• fenda2

    Ahoj,

    poprosil bych o nějaké rady s výběrem silničky. Zatím nemám moc zkušeností, mám poměrně staré silniční kolo, které mi je už malé a chtěl bych něco nového. Chtěl bych kolo do 25000 Kč. Přemýšlím jestli jít do nového nebo jetého. Proto by mne zajímalo jaké komponenty v této cenové kategorii očekávat/požadovat. Na co se při výběru zaměřit atd. Měřím 180 cm, 79 kg, za sezónu najedu 500–1000 km. Dík za rady. Adam

    0 0
    • jecnak  

      Predne si ujasni velikost http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… Pak se rozhodni pro vyrobce sady Shimano/Campa/Sram. Za 25 sezenes slusny kolo na Shimano 105. Doporucuju pouzit vyhledavani a zacit treba s timto vlaknem http://www.bike-forum.cz/…cnikovi.html#…

      0 0
    • Zlatka  

      Pokud ji začátečník a najezdíš za sezónu skutečně tak málo, tak ti bude stačit i bazarovka, teď v lednu a únoru budou bazary přecpané kvalitními kousky s pěknými ceny, prostě si budeš moc vybírat jak v supermarketu housky.

      0 0
      • fenda2  

        Já právě očekával, že teď by měl být vhodný čas na nákup kola. Projíždím bazary i eshopy. Jinak mě zajímá ja k je to s hierarchií jednotlivých komponentů. Např. u shimana je to vzestupně: sora-tiagra-105-ultegra-dura ace? Jak významné jsou rozdíly mezi jednotlivými řadami?

        0 0
    • krolebole  

      Jdi určitě do bazarovky. Za 25, spíš do 30 tKč, se dá sehnat i karbon na Shimanu 105,Ultegře nebo Campě Chorus a výš se základními koly. Velikost budeš mít kolem 56, ale každý výrobce má jiné značení, takže si udělej na netu fit calculator http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… a podle toho vybírej velikost. Jen namátkou nějaké inspirace zde:

      http://www.cyklobazar.cz/…em-triple-e/

      http://www.cyklobazar.cz/…thor-ca7706/

      http://www.cyklobazar.cz/…ada-lc-4000/

      http://www.cyklobazar.cz/…cenario-1–0/

      http://www.cyklobazar.cz/…-f1-sprint-/

      0 0
      • fenda2  

        Díky, tak zavrhuju nákup nového kola a zkusím vybrat něco jetého.

        0 0
        • JakeF  

          Jen bych doporučil nesnažit se tam vybírat nějaký „extra výhodný“ kousky. Třeba co jsou zač ty Airstreeem jsem se zajímal a mají za sebou fakt hodně, takže do toho pak člověk nasype během pár měsíců dalších několik tisíc na údržbě…

          0 0
        • Mark-H14  

          Tu velikost si dobře pohlídej a určitě se změř dle toho fit-kalkurátoru, ale pořád to bude vše jen orientační a jak ti krolebole píše, každý výrobce má zcela jiné značení a proto není 56 jako 56. Třeba u Spešlu má můj známý při 180cm 56", ale tvrdí, že je mu velká a že by potřeboval 54". Já mám 175cm a myslel jsem si, že bych měl mít Spešla Tarmaca 54" a prý by mi byla také velká – pro mne údajně 52".

          0 0
    • Forester  

      zkusím se přiživit. chtěl bych vyzkoušet něco nového, tak se poohlížím po cyklokrosovým kole. našel jsem něco na cyklobazaru

      na co si dát u takového kola pozor?

      0 0
      • Payia  

        Zrovna tohle je v poradku, mam k nemu exkluzivni informace ;) Ale jinak bych koukal na mechanicky poskozeni jako vzdycky, jestli jsou kola ‚uprostred ramu a vidle‘ a jestli neni nejak ohnuta patka prehazky. Pak samozrejme projet aby vsechno radilo a brzdilo.

        Cyklokroska je vyssi level nez treba MTB – je to kolo urceny pro zavodniky, ne pro turisty, takze podle toho obvykle vypada i kvalita zpracovani, rozhodne bych se toho nebal.

        0 0
      • karliner  

        Zajímalo by mne, jak tam píše, že kolo nejezdilo v terénu, ale bylo používané jako zimák na prosolených silnicích, to považuje prodávající za výhodu?

        0 0
    • Mark-H14  

      nemělo tam být 5000 – 10000km?

      0 0
      • Dumbíček  

        Hele já jsme zvědavej, jestli nám za rok napíšeš, kolik najela přítelkyně na té silničce. :-)))

        0 0
        • Mark-H14  

          Pokud myslíš manželku, tak určitě napíšu – neboj. Letos na MTB najela pramálo – 1800km, ale děti rostou, tak to snad bude lepší a lepší. Na silničce + MTB to snad bude více.

          PS: 1100km měl letos můj 9 letý kluk na 24" a to se mi zdálo, že na kole snad nejezdil.

          0 0
    • borda  

      ja do toho nechci kecat, ale na 500 – 1000 km za rok, je skoro zbytecny si kupovat silnicku za 25k…

      Poridil bych bazarovou silnicku na 105, nebo mozna i spis krosse, max do 15 a kdyz te to zacne bavit, posles to dal a poridis lepsi

      0 0
      • Zlatka  

        Také si myslím, že se spletl a ujeté km si vůbec neměří a bude to dvojnásobek, možná troj. To je vcelku jedno, třeba plánuje najezdit více, s jídlem a obzvláště novým kolem roste chuť. Já si myslím, že doporučovat mu něco co obzváště již nebude to pravé ořechové a nebudeme mu doporučovat to co bychom si sami nekoupili, mohl by jako neznalec být velmi zklamán.

        0 0
        • borda  

          V tvem poslednim souveti se trosku ztracim :-), ale pokud ho chapu spravne – pisu presne to, co bych si sam koupil s timto najezdem…

          Krosse proto, ze mi s najezdem 500 – 1000 prijde proste rozumnejsi a prave toho bych si sam koupil. Protoze mit silnicku na 10×50 km za rok je podle me blbost. Prave s krossem by ho to mohlo zacit bavit vic. Tot muj skromny nazor

          0 0
          • Zlatka  

            Ano, trochu jsem to překombinovala. Ale přesto bych někomu nedoporučovala krose, když poptává silničku, to je jako někomu v obchodě nabízet rohlík, když přišel pro housku.

            0 0
          • Dumbíček  

            I kdyby na silničce opravdu najel jen 500km ročně, pořád to bude úplně jiné svezení, než lopotit se na krosu!

            0 0
            • Zlatka  

              Tak, tak, přesně tak. Kros nebrat. :)

              0 0
              • borda  

                ale prdlajs. silnicka je na uplne jiny jezdeni nez na 500 rocne. kdo jezdi 500 rocne, jezdi na vylety. Kdo jezdi na vylety jezdi na krosu, protoze se zbytecne lopoti prave na te silnicce

                0 0
                • alinceb  

                  Kdo jezdi na vylety jezdi na krosu, protoze se zbytecne lopoti prave na te silnicce. – to bych prosil objasnit…

                  0 0
                  • borda  

                    Prevody? Posed?

                    0 0
                    • alinceb  

                      Aha…a jak převody a posed souvisí s lopocením na výletech?

                      0 0
                      • borda  

                        hele, tohle nema smysl. nebavi me tvuj konfrontacni konfrontacni styl diskuse.

                        protoze myslim, ze je ti jasne, co tim myslim :-)

                        0 0
                        • alinceb  

                          No mně to prostě jen není jasné. Posed si na kole nastavím tak, aby mi byl pohodlný, a to bez ohledu na to, jestli na kole pojedu 60km rychlý švih a nebo 150km výlet. Z obojího mě při špatně zvoleném posedu budou bolet záda.

                          No a převody – myslíš, že v době, kdy si můžeš zvolit mezi klikama klasickýma (54–52/42–39), triple (52–50/40–39/30) a compact (50/36–34) a kazetou 11–12/21–23–25–26–28–29 (podle výrobce), jsou převody na silničce nějak extra limitující?

                          0 0
                    • Dumbíček  

                      Posed je právě nejlépe vyřešen na silničce. To je prostě dáno evolucí. „Berany“ ti nabízí variabilní úchop, nemusíš mít ruce nepřirozeně vytočené, jako na krosu/bajku. Samozřejmě částečně se to na bajku dohání rohama, ale to pořád není ono. Taktéž úhel ohnutí páteře můžeš podle potřeby měnit, spodní úchop, za páky, případně nahoře za berany. Zkrátka, právě kros/bajk je kompromisní řešení co se pohodlí týče. Výměnou za stabilitu v terénu.

                      Nebo snad s něčím z toho, co jsme uvedl nesouhlasíš a jsi schopen to obhájit?

                      0 0
                      • borda  

                        Dumbicku, naprosto s tebou souhlasim, nicmene s jednou zasadni vyhradou. Vsichni, kdo tu do me sijete kvuli nevinne poznamce o krosu berete silnicku jako SPORTOVNI nastroj. Ano, posed na silnicce je velmi variabilni, ale (OK, 99,9%) SPORTOVNI. Proc si za komance strejdove davali berany nahoru?

                        Pri najezdu 500 – 1000 km za rok muzeme o sportovnim vyuziti kola dost vazne polemizovat. Clovek s timhle najezdem se na spotovnim posedu bude vetsinou spis trapit. Proto jsem zminil i krosse. Jiste sis vsiml, ze pisu i o silnicce. Kross jsem uvedl jako moznou variantu.

                        Silnicka je sportovni nastroj a na kochacku si vetsinou lidi porizujou jiny kola (uz radsi opet zduraznuji VETSINOU)

                        Takze No flame a uz bych se v tom fakt dale nerypal.

                        0 0
                        • Dumbíček  

                          Všaj jo, v pohodě, nerad bych se tě dotknul, to jsme určitě neměl v úmyslu.

                          Proč si za dávných dob někdo dával berany nahoru, nechápu a kdo na tom někdy jel, to ani nikdy nepochopí. :-)

                          0 0
                          • borda  

                            Ale v zadnem pripade jsi se me nedotknul. Akorat se tady zbytecne dohadujeme, protoze jsme to kazdy chytli z jineho konce :-). Berany nahoru byly sileny :-), ale myslim, ze ty lidi proste bolely z dlouhyho, lepe receno natazenyho posezu zada…

                            a tak jsem to myslel. ze clovek, co nei zvyklej jezdit a moc nejezdi se proste na sportovnim posedu trapi, no. tot vse a dal bych se fakt nehadal. pekne jsme chudakovi zakladateli to vlakno zaplevelili :-). byt tohle forum moderovane, tak je ze 3ú4 smazane a moderator se pomine do 24 hod :-)

                            0 0
                        • McBlacky  

                          existují i turistické silnice, označované jako Gran fondo, je to zatím spíše záležitost italských výrobců

                          0 0
                          • borda  

                            ale urcite ano. ono jich jiste bude vice „turisticteji“ ladenych. ja se jen snazil naznacit jednu cestu, za coz jsem byl malem ubit :-). ted me treba napada, ze singular dela takovou hezkou turistickou silnici. Nevim ted nazev… Ale 25k by u singulara bylo asi malo :-(

                            0 0
                            • Zlatka  

                              A to jste jetě nezavítali do vod fitness kol, flatbarů.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to jsou ale víc marketingové nesmysly, než typ kola

                                0 0
                                • Zlatka  

                                  No máme několik nadšenců, kteří si to vychvalují, co člověk to názor pomalu. :)

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    U MTB kategorii s rovnýma a s vlaštovkama zatím nerozlišujeme jiným názvem :) ale kdo ví, třeba to přijde taky

                                    0 0
                                    • Jakamodo  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                                    • Zlatka  

                                      Nesmyls, marketingový, no oni na tom vychvalují, že je to rychlejší než treking, lehčí a nemusí být tak předklonění. Na dojíždění do práce myslím skvělý nástroj. Také si je zkouším a jediné co mi vadí je úchylná (krátká) geo většiny z nich. Halt jsem dlouhá a zvyklá na jiné.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        ono to je tím, že když dáš na silniční rám rovný rodla, tak to prostě krátký je nesmyslně. stejný posed se dá udělat s krátkým představcem na dolní hranici rámu pro daného jezdce i u oblouků.

                                        0 0
                                        • Zlatka  

                                          A to jsi ještě neviděl toto řešení se 120 představcem s vlaštovkami OS a zahnutými rohy. :D

                                          0 0
                  • Rychlej turista  

                    Abys ocenil silničku, musíš jezdit rychle. Na krosu je to fuk a navíc nemusíš řešit povrch, po němž jedeš.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Nejsem závodník a ani moje přítelkyně není. Oba jezdíme na silničce rádi právě proto, že to po silnici není dřina. Kde děláme chybu?

                      0 0
                      • borda  

                        Proc se nemuzes zeptat normalne? Btw.: taky ty a tvoje pritelkyne najedete 500 – 1000 km rocne? Protoze o TOMHLE je tady rec.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Ano, na silničce najede tak 500–1000km ročně…

                          0 0
                          • borda  

                            coz je ovsem velmi specificky pripad. dal bych to fakt nerozvadel. kazdy jsme si rekli svoje.

                            0 0
                      • Rychlej turista  

                        Chyba je být závodník a jezdit pomalu, protože to vypadá strašidelně. Pokud jezdíte rychle, tak chybu neděláte, protože i turista umí jet rychle a jízdu si náležitě vychutnat :-)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Trochu jsem se v tom rozvitém souvětí ztratil…:)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Silniční kolo je primárně určeno pro rychlou jízdu. Kdo rychle nejezdí, tak je mu fuk, na čem jede.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Já si myslím, že si silniční kolo je primárně určeno pro jízdu po silnici. Jestli jedeš na silničním kole po silnici pomalu nebo rychle, je v podstatě jedno. Důležité je, že pro daný druh cyklistiky (jízda po silnici), je silniční kolo tím nejvhodnějším typem…;)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Důležité je, že pro daný druh cyklistiky (jízda po silnici), je silniční kolo tím nejvhodnějším typem…;)

                                Ano, pokud jezdíš rychle. Jinak je to fuk, na čem jedeš :-)

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Vždyť to ale není pravda. Silniční kolo jede po silnici lépe (rychleji) než jakékoliv jiné. Z toho plyne, že pokud se spokojíš s tím, že po silnici pojedeš pomaleji i na silničním kole, tak se u té pomalé jízdy rozhodně nenadřeš tolik, jako na jakémkoliv jiném kole…

                                  0 0
                                • Dumbíček  

                                  Hele jsi rozumný člověk, co tě tak z BF znám. Nesnaž se tu obhájovat tenhle názor. Jednak to nejdokážeš, nikdo to nedokáže :-) a druhák se zbytečně schazuješ. Vždyť už máš nějaký rozum, tak stojí ti to za to?

                                  Nemyslím to vůbec zle, naopak v dobrém.

                                  0 0
                                • DuffMan  

                                  Jinak řečeno – například z hlediska pohodlí rozhodně není silniční kolo tím nejlepším na silnici (beru-li v potaz naše silnice a „výletní“ charakter vyjížďky = pojedu prostě nějakou náhodnou trasu a ne pečlivě vybraný okruh).

                                  0 0
                        • borda  

                          Hlavne ten rychlej :-). Coz je ovsem velmi specificky level turisty :-)

                          0 0
                    • borda  

                      Asi tak. + je sakra rozdil 34×28 vs 26×32. Av tom posedu taky. Na to si clovek za 500 – 1000 km rocne moc nezvykne..

                      0 0
                      • alinceb  

                        Vždyť existují i pohodlné silnice se slopingovou geometrií (např. Spešl Roubaix), na kterých si můžeš poskládat vzpřímený posed. No a 34×28 je na silniční stoupání plně dostačující převod a do terénu se silničkou stejně nepojede. Obzvlášť, pokud chce silničku pravděpodobně na ježdění po silnici…;)

                        A pokud by mu nestačilo ani těch 34×28, tak je tu pořád triple 30×28…

                        0 0
                    • raceman  

                      co sem koupil karbona, tak uz ani rychle jet nemusim, a pocit fajny ;)

                      0 0
      • Flatbar  

        Jestli levnější novou,nebo bazar je na Tobě,oboje má své výhody. Za 25k pořídíš už solidní kolo. Hlavně doufej,že Tě ježdění chytne a začneš opravdu jezdit. 500km zvládneš i na koloběžce.

        0 0
    • javormartin  

      Myslím si, že za 25 je výběr více než slušnej, něco na 105, nebo na tiagře s lepšíma kolama bude plně dostačující. Teďka bude spousta výprodejů, tak výběr bude fajn.

      0 0
    • fenda2  

      Koukám, že se tady docela rozhořela diskuse, za což jsem rád. Do krossu se mi nechce jít. Do teď jsem jezdil na silničce (sice staré) a byl jsem plně spokojen. Ten nájezd 500–1000 km byl spíš odhad. Počítám, že s novým kolem to bude růst.

      0 0
    • šimlos  

      Možná něco takovýho.Kvalitní hliníkový rám,karbonová vidlice a většina komponentů Shimano 105.

      http://www.sterba-kola.cz/…8–5–105–2012

      0 0
      • fenda2  

        V případě koupi nového kola bych to viděl s cenou trochu níž, spíš něco jako http://www.sterba-kola.cz/…ni-kola-2012 ale počítámm, že s bazarovým kolem bych měl za stejnou cenu o třídu lepší kolo. Kdyžtak mi mé tvrzení vyvraťte.

        0 0
        • Zlatka  

          Výbava za ty peníze nic moc, výplety také ne, za ty peníze se dá pořídit lepší.

          0 0
          • fenda2  

            Právě proto potřebuju nějaké technické rady. Vím že za ty peníze můžu mít Shimano 105, ale co se týče výpletu, výbavy apod. v tom úplně jasno nemám. Podle čeho mám usuzovat o kvalitě jednotlivých komponentů, když sám nemám moc přehlet. No kdyby se někdo nudil, můžete nadhodit odkaz na dobré nové kolo do 25 000 podle vás, případně slušnou bazarovku, abych se trochu zorientoval. Děkuji

            0 0
            • alinceb  

              Napiš, kolik zhruba měříš. Dobré ceny se dají hledat ve výprodejích, ale tam jsi omezený velikostí…;)

              0 0
              • fenda2  

                180 cm, bylo to napsáno na začátku vlákna, jinak tady výsledek z kalkulátoru:

                Measurements

                Inseam: 82

                Trunk: 67

                Forearm: 35

                Arm: 65

                Thigh: 63

                Lower Leg: 57

                Sternal Notch: 149

                Total Body Height: 180

                The Competitive Fit (cm)

                Seat tube range c-c: 53.1 – 53.6

                Seat tube range c-t: 54.7 – 55.2

                Top tube length: 55.4 – 55.8

                Stem Length: 11.2 – 11.8

                BB-Saddle Position: 72.4 – 74.4

                Saddle-Handlebar: 53.9 – 54.5

                Saddle Setback: 4.8 – 5.2

                The Eddy Fit (cm)

                Seat tube range c-c: 54.3 – 54.8

                Seat tube range c-t: 55.9 – 56.4

                Top tube length: 55.4 – 55.8

                Stem Length: 10.1 – 10.7

                BB-Saddle Position: 71.6 – 73.6

                Saddle-Handlebar: 54.7 – 55.3

                Saddle Setback: 6.0 – 6.4

                The French Fit (cm)

                Seat tube range c-c: 56.0 – 56.5

                Seat tube range c-t: 57.6 – 58.1

                Top tube length: 56.6 – 57.0

                Stem Length: 10.3 – 10.9

                BB-Saddle Position: 69.9 – 71.9

                Saddle-Handlebar: 56.4 – 57.0

                Saddle Setback: 5.5 – 5.9

                0 0
            • Zlatka  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
    • fenda2  

      A co říkáte na tohle kolo? http://cyklobazar.cz/…author-7704/

      Jinak kdyby bylo nové kolo je lepší šírer, nebo GT? I když rám šírera se mi zase tolik nelíbí

      http://www.sirer.cz/…ck-10×2–2011

      http://www.sterba-kola.cz/…eries-2–2012

      to GT už mi trochu zdrbla Zlatka, ale zatím jsem nenarazil na nic jiného.

      0 0
      • Zlatka  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • raceman  

      a nejaky mail mas?

      0 0
    • Joseph de Sax  

      důležité je si koupit co nejmenší rám…

      0 0
    • svobodnik  

      Zdravím, nechci zakládat nové vlákno, tak se přiživím tady:)Chci si pořídit svou 1. silničku, na MTB ročně nalítám cca. 3000–4000km, na silničce chci toto číslo zvětšit. Moje parametry: 192cm 105kg. Hledám kolo do 30 000 Kc, nebráním se ani bazarovce, ale nemám se silničními koly žádnou zkušenost(nechci naletět), mohli byste mi prosím okomentovat tato 3 kola?Případně doporučit jiná?Děkuji

      http://www.cyklobazar.cz/…t-cr-1-team/

      http://www.cyklobazar.cz/…p-saxo-bank/

      http://www.cyklobazar.cz/…ikost-56-cm/

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ten Scott vypadá celkem dobře, ostatní dvě za mě ne. Problém u toho Scotta budou asi kola, Aksia na 105 kg, to by nemuselo být bez problémů.

        0 0
        • svobodnik  

          Děkuji za reakci, takže u mě budem problém ve váze a s tím spojený výběr kol a jejich výpletů, že? Jinak, teď jsem našel tohle http://www.wilier.cz/…-xl/d-70415/ a hodně se mi to líbí, co vy na to?

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            U Aksií je doporučeno 100 kg (včetně váhy kola). Neříkám, že tu bude problém, ale může být.

            Jinak ten Wilier – na obrázku je trochu něco jiného, než je popsáno, ale to asi víš?

            0 0
            • svobodnik  

              děkuji za vysvětlení ohledně kol. Ohledně toho Wilieru, jak jsem psal, jsem u silniček laik, v čem je to kolo jiné?

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Jsou tam jiná kola (podle popisu Shimano, toto je Miche Race 707 od Campy). Dál tam je nějaká Campa, ne Shimano 105.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.