• baboon

    Zdravím – nemáte někdo nápad na dostupný EN rám podle ± následujících parametrů? :

    • Zdvih kolem 160 – 180 mm
    • Rozumná váha (spíš ani nejde o jednotky gramů, ale aby to nebyl ingota trošku to stoupalo i do kopce)
    • ideálně 12×135 zadní osa (nábu mám zapletenou a rád bych použil conejvíc dílů)
    • Cena max 30k (rád bych ještě níž, ale jak tak brouzdám, tak asi nemámšanci :( )
    • Aby to něco vydrželo – docela rád si sem tam skočím, sjezdíky mámtaky rád rychle :)

    Prošel jsem všechno možné, ale buď je to mimo kapsu (99% toho, co jsem našel), nebo mimo jiné parametry:

    • Agang ninja – dost těžký a hlavně se nedá sehnat se vzduchovýmtlumičem a navíc 222 / 70 se ve vzduchu dost těžko (našel jsem jen Vivid aRoco) – dá se z toho vůbec vyrobit jezdivé kolo?
    • Canyon Torque – našel jsem v outletu, ale jen v „S“ (teď mám rám17´) a z těch geometrií nejsem moc moudrý :( – mám kolem 175cm, alekvůli skokům a větší hravosti volím spíš menší rám, ale nevím,jestli to není málo. A jak je to s Torquem a jezdivostí?
    • Haibike Rockstar – Rám, co by se mi podle mě 100% zamlouval, ale nedáse sehnat samotný..
    0 0
    • kOmE  

      Ja bych kouknul na tohle ,ma to i interni vedeni na sedlovku. http://www.bike-mailorder.de/…mm-2013.html

      0 0
    • Baba-Ji  

      http://bikemarkt.mtb-news.de/…l-Suspension

      napadá mně takový Agang CULT třeba, nebo NS Soda(180/150) s RS Monarchem, ale jestli je jezdivá, to ti nepovím, mně se zdá snad každé kolo k ušlapání dobré.

      Jinak Canyon měl minulý rok koncem prázdnin výprodeje a měli i rámy za luxus ceny(Torque s DHX za 22K, Torque FRX s CCDB za 28K), jenže tenhle rok už samostatné rámové sady neprodávají, tak nevím.

      0 0
      • baboon  

        Cult nevím, jestli je dost „odolný“, ale koukal jsem na něj také. Ještě jsem zapomněl napsat, že bych to rád osadil Duroluxem 140–180mm, tak aby to nebylo na Culta moc. Canyon mě také trochu vypekl, protože jsem čekal větší nabídku v tom outletu :(

        0 0
        • KRAJIC  

          Podle těch požadavků, ceny a zdvihu bych viděl horkého kandidáta to NS Soda. Ve videu jezdec a konstruktér v jedné osobé prohlašuje, že kolo je uděláno pro parkové skokové zacházení s tím, že ujedeš cokoliv. Má to tady Baba-ji – informoval bych se u něj.

          0 0
          • pavlik6022  

            a co cube Hanzz. cena dobra, tlumak vezmes treba taky u nich…

            http://www.bike-discount.de/…mes-mtb.html

            0 0
          • Baba-Ji  

            k Sode toto:

            Super hravost a ovladatelnost, na to jak je to hrave, je zaroven i docela stabilni ve sjezdu(v porovnani s mym starym Monstrem, coz bude logicke diky sjezdovejsimu uhlu hlavy a o malinko delsi zadni stavbe u Sody).

            Pocitove je tomu kolu nejlip ve vzduchu, i L ram je spis neco mezi M a L v bezne produkci kol, je videt tendence k „trikove“ geosce.

            Jestli je to jezdive ti nepovim, ja na tom ujedu vse, ale podle reakci sveho cyklo-okoli nejsem uplne bezny pripad :D, tak nevim.

            V pedalech trochu citim na nekterych specifickych prekazkach reakci zadni stavby, mam jen porovnani se starym Monstrem a ten se choval trochu jinak(vic nektere veci zehlil, ale taky to bylo DH kolo, ze).

            Dodavany vzduchac Monarch Plus je na bezne AM jezdeni dobry, ale jakmile clovek vjede vic do „DH“ terenu, tedy korenovky a sutroviste, tak tlumak nestiha dostatecne rychle reagovat(mozna jsem prilis fixovany na zehlivy projev pruzinaku). Monarch PLus RC3 by byl se 3 polohama „propedalu“ myslim lepsi volba. Co je na vzduchaci lepsi nez na pruzinaku je chovani pri skakani, ty dopady jsou proste jako do perinky, jistejsi, stabilnejsi.

            0 0
        • Baba-Ji  

          Cult toho vydrží hodně, ale s tím Duroluxem bys mu už asi naložil moc no.

          0 0
      • nic-nechci  

        Taky bych se přimlouval za Culta, rám je tuším 20k s tlumičem (viz ofiko stránky) a co rám vydrží…osobně ho dva roky moc nešetřím včetně pohárové trati v Koutech (něco pohledáš u mě na http://petrsobala.cz). A přitom jde vystavět na fajnovou váhu. Navíc co seriovka vydrží si pohledej jak jezdí Jirka Fikejz. Ovšem odolnost není vždy jen na rámu, je potřeba umět jezdit a nehranit každý skok, to dá rozum. Osobně půjdu do Culta znovu.

        0 0
        • mr.antik  

          tak je tam asi o kilo hliníku navíc proti konkurenčním, výdrže bych se nebál, ale extra rychlík to taky není. Se sníženým duroluxem by to byla asi nezničitelná kombinace

          0 0
        • baboon  

          Bezva, díky za radu. Výhoda culta je, že nemusím nikam spěchat a vše rozmyslet, protože se nezdá, že by ze dne na den zmizel. Jen bych musel trochu snížit tu vidli, to je fakt. Ale to by problém také nebyl. A ona se na netu někde vyskytuje váha? A jak je to se zadní osou?

          0 0
          • sjusko  

            S Cultem bych spíš spěchal, nejspíš už příští rok nebude:

            http://www.bikeandride.cz/…ceman-agang/

            Z rozhovoru:

            Kdy tedy Cult zmizí?

            „V katalogu 2014 už nebude, nebudeme ho dál vyrábět, pouze budeme doprodávat aktuální skladové zásoby. Jeho místo v nejbližší době zastoupí Patriot, který je v současné době schopen pokrýt mnohem větší spektrum zdvihů a kategorií a tedy i jezdců. Už teď vím, že na Eurobiku představíme Patriot Evo, což bude taková lahůdka cílená hlavně na enduro jezdce. Ale na to si počkejte do září.

            0 0
            • baboon  

              Sakryš..Ale tak jestli nový Patriot nebude jen 27.5, tak proč ne :)

              0 0
              • goofy  

                Bude…

                0 0
                • mr.antik  

                  jako fakt? já jsem doufal i ve 26 variantu… aspoň v té enduro verzi

                  0 0
                  • goofy  

                    No ja jsem cetl nejaky rozhovor, a tam prave rikali, ze jenom ta 27,5… Ale mozna jsem to blbe pochopil. Taky jsem cekal, ze bude i 26

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Tady právě píše tak jde o to, kde se to bude „lámat“ na 26ku. Možná až na Ninja FR.

                      Teď ale na to ještě není asi ten správný čas, proto i příští rok nabídneme všechny tři rozměry. Fully na 27,5“, vyšší zdvihy na 26“ a uvidíme, jak na to lidi a trh jako takový bude reagovat.

                      Zrovna taky tam v tom článku píše o hmotnosti Culta. Přijde mi to trošku blbě pochopený, protože ta hmotnost by byla ještě akceptovatelná, pokud by tam byla 160mm 36ka vidle. Naomtováním 150mm 32mm vidle je to prostě trailbike, i když rám vydrží třeba DH, tak ta vidle to prostě nedá. Pak holt lidi srovnávaj s ostatníma kolama na RVL a Cult je jen na rámu asi o kilo macatější i když ti všichni Kubajzové a další prodejci budou tvrdit, že seš slečinka, není důvod vyšší modely kupovat.

                      0 0
            • kOmE  

              Tak ten Patriot vypada povedene, to bych si pockal spis na nej.

              0 0
    • Pecan drn  

      Co Polygon. Až na tu váhu požadavky splňuje.

      http://www.polygonbike.cz/…losus-fr-2–0

      Ale asi je výhodnější koupit celé dobře osazené kolo FRX a co se nehodí rozprodat /např. Deemaxy/

      0 0
      • baboon  

        No na ten jsem teď koukal. Ale váha je poměrně mazec a vzduchový tlumič (jediná větší úspora váhy?) tam asi nedám (nemohu ani najít rozměr). Navíc to se dostávám do sféry čistého FR a to nevím, jestli úplně chci :)

        0 0
    • jIrI___  

      Přišetři dalších 30k a rozhoduj se až pak. Tohle vybírání „z ničeho“ je naprosto marné, sám jsem se o tom přesvědčil :))

      0 0
      • baboon  

        Tady nejde o přišetření, nebo že bych to kupoval za poslední peníze, ale spíš o to, že do toho prostě víc dát nechci. 5 let jsem jezdil na rockmachinu za 5kkč a spokojenost veliká, tak mi zase přijde nepřiměřené dávat 50k za rám. Navíc sám vidím, že míst a času k ježdění trochu ubývá a v garáži mám ještě silničku, která taky žádá čas :) Další paradox by asi bylo koupit hi-end rám a pověsit na něj komponenty ze starého kola (pro mě 100% funkční, ale top modely to rozhodně nejsou). A koupit něco jako celek mě zase moc neláká, protože to je nuda ;)

        0 0
    • baboon  

      Ještě se mi podařilo vyhrabat toto: http://www.mojekolo.cz/…rt-9000–2009 sice žádná horká novinka (což je mi ale úplně fuk) a nemá to 12mm osu (to je trochu škoda), ale nemám zdání, jak to jezdí. Navíc to je jeden z mála rámů, co se mi příliš nelíbí. :)

      0 0
    • mr.antik  

      co takovej Radon Swoop – vzít celý kolo, případně něco prodat. Lehký to není, jezdivý asi taky ne :-)

      Jina zkus poptat Giant Reign X, který splňuje tvé požadavky. Třeba by se nějaký starší model dal sehnat do 30.

      http://eshop.progresscycle.cz/…0000101.aspx

      0 0
      • baboon  

        Přesně na tohohle reigna jsem koukal – ale dá se tam doklikat jen z googlu a v jejich eshopu už to vůbec nemají, tak se mi zdá, jestli to není jen nějaký pozůstatek z už dávno prodaného rámu, ale zkusím to. Celé kolo se mi moc kupovat nechce, mám doma fungl novou vidli a všechny ostatní komponenty ve slušném stavu. Možnost rozprodat je jasná, ale s tím jsou samozřejmě také potíže.

        0 0
        • mr.antik  

          jasně, ale můžou mít nějaký rámy třeba z reklamací apod. já jsem taky dostal takový, který se samostatně neprodává, asi prostě zbyl. Za jeden mail do progressu nic nedáš

          0 0
    • baboon  

      Tak ještě mě přes nos praštilo tohle: http://www.poison-bikes.de/…n-Rahmen.htm . Ale je to bez 12mm osy (nevím proč, ale přijde mi, že to musí udělat v tuhosti hrozně moc) a od pohledu je to přecijen „křehčí“ než třeba NS Soda (ale jasně, srovnávám nesrovnatelné). Nějaká zkušenost s tímto rámem?

      V podstatě jsem se na tenhle rám doklikal a dogoogloval přes toto: http://www.astroeng.com.tw/…cts_info.php?… – tenhle rám bych bral všema deseti, kdyby byl za rozumně (v podstatě kopie mondrakeru?)

      0 0
      • tonik666  

        Ten poison vypadá jako Haibike Rockstar RC.

        btw kdyby ti stačila 140, tak doma mám Haibike Trailstar SL rám v M, ale to je spíš jezdivé AM.

        0 0
        • baboon  

          to je právě to, vypadá, ale rockstar měl 12mm osu. Kdyby se rockstar objevil, beru hned, koukal jsem na něj už před dvěma lety.

          0 0
          • tonik666  

            Na německém bazaru jich pár je (3), tak se podívej, sice jen celá kola, ale třeba bys něco prodal.

            0 0
    • logoman  

      Co tohle http://www.on-one.co.uk/…el_air_shock

      ma to tedy 150mm, nicmene velmi kvalitni tlumic, ktery by mohl „pricarovat vice zdvihu“ oproti kolu s necim horsim.

      nebo:http://www.fahrrad-xxl.de/…cb-rahmen-02

      da se menit mezi 150 a 170mm, navic moznost vymenou patek z nej udelat 650b kolo.

      Pripadne http://www.rosebikes.com/…3/aid:627108 tohle by mohlo byt casem za rozumnejsi penize, minuly rok staly min.

      0 0
      • kOmE  

        Ten Carver ma celkem pozitivni ohlasy

        0 0
      • baboon  

        Rosebike jsem koukal – mimo kapsu :( Carver se jeví hodně dobře. Titus spíš ne kvůli obyč zadní ose..

        0 0
        • Baba-Ji  

          Ten Carver IBC je vubec zajimavy ram, cely koncept kola vznikl na zaklade internetove diskuze mtb-news.de, takze jej vlastne navrhli uzivatele tamniho fora a doladil/vyrobil ho nakonec Carver.

          Ten napad mne prisel naprosto skvely, jsem zvedavy, jestli by se dalo neco podobneho zrealizovat v mistnich podminkach B-F.

          0 0
          • mr.antik  

            tak to by vznikla asi pěkná obluda :-)

            0 0
            • Elwing  

              Kdysi to bylo RB IQ s Rebou a Fulcrumama, který jsou na kopci když jen pomyslíš… Ale teď už ty trendy tady moc nesleduju.

              0 0
          • jIrI___  

            A stejně není doladěný k dokonalosti – nemá místo pro košík na bidon :)

            0 0
      • baboon  

        Tak carver je bohužel zatím dostupný nejmenší v „L“ – 47cm (ve všech těch barevných variantách) :(

        0 0
    • jeniiiik  

      Na Torque Alpinist 2010 se 180mm rám a 160 předek jezdím vyjížďky okolo 60–70km, na Rychlebkách vyšlapu nahoru stejně rychle to co zbytek party na trailových kolech a z kopce se to nebojím pustit…nedávno jsme dali i vyjížďku s 2300 výškovými metry a nijak mě to kolo neomezovalo. Se zapnutým propedalem na DHX tlumiči se do kopce skoro nehoupe. Na svých 181 cm mám velikost M, ale je to na hraně s teleskopickou sedlovkou, mám ji asi 5mm od rysky. Oproti fotce přibyl napínák, jiné gumy a teď zvažuju Leonardi kazetu a jednopřevodník.

      Ve velikosti M jsem ho viděl za pár korun v inzerci na MTbiker na Slovensku, prý málo jetý.

      0 0
      • volodaj  

        Ten zo Slovenska nedávno kúpil kamoš a zatiaľ je veľmi spokojný.

        0 0
      • baboon  

        Super, díky moc za zkušenosti! Ale S by mi evidentně bylo malé – ideálně tedy koukám po M :)

        0 0
    • baboon  

      Případně nemáte ještě někdo tip na německého výrobce, co je schopen produkovat i rámy? Našel jsem ten Poison Tropan, pak VOTEC V.SX Enduro (Ten by byl super – takové mládě od torque – jenže ten už se zas nedá sehnat). :( Věřím, že toho existuje celá řada, kdy nakoupí rámy z asie, olepí samolepkami a pošlou do světa.

      0 0
      • jeniiiik  

        U Voteca bych bral jako mínus pístnici od tlumiče přímo u zadního kola. Vím že je tam dobré těsnění, vím že to není nic hrozného, ale tlumič schovaný v rámu je super.

        Jako velké plus jsem u Canyonu zapomněl ovládání páčky propedalu krásně po ruce.

        Pro obojí mám srovnání, kdy u minulého rámu jsem jsem na tlumič dosáhnul blbě a kdy na něj šel bordel ze zadního kola.

        0 0
      • Honzas  

        VOTEC delaji v Nemecku. Nebo aspon na ramu mam handmade in Germany.

        A k tlumaku meli i blatnicek, s nim je pomerne v suchu a bezpeci. Jenom co jsem koukal, tak kola totalne predelali a o starych modelech nikde ani zminka.

        0 0
    • lutte1  

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… škoda tý hlavovky.

      0 0
      • kOmE  

        To jsou jen samy Ska

        0 0
      • mr.antik  

        co je na hlavovce špatně? Jinak pro tyhle kola mám slabost i přes nějaký ty negativa :-)

        0 0
        • lutte1  

          no jen že má duroluxe na 1 a 1/8 a musel by redukovat, jinak samozřejmě to neni velký problém jen se to prodraží, hláívko stojí asi 1500

          0 0
          • goofy  

            Nemyslis, ze tohle uz jsou celkem detaily?

            0 0
          • mr.antik  

            no to bude různě redukovat i s tapered krkama, to je dost škoda té vidle, snad bych jí radši prodal.

            Já to mám taky redukované a krom toho že to blbě se mi ani extra tuhost nepozdává…

            0 0
    • lutte1  

      Ještě mě napadlo jít do RB Monster HT za pár peněz. Jezdit a čekat na něco jinýho nebo víc peněz. Já když jsem zlomil rám a nebylo jistý jestli projde reklamace, tak jsem o tom hodně uvažoval.

      0 0
      • goofy  

        ??? Chce enduro fulla a ty mu doporucujes pevnaka? njn. b-f se nezapre… :-D

        0 0
        • lutte1  

          Tak já nevim jak je na tom baboon ale já byl tenkrát v situaci že bych si novej rám nemohl třeba rok dovolit. Radši bych jezdil na HT a aspoň piloval techniku, než budu mít na fulla než nejezdil vůbec. :)

          0 0
          • goofy  

            Pise, ze chce ram za 30 000, tak ty penize asi ma a uvolni ;-)

            0 0
        • baboon  

          No on tím myslel „aby bylo na čem jezdit“ s tím, že se dají v podstatě použít aktuální komponenty – nicméně jak jsem psal výš, nejde o to, že by peníze nebyly, ale nechci jich v tom utopit tolik ;) Jinak na ježdění je silnička a v Praze dirťák, takže zas tak moc nespěchám.

          0 0
          • lutte1  

            Ještě mě napadlo, zkus zavolat do leader foxu. Samotnej rám Extaze byl za asi 13 tisíc s Vividem R2C a myslim že by to mohlo s rozumnejma pláštěma i jet. Schwara na tom dával 30km vyjížďku a říkal že se to dalo. Záleží na co jsi zvyklej já bych ujel 50km i na mym monsteru mít na tlumiči kompresi a pohodlnější sedlo. :)

            0 0
    • baboon  

      Tak jsem našel rock stara v polsku :) http://allegro.pl/…1685880.html . Jenže je to 19 a co jsem koukal na geometrii, tak je to asi moc :( Co myslí nějaký znalec? (moje výška kolem 175cm)

      0 0
      • volodaj  

        To chceš vážne enduro čo ma 70 stupňový hlavový uhol? Možno je to kúsok menej, ale kamoš menil ten rám práve kvôli tomu. XC s vysokým zdvihom, v rýchlosti dosť nekľudný. Miesto toho zobral Mongoose Teocali a na to, že to je skôr AM tak si ho nevedel vynachváliť.

        0 0
        • kOmE  

          Podle obrazku a i tabulky na strnakach haibike ma 67°

          0 0
          • AleZ80  

            Bůh ví, co tam pšonci dali za tabulku. Těch 570mm horní rámovky mi také přijde v 19" nesmysl.

            0 0
        • baboon  

          Aha, já jsem si té spodní tabulky vůbec nevšimnul, koukal jsem rovnou na haibike a tam jsou čísla jiná. Ale rám to tedy nebyl dobrý?

          0 0
          • volodaj  

            On s ním spokojný nebol, ja som sa na ňom nikdy nevozil. To Teocali aj terajší Rocky Mountain Slayer chváli oveľa viac.

            0 0
        • tonik666  

          Mají to poláci blbě, bůhví co tam mají za čísla.

          Mám katalog z 2011 a už tam má rock star úhel 67. V Lku má 605mm hodní trubku, v Mku 590mm.

          0 0
    • AleZ80  

      Nevím jestli by pro tvoje využití byl dostatečně odolný Fritzz, ale tady ho mají bez tlumiče za 420 Eur.

      0 0
    • Baba-Ji  

      hele, teď mně napadlo, kámoš prodává(rám je v cajku, vše co píše je pravda, o každý komponent na jeho kole bylo pečováno …až příliš, v mých zabahněných měřítkách :D):

      http://dolekop.com/…nius-lt-2011

      0 0
      • baboon  

        Sakryš koukal jsem na něj ale zatím jsem se nějak nerozhoupal napsat – svezl ses na tom rámu? Jak to jezdí ve sjezdech a případně nějaký skok to také zvládne? Každopádně 3.3kg je docela paráda (snad to není papír :)). Jediné, co se mi úplně nezdá je ten atyp tlumič ještě ke všemu s dálkovým ovládáním. I když bike je to asi skutečně univerzální..Teď mi to bude vrtat hlavou :)

        0 0
        • Baba-Ji  

          Ten rám je docela robustní, ale zhruba stejně plechovkovitý, jako reigny a podobné kola(zrovna oproti reignu je ale robustnější). Tlumák je po servise, kdy i s poštovným to vycházelo na ty 2 litry(jak tam píše). Sám jsem se na tom nevozil(má nášlapy) a stejně, mé posouzení by bylo asi irelevantní, člověk si to musí zkusit sám.

          Jinak jen tak pro zajímavost, to kolo, co je na fotkách v inzerátu, má nějakých 13,4kg, jestli se dobře pamatuju.

          Ten rám prodává proto, že chce koupit ten stejný, ale v karbonu a pokořil by tak 13kg hranici, je to prostě úchylák :D.

          0 0
          • baboon  

            Aha, tak to je pro mě docela změna, protože já jsem vždycky myslel, že reign je už kus hlíny, i když ona ta váha se sama neztratí, co? :) Ale chápu to asi správně, že rám kolem 160mm s váhou 3kg bez tlumiče bude plechovka ať chci nebo ne? Jak jsem psal na začátku – nejde mi o každý gram, daleko víc asi udělá rozumná geometrie. Naopak radši obětuji několik desítek / stovek gramů abych měl jistotu, že po dopadu ze skoku zůstanu vcelku :) Začínám to vidět na tu Sodu :)

            0 0
            • mr.antik  

              Reign X má v „S“ v anodizaci (už se nedělá) 3kg ale s tlumičem DHX Air 5. Čili nějaký 2600g bez tlumiče.

              0 0
              • baboon  

                Hmm, tak ten Poison Tropan (http://www.poison-bikes.de/…n-Rahmen.htm) píšou že 2.560g.. Tak to asi vrchol pevnosti nebude, že?

                0 0
                • mr.antik  

                  no tak Reign problém s pevností nemá, opravdu jen to vahadlo, případně někomu praská sedlovká trubka, ale to je spíš věc dorazů. Zas ten Poison asi nebude vrchol inžinýringu

                  0 0
                  • baboon  

                    Což by mi asi taky úplně nevadilo – doteď kroutím rockmachine s fsr nebo co to vlastně je a jsem spokojenej, jak to pěkně chodí – tohle je v podstatě velmi podobné uložení. Jen kdyby to mělo 12mm osu a trošku masivnější zadní stavbu, tak neváhám.

                    0 0
        • Elwing  

          Nechci tě odrazovat, ale na Geniusu si nějaké skákání nedovedu představit. Měla jsem to půjčený a je to dost vratká koza :/ takové vysokozdvihové xcčko pro lidi, co jezděj rovně dolů.

          0 0
          • kesu  

            úplně ne, tohle je verze LT, tedy 185mm a sjezdovější úhly.

            0 0
          • mr.antik  

            a nebyl to ten starší? Ten byl takový…

            0 0
            • kesu  

              byl to tuším 2011, bylo to spíš XC kolo s větším zdvihem. Ale tohle je každopádně LT verze, tedy nástupce Ransomu

              0 0
              • mr.antik  

                hmotnost, úhly atp. vypadá ok, jediný risk je ten tlumič, prostě buď vyhovuje nebo máš smůlu.

                0 0
            • kesu  

              byl to tuším 2011, bylo to spíš XC kolo s větším zdvihem. Ale tohle je každopádně LT verze, tedy nástupce Ransomu

              0 0
    • baboon  

      Tak nakonec to vidím asi buď na:

      • NS Soda FR – přemýšlel jsem nad kombinací s tlumičem Durolux RC,nebo je to naprostý nesmysl? – ale určitě tam hraje roli cena i váha.Jinak ten rám zas takové těžítko není – aspoň bych mohl směle skákata endurovat bez obav :)
      • Carver ICB – ten mě fakt zaujal, možná je ještě lehčí, než bychčekal, ale jednak nemají velikost (ještě uvidím, zda se ozvou na mail, alenašel jsem jen „L“ a větší) a pak hlavový úhel 65 mi přijde doceladost – je to hodně natažené.

      Nicméně zatím budu sledovat i bazar – třeba se i tam něco objeví.

      0 0
      • lutte1  

        za mě sodu, když jsem se bavil se Schwarou tak to hodně vychvaloval :)

        http://www.frbikes.cz/…13-test.html

        0 0
      • Baba-Ji  

        no nevim, zatim jsem na Suntour tlumice chvalu neslysel, spis naopak, takze Durolux tlumaku bych se radsi vyhnul

        0 0
      • Baba-Ji  

        tak na Sode bys urcite moh skakat a prasit bez obav, Pilgrim na tom letos absolvoval Red Bull Rampage (pekne se tam vysekal, „prej“ kvuli vetru)

        0 0
      • baboon  

        Tak ještě než bych se úplně finálně rozhodnul pro NSodovku, měl bych pár dotazů (zejména asi na Baba-Ji):

        • Jde na to kolo dát přesmykač? A případně jaký? E-Type, nebo jdei normální? Nikde jsem to moc nenašel :(
        • Šířka domku je 73mm? v tomhle ohledu jsem tak trochu mimo mísu –mám kliky Shimano Hollowtech 2 (ložiska mimo rám) – půjdou tam?

        Díky za rady.

        0 0
        • goofy  

          Na druhou otazku ti odpovim i ja: jo pujdou. Na strane bez prevodniku nebude zadna podlozka, na strane s prevodniky jedna

          0 0
        • Baba-Ji  

          No, ja presmykac nevozim, zadny spesl navarek na nej nebo neco podobneho, tam neni.

          Ale na sedlovou trubku by to pribastlit asi slo(ruku do ohne za to ale nedam, ale zkusim to ocekovat).

          Na ISCG mam napinak, ale jestli se pres to da nejak uchytit presmyk, to taky netusim.

          Ja jezdim jednoplacku 32z a 11–34z kazetu(kdy ta je odstupnovana normalne, jen posledni 34z je docela skok).

          …jeste mne nepadlo, muzes napsat do NS, jestli tam jde presmyk, oni ti urco odpovi, jsou v komunikaci docela vstricni.

          0 0
          • baboon  

            Aha, jasně. Já jsem si celou dobu myslel, že Soda air má na fotkách smyk a on je to taky napínák. Teď čtu, že je to „Not compatible“, takže oni tam asi ani nebudou navářky na bowden atd, co?:( Nebo je tam nějaké místo, kudy by šla vést kabeláž ke smyku?

            0 0
            • jeniiiik  

              Na smyk se vyprdni, mě teď akorát štve. 32/34z převodník, napínák, velkou kazetu a hotovo, pokud by nestačil rozsah tak Leonardi do 40z. Mít peníze navíc, už to tak mám.

              0 0
              • baboon  

                Bez smyku jsem zkoušel a nejdu do toho. Primárně bych na tom kole rád podnikal EN vyjížďky klidně kolem 50km, navíc na delší vyjížďky vozím SPD, takže v tom se tlačí dost blbě. Prostě jsem rád, když na tom kole mohu šlapat i do většího kopce.

                0 0
            • baboon  

              Hmm, tak ten smyk je trochu čára přes rozpočet – nevíte někdo, jestli je možné nějakým způsobem namontovat smyk, kdyby ten rám neměl navařenou „zarážku“ bowdenu? Našel jsem variantu e-type:

              Mohl bych poprosit Baba-Ji, jestli by nemrknul na rám, jestli je tam něco, co by smyku vyloženě vadilo?

              0 0
              • mr.antik  

                Klasickej přesmyk tam nejde asi kůli profilu trubky ve spodní části?

                Šlo by dát e-type a lanko navést zespodu jako to bývalo dřív na silničkách, ale to bude problém s bahnem a bordel.

                Takž spíš by bylo elegantní nějak zbastlit nějakou objímku se zarážkou pro bowden.

                0 0
                • baboon  

                  je fakt, že to by v zásadě neměl být problém takovou objímku vytvořit. Snažím se z fotek vykoumat, jestli by tam něco tomu smyku vadilo a nezdá se – http://www.evanscycles.com/…ain-bike.jpg a http://ep1.pinkbike.org/…b7968580.jpg .. Snad jen že by ten smyk na objímce vyšel příliš dopředu, ale o tak velký kus by to být nemělo, ne?

                  0 0
                  • goofy  

                    A nemas lepsi se podivat po necem jinem, nez to tak na silu bastlit, a ani pak to nemusi byt v pohode? Objimku jedine udelat nejak na miru na tenhle typ presmyku

                    0 0
                    • baboon  

                      No po něčem jiném se také koukám, ale už mi dochází fantazie – Carver ICB nemají ve velikosti a neví, jestli bude. Jiné varianty jsem moc nenašel, u každého je nějaké to „ale“..Ale hledám dál a na bazarech také koukám :)

                      0 0
                  • mr.antik  

                    mně tady na té fotce přijde že trubka přechází do čtvercového profilu, ale na té tvojí to tak moc nevypadá

                    http://www.chainreactioncycles.com/…al/81430.jpg

                    0 0
                    • goofy  

                      Na te tvoji fotce je prece uchyt na presmyk, pokud dobre vidim?

                      0 0
                    • Baba-Ji  

                      sedlova trubka je normal kulata a dole v miste, kde by ji prochazel hlavni cep tak je dana „kostka“ (viz.: http://www.evanscycles.com/…ain-bike.jpg).

                      Jinak ta fotka cos sem vlozil je nejaka zvlastni verze Sody. Ma uchyt na presmyk a nema diry na vnitrni vedeni bowdenu ve spodni ramovce. Bud je to nejaka nova(chystana) verze, nebo je to spis obrazek jeste z casu prototypu.

                      0 0
                      • kOmE  

                        Na fotkach co jsou na strankách je maji taky. Nedavno predstavovali Sodu Air jako Enduro , tak bych se nedivil ,kdyby to tam kvuli tomu pridali

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          mozna nejaka verze Soda Air 1.1

                          :)

                          0 0
                        • baboon  

                          No je to divné s těmi fotkami – ten černý, co tam mají, tak má evidentně 2 díry na vedení bowdenů rámem + dva úchyty vedle sebe na rámové trubce – takže by to mohlo být šaltr + smyk + zadní brzda + sedlovka. Ale o navárce na bowden na smyk nikde nic nevidím, tak jsem z toho trochu jelen.

                          0 0
                    • jeniiiik  

                      Hele na té Sodě ty dvě malé dirky nad ložiskem vypadají stejně jako úchyt na přesmyk co používá Specialized. Ale co je to přesně za typ ti nepovím.

                      0 0
                  • tonik666  

                    A co Blackspire Stinger E? Aneb smyk na ISCG?

                    0 0
                  • logoman  

                    Radeji bych koupil treba to cube fritzz zde zminovany za 600E a jeste ti zbyde hromada penez na vylepsovani komponentu.

                    0 0
                    • goofy  

                      Fritzzek za 600e je pekny kup

                      0 0
                    • baboon  

                      Tak jsem ještě raději napsal do obchodu, kde toho fritzze prodávájí – zarazilo mě, že to nejde nijak rozkliknout nebo objednat, tak uvidíme, jestli odpoví a jestli ho ještě mají a jestli budou schopný poslat. Je to až někde u Mnichova :( Mají tam ještě odkaz na ebay shop, ale tam mají jen dva pevný rámy.

                      Pak jsem také trochu bádal a zjistil jsem, že Soda Air rám bez tlumiče je cca o půl kila težší, což není málo, ale asi je hlavní, jak to jede (podle recenzí ale docela hodně slušně, ale to Fritzz asi ještě líp)

                      A ještě jedna věc, co mě trochu udivila na fritzzovi – recenze z r. 2008 velmi slušná, pochvalná i pro sjezdy a skoky http://www.bikeradar.com/…tzz-08–29427. Naopak z r 2011 nic moc a vytýkají tomu spíše neduhy v oblasti sjezdu a malou progresivitu (jestli jsem správně pochopil) http://www.bikeradar.com/…pro-11–40390 . Nemáte k tomu nějakou zkušenost?

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Teď je otázka, jestli ten RP23 bude pro tvoje využití ideální. Jestli toho Fritzze chceš kupovat tady tak je možnost ho vzít bez tlumiče za 420 Eur.

                        0 0
                        • baboon  

                          Jak jsem psal – uvidíme co odpoví a jestli ty rámy vůbec mají. Jinde jsem ho našel za 999e (ale nehledal jsem nijak intenzivně) a to si raději koupím tu Sodu. Co jsem se dočetl, tak není vhodné na to dávat HV tlumiče – takže pokud je ten RP23 normální, tak by to mohlo být OK, ne? Respektive mě nenapadá lepší varianta (cokoli s expanzkou se tam asi nevejde, ne?)

                          0 0
                          • goofy  

                            Je to tak. Na Fritzzky zacli jednou dobou davat HV tlumice, a to byl problem. Fritzzka urcite s malou komorou. Expanzku tam bohuzel nenarves.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Začli to tam cpát jak píšu níže kvůli o trošku větší progresivitě novějšího provedení rámu.

                              To navýšení ale rozhodně nebylo dostatečně na to, aby to bylo vhodné na HV komoru.

                              0 0
                      • mr.antik  

                        tak psal to pokaždý asi jiný člověk (váhově, silově, agresivitou), otázka je, zda by pomohlo třeba zvýšení progresivity tlumiče.

                        Ten Fritzz právě není moc FR kolo, je to alpské šlapací endurko…

                        Taky záleží, jaký máš možnosti se zadní osou, abys nemusel kupovat celou nábu.

                        0 0
                        • baboon  

                          Mám nábu novatec 3in1 nebo 4in1, teď si nejsem jistý – každopádně z toho lze udělat nábu pro rychloupínák a nábu pro 135/12 osu. Což jsem myslel, že je s tím Cubem (142/12) kompatibilní (s nějakými podložkami?) – pletu se?

                          0 0
                          • kOmE  

                            Jen jestli tam pujdou dat, ja si musel podlozky do crosslinu na 12×142 delat sam

                            0 0
                            • baboon  

                              No vyrobit pro mě drobnosti z hlíny není takový problém – proto taky porád uvažuju nad Sodou a nějakým tím udělátkem na smyk. :)

                              0 0
                              • kOmE  

                                Podle me tam udelatko uz je, navic je tam jistota ze to neznicis jen tim ze dopadnes z vetsi vysky, coz se uz toho fritze zrejme jednou stane.

                                0 0
                                • baboon  

                                  Na tom asi něco bude. No s tím smykem asi nezbyde, než to zkusit, protože z NS mi neodpověděli a jestli se nemýlím, tak Baba-ji má rám 2012 a tam asi k pár změnám došlo. Jediné, co mě sejří, že už nejde sehnat v polsku v černý s RS monarch, ale jen s MZ Roco TST R pružinou, kteroužto asi prodám a pořídím vzduch.. Resp nějaká rada k prodeji toho tlumiče? Je po tom alespoň nějaká poptávka?

                                  0 0
                                  • kOmE  

                                    To MZ se asi moc dobre neproda, a Monarch se da sehnat za 6 tis.

                                    0 0
                                    • baboon  

                                      A sakryš, to jsem nechtěl slyšet :( Bohužel oni jiný výběr nemají (ani bez tlumiče) – tedy alespoň v té černé. Pak mají stříbrno-žlutou, ale to bych se stávajícími komponenty (černá vidle + ráfky s červeným eloxem) byl asi jako cirkus..:( Ale ten mají bez tlumiče – tlumič jsem myslel, že bych tam hodil Manitou Evolver ISX-6 – našel jsem ho za pěkných 5500. Nebo je to nesmysl, přecijen úplně moderní to není, ale recenze vcelku dobré.

                                      0 0
                                  • Baba-Ji  

                                    To by slo, koupit bez tlumaku a nahodit tam tohle:

                                    http://www.mojekolo.cz/…air-hlr-2012 a mohlo by to byt peckovni.

                                    Tlumic bude mit asi default prednastaveni kompresniho rozsahu, takze je vhodny pro prepakovani 1,75, Soda ma pomer 1,83, coz neni zase tak velky rozdil, to by mohlo fungovat.

                                    0 0
                          • jeniiiik  

                            Já na Crosmax SX kupoval koncovky v DE, tady zrovna byly nesehnatelné. Ale pokud máš 135, nebude složité podle nich nechat udělat širší.

                            0 0
                      • vojtechposmourny  

                        2008 byl ještě jiný rám s trochu jinou geo. Ale ta mo přijde u verzí pozdějších 2009–12 lepší. Pak je tam navíc x12 osa místo maxle.

                        Jinak problém s přílišnou linearitou byl spíš než problém rámu problém velké komory tlumiče – lze vyvložkovat.

                        Jinak od toho němce z odkazu mám současného Fritzze taky, je to ok.

                        Co se použití v parku týče, pokud by mělo být častější, hledal bych něco odolnějšího (pokud tedy nejsi muší váha). Už jsem viděl fota s prasklou zadní stavbou, vždy na jednom konkrétním místě. takže asi ne náhoda.

                        Ale mě na takové to xc ježdění kolem Prahy zatím drží (90kg).

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          Jak rikas, jiny rocnik ramu casto nese zmeny v geo, takze pokud je rozdil v generacich „stejneho“ ramu treba 2 roky, muzes mit prakticky dve rozdilne kola

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Jestli to je u Fritzze stejné jako u Sterea, tak naopak starší provedení rámu bylo méně progresevní.

                        Jenže na starší méně progresivní verzi rámu se dávala malá komora a na novější progresivnější verzi rámu se dávala high volume komora.

                        Tím ve výsledku byl novějším rám s velkou komorou progresivní méně.

                        Pokud se ale na novější verzi dala malá komora, tak tím jsi dosáhnul nejprogresivnější možnou variantu. Ale ani v téhle variantě nečekej žádnou extra velkou progresivitu.

                        Za mě je pro novější verzi rámu malá komora nutnost.

                        0 0
      • baboon  

        Koukám na něj, má na ebay i aukci, tak uvidím. Akorát má shipping jen D je až odněkud ze západu – kdyby byl v dosahu, tak už pro něj jedu ;)

        0 0
    • Baba-Ji  

      nic, nasel jsem pekneho Torqua, ale byl v L

      0 0
    • baboon  

      Tak problém NS Soda a přesmyk byl osvětlen od NS – není problém přesmyk namontovat, ale jeho rameno pak prý koliduje se zadní stavbou :(

      0 0
      • Baba-Ji  

        je pravda, ze na to jsem si daval extra bacha pri nastavovani horniho voditka napinaku

        0 0
      • kOmE  

        To by me zajimalo na co tam teda maji ty dve diry.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Tak v pripade tech dvou direk tam logicky ke kontaktu se zadni stavbou dojit nemuze, neb presmyk se hybe i s ni ;).

          Oni urco meli na mysli verzi Sody bez dvou direk, tedy montaz presmyku na sedlovou trubku.

          V tom pripade by mne o to vic zajimalo, co to je za zahadnou dvoudirkovou verzi, ktera tady ted koluje. Se jich muze Baboon rovnou zeptat, kdyz uz se s nema rozepsal :).

          edit: az ted jsem si to po tobe precet spravne, to by mne taky zajimalo, na co tam jsou

          0 0
          • Smazaný účet  

            jedno je jasne, kdyby tam nebyly, tak by chybely:)

            0 0
            • Baba-Ji  

              ted jsem si uvedomil, ze uz mne pomalu zacinaji chybet…

              …uuuaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaa

              0 0
            • kOmE  

              Holt kdo koupil 2012 verzi, musi si je dovrtat sam.

              0 0
          • baboon  

            Tak jsem se tedy rovnou v NS zeptal – díry byly na smyk, ale všechny fotky, které se s nimi vyskytují jsou fotky nějakého loňského prototypu – díry tedy nemá oficiálně ani loňský, ani letošní rám.. Jestli to bude mít budoucí netuším, to se nezmiňovali.

            „Yes, it's a old photograph of a prototype sample, these holes don't exist in current frames.“

            0 0
    • baboon  

      Tak to vypadá, že zkusím nechat nákup na později – třeba se objeví nějaká sleva (září?) a nebo něco na bazaru. Docela mě hodně zaujal Nukeproof Mega – kdyby šel sehnat 2012, tak ho beru hned, sice má zdvih 150mm, ale geo až pro 180mm vidli, takže to by bylo ideální – cenově jsem ho našel kolem 1000e, ale všude vyprodáno :( Nová verze má dokonce i těch 160mm, ale u té staré se mi líbilo, že je na tlumič 190/50, takže bych tam mohl ozkoušet i svůj a vybrat si..Nová už je na 216/63, ale asi to zase bude lepší přepákování. Tu se mi podařilo najít za 1250e, ale nevím, jestli to do toho dát, nebo ne. :/

      Samozřejmě kdyby někdo věděl o modelu 2012, tak beru hned :)

      0 0
      • mr.antik  

        1250 s tlumičem?

        0 0
        • baboon  

          píšou Rock Shox Monarch Plus RC3. Akorát asi bez hlavka :/

          0 0
          • mr.antik  

            tak to ale není špatná cena, plus ještě nějaký poštovný –

            akorát se to blíží k hranici, kde se vyplatí po prázdninách koupit Torque z outletu a rozprodat

            0 0
            • mr.antik  

              btw kdybys vzal toho černýho Gapstara, tak od vidle bych ti klidně pomohl :-)

              0 0
            • baboon  

              Asi to tak nějak vidím, tohle nejspíš není nejvhodnější doba na vybírání rámu – 2012 jsou všechny fuč, 2013 jsou moc drahý. :) Lyrik RC2DH byl muj sen, ale na druhou stranu dost nákladnej :)

              0 0
              • logoman  

                Torque je paradni, dnes si kupovat kolo tak ho beru.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  Presne takoveho, jak je na fotce jsem na par metrech zkousel ted ve stredu a i ten kratky vjem byl hodne dobry. Z vetsiny(vsech) kol se vzduchacem jsem dycky mel takovy prkenny pocit, tady z tohohle Torqua ne, bylo to pod rukama pekne zive kolo, zadna mrtvola, kterou clovek musi premlouvat do akce.

                  0 0
                  • kOmE  

                    Jestli to nebude tim tlumicem, to enduro co mam ja je s tim cane creekem taky uplne jinde nez s floatem. Kazdopadne tedn torque je paradni i na pohled.

                    0 0
      • kOmE  

        Starou megu uz sezenes jen v bazaru a navic ta nova je lepsi

        0 0
    • nksh  

      Trosku zneuziju vlákno – co si myslite o kombinaci AGang Cult + Durolux 160/120 + vložky do tlumiče? V linkage mi to hodilo cca BB +15mm a 66.6st hlavovej. Mam špičák za rohem a párkrát do roka bych se tam určitě zastavil, tak jestli to bude použitelné. Luxus dvou kol z prostorových důvůdů odpadá, proto hledám jedno co zvladne vše.

      0 0
    • baboon  

      Jedna otázka do pléna – koukal jsem ještě na zde zmiňovaný Carver ICB – je to hrozně zajímavý rám, ale nezdá se vám, že je 65° vidlice už strašlivě předkopnuté? Může se projevit tak malý úhel třeba v životnosti rámu v místě krku? I na těch fotkách mám dojem, že je to až moc. Například Nukeproof Mega má 66°, ale na fotce mi to přijde jako daleko méně natažené.

      Je fakt že já sám jezdím na kole s hlavovým 69°, ale trochu jsem to nakopnul vyšší vidlicí, ale na 65° ani 66° jsem to asi nedostal :)

      0 0
      • tonik666  

        A je to určitě všechno měřený bez sagu? Protože už jsem narazil na to, že výrobce uvádí obě varianty – bez sagu a s doporučeným sa­gem.

        0 0
        • Baba-Ji  

          prave, budes mit trosku nesymetricky nastavene SAGy a vsechny uhly jsou razem jinak(na jakemkoliv celoperu), takze bych z toho zase takovou vedu nedelal

          0 0
      • kOmE  

        Toho se neni treba bat. Zase to min trpi pri vetsich nerovnostech.

        0 0
      • mr.antik  

        asi jsem oldschool ale přijde mi to hrozně moc málo, zbytečný prodlužování kola a citlivosti. Z kopce určitě bez problému, ale na ostatní ježdění, technické výjezdy a roviny už to je na škodu, záleží co je priorita.

        Bude to trpět na dopadech přes zadní, ale rozdíl od 66 je minimální, to chce přizpůsobit techniku tak jako tak, to bych neřešil.

        0 0
    • baboon  

      A ještě jedna záludnost – hlavová složení – z toho jsem tedy ale totální jelen :( Když mám hlavovou trubku na 1.5 hlavové, lze tam nějak jednoduše dát 1 1/8 vidli? Našel jsem spodní kroužek jako redukci tapered, ale co s vrškem? A jaký je pak nárůst výšky hlavové trubky? Dalo by se to postavit tak, aby vyšel 180mm dlouhý krk, 130mm je hlavová trubka pro 1.5 hlavko a 35–40mm počítám na představec, takže stačilo by 10 – 15mm na hlavové + redukce?

      0 0
      • goofy  

        Dava se tam hlavove, ktere je redukovane z 1 1/2 na 1 1/8

        0 0
        • baboon  

          Neměl bys odkaz, prosím? Já jsem snad všude našel jen redukované tapered.

          0 0
      • kOmE  

        Dnes uz neni problem koupit redukovany hlavovy slozeni , treba cane creek ma na strankach pruvodce se kterym si vyber to co je potreba na konkretni ram s konkretni vidlici

        0 0
      • Baba-Ji  

        vetsinou je redukce z 1,5 na 1/8 vlozena primo v hlavku, takze ti nic navic couhat ani nemusi

        0 0
    • baboon  

      Zkusím ještě protlačit – nějaké zkušenosti s Merida One-Five-O ? 150mm s 12mm osou, to bych si asi uměl představit. Žádné pírko to také není (3.9kg s tlumičem – podle stránek). Dal by se na tom i nějaký bikepark? Zatím očumuju bazary, googlim u nás i v zahraničí a něco rozumného do 30k ne a ne sehnat.. :( Buď je to malé, nebo velké, nebo drahé :/

      0 0
    • baboon  

      Díky všem za tipy, nakonec se – i díky tomuto vláknu – ozval uživatel Jeniiiik, který rozprodával svého Torqua a vzpomněl si na mě (za což jsem mu neskonale zavázán :). Takže teď se v obýváku rodí torque, já si splnil sen a ještě mi zbylo na bublifuk ;)

      0 0
    • Elwing  

      Musím si postěžovat. Co si na takové ježdění má teď člověk vybrat? Chci 26 a nízký S rám a to je prostě neřešitelné. Jsem z toho tak zklamaná, asi si pořídím silničku, protože tomuhle sportu už odzvonilo.

      0 0
      • mr.antik  

        Reign X

        0 0
        • kesu  

          44cm dlouhá zadní stavba a k tomu v Sku 112cm rozvor při úhlu 67 stupňů. Takže zase dlouhý zadek a krátký předek :(

          0 0
          • mr.antik  

            neřek bych, se 170mm vidlí mi to přijde dost dobrá en geoška, je to na hraně, aby s tim něco člověk vyjel (zadní stavba je 435) a z kopce super. Jen je trošku nízko střed.

            Předek rozhodně neni krátký, žádný zapichování se nekoná.

            0 0
        • Elwing  

          Dík, ale chci zkusit něco jiného než maestro. Navíc jak píše Kesu, dlouhá zadní stavba a postavená vidle jsou věci, které mi za poslední roky na reignu začaly vadit.

          0 0
          • kOmE  

            S tou vidlici na tom neni tracer o nic lip a zadni stavba ma 430mm, to neni taky nejkratsi.

            0 0
          • mr.antik  

            Každopádně bych to Xko někde zkusil, ty hodnoty v tabulce třeba kecaj :-)

            Vidle při 170mm je položená dostatečně endurově (asi 66,5 teoreticky, prakticky jsem to neměřil protože nevim jak). S reignem co jsi měla to vůbec nejde porovnat. O dost delší, sjezdovější, k tomu super lehoučkej tuhej rám.

            Chápu to tak, že sjezďáka máš a tohle bude fakt na ježdění, ne na tlačení. Což už bych si se sjezdovější geoškou nedovedl představit, tohle je fakt na hraně.

            0 0
            • mr.antik  

              jinak je tam prostor i pro 180mm vidli díky hodně nízkýmu středu

              0 0
              • Elwing  

                180 vidli úplně mít nemusím :) Jinak nebude to na tlačení, i když párkrát jsem tlačila i silničku. XC výlety mě už bohužel dávno nebaví, ale nějakou 50+ vyjížďku 2× ročně by to zvládnout mělo.

                0 0
                • mr.antik  

                  Tak já tu 170ku tady na doraz asi nikdy nedostal, ale musim ji tam mít kvůli geošce. Ono i na to moje ježdění je to trošku předimenzovaný, ale je dobrý mít nějakou rezervu a na nic lehčího nedáš 36 vidli.

                  BTW rám s malým tlumičem do 3kg, fakt lehoučkej.

                  0 0
      • Kubiczech  

        Zrovna dnes jsem koukal na prototyp 66sick. Nízký je, ale netuším, zda bude i eSko.

        0 0
      • tomfree  

        Tolik řečí,kvůli tomu,že potřebuješ obhájit ty krajkové gaťata :-)

        0 0
      • mr.antik  

        Z levnějších na př. YT Noton, Radon Slide EN i když ten už není moc nízký

        0 0
        • Elwing  

          Já těm německým garážovkám už nevěřím. Po tom, co jsem si sedla na torqua. YT wicked jsem viděla a je pěkně nízký, ale nelíbí se mi :(

          0 0
          • mr.antik  

            hezkej není, spíš jako levná varianta když už člověk upřednostní prachy před vzhledem

            0 0
          • Baba-Ji  

            a co bylo s Torquem?

            edit. tak nic, už to čtu dole

            …co jsi měla za ročník?

            0 0
            • Elwing  

              2013, měla jsem M, kopala se do řidítek a když jsem kolo obkročila tak jsem skoro visela na horní rámovce. Postavená vidle, krátký, no prostě tragédie.

              0 0
              • Baba-Ji  

                já teda jen „objel pár koleček na parkingu“ na tom samém a přišel mně vpoho(i když teď nevím, jestli tam týpek nedal delší představec, páč se mu zdálo M krátké), ale jsem pravda trošku jiného vzrůstu

                0 0
                • Elwing  

                  tomu by nepomohla ani svěcená voda

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    dneska ráno jsem kámošce montoval pedály na tvé bývalé kolo, pěkné a hlavně HODNĚ lehké, to jsem koukal :)

                    …jen tak když jsem vzal za rodla, tak mně ani nepřišlo nějak výrazněji menší, než moje Soda (např. kámošovo Norco Six v S mně přijde menší, ale možná za to může ten delší představec na Reignu)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      No a Xko má o něco delší rám a k tomu lepší úhel vidle. Hmotnostně jsou rámy podobný, pak je to holt o komponentech.

                      0