• jirkazb

    Zdar všem. Pořídil jsem Ebike 2020 model Bulls AM4. Od začátku se mi nezdálo zvukové vrnění a vibrace při brzdění přední brzdou. Zaměřil jsem se na to a všiml si taky ,že se mi při tom rozvibruje vidlice (dopředu a dozadu) Dal jsem nové desky vše vyčistil, odvzdušnil, seřídil a dělá to pořád. Jediné zatím rozumné vysvětlení je tvarování kotouče, kde v největším otvoru je odhadem 15–20% menší třecí plocha než obvykle. Když přimáčknu lehce brzdu a tlačím kolo tak cítím ten brzdný rozdíl v těch dírách. Je to špatně navrhnutý tvar kotouče? Nebo může být nějak špatně zajetý? Třmeny XT 4 písty. kotouče (foto) Nikdy předtím jsem se s takovým problémkem nesetkal, chápu že výměna kotouče to asi vyřeší, ale nechce se mi věřit že by Shimano dělalo něco co takhle špatně funguje. Máte někdo podobnou zkušenost?

    0 0
    • ptrmurlik  

      Nesmysl, že by to bylo kotoučem, máš vůli v hlavovem, proto to vybruje, dotahni to a zkus znovu. Teoreticky při pohybu váhy při brzdeni, je možné že vidlice pruzi, ale ne vybruje. To pak upravit LS compresion a styl brzdění hlavně

      0 0
    • JakeF  

      To je ABS, co se ti na tom nezdá?

      0 0
      • jirkazb  

        Aha to mě nenapadlo. Třeba to bude fakt tím ABS Dík moc. Ty vole co je to vlastně to ABS není to nebezpečné? Nemám to radši sundat? Raději mrknu do manuálu

        0 0
    • dědek mohy  

      Stávalo se mi něco podobného. Měl jsem teda jiné brzdy i kotouče, ale chování podobné. Vypadalo to, jako by některé hrany těch děr byly malinko vyvýšené (špatné opracování po vrtání) a trochu to vibrovalo. Dal jsem tomu čas, že se to třeba obrousí a ano, časem to přestalo

      0 0
    • jecnak  

      Zameril bych se na stycnou plochu desticek a kotouce. Konkretne zda desky nezasahuji az do paprsku.

      0 0
      • jirkazb  

        to bylo první co mě napadlo, ale nezasahuje, desky jsou v ideální poloze.

        0 0
    • MatS  

      Pokud neni vule v hlavovem a ve futrech vidlice, tak muze byt nedobre usazen trmen. Nebo se podivej, zda vsechny 4 pistky vyjizdi rovnomerne a ze desky spravne dosedaji na kotouc a nedochazi k jeho prihybani pri pribrzdeni.

      Pokud to nepomuze, tak kup Sram Centerline kotouc a budes mit klid.

      0 0
    • kubad  

      Ne nemáme podobnou zkušenost někde je chyba. Věštit kde je složité.

      Píšeš že je vše zkontrolováno

      0 0
    • wladeq  

      …Jen trochu fyziky. Pri tehle aplikaci, teda kdyz tlacis kolo a brzdis, absolutne nezalezi na velikosti stycne plochy, ta prichazi na radu az v rychlostech, ktere na kole nejspis nevyvines. Dirou to fakt nebude

      Podle me si vzajemne nesedlo vic veci v cele te soustave, pro zacatek bych prehodil kotouce, na zkousku

      0 0
    • DaD  

      Já to měl dvakrát. Je to nestejná šíře kotouče po obvodu. Chytne, pustí, chytne pustí. Po výměně kotouče vše v pořádku. Za mě zmetek a reklamoval bych to.

      0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
      • Tomcat  

        Kouč je možná v pořádku špatná je ale třebaredukce která pousouvá virtuální střed destičky mimo ideální osu brzné plochy.

        0 0
      • jirkazb  

        tohle mě taky napadlo teoreticky bych to mohl přeměřit. mikrometr mám.

        0 0
    • oldsam  

      Mám podobnou zkušenost. Kotouče SMRT54/64 „pulzuji“, kdežto původní SMRT10 toto nedělá. Zkoušeny různé destičky, třmeny, hlávko a i vidlici jsem měnil :-) Zaleží na rychlosti, citelnější to je při nízkých rychlostech. Jinak pulzování kotouče smrt54 bylo výraznější než u smrt64.

      Částečně to jde ošetřit stylem brzdění nebo koupit kotouč, který ma rovnoměrné děrování (např. ten zmíněný SRAM).

      0 0
    • Zoidberg  

      Měl jsem se SMRT64 podobnou zkušenost – nestejnoměrný brzdný účinek citelný hlavně při pomalé jízdě. Vybírám si kulaté pravidelně děrované kotouče – Formula, Avid a nemám problém.

      0 0
    • Tomcat  

      Pozorování dvakrát.

      Jednou špatně vyseknutý kotouč , byl pravidelně zvlněný neskrtal , ale při brzdění to bylo užší širší užší širší…

      Podruhé to bylo kotouč pila kde docházelo o nerovnoměrným zatížení destiček a ty mají lehkou vuly takže změna stavu našikmo a narovno co na páce bylo jako pulzovani.

      Nerovnomern,brzdny účinek, bývá nezajety kotouč.

      Rozvybrování části kola je, ale normální.

      0 0
    • adam320  

      Dela to od zacatku? Nezkroutil se?

      0 0
      • jirkazb  

        Tvrdší sintry už to to trošku zlepšily, dnes najeto 50 kiláku a zdá se že se to lepší, počkám ještě jestli si to nesedne jinak vyměním kotouč. Z této diskuze se mi potvrdilo, že různé kotouče můžou být problémové a tahle informace mi stačí. Děkuji Všem za postřehy.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.