• Kalic

    Máte někdo zkušenosti s ráfkem Remerx Rio? Chci zaplést levná lehká kola pro cross a uvažuji o použití tohoto ráfku. Nikde jsem zatím nenašel nějaké praktické zkušenosti. Je extrémě lehký, má mít 408g při rozměru 622, ale je použitelný aspoň na tu crossku? Planuju dráty DT 2mm, pláště s šířkou 42.

    0 0
    • Vilém  

      Je to novinka, takze ti tezko nekdo neco rekne. Kdyz to vidim, kolik vazi, tak bych se tomu obloukem vyhnul.

      Mel jsem na prednim kole 29ky dany Magic, ktery je tezsi a byla to desna zvejkacka.

      To dej radsi ztencovane draty a k tomu o trochu tezsi rafek.

      0 0
    • jasopeto  

      rio 29 s nitmi (cca 420gr som navazil) mam na prednom kolese (s DT 2mm) cca od januara. zamer bol lacnejsie a lahsie koleso na trening na zimnu celopevnu upravu mojho HT. cize som ho jazdil celu zimu a jar na pevnej(!) karbonovej vidle, pricom rozbitemu terenu som sa moc nevyhybal, napr. dva vikendy v beskidoch ;) a rozhodne nie som ziadna musia vaha (85). potom mi doma pribudol trail bike (zdvih 120mm), koleso dalej funguje tam, bezdusovo s NN a pravidelne dostava dost nazrat. tri dni pred salzkou sa mi pokazila lefty, tak som obul pevnu vidlicu a rio ma tak za sebou uz aj a-strecke na fullht :) zatial ten raf funguje bez zavahania, este nebolo treba centrovat, som s nim moc spokojny.

      0 0
    • Talaj  

      Záleží, kolik vážíš a na jaký tlak budeš foukat. Pokud vážíš do 75 kg a budeš foukat tlaky do terénu, nebudeš mít pravděpodobně problém.

      Pokud máš nad 90 kg a foukáš jak silniční galusky, tak se ten ráfek rozletí na dva kusy pod prvním kamenem :-).

      Dva roky zpět jsem si koupil 26 Magicky s Al paprsky, protože na to všichni tak nadávali, musel jsem to vyzkoušet :-). Mám na nich najeto asi 6000 km a ještě jsem na ně co se údržby týče nešáh. Za těch pár korun co to stojí jsem příjemně překvapen. Ale mám 70 kg max a foukám balóny na nízké tlaky.

      0 0
      • Talaj  

        Ještě k té krosce bych možná zvážil galuskový ráfek. Je celkem lehký, levný, pevný, ale zase galdy jsou drahé.

        0 0
    • vpa007  

      Zdar, čas na refresh tématu… mám doma na HT 26" zapletený Mavic Crossride a ten má téměř probržděný ráfky.. tak jsem si říkal, že Véčka dám do šuplíku, koupím mechanický kotouče (už se nějak řeší) a k tomu si udělám radost a napletu nový ráfky (ano, je to zbytečný a na V-ráfkách to klidně můžu dojezdit… zvlášť když možná na jaře plánuju celopéro a z HT udělám „zimáka“… ale to je jiná písnička).

      Takže myšlenka: přežijou RIA zapletený na drátech 2mm x 32 moje brouzdání po krajině, když má 95 kilo a občas sjedu nějakou tu skalku, schody a jiný blbosti?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A co teď, pane Lorenc, uvezou mě?

        0 0
      • Vilém  

        Vpredu asi jo, vzadu bych, na skoro 100kg, 360g rafek neriskoval. Navic ma jen 17mm.

        0 0
      • mr.garisson  

        To tam raději zapleť Fastdisc, pokud to má být Remerx. Jsou vcelku nerozbitné. Pokud je nába 36 děr, tak to bude sice těřítko, ale spolehlivě podrří těch tvých 100 kg.

        0 0
        • Kubiczech  

          Nerozbitné jsou tak do pěti tisíc najetých kilometrů. Po dosažení této mety dříve či později podélně prasknou. Zadní ráfek s metrákem živé váhy takřka jistota. Vyzkoušeno.

          0 0
          • Carloss  

            +1 Nerozbitné jsou patky, ale podélně mi praskly oba ráfky

            0 0
          • mr.garisson  

            Za ty prachy je to vcelku slušná výdrž. Se svými 68 kg jsem je trápil několik sezón a nájezd měly hrubě přes 7 tis a byly jak nové. :) Kdybych neprodával celé kolo, tak na nich asi jezdím ještě dnes.

            0 0
      • Evilcleaner  

        vysral bych se na to, zaplétal jsem je sice na wcs drátech ve 26'' pro dítě, ale je to hrozná žvýkačka.

        0 0
      • vpa007  

        OK, tak si ty RIA asi nechám rozmluvit a „nechám si je v záloze“ až budu stavět kolo klukovi… podívám se po něčem jiným… aktuálně mám Mavic CrosLand (omylem sem se sekl, když sem původně napsal CrossRide), a ty se za posledních 5let ani nehly… nadruhou stranu nechcu kupovat nějaký těžítka, páč to pak úplně ztrácí kouzlo a můžu tam nechat ty prošoupaný ráfky od Maviku… ale ten FasDisc zní docela dobře.. mrknu na něj. Dík.

        0 0
        • Carloss  

          po zkušenostech bych se na Remeše vykašlal úplně..

          0 0
          • maajkee  

            Na druhou stranu low-edn ráfky jako Sting, Fastdicc, Hurry jsou držáky, zapletl jsem jich desítky a žádný problém. Silniční Rapid ráfky jsou taky v cenové hladině jedny z nejlepších oc se dá sehnat. Takže něco je fajn a něco ne, chce to trochu přemýšlet a 80, 90 kilovýmu typovi nezaplejtat papírový ráfky jako Magic nebo XCO Rio, XCO Rio pro děti, ženy a mládež OK :)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jenomže kdo ti dneska zakruží ráfek na zakázku? Třeba na ty obří historický kola?

            Sem mluvil s takovým jednim jezdcem na tomhle kole.

            Říkal, že v remerxu žádnej problém.

            Pochybuju, že ti v Mavicu budou dělat průměr ráfku na přání.

            A ještě k tématu. Šel bych do Dragona. Je to létama prověřená klasika za rozumný peníze.

            0 0
            • Deathwing  

              Kdyz uz je tu zminka o velkych kolech, daj se snadno sehnat plaste a duse velkych rozmeru? Na eshopech jsem nikde nic nenasel, maximalne 36er na zahranicnich.

              0 0
        • Pán z Dubu  

          Jestli FastDisc, tak k němu na zadní kolo MasterDisc – má festovní patky, je tříkomorový a léty prověřený. Bohužel mají „retro“ vnitřní šířku 18 mm. Hurry je 21 mm – MTB gumám je na tom líp.

          0 0
        • vpa007  

          Mno.. možná bude všechno jinak… včera sem koukal na ty Maviky, co mám doma a ráfek i nába jsou na 24 špajchen… což se standardníma WTB ani Remerxama nejde dohromady, takže myšlenku na vypletení diskovýho ráfku nechávám bejt a na kole prostě zůstanou jetý věčkový ráfky ;-)

          0 0
          • Vilém  

            Tos chtel menit jen rafek? No tos mel rict driv:)

            I remerx by ti to navrtal na 24 der.

            0 0
            • vpa007  

              no psal sem to o pár příspěvků nahoře ;-)… každopádně „zakázkový navrtání“ možná vrací Remerxe zpět do hry se FastDisc nebo MasterDisc… no ještě uvidím ;-)

              0 0
              • Vilém  

                A draty budes resit jak? Budes doufat, ze ERD je stejne a vyjde to?

                0 0
      • maajkee  

        Kdybys chtěl, tak tam mám v pěkným stavu nějaký jetá zapletený mavicy s nábama Deore na kotouče 6 děr, 26" Dráž jak za pětikilo by nebyly.

        No a kdybys chtěl tak nějaký mechaniky, mám tam jedny plonkový Avid BB5 i s pákama Avid :)

        0 0
        • vpa007  

          zdar… právě Avidy BB5 (třmeny) jsem tady koupil na bazaru, páky mám véčkový XT a kámoš mechoš říká, že to pude.. tak uvidíme. Nicméně do HK jedu na víkend, tak si tu zajímavou myšlenku nechám projít hlavou ;-)

          0 0
      • mmm.edia  

        105kg, XCO-RIO 27.5, 32 drátů, dráty Ritchey WCS Logic 1.8/1.5mm, Novatec náboje ze sedmistovkové řady, hmotnost páru 1550g. Ráfek je vážně měkčí, po vycentrování a dvou zkušebních jízdách jsem si řekl, že ho naležato promačkám a dotáhnu dráty a udělal jsem ±4mm vlnu. Nicméně po dotažení je vše OK, používám to na šotolinu a stezky na kole s pevnou karbonovou vidlí. Se skalkou a schody bych to na něj asi nezkoušel, ale pro fitnessútrek a lehčí XC je v pohodě.

        Ještě bych doplnil, že pokud někdo touží po lehkém ráfku s masivnějším profilem, jde hezká kola vyplést na těchto ráfcích. ERD sice výrobce uvádí jiné, je to tím, že tam není onýtováním otvorů, výška ráfku je jinak stejná, délka drátů vyjde optimálně cca o 1–1.5mm méně, pokud někdo RIA má a chce udělat přepletení, tak mu dráty asi použít nepůjdou, pokud je na RIO neměl trochu utopené.

        0 0
        • maajkee  

          Ale RIO lze objednat jak bez nýtů tak s nýtem, já zaplétám radši nýtované. A na 105kg bych si teda fakt netroufl, ono to chvíli vydrží, ale proč riskovat při takový hmotnosti jezdce pro pár gramů navíc.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Ani ty dráty nejsou na 105 kg – s Rio ráfkama to je dětská sestava.

            0 0
          • HansK  

            Vidím, že s tím máš zkušenosti. Mohl bych se proto zeptat, jak se liší varianty ráfku RIO bez nýtů a s nýty? Tedy kromě absence nýtů, samozřejmě. Mají rozdílný váhový limit? Nebo proč vlastně dělá výrobce tyhle dvě varianty?

            Díky

            0 0
            • Vilém  

              Lisi se nytama a tim padem vahou.

              S nyty by mel vydrzet vic. Ale on stejne praska zevnitr, takze tam nyty nehraji roli:)

              0 0
        • Hnoj  

          105kg, XCO-RIO 27.5, 32 drátů, dráty Ritchey WCS Logic 1.8/1.5mm, Novatec náboje ze sedmistovkové řady, hmotnost páru 1550g.

          Vždy, když čtu něco takového, musím si pak hned vyměnit trencle. Začínám chápat, proč mi denně chodí, tolik naprosto absurdních dotazů na výplety :-D

          ERD sice výrobce uvádí jiné

          Remerx uvádí ERD úplně jiné, úplně u všeho…Tipnul bych si na momentální zaostání v měření :-D

          0 0
          • maajkee  

            Tam je problém, že ERD se liší u kalíškovaných a nekalíškovaných ráfků, ale pravda u Remerxu to nesedí uplně ani u jednoho, taky by mě zajímalo jak to měřej :)

            0 0
        • jIrI___  

          Ta hmotnost je reálná zvážená?

          0 0
    • Trampi  

      Máte někdo Ria 29 ? Právě jsem se je chystal koupit, tak se ptám dobrá volba ? Poraďte někdo kdo je jezdí, nebo jezdil Vážím 77kg. Díky všem za případnou radu.

      0 0
      • Hnoj  

        A co očekáváš od ráfku, který má šířku jako silniční?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.