Ráfky hookless rims bez háčku,lze vozit s duší?

41 nepřečtených
  • Brunox

    Ahoj,chci si objednat ráfky Mavic jenomže jsem při googlování narazil na názor že bezháčkový profil ráfku lze použít pouze pro bezduše.Je to pravda?Já chci vozit duše,bude mi ráfek s duší fungovat?Díky za pomoc..

    https://www.koloshop.cz/…1-cerna.html

    0 0
    • novas752  

      Je to loterie. Volnější plášť a nebo vyšší tlak může plášť vyzout. Řekl bych ideální čas přejít spolu s tim na bezduše…

      0 0
    • vysmátej bajker  

      bez problému. jen dodržovat doporučené tlaky.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Tak hlavně se nabízí otázka proč brát zrovna tento ráfek a ne raději něco ověřeného jako DT XR 391.

      0 0
      • Tomcat  

        Nééé… :-D za 14 dní už tady založilo několik příspěvku a vybíra ráfek takle se nikam nedostane…

        0 0
    • Mr.Duck  

      S kvalitnim plastem nevidim problem at tam das dusi nebo ne. Proc bys ale v rafku co je ready na bezduse vozil dobrovolne dusi mi ale neni jasny, to podporovat nemuzu :)

      0 0
      • Tomcat  

        Hodně lidi to tak dělá Protože bezdušový ráfek nebyl její výběr , oni kupovali neěaký kolo to samozřejmě bez duší nejde koupit. Duše sice možná je težší , větší valivý odpor , ale jistá servisní jistota.....

        0 0
        • novas752  

          Kolo bez duší koupit jde. Například Trek Procaliber je už z výroby bez duší.

          Servisní jistota že budeš muset řešit každý prd co projde skrz plášť? To ano.

          0 0
          • Singlespeed  

            Ty děláš, jakoby průměrný biker s duší defektil minimálně třikrát za vyjížďku :-).

            1 0
            • Tomcat  

              Jednoduší nafouknutí, vyšší tlaky (pokud to dovolí ráfek) a snadnější oprava a rychlejší oprava v polních podmínkách. I jen jeden defekt zkazí vyjížďku.

              0 0
              • Singlespeed  

                Pokud jsi tak choulostivý jedinec, že ti jeden defekt zkazí vyjížďku, tak si dovolím předpokládat, že většina lidí je poněkud odolnějších a nějaký defekt jednou za čas mají v paži ;-)

                0 0
                • Tomcat  

                  To není o choulostivosti :-D jednoduší a rychlejší je prostě tam vrazit duši než opravovat na místě bezduši.

                  0 0
                  • novas752  

                    Jo, kdežto vrazit do pláště knot a znovu nafouknout je hrozně složitý a zdlouhavý… Na rozdíl od duše kvůli tomu ani nemusíš vyndavat kolo z rámu/vidlice. A s hračkama typu Dynaplug Air máš takhle defekt opravenej do 15 sekund a pokračuješ.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Tady není a diskuze o tom, že to nejde, ale že stále je dost lidí kteří si před módním diktátem nesednou na prdel. Pamatuju jak Kastar dostával psotník když zjišťoval kolik lidí mělo v Crossmaxech duše. Vzdyť to chce jen extra ráfky, extra pásky, extra pneu, extra tmel, extra lepení, extra pumpičkou/bombičku… a nakonec je to ještě těžší, menší tlaky… …než lite plášť a lite duše. Děkuji za ten rozdíl několika tisíc si to raději párkrát sundám a ne jsem sám :)

                      Trochu mi to připomíná víru v 29ky

                      0 0
          • Tomcat  

            Tak že jinak… To že něco má bezduše není důvod aby si koupili jiný kolo když je nechtěj, ale důvod aby tam dali duši. Mnoho lidí na to dlabe a zařídí se po svým. To se týká mnoha i další komponent který si změní podle sebe.

            0 0
    • Nikiller  

      Bez problémů. Tedy případě, že použiješ TLR pláště. Což jsou ale dneska skoro všechny.

      Nicméně jak píšou ostatní, dává určitě smysl přemýšlet o přechodu na bezduše, jelikož je to jinde a co do údržby je to naprostá hračka.

      Já třeba jezdím bez duší (taky hookless ráfky) sezónu a na zimu, kdy na kole moc nejezdim, nahazuju duše (aby mi to tam nehnilo :) )

      0 0
      • popokatepetl  

        to musí být na jaře paráda vytahovat duše z pláště, kde bylo předtím mlíko :-) Zimu odjezdím na mlíku co tam je z léta, na jaře dám nové a pokud neměním plášť tak je tam do zimy.

        0 0
        • Nikiller  

          Naprosto bez problému.

          Jde o tomu dát na podzim aspoň pět minut a to mlíko z těch plášťů umýt. :)

          0 0
          • novas752  

            Nebo neřešit a jezdit na bezduších i v zimě, nikdy jsem s tím neměl problém.

            0 0
      • LM  

        Taky jsem teď v zimě nahazoval na hookless ráfky pláště s duší. Ale jenom proto, že Ice Spikery Pro s LiteSkin bočnicí jako bezduš už zkoušet nehodlám :-). Předtím se mi s LiteSkin nepodařilo najít rozumný provozní tlak – buď se to žvejkalo, nebo odskakovalo – potřebuju prostě pevnější kostru.

        0 0
    • Brunox  

      Čaute, vozím duše tubolito a jsem s nima spokojenej.. Proto provoz s duší..

      0 0
    • Brunox  

      Bezdušový provoz vůbec neřeším,v tom mám jasno.Lehoučky Tubolito vozím dvě sezony a zádný defekt!Plášte Racing Ralph+Racing Ray.Provoz s duší je pro mě jednodušší:-))

      0 0
      • tsunami  

        Sem myslel, že nejezdíš, když už pár týdnů pořád řešíš ráfek co tě unese :-D

        0 0
    • Brunox  

      Reším přepletení,protože aktuální ráfky jsou 9let staré a zadní je bouchlej..

      0 0
    • Lišák  

      Oživím téma

      Jak jste spokojeni s hookless ráfky na bezduších? Nejsou problémy s nahazováním? Nebo vyzutím při jízdě?

      0 0
      • Nikiller  

        Za sebe musim říct, že absolutně bez problému. Na druhou stranu, proti hooked ráfkům nevidím moc rozdíl. Možná se mi zdá, že při nasazování si plášť líp sedne. Ale to je tak všechno. JInak v poho. Ale je teda pravda, že jezdim XC s tlakama kolem 2barů, takže otázka vyzouvání se mě asi ani moc týkat nebude :)

        Jezdim ráfky s vnitřní šířkou 26mm a RacingRay/Racin­gRalph 2.25 pláště

        0 0
      • LM  

        Jsem spokojen, jak to nemá „háčky“, tak je plášť trochu víc roztažen a přijde mi stabilnější (ráfky Arch MK3).

        • Nahazuje se mi to mnohem lépe než na užší SRAM ROAM 30 ráfky s háčky, které ale mají poněkud nešťastný asymetrický profil ráfku (jedna strana jde trochu hůř).
        • Nikdy jsem nevyzul ani neufoknul (ale to bude spíš tím, že vozím rozumné tlaky:-)).
        0 0
      • Mr.Duck  

        Vice mene o tom nevim. Ten hook nehraje velkou roli tudiz ani to ze tam neni normalne nijak nezaregistrujes, krome toho teoreticky vetsiho roztazeni gumy ale to jsou zanedbatelny cisla.

        0 0
      • novas752  

        Neřešim a jezdim, takže asi v pohodě. Nahazování je úplně stejný, zapadnutí pláště do ráfku je asi i snažší, za jízdy se to nevyzouvá, ale to je spíš tím ochranným vroubkem mezi patkou a žlábkem, než hookless patkou.

        0 0
      • orm  

        Na MTB ok, ale pokud chces treba na gravel vozit vyssi tlak, tak radsi hacky. Mne uz to jednou vyskocilo pri nafukovani.

        0 0
      • Micey  

        Já sem spokojenej.. znejistěl mě akorát prodejce, když jsem se ptal na to, jestli jsou nějaký doporučený gumy. Že to prej mám zkoušet.

        Nicméně nazutí v pohodě, jízdní vlastnosti též. A vypadá to na gravelu drsně, 35mm karbon ráfek:)

        0 0
    • Brunox  

      Cau,myslíte že má vliv na nárůst válivého odporu šířka řáfku?Respektive přechod z 20mm ráfku na 25mm?Když stejnak jezdím na 2bary a mám 110kg,plášt se stejnak rozplácne ne..Ptám se protože nevim jestli je to tím že nejsem po zimně rozježděnej a nebo narostl valivý odpor.

      0 0
      • novas752  

        Tipoval bych první možnost. :)

        Asi tam nějakej malej vliv bude, ale dost zanedbatelnej.

        0 0
      • JakeF  

        Valivej spíš klesne, aerodynamickej spíš vzroste… Ale oba efekty jsou tak o řád menší, než co udělá nerozježděnost po zimě.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.