• MilanT

    Mám takový nesmělý dotaz.

    Mám na Epicu s Brainem vzadu najeto cca 11K km a už nějaký čas mi při každém šlápnutí propruží zadní tlumič o cca 1cm. Myslím že dřív to nebylo a tlumič se při šlapání nijak neprojevoval.

    Kdo s tím máte zkušenosti, je to standardní chování anebo to chce nějaký repas, přifouknout tlumič či co?

    Nikdy jsem ho neměl v servisu.

    Předem dík za rady či informace.

    0 0
    • Pentaroth  

      11k km bez repasu?? Myslim,ze by si to uz zaslouzil..

      0 0
    • ToMášMarný  

      11k považuj za zázrak, co by za to jiní dali :(

      Jinak ano, je to standartní chování při přešvihnutym servisnim intervalu.

      Myslím že repasu se nevyhneš. Trvej na Holandsku a teď přes zimu chtěj klidně zpět svůj tlumič (jinak mění kus za kus).

      0 0
    • novas752  

      Zanoření o čtvrtinu zdvihu s každym šlápnutim moc standartní neni. Ten tlumič mohl být repasovaný klidně 2×.

      0 0
      • MilanT  

        Dík, to jste mě moc nepotěšili :-(

        Co se dá dělat, já to tušil, ale doufal jsem že to je třeba jen snížený tlak v tlumiči.

        Boha jeho.

        0 0
        • krabica  

          Pokud trochu víc jezdíš, tak by se odpružení mělo dávat na servis alespoň 1× ročně.

          0 0
          • MilanT  

            Tak jezdím cca 5,5 – 6,5K ročně (holt daň za to že dojíždím do práce denně 65km a tím pádem je času omezeně).

            O častém servisování tlumičů tady často četl, ale tak nějak jsem u kola za víc jak 100K čekal skoro neomezenou výdrž dílů, no :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              S autem taky jezdis na pravidelny servis…

              0 0
            • mischak007  

              Nekde jsem četl, že tlumič by se měl repasovat po cca 100h ježdění.

              0 0
              • novas752  

                Jak které. Třeba RockShox doporučuje každých 50h vyčistit a promazat vzduchový komory a každých 200h komplet repas. Na normální ježdění to ale imho neni potřeba, stačí cca 100/300h a evidentně i víc, ale s ubývajícim olejem ve vzduchové komoře se snižuje citlvost.

                0 0
            • plzakj  

              Priste by to chtelo se aspon trochu zamyslet, nebo si precist navod.

              0 0
            • novas752  

              To máš jak drahý závodní auta, tam je taky servis jednou za pár okruhů narozdíl od běžných aut které vydží bez repase/výměny dílů desitky nebo stovky tisíc km.

              0 0
              • pepek  

                Když s tím jezdí do práce, tak se možná brain skoro ani nepohne. Takže se závodním autem bych to nesrovnával.

                0 0
                • MilanT  

                  pepek:

                  To je trochu jinak, do práce jezdím autem :-)

                  Psal jsem to v souvislosti s tím, že když se vracím navečer tak už je málo času na bike.

                  To by byla jiná čísla kdybych najezdil denně 130km :-)

                  0 0
            • milan.v  

              Takže sis myslel, že si tu ti lidé jen tak krátí čas, když se tu řeší servis Brainu, jo?

              Je zázrak, že to vydrželo tak dlouho, klika… Asi tomu pomohlo to nenáročné ježdění…

              Cena kola s tím nemá co dělat, je to spíše opička, co potřebuje banány…

              0 0
              • plzakj  

                No, otazka je, v jakem stavu ten “zazrak” ve skutecnosti po 11tis je. Aby beznej repas nebyl uz scifi.

                0 0
            • embi  

              To je pak radost si po lidech tobe podobnych neco kupovat…

              0 0
              • MilanT  

                Předpokládám že si děláš legraci anebo reaguješ na někoho jiného.

                Nikomu nic neprodávám a když je něco špatně, nechám to spravit či vyměnit!!!

                0 0
                • theedge  

                  Asi jsi to nepochopil .. špatně je to že na to kašleš a vůbec neservisuješ. Pak koupit takový kolo po něko m jako jsi ty je zatrest. „… však tomu nic není jen to 15.000 km nebylo v servise“ :-D

                  0 0
                • Alojs01  

                  Nepsal po tobě, ale po lidech jako ty, který na servis prděj…

                  Mám takového kolegu v práci, kterej za 4 roky ježdění (moc toho naštěstí nenajel) mazal akorát řetěz a pumpoval kola. Pak se divil, že má v čudu řetěz, kazetu, převodníky, kladky a vidlici… :-))))

                  0 0
                  • MilanT  

                    Já na servis nekašlu, naopak. Měním řetěz,mažu,ložisko v předním kole teď nedávno,celé zadní kolo(popraskaný ráfek) atd.

                    Jen ten tlumič jsem neřešil, čekal jsem větší výdrž.

                    0 0
                    • embi  

                      A co ložiska zadní stavby a servis vidlice (tlumici patrona i spodni nohy)? Tam je servisni interval 50/125 hodin.

                      Vymena zadniho kola je oprava zavady, ne pravidleny servis.

                      Priste si prosim precti manual, jak se veci maji pouzivat.

                      0 0
                      • MilanT  

                        Myslím si že už ve svém věku vím jak se mají věci používat – šetrně a s láskou :-)

                        Proč bych servisoval vidlici když chodí ok, ložiska stavby nemají vakl atd. ? Řetěz také neměním preventivně, ale až když měrka něco hlásí,ne?

                        Mě to připadá jakoby ve spešlu byl v tom případě jako náplň všeho možného rostlinný olej a já musel dávat pozor zda není žluklý :-)

                        Jinak všem děkuji za rady, holt je třeba si zřejmě kupovat levnější biky aby mohl člověk více jezdit a méně času trávit po servisech, sakra.

                        0 0
                        • krabica  

                          To platí pro všechny vidlice/tlumiče. Když se o ně nechceš starat, tak si kup celopevňáka…

                          0 0
                          • MilanT  

                            Já mám fulla (už druhého) kvůli bolestem zad a jsem spokojen.

                            HT mít už dlouho nemůžu.

                            Myslím že se to tu drobet přehání s těmi servisy anebo holt většina lidí jezdí daleko drsnějším stylem než já. No a pak je ten častý servis nezbytný, to je jasné.

                            0 0
                            • pepek  

                              ložiska stavby nemají vakl – a jak to zjistíš? Dokud to nerozděláš, nic nevíš. Nehrozí ani tak vakl, ale zadření od bordelu, který se tam dostane. Pak ti může prasknout kyvka, jak u spešlu bývá zvykem.

                              0 0
                        • novas752  

                          No budeš se divit ale měrka taky hlásí že je čas na preventivní výměnu.

                          Servisovat odpružení až se něco podělá je jako měnit pláště až se sjedou na kord, destičky až se sjedou až na pístky atd.

                          Olej v autě se taky mění preventivně daleko dříve než se motor zadře.

                          0 0
            • Chlebovnik  

              O častém servisování tlumičů tady často četl, ale tak nějak jsem u kola za víc jak 100K čekal skoro neomezenou výdrž dílů, no :-)

              No potěš koště! Je to přesně naopak! Dražší kola vyžadují častější a dražší servis.

              Aneb kdo chce opičku, musí mít i na banány.

              0 0
            • jonti  

              Neni jezdeni jako jezdeni, dojizdeni do prace v jednoduchem terenu je pro tlumic minimalni zatezi oproti jizde v blate a tezkem terenu.

              0 0
          • milan.v  

            Přesně tak…

            0 0
        • novas752  

          Hele ale jestli chceš jezdit tak nezoufej, servis Brain tlumičů funguje dvěma způsoby: Tlumič se vždy posílá na repasi někam do Specialized centrály v Holandsku a buď čekáš až ti oservisujou ten tvuj, nebo obratem pošlou jiný už repasovaný kus. Některý obchody kde Specialized prodávaj víc maj i nějaký oservisovaný tlumiče „skladem“, takže ti ho vymění kus za kus a zbytek už řeší oni.

          0 0
          • MilanT  

            Dík za info, zkusím se u Spešlů poptat, to by se mi asi líbilo nejvíce.

            0 0
            • iron.hide  

              ja som to vyriesil tak, ze som si z ebayu kupil novy tlmic Brain (alebo takmer novy, vyzeral bez chyby), a ten stary som dal zrepasovat. Je dobre mat doma dva tlmice, pretoze ked som ich nemal, tak som musel vzdy vsetky komponenty prehadzat na moj stary ram Scott, aby som pocas doby opravy mohol stale jazdit. Na to vsak nie je cas, lepsie je kupit nahradny tlmic. Stalo ma to len cca 150 eur.

              0 0
          • Chlebovnik  

            Oservisovaný tlumiče skladem? Proč by to proboha někdo dělal? A ještě k tomu na starýho Epica. Vždyť to nedává žádný smysl.

            0 0
            • novas752  

              No třeba právě proto aby měl zákazník tlumič „oservisovaný“ na počkání pokud by to tak potřeboval. Na to než to pošlou z Holandska se pár dní čeká a na to než oservisujou konkrétní kus klidně pár týdnů…

              Taky se to docela hodí u testovacích kol – v tlumiči začalo třeba čvachtat ale ten tesťák má už někdo rezervovaný za pár dní. Když by nebyl funkční tlumič skladem, rezervace by se zákazníkovi musela zrušit, tesťák odstavit a čekat až tlumič přijde.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Z ekonomického hlediska to žádný smysl nedává držet skladem staré tlumiče a čekat, jestli náhodou někdo nepřijde na repasi.

                0 0
                • ToMášMarný  

                  Je to trochu jinak, alespoň z mé zkušenosti. Jsou schopni zapůjčit tlumič po dobu opravy.

                  0 0
                • Polka  

                  Však s podporou/servisem starých tlumičů už prý Spešl skončil. Tak nějak počítají s tím, že si bude člověk kupovat ob dva roky novej bike.

                  0 0
                  • ToMášMarný  

                    Jedna paní povídala? Pokud vím, servisní podpora běží i na tlumiče epiců předminulé generace. Kus pravdy ale máš. Totiž jak tlumiče epiců do r. 2013, tak 2014–2017 dostávaly při repasech nové vnitřnosti. Kdo servisuje jednou ročně nemá problém. Kdo pošle tlumič po pěti letech, má problém.

                    0 0
                    • Polka  

                      Mno možná jsem zaměnil tlumič a zadní stavbu O:-) Info je totiž od kamoša, kterýmu letos praskla zadní stavba u Stumpa 2013 (nebo 2012) a při té příležitosti se ptal na servis tlumiče a toto mu bylo sděleno. Já měnil na Epicovi 2013 zadní stavbu loni a už prý nebudou. Jedině net a ebay. Tlumič mi ještě zrepasovali, ale jak to bude v budoucnu netuším. Jak jdou ty generace po sobě? Do které spadá ten 2013?

                      0 0
        • TheJD  

          Bohuzel se neda na kole jen jezdit, ale musi se i servisovat. Stejne jako auta a jine stroje.

          0 0
    • mischak007  

      11k, co bych za to dal. Me odesel po cca 2k, asi jsem tomu teda trochu pomohl. Ted uz vim ze za mraziveho pocasi epica necham priste doma. Tlumič se za jizdy zničehonic propadl a brain přestal reagovat. Doma v teple pak z tlumiče začal prosakovat olej. Uz je na ceste do Holandska.

      0 0
    • mikš  

      mně by zajímalo,jestli nejde brain odmontovat a zaslepit vývod.

      0 0
      • novas752  

        Jde, ale to si můžeš místo tlumiče namontovat kus dřeva – tlumič s Brainem nemá ifp komoru – nestlačitelnost oleje nedovolí tlumiči jít do zdvihu bez toho aniž by olej proudil do otevřené/aktivované Brain jednotky. To je v podstatě celý princip toho jak brain funguje, když se jednotka otřese, otevře se v ní ventil do expanzní komůrky.

        0 0
        • Honik  

          Kdyby se místo vývodu na brain dodělal ventilek a vyrobil IFP, mohl by tlumič fungovat jako klasický tlumič s nastavením odskoku.

          0 0
          • plzakj  

            A nejde tam dat normalni tlumic bez brejnu?

            0 0
          • novas752  

            Nóoo jakoby ano, jenže to neni jen tak – stačí se podivat jak je pístnice brain tlumičů úzká oproti normálnim Monarchum, Deluxum, Floatum atd. Místo pro IFP a komoru tam vůbec nemusí být.

            To už je jednodušší prodat Epica a koupit něco s normálnim tlumičem.

            0 0
    • racek_chechtavy  

      A zkousel jsi ho dofukovat?

      0 0
    •  

      Brain je bud pro profiky nebo amatery kteri nemaji hluboko do kapsy a nevadi jim casteji servisovat. Nic sloziteho, jednoduche pocty. Pro komerci tu jsou jine znacky …

      0 0
      • racek_chechtavy  

        Kecy nic víc

        0 0
      • kubad  

        Už to nehul

        0 0
        • MilanT  

          Tak jen abych to nějak ukončil (všem děkuji za podnětnou diskuzi).

          Do spešlu dáno na servis včetně repase tlumiče 28.12.2018 a včera (7.1.2019) mi přišla sms že už je hotovo.

          Kdyby to někoho zajímalo – repase tlumiče, výměna řetězu (dodal jsem svého orla řetěz),výměna destiček (dodal jsem svoje desky),výměna převodníku za větší (dodal jsem svého orla převodník) + celková kontrola a seřízení kola bratru za 3765Kč.

          Takže za mě spokojenost (rychlost suprová) a až se dám trochu dohromady, (dnes jsem se vrátil ze špitálu po operaci), jedu pro něj :-)

          Tímto veřejně chválím cyklo ondráček v Plzni :-)

          0 0
    •  

      Tak za 3.000,– Kč na hodinu uz lze pracovat rychle a event i kvalitne aspon v CZ.

      0 0
      •  

        Nejak se mi minuly prispevek blbe zaradil. Reagoval jsem na posledni od MilanaT.

        Repase je sirokej pojem a pokud mu Brain opravil mistni kutil a nemuselo se posilat do Holandska, tak se jednalo bud o vymenu planzety nebo okrouzku.

        Nicmene MilanT je cilovou skupinou, kdyz si neumi vymenit desticky ani retez. Myslim, ze by zaplatil i vic a jeste by podekoval.

        0 0
        • MilanT  

          Tak cílovou skupinou pro servisy jsem zcela jistě, i svoje auta tam dávám :-)

          Jsem názoru že každý má dělat co umí a já kola v dnešní podobě a ani auta spravovat neumím.

          Jo a ty destičky a řetěz jsem si nechal vyměnit z plezíru, když už to tam dávám :-)

          Jinak si ty drobnosti samosebou měním sám.

          0 0
          •  

            A co duši, „duši“ si vymenit umis ? ;). Nebo to v lese nechas profikum z pleziru ? :)

            0 0
            • embi  

              Těžko uvěřit, že takhle nevyzrálýmu idiotovi může být 53 (to jsi myslím měl v profilu).

              0 0
              • MilanT  

                embi – Těžko uvěřit, že takhle nevyzrálýmu idiotovi může být 53 (to jsi myslím měl v profilu).

                Musím Tě zklamat, tomu nevyzrálému idiotovi (když bude mít štěstí a dožije se), bude za měsíc 62 :-)

                Nebuď ovšem zklamaný, věřím že jsou na světě i horší případy v mém věku, já alespoň na ten servis tak nějak finančně mám :-)

                0 0
              •  

                Konstatoval vyzraly a nejspis i vyzrany idiot :)

                0 0
                • kubad  

                  pokud se neumíš chovat rozumě, tak sem nelez

                  0 0
                • kubad  

                  pokud se neumíš chovat rozumě, tak sem nelez

                  0 0
                  • creater  

                    on je to tady poslední dobou takový zvláštní nešvar, mě taky jeden uživatel častuje v každé druhé reakci nadávkami ( a ano, sklouzl jsem k tomu, že na něho reaguji stejně, tedy přesně – teď už na něj nereaguji ) :-).

                    0 0
                    •  

                      Prvni nadavku jsem dostal ja zjevne.

                      0 0
            • MilanT  

              Zdendyš _ duši si jsem si měníval ,( ba i v lese), ale od té doby co jezdím bezduše tak nevyvstala potřeba :-)

              Jinak si samozřejmě nechám bezdušové pláště měnit v sevisu, je to pohodička a skoro nic to nestojí.

              0 0
              • novas752  

                ***** se s kolem do servisu, prý pohodička…

                0 0
                • Rubi  

                  co je to za problem? asi tam nejezdi tramvajkou…

                  0 0
                  • novas752  

                    No prave. Musis ho tam nejak dopravit = bud tam dojeg a zpatky peskysockou, nebo to davat do auta. Pokud teda nemas servis pod okny…

                    Za tu dobu vymenis bezdusaky uplne v pohode.

                    0 0
                    • Rubi  

                      Kdyz nejsi socka, tak to nalozis do auta a dobre, nekteri proste nemaji tolik casu aby si s tim doma hrali a nevadi jim za to platit, stejne jak kdyz menis kola na aute – bud je nalozis do auta a dovezes do servisu, nebo si to prehodis doma. Rozhodne mi ani jedno z toho neprijde nenormalni…

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Každej, komu se nechce cpát kolo do auta a ***** se s tim po městě je socka.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Tak pneu servis ti ty kola i uskladní, žejo, navíc né každej má garáž.

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Původně byla řeč o cykloservisu. Reagoval jsem na „Kdyz nejsi socka, tak to nalozis do auta“

                            0 0
                        • Rubi  

                          ano, socky nemaji auta, navic byt socka neni tak hrozne jako kdyz nekdo nepobere psany text :-)

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Je hezké vidět, že některým lidem stačí ke štěstí tak málo, jako mít auto. Tak ať ti to vydrží ;-)

                            0 0
                            • Rubi  

                              ja o sobe nic nepsal, jde videt ze ten text ti opravdu dela problem ;-) BTW: do servisu chodim taky na socku, aby ti to nebylo lito :-)

                              0 0
                              • abel  

                                jít do servisu na socku nemusí být nevýhoda, já mám servis na konci ulice a než bych to nacpal do auta, tak jsem tam dřív pěšky:-)

                                0 0
              •  

                Gratuluji k davani kola do servisu, tuto dovednost zatim neumim.

                Ty jezdis bezduse a bez duse v kapse ? Pri svatej materi to nedelas dobře… :)

                0 0
                • MilanT  

                  Zdendyš – Gratuluji k davani kola do servisu, tuto dovednost zatim neumim.

                  Ty jezdis bezduse a bez duse v kapse ? Pri svatej materi to nedelas dobře… :)

                  Náhradní duši včetně pumpičky a nářadí sebou vozím i když ten opruz se rvaním duše do mlíčného pláště bych na cestě zažít nechtěl :-)

                  Nevím proč se tu a tam někdo diví že se využívá servis. Proč tedy ty servisy jsou?

                  Každý kdo něco umí má můj respekt a život není tak dlouhý aby se každý učil vše. Kde by pak byl čas na zábavu, rodinu atd?

                  Mojí práci taky nemůže dělat kdekdo a že bych byl udivený když přijde na mě požadavek? Tak to bych asi měl říci, milý zákazníku udělej si to co potřebuješ sám, jak to že to neumíš?

                  A poslední, někdo zde argumentuje nadávkami, já jsem nikomu nenadával a posměšky mi ani nevadí.

                  Jsem už na světě tak dlouho že zcela jistě vím že za člověka mluví činy a ne řeči :-)

                  0 0
                  • petyn  

                    1+

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Souhlas

                    0 0
                  •  

                    Jasne a rozumime ;). Vetsinou si tady delam zcela nesportovne z uzivatelu BF kokociny bo je z 90% pokladam za soucasnou cyklistickou vetes.

                    Jinak je jasne, ze vsichni nastesti neumime vsechno a pro gro dnesnich motalistu na kole je servis nezbytny.

                    0 0
        • Tencovozikmin  

          A proč by nezaplatil,když na to má. Proč by se měl ***** s něčím čemu nerozumí a nadělat si škodu daleko větší. Kolik je tady vemen co zmrvi kde co,ale do servisu ani náhodou.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.