• BB

    Po zdravotních problémech jsem musel řešit jak dál s ježděním. Takřka denní ježdění na biku v každé volné chvíli již nepřicházelo v úvahu a tak jsem se rozhodl, že začnu dojíždět do práce a protože to mám dost daleko, tak na elektrokole. Spíše z nouze cnost a byl jsem zvědavý, jak dlouho mě to bude bavit. Pořídil jsem si elelktrokolo viz. obrázek a začal. Výsledkem je nové hobby, strašně mě to baví, padesát minut ráno a odpoledne na elektrokole je perfektní opohybování. Mám to docela přes kopec, kus terénem. Vůbec jsem nepředpokládal, že i na e-kole může být zábava. Člověk si vyhraje i se strategií, jak silný zvolit příšlap.

    Zatím jsem vyhodnotil následující výhody: (1) do práce přijedu příjemně opohybovaný, ne schácený. Nemusím se jít sprchovat, jako když jsem makal na normálním biku. (2) jsem v práci o deset minut dřív. (3) nevadí mi blbé počasí, protože díky tomu, že se tolik nepotím, se můžu více oblíknout. (4) když projíždím uličkami v centru Prahy, tak mi tolik nevadí auta, což je jednak díky tomu, že nejsem tak rozdýchaný, tak necítím smrad a jsem rychlejší, tak mám takový dojem, že s nima jedu rovnocenější partii.

    Zatím jsem zjistil dvě nevýhody, má to 21 kilo, takže se s tím hůř manipuluje při přenášení a ukládání a vyndat zadní kolo při defektu je obtížnější. Jinak super a doporučuji na dojíždění do práce všem dědkům po infarktu, nebo těm, kdo to mají daleko, nobo těm, kteří to sice nemají daleko, ale nechtějí se převlíkat do cyklo hadrů, dá se na tom klidně jet i v civilu.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Diky.

      Dve pitome otazky:

      Tlacitko Boost je k cemu-napere to plny vykon? Umi se to postavit na zadni?

      0 0
      • BB  

        tlačítko boost to na zadní nepostaví, ale pomůže to odpícnout třeba na křižovatce a to docela dost, a dále má funkci přepínání síly přišlapu.

        0 0
      • Maty.dp  

        Na tomhle jsem jel a to se na zadní staví zcela bez problémů. E motor má 1kw a dojezd záleží na akumulátoru. Omezovač i příšlap lze vypnout zmáčknutím tlačítka a pak to i bez šlapání valí víc jak 40. Přesný dojezd nevím ale maník který ho již nějaký čas provozuje tak tvrdí že 50 km bez problémů. Váha je někde kolem 20 kg ale i bez motoru to jede úplně v pohodě. Pouze jak bys měl nějakou lehkou bagáž na nosiči.

        Jízda na tomhle byla úplně něco jiného než ty městské přibližovadla s něčím podobným e-motoru. Chová se to víc jak motorka.

        Až nebudou sloužit nohy a zdravíčko tak na dojíždění do práce by to nemuselo být špatné.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak tohle ma koule:DD Ale to predchozi vypada lip-aku je lepe schovany. tenhle na nosici se mi neeliibii:)

          0 0
          • mr.antik  

            kdyby ho dal do rámovýho trojůhelníku tak by to o dost lepší. Ale 20kg je hodně lehký, tipoval bych minimálně 25

            0 0
          • Kamikaze 591  

            Bych řekl, hlavně že ten první způsob uložení bude lepší co se týče jízdy po hrbolech a tak.

            0 0
        • pepino  

          To už ovšem nesmí na cyklostezky a je na to třeba řidičák.

          0 0
          • Smazaný účet  

            kde neni zalobce neni soudce…;)

            0 0
            • pepino  

              No soudce je cajt, co tě zastaví:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                S cajtem se nebavime a on prece neni odbornik na urcovani vykonu ekola;)

                0 0
              • Maty.dp  

                No ono je to s těmi e-koly docela problém. V zákoně o provozu na pozemních komunikacích máš napsáno že kolo může být osazeno pomocným motorkem o výkonu do 1kw. Takže by to bez problémů splňovalo podmínky pro kolo. Evropská unie ale vydala nějaký panflet, kde se uvádí, že kola s e-pohonem nesmí mít motor o větším výkonu než 300W. Vím že se někde jednalo že to bude navýšeno na 500W ale jak to dopadlo nevím a opravdu se mi to nechce hledat.

                Takže kolo splňuje podmínky zákona o provozu na pozemních komunikacích ale není v souladu s evropskou normou pro e-kola. Unie jde stejně do … a z jejich nařízení si nikdo nic nedělá. Takže já bych se těch cajtů tak moc nebál. Navíc na motoru nikde není napsáno jaký má výkon a problém by mohl nastat pouze v případě že by kolo z nějakého důvodu zkoumal nějaký soudní znalec a toho při kontrole na silnici nikdo nezavolá a kolo ti jen tak zabavit nemůžou. Takže neřešit a jezdit :-))

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jak pises na konci, vykon posoudi jenom znalec a k tomu to ani nedojde, bo to stoji buzerorgan penize:)

                  No nechme toho:) pokud jezdis podle sveho svedomi tak o vykon nejde…

                  0 0
                • pepino  

                  No je to 250W, max. 25km/h a jízda jen s příšlapem, jinak je to považováno za skůtr, ale já el. kolo nemam, tak to neřešim, to jen teoreticky:)

                  http://ekolo.cz/…o-elektrokol

                  0 0
                  • Maty.dp  

                    No jo asi máš pravdu. Já e-kolo nemám a doufám že nějakou dobu ho ještě potřebovat nebudu :-)

                    Jinak to co jsem sem dával tak mě opravdu zaskočilo tím jak to jelo. Byl to neskutečný pocit. Pěkně potichu a valilo jak sviňa.

                    0 0
                • jizby  

                  A hlavně s tím nebourat. Pokud se staneš účastníkem vážnější nehody a bude se u soudu posuzovat míra zavinění, tak se znalec velmi pravděpodobně objeví a kolečko posoudí. Pak si důsledky poneseš.

                  0 0
    • dancing dog  

      díky za postřehy. Do práce a po městě jezdím až na mrazy a vydatný déšť skoro denně, ale nemám to moc daleko, takže bych zatím e-kolo nevyužil. Ale při delší vzdálenosti a absenci možnosti se vysprchovat bych nad e-kolem určitě uvažoval..

      Ale nediv se, kdyby se tu stal terčem kritky, e-kolo je tu asi pro mnohé ještě větší

      „velký satan“ než crossový kolo :-)

      P.S. : to Tvoje kolo vypadá docela dobře…

      0 0
      • Pebe  

        nejhorsi na tehle kolech je to, že tě kolikrát předjede i ta „bába s nůší“ :-))

        jinak BB přeji mnoho šťastných kilometrů ;-)

        0 0
    • mr.antik  

      ještě bych dal nějaký hladký městský gumy, to by mělo ušetřit dost výkonu.

      0 0
      • BB  

        ty tam původně byly, ale mám na cestě i terén, tak jsem je sundal

        0 0
    • Norri  

      Nejpěknější elektrokolo, jaké jsem kdy viděl!

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Já si myslím že to ekolo je super věc. Jak tady někdo psal, tak jsem kdysi někoho na ekole předjel. Jenomže on si to nechtěl nechat líbit, tak zmáčknul boost a hned byl přede mnou. Kdesi jsem četl že mex rychlost je 25km/h, on určitě jel přes 30.

      No žádný mlaďoch to nebyl. Už se těším až to bude vážit kolem 15 kg. 21 je stále dost.

      Jak dlouho se to nabíjí?

      0 0
      • vladaza  

        bývá tam omezovač rychlosti, aby kolo splnilo předpisy, ale dá se celkem snadno odstavit, v některých zemích /třeba Švýcarsko, Německo/ se mohou ofic. prodávat i ekola dosahující vyšších rychlostí, ale možná musí mít nějakou speciální registraci

        0 0
      • BB  

        nabíjí se to 5 hodin, „omezovač“ rychlosti tam je, při 25 km/h se vypne příšlap, takže člověk jede za svý. Ale rychlost počítá z obvodu kola, takže to jde snadno oblafnout

        0 0
    • martin_bakov  

      Pekny, pokud nema nekdo v praci sprchy nebo je kopcovitejsi trasa tak na bezny dojizdeni do prace je elektro kolo urcite efektivni dopravni prostredek.

      0 0
    • McBlacky  

      rozhodně alternativa.

      při výkonech 300w konstatně a 600w v maxu to už dokáže poškádlit i chrty. Ještě doladit kapacitu akumulátorů a bude se na tom jezdit z Prahy na Praděd na oběd :)

      0 0
    • e-nomad  

      V sobotu odpoledne jsem se vracel na žiletce z vyjížďky /úsek Tlumačov-Otrokovice/. Jel jsem po rovince asi 34 km/h a měl jsem mírný protivítr. Naprosto nečekaně mě předjelo e-kolo. Pokusil jsem se ho háknout, ale v tom momentu překvapení jsem propásl vhodný okamžik a už jsem ho nedohnal. Odhaduji, že jelo více než 40 km/h. Jezdcovy šusťákové tepláky vydávaly v té rychlosti a větru podivuhodný zvuk. A u mě došlo k naprosté ztrátě motivace k tréninku. Také mě překvapil obrovský náboj zadního kola s motorem.

      0 0
      • vladaza  

        to jo, není problém sehnat motor, který má třeba 1000 W, otázkou je, jak dlouho vydrží 40 km/h akumulátory, hádám, že po 20–30 km bude po srandě

        0 0
        • e-nomad  

          Asi „nějakej slušnej oddíl“ nebo co?! Zkrátka, ten chlapík si mě vychutnal. Kdybych o něm věděl, že je za mnou tak se ho už nepustím. Myslím, že na tom jel jen pár kilásků.

          0 0
    • Blazer  

      Kamarád co mě k bikům přivedl, na něj má políčeno a je z něj nadšený, tedy coby dopravního prostředku dlouhého dosahu. Vyzkoušel a rozhodl se pro koupi, ale já tomu pořád nemohu přijít na chuť. http://www.svet-elektrokol.cz/…ii-nu-vinci/?…

      0 0
      • vladaza  

        jízda na ekole je každopádně zajímavým zážitkem, vždy se rád svezu na Sportlifu, ale pro delší náročné vyjížďky, kdy by méně trénovaný člověk logicky potřeboval výpomoc motoru se ekolo zatím moc nehodí, dojezd s příšlapem nebývá delší jak 60 km a to je dost málo, bez pomoci motoru rázem sedíš na 20 kg ukrajině a seš rád, že vůbec jedeš, lehká silnička mi tak vychází stále nejlíp

        0 0
    • jIrI___  

      Není už lepší nějaká malá motorka?

      0 0
      • martin_bakov  

        a s tou lze na cyklostezku ?

        0 0
        • Gronholm  

          Elektrokola na cyklostezkách se zapnutým motorem taky nemaj co pohledávat :)

          0 0
          • dancing dog  

            Mýlíš se :-)

            0 0
            • Gronholm  

              Diskuze o paragrafech a vyhláškách může začít :D Proč smí?

              0 0
              • Medunka  

                Todle je dobrý téma.

                Když byla v Praze akce Den bez aut a na Václaváku byla předváděčka elektro kol, tak taky tam padly různé názory ze stran kluků, co tam od nich byli. Sem zvědavá, co řeknou teďka na Sport Life.

                0 0
            • Gronholm  

              Diskuze o paragrafech a vyhláškách může začít :D Proč smí?

              0 0
      • Gronholm  

        Motorku nebo skůtr nedáš do bytu. Jinak je to podle mě spíš kategorie, kterou kdysi okupovala Babeta :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        pokud neresis penize, tka kolo je jasne. Jendoduche, lehke, nesmrdi, nedela kraval…a kdyz nic, tak dojez bez aku je uplne vcajku:)

        0 0
    • dancing dog  

      přiznávám, že jsem mile překvapen, myslel jsem, že ho tu rozcupujete na kusy a zatím taková vstřícnost ;-)

      0 0
      • Kubiczech  

        Vždyť právě v tomhle je smysl elektrokol, ne? Je přece fajn, že když někdo na kolo ze zdravotních důvodů nemůže, že se ho nemusí nutně vzdávat. Za mě rozhodně palec nahoru.

        0 0
    • zipoman  

      Přeju mnoho najetých km s příšlapem i bez :-)

      0 0
    • oddie  

      Pěkné, na dojíždění do práce super, a dokonce to vypadá i jako kolo :)

      0 0
    • king-bike  

      Ahoj,ja te verim ,ale uz to pomalu neni sport.. mas to pekny zalezi jak tobe to bude vyhovovat,, zdravi je prednejsi!! preju ti hodne stastnych km.. :)

      0 0
      • BB  

        no sport to asi není, ale pohyb je to smysluplný, to jo

        0 0
        • king-bike  

          souhlas…:)

          0 0
        • dancing dog  

          ja to vidim, jako smysluplnou alternativu dopravy.. to ikdyz mi treba rikaj lidi, kdyz na bze pijedu o prace rikaj, jakej jsem spotovec, tak jim rikam, at mi nenadavaj,ze to je doprava, ne sport :)

          0 0
      • mr.antik  

        cesta do práce nemusí být vždycky sport, uričtě lepší než auto.

        I když na takovém elektro-leho-kole by se dalo cestou do práce ještě trošku prospat…

        0 0
        • king-bike  

          hlavne ekologicky! +1

          0 0
          • hony007  

            Ekologičtěji, když už teda.

            0 0
          • Tomcat  

            Jasně a ta elektřina se vzala jen tak ze vzduchu a výroba akumulátorů je naprosto k životnímu prostředí šetrná, že ?

            Celý efekt je v přístupu je není vidět.

            Jou reálné studie kde elektromobil je míň ekologický než vůz na klasický spalovací motor. Protože krátkozraké srovnání hodnotí jen to co je blízko a je vidět. Toxické latky a „spinavá“ výroba není u aku vidět. Stejně jako ta čudící elektrárna je v mnoha případach někde daleko.

            Osobně to hodnotím jako elektromobily­motorky a kola jako pózerství a alibizmus kterým si někdo léčí svědomí nebo projevuje neznalost aktuálního stavu techniky .

            0 0
            • pepek  

              +1

              Náhodou zrovna teď skončil v TV Autosalón, kde jezdili s elektrickým Renckem. Ten kkt komentátor kecal přesně tyto nesmysly: elektromotor má účinnost 90%, spalovací do 40% – ale o té elektrárně a rozvodech, což může být stěží 30%-o tom nic. Dojezd: 170km, ale když na to dupeš, tak 80 a počítám když zatopíš, tak seš na 50km (Když chceš topit, tak si prý můžeš zaplatit nezávislý topení – na naftu :-)

              Nevím, kde by ta auta „tankovala“, když na tom drátě musí být 6 hodin? Nějaký obrovský parkoviště?

              A o tom, že by museli postavit navíc asi 1000 Fukušim, nebo kolik zakalí číňanů při výrobě „čistých“ baterií – o tom samozřejmě ani slovo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Je to proste prdel no:)

                Ze vsech moznych zpusobu pohonu tak porad vychazi docela dobre hybrid, kde ma bezny spalovaci motor moznost pracovat s rozumnou ucinnosti-pri konstantni rychlosti dodavat cas vykonudo aku ktere se vyuzijou pri akceleraci a pod.

                Ze se to jevi „ekologicky“ je tim, ze baterky zaserou prirodu v cine a ne tu:)

                0 0
              • pepino  

                A ta fabrika, co produkuje „normální“ auta, je ekologická? To je zas rozumbradů… u Tomcata to nepřekvapuje, hlavně ať se naučí česky.

                0 0
                • pepek  

                  Ano ta fabrika, co produkuje „normální“ auta je ekologická a celý auto se recykluje tady, nemusí se vozit 3× kolem zeměkoule, jako ty baterky. Populární eko-kecy si můžeš vymýšlet jaký chceš, ale prostě ta elektřina pro to není a ani nebude.

                  0 0
    • hony007  

      Rekuperaci to asi nemá, což?

      0 0
      • BB  

        bohužel nemá

        0 0
        • hony007  

          Takže počkat, až bude na vrakáči nějaký Prius nebo něco podobného a bastlení zdar!

          0 0
    • dalinv  

      Musím uznat že tohle mě taky mile překvapilo a kolo vypadá dobře na to že je „e“. Zatím dokud zdraví slouží a je kde brát energii (ze sladkého) tak klasika, ale jinak bych se taky určo poohlíd po něčem takém, kdy člověk může vjet i mimo silnice a vlastně všude jako kolo..

      0 0
    • Vlady  

      http://www.kitzalps.com/…r-alpen.html pro vyznavače e-Biků, narazil jsem na to letos v létě v Kitzbuehlu… vcelku zajímavá idea., Půjčují elektrokola a po celém regionu mají roztroušené stanice s náhradníma aku, jde je vyměnit a frčet dál…

      Stanici mají i nahoře na Kitzbuelhornu…

      0 0
    • vladaza  

      kde jsi ho vlastně koupil ?, vidím ho poprvé a vzhledově perfektní

      0 0
    • MlokCZ  

      Tohle se mi líbí díky tomu, že to má ok geometrii a ne jako některá jiná e-kola s šíleně prodlouženou zadní stavbou.

      K ideálu tomu chybí už jen ta rekuperace a trošku nižší váha (představoval bych si takových 15–16kg).

      Umístění baterie také pěkně vyřešené.

      0 0
      • mr.antik  

        taky že už by někdo mohl vyrobit karbonový elektrokolo na top komponentech. A silničku, se stejným výkonem by to frčelo o 10kmh rychleji – tam by se o tom dalo uvažovat…

        Ty německý cesťáky pro důchodce není úplně efektivně využitá energie.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak když už bys chtěl co nejvíce fičet, tak e-lowracer :-)

          Tam bys z toho výkonu díky o hodně lepší aerodynamice vyždímal nejvíce.

          Mně osobně se to nejvíce líbí právě na tom biku, jak to má.

          0 0
        • Medunka  

          silničky s výkonem aby jela o 10km/hod už dělaj, koukni na TdF :-)

          0 0
        • kolombo  

          Elektro silničku má starší pan Kerda :-)

          0 0
          • mr.antik  

            Tak s tim už může být ve městě dobrá konkurence autům a nemusí se krčit někde na krajnici

            0 0
      • vladaza  

        nejsem žádnej elektroznalec, ale co jsem pochytil na netu, tak se význam rekuperace u kol /i aut/ lehce přeceňuje, dojezd se zásadně nezvýší

        0 0
        • pepek  

          Prý to neskousnou baterky, takže se toho moc rekuperovat nedá. Leda použít nějaké vyřazené kondenzátory z F1 :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, nebo vymyslet do ceho tu energii rozume narvat a pak si ji znova vzit. Kondik je blbost, nejaky setrvacnik? Nejake aku ktere si to enchaj libit?

            0 0
    • Jakobo  

      Měl jsem taky předsudky asi jak každý biker, ale už mě opouští. Kamarád denně dojíždí do práce asi 15 km z 0 do 500 m nm a to je docela záhul, jezdit to denně a počítat patníky, kdy bude další kopec začne být brzo opruz. Teď taky vyzkoušel elktrokolo a asi si nějaké koupí. Půjčil mi ho, akorát rozjezd do kopce je težký než zabere motor.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.