Případný upgrade vidlice + kazeta

15 nepřečtených
  • Flexin

    Ahoj, nedávno jsem kupoval GT Avalanche Sport, který budu chtít do budoucna určitě upgradovat. Chci se zeptat, jaké je nejlevnější řešení co se upgradu vidlice týče? Co jsem se díval, tak ta aktuální vidlice má osu 9×100, tzn. při upgradu na nějakej vzduch např. od Rock Shox budu kvůli ose potřebovat buď nové kolo, nebo přeplést ráfek a dát nový náboj.

    Takže řešit spíš nové přední kolo komplet, nebo to odvézt někam do Phy na přepletení vč. nového kompatibilního náboje? :)

    A ještě se zeptám, bude tato sada kompatibilní? https://www.cycology.cz/…ty-p1442122/?…

    Jsem v MTB novej, takže všechny technický informace ještě vstřebávám. :)

    Předem moc díky za rady.

    0 0
    • Tomcat  

      Vidlici kupte vzduchovou v bazaru i na rychloupínák.

      A dál to kolo nepředělavejte , jezdete s pak kupte celý nový klidně z Decatlon z tohle nikdy pořádný kolo nebude a nalijete do toho zbytečně peněz.

      1 0
    • Flexin  

      Tak podle recenzí ten rám není zas taková katastrofa… Jde mi primárně o tyto 2 upgrady, aby to bylo v pohodě a funkční. Jen chci z toho udělat kolo, na který se budu moci spolehnout i v terénu a jakmile se do toho dostanu, tak našetřím nějakej peníz a koupím např. celopéro.

      0 0
    • Fofrník  

      V popisu příspěvku je zmíněna kazeta. Pokud chceš upgradovat i kazetu, bude to znamenat výměnu hazky – pokud má být upgradem zvýšení počtu převodů a pokud by výměna kazety měla být postavena na zachování počtu pastorků, ale zvýšení počtu zubů i potom je to o výměně hazky s delším ramínkem.

      Pokud budeš zvyšovat počet rychlostí, budeš muset měnit i řazení. Když si k tomu přičtu „akci vidlice“ a pokud bych připočetl ještě fakt, že si to budeš muset nechat udělat – a podle tvých dotazů tipuju, že sám si to (zatím) nejsi schopný udělat, bude tě to stát relativní balík.

      Být tebou, šetřím, jezdím a časem bych koupil úplně jiný kolo a vyšší cenu bych kompenzoval prodejem toho původního.

      4 0
    • Flexin  

      To řazení by bylo komplet viz. tento link – https://www.cycology.cz/…ty-p1442122/?…

      Teoreticky by to vše mohlo vyjít cca na 12k, vč. práce. Je to ale jen orientační, co jsem se díval na ceny vidlic, tohoto setu + práce za servis.

      0 0
      • Markony  

        Kliky bych nechal , po přestavbě se dostavaš do nesmyslných částek a pořad to nebude ono, Jak kola náboje a vše okolo, jezdit a šetřit pak koupit něco lepšího .

        2 0
    • Fofrník  

      Takže ty chceš na kole za 15 tisíc udělat upgrade za dalších 12 táců? Sice tomu nerozumím, ale jsou to tvoje peníze.

      4 0
    • F1L  

      Nemáš kolo z dekáče, jako bys nebyl :-D

      Nenech se odradit..přesně tohodle bajka jsme s kámošem v zimě překopali úplně stejně. Raidon s pevnou a ovládáním na řidítkách, přední kolo a sada deore 1×11 + ještě přední kotouč a oboje desky za sintrované. Cena 13 – za starou vidlici, kolo a pohon dostal na bazaru 2 tisíce..tedy investice 11, za kolo dal 16. A proč ne, rám se mu moc líbil, tak do toho šel.

      Neříkám,že decathlon není cena/výkon lepší volba, ale ne každému se ta kola líbí a ne každej chce dát dalších 25, když už 15 dal a prodávat staré kolo, dohadovat se atd a dostat za ně půlku?

      0 0
      • Fofrník  

        Lze souhlasit, ale…

        Potom tihle „upgradisté“ prodávají tato kola na bazaru s hláškou, že do kola bylo investováno tolik a tolik peněz při výměně komponentů. Cena takto prodávaného kola je pak nesmyslně vysoká a prodávající se dostává do situace, kdy má pocit, že pokud do kola investoval celkem 25–27 tisíc, tak je přece jasný, že za 20 je to dobrá cena. Kupující zase argumentuje, že komponenty pohonu jsou fajn, ale pořád je tom kole špatnej rám a špatný výplety, což jsou právě dvě nejdůležitější součásti kola, které nejvíc ovlivňují cenu kola. A právě, že velmi často to končí tím, že týpek do toho nasypal mraky peněz, aby to pak prodal s obrovskou ztrátou a drbe si hlavu, proč to vlastně dělal.

        2 0
        • Tomcat  

          Někdy si drbe hlavu že to ne ono už po tom upgrade a prodej je až důsledek

          0 0
    • Flexin  

      Všem moc dík za reakci – do budoucna tedy pujdu cestou nového biku a budu průběžně šetřit.

      Jedna teoretická – myslíte, ze by se ten můj Avalanche Sport dal příští rok třeba za 10k udat? Budu jezdit primárně lesní stezky, zadnej hardcore. Servis samozřejmostí… Pokukuji aktuálně po Merida Big Trail, případně Canyon Stoic a každá koruna pak určitě přijde vhod. :)

      Jeste jednou díky

      0 0
      • Tomas_82  

        Třeba to za těch 10k prodáš, nicméně reálná hodnota bude nižší. Zkusil bych k tomu sehnat vzduchovou vidlici na rychloupínák – nový Raidon stojí kolem 4000Kč, případně nějaký bazar by se asi kolem 2–3k dal sehnat. Výměnu zvládneš sám, na tom nic není. Pohon 2×9 je celkem použitelný.

        0 0
    • Flexin  

      Toť právě otázka, jestli do toho vůbec nějaké peníze vrážet… Chápu to tedy správně, že to je pomalu jako u auta? :) Koupíš novotu a jakmile to chceš pak poslat dál, jsi 1/3 ve ztrátě.

      0 0
      • Tomas_82  

        U aut to tak momentálně neplatí, po čtyřech letech auto prodáš téměř bez ztráty. Naopak u kol je to teď horší, protože nová kola šla cenově dolů a o bazar není moc zájem…

        0 0
    • Flexin  

      Hele dost se mi zamlouvá Stoic 2 – pak bych na to jen koupil teleskopku a měl bych mít na nějakou dobu klid.

      I kdybych to kolo ve finále prodal za 5 000 Kč (což doufám, že prodám za více), musel bych doplatit jen 16k, což zas taková katastrofa není. :)

      Nejradši bych to kolo otočil hned, dokud je ještě v záruce, ale to už prostě nestíhám našpórovat ten zbytek peněz…:(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.