Prosim o radu: Scoot genius 30 nebo Merida AM 3000-D

47 nepřečtených
  • rc

    Rad bych se pozeptal zda mate nekdo zkusenosti nebo muzete porovnat tyto dve koncepce, nejedna se mi o porovnani osazeni. Pouze jaky system bude v cem lepsi/horsi. Dekuji

    www.merida-bike.cz/…am-3000-d-08 www.scottmtb.cz/…enius-MC-30/

    0 0
    • burnout/syndrome1  

      Měl jsem možnost vyzkoušet Meridu s podobným, vlastně stejným systémem,ale nižší model s tlumičem od RS a docela dost to houpalo,ale možná to bylo tím tlumičem,byla to AM 800 D.Na scottech s tímto systémem jsem neseděl,ale jsou na něj,myslím,dost hrdí,jistě ti tu někdo info předá

      0 0
      • coffield  

        Genius, tuším, je mezi all-mountain fully jeden z nejlépe hodnocených FSR. Tlumič na Geniusu je přímo dělaný na to, aby zvládnul velký zdvih. Má 3 pozice – plný zdvih (otevřeno), poloviční zdvih a lock-out. Ovládání je na řídítka. Pak se tam dá ještě nastavit nějaká rychlost odskoku. Scott Genius je tedy spíše XC než AM, ale je to traktor s neuvěřitelnou průchodností, krásně se ovládá, tuhost zadní stavby je velmi slušná a žehlí. Scott může mít nevýhodu ve vyšších nákladech na údržbu a omezeném počtu servisů, i když jsem moc neslyšel, že by se ten tlumič nějak porouchával.

        Fox RP23 na Meridě je klasika s propedalem, který má tři pozice nastavení reakce na šlapání. K tomu se dá ještě zcela deaktivovat, takže pak zadní stavba volně pruží. Nemá Lock-out (nicméně krajní pozice propedalu je s lockem srovnatelná). Merida není FSR, tzn. teoreticky by se mohla blokovat při brždění, ale jak se tady už mnohokrát řešilo, je to spíš věc konkrétního modelu, jak bude fungovat.

        Jediný zásadní rozdíl zní, že Merida je ne moc pěkný obyčejný all-mountain, Scott přináší originální řešení, které mám vyzkoušené, a o kterém můžu potvrdit, že funguje výborně. Pokud si navíc pořídíš karbonové provedení, bude to i velmi lehoučké kolo. Asi jeden z modelů, nad nímž už toho mnoho není.

        0 0
        • Rakosnik  

          Rozdíl je ještě v tom, že Scott je čtyřčep, zatímco Merida přepákovaný jednočep – se všemi neduhy z tohoto vyplývajícími. Já bych šel do Scotta:)

          0 0
        • rc  

          Diky za info, cetl jsem ve Velu recenzi prave na tohoto scotta a psali ze v prudsich vyjezdech je kolo dost neklidne a je treba snizit zdvyh vidlice aby se kolo nepreklapelo, mas s tim zkusenost ?

          0 0
          • rc  

            omlouvam se za zdvyh mel tam byt samozrejme zdvih ..

            0 0
          • coffield  

            Dávají se tam zásadně vidlice se změnou zdvihu právě kvůli stoupání. Ale že by se překlápěl přes zadní kolo? Teoreticky by to šlo. On má hodně nakloněnou sedlovku, takže když zvolíš špatnou velikost, třeba M, ale budeš mít dlouhou sedlovku, půjde ti hodně nad zadní kolo a tím se posune těžiště. Ale to není moc reálné. Nemysleli spíš, že tě prostě donutí slézt? Ono 130mm už se trochu zanoří ve výjezdu, ale mimo jiné na to je tam ten poloviční stoupací mód, který právě jiné fully nemají.

            Podle jiného časopisu má jedinou vadu ve sjezdu, ale dá o tom vědět. Já nemůžu než souhlasit. Je to velmi pěkně čitelný full. A na hranici sil ve sjezdu ho nedostanu, protože se bojím ;-)

            0 0
        • rc  

          Co se tyka vahy tak dle udaju Scottu je tam rozdil oproti model MC-20 (carbon) „pouze“ 0,5kg, nevim jestli to za 14tis stoji.

          0 0
          • coffield  

            Podle mne letošní MC-40 nebo loňská MC-50 úplně stačí. Za 44 tisíc sice můžeš taky mít Epica bez kotoučů a za 48 už o dost lépe osazeného Stupjumpera, o jiných značkách nemluvě, ale ten Scott má v té ceně všechny potřebné věci – pružinový Recon nežehlí vůbec špatně a má U-Turn i lock, tlumič a rám funguje stejně jako u nejvyššího modelu, brzdy jsou OK (180mm kotouč) a přehazka XT. Já bych do něj šel, chtít vrazit 44k do kola :-) A pokud bych kupoval obecně dražší kolo, tak už mi 14 tisíc za úsporu půl kila nepřijde tolik. Přijde mi blbost dát 5000 navíc za úsporu pár gramů!!!

            0 0
        • K2  

          Meriduá jsem měl půjčenou a Geniuse jsem jezdil kolem obchodu, měřím 184: Merida 800 L: Velikost mi perfektně sedla, kolo je takový tank, z mého pohledu dobré chování a jistota v terénu, línější na lesních cestách a asfaltu ale nebojí se celodenních vyjížděk. Příjemně mě překvapila ve sjezdech a výjezdech. Celkově je to kolo do náročnějšího terénu Scott Genius L: Přišlo mi, že je na mě krátký a neseděla mi hodně dozadu skloněná sedlovka. Funkce super, ale pocitově je to spíš rychlé pohodlné FS kolo, Merida mi do težšího terénu přišla vhodnější. Genius se mi líbí, ale jejich geometrie mi nesedla. Ještě jsem zkoušel Gianta Trance X v L-ku (krátká projížďka na výstavišti)- chování zadní stavby + geometrie se mi moc líbila, ale vůbez se mi nelíbí organické křivky rámu Ještě jsem měl v hledáčku Specilaized, ale zatím jsem neměl možnost projet… Nakonec jsem objednal Canyon AM 6 v L-ku zkoušel jsem velmi krátce krátce předchozí model a nenašel jsem nějaké zásadní věi, co by mi vadily – tak jdu do něj, zvítězil v poměru cenaxdesignxvýkon:)

          0 0
          • vojta  

            S tim trancem X plne souhlasim, kolo to bude urcite dobre, ale ty zprohybane trubky jdou nejak proti memu estetickemu citeni. A specialne v cerne na X2 (coz verze o ktere jsem uvazoval) Tim vystavistem minis SportLife? Tam meli i L-ko? Ja tam potkal jem M-ko. Jen tak mimochodem. Co te vedlo, ze jsi zvolil AM6 a ne 5 nebo 7. Po dlouhem dusevnim boji jsem k ni dospel taky, ale bylo to tezke.

            0 0
            • K2  

              S tím Trancem jsi mě zviklal, už si to nepamatuju. S tím Canyonem je to jednoduché. AM5 je za super cenu, ale je tam dost dílů, které bych chtěl časem měnit (spíš pro radost/pocit než kvůli funkci) – AM6 se mi osazením líbí, mezi AM7 je minimum rozdílů (přidat se podle mě nevyplatí) no a pak je AM8 a to už je palba. Největší prostor ke zlepšení na AM6 vidím v kolech, jinak je z mého pohledu OK.

              0 0
      • coffield  

        Hups! Odpověděl jsem na špatný příspěvek. Patří to o úroveň výše.

        0 0
    • fo  

      Já jsem pro Geniuse- krátce vlastním model 40 r.2007, ujeto cca 40km, ale mohu jen doporučit. Chvíli jsem ladil posed – byl ne mne celkově dost krátký, ale po otočení představce , ubrání podožek pod ním a natočením vlaštovek jsem nyní absolutně spokojen. Co dostává kapky v tomhle marastu je zadní tlumič, ale blatník z petky jej celkem ochrání. Co se týká překlápění, nemám žádný negativní pocit, spíš naopak-tam kde jsem na hardtailu nevyjel, tady pořád jedu jako tank. A pravda je ta , že toto kolo je neuvěřitelně průchodný, cesta necesta.

      0 0
      • rc  

        Diky za info, pises dost kratky, zeptam se jakou jezdis velikost a jaka vyska postavy ? Diky

        0 0
      • Maris  

        Tak já si toho Genia nakone min. týden na Bikestoru objednal – MC 50 07 za 37.000 a teď už ho tam mají za 49.000, tak docela klika! Už se na něj těším jak malý kluk, jel jsem na něm jen krátce na podzim, ale věřím, že nezklame! Títo ti děkuju, že jsi mě na tuto nabídku upozornil!

        0 0
        • Maris  

          Předchozí zpráva byla pro „fo“ …

          0 0
          • fo  

            Rádo se stalo- vítám Tě do Genius clubu… Co se týká velikosti- já měřím 183cm, 85 kg a mám velikost L. Je ale pravda že jsem na MTB vždy preferoval delší posed Tak teď jsem koukal na bikestore, je tam už i ta moje 40-tka za 58160Kč, jsem rád že jsem před těmi 2ma týdny za těch 43600 Kč nezaváhal…

            0 0
        • rc  

          Prosim Vas vsichni co vlastnite Geniuse, napiste jakou jezdite velikost a pri jake vysce, at mam predstavu co vybrat. diky moc vsem za prispevky

          0 0
          • Fenous  

            Ja jsem pri 178 cm vzal na radu zde z fora M, ale jestli je to dobre Ti jeste nereknu, zatim jsem ho kvuli pocasi moc neprojel.

            0 0
            • rc  

              Ja merim 183 a i tak se mi zda Lko velke, mam ho vyzkouseno na modelu Reflex FX (odvozen od geniuse), tak nevim zda neporidit take M, ale to jsem jeste nemel moznost osedlat…

              0 0
          • olino  

            mam MC 20, meřím 175 a jezdím na eMku

            0 0
          • Smazaný účet  

            Merim 191cm a mam L. To je sice doporucene na vysku 178 az 188 ale sedi mi to perfektne. XL bych urcite mit nemohl.

            0 0
    • kesu  

      geniuse,ale 20 je karbon:)

      0 0
      • kesu  

        merim 190cm a jezdil sem geniuse: XL-sileny stafle L-docela to de ale ma to vysoko horni ramovku

        • pod 185cm rozhodne Mko
        0 0
        • rc  

          Diky moc, velikostni tabulka scottu je celkem zavadejici, neda se podle ni zrejme moc ridit, jelikoz se svymi 183cm jsem v horni casti rozmezi pro vel L …

          0 0
          • Maris  

            Ja jsem 185 cm vysoky, což je sice na hranici s M, ale vzal jsem stejn L, jel jsem na něm na podzim a i má předchozí kola byla spíš větší,tak mi to tak vyhovuje. Možná to bude dlouhýmy rukama (ne těma nešlapu :-)) ), ale meněí rámy mi moc nesedí, cítím se na nich jak vosa na bonboně…a dlooouhatanský představec je taky na nic. Asi by to chtělo vyzkoušet…

            0 0
            • rc  

              185cm neni na hranici s M, ale v horni (blize k XL) polovine rozsahu pro L (dle tab Scottu). A to me prave nejde do hlavy..

              0 0
              • kesu  

                XL je silene velky,na 185cm bych vzal pro sebe Mko kvuli vysce horni ramovky.kazdopadne vyzkouset to lze je par kramu kde je maji…

                0 0
                • rc  

                  Nemas nejaky konkretni obchod ? Bylo mi receno ze jeste nejsou v CR. Ted mi ale dochazi, ze budou mit nekde na obchode lonsky model, ale to je jehla v kupce sena.

                  0 0
                  • Fenous  

                    L-ko meli ve sportu v Revolucni a v Cykloexpertu na Praze 6.

                    0 0
                    • kesu  

                      presne tak

                      0 0
                      • Fenous  

                        Myslim tedy lonsky modely, letosni MC40 v M-ku mam jedinou doma ja :-)

                        0 0
                        • coffield  

                          Mrška, schovává se. Cože není mezi „našimi bajky“?

                          Převažoval's „ji“? Nechce se mi věřit, že bude vážit o půl kila méně, než loňský model (míněno MC-50). Komponenty určující váhu jsou dost podobné (rám, vidle, kliky, ráfky…), jediné na čem by to mohli nahnat, jsou brzdové kotouče (skoro 100g), zadní nába a možná je tam jiný řetěz… ale stejně to není půl kila :-(

                          0 0
                          • kesu  

                            pokud si dobre pamatuju mela lanoska 50tka v lku asi 13,3 s pedalama

                            0 0
                            • coffield  

                              No právě. Loňská MC-50 = letošní MC-40, ale váha je úplně jiná. To nechápu. Jinak 13,3 sedí.

                              0 0
    • Maris  

      Tak za sebou mám první jízdu na svém novém Geniovi (MC-50, 2007) a zde je několik poznatků především k dotazované velikosti… Jsem 185 vysoký a vzal jsem L, ale je do fakt docela vysoké kolo, což mě osobně vyhovuje, ale nemusí každému, mám celkem dlouhé nohy i ruce, tak se na něm akorát pěkně natáhnu, tak záleži, jakou máš (rc) „stavbu“ těla, ale je fakt, že kdybych byl o kousek menší, tak bych Lko už nebral. A ještě jeden postřeh, bál jsem se životnosti tlumiče a dnes, v tom šíleném blatě, tlumič zůstával poměrně čistý, většinu bláta odchytala zadní stavba nad tlumičem…je poměrně blízko pláště. Pláště jsou do blata dost na nic, lepí se na něj a po chvíli se skoro nedá jet, ale celkem dobře se samočistí,když se najede na suchý povrch…

      0 0
      • Fenous  

        Vitej do klubu. BTW chce to dost utahnout sedlovku, jak je lakovana tak ma tendenci zajizdet.

        0 0
      • rc  

        Diky za info, pujdu asi do Mka, jeste to ale vyzkousim vedle sebe, to bude nejlepsi. Uz aby byl skladem

        0 0
    • fcelak.majak  

      Ja jsem si poridil Merida AM 3000-D, model 2007. Jednak jsem dal na recence v zahranicnich casopisech, jednak na hodnoceni v tuzemskem Pelotonu, nicmene klicovym duvodem pro me bylo testovani AM 800. Ta se ale s AM 3000 neda srovnavat, uz diky zasadnim zpusobem odlisne hmotnosti a komponentovemu osazeni a z toho pramenicimu chovani. V ramci vstricneho postoje prodejce jsem se dozvedel mimo jine take o pristupu Meridy k pripadnym reklamacim, o pojisteni zdarma na jeden rok proti zcizeni (dostanes identicke kolo), neco malo o fabrice, nacetl jsem spoustu informaci a nakonec volil AM 3000. A mohu rici, ze rozhodne nelituji, ba naopak. A kdybych si chtel hrat na snoba, coz mi pripada byt ponekud usmevne, pak vim, ze techto kol (Merida AM 3000 D) se v CR prodalo velmi velmi malo, tudiz budu jezdit exota, ktery se vyclenuje z davu konkurence treba neuveritelnou spodni ramovou trubkou, ktera je v prurezu snad osmistenem nebo cimze, vyvazenym osazenim a predevsim obrovskou univerzalitou, nad kterou jsem se napoprve usmival „pod fousy“. Jak ostatne psali uz prede mnou daleko povolanejsi: spickova vybava, vynikajici jizdni vlastnosti, skutecne univerzalni kolo, delajici cest obsahu slov All-Mountain (mozna nyni uz Trail?). Yarda.

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        Ta AM 800 nic moc,dosti těžká,s Torou a tlumičem RS,Ario nebo tak nějak,věřím,že ta 3000 bude jiné kafe,ale tuším,že je celkem dost mastná,ne?Za Tvůj postřeh jsem rád,snad budu mít možnost jí někdy někde vyzkoušet

        0 0
      • burnout/syndrome1  

        68 000,to je už dost,na druhou stranu,podobně stojí třeba jednočepové fully od RB

        0 0
        • fcelak.majak  

          Uprimne receno, ja jsem toto kolo (Merida AM 3000 D, r.v. 2007) poridil letos v lednu za castku, zacinajici cislici 4, coz byla a je vzhledem k osazeni kola (Shimano XT, Fox 32Talas RL, Float PR2, odolne enduro rafky DT, atd) a renome znacky, rekneme obecne k pomeru cena vs. hodnota, nevidana vec a naprosto bezkonkurencni koupe. Na prvni pohled zaujme ci zarazi velmi „hovadsky“ resene vahadlo (nadto v bile barve), do ktereho vyrobce zrejme musel za kazdou cenu vmacknout sve logo. Po urcite dobe ti to ale neprijde, ja v mase vahadla naopak shledavam zvracenou mastodontni krasu, davajici zretelne najevo, ze kolo pode mnou neklekne. Dle vyrobce vazi cca 12,8kg, kdyz ho vezmu do ruky a do druhe HT o deklarovane podobne hmotnosti, necitim subjektivne zadny vahovy rozdil. Jinak – mohu ti poslouzit testem z Pelotonu, kde na AM rady 5000 (identicky ram a pruzeni/tlumeni, jen vyssi rada hejblatek – XTR) peli jen a jen chvalu, oznacili ho na vynikajici univerzalni bajk („… spickove vybavene kolo s vynikajicimi jizdnimi vlastnostmi, opravdovy univerzal…“), obdobna ci jeste lepsi hodnoceni Merida v provedenich AM 3000 a 5000 dostala v renomovanych nemeckych bajkerskych casopisech. Tudiz – nekupoval jsem zajice v pytli, mel jsem spise obrovske stesti, ze se jedno z mala techto zvlastnich kol v „me“ emkove velikosti neumistilo na trhu a pockalo na me za neskutecne vyhodnou cenu (konkurence v podobe Giant, Specialized, GT, Scott, atd. si za podobne osazene kolo reknou castky na urovni cca 70.000,– kacenek. A argumenty, ze Merida je lidovka ci masovka, ty neposlouchej – kazdy, kdo kolum jen trosku rozumi, pred touto znackou smeka a respektuje ji uz diky jejimu novatorskemu pristupu, vlastnimu vyvoji a vlastnim fabrikam a nadto techto modelu se v CR tolik neprodalo). Jinak jeste – na strankach Meridy najdes geometrii, pri srovnani s vyse uvedenymi znackami s prekvapenim zjistis, ze geometrie se u vetsiny vyrobcu v zasade nelisi, takze neni duvod k jakymkoliv obavam z nefunkcnosti zadni stavby (na BF tak halasne deklarovanych bez toho, aniz by si nekdo dal tu praci a stahoval a tisknul a srovnaval). Tolik ve velmi hrubych rysech me postrehy z cca sesti mesicu, kdy jsem precetl kdeco, vyslechnul mnohe, otestoval ledacos a nakonec si vybral Meridu. Yarda.

          0 0
          • rc  

            Diky za vycerpavajici info, no musim uznat ze kdybych si mel vybirat zda scotta za 70t nebo Meridu za 4Xt tak asi taky nebudu vahat..

            0 0
    • Kinetic  

      www.canyon.de

      Jinak jednoznačně Scotta. Lepší tuhost rámu a hlavně čtyřčep.

      0 0
    • Kinetic  

      www.canyon.de

      Jinak jednoznačně Scotta. Lepší tuhost rámu a hlavně čtyřčep.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.