• Imroman

    Uvazujem nad novymi plastami (na zavodne pouzitie :) a neviem sa rozhodnut. Potrebujem nieco rychle na suchy povrch a vysli mi z toho tyto kandidati (uplne slicky nechcem). Tak ak mate nejake postrehy ohladne vydrze, defektovosti, valiveho odporu tak kludne piste :)

    A ak sa to tu uz predtym niekde riesilo tak ma neukamenujte :) (vyhladavanie som pouzil…)

    Pythony su MRC high, RR v sirke 2.1

    Anketa: Tak teda ako...

    29x
    83%
    6x
    17%
    0 0
    • kubad  

      Je to asi fuk který vemeš. RR o trochu líp jede, Python zase líp podrží ale rozdíly nejsou velké.Hodně záleží v jakém terénu je budeš srovnávat. Defekty jsou víc o štěstí ale trochu lepší to je s Pythonem. Já jsem spíš pro RR . V histotii je toho mraky zkus si to najít

      0 0
    • Lister  

      a proč si je nevezmeš oba, jestli to závodní použití bylo myšleno vážně tak je stejěn oba do měsíce sjedeš :)

      0 0
      • Imroman  

        Az taky bohaty niesom…nie som nejaky super zavodnik, proste ide mi to skoncit v prvej polke :))

        0 0
        • Lister  

          no ale po třech závodech budeš muset stejně koupit nový, tak proč je nevyzkoušet oba??????

          0 0
          • JSt  

            ale no tak ;-)

            0 0
            • Lister  

              výdrž u obou aby ještě drželi bude ± 600–700km což budou tak ty tři závody + tréning mezi tím a ještě je bude muset hodně šetřit.......přiz­nám se že nepočítám s tím že by se přezouvalo :)

              0 0
              • Tinker  

                Co tady furt plašíš s tou výdrží…? Mám jednu sadu Pythonů dva roky a používám je jako univerzální pláště po celou sezónu. Jen do velkýho bláta mám jiný. Najeto na nich mám hodně přes tisíc kilometrů a vzorek v poho. Jediný co trpí jsou bočnice, který jsou dost slabý a občas se o šutry lehce naříznou.

                0 0
                • Lister  

                  Mám jednu sadu Pythonů dva roky a používám je jako univerzální pláště po celou sezónu. Jen do velkýho bláta mám jiný. Najeto na nich mám hodně přes tisíc kilometrů

                  nepřijde vám na tom něco divného :) to toho moc nenajezdíš :)

                  Já neplaším, já to mám u těch ralfů vyzkoušený......a podle toho co psali někteří níže na tom nejsou Pythony o moc líp…tož tak

                  0 0
                  • Tinker  

                    Ach jo… trénuju na silnici, závodim na biku… joudo!!!

                    0 0
                    • Lister  

                      aha si měl říct hned že provozuješ i extrémní adrenalinové sporty… :o)

                      0 0
                • Imroman  

                  A ako si na tom s defektami ked ich mas uz dlhsi cas??

                  0 0
                  • Tinker  

                    na Pythonech ani jeden. Je to tak vysokej plášť, že se nedá procvaknout…

                    0 0
                    • Gorgov  

                      by ses divil že se cvaknou dá:)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak záleží na tlaku a stylu jízdy, pokud podhustim příliš, tak cvaknu cokoliv.

                        0 0
                        • Tinker  

                          Procvaknutí podle mě nikdy není chyba pláště, ale jezdce… buď má málo nafoukáno, nebo jezdecká chyba.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To že to je chyba pláště jsem taky nikde nenapsal.

                            Jenže přeci nebudu foukat plášť na více než chci, jen kvůli důvodu, abych nikdy neprocvaknul (takže z pohledu neprocvaknutí je možná málo nafoukaný, ale jinak je akorát). Samozřejmě to nesmí být v extrému, když bude nafoukaný tak málo, že budu cvakat pořád, tak brzo zrušim ráfek a mám na takové použití málo objemový plášť. Chyba jezdce je taky taková sporná. Když jedu rychleji např. po cestě, kde je samá díra a výběr stopy spočívá pouze v tom, jestli si vyberu levnou, střední nebo pravou díru, tak to chyba jezdce rozhodně není (tedy pokud nemáš na mysli, že kvůli tomu měl jet krokem). A samozřejmě i když to chyba jezdce je (což někdy být může), tak to mi s tím, že mám procvaknuto moc nepomůže.

                            Podle mě tedy sem tam ojedinělé cvaknutí je klidně možné i při ježdění vhodného tlaku a pláště a pořeší to nejlépe NoTubes sada, pak už nic necvakneš.

                            Já osobně s cvakáním problémy nemám a 2,25 plášť jsem ještě necvaknul nikdy i přes relativně nízký tlaky co jezdím.

                            0 0
                • Jogador  

                  Jsi měl teda štěstí, po 300km je z pythonů půlka, tak sem je sundal a nandám jen před závodam a na závody…

                  0 0
                  • Tisna  

                    Myslim ze, spis ty si mel smulu, ja mam pythony od cervna 06, jezdim je porad, jen do bahna jiny, najeto mam pres 2000km, zadni uz potrebuje vymenit, je sjetej hodne ale ten predni uplne v pohode:) podle mne sou python dobra volba, rychly na asfaltu a bocnice umi docela podrzet

                    0 0
              • JSt  

                od hacinsna jsem mel moskita (rekl bych, ze ten buldog je jeho nastupce) a vzadu mi vydrzelo 3.5k km. jezdeno teda do total sliku ;-). nechapu, cos s tema gumama delal, ze byly po 500km na odpis (nebo jsi moc narocny ;-).

                0 0
                • Lister  

                  jako on není na odpis, dá se na něm jezdit, ale beru to tak že člověk chce na závody zachovalý plášt s dokonalými vlastnostmi a to u těchdel nízkých vzorků nabídně jen zánovný plášť…dojíždět se dá potom klidně i několik tisíc to zase jo :)

                  0 0
              • Gorgov  

                promiň,je to blbost, ralfy na zadnim kole 2kkm vydržej v pohodě, pythony ještě víc, ne předku klidně 4kkm.

                0 0
                • kubad  

                  Tak nějak bych to taky vyděl

                  0 0
                • Lister  

                  jo vepředu drží, ale vzadu bohužel mízí, ale možná má každý jinou předsavu o tom kdy je sjetý…pro mě když zmizí ty prohlubně na těch psostředních špuntech…pak už moc nedrží.....kdybych to bral až do sliku tak bych se na ty 2–3 tisíce určitě dostal…že by tak vadila moje váha…možný to je :)

                  0 0
                  • Gorgov  

                    jasný, já ale pláště do slicku nejezdim, a za to že RR mi vzadu vydrží přes 1,5kkm bych dal ruku do ohně.A to sem na nich najel i hodně po asfaltu. Tehle tejden sem na nich najel 350km a rozhodně je nemam 14 dni:)

                    0 0
                  • kubad  

                    2–3 ne ale 1,5–2 jo vážím víc než ty a do sliku je taky nejezdím, jak zmizí ty prohlubně + ještě kousek pak už se strašně defektí.

                    0 0
                    • brantec  

                      No, me vydrzel ralf asi 5k km:) Po 3k zmizely prohlubne a je fakt, ze pak uz sem s nim jezdil vetsinou jen na silnici nebo zpevnenech cestach, ptz najet s tim do terenu by se rovnalo sebevrazde:-P Minule mesic, kdyz sem v jednom tydnu 3× pichnul, sel z domu.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Možná to hodně závisí od toho, jak je kdo hustí. Já jezdím na poměrně malý tlaky, RR vzadu kolem 30psi a proto možná ubývá o něco rychleji (zvlášť pak na asfaltu). Asfaltové vyjížďky nejezdím, takže foukám vždy tlak podle terénu a že není pak nabušený na asfaltových přejezdech neřešim. Na předním mě 4tis. km nevydrží ani NN. Ten má teď 3tis. km a vzorek má 2,1mm (nový 4mm) a je už znát, že hodně ztrácí vlastnosti. Ještě mu dam tu destinku aby neřek a půjde, ale nebude to ani 3,5tis. km. A RR na zadním, jak jsem psal níže, tak 1500–2000km podle toho kolik jsem jezdil asfaltu. Teď se snažím nejezdit žádný asfalt, tak těch 2000km na tom co tam mám asi dám (má 1500km a malou chvilku by ještě vydržet mohl). Minulý dva šly jeden po 1500km a jeden po 1800km.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A jak jsem psal níže, tak měním cca v polovině vzorku a měřim to na středních výstupcích, které se sjedou první.

                    0 0
                  • Lister  

                    vyjíměčně hustím víc než 25 psíků, vzhledem k šířce 2,25 si to můžu dovolit......jsem nějak nepochopil když někdo hustí přes 40 jak může mluvit o pohodlí :)

                    0 0
                    • cabbage  

                      40psů v 2,3" + 135mm zdvihu je pořád pohodlnější než 25psi v 2,25" + 0 :-P

                      ps. testoval jsem i 80psi v 2,0 ale to už ztrácelo smysl..

                      0 0
                    • kubad  

                      mám tu jen 2,1" ale tam je minimální tlak 35 psi u 2,25" je to tuším 30 psi Takže jezdíš dost pod doporučením výrobce ???

                      0 0
                      • Lister  

                        jo doporučený to je…ale já mám svoje doporučení :o))))

                        0 0
                    • Gorgov  

                      myslim že ti možná ukazuje trochu blbě pumpa(nebo mě?) podle mě je 25 psi už fakt hodně málo, plášť se žvejká, na předním kole kdybych měl tak nízkej tlak, při dopadu tu gumu zuju.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já jezdim taky nejvíc buď 30/35psi nebo 25/30psi (vždy víc na zadnim) a problém nemám při těch 25psi. A už jsem jel i na míň, když jsem to chvíli nekontroloval a z 25psi tam zbylo jen 20psi. V tu chvíli už začínalo být znát, že je to fakt málo.

                        kubad: Tedy taky jezdím pod doporučený tlak někdy.

                        Jinak manželka taky jednou jela na Pythonech a bylo tam jen 15psi (to nebyl záměr, jen delší dobu nejela na kole a nedofoukla) a ani si nestěžovala (při jejím stylu jízdy to klidně mohlo jít) a chválila si jak to bylo pohodlný.

                        0 0
                        • kubad  

                          Je to asi i otázka váhy jezdce, na 2,1" jak jdu pod min. tlak mám pocit , že to v každé zatáčce vyzuju :-)

                          Ale teď mám pláště s min dop. tlakem 20 psi tak uvidíme :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak jasně, váha je důležitá. Já mám 67–70kg, manželka o 2–3kg méně než já.

                            0 0
                          • Lister  

                            no alá já jsem psal o 2,25 a ne 2,1 – IMHO ty mám ted doma tak můžu vyzkoušet jaký nejnižší tlak snesou tyhle.....jinak i s batohem mám kolem 95kg.....

                            pokud jde o Hutchinsony tak nevím jak ostatní ale ty co mám doma mají doporučení minimálně těch 25 a jako ideální pro zachování všech vlastností a minimalizaci odporu mají myslím 29 psíku a toho se držím – ty na 25 nevozím protože jsou o dost užší než ty Ralfy.

                            0 0
                    • McBlacky  

                      tak s 25psi v RR bych na závodech nedojel ani do půlky prvního sjezdu :) cvaknout se dá i 50, blbej doskok ve sjezdu plným šutrů a je to hned

                      0 0
                • ota  

                  přesně tak.pokud zadní neblokuju,dá se přes 2 tis.

                  0 0
              • kolda  

                tos je asi v životě nejel, mě RR vydržely asi 4000 km

                0 0
                • Lister  

                  máš pravdu jak je vidět na mojem kole tak jsem je v životě nejel :oP

                  0 0
                  • kolda  

                    na kole je možná máš, ale to, co s nima provádíš, asi nejde nazvat ježděním, jestli ti vydrží 500 km.. :)

                    no, je fakt, že mě jeden RR vydržel asi 10 km, než jsem ho rozstřelil o šutr, ale jinak mi vydrželi ty 3000–4000 km a tatíkovi na kole na pojíždění po silnici ještě poslouží.

                    0 0
                    • Lister  

                      mě vydržely tak ± 1200 zadní.....ale on to chce pro závodní použití a tam si myslím že takto ojetý plášt už není vhodný.....tak asi tak

                      0 0
                      • kolda  

                        jezdil jsem na něm závody… tak asi tak. RR je plášť určený zejména na závody – se všemi + a – co z toho plynou.

                        0 0
                        • Lister  

                          no on asi taky záleží na všech okolnostech – huštění, váha…no ale hlavně kde se používá, jinak se asi bude sjíždět na hřebenech krkonoš a jinak kolem rybníka Svět :)

                          0 0
          • RedAce  

            Po třech? V pohodě mi vydrží plášť 2 měsíce, to je tak 8 závodů, ale je pravda, že jezdim Maxxisy

            0 0
    • littlebiker  

      pythony byli zatim nejlepsi plaste co sem mel,doslova letely,ale jak prijde mokro chran panbuh,nemam prachy tak je jezdim od srpna jeste doted,vydrz vzorku velmi mala,mam schwalbe black shark a ten me drzi uz 2 a pul sezony a jeste tuto vydrzi,python uz je davno sjety,podotykam ze taky hodne prehustuju.jak rikam nejlepsi plast co sem kdy mel,ale je to masovka a znovu bych do neho uz nesel

      0 0
      • Gorgov  

        hehe, nejlepší plášť co sem měl, ale je to masovka – znovu bych do něj už nešel, promin ale fakt se musim smát :D

        0 0
      • brantec  

        Fakt, ta posledni veta stoji za to:-D

        0 0
        • pepek  

          To víš, v tom věku je image to hlavní. Musím počkat, až se tady vyprofiluje, co všechno je vlastně cool a co ne, pak budu přezouvat a měnit bika…

          0 0
          • littlebiker  

            promin no

            0 0
            • pepek  

              Ne , naopak, hoď sem, co je včechno dnes vlastně cool, ať nejsme fšichni za tuctovky.

              0 0
              • Gorgov  

                to právě nejde kdyby byl kazdej cool, stala by se z toho masovka:)

                0 0
                • pepek  

                  No ale když jsme tak rozptýlení, tak se to nesejde na jednom místě, ne? I když do hospody už jezdíme skoro všichni na nanoraptorech a minule si kolega stěžoval, že nám pochválil Uvex supersonic a už ho tam máme tři. Ono je to nakažlivý. Toho RR má taky každý Bike-forista, každý druhý už bude mít Canyon, tak potom hledej něco originálního-snad Favorit, Olpram, ale to tam zase vozí turisti :-)

                  0 0
      • Rychlej turista  

        Nazuj Furious Fredy, to skoro nikdo nejezdí :-)

        0 0
    • stumf  

      jezdil jsem oboje, vydrží téměř stejně, RR dle mě drží mirně víc v zatáčkach, ale jinak bych se rozhodl spíš podle ceny za kterou je můžeš sehnat.

      0 0
      • kubad  

        RR tě podrží v zatáčkách? na jakém terénu? Mě RR na předním kole v rychlých zatáčkách teda moc nepodrží, Python je na tom líp

        0 0
        • stumf  

          zaleží jak moc je foukáš, jezdím na 3 atmosfery. A muj pocit byl že RR fakt líp drží…možná jen můj dojem.

          0 0
          • kubad  

            Já mám asi o dost kilo víc a foukám na 35–40 psi takže trochu míň než ty, ale není to otázka foukání zkoušel sem i víc foukat. Na RR mám najeto strašně moc asi 4-sady gum z toho 1× UST Nějak sem se s tím naučil žít, zase dobře jedou :-)

            0 0
          • cabbage  

            jakýkoliv držení u těchto plášťů bude jen psychosomatická záležitost;-)

            0 0
    • Lowrider  

      Mám Pythony MRC High dva dny a jsem spokojenej. Tuty pláště určitě špatný nebudou ať vemeš jakej chceš. Tak vem ty co se Ti víc hoďej ke kolu :).

      0 0
    • Lister  

      když to tu je, jak rychle mizí Python, protože jestli stejně jako buldog..tak musí být po 5stovkách mrtvý – teda aspoň můj bludog o moc víc nevydržel :(

      0 0
    • vt  

      hlavni rozdil je IMHO v tom, ze Python je hodne vysoky, cimz skvele tlumi … u me jasna jednicka

      0 0
      • Lister  

        bych neřekl, že je na tom RR v tomhle hůř…ale přiznám se nemám přímé srovnání s Pythonem, ale jiným hutchinsonem :o)

        0 0
        • vt  

          Nerikam, ze je na tom hur :-) … jen sem je mel jednou oba doma a Python byl daleko vyssi, vic nevim, ani si uz nepamatuju jaky byl RR rozmer.

          BTW hodil by se mi i nejakej jinej vyssi plast, nevi nekdo o necem ? Jednou mi tu byl doporucovan jakysi Specialized, ale v CR nesel sehnat.

          0 0
    • spešl  

      Jestli můžu doporučit z vlastní zkušenosti: vystřídal jsem dost plášťů a vítěz pro mne nejen na minulou, tuto ale i příští sezonu je Schwalbe Nobby Nic…je to kombinace Pythona i RR – je rychlý a perfektně drží. Už nechci nic jiného…s čistým svědomím doporučuji!

      0 0
      • Lister  

        půjde dopředu, vzadu nechám ralfa :)

        0 0
      • spešl  

        Jo, ještě dodám, že jezdím 1,8 a foukám na 3. Možná zkusím i 2,0, ale asi zůstanu stejně u těch 1,8…zatím nejlepší, co jsem jezdil. I ta váha je super…

        0 0
        • Lister  

          jsem nevěděl, že jsou i silniční verze :o)

          0 0
          • spešl  

            hahaha :-) To víš, na mém kole vypadají širší pláště blbě… :-)Teď tam mám na najíždění km RR 2,1 a vypadá to legračně…

            0 0
            • Lister  

              no každému dle jeho vkusu, mě připadá legrační to co máš na fotkách…já mám 2,25 a přítulka, protože má véčka, tak jen 2,1 (2,25 přes ně neprojde)

              0 0
    • MartinXC  

      Na HT Pytona na zadek a hustit pod 40psi – pohodlí, RR dopředu – líp vede v sypkém a měkkém.

      0 0
    • Imroman  

      Myslim, ze RR su tiez celkom slusne balony nie? Priznam sa,ze tie pythony sa mi pacia viac ale ako vravite, vydrz je chaba…chcem aby to vydrzalo aspon jednu sezonu (cca tych 4000 km). Aj ked sprvu ich budem davat iba na preteky, kym nezosucham tie pythony air light co mam :)

      0 0
      • Darkson  

        s tím, že vydrží celou sezonu, nepočítej. oba pláště se rychle ojedou. i když já mám zkušenost jen s Pythonem, oba Ralfy jsem roztrhal dřív než se stačily sjet:-)

        0 0
        • Imroman  

          Ok, tak kolko ti vydrzia cca tie pythony??

          0 0
          • Darkson  

            teď koukám, že jsem na nich najel 2–2,5k km. a protože mi je bylo líto vyhodit jel jsem na pěkně sjetejch na konci sezony 2 závody a na obouch hodil tygra, takže už to nikdy neudělám:-). letos to vidim na 1500 km a vyhazov.

            0 0
      • MlokCZ  

        No já bych řek, že vydrží oboje cca stejně málo. RR vzadu určitě nevydrží 4000km, teda pokud ho nechceš sjet do mrtě. Pokud měnim kolem 1/2 vzorku (což mi přijde tak rozumný pro aspoň nějaké zachování vlastností, i když samozřejmě už při té půlce vzorku je to znát, že drží hůř), tak dám na zadním kole na RR 1500–2000km (což tedy na měkko směs zase není nijak hrozný). Pythona vzadu tu má manželka na kole teď těsně přes 2000tis. (a z toho 500 jsem ho jezdil předtím já) a zadní se blíží výměně (takže při jejím ježdění tak 2,5tis. km na zadním). Přední zatím ještě jde, ten dá víc.

        0 0
    • Imroman  

      A este by som podotkol, ze Python je tazsi o cca 100g voci RR. Je to preto ze RR je nejaka ina,lahsia zmes, alebo proste na nich usetrili kde sa dalo?

      0 0
      • Lister  

        jasně výrobci šetří kde se dá, podívej se na zapletená kola…tam dokonce ubírají špice, aby to vyšlo levněji :o)))))))

        0 0
        • Imroman  

          Ok, blba otazka…proste 100g je uz celkom dost a preto ma zaujima v com to je.

          0 0
    • Daf  

      V podstate nevozim jiny plaste nez Pythony. Jsou super na sucho, na mokru to s nema jde taky, ale neni to uplne ono ;) Mezi tim jsem vyzkousel spoustu jinych plastu, vetsinou ale nebyly tak komfortni, a nebo s nema bylo neunosne hodne defektu. Me pythony vydrzi opravdu dost. Mozna mi to nebudete verit, ale ja na ne najedu 8000km. Vetsina je po silnici, protoze tam casto trenuji. Nejlepsi vlastnosti si zachovaji jen tak ty 2000km, protoze ten stredni vzorek se sjede. Pak plast hur brzdi, ale zase lip jede ;) Pak ale vzorek mizi opravdu hodne pomalu. Protoze ma python hustej vzorek je s nim i malo defektu. Taky na rozdil od vetsiny jinych plastu po nasazeni bezi krasne rovne a vubec nehaze.

      0 0
      • Imroman  

        Kolko parov vystriedas za jednu sezonu?

        0 0
        • Daf  

          Dva pary. Pokud ho nikde neproriznes. Python ma dost tenke boky a povede se casto ho tam rozdrbnout. To je podle me jedina vyraznejsi slabina tech gum. Vetsinou se s tim ale da jezdit. Maximalne je nebudes vozit na zavody a nechas na trenink.

          0 0
    • Imroman  

      Zaujimalo by ma,ci tie strieborne pasy po boku na tych Pythonoch su tam iba na okrasu alebo to ma aj nejaky zmysel (napr. makksia zmas a pod.)?

      0 0
    • sportovni_biker  

      Teď to bude trochu mimo téma, ale pokud někdo doma máte dva Pythony nebo dva RR 2.1 sjetý a chcete je už vyhodit, tak já bych jednu tu dvojici za 100,– odkoupil. Na najíždění by se mi hodily, současné se už pomalu trhají.

      0 0
    • Ja uz fakt nevim  

      a co rikate na Michelin XCR Dry 2?

      0 0
    • RADO77  

      RR jsem v životě nejezdil. Na Pythonech mám najeto prvních 150 km a už jsem stihl 2 defekty :-((( A to jsem je měl na foukané na 40 psi… Dám jim ještě chvíli šanci, nafoukám je na 50 a if budou defekty pokračovat tak půjdou z domu.

      0 0
    • Andrea  

      Pythony neznam, ale Rcing Ralphy mam uz skoro rok. Zatim bez defektu, valivy odpor je opravdu minimalni, pri jizde na silnici temer nedela hluk (pritel ma taky Schwalbe ale Nobby Nic a v porovnani s RR je to traktor). Na suchu jsou super, ale spatne zkusenosti mam v blate a na mokrych korenech. Kola na tom vubec nedrzi, jizda je horor.

      0 0
    • Baracuda  

      Mam ty Pythony s cca 500km najeto – defekt jen jeden – ale to sem si do plaste zarazil hrebik. Jeste vypadaji skoro neopotrebovane, ale je fakt, ze je vozim daleko vic nahustene, nez co tu lidi popisuji – tak okolo 5atm… Kazdopadne sem s nima naprosto spokojeny.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty foukáš Pythony na 70psi? To pak musí ustřelovat i na silnici :-)

        0 0
        • cabbage  

          i 80 se dá;)

          a slyšel sem o 120 v 2,1" tioze;)

          0 0
          • MlokCZ  

            Takovéhle tlaky tam nefoukám, ani když potřebuju usadit plášť.

            0 0
            • kubad  

              Takový tlak tam nedám nikdy, protože to smrdí destrukcí ráfku :-)

              0 0
        • Baracuda  

          Jsem puvodne silnicar, takze i tak me prekvapuje, jak to drzi :-) Hlavne to paradne leti. A ani to neni maximum, ktere to snese :-) Proste jsem zvykly na to, ze kolo musi letet a ze je to hodne natvrdo – jinak mam pocit, ze to plave. Ale asi jsem tak trochu divny :-))

          0 0
          • Gorgov  

            urcite jsi, kolo v terenu pojede urcite lip a ve vysledku rychlejs nafdoukany na 3,5 atm nez na 5. Vozit na biku 5 atm v terenu je jednoduse hloupost uzivate :)

            0 0
            • Baracuda  

              Dik, rad se necham poucit – s bajkem sem zacal vic az loni, takze se mam porad jeste hodne co ucit…

              0 0
              • Gorgov  

                vzdyt v pohode. Zkus plaste fouknout treba na 3 –3,5 atm. A jed do lesa. Na takovym kole se ti pojede lip. Zaprvy pri prejezdu nerovnosti te to nebude tolik vytrasat, budes moct plynuleji slapat a budes rychlejsi. Zadruhy v zatackach muzes jet rychleji, predni kolo nebude tolik odskakovat po nerovnostech a bude lip drzet stopu.

                Ps: da se foukat i min, ale to by byl pro tebe moc velkej šok:)

                0 0
                • Baracuda  

                  Ok – vyzkousim a jsem docela zvedavej na zmenu. Foukat min uz mi prijde ale opravdu jako zverstvo :-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    pořádný pláště –650gr/ a víc 2,25 foukám tak 20/25 to pak sedí neuvěřitelně, ale trošku dřina :)

                    0 0
                    • filipes  

                      Az hodis bezduse nebo NoTubes, tak se zmensi valivy odpor a prestane se to tak hnusne zvejkat. Zatim zkousim Spesl Fastrack a RR vzadu…

                      0 0
                    • Baracuda  

                      Nechapu, ze se na tom da jeste jet – na te 2.0 mi jednou vzadu utikal ventilek a doma sem si pak nameril 29PSI, coz je tam psane jako doporucene na zavody – s tim sem mel pocit, ze sebou v kazde zatacce prastim, jak se to zvejkalo… Koukam, ze jezdis MTBO – pojedes do Pezinku?

                      0 0
          • Gorgov  

            urcite jsi, kolo v terenu pojede urcite lip a ve vysledku rychlejs nafdoukany na 3,5 atm nez na 5. Vozit na biku 5 atm v terenu je jednoduse hloupost uzivate :)

            0 0
            • kubad  

              S tím souhlasím, taky sem vozil vysoké tlaky, ale pochopil sem že tudy cesta nevede, I když jsou samozřejmě vyjímky třeba Hradecká 50 :-)

              0 0
            • Zerocool  

              nemusíš ale vynaložit větší sílu tím, že máš méně nafoukáno??

              0 0
              • Gorgov  

                ale v podstatě neznatelně při těhle tlacích. mnohem víc síli naopak v terénu ušetříš a ve výsledku budeš znatelně rychlejší.

                0 0
              • MlokCZ  

                Záleží na povrchu. Jednak platí, co napsal Gorgov a navíc valivý odpor záleží právě na povrchu. Na tvrdém povrchu (a tedy hlavně na asfaltu, ale i na tvrdé cestě) má menší valivý odpor více nahuštěný plášť, ale na měkkém povrchu (jako např. louka) má naopak menší valivý odpor méně nahuštěný plášť.

                0 0
                • Zerocool  

                  no mám 82 kg a foukám na 4, je to ok??

                  0 0
                  • Gorgov  

                    podle mě je to moc, záleží teda dost na šířce pláště, ale na bika je to prostěmoc, kor na předku.

                    0 0
                    • Zerocool  

                      vpředu tlumí vidlice, ne?? vozím kendy karmy 1,95 kevlar

                      0 0
                      • Gorgov  

                        vidlice ti ty nejmenší kamínky a kořínkdy neveme, ty právě berou pláště(pokud je teda vozíš rozumě nafoukaný. Je velkej rozdíl řezat v lese zatáčky na 40 a 80 psi. Tech 80 sem teda nikdy nezkousel, ale i 60 je fakt moc:)

                        0 0
                  • Daf  

                    Zalezi jak objemne mas plaste. Takova 1,85 pri 4 barech muze byt stejne komfortni jako 2.25 pri 2.5 barech.

                    0 0
                    • Zerocool  

                      zdají se pohodlné a jak fičí…

                      0 0
                    • Gorgov  

                      tak to bych si dovolil durazne nesouhlasit. 1,85 pri 4 barech rozhodne nebude stejne komfotni jako 2,25 pri 2,5. Jen bude pri takovym tlaku relativne odolna proti cvaknuti. Ale ta 2,25 i pri nizsim tlau na tom bude furt lip a komfort bude jinde.

                      0 0
                      • Daf  

                        Muzes si zkusit udelat doma malej pokus. Nahusti silnicku na 2 bary a bika na dva bary. Pak zkus palcem zmacknout plast. Uvidis ze galusku zmacknes podstatne vic. Napriklad Twister 1.9 pri 3,5 Baru je pohodlnej stejne jako python pri 2.5, ale riziko defektu u Twistra je podstatne vetsi. Proste zalezi na objemu plaste.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tohle je pravda a nemyslim, že by mu to nebylo jasné. Ale jde o to, že plášť který se tváří stejně tvrdý je zcela něco jiného než stejné pohodlí. Bez toho většího objemu tam to větší pohodlí nikdy nebude.

                          0 0
    • Imroman  

      Asi sa priklonim k tym ralfom (asi rozhodne vaha) ale nevime ktory rozmer…vazim ±88kg tak neviem ci 2,1 alebo 2,25. Ale zase ked zoberiem 2,25 tak ta vaha proti pythonom sa uz celkom dorovna…tak poradte :)

      0 0
      • Lister  

        vzhledem k tomu že máš V tak ti doporučím 2,1, nafouknutou 2,25 přes ně totiž nedostaneš…no a pokud to myslíš s těma závodama vážně tak jedině 2,1…takový rozdíl v trakci mezi nima nebude naopak se ti bude určitě líp zrychlovat.......

        0 0
        • Imroman  

          Myslis ze je rozdiel medzi tymi rozmermi len o objeme plasta a nie napr. ze by bol ten (neviem ako to mam povedat-behun) tensi u tych 2,1?

          0 0
          • Lister  

            jestli myslíš tloužku stěny tak ta bude asi stejná…taky proč by ji dělali jinou…pak jsou verze které jsou odeolnější a mají tlustší boky, ale to je na nich přímo napsané :)

            0 0
            • Imroman  

              Ok, dikes. Asi zoberme tu 2,1 aby som bol rychlejsi :)

              0 0
              • kolda  

                nedá mi ještě jednou nezareagovat na Listerovy „rady“.

                když vezmeš rozměr 2,25, do V to narveš. asi záleží i na rámu. výhoda je jasná – 2,25 je fakt pohodlný a přitom stále hodně rychlý. pokud jezdíš maratony a nemáš ambice na první 10, tak řešit jestli je 2,1 rychlejší je absurdní. komfort oceníš víc, věř mi.

                0 0
                • Lister  

                  s tou šířkou – na kolika rámech si to zkoušel a kolikrát se ti to při nafoukaných pláštích povedlo????

                  Jinak nebyl samozřejmě myšlen valivý odpor ale rotační hmotnost.......

                  0 0
                  • -Alan-  

                    Já se přidávám, 2,25 Ralphy úplně v pohodě. Všude se o nich psalo, že reálně mají tak 2,1. Nenarveš je nafouknutý! Ale když se dofouknou usazený, tak se pro sundání ani nemusí vyfučet celý. Leda by Lister nevěděl, že se dají véčka vyháknout a chtěl bych pak vidět plášť, co neprojde. Ber to jako přátelkou radu od tvého nejoblíbenějšího hologramu.

                    0 0
                    • Lister  

                      teď jsem to nějak nepochopil jestli bylo myšleno že je tam dáš lehce podfouknutý a pak teprve dohustíš tak to samozřejmě jde, ale mě jde o to, když si plášt nahustíš mimo rám tak ho tam nacpat až potom.......ale možná mám jen silné špalky…no ale zase jsem to zkoušel na 4 rámech na 3 různých ráfcích a vzadu to neprošlo ani jednou......

                      0 0
              • Daf  

                Vem Pythony, budes jeste rychlejsi, kdyz budes mit min defektu ;)

                0 0
                • Imroman  

                  Jazdil si niekedy aj Ralphy alebo si to len myslis? Ako myslim to s tymi defektmi…

                  0 0
                  • Daf  

                    Naštěstí tu zkušenost nemám. Ale brácha jo, byl z nich nešťastnej. Každej závod defekt (trny). Tady na B-Fku byly RR jeden čas strašně populární, ale postupem času to nadšení vyprchalo ;) Koukni do historie. Ja vozím Pythony bezdušové 700g a pro jistotu mám v nich i tmel. Takže defekty v podstatě neřeším. O RR bych uvažoval jen ve spojeni s No Tubes, protože jizdní vlastnosti ma určitě dobré.

                    0 0
                    • Imroman  

                      A na com teraz jazdi bracha? Ked bol z tych RR nestastny :)

                      0 0
                      • Daf  

                        Hádej :)

                        0 0
                        • Imroman  

                          Asi P.MRC high…:) a uz je spokojny?

                          0 0
                          • Daf  

                            Presne tak. Pokud vim, tak spokojeny je ;) Jeste jsme experimentovali s Michelinama, proste nizka vaha laka, ale jak vzorek neni hustej a plast je lehkej, tak to neni dobre ;) Jeste bych mohlh doporucit WTB Nanoraptor v siri 2.1" s kevlaren 520g. Vzorek skoro stejnej jako Python, jizdni vlastnosti taky, objem o neco vetsi, vaha o kousek mensi. Kdyby se delal bezdusovej, tak je asi vozim, mel jsem s nim dobre zkusenosti.

                            0 0
                            • Imroman  

                              Myslis ze Pythony maju vzor vyssi ako RR?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já odhaduju, že Pythony maj vzorek o chlup nižší. Můžu to ale doma přeměřit (teda pokud najdu nějaké skoro nový Python, RR by nový byl).

                                0 0
                            • Imroman  

                              Myslis ze Pythony maju vzor vyssi ako RR?

                              0 0
                            • Imroman  

                              Prosim ta, na ake tlaky fukas tie Pythony?

                              0 0
                              • Daf  

                                2,25 Baru predek a 2,75 zadek. Mam ale bezdusaky, ktere jsou trochu sirsi nez dusove. Normalni bych foukal na 2.5 a 3. Ale vazim 65kg.

                                0 0
                                • Imroman  

                                  Tak to je v celku dost na tvoju vahu. Vyuzijes potom vlastnosti toho plasta? (ako napr. konfort)

                                  0 0
                                  • Imroman  

                                    komfort :)

                                    0 0
                                  • Daf  

                                    Vzdyd je to skoro minimalni doporuceny tlak. Je to kompromis mezi komfortem a tim aby to jelo a taky abych nekde nerozstipal rafek.

                                    0 0
                    • Gorgov  

                      vozim RR klasiku bez duse s trochou tmelu, pichl sem to jednou za tak 5kkm, jinak je to deravy od trnu komplet, ale tlak drzi furt stejnej. Nevidim zadnej duvod vozit o 250g na kazdym plasti vic a jeste platit za plaste vic:)

                      0 0
                      • Daf  

                        Když ty UST Pythony mají úžasný velký nápisy a ještě po obou stranách :)))

                        0 0
                • Imroman  

                  A nevadi ti vaha tych pythonov? Predsa len uz su trosku tazsie (560g), proti Ralphom ktore maju v 2,1 470g.

                  0 0
                • Darkson  

                  naprostý souhlas:-).

                  a btw, RR 2,25 je stejně široký jako ostatní pláště 2,1;

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tím ostatním bych byl opatrný. Taky mám názor, že plášť se má měřit bez vzorku a že RR 2,25 je ve skutečnosti poctivých 2,1. Ale skoro bych řekl, že takhle více či méně podvyživených je naopak většina a jen menšina není.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Konkrétně Pythony jsou podvyživený o něco méně, ale také jsou. 2 kusy, co jsou na manželky kole mají 49–50mm šířku (malinko to ovlivní i ráfek, ale má cca průměrnou šířku XC ráfku). Což je 1,93–1,95, takže to taky není 2,0 jak má být. A konkrétně se jedná o verzi MRC High 2,0. Ale je pravda, že švagrová má bezdušový Pythony tu starší verzi také v šířce 2,0 a ty jsou o chlup širší.

                      0 0
                    • Darkson  

                      nutno brát s nadhledem. prostě jsou od oka ve skutečnosti užší než udává výrobce a nemusím je měřit na milimetry. U Pythona to od oka nepoznám.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, ale pohledem to poznám u spousty dalších taky. Např. tu mám teď doma na jednom starém kole Rubeny Acris 1,9 a ty jsou proti Pythonům strašně hubeňoučký (a ve skutečnosti taky mají jen 43mm, takže jsou to jen 1,7-čky). A s nadhledem v pohodě, já tu taky už několikrát psal, že jsou RR jsou podvyživený :-) Jinak 2,1 RR jsou téměř přesně stejně široký jako ty Pythony MRC High.

                        0 0
                        • ememem  

                          s tymi sirkami bych si tiez az taky isty nebol. to meranie v palcoh je dost divne. mal by to byt priblizny vonkajsi preimer x sirka (bohvi kde behuna, najsisrsieho miesta???) presnejsie asi je ETRTO sirka behuna/vnut. priemer. pneumatiky. tam je to podla katalogu v mm takto: Python – 51/559 RR 2.1 – 54/559 RR 2.25 – 57/559 Podla toho aj RR 2.1 je o nieco sirsi ako python co sa mi osobne nezda takze bohvie ako je to naozaj. ja osobne bych RR 2.1 nechcel.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jenže to právě ve skutečnosti tak není. Měřeno bez vzorku je to následovně (samozřejmě se to trochu může lišit dle ráfku a tlaku): Python MRC High 2,0 – 49–50mm RR 2,1 – 50mm RR 2,25 – 53–54mm NN 2,25 – 53–54mm Ty rozpětí jsou tam proto, že mám změřeno více kusů.

                            0 0
                  • Gorgov  

                    tohle neni uplne pravda, contiky explorery jsou při stejný udávaný šířce užší, maxxis jakbysmet, mě přijdou RR a NN naopak docela nadprumerne siroky. Naopak treba FF v 2" je docela uzounkej.

                    0 0
                • bam  

                  Pythony jsem videl poprvy kdyz dal kamos naky ty lehky a mel z toho hroznou radost, nez hned tu prvni vyjizdku na silnici bouchnul. Pokazdy kdyz jsem pak jel s nekym s pythonama, tak lepil. Rekl jsem si ze to je proste smula a zkusil jsem pythona loni na Malevil. Minutu pred vystrelem jsem zjistil ze mam prazdny zadni kolo :)) Uz je asi zkouset nebudu…

                  0 0
                  • silnicar  

                    Doufám, že jsi zvedl ruku a start byl odložen o několik málo minut než jsi to zalepil:)

                    0 0
                    • bam  

                      Samozrejme, ale nepockali :) Vylezl z nej drat a propichl dusi, moc pekne se to opravovalo. Proste jsme si s pythonama nepadli do oka.

                      0 0
    • karliner  

      Dle stránek NoTubes na Hutchinsony jejich vychtávka nejde použít – opravdu?

      0 0
      • McBlacky  

        spíš nedoporučujou. více méně by to mělo jít na každej, je jen otázka jak dlouho to bude trvat a jak silnej kompresor bude potřeba…

        0 0
      • Daf  

        Ja si myslim ze pouzit pujde, ale vzhledem k tomu jak ma Python tenke boky se to nedoporucuje ;)

        0 0
        • MlokCZ  

          RR má taky tenké boky a už je lidi s NoTubes jezdí. V tom problém není. Ten problém, proč je tam mají v tom seznamu nevhodných plášťů je kvůli patkám, ale já bych ho klidně zkusil. Maximálně to nepůjde nahustit :-)

          0 0
          • karliner  

            Díky.

            0 0
          • Gorgov  

            přesně tak, RR sou s notubes skoro nepíchnutelný:)

            0 0
            • kubad  

              za loňský rok v předním 3 díry v zadním 4 díry. Tmel vše zalepil, zjistil sem to až při demontáži pneu :-)

              0 0
              • Gorgov  

                já mám teď v zadním odhadem tak 25–40 děr jsou všude, projížděl sem trnim. Jsou vidět malinký „mokrý“ místa jak se ten tmel tema dirkama malinko dostal ven. Ale ztráta tlaku není. Kdybych vozil duse, ten plast bych davno vyhodil, bude v nem neco trnu:)

                0 0
                • karliner  

                  Ještě by mě zajímalo, zda je nějaký rozdíl (kromě ceny) mezi NoTubes a Eclipse (DT Swiss).

                  0 0
                  • kubad  

                    O cenu až tak nejde je +/- podobná, ale eclipse je na konverzi standartních ráfků na UST ale s použitím UST pneu, to je dost podstatný rozdíl

                    0 0
                    • karliner  

                      Nikde jsem se nedočetl, že Eclipse je POUZE pro UST pláště. Přímo na stránkách Eclipse se píše, že běžné pláště možné použít je, avšak nedoporučuje se to: www.tubelesskit.com/…ENGLISH.html Cena je u sady Eclipse kolem 800 www.global-sport.cz/…t-swiss.html kdežto sada NoTubes stojí dvojnásobek (1790), což mi přijde jako dost podstatný cenový rozdíl.

                      0 0
                      • kubad  

                        a si si jistý že ta eclipse sada je na dvě kola? Já ne :-)

                        A k těm normálním pneu píšou že za funkčnost nepřebírají žádnou záruku. NoTubes je dělaný přímo na použití s klasickými pneu.

                        0 0
            • filipes  

              V nedeli jsem na RR+NoTubes totalne zprasil jeden doskok, bylo jasne citit kamen na rafku, ale pohoda… akorat se bojim ze bez rizika defektu budu vic a vic prasit a rozrezu nebo roztrham boky…

              0 0
    • ememem  

      kebych to mal porovnat.(teda kombin. 2×python 2.1, NN+RR 2.25 -standart bez snake skinu a bez race guardu)

      vaha jazdca 90kg, typ jazdy – povedzme ze drsnejsie xc(prevazne karpaty, obcas alpy),cisty teren bez asfaltu(byvam 100m od lesa). fukane-python 35–50, NN+RR 28–38.

      vydrz – asi tak rovnako okolo tych 1500 km.tu by som povedal (aj z toho co sa tu pise)ze to asi hodne priam limitne zavisi od hmotnosti jazdca(co sa inac tyka aj mnohych inych komponentov).verim ze asfalt brutalne zerie oboje. odpor – troska lepsie RR stopa – okrem uplneho blata je oboje dobre na akomkolvek inom terene, osobne sa mi kombin. NN+RR zda trocha lepsia, toto je ale hodne subjektivne. defekty – no neviem mozno smola ale pythony su snad z vypratej detskej plachty. bocne prerazenie a cvaknutie-0 bodov aj ked su nafukane tvrdsie, prepichnutie asi porovnatelne.(vid poznamka k typu NN a RR) hmotnost – trocha lepsie NN+RR dokonca aj ked porovnavame 2.1(2.0??) s 2.25 pohodlie – lepsie NN+RR, je to isto aj tym ze ich mam 2.25. cena – porovnatelna

      zaver – podla mna uplne porovnatelne gumy, keby som ich mal kupit za katalogovu cenu tak osobne kombin. NN+RR 2.25 bych naspat za pythony nevymenil. ale jak tu niekto spomenul keby boli niektore z nich za vyrazne nizsiu cenu tak bez vahania hociktore.

      0 0
      • Imroman  

        Tak tomu hovori porovnanie…diky. Pythony sa daju zohnat za trosku lepsiu cenu, rozdiel je vsak minimalny.

        0 0
    • McBlacky  

      RR jsou univerzálnější. Pythony jak zaprší nebo v úsecích závodu kde se drží bláto jsou o dost hůř ovladatelný. Kde zase naopak Python líp vede je drobná šotolina, dají je na něm líp klopit zatáčky a zdá se mi že i na asfaltu líp točí. Já osobně jezdím na závody nejčastěji RR 2,25 ted zkusím 2,1 z kraje sezony a uvidím

      0 0
    • lubos  

      Ani jedno ani druhe. Jestli chces normalne jezdit, tak si vezmi za tu cenu Noby Nic. Python je humus, a RR je dobrej tak na asfalt.

      0 0
    • Imroman  

      Tak dnes som si konecne objednal tie plaste…Pythony :) Stale som sa rozhodoval, Ralphy ma lakali najma hmotnostou ale nakoniec som vzal tie Pythony.

      0 0
      • Imroman  

        Len tak pre zaujimavost, myslite ze by ste poznali na plastoch rozdiel cca 90g?, co je vlastne rozdiel medzi RR a Pythonom.

        0 0
        • Lister  

          nevím jestli na pláštích, ale na kolech jsem to poznal při prvním šlápnutí :)

          0 0
          • Lister  

            ......ale o celých kol hrají roli i jiné faktory…to je pravda. I tak si myslím že těch 2×100gr na plášti asi poznat bude.....jen ne pro každého…tím nechci tvrdit, že já bych to poznal :o)

            0 0
        • silnicar  

          A poznáš když si zapleteš kola s obyčejným ráfkem 490g a pak s ráfkem okolo 400g? Já myslím že to určitě poznáš, ale není to pro každého to nejdůležitější…ně­koho zajímá třeba pevnost a výdrž ráfku. S pláštěma to poznáš taky.

          0 0
          • Imroman  

            no, mna zaujima najma rychlost :)

            0 0
            • Pavel100  

              Chvíli(1/4 roku:) jsem jezdil lehčí kola a je to poznat na akceleraci a taky v kopcích (jedeš najednou težší převody než dřív a tím pádem rychleji)

              0 0
            • Pavel100  

              A taky je dobré nějak pořešit duše(normální má kolem 170g) takže nějakou lehkou kolem 120g a nebo No Tubes

              0 0
              • Imroman  

                No, s lahkymi dusami nemam dobre skusenosti. Som trochu tazsi (90 kg) a myslim ze by to nerobilo dobrotu.

                0 0
            • Gorgov  

              ráfky 350g, pláště -RR 450g a Notubes 60g, je to sakra znát, jede to jak z praku. když budeš mít klasiku – Python 550g ráfek řeknu 450g duše + páska 200g, je to rozdíl 350g v obvodový hmotnosti na každym kole, takže dohromady skoro 700g, věř že to pozná snad každej;)

              0 0
        • Gorgov  

          určitě

          0 0
    • TC  

      Nakolik je vhodný Python na úseky s kamínky-štěrkem, prosím? Za sucha, předpokládám že za mokra to asi nebude nic moc.

      0 0
      • Daf  

        Na sterku, moc nedrzi v zatackach protoze ma nizke bocni spunty, jinak je v pohode. Pokud neni moc sjetej je slusnej i v mokru, ale bahno moc rad nema. Vzorek se zanese a pak moc nedrzi. Taky zalezi jak hustis, pokud moc natvrdo, tak to dost degraduje jeho jinak slusne vlastnosti.

        0 0
        • TC  

          Díky. Zajímá mě zda s novejma Pythonama dokážu přežít na štěrku při pohybu ustáleném dopředném za sucha. :) Teď mám IRC Notos/Tioga Factory, což samozřejmě bude držet mnohem líp, ale potřebuju rychlejší pláště na ama-triatlon. A lesáci bohužel neustále „opravujou“ cesty štěrkem. Takže řeším nějakej ten kompromis.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.