natažený (ale Reach+Stem je spíš menší) a při 6% stoupání jsem kýval berany. Takže mi asi nevyhovuje 73° na hlavové trubce, pod 72° je to lepší. A možná byl moc vysoký Stack.

      Rozměrově by mi měly vyhovovat hotovky Grizl 7, Nuroad C:62 One, Koyuk 3.0, RX a na stavbu pak třeba Bombtrack EXT (pěkný rám). Z důvodu úhlu vylučuji Sabro. Na váze kola tolik nelpím při mé váze blížící se ke 100 kg. Nejlehčí Nuroad 9,4 kg, nejtěžší Bombtrack řekněme 12,2 kg, rozdíl tedy nějaké 3 kg dělá max. 3 %. Spíš mě děsí ten striktní váhový limit u Nuroada (jezdec 100 kg + náklad 15 kg). A taky, je to zeslabovaný karbon, aby se to nerozmlátilo převozem více kol, ve vlaku apod. Nevím, zda by ten Cube Nuroad vydržel. Takže jestli tady nějaký Rambo, který dráždil Nuroada, rád si ho vyslechnu.

      Já to chci na všechny účely, protože kvůli prostoru bych si jako kolo navíc mohl pořídit max. tak skládačku:). Hledám hlavně dobrou geometrii, která mi zvýší efektivitu při jízdě do kopce, tam kvůli své konstituci strávím nejvíce času:).

      0 0
      • QuintalDad  

        Ještě k vybraným jsou zajímavé další parametry. Ten Nuroad má na sportovní gravel dost dlouhou zadní stavbu téměř jako Marin Four Corners 2, který je brán jako expediční. Zaujalo mě RB RX, že má poměrně velký BB drop (vyšší stabilita, ale trochu horší do terénu), což by mi mělo vyhovovat. A hlavně, jako jediní používají 460 mm berany, což je moje šířka ramen. Původně jsem RB neuvažoval, mají méně úchytů a sváry by mohly být kytované. Ale tu geometrii mají zajímavou.

        0 0
        • 130kg  

          RB RX jsem měl, bylo to fajn kolo, na kterém se mi dobře jezdilo, ale vybral jsem si větší rám, mám 180 cm, koupil jsem L, ale M by bylo lepší, už jsem neměl jak upravovat posed. Rám byl příjemně tuhý, řazení i řízení cajk, na mne měkčí výplety. Ale základ za mne velmi dobrý

          1 0
          • QuintalDad  

            Další zkrácení představce nepomohlo? Teď tam dávají standardně 60 mm představec. Ale dřív měli také jinou geometrii (před rokem 2020): u té nové zvětšili úhel sedlovky, zmenšili úhel vidlice a zvětšili reach, možná až moc, že ti to nesedělo – to budu muset taky vyzkoušet. Jinak RX má geo podobnou Meridě Silex kromě Stacku, který má Merida o dost vyšší. A taky je Merida o dost dražší. Jedna výhoda se musí RB nechat – lze to postavit dle vlastního gusta. Cenově by mi mohlo vyjít i GX Eagle AXS.

            0 0
            • 130kg  

              Už to bylo na doraz bez rezervy.. Takže jsem přesedlal na Diverge, včetně GX Eagle AXS, které mne velmi baví. Taky future shock, karbonový ráfky, ale to je jiná kategorie.

              Na RB RX mi vyhovovalo jak sedlo, tak řidítka, víceméně kromě rámu mi sedělo. Na první diverge jsem si nechal dělat lepší záplety, lidí, co je dělají je hodně, sady se dají koupit v akci nebo týpků na cyklobazaru… dá se to poskládat dle vlastních preferencí. Na druhou stranu okusil jsem i výhody dvouleté záruky… ale popravdě, zatím mi žádný kolo nevyřešilo drncání panelek v Jizerkách (i obecně) a hlavně ty davy…nakonec jsem raději jezdil k Návarovu a Želbrodu

              1 0
              • QuintalDad  

                Ten poznatek s velikostí RB RX je pro mě dost cenný, i když by mě ještě zajímalo, jestli to byl model před r. 2020, nebo po (kvůli změně geo). Já jsem ještě jednou kouknul, na geometrie rámů, které mají Head angle < 70° (hledám klid a stabilitu:) ), a zároveň velký Seat angle, kvůli efektivitě šlapání. Neměl bych vynechat Silex ani Groot, ale pak se podívám na řidítka a koukám, že to snad prodávají na Vietnamce (já mám ramena 450–460 mm). Ten Diverge vypadá hezky, ale mě by asi víc seděla vel. 52, z pohledu úhlů, stack a reach. A taky cena by určitě byla dost nad 60tis.

                No a když koukám na to RB RX, tak vel. M by taky šla, možná dokonce lepší než L, ale potřeboval bych podsadit představec extra 20 mm kroužkem a dát 80 mm představec místo 60 mm (viz tabulka). Stále více začínám uvažovat o stavbě na míru z rámu. Protože kromě kol Remerx bych tam radši dal pevnější DT Swiss 1800, a řazení bych rád vyzkoušel GX Eagle AXS, když se o něm tak básní, jak se hodně zlepšilo. Sice když jsem zkoušel GRVL 520, tak jsem z Apex 1×11 moc unešen nebyl, občas to nechtělo zařadit, ale na půjčeném kole jsem nezkoumal stav patky, táhel apod.

                0 0
                • tompca  

                  Diverge na tebe vel. 56, mám cca.172 a 54 nastavena na mě vypadá takto.

                  Na řidítka bych vůbec nekoukal, je to dost individuální a je to jedna z prvních věcí co na kole měním.

                  0 0
                • squalo  

                  Hele začínáš to nějak moc matlat do sebe :D

                  Groot je novinka, skladem není. Zjišťoval jsi kdy bude?

                  Řešit řidítka a nekoupit kvůli tomu kolo, který jinak vyhovuje je nesmysl. Kdyžtak je vyměníš.

                  Pokud máš rozpočet 50k, tak Eagle AXS tě trápit nemusí.

                  Silex 700 je Štěrby za 58k. Nebylo by to řešení?

                  Bermamont má sedlovej úhel 75° a hlavovej 70°. Tady bys šlapal pod sebe asi nejvíc.

                  https://www.bergamont.com/…randurance-8?…

                  1 0
                  • QuintalDad  

                    Ten Bergamont vypadá zajímavě, lehčí převod má však tento https://www.endorphinrepublic.cz/…-kolo/291087, ale jen 2×10, to je jako Silex 400 (44tis. Kč), zase tady se platí za karbon.

                    S AXS jsem se inspiroval u Hnoje (Sabro) – stavba do 50k. Řidítka stejně budu muset testnout na prodejně. Je pravda, že kvůli tvarování jsou ty údaje o šířce všelijaké.

                    Mimochodem, v čem je ta Merida Silex 700 (58tis. v akci) lepší než RB (40tis.), příp. Bergamont? Jako RB má asi měkčí kola, ale rozdíl 18tis.?

                    Na výběr mám klidně 1–2 měsíce, chci to až na jaro.

                    0 0
                    • squalo  

                      U Bergamonta by si musel vyměnit prehazku a kazetu stejně jako u Ridley, to už není taková pálka. S geometrií nepohneš.

                      Sabro v této generaci má opravdu podivnou geometrii.

                      U Meridy platíš za značku, za to, že je to kolo opravu dostupné, za to že sváry nejsou doprasené a za to, že ten rám bude fungovat. Jestli vyřazuješ rámy kvůli přílišné tvrdosti, tak RB z rovných hliníkových trubek bude opravu lahůdka.

                      0 0
                  • Azmir  

                    Tady za 999 EUR https://www.shop.bikeexchange.de/…en/103363976?…

                    V trochu jiné výbavě ho mají za 899 EUR tady https://www.shop.bikeexchange.de/…en/103347414?…

                    0 0
                    • squalo  

                      Bermamont má na některých specifikacích hliníkové vidlice, ta co jsi poslal je jedna z nich.

                      0 0
                • 130kg  

                  RX jsem kupoval v dubnu 2021, co to bylo za modelový rok nevím, jeden z posledních co udělali před pauzou.

                  Diverge mám 54 na výšku 180, ale krátké nohy a velká hlava, trochu břicho a padlo mi jak ulité i s užšími řidítky 42, než jsem ho koupil, nechali mne projet. Nějaké úhly a rozměry jsou spíš jen teorie, protože každý má trochu jinou postavu. Je dobré trefit základ a pak to doladit.

                  Kola na míru jsem měl od coolo, pak koupil DT Swiss HG 1800 na diverge, protože i ty originály byly měkké. nový diverge už má roval terra C, zase jiná píseň… ale to je kolotoč, který nikdy nemusí skončit. já už si dal stopku a snažím se jen jezdit a nevymýšlet.

                  0 0
      • zdenek  

        S tím škrtáním botou o přední kolo to mám i u Superioru X-Road a to mám větší velikost než podle doporučení výrobce. Na silnici ve větší rychlosti to nevadí, tam se tak prudce nezatáčí. Ale pří pomalejším manévrování třeba při otáčení nebo v ostré zatáčce na to musím myslet. V terénu si kvůli tomu možná jednou rozbiju hubu…

        0 0
        • LM  

          Přesně. Taky to tak mám na plečkosilničce a v malé rychlosti je na to třeba myslet.

          Na gravelu si do předního kola kopat nechci. Tam by to mohlo být ve výjezdu při manévrování mezi kořeny hodně nepříjemné.

          0 0
          • Atilla  

            Rozhodně, na prvním gravelu jsem si škrtal a je to hodně na prd, zvlášť když máš kolo ověšené brašnami a motáš se po nějakých rozbitých cestách.

            0 0
            • TK75  

              To byl celkem neduh těch prvních modelů se silniční geo…potom se prodloužil předek a zkrátil predstavec.Od pohledu je ale těch kozoidnich typu, kde se na geo kasle a kope se do vrtule, na trhu pořád dost

              0 1
              • McBlacky  

                Nebo pokud mas nohu 46+ ;)

                Ja mam tretry 45,5 a smiril jsem se s tim, ze si skrtnu i u renomovanych znacek jako Trek nebo Spesl.

                Jde i o pozici kufrů, dneska se spis davaji vice vzad, coz tomu take nepomaha.

                V realu to je vic marketingove podsouvani problemu.

                1 1
                • LM  

                  „V realu to je vic marketingove podsouvani problemu.“

                  No je to pěkně otravné. Obzvláště pokud si dopředu dáš ještě blatník :-/

                  1 0
                  • McBlacky  

                    S blatnikem budes skrtat o vsechno ne?

                    Ja to beru tak, ze pokud pouzivas gravel jako gravel a ne jako bajka nebo cyklotrial tak pri pouziti nemas moc duvod si o to skrtat. Pokud balancujes v tockach rychlostmi pod 10km/h nebo trenujes otocky na co nejmensim polomeru, pak to samozrejme problem je.

                    1 1
                • TK75  

                  46 mám…u současného Diverge to bylo ok i s 48 mm pneu na 700c (ale o fous).U staršího jsem ale kopal, první Ronin to byl taky takovej kratkej pinďa

                  V reálu me to vadilo teda dost a radsi jsem měl na kole 650b a byl klid

                  0 0
    • Abbe  

      Ještě pokud chceš levnou pecičku, tak je tady Felt Breed 30 v akci

      https://www.fahrrad-xxl.de/…0-m000082080

      Myslím, že by ti to mohlo sedět. Za tu cenu by se i vyplatilo do Drážďan zajet.

      Kazetu 11–34 pak vyměníš za 11–36.

      Nosnost 129 kg, zadní stavba 420 mm, úhly 74°/70,5°. Jen je tam jsou kotouče Shimano SM-RT70, Center Lock;160mm / 140mm, snad se to dá taky vyměnit.

      Felt je americká značka, takže tomu dávají větší nosnost. Hodnoceno je to dobře jako robustní gravel do terénu, pohodlí v rámci možností průměr. Ale zůstal by ti rozpočet na to si s tím pohrát.

      Rozměry podrobněji tady:

      https://www.feltbicycles.com/…reed-30.html

      https://bikeinsights.com/…cycles-breed?…

      2 0
      • tompca  

        Nebo pohodlnější Felt Broam 30,

        https://www.fahrrad-xxl.de/…0-m000082084

        každopádně oba pro výšku 180cm velikost 56.

        https://bikeinsights.com/compare?…,

        A pro nás „staříky“ v horách je nejlehčí převod 30/36 málo, takže by ho nejspíše čekala přestavba na 1×12 (řetěz, přehazovačka, převodník a kazeta 11–50, 11–52, protože tam je HG ořech a microspline na náboj Devox asi nesežene, tak nějaká Sunrace, Ztto nebo podobná Čína) cenově cca. +5.000.

        1 0
        • kandik psi zub  

          Nestacily by jen kliky s mensima prevodnikama? Predpokladam ze na tyhle nic mensiho nez 30t nejde dat. Treba 40/26 to by s 11–36 kazetou stacilo…

          0 0
          • tompca  

            Na GRX jde 44/28 (28/36 poměr 0.78 by mohl stačit).

            28z

            https://www.tradeinn.com/…/138807716/p

            44z

            https://www.tradeinn.com/…/138807715/p

            Možná by šla i kombinace originální převodník 46 a 28z, ale nemám to vyzkoušené jestli to přesmykač pobere (kamarád si na jaře koupil oba, tak jsme to namontovali a na experimenty nebyl čas). Má na tom najeto bez problémů cca. 3000km.

            Ale nevím jestli to bude kompatibilní s 12sp. řetézem, je přece jen o něco málo užší. Na 11sp. GRX převodnících 12 sp. řetěz funguje bez problémů.

            1 0
            • QuintalDad  

              Jo tak tohle mě zajímá! Díky. Mám vyzkoušeno, že 30/36 (=0,833) by měl být ok. Pak ale budu tahat náklad (s rodinou), takže 40/50 (=0,800), 40/51 (=0,784), 40/52 (=0,769), nebo u 2×12 28/36 (=0,777) by byly lepší. Ještě kouknu na tu Meridu 400 vs. 700, protože 2×10 je teoreticky taky varianta (za cenu 44k ok), s menším převodníkem (46–30 ⇒ 44–28) dává pěkný poměr 0,777 (=28/36). Možná se to zlehčení převodu na 10st. řetězu bude řešit spolehlivěji.

              0 0
          • tompca  

            Ještě mě napadlo, že když dáš kliky s 40z převodníkem, tak už asi nedostaneš na navářce pro uchycení tak nízko přesmykač (to bude rám od rámu individuální), takže jiné kliky asi nejsou řešení. Musel by jsi dát mtb kliky a ty zase mají širší Q-faktor.

            0 0
          • Stanooo  

            Pro případné experimentování – i ten nejobyčejnější rám (který je na to nejblbější) umožní jít s velkým převodníkem až na 40z, míň už ne, klec přesmykače už by drhla o zadní stavbu. Podmínkou ještě je, aby byl přesmykač na objímce.

            1 0
            • bara2  

              Když se chce, všechno jde. Mám převodníky 38/22 :-)

              0 3
              • tompca  

                Jde, ale něco jiného jsou tvoje oldschool kola s BSA středy a tenkou zadní stavbou a např. Felt Breed má v popisu střed T47 s asymetrickými ložisky a je velká pravděpodobnost, že mu bude přesmykač kolidovat se zadní stavbou.

                0 0
            • QuintalDad  

              Líbil by se mi převodník 46–26 (Felt Breed 2×12 nebo Merida Silex 400 2×10). Meridu Silex 700 1×12 asi odpískám, protože bych ještě chtěl zmenšit ten 42z převodník a o těch zapletených kolech stejně nejsem přesvědčen, že jsou pro mě dost robustní. I za 58tis. mi Silex 700 přijde dost.

              Pokud by nešel převodník 46–26, tak jsou pro mě dobré varianty i 42–26 nebo 44–28. Jen se u Gebhardta nevyznám v typech zubů, jaké na 2×12 (var. Felt) a jaké na 2×10 (var. Silex 400)?

              https://www.gebhardt.cz/…/shimano-grx

              0 0
              • Jezevec70  

                To musí být brutální skok vpředu o 20 zubů. Už současných 16 je hodně znát. Nejvíce mi vyhovovalo 46/34 co jsem měl na staré cyklokrosce.

                1 0
                • Harmassan  

                  a taky GRX řesmýkač má max. krok o 16zůbů … takže 46–26 je mimo spec

                  0 0
                  • tompca  

                    O 17z, to nic nemění, ale na tom, že 20z bude moc.

                    0 0
                    • QuintalDad  

                      Ok, díky za upřesnění. Tzn. když si od Gebhardta vyberu nejmenší 26z, tak velkou placku můžu mít max. 43, lépe 42, aby to nebylo na krev, je to tak, že?

                      Ta malá má BCD 80 a velká 110?

                      Zuby jsou lepší NR nebo Klasik?

                      0 0
                      • tompca  

                        Klidně 43, GRX kliky mají největší rozdíl 48/31 (17z).

                        https://www.gebhardt.cz/…-technologie

                        Klasik jsou lisované bez náběhů pro řetěz, CNC jsou frézované z jednoho kusu a velký převodník má náběhy pro lepší řazení.

                        0 0
                        • QuintalDad  

                          Díky za vyjasnění, chápu to tak, že CNC (tedy asi NR) jsou lepší pro přechod z malé na velkou placku (?).

                          Tím, že můžu i z 2×10 udělat lehké převody, tak by ani Merida Silex 400 neměla být překážkou. Má hodně zajímavou geometrii (sedlo 74,5° / hlava 69,5°), zadní stavba tak akorát (430 mm), jen ten stack mi vychází o 27 mm výš. Ale to vyzkouším, a třeba najdu nějaký představec skloněný víc dolů. Nebo budu používat více spodní úchop.

                          Silex je ještě zajímavý 180 mm kotoučem vpředu a dávají tam širší plášť rovnou.

                          V záloze je tedy Felt (vyšší nosnost, 2×12), ale zadní kotouč jen 140 mm, musel bych měnit kazetu na 11–36 a s menšími převodníky na 2×12 to taky není zcela jisté.

                          RB je zajímavé možností individuální stavby (ale spíš tvrdší rám), nosnost neznámá.

                          A pak už brousím do běžných úhlů <74°, >70°, nebo delší zadní stavby.

                          Vyzkouším Silex 400 a třeba ho i vezmu.

                          0 0
                          • tompca  

                            Ano chápeš, ty CNC jsou také dražší.

                            Merida Silex není kromě ceny špatná volba pro tvoje požadavky, jen bych koupil model od roku 2024 (trochu jiná geometrie a hlavně propustnost plastů 47mm vs. 40mm u starší verze).

                            V porovnání v Broamem má ještě o něco delší Reach.

                            https://bikeinsights.com/compare?…,

                            0 0
        • QuintalDad  

          Jak Breed, tak i Broam jsou zajímavé svou nosností a úchyty pro příp. bikepacking. Dle modelu by mi Breed 30 vel. M sedl jak prdel na hrnec (viz obr.). Pro moji konstituci pravda doporučují L, ale pak jsem dal ještě Calculate Size, a tam to záleží na přesnosti měření ruky – jsem na přechodu M/L. Mko se mi líbí víc z pohledu úhlů 74°/70,5°. Škrtat botou na Mku snad nebudu díky 70,5° úhlu, a vršek bych dořešil představcem.

          Ještě k rozdílu Breed / Broam. Podle https://bikeinsights.com/…cycles-broam mě od Broamu ještě trochu odrazuje délka zadní stavby, která je 444,2 mm, kdežto Breed má krásných 420 mm. To bude dobrá trakce. Na druhou stranu je otázka, zda na 420 mm nebudu kopat do brašen na nosiči (příp. bikpacking).

          0 0
    • QuintalDad  

      Dneska jsem si ji krátce testnul ve vel. M, a bylo to vcelku dobrý, snesl bych níž řidítka, takže nižší Stack. Testovací kusy na celý den teď nemají a vel. S je nedostatkové zboží (pořadník). Ale porovnal jsem si geometrie S a M na papíře, a zas tak velký rozdíl tam není, který by nebyl řešitelný sundáním jedné podložky představce nebo výměnou řidítek, které jsou užší. Asi se v tom dál nebudu hnípat a zůstanu při vel. M. Viz též https://bikeinsights.com/compare?…,

      U Gebhardta zkusím objednat 26T NR a 43T NW (tedy až budou reagovat), což by mi mělo umožnit jezdit kopce o 5–10 rpm víc (viz tabulky pro 46–30 a 43–26, odkaz https://www.bikecalc.com/…cadence.html). Zároveň, 2×10 sada by pro mě měla být ok i po snížení převodového poměru, protože jedno přeřazení na těžkém převodu ve vyšších rychlostech (25 – 40 km/h) mě bude stát změnu kadence o 10 rpm. To je ještě akceptovatelné. A z kopce 100 rpm dám, takže i ta 50ka s šlapáním padne.

      Takže díky za cennou diskuzi a hezký Nový rok všem. Až bude hotovo, zkusím nezapomenout to zdokumentovat:).

      3 0
      • QuintalDad  

        ji = Merida Silex 400

        0 0
      • tompca  

        Jestli je NW označení pro narrow wide převodník, tak s tím si moc nepřeřadíš.

        https://youtu.be/tWy70DV0D_g?…

        0 0
        • QuintalDad  

          Měl by to být „slabý, silný nepadající zub“, viz https://www.gebhardt.cz/…ie-typu-zubu, ale vznesl jsem na ně písemný dotaz, protože telefon nikdo nezvedal.

          0 0
          • LM  

            slabý, silný nepadající zub = NarrowWide zuby – to je vhodné jako jednoplacka. Řadit přesmykem to bude pěkně blbě, pokud vůbec.

            7 0
            • QuintalDad  

              Takže je lepší NH, Klasik, nebo NR? V tom se nějak nevyznám …

              0 0
              • tompca  

                Pro dvojpřevodník musíš mít CNC (má náběhy, lepší pro řazení) nebo Klasik (bez náběhů).

                2 0
                • McBlacky  

                  Bez nabehu to bude akorat k vzteku.

                  1 0
                  • Peslezedirou  

                    Nebude, dával jsem na silničku 48/33z klasik a byl jsem fakt mi.e překvapený, už to nejsou ty převodníky před x lety, kdy člověk musel pilovat zuby, aby to aspoň trochu řadilo.

                    1 0
                • QuintalDad  

                  Určitě s náběhy, zřejmě i ten malý. Ten bude mít nejspíš označení NR. Protože na malý převodník GRX lze použít jen Klasik nebo NR. Takže NR by měl být CNC obráběný. Uvidím, co z nich dostanu za odpověď.

                  1 0
            • raschi  

              On tam asi bude nekde nejaky preklep, 43z a NW dohromady nedava smysl, NW prevodnik s lichym poctem zubu se neda vyrobit :))

              6 0
      • Azmir  

        Tady mají Sko v obou barvách skladem a za lepší cenu. https://www.gt2.bike/…himano-grx-1

        0 0
        • QuintalDad  

          Díky, na rakouské eshopy jsem nekoukal. S poštovným ale nějakých 1550 EUR ~ 39 000 Kč. U Štěrby 37 800 Kč. Ještě jsem koukal, že vel. S má kliky 170 mm, to už je dost málo (malá páka v kopci). Pro mě je optimum 172,5 mm, což má vel. M. Tu bych nakonec vyzkoušel spíš.

          2 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.