• L30NTh

    Zdravím, mám staré kolo, na kterém občas vyrazím do hospody (na limonádu nebo nealko samosebou) a chci tam dát V brzdy místo stávajících.

    Můžu tyto brzdy:

    https://www.cyklonemcik.cz/…ke-dural-evo

    umístit na kolo na obrázku (mám stejný typ) – myslím, jestli mi budou sedět do návarků.

    Díky

    0 1
    • Tomcat  

      Děkujeme za informaci.....

      0 0
    • cyklista86  

      Krome plastu a retezu do takoveho kola nevrazej ani korunu navic. Nevyplati se to. Tohle urcite brzdi dostatecne. Tak to tak nech a radsi setri na nove..

      0 2
      • L30NTh  

        Právě že to brzdí hodně blbě. Zkusím si s tím pohrát. Projel jsem se na něm z nostalgie, najezdil jsem na něm tak dvacet tisíc kilometrů. Jinak na něm už deset let nejezdím. Chtěl jsem ho dát lehce do pucu.

        Na nové mám vyděláno, jen nevím, co vybrat. Tam mám rozpočet 40–60, podle toho jestli koupím HT nebo FULL.

        0 0
        • cyklista86  

          Tak to musis vedet sam jestli jezdis v takovem terenu, ze je potreba full.. :) Kazdopadne 40–60 tisic na fulla moc neni..

          0 0
        • pepek  

          Můžeš ještě zkusit posilovač Mění to přepákování podobně, jak ten plochý úhel, který tady popisoval Jakobo.

          0 1
    • va-bo  

      Akorat paky budes muset taky vymenit.

      0 0
      • kubad  

        V odkaze má:

        kompletní sada přední + zadní čelisti + brzdové páčky, výška čelistí 105 mm , lineární pružiny, včetně gumiček, šroubů a vodítek, materiál Al hliník,

        0 0
    • kubad  

      Ano pasovat to bude ještě lanka bovdeny a koncovky

      0 0
    • Jakobo  

      Nechal bych tam cantilevery, ale vymenil bych spalky za nove. Doporucil bych Koolstop Eagle (daji se sehnat obcas i levne) nebo jine kvalitni spalky, v nejhorsim aspon vicebarevne BBB. A potom, to je nejdulezitejsi, vyhodit to debilni kolecko s lankem, kde se neda nastavit uhel a dat misto nej tu spojku jaka je na fotce, navic nastavit na co nejvetsi uhel, aby spojka byla co nejblize ke kolu. Pak to bude brzdit podstatne lip a na tu hospodu rozhodne dostatecne.

      Ty Alhonga za 300 Kc komplet predni zadni na tom lip nebudou co do brzdneho vykonu, navic vakl budou mit uz z vyroby, nedaji se poradne ani nastavit.

      Tady je fakt kamen urazu, ze Author daval na spojeni leve prave to lisovane kolecko s lankem, ktere je prilis dlouhe a brzdna ucinnost pak byla hodne bidna. Stare lanka si nech na spojeni prave a leve brzdy a dej nove bowdeny a lanka. Do toho kola se naopak investovat vyplati, dat jej do pucu, pac tyto kola jsou pomerne spolehlive a pri trose obcasne pece tyto kola preziji desetileti. Je na ne spoleh, pac tam se fakt nema co podelat, takze tyto kola z 90. bych az tak nezatracoval.

      3 2
      • Alojs01  

        Vzhledem k cene tech brzd, co poslal odkaz, mi prijde jednodussi a asi i levnejsi reseni vymeni cele brzdy, vcetne tech bowdenu :-)

        0 0
        • Jakobo  

          Ja nevim, jestli jsi nekdy mel v ruce tyto uplne nejlevnejsi V brzdy. To je na mile daleko od nejake te nizsi tridy jako Alivio, Avid SD 3, ktere jsou funkcni. Navic po par mesicich vakl jako krava, brzda vycvachtana do strany, zareza na cepu.

          Ale pokud neudela nic jineho, nez ze da nove spalky a pokusi se nastavit lepsi ucinnost tak uz to samo zvysi brzdnou silu klidne 2×. A jeste pro nekoho nepodstatny detail, Vcka zerou rafky mnohem rychleji nez kantiky.

          Nejaka teorie o cantileverech tady https://www.sheldonbrown.com/…eometry.html

          https://www.sheldonbrown.com/canti-trad.html

          0 1
          • Alojs01  

            To nemel, takze souhlas, spalky rozhodne pomohou hodne.

            Ohledne zrani rafku, mam jeste 2 kola na veckach a rafky jsem menil naposledy pred 8 lety. Kola slouzi prevazne na zimu a spatny pocasi s najezdem cca 2tis rocne. Takze to nebude tak horky. Spalky menim co 3 roky.

            0 1
            • Jakobo  

              Kdyz jsem jeste jezdil s Vckama, tak rafky daly nanejvys 2 roky. Nejvice dostaly na prdel behem 3 mesicu tuheho zimniho provozu, to doslova mizely pred ocima. Sul, snih, minusove teploty. V lete bez problemu. Jezdil jsem celorocne do prace, jedna cesta nejprve 18 km, pozdeji 16 a ke konci uz jen 8 km, celkem teda asi 6000 km za rok, takze 12 000 za ty 2 roky. Ted to mam do prace 13 km, ale jezdim na kole s torpedem, je to parada a asi jeste lepsi jak kotouce. Spalky na Vckach jsem mival nejake Koolstop, cervene zraly o neco vic jak losos. Porad, obyc cerne spalky by sezraly rafek za tyden a to i v lete. Krome toho cantiky mam dodnes na cestovnim kole a pak jeste na 2 dalsich. Menit nehodlam, pac kantiku se netreba bat, musi se fakt jen seridit ta paka nebo co to je a potom dat kvalitni spaliky, nesetrit a koupit nejlepe ty Koolstop Eagle. Takze zkusenosti mam celkem bohate, konecne asi jako vetsina, co zazila MTB v 90. letech (to jsem mel podobne kolo jak zakladatel, nejaky Author).

              0 2
          • yorg  

            V prvním odkazu jsou zmíněné brzdy Shimano's XTR and XT V-Brakes. Mám prakticky stejné ale jiné značky a u zadního kola mi pořád levá čelist má snahu přibržďovat. Aby to nebrzdilo musí být levý špalek úplně bez podložek a i tak je to na hraně a špalek si občas škrábne o ráfek. Součástí páky je sice pružina, která by měla páku odtlačovat od ráfku, ale vymezovací šroub je na doraz a více páku odklonit neumím protože do ní tlačí zleva oblouk s bowdenem.

            Dá se s tím ještě něco dělat mimo koupit nové brzdy?

            0 0
            • novas752  
              • Přesvědčit se že je kolo správně upnuté v rámu (velmi často to lidi maj upnutý trochu nakřivo = obě patky nejsou správně sedlé na náboj, nebo se páky rychloupínáku opírá o rám/vidlici = upínák není utažený.
              • přesvědčit se, že je ráfek vycentrovaný na střed náboje (kolo tam nasadíš opačně, okolo zadní stavby budou stejné mezery jako když je nasazené správně).
              • zkontrolovat že je bowden k zadní brzdě dostatečně dlouhý a umožňuje levé čelisti volný pohyb, ujistit se že v něm ani v kolínku lanko nijak extra nedrhne (velmi často tam nateče voda a zarezne to)
              • vyčistit a namazat oba čepy na kterých čelisti sedí, dotáhnout šrouby.
              • ujistit se, že jsou zarážky zkrutných pružin na čelistích nasazeny ve stejných otvorech v rámu (většinou jsou okolo čepu 3 různé dírky, většinou jsou zarážky nasazené do prostředních, v těch vrchních budou pružiny působit silněji, v těch spodních slaběji)
              2 0
            • DaSnail  

              Môžeš skúsit nasadit lavú pružinu o dierku vyššie jak pravú a šróbikmi doladit.

              0 0
              • yorg  

                To už mám na maximum včetně dotažení stavěcího šroubku. Všiml jsem si ale (podle bodů výše), že je kolo mimo osu. Když ho ale ustavím přesně do osy, tak se levá strana brzdy opře rovnou o ráfek a nedá se to už nijak upravit. Možná křivá zadní stavba?

                Momentálně nemám čas se tím více zabývat a nechám to být ať to funguje do konce sezóny alespoň v rozsahu, v jakém to je. Až bude čas, tak obě brzdy sundám a zkusím porovnat přední a zadní a možná se to po namazání srovná.

                0 0
    • L30NTh  

      Včera mi zablokovali účet na 24 hodin. Tušíte někdo proč? Příspěvky jsem měl jen v tomhle tématu.

      0 0
    • orm  

      Podobne jako ostatni. Ano muzes, ale tech 600kc za dva pary brzd s pakama bych dal jinam. Kup nove spalky a dej nove lanka a bowdeny. Jsi na polovine a bude to brzdit stejne nebo lepe nez ta levna vcka.

      0 0
    • mykovec  
      1. Brzdové čepy jsou univerzální, na V-brzdy OK
      2. I základní V-brzda od Shimana (Alivio) bude brzdit daleko líp než kantíky, ikdyby měly špalky za milion. protože fyzika…
      3. Páky na kantíky a V-brzdy nejsou kompatibilní, existuje nějaká redukce, ale je dražší než páky. Pokud páky necháš a vyměníš jen čelisti za Včka, tak se dobře pojisti, protože je to tak ostrý, že to překoná nejednu kotoučovku, ale nejde to moc dávkovat :-) Páky stačí Alivio, lepší jsou základní Avidy, i Sunrace páky jsou použitelný. Oproti Aliviu kde je stavěcí šroub bowdenu z plastu, je ten šroub ze slitiny hliníku (Avidy též slitina) a nemá tendenci k destrukci při opravdu silném stisknutí pák.

      4.Ty brzdy v odkaze vypadají jako Tektro, což není úplně marný, ale Shimano je lepší

      5.Ten nosič tam těm V-čelistem možná bude zavazet

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.