• milan.v

    Právě přichází první konkurenční zařízení na trhu pro Garmin Varia Radar, a to nečekaně od Brytonu – Gardia R300.

    Zatím jde o vypuštění v rámci veletrhu Eurobike 2022, který se nyní koná ve Frankfurtu, budu sem postupně dávat další získané informace.

    • 130 éček,
    • výdrž větší než Varia Radar,
    • módy svícení prakticky stejné jako Varia Radar,
    • montáž do stávajícího držáku od Garminu by měla jít také.
    3 0
    • KRoser  

      Vypadá to parádně, konečně nějaká konkurence pro nenažraný Garmin :). Snad to bude i dobře fungovat.

      1 1
    • orm  

      Chce to zjistit, zda to bude umet „smart“ funkce a pujde to pripojit do light network u garminu (nevim zda nekdo jiny ma podobnou funkci). Pokud ne, tak to konkurence neni :-).

      0 0
      • KRoser  

        To je taky pravda. Na první fotce jsem si ale všimnul dole toho nápisu s hvezdičkou.

        *Not including brake light and radar warning light features

        To myslím zní hodně nadějně, že to smart light network podporovat bude, ale uvidíme.

        1 0
      • milan.v  

        Neboj, zatím nevíme, ale brzy se to dozvíme…

        Vypadá to ale, že ti dva to tam viděli poprvé, takže si budeme muset na kvalitní recenzi počkat…

        1 0
      • easton  

        Tak co se týká připojení do light network u Garminu, tak to umí třeba i světla od Bontrager. Jedno přední používám a funguje spolehlivě. Otázkou je jestli k tomu nemusí Garmin Bryton radar „připustit“

        0 0
      • blue  

        It paired up just like a Varia Radar as both an ANT+ cycling radar unit and a connected bike light unit.

        kromě toho je další radar od Magene

        https://www.dcrainmaker.com/…r-units.html

        2 0
        • milan.v  

          Jo, vypadá to čím dál tím lépe…

          0 0
        • virtualcop  

          Tak hlavně je super, že je potvrzeno, že Bryton i Magene používají proprietální ANT+ a BT Smart protokol, tedy že funkčně by to mělo být připojitelné k jakýmkoliv cyklopočítačům, které radar umí. A předpokládám, že tedy po doplnění specifických kódů pro tyhle přístroje s tím budou umět pracovat i IQ App doplňky.

          BTW: ten Magene se mi líbí nejvíc (design, přítomnost „brzdového“ módu), ale zase má maximum „jen“ 20 lumenů, což jsou hodnoty vcelku obyčejných „blikaček“ – z kilometru a půl (jako Garmin Varia) to asi vidět nebude :)

          0 0
          • orm  

            Coz je dobre. Jet nebo jit na cyklostezce za nekym kdo ma zapnutou blikacku na radaru je peklo. Bohuzel uzivatele hloupych cyklopocitacu (cti ne garmin) nemaji moznost si nastavit blikani jen, kdyz radar detekuje vozidlo. To je za me fail toho radaru.

            1 4
            • koko0925  

              Asi nepamatuješ, ale když jsme vozili radar od Garminu v první verzi, tak jediná výtka byla, že to moc nesvítí…

              0 0
              • orm  

                To si fakt nepamatuji :), ale ted hned poznam, ze ma nekdo radar :)).

                0 0
            • virtualcop  

              Ano, pokud má někdo 515 naplno, je to samozřejmě obtěžující, pokud jedeš přímo za ním. Proto alespoň ten Peloton mod. Osobně se divím, že Garmin nezapracoval na více módech nastavení intenzity (elektronika k tomu je, problém by to nebyl, to zapracovat do firmware – ideální by bylo si moci zvolit třeba ze tří intenzit v každém módu).

              Nemyslím si, že můj cyklopočítač je „hloupý“ oproti Garminu (minimálně po stránce funkční a jednoduché navigace bych to viděl skoro naopak :) ). Mám možnost si konkrétně vybrat na počítači jednoduše stažením roletky režimy – stejně jako u Garminu v základu. Co nemůžu použít a nastavit si, je specifické chování diody radaru jako reakci na detekci auta – to jde jen v těch IQ doplňcích pro Garmin. Pokud by tohle šlo nastavit třeba tou Varia aplikací a „nastřelit“ to do radaru, který by to pak v nějakém „custom“ režimu používal, bylo by to samozřejmě ideální.

              Zase někde specificky v mlze nebo naopak za silného slunce na silnici je vysoká intenzita toho svícení přínosem – 20 lumenů (u Magene) není úplně moc za těchto podmínek ideální.

              0 0
              • orm  

                Chodim se v podvecer projit po takove 1.5km dlouhe rovne stezce a je to peklo. Netusil jsem, ze karoo ma ekvivalent light network, vim, ze wahoo to nema. Moznosti te iq aplikace smart lights jsou skoro nekonecne.

                0 0
                • virtualcop  

                  Karoo ekvivalent Light Network umí – umí radar a jeho ovládání režimu, protože na to je ten proprietální protokol, kde jsou asi ty režimy přednastavené. Stejně tak umí ovládat ANT+ světla (od Garminu, Bontrageru a dalších značek) protože to je opět implementace ANT+ světel. Nemá a neumí implementaci IQ aplikací, tedy další nastavení možné není.

                  Největším problémem u světel, blikaček a radarů nejsou toliko jejich funkčnost s počítači, ale debilita či absolutní neohleduplnost lidí, kteří je používají – věř mi, že debil, který pálí svých 2000 lumenů čiré optiky ještě natočené kuželem na kilometr deleko na cyklostezce mne štve rovněž úplně maximálně.

                  0 0
            • milmat  

              Neumí to out of the box, ale se Smart Bike Light jde i toto dobře vyřešit.

              0 0
              • virtualcop  

                Jasně, pokud předpokládáš, že jedinej kompjuter na řídítkách je Garmin s IQ App :)

                0 0
          • sohaj  

            Bryton má mit brzdovy mod taky.

            0 0
          • milmat  

            Megene: Brzdové světlo je celkem k ničemu, malý výkon LED a cenově (to platí pro oba konkurenty) to zase není až tak levnější než Garmin. Nehledě na ten pootočený quarter mount. Pak tu asi stále může být problém s patentem Garminu :-).

            Ale konkurence prospívá.

            0 0
            • virtualcop  

              Brzdové světlo (pokud je to vyladěné opravdu dobře) není například ve městech na dojíždění úplně blbý nápad. Už jen z logiky řidičů, kteří na náhlé intenzivní rozsvícení zadního světla/blikačky reagují. Ceny stanoveny nebyly, u Brytonu je asi předpoklad startovní ceny kolem ±130–140 dolarů, což je ± o čtvrtinu levnější, než Varia 515 za běžnou cenu, pokud budu předpokládat stejné funkce a funkčnost jako u Varia, je předpokladem podstatně větší výdrž + tedy asi i „Brake Light“ funkce.

              U Magene bych cenu odhadl pod 100 dolarů (možná ještě lepší) a opět při stejné funkčnosti i výdrži srovnatelné s Varií mi to pak dává smysl i pro cyklisty, co jim investice do Varia radaru za cca. dvojnásobek připadá vysoká.

              Patenty asi řešit nikdo nebude – respektive vysvětloval to trochu DC, že původní patent z Kickstarteru (či odkud) již vypršel, Garmini maj sice nějaké formy patentů na verzi s kamerou (715), ale proaktivně se s nikým nikdy moc soudně neštajgrovali. Pokud by v tom principu patentu byl už zpočátku problém (a Bryton či Magene, které také nejsou úplně malými firmami by to samozřejmě zjistili), asi by se do stejného kusu hardware vůbec vývojem a výrobou nepouštěli. Nejsou to prostě čínské lokální firmy, co si s „kopírováním“ funkcí nebo vlastností jiných „značkových“ věcí nedělají hlavu.

              0 0
              • blue  

                no tak u tý zadní strany Magene by mě zajímalo, co na to Garmin, jestli je tohle možný, že si jen tak od spřátelenýho číňana nechají vylisovat naprosto shodnou polovinu obalu radaru

                0 0
                • virtualcop  

                  Nojo no :)

                  Ono to opajcnutý ve všech směrech v podstatě je, jak od Brytonu (tam to obšlehli i se jménem :)) , tak od Magene – o tom žádná :)

                  Na druhou stranu – tenhle design radaru asi jinak moc nevymyslíš, aby se tam vešla ta plocha pro čidla, byla tam někde LEDka či soustava LED a vešla se tam nějaká rozumná baterka. Vracet se k designu obdélníku ala Varia 500 asi nikdo nechce (lidi řvali, že to není aero :) ), vymejšlet vzhledem k umístění v 99% na sedlovku nějakej úplně jinej „revoluční“ tvar taky asi moc nejde.

                  Každopádně to Garminu asi tak nějak moc nevadí, jinak fakt předpokládám, že by si to Bryton ani Magene asi nedovolil vůbec vymejšlet a následně dávat do výroby. Magene možná, Bryton rozhodně ne.

                  0 0
    • Aduldinho  

      Paráda, jen houšť ;-)

      1 0
    • Raf  

      Ta cena mi přijde dost nízká. Podle nové 800 se považují za premium výrobce a že by radar takhle podkopli? Za stejné peníze teď garmin nabízí nový předsazený držák s kablíkem na nonstop dobíjení Edge :D Každopádně dobře pro nás.

      0 0
      • macomb  

        Tak RTL515 už je kolo 4 tisíc, tak nějakou motivaci tam museli nasadit :)

        0 0
      • Aduldinho  

        No mohlo by to být ještě krapet levnější, to by se pak prodávalo jako rohlíky ;-)

        0 0
    • xpj  

      Snad to nebude fungovat jen s jejich app …

      0 0
    • milan.v  
      • USB-C
      2 0
    • rasto  

      přikládám kvalitnější foto https://www.clien.net/…ike/17402684#…. váha je ± stejná, jako u radaru. mohli na černou plochu nalepit odrazku, aby v případě vybití alespoň něco odráželo světlo.

      0 0
      • Aduldinho  

        Tak za ty prachy si tam nějakou reflex odrazku dolepíš sám, né? :-)

        0 0
      • Aduldinho  

        Trošku nerozumím tomu psanému textu, můžeš mi to, kámo, prosím přeložit? :-D

        0 0
        • rasto  

          omlouvám se. zadával jsem ráno, v rychlosti. – doufám, rozespalý. nicméně, chlapi již odpověděli.

          výrobci – garmin, briton se mohli pochlapit zabudováním např. odrazným kruhem okolo ledky – když už nechtěli dávat reflex na radarovou černou plochu…

          0 0
      • Velomiwookie  

        otazka je jestli by to nerusilo detekcir aut, kdyz tam neco nalepis… zkousel nekdo u garminu?

        0 0
        • Aduldinho  

          Dobrý postřeh, též mě to zajímá ;-)

          0 0
        • Raf  

          Měl jsem na Garminu dodatečnou malou blikačku na 2×2032 článek a bylo to naprd s detekcí.

          0 0
        • milmat  

          Když to nebude kovové, tak by to nemuselo vadit. Zkusím tam nalepit reflexní fólii a vyzkouším.

          0 0
        • jIrI___  

          Ano, zkoušel jsem to. Reflexka (konkr. tato 3M) nalepena na černou plochu radaru pod blikačkou bohužel snížila počet zachycených aut tak o 80 %…

          2 0
          • jirkous3  

            Já mám uprostřed světla radaru nalepeno kolečko (kvůli částečnému zastínění) z odrazové folie na dopravní značky a funguje minimálně dva roky naprosto bez problémů.

            0 0
            • xtonda  

              Tak celkem logicky, ten radar není ve světle, ale v té černé ploše.

              Taky mě napadlo na černou plochu radaru dát samolepicí reflexní pásku, ale podle toho co píše jiří to asi nebudu ani zkoušet. Což je škoda, ono pokud není dlouhý blatník není moc míst kam zadní odrazku dát.

              0 0
              • koko0925  

                Jejda já ji tam mám léta a nepozoroval jsem změnu, ani mně to přiznávám nenapadlo…je to ta z Kup kola co přidávali grátis.

                0 0
                • xtonda  

                  Tak že bych to zkusil? Nechce se mi dávat dolů lepidlo pokud by to byl problém, já mám pásku z Ali.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Je fakt, že taková ta tenká páska (třeba Force zmíněná tady) by fungovat mohla, to jsem nezkoušel a popravdě mě to ani nenapadlo. Ty více odrazivé pásky jsou na mikronovém hliníkovém nosiči a možná zrovna ten bude radaru dělat problém. Taky určitě bude roli hrát to, na jak velké ploše bude reflexka nalepena. Odpoledne zkusím nějaký zbytek té tenké pásky vyhrabat a vyzkouším :)

                    0 0
                    • xtonda  

                      Já mám tohle, a že by v tom mohla být kovová folie mě nenapadlo

                      https://www.aliexpress.com/…1932716.html

                      0 0
                    • Aduldinho  

                      Jirko, zkus a poděl se ;-) Já o radaru už nějaký pátek uvažuji, já vím, že za bezpečí není žádná investice velká, ale znamená to koupit jinej komp (teď mi naprosto vyhovuje základní Bryton Rider 15) a i ten radar se mi nezdá zrovna nejlevnější, proto mě těší každá konkurenční vlašťovka ;-)

                      0 0
                      • xtonda  

                        RTL515 je teď v Electroworldu zase za 4000 Kč a je to už odladěná 3. generace zařízení. 130€ za Bryton je 3250 Kč a je to novinka, než se ukáže jak dobře to funguje a než to případně vyladí, neuvažoval bych o to dřív než na příští sezonu. 750 Kč není zas takový rozdíl.

                        2 0
                    • jirkous3  

                      Teď jsem se byl podívat ve skladu na Oracal Reflective (ta má certifikaci na dopravní značky). Nějaká velmi tenká stříbrná vrstva ze strany lepidla je, ale nepřijde mi to kovové, alespoň na magnet to nereaguje.

                      0 0
                      • milan.v  

                        Tak a tím bych tu debatu k páskám zde uzavřel, zpátky k tématu… ;o)

                        1 2
                        • Aduldinho  

                          Nebuď tak despotické :-D

                          1 1
                        • xtonda  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • MaPa  

                          Děkuji, že nám, které to zajímá, překopíruješ diskuzi i s následnými odpověďmi do patřičného vlákna. Vyhledávání tu funguje napříč vlákny, je velmi pravděpodobné že výsledek pro Garmin bude naprosto shodný s Brytonem, fakt nevidím důvod proč by to tu nemohlo být. Vlastně jo, nemohl bys odkazovat dotazující se na správné vlákno :-/.

                          1 2
                      • drood  

                        Od které doby hliník reaguje na magnet :D. I když, kdo ví, co s ním v tom Humpolci provedli…:D

                        0 0
    • Feďa  

      Radar nepoužívám, ale chtěl jsem se zeptat, jestli u některého modelu existuje nějaká statistická funkce – kolik aut mě na daném úseku minulo, a případně jestli se to nepřenáší do nějaké interaktivní mapy. Např. na úseku A-B mě v čase 17:00–18:00 minulo 2450 aut (sebevražedný úsek), nebo 3 auta (bezpečná cesta).

      0 0
      • paw_jh  

        Něco takovýho existuje https://apps.garmin.com/…c3b871e9e733 Nezkoumal jsem to blíž, nevím, jestli to umí zpřístupnit i data ostatních nebo jen tvoje nahraný.

        0 0
      • virtualcop  

        Tohle umí Garminy Varia 515 (asi 715 s kamerou), tedy ty, které mají BT.

        Vzhledem k tomu, že jseš ve vlákně o Brytonu, kterej je tak nějak divně a potichu „představenej“ jen pár dnů a mimo statických videí a fotek jej v provozu ještě nikdo neprezentoval, tak je otázka, zda bude možnost nějakou podobnou statistiku přenést i z Brytonu.

        Jedna věc je to, že radar je od Brytonu „zkopírovanej“ celkem totožně (tvar, velikost, funkce, výdrž…), druhá věc je, jak budou fungovat případné protokoly ANT+ a BT vzhledem k počítačům (co budou schopné cyklopočítače či telefony přes nějaké aplikace nebo jen z ANT+/BT protokolu schopné přenést a jak s tím pracovat). To ti nikdo teď neřekne, dokud ho Bryton nedá testrům a ti nezveřejní svoje výsledky používání.

        Nicméně pokud koupíš Varii 515/715 a použiješ Garmin počítač či aplikaci pro telefon, tak budeš mít přesně tu statistiku, na kterou se ptáš :)

        0 0
        • horolezec  

          Umí to i 510, ale jen s pomocí doplňku.

          0 0
          • xpj  

            Je to funkce computeru a asi to mají jen Garminy. Používám garmin radar s wahoo elemnt a ten to do fit nedává…

            1 0
            • horolezec  

              Ano, máš pravdu. Je potřeba mít výše zmíněný doplněk. Reagoval jsem spíš na to, že to umí i 510.

              0 0
              • virtualcop  

                Ano, 510 tedy asi také. Jen tedy potřebuješ Garmin radar 510 a vyšší a k tomu Garmin počítač s IQ app. Nevím, zda to jde nějak jen ve spojení s telefonem.

                Ale jsme v threadu o bryton kopii Varie, tak by bylo asi lepší to rozebírat v příslušném vlákně :)

                Jestli něco takového bude možné i s Gardia (kurník, i ten název zajímavě opajcli :) ), to zatím nikdo neví.

                1 0
      • AussigBiker  

        Umi, nekdo v nedavny galerii z vyjizdky tam daval foto z Garmina kolik aut ho predjelo, byly tam auta na casovy ose, ale uz nevim kdo a neumim to najit.

        0 0
    • gollum  

      Ještě doplním, že Bryton není jediný, kdo přišel v těchto dnech s konkurencí radaru, i Magene přišel s vlastním Radarem…

      https://www.dcrainmaker.com/…r-units.html

      0 0
      • Aduldinho  

        A, děcka, když už tlacháme, poradíte mi prosím nějakou nejekonomičtější kombinaci komp + radar? Vím, že to momentálně nabízí jako výhodný set 530 + 515, je ještě něco výhodnějšího? ;-)

        Ale asi počkám i na ty konkurenty, to by mohlo lehce zahýbat cenou.

        Je někde seznam kompů, který si s radarem od Garminu povídají?

        Jinak mám Vivoaktivky 4, ty sic radar umí, ale výdrž při záznamu prachbídná a čím chladněji tím horší. Proto vozím základní Bryton Rider 15 ;-)

        0 0
        • jIrI___  

          Vlákno k radaru od Garminu je zde: https://www.bike-forum.cz/…bike-radar-2

          0 0
          • Aduldinho  

            OK, dík, někdy si to za dlouhých zimních večerů třeba překouskám :-D

            0 0
            • jIrI___  

              Přelouskat to nemusíš :). Spíše je větší šance, že ti na dotaz někdo odpoví v příslušném vlákně než ve vlákně týkajícího se odlišného výrobku.

              0 0
        • xtonda  

          Nejlevnější komp s podporou radaru je AFAIK Bryton 420 – 109 €

          https://www.bike-discount.de/…-rider-420-e

          Přímo od Garmina pak Edge 130 Plus 144 € / 4000 Kč.

          A nebo ten mobil.

          0 0
          • petyn  

            Ta obrazovka je z mobilu? A v jakem programu nebo appce?

            0 0
            • xtonda  

              Je to mobil, Xiaomi Redmi 7A s Android 10 (MIUI Global 12.5.3). Přes celou obrazovku je LocusMap s OSM mapami z https://osm.paws.cz/ a se spuštěnou navigací podle GPX z mapy.cz, v pravém dolním rohu překrytá aplikací Garmin Varia v plovoucím okně. Stál mě dvojku v Březnu 2020.

              0 0
          • Aduldinho  

            Děkuji za odpověď, na tu 130 jsem neslyšel moc chválu vzhledem k výdrži zvlášť v chladu ;-)

            Navíc potřebuju, aby ten komp vydržel minimálně těch 15h v běhu jako současný Bryton Rider 15, i to je třeba na 3kilo málo, ale to jezdím tak jednou za rok a většinou doměřím Vivoactivkama, powerbanku se mi tahat nechce ;-)

            0 0
            • koko0925  

              530, 830, 1030, 1030+,1040

              0 0
            • KRoser  

              Jestli na nákup extra nespěcháš kvůli dlouhé výdrži bych zkusil počkat na nový garmin 540 (určitě to snad v dohledné době bude představeno) pokud pohnou s výdrží jak s 1040 oproti 1030 tak 540 bude super věc na výdrž. Potom za předpokladu že ten Bryton radar bude fungovat dobře podle recenzí to bude s 540 super kombinace na výdrž. Tak to plánuju taky.

              0 0
              • DDDD  

                Tak když čtu teď od 1040 tak ani nemám chuť si ji koupit a počkám až ji vychytají. Takže pokud bude 540 stejně problémová, tak bych ji hned nekupoval.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse