Problém s častým "cvaknutím" zadního kola

20 nepřečtených
  • ghostik

    Jaký tlak vozíte v pláštích? Vzadu mám XK 2,4 vepředu MK II 2.4, obojí s dušema, vzadu vozím max 1 Bar, cokoliv víc je nepoužitelné (netlumí, ustřeluje,). Takhle sem jezdil po beskydech 600km bez problémů, až jednou jsem jel s kámošem, (pro mistní- červená z Radhoště), nejdřív on cvakl obě kola hned pod sjezdovkou, to sem se ještě smál, ale když se mi stalo to samé skoro až uplně dole v tom posledním terením useku mezi dvěma asfaltama a musel sem lepit tak to mě naštalo. (Předtím jsem tam jel 4× i na měkčím a v pohodě). Tak jsem začal foukat víc. Vrcholem bylo že sem se v tom dnešním sviňském horku vydrápal na Radhošť, (Lidí jak sra*ek), poskočil jsem si na jednom šutru směr pustevny, a zase sem cvakl zadní. Tentokrát na obou stranách zároveň. Nechápu o co. Mám fulla a vážím 70kg. Při normálním ježděním bez problémů, akorát teď dvakrát po sobě. Co si myslíte? Náhoda? Neumím jezdit? Pořídit bezduše a otloukat ráfky? Pomohly by odolnější pláště?

    0 0
    • jIrI___  

      Při 1 baru bych duši cvaknul i škaredým pohledem… Jestli jsi s tím ale nemíval problém předtím, tak jsi prostě měl jen smůlu.

      0 0
      • ghostik  

        Já si spíš myslím že mi blbě ukazuje pumpa :D Nemám to s čeím srovnat. Ale u auta ukazuje dobře…

        0 0
        • JakeF  

          Když to vezmeš prstama, tak při jedný atmosféře bys to měl v pohodě promáčknout až na ráfek.

          0 0
          • ghostik  

            Ok- tak už to vím, pumpa měří blbě :) Tak budu dál foukat podle prstů. Ty toho máš naježděné dost- nevim před jakou dobou si ještě vozil duše- dneska sem měl ten plášt fouklý tak že sem ho zmačknul tak o 1/5–1/4. Je normální při mojí váze cvaknout bez zjevné příčiny? eště na obou stranách zároveň… to by musela být šlupka jak prase, a já sem jel pomalu. No jsou dny kdy se dějí věci…

            0 0
            • Dejv94  

              Na fulu ti to třeba ani nepříjde ale jak jsem psal níže, je to spíše o technice, jestli cvakáš nebo ne.

              0 0
              • ghostik  

                je no, techniku mám nulovou. Ale tohle byl skok jak přes klacek..

                0 0
              • Edwin  

                Asi budu za blbce, ale dotaz myslím vážně. Jak souvisí cvakání s technikou jezdce? Resp. jaké chyby mají vliv na cvakání?

                0 0
                • JakeF  

                  Těžkej zadek většinou…

                  0 0
                  • Edwin  

                    Jo to bylo jediný moje cvaknutí v životě. Že jsem vymet díru s prdelí na sedle. :o)

                    Když jsem u toho, když člověk jede kamenitej sjezd. Ostřejší kameny cca 10cm průměr. Je lepší je vzít napřímo, nebo se jim snažit vyhnout s tím, že ho člověk stejně trochu lízne?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Nejhorší je najet na šutr tak, aby se protočil a rozkrojil bok. Nebo po něm bokem sklouznout. Pokud najedeš přímo a odpružíš, nic by se dít nemělo.

                      0 0
                    • JakeF  

                      Chce to, abys nevzal šutr bokem, protože se snadno řízne. Chce to, aby se kola točily, jinak můžeš říznout i ve vzorku. Chce to, abys to nevzal plnou váhou, takže ty nejhorší místa jakoby přeskakovat, že to rukama a nohama povolíš a opřeš se do nich až za tím. Takže v zásadě těžko nějak obecně, chce to podle aktuální situace, jak je to místo dlouhý, jaký máš obutý pláště, jak vypadaj ty alternativní stopy a tak.

                      0 0
                • Dejv94  

                  Těžkej zadek, pružení v rukách a nohách, těžiště. Taky volba správné stopy.

                  0 0
    • J1r1  

      1bar bych strašně rád viděl v nějakém ,,terénu" v akci :)

      0 0
    • Dejv94  

      Při 1 baru se přec nedá na plášti jet, žvejká se a ujíždí v zatáčce. Pokud cvakáš, je to kombinace podhuštění kol a technických ne/schopností jezdce.

      0 0
      • Fugas s.a.  

        souhlasim, vážim teda kolem 95 kg, ale pokud nemám nafoukáno min. na 3,5 bar. tak to kolo je pro mě skoro nepoužitelný. jak to plave.

        0 0
        • Dejv94  

          No, já sám vážím 72 kg a foukám 1,7–2 bar (zaleží na terenu co pojedu) a je to tak ideal abych nebouchal ráfkem a dostatečně to sedělo. Pod 1,5 se nedá jet, žvejká se to a je dost nebezpečný s tím jet do zatáček. Samozřejmě jezdím bezduše. Sám pro sebe si nedokážu představit, jezdit na 3,5 bar na biku.

          0 0
          • JakeF  

            Jde o to, co máš za pláště a jaký použití… Ono je něco jinýho 1,5 atm v 2,0" a ve 2,4". A i ten tlak kolem 1atm má ve specifickejch podmínkách smysl, ale už je to velkej risk pro ráfky, když se udělá chyba.

            0 0
            • Dejv94  

              29HT, závodní použití, předek Nanoraptor Race 2,1, zadek Ikon 3C/Exo 2,2. Menší tlak možná tak na sníh a led. Ráfky mám stále kulatý.

              0 0
    • marapara  

      1 bar? To se nediv, že jezdíš po ráfkách :D.

      Osobně na fullu je nejčastější defekt také cvaknutí. To ale musím trefit nějaký větší šutr nebo vymlet větší díru, kterou nějak přehlídnu. Foukám přední na 2 bary, zadní na 2.5, a když mám pod 2, tak dofukuju. Je to takový kompromis, že to má slušnou adhezi a dobře jede a nehrozí velké riziko cvaknutí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.