• jimiAJ7

    Uz sem tady nekolikrat zakladal prispevek ze mi nesedi kolo co mam ..... can bums argon ale vrta mi hlavou protoze se mi libi…a stavel sem ho s radosti…ale je tam jedno ale…kdyz dam tlumic na posledni dirku smerem k sedlove trubce a shoupnu se za jizdy trochu vic zacne mi drit zadni kolo o ram sedlove trubky to znamena ze tlumic jde asi vic na max nez ma…nevim cim to vyresit …PRUZINOU…MAM 600 nebo nejak vymezit doraz…je tam manitou metel RP…omlouvam se za opakujici se dotazy…

    0 0
    • Caryfuk  

      mozna ze by to chtelo delsi tlumic. mel jsem podobny problem po vymene ramen prepakovani a jednodusi bylo ze ted jezdim vzadu kolo 24".

      0 0
    • roud  

      heh ja bych ten ram reklamoval ale je možný že je to tlumičem i když ani v případě že se tlumič dostane na 100% tak by ke kontaktu s ramem nemělo dojít… Buď blbej tlumič nebo špatna geometrie ramu :O(

      0 0
    • assassin  

      hele proste tlumic ma vetsi zdvih nez ram…tzn kolo skrtne driv o ram nez se dostane tlumic na doraz… na toneexistuje reseni…proste voz tlumic o jednu dirku dale ..bude chodit na doraz tlumak a ne ram… na tom neni co resit.....

      0 0
      • jimiAJ7  

        prave ze o dirku driv je to zas tak tvrde ze se to zhoupne na hodne velke dire…ach jo

        0 0
        • assassin  

          to je nakej az prilis velkej skok ne? a na ty na ktery to chodi do ramu mas OK nastavenej sag? jstli to chodi porad do dorazu a SAG mas OK tak to chce tvrdsi pruzinu… na tom druhem stupni zase pokud je to moc tuhy potrebujes mekci pruzinu…

          bohuzel s tim nic lepsiho nevymyslis a myslim ze to na reklamaci ramu neni…

          0 0
          • jimiAJ7  

            musim se priznat ze nevim co je to SAG.....mozna by to chtelo lepsi tlumic…ten metel nema skoro zadne nastaveni.....jen predpeti…

            0 0
            • MlokCZ  

              Všechny pružinové tlumiče a vidlice musíš mít z vhodnout pružinou na tvojí váhu a styl jízdy. Pokud tedy pro tu druhou polohu zavěšení tlumiče je to příliš tvrdé, tak to není tím, že by byl špatný tlumič, ale protože má prostě moc tvrdou pružinu na tenhle rám a tvojí váhu. Lepší pružinový tlumič bude mít úplně stejný problém (pokud se tedy náhodou netrefíš na vhodnou pružinu nebo už při koupi tam nenecháš dát pružinu o požadované tvrdosti).

              0 0
              • jimiAJ7  

                mam totiz 100 tak sem mel strach ze tech 600 co tam mam bude jeste malo…ale zda se ze to je moc 500 – 550 by mohlo byt,cco myslis?

                0 0
                • jimiAJ7  

                  vazim 100 kg

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Nemám žádné údaje na základě kterých bych mohl odhadnout, jakou potřebuješ pružinu. Minimálně bych musel mít např. graf přepákování.

                  Můžeš vycházet alespoň ze sagu. Sag je o kolik jde tlumič do zdvihu v klidu na místě jen po nasednutí tvojí váhou. Sag bys měl mít někde v rozmezí 15–35% v závislosti na stylu jízdy a progresivitě stavby a tlumiče. Na tomhle kole bych čekal tak 20–25% sag. Takže si změř současný sag. Pokud bude např. 15% a chtěl bys 20%, tak z toho už spočítáš tuhost pružiny. Ještě pak můžeš přihlédnout k maximálnímu využití zdvihu v té poloze uchycení tlumiče, kde to budeš vozit. Z toho zase můžeš přibližně počítat tuhost pružiny jakou potřebuješ.

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    jestli to dobre chapu muzu ti podat tuhle informaci, kdyz na sve kolo sednu tlumic se skoro vubec nepohne…max tak 0,5 cm k zemi…pri zaveseni na druhou dirku…

                    0 0
                    • assassin  

                      to je prave problem ze sag je vhodne merit spis na kole… protoze tlumic diky prepakovani vetsinou nejde linearne… takze na prvnich treba 5mm tlumice ti muze udelat 50mm zdvihu na kole, ale na dalsich 5mm na tlumici uz to neni 50na kole ale treba jen 30…

                      a jelikoz je to tam takhle prepakovane tak kdyz neznas ten pomer v jakym je to prepakovany tezko navrhnes spravnou tuhost pruziny…

                      v tvym pripade bych zkusil pohledat po netu lidi se stejnym ramem (stejnej ram se prodava pod ruznejma znackama) a jaky vozej pruziny vs kolik vazi… nebo pokud mas moznost vyzkouset vic pruzin… tak zkouset…

                      0 0
                      • fousek  

                        Bych to slozite neresil, jestli ma tlumic roztec 190/200 mm tak je evidentni by mel mit SAG neco pres 10 mm na tlumici. A naopak bych rek ze jestli ma na kole plast do max. povolene sirky urcenou vyrobcem a tlumic ma taky vyrobcem doporuceny zdvih a dre mu to tak je to na reklamaci

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak velké rozdíly v průběhu přepákování nebývají. Pro ten jeho rám nebude rozdíl počátku a konce zdvihu více než nějakých 30%. A odhaduju, že bude lehce progresivní (průběh zadní stavby). Z toho vyplývá, že sag tlumiče by měl být pro 20–25% zdvihu minimálně 20–25% zdvihu tlumiče (při přihledánutí k průběhu to bude třeba o 1–2% více, ale to je zanedbatelné).

                        Takže souhlas s Fouskem, sag by měl být aspoň 10mm chodu tlumiče. A klidně až někam k 15%. To už by chtělo pak také dle využití zdvihu přesněji posoudit.

                        Pokud je sag max 0,5cm co píše, tak to chce o hodně měkčí pružinu, nejen o trochu.

                        0 0
                        • assassin  

                          jj mate pravdu… nejak sem si neuvedomil ze je to prepakovanej jednocep jako mam ja … tam toho s tim prilis vyvest nejde.....

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Je to horstilnk ne přepákovaný jednočep. Ale i tam platí totéž pro ten průběh přepákování (tedy žádná super extrémní progresivita ani degresivita se konat nebude a tedy ani žádné extra rozdíly na počátku a konci zdvihu). Větší rozdíly (řekněmě přes 50% v lev. ratio pro různé části zdvihu) jsou pouze u některých hodně atypicky přepákovaných kol.

                            0 0
                            • assassin  

                              sakra zase chyba… ale tou konstukci se podoba..takze ten vyslednej prevod u prepakovani bude podobnej jako u jednocepu typu AC.....

                              0 0
    • jimiAJ7  

      KAZDOPADNE DIKY VSEM ZA RADY!!!!ZKUSIM MEKCI PRUZINU…ALE TED JESTE MALY DOTAZECEK…KDE NA NETU SEHNAT NAHRADNI MEKCI PRUZINU????KOLIK MAM ZKUSIT 500?450?

      0 0
      • fousek  

        hmm tak jestli mas manitou tak bych se zeptal v progresscycle

        0 0
      • reborn_biker  

        jak uz sem jednou psal. mam pruzinu 450 a 70kg 18" napakovano v dirce u sedlovky. o ram uz sem kolem taky skrtnul, ale bylo po dopadu z lehciho dropu na placku. takze pri beznym jezdeny ten doraz nedojdu /zda se mi ten konec docela progresivni/ a tim padem s tim ramem nemam problemy. kdzy to napakuju do prostredni dirky, tak to s tema mejma 70kg je docela tvrdsi…

        0 0
        • reborn_biker  

          btw pred 3 tejdnama meli v progresu jenom 350 a pak 550 a vejs, ale snad doplnili zasoby

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.