Prosím radu "názor" výběr nového kola

56 nepřečtených
  • hlinikAmatér

    Ahoj, plánuji koupi nového kola cenový strop mam 25 tis.chtěl bych pevné osy a pokut možno co nejlepší výbavu.pak nevím jestli 29 kola nebo 27,5 ale moc jsem nevyrostl 173 cm není kdo ví co tak stále nejsem rozhodnut. našel jsem si 3 tyto adepty odkaz hodím níže není to náka prémiová značka a nic moc se o nich nedá zjistit vím jen to že to jsou německé značky . zaujalo mě to samozřejmě cenou jelikož není sezona a jsou vyprodeje. budu vděčnej za každej názor tady házím linky

    https://www.bradsky.cz/…p-12515.html

    https://www.tsbohemia.cz/…d316298.html

    https://www.tsbohemia.cz/…d300221.html

    0 0
    • milan.v  

      Kolik jsi toho tu přečetl? Za poslední týden asi třetí dotaz na kolo ve stejné cenové relaci, když zadáš do vyhledávání „kolo do 25000“, vypadne na tebe dost vláken…

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      15 199 Kč -12% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 699 Kč -13% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      10 599 Kč -14% MOC 17 699 Kč

    • roman 3D  

      z těch tří: pružinovku nechceš, rychloupínák nechceš takže zbývá jenom jedno na výběr

      0 0
      • danielh  

        Treba je chce :-)

        0 0
        • hlinikAmatér  

          nemají pevné osy všechny tří? a pružinová je velký problém?

          0 0
          • novas752  

            Na pevný osy kašli, jsou důležitější části osazení, s rychloupínákem se ještě před pár lety jezdilo zcela běžně.

            Pružinová vidlice je těžká, nedá se moc nastavit a díky levnější konstrukci obvykle i mizerně citlivá. Vzduchovou vidlici si nafoukáš na tlak jaký chceš, je lehčí, dá se docílit toho aby byla na začátku citlivá a ke konci zdvihu přituhávala.

            0 0
            • hlinikAmatér  

              tak tedka jsem ještě víc nerozhodnej jako předtím :D takže nejlepší cesta ta sola 1 ? ale zase ten karbon za 23 i když pružínová vidle no. ale zase se bojím těch 29 kol mam 173 cm ale karbon je zase 2018 a ta sola je 2020 ach

              0 0
              • novas752  

                Já tam teda vidim vzduchovou vidlici, píše se tam Recon Air.

                0 0
              • Mereck  

                29" kol se neboj. Zvlášť na hardtail, kde předpokládám že budeš jezdit výlety a delší trasy. Argument že 29" je jen pro vysoké je úplně mimo mísu. To asi vzniklo v době, kdy 29" začínala a nikdo to moc neznal. Je to fakt kravina.

                29" ti výborně pojede. Zvlášť na HT. Určitě se jí neboj.

                0 0
              • Mereck  

                Na té Sole se mně líbí, že má dost slušné brzdy + je tam SRAM GX a ne to zpropadené NX + vidlice Recon není žádná katastrofa. Tedy komponenty, které bývají dost drahé na vylepšení dostaneš už z obchodu ve slušné kvalitě. Obě pevné osy určitě nepotřebuješ, ale proč je nemít. Je to rozhodně plus.

                0 0
    • plysovykozisek  

      To karbonovy Haibike není vůbec marný, klidně do něho jdi.

      0 0
      • oddie  

        Jo, karbon s pružinovou vidlicí a váhou 12kg, to je přímo pecka :D

        0 0
        • hlinikAmatér  

          To je jako že hodně nebo normální?

          https://youtu.be/pan6Mc5LgAA tady ho i váží

          0 0
        • hlinikAmatér  

          To je jako že hodně nebo normální?

          https://youtu.be/pan6Mc5LgAA tady ho i váží

          0 0
          • Mereck  

            Bude to asi trochu nevyvážené ta kombinace lehkého rámu a super těžké vidle vepředu nebude zrovna dělat dobrotu. Zase nikdo netvrdí, že si nemůžeš koupit lepší vidlici…

            0 0
            • oddie  

              Ano, může si koupit lepší vidlici, lepší kola… a za chvíli je na dvojnásobku :) Jestli tohle má být cíl, tak je spíš lepší si připlatit rovnou.

              0 0
        • šlapatko  

          To je tady zažité dogma že je pružinovka špatná. Se správnou pružinou bude pružinovka od RS fajn. Je docela škoda že výrobci nedělají střední třídu vidlic na pružině. Že bude vidlice necitlivá? Taky dobrá ptákovina.

          0 0
          • oddie  

            Ano, právě proto, že výrobci nedělají střední třídu vidlic na pružině, stojej ty pružinovky za ho… Plus teda na karbonovej rám osadit skoro tříkilovou tězkou mrchu je teda gól.

            0 0
            • šlapatko  

              Jak víš že má 3kg? Trochu přeháníš. Vozím XC32 a má lehce na 2kg. Verze 26 má dokonce pod 2kg. Rozdíl je jen v délce vnějších nohou. Na levných pružinovkách od RS je trochu problém s náhradníma pružinama a levným tlumením turnkey. Takový recon s pevnou osou + motion control bude pohodová vidlice na roky.

              0 0
              • novas752  

                Imho to bude blíž ke 3kg než ke 2. I stařičkej Dart 26" s 28mm nohama měl dost přes 2.

                0 0
                • šlapatko  

                  Vážil jsem, ale to je jedno. Dnes lidi kupují vzduchové.

                  0 0
                  • novas752  

                    No nevím, viz. třeba nadšení z nové pružinové Marzocchi Z1.

                    Ale ta vidlice prostě musí být slušná i v ostatních ohledech. A to Recon Silver TK prostě neni.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      Tak jasně, tohle beru. Momentálně jsou na trhu nejlevnější pružinové vidlice a top vidlice, nic mezi. I tak budu tvrdit že z levných pružinovek jsou RS nejlepší.

                      0 0
    • Speedster1944  

      Vykašlal bych se na ten karbon a radši vzal hliník s lepsimi komponenty a asi i lepší geometrií, která vypadá i nověji. Nejprve bych doporučoval kola vyzkoušet a pak si vybrat. V kategorii do 25k je víc kandidátů než jen tyhle tři

      0 0
    • hlinikAmatér  

      dneska jsem se byl na ten karbon podívat a musím říct že tam bylo dalších xx kol a tohle mi padlo do oka a i když jsem se koukal na další kola tam zase byla sice vzduchová vidle ale slabší brzdy nebo deore přesmykač a mě osobně pružinovka tolik nevadí je to přece jen model 2018 musí mít nakou chybičku a za tu cenu 23 000 nechci řict lepší nenajdu ale s těží najdu a zase sto lidí sto chutí.první otázka pána 30 tisíc je moc? maximalní strop jsem dal na 25 000 tak tedka se už jen rozhoupat :)

      0 0
      • plysovykozisek  

        Tak třeba se s nima můžeš domluvit, aby ti tam místo pružinové vidlice dali vzduchovou zase ten cenový rozdíl nebude velký, zase kde koupíš karbonový peníz za tyto peníze?

        0 0
      • Mereck  

        Deore přesmykač bych fakt nebral jako kritérium volby. 1) přesmykač jednou seřídíš a roky na něj nemusíš sahat. Na rozdíl od vidlice, která tě bude štvát denně. 2) i kdyby tě ten Deore smyk štval, za 6 stovek koupíš jiný.

        Já bych prostě 23000 za kolo se základní pružinou asi nedal, ale jsou to tvý peníze. Evidentně se ti kolo líbí, tak ho ber (myšleno čistě bez sarkasmu)

        0 0
        • hlinikAmatér  

          29 tis už je na mě moc když si k tomu vemu ješte naky lepší šlapky jsem na 30 jak nic to už bych mohl jít do https://www.tsbohemia.cz/…d300221.html taky 1×12 co je tedka trend no

          0 0
          • milan.v  

            Šlapky si neber… ;o)

            0 0
            • Boby83  

              stačí jedna ;)

              0 0
              • hlinikAmatér  

                pardon pedály :D a proč jedna šlapka když můžeš mít dve ;) :D

                0 0
                • Boby83  

                  Pokud bys sehnal dvě za jednu cenu, případně v nějaké zajímavé novoroční akci, tak samozřejmě – why not? :)

                  0 0
                  • hlinikAmatér  

                    https://www.tsbohemia.cz/…d300250.html v zadu rychloupínak bude je velkej rozdíl oproti pevné ose? už se rozhoduji mezi těmahle ale je to 29 vs 27.5 a rozdíl 3 tisíc no stále tápu

                    0 0
                    • oddie  

                      Pro tvůj účel rozdíl mezi ru a pevnou vzadu nepoznáš.

                      0 0
                      • hlinikAmatér  

                        dík,myslel jsem si projíždel jsem tu forum a stejně neplanuji moc dávat kolo dolu stejne mají problem se škrtáním kotouče jak na ru i pevné ose.

                        a 29 kola na 173 cm se taky dají a rozhodl jsem se pro dvouplacku proto že bydlím v liberci a tady to je samej kopec a rád si z kopce přišlápnu když jsem četl že na jedno placce na rovině jedou 40 a tempo jak čert tak jsem si jí rozmyslel

                        0 0
                        • roman 3D  

                          trvej na pevné ose, rychloupínák nee, když za stejný peníze můžeš mít obě osy pevný

                          Pevná osa

                          Na kole zvyšují díky lepšímu spojení tuhost a pevnost konstrukce, což přináší lepší ovladatelnost kola a odolnost rámu/vidlice.

                          Oproti klasickému „rychloupináku“ (9–10 mm) jsou pevné osy vybaveny často naváděcími drážkami a podobným rychloupínacím mechanismem jako má klasický „rychloupínák“ (popř. klasickou matkou).

                          U předního kola poskytuje pevná osa pevnější/tužší spojení s vidlicí, díky čemuž má jezdec lepší a přesnější kontrolu nad jízdou.

                          U zadního kola pevná osa s naváděcími drážkami usadí náboj v rámu mnohem jistěji než standardní rychloupínák. Při tak výrazných silách, které v oblasti náboje a kazety působí, je pevné spojení logickým krokem. Navíc plocha osy, větší průměr ložiska a rozestup drátů na přírubě nabídnou ještě lepší přenos dynamických sil.

                          Výhodou pevné osy je kromě tužší zadní stavby i fakt, že vzhledem k citlivosti 10–12 stupňové kazety na přesnost řazení je eliminován možný posun osy náboje v patkách a rozladění řazení. U osmičkových či devítkových systémů to tak nevadilo, ale 10–11–12 v tomto případě jenom získá. Na lehkém karbonovém rámu se pak může při agresivním dobrzdění či doskoku stát, že se zadní kolo lehce posune v patkách, případně že rám v tomto místě napraskne. Pevná osa toto díky tuhému spojení eliminuje.

                          0 0
                        • Mereck  

                          Myslím že děláš dobře. Okolo Liberce, Jablonce, Tanvaldu apod. jsem se najezdil dost a jednopilu bych tam nechtěl. Zároveň jsem tam vždycky na 29" HT a na 27,5" jedině pokud chci jezdit na Špičáku.

                          Jestli máš vzadu osu, nebo upínák, ti bude úplně fuk. Ale jak píše Roman3D – pokud za stejné peníze dostaneš upínák nebo osu, šel bych do osy.

                          0 0
                          • hlinikAmatér  

                            ono to je tak že na 29 je xt přehazka xt přesmyk ale ru vzadu na hliníku. druhé je 27.5 na slx kompletu a na karbonu s pevnou osou no

                            0 0
                            • roman 3D  

                              xt, slx či deore bych zas tak neřešil, 27,5 jsou dětský kola takže 29 s pevnejma osama a vzduchovkou

                              0 0
                              • roman 3D  

                                vždyť na 29 jezděj 150 cm holky takže 27,5 nemá opotstatnění

                                0 0
                              • novas752  

                                Na pevných osách bych pro plánované využití netrval, na vzduchové vidlici ano, 29" taky.

                                0 0
                            • Mereck  

                              Osobně bych nic neřešil a bral 29" XT/SLX na hazce a smyku je de facto nulový rozdíl, ale 29" okolo Liberce pojede mnohem líp. Neváhal bych.

                              0 0
                              • hlinikAmatér  

                                dík moc hoši jsem v tom fakt „panic“ :D

                                0 0
                              • šlapatko  

                                Do těch 29 snad rvou motory, že tak jedou? Marketink je mocný.

                                0 0
                                • hlinikAmatér  

                                  ja furt váhám každý jinej názor ale zase do kopce se podle mě víc na dřu než na 27.5 jasny že z kopce a rovinka bude lepší na 29 nevím právě nemám zkušenost na 29tkách

                                  0 0
                                  • Mereck  

                                    Nenadřeš se víc. Jakmile tu 29 rozpohybuješ, valí pěkně. Pokud nehodláš co 100 metrů stavět, tak není o čem diskutovat.

                                    0 0
                                • Mereck  

                                  Trollíš hezky, ale mimo mísu. Prostě to tak je.

                                  0 0
                                  • šlapatko  

                                    No vidíš na malých kolech můžeš zastavit a zase se rozjet. U levných kol vidím výhody menšího rozměru. Váha, tuhost akcelerace. Závodní HT bych vzal 29. Tady se řeší levné kolo. U levných 29 cítím jejich neduhy. Jsou těžké, chybí tuhost.

                                    edit: Prostě to tak je. Neberu jako odpověď.

                                    0 0
    • Romancero  

      teda není dnes snadné si vybrat kolo – v té záplavě nabídeK!

      já vybíral přes 1 rok! ale měl sjem dost omezený výběr-za žádnou cenu jsem nechtěl rám ze slitiny hliníku a na balestic carbon nemám tak vykrmené prasátko:-)..takže ocel cr-mo a tím se výběr rapidně zmenšil

      ale obecně se mi vždy při koupi vyplatilo investovat spíše do kvalitnějšího rámu a komponenty postupně obmněňovat po opotřebení za lepší…

      0 0
      • hlinikAmatér  

        jasné no, zase někdo by zde mohl podotknout že rám že „zastaralý“ stará geometrie a atd.. je fakt že teďka je těch kol xxx je složité něco vybrat a sto lidí sto chutí ale pravda že komponenty můžeš vyměnit zrovna slx a xt přehazka je otázkou 1500 to není moc ale u brzd s kotoučema to už je asi 4rka to už znát je. asi budu muset jít „hokus pokus“

        0 0
        • Romancero  

          stará geometrie? Tak , když ti sedne-pak nemá smysl řešit geometrii! a navíc je dobré mít více kol s různou geometrií (silničku, MTB, městské…) – tedy si vyzkoušet, jaká geometrie na jaký způsob jízdy (druh terénu) lépe vyhovuje.

          Já taky fungoval na principu „pokus-omyl“, než jsem vychytal tu správnou geometrii. Je také fakt , že s přibývajícím věkem se i ta geometrie musí přizpůsobovat tělu (více pohodlí-už nezávodím).

          prostě musíš zariskovat a na něčem už jezdit :-)

          0 0
          • hlinikAmatér  

            já mám starý nano m1 cca 12 let mam tedka možnost dát nakej peníz do kola tak jsem se proto rozhodl ale nechci ho jen tak vyhodit komínem ale asi budu muset dát pokus omyl i když si myslím že si ná geometrii zvyknu když neznám 29 kola atd atd jasny když to bude špatny tak to budu řešit musím se už odhodlat no je to v hlavě :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.