při výšce 175 cm - 29er nebo radši 27,5er

70 nepřečtených
  • newby

    Už jsem byl odhodlanej pro 29er kolo, ale teď mi jeden servisák poradil, že s mojí výškou raději 27,5er. Je to opravdu takový rozdíl? Je 29er na mojí výšku opravdu nevhodná? Netrvám na 29er, ale už jsem se s ní tak nějak v mysli srovnal a teď nevím, zda zas hledat něco jiného.

    Kolo budu pořizovat jen něco do 20 000,.

    Mám teda takovou hraniční výšku i na rámy. Nevím, jestli to zavrhnout, nebo se jen řídit tím, jak vlezu na kolo a vyzkouším to, ale zase to kolo, co se mi líbí má prodejce jen v 29er. 27,5 má jen jiný kola a to zas nevim, jestli má cenu porovnávat, když to bude uplně jinej rám a značka.

    Jinak jak jsem to tu pročítal, nic konkrétního jsem nenašel, jen už vyšší úvahy s propočtama vůči délce rukou apod, ale to bylo snad při výběru rámu.

    Někdo s mojí/ menší výškou, kdo má 29er a v pohodě?

    0 0
    • MichaelSimek  

      zalezi na kole, typu kola atd

      pritelkyne ma 164 a 29 a je nadsena a jezdi se ji na tom super a o to jde

      idealne si je obe projed a rozhodni podle pocitu

      0 0
    • wallot  

      merim 171, 29" jsem zkousel (patri moji 178cm vysoke pritelkyni) a jelo se na tom velmi prijemne a nemel jsmem oproti svoji 26" pocit ze jedu na nejakem obrim neohrabanem kole, cehoz jsem se puvodne bal.

      0 0
    • mischak007  

      Merim 172 a ikdyz mam kratsi nohy, za 29" bych uz nemenil. Na moje jezdeni – asfalt, lesni cesty, obcas trosku teren naprosta spokojenost. Mam Focus Black Forrest ve velikosti M, asi bych snesl i S, ale to uz tenkrat bylo vyprodany.

      Jestli Ti je 29" pohodlna, jdi do toho.

      0 0
      • Dunde.e1  

        Jestli ti u 29 nevadí výš položená štangle (bude vepředu trochu výš jak u 27,5) tak proč ne.

        0 0
    • Jakobo  

      A proc nechces normalni 26" MTB? Pri tve vysce to bude mit same klady a prijde te asi nejlevneji.

      0 0
      • newby  

        no to je taky otázka – měl jsem za to, že se člověk míň našlape, vypadá to hezky, prý to líp tlumí nerovnosti a drží i celkově :)

        0 0
        • Jakobo  

          To je nesmysl. Pri cene 20000 spis porid nejakou slusnou 26" se vzduchovou vidlici, prevody 3×10 42/11 az 24/32 na Deore a nejake lehci plaste. Na silnici 30 km/h das a teren projedes taky, ve skutecnosti je to vsechno o technice, prodejci kecaji nesmysli. Pri tomto rozpoctu spis 26".

          0 0
          • ememem1  

            asi tak. bud 29 alebo 26 lebo je to to iste co 27.5 a aktulane sa daju ziskat na 26 brutalne zlavy, cim drahsie tim vacsia. jediny problem moze casom byt nedostupnost niektorych dielov, plaste sa uz teraz zhanaju blbo.

            0 0
          • danny.key  

            Souhlas, 29 je super, já mám třeba epica a pak přítelkyně sparka, ale to jsou všechno kola s vyšší cenovkou. S tvým rozpočtem tam budou strašně težká kola a bude to takový tank, jo když se rozjede tak to jede parádně, ale pokud se dostaneš do členitějšího terénu plného zatáček, je tam ta váha při každém rozjezdu znát. V tejhle cenovej relaci bych tšel spíš do 26, ale chápu tě třeba, že se ti 29 líbí, tak už to hold je, chceme aby se kolo i líbilo.

            0 0
        • Pajas04  

          Jak se člověk méně našlape?

          0 0
          • ememem1  

            29 ne?

            0 0
            • Pajas04  

              Ne, nechápu, proč by se měl člověk na 29" méně našlapat.

              0 0
              • Jakobo  

                29" ma vetsi obvod kol, na jedno slapnuti ujede delsi vzdalenost :-) Pri stejnem prevodu se skutecne naslapes min.

                0 0
                • Pajas04  

                  Obvod kol se přece podílí na převodu ;). Při stejném převodu tedy ujedeš stejnou vzdálenost :).

                  0 0
                  • Polka  

                    Wtf?

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Nevím, co se divíš :). Převodový poměr se počítá od místa hnací síly/momentu (v našem případě konec kliky) na místo, kde je zase síla/moment odebírána (v našem případě povrch).

                      0 0
                      • Polka  

                        Takze zase vsechno jen kvuli slovickareni. Vis moc dobre jaky prevod myslel.

                        0 0
                        • Pajas04  

                          Dával tam smajlíka, moc dobře věděl, jak to myslím i já ;). Chce to trochu zábavy, nenapadlo mě, že by to někdo bral až tak vážně.

                          0 0
                          • Polka  

                            Ale tys tam predtim nedaval smajla, takze jsi to asi myslel az moc vazne ;-)

                            0 0
                            • Pajas04  

                              No jo, možná, ale vím, že jsem měl tu správnou pravdu a věděl jsem, jak to myslel. Akorát je to prostě jaksi špatně, pod pojmem „méně našlapeš“ se totiž skrývá jakýsi příslib menší námahy, a ono je to vlastně naopak ;).

                              0 0
                              • Jakobo  

                                No vsak presne o to tady jde, kdo to nepochopil ten sarkazmus ma smulu :-)

                                0 0
                  • Jakobo  

                    No tak mne to vysvetlovat nemusis :-) Ale nekteri si to treba tak predstavuji.

                    0 0
                  • nitraq  

                    Záleží, co bereš jako převod. Pokud na obou rozměrech pojedeš např. 32–24, tak u 29" se skutečně míň našlapeš:)

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Převod beru jako celkový ;) – tedy od kliky až na plášť. Tak v tomhle případě se méně našlapeš, i když hodíš z 32/32 na 32/28 :D…prostě argument méně se našlapeš…nesnáším to :).

                      0 0
                    • Plechovka  

                      Otáčky budou pro stejnou rychlost u 29 nižší, ale zase budeš muset na pedál tlačit větší silou (vynaložený výkon musí být stejný)

                      0 0
                • Jetson  

                  Podle tohoto vzorce bych měl profrčet autem Alpy na 6. převodový stupeň za 4 litry nafty, protože motor by se taky méně točil (zvlášť po chcípnutí).:)

                  0 0
      • Luke96  

        Bože už je to tady zase… při tvé VÝŠCE má 26 SAMÉ KLADY…

        Jak souvisí výška s klady či zápory 29? kromě toho, že na něm může vypadat trochu „divně“

        Každopádně za stejnou cenu bude 29 těžší.

        každému co jeho jest…

        0 0
        • Vilém  

          Tak treba je problem dosahnout u 29 pozadovane vysky riditek, pokud tedy clovek nechce sedet jako ve skolni lavici.

          To, ze se za stejny prtachy vic nadre, to uz sis odpovedel sam.

          0 0
          • Luke96  

            Já jsem si na nic neodpovídal. Pouze jsem to konstatoval. Já vím, jaké jsou klady i zápory, mám 26 i 29.

            Akorát pořád nechápu proč do toho pořád někdo montuje výšku jezdce. Nemám ani problém dosáhnout požadované výšky řidítek.

            0 0
            • Vilém  

              Tu vysku tam asi tahaji prave kvuli tomu, co jsem psal vyse. Malym lidem proste mohou riditka vychazet vys, nez by si predstavovali.

              0 0
              • jonti  

                To je problem u lidi pod 165cm, tam to uz jednoduse nejde s musi se delat specialni geometrie, jako ma treba Specialized u damskych kol. Jinak to je docela bezproblemove.

                0 0
              • Luke96  

                Třeba ten co jezdí na tomhle bude mít tak metr pade… :D

                OK chápu co chceš říct, sice je to argument, který v téhle debatě já osobně slyším poprvé, ale beru…

                0 0
        • Jakobo  

          Presne tak. U kola za 20 tisic budou tezsi a min tuhe zaplety, celkova hmotnost s nejakou low end vidlici klidne 14 kilo. Vyhody nejakeho lehciho odvalovani, pokud vubec bych proto ani moc neuvadel. Navic, kdyz ted vidim, jak vyrazne klesly ceny 26", minuly tyden tady byl Sup 930 s Rebou a XT/XTR, tak bych se ani moc nerozmyslel.

          0 0
        • pepino  

          To je fakt, proč se malým dětem kupují malá kola, když je to fuk.

          0 0
      • pepino  

        Já budu po pauze se zádama kupovat na vyjíždky 26" celopero a na blbnuti chci 24", to už je trochu heretický:)

        0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • Mr.Dan  

      Jaký kola, ti neporadím, ale k tý hraniční výšce: mám 176 cm (takže v podstatě jako ty) a rám bych dnes vybíral podle délky horní rámovky: pokud je u danýho modelu ve velikosti L (19'-20') ETT kolem 600, max. 605mm, bral bych Lko, pokud delší, tak o velikost menší (17–18'), kde pak bude ta ETT kolem 590–600mm (typicky Scott nebo Trek). Já vzal L s ETT 615mm a maličko kratší bych určitě bral. Ono se to kratším představcem sice jakoby „dohoní“, ale pocitově je to pro mě furt velký a tím pádem víc stabilní a turistický (což se u závodního rámu moc nehodí)…

      Prostě pokud výrobce dělá kratší rámy, tak L, pokud delší, tak určitě M.

      0 0
    • X-biker  

      173cm a 29 a to jsem byl velkym odpurcem, je to o dobre geometrii a prekousnuti predsudku ted jsem hodne spoko…

      0 0
    • tomxxx  

      Mám 173, jezdim 29 a v pohodě. V podstatě mi to ani nepřijde nijak výrazně jiné než předchozí 26. Pravda ale je, že dost záleží na geometrii rámu a seděl sem na 29, která byla pocitově úplně jiná…jako tank :D

      0 0
    • Tomáš  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      tak řekl bych že 26" odzvonilo,jsou tak pro dětcka nebo kdo má rád brutální sjezdy ale fakt brutální,což pochybuju že do téhle kategorie zapadáš.

      29" prostě jede kort když umíš trochu dupat,co vidím jako jednu malou,ale opravdu malou nevýhodu když fouká hodně silnej boční vítr,tak to je jak když foukne do autobusu:D to nepopírám,ale když si dáš pro a proti tak ti jednoznačně vyjde 29"

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          nezlob:)

          0 0
          • Radovan84  

            No já šel cestou střední při výšce 171 cm.Tedy 650b protože sem chtěl lehčí a lépe ovladatelné kolo.Kdybych měl ale na kolo pouze 20 tis tak bych koupil v akci 26".Netuším jakou výhodu by pro tebe mela 29" když bude mít těžkou nadváhu i když je to hlavně o kolech.

            0 0
      • pepino  

        " 26" odzvonilo,jsou tak pro dětcka"

        super výplach mozku, že to ta dospělá děcka za těch 30 let nepoznala, oči jim otevřely až výrobci s 29" :)

        0 0
    • bimjeam  

      V cene 20.000 by som šiel asi skôr do nejakej bazárovky, alebo výpredaja.

      Nejaká 26"ka by už mohla byť za tie peniaze slušná

      29"er na 175cm je v pohode, ale v tejto cenovej kategórii by som ti ho neodporúčal.

      Ak už by si 29"er silou mocou chcel, tak pozeraj po niečom, čo bude mať 10cm hlavovú trubku a zadnú stavbu pod 440mm.

      Ja som na svojich 176cm dával –17° predstavec (vid¡profil)

      0 0
    • jenda kohout  

      Mám 170 a řešil jsem po zlomení 26 rámu sup při závodech to samé. Začal jsem u 27,5. Super, to jó. Ale když jsem se projel na 29, tak jsem si nemohl pomoct. 27,5 má moje milá a já si užívam 29er. Ovšem teď to nejdůležitější! Za dvacet K si pořídit těžítko je přece nesmysl. To bys mohl rovnou koupit za pár korun ukrajinu a nastrojit ji . Hlavně 26 v super výbavě je za super prachy. 29 v slušném levelu je tak +50 až 100 procent tvýho rozpočtu. Jenda

      0 0
    • mirage  

      bral bys něco takového? http://sport.bazos.cz/…ibike-26.php

      0 0
    • Muraj238  

      Já mám 197 cm a 29 bych nebral.

      0 0
      • Jakobo  

        Ja mam 195 cm a v podstate mi nic jineho nezbyva :-( 26" pri tehle velikosti uz vypada hodne divne. Ale mam jednu 26" rucne TIG svarovanou z 2× zeslabovane Tange oceli delanou na mou vysku. Pouzivam ji jako expedicni bajk, tam je mne esteticka stranka sumak, stejne je kolo ovesene brasnami a samotne kola skoro nevidis.

        0 0
    • mirage  

      poradím Ti jen jedno, nevracej se už zpátky. Jdi jen a jen do svého pocitu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.