Převoz kola na střeše auta v dešti

96 nepřečtených
  • pOne

    Zdravím, o víkendu se chystám na týden do Krkonoš (300 km), chtěl bych si s sebou vzít kolo. Jediná možnost, jak ho převézt je na střeše. V sobotu reálně hrozí déšť. Řeším dilema, jestli při riziku deště po cestě kolo s sebou brát a riskovat nějaké poškození kola. Zvažuju, jestli není lepší varianta jet bez kola za této situace a případně si kolo na místě půjčit. Že cena za půjčení vyjde možná nakonec levněji než řešit případné škody způsobené vodou na kole a komponentech.

    Má někdo nějaký postřeh/zkušenost s převozem kola na střeše v dešti? Asi bych případně některé části (vidle, sedačka, sedlovka/rám, řidítka/řazení, …) zakryl stahovací fólií, do které se balí na letišti kufry.

    Díky za názory.

    0 0
    •  

      ty jezdíš na kole jenom za sucha a nikdy jsi nezmokl?

      0 0
    • goofy  

      :-D

      0 0
    • Barak  

      Kolo neni z cukru, dej ho normálně na střechu a až uschne, mázni řetěz.

      A raději bych tohle vlákno, být na tvém místě, co nejrychleji zamknul.:-)

      0 0
    • Pain  

      Hoď to na střechu a jeď.Neni se čeho bát.Je to jen kolo.Že ty si z nas děláš srandu viď :-))

      0 0
      • pOne  

        Asi jsem precitlivelej, no. :)

        Mam v sobe porad takovej nejakej instinkt, ze kdyz se clovek o neco dobre stara, tak mu to dlouho (a bez problemu) vydrzi :)

        0 0
        • Mig_all  

          Tak to uz bohuzel davno neplatí, starat se muzes jak chceš, ale u velke vetsiny vyrobku tri roky a papá… bohuzel takova je doba…

          0 0
          • doubleingram  

            Jj, planovane zastaravani (cti ojebavani zakosu a huntovani planety), hlavne ze EU resi vykon vysavacu, curaci.

            0 0
      • MiKED  

        Co když to kolo chytí rýmu?

        0 0
    • senior  

      Zdravím, připadá mi to zbytečné. Mnohokrát jsem na kole extrémně promokl a nic se nestalo. To bude stejné. Na kole akorát mé ženě zakrývám igelitem části, kde by nebylo vhodné zatečení (má elektrokolo) A půjčovat si cizí kolo a ještě za peníze, když máš svoje vlastní a vyzkoušené mi připadá dosti rizikové, že bys nebyl třeba spokojen a dovolená mohla být zkažená. Před cestou bych kápnul silikonový olej do vidle, promazal řetěz, přehazovačku, – to by částečně mělo i vodu odpuzovat. Znám lidi, kteří si myjí kolo wapkou a jezdí bez problémů- akorát ten proud nestříkají do středů

      0 0
    • KoudakT  

      Prdlajz, sundej tacháč a buď rád, že se ti jednou kolo pořádně umyje bez práce. Po příjezdu mázni řetěz a jeď.

      Ale tohle vlákno má potenciál :-)

      0 0
    • Honzajs  

      Já se jednou tuhle v dešti těšil, že se kolo konečně umyje. A co myslíte ?

      Houby leda, neumylo se !

      0 0
      • KoudakT  

        Slabý déšť a malá rychlost. Kdysi 150 km v silném dešti, kolem 160 km/h a kolo bylo čistší, než z výroby :-)

        0 0
        • iron.hide  

          a s odlepenymi nálepkami, vsak?

          0 0
        • Zdyn  

          No není to k tématu, ale trochu si rýpnu :)

          160 km/h v silném dešti? To je výborný nápad. Pak nemají být pořád nehody.Vždycky mám z takového šoféra radost, když ho potkám.

          0 0
          • Newli  

            Rekl bych, ze neni dulezite, jak silne prsi, ale kolik vody lezi/tece po dalnici …

            0 0
            • Zdyn  

              No záleží na obojím. Když silně prší, tak z auta nevidíš.

              0 0
              • zdenek  

                To víš, u nás je jiná mentalita (některých jedinců)…

                V pátek v noci jsem jel přes Rakousko v poměrně silném dešti. Rychlost na dálnici omezena světelnými značkami na 80–100 km/h, místy dokonce na 60. Všichni jeli spořádaně v pravé pruhu povolenou rychlostí. Neviděl jsem žádného střelce v BMW nebo Audi, pro které u nás neplatí značky ani fyzikální zákony.

                0 0
                • Roxteedy  

                  Rakusaci jsou experti v tom, ze kdyz jedes v rychlejsim pruhu, najednou pred tebe vjedou. Pozoruju to delsi dobu. Nejakej narodni zvyk :)

                  Taky tam pozoruju, ze silnicari kde mohou, i pres obec zvysi rychlost. A naopak – kdyz snizi, je to odduvodnene. Ne jako u nas, kde dedek opravuje kanal a da se na 2km 30ka, kterou stejne nikdo nedodrzi.

                  Jinak s tim destem souhlas. Nejsem zadnej svatousek. Pokuty platim dost. A taky.mam dost vyspelou a bezpecnou karu. Ale kdyz jedu v desti nebo namraze a borci mne dost rychle predjizdeji… jednomu to klouzne a ucpe to vsem na nekolik hodin. A hlavne udela dost nevinnych nestastnymi. Jenze to cajta nevidis. Ty vylezou jen kdyz je hezky, aby merili tam, kde se da jet 160 naprosto bezpecne.

                  0 0
              • Newli  

                Trochu se to tady zvrtlo. Samozrejme, ze kdyz prsi tak, ze neni videt, tak jedu pomaleji (uz jsem jel na dalnici v super desti uz i 40 km/h). Ale utekli jsme od tematu. Ja vyjadruji obavu, ze pokud mi voda vyplavi vazelinu ze zadniho naboje pri tlaku, ktery vytvori bidon, tak pri silnem desti (kdy je bezpecne jet rychle) se vyplavi tim spis. Mam Shimano XT asi z roku 2008. Jednou jsem to rozebiral (jinak davam do servisu) a pokud si to spravne pamatuji, tak jsou tam jen kovova tesneni. Jake mate zusnosti vy? A jake tesneni je bezne?

                0 0
                • Zdyn  

                  Náby XT jsou těsněny gumovýma krytkama někdy od modelového ročníku cca 94.

                  0 0
                  • Newli  

                    Napadlo me, ze bych s odstupem casu zareagoval a podelil se o vlastni zkusenost. Na konci srpna jsem s kamarady jel na 3 dny do alp a kola jsme museli dat na strechu. Na nemecko-rakouskych hranicich (mozna uz nekde za mnichovem) prisel neskutecny lijak a vydrzel az do alp. Voda se kupodivu do naboju nedostala. V noci jsme jen sundali kola a sli spat (pit). Rano jsem mel zrezlej retez a cely dalsi den na me voda koukala z razeni na riditkach (zamlzene/orosene), ale naboje byly podle me OK. Asi hraje roli, ze se kolo na strese netoci. Kdyz jsem kolo drive cistil mokrou cestou, tak tam preci jen nejaky saponat asi zatekl i kdyz jsem si daval velky pozor, tak se do naboju dostal. A jak se kolo (naboj) toci, tak to tomu asi jeste napomuze. Takze jsem trochu zmenil nazor. Nadale preferuji prevoz kola aute, ale uz se nebudu prevozu na strese tolik bat. Porad ale nejsem presvedcen, ze bych si klidne koupil jako dalsi auto sedan a ne kombika …

                    0 0
    • Vilém  

      Mnozi se nad tim pousmejou, ale kdysi jsem mel v oprave kolo, ktere takto na strese, potkal poradnej lijak. Ta voda se nacpala vsude. Jako prvni se to projevilo, ze prestaly fungovat radici packy, tak to majitel privezl do opravy. Nasledne jsem zjistil, ze se voda natlacila do naboju, hlavoveho, do rafku, proste vsude.

      0 0
      • KoudakT  

        Ono možná záleží na tom, co za kolo to bylo, no. To je pravda.

        0 0
      • RomanH  

        Ja tomu i docela verim. Kdyz uz nekam na velkou vzdalenost (x hodin) prevazim kolo, davam igelitky na sedlo a pres razeni (tak, aby to krylo i hlavko). Na nohy vidle obcas davam il neoprenove navleky. Neni to primarne kvuli desti, ale i mucham – rozplizle muchy na gripech a sedle mi vadi. Za potah se mi penize vyhazovat nechce (na 4 kola)

        0 0
        • kycis  

          Pouzivam obyc fresh folii na potraviny kterou to obalim.

          0 0
          • antt  

            taky tak, na kluzáky na delší vzdálenost vždycky, třeba na rychlebky přes ty pralesy to je skoro nutnost. Né že by ty torza mušek nešli seškrábat nehtem, ale kdo se s tím má *****, když to ty stíráky na vidlici nestrhnou . .

            0 0
      • Orgic  

        Spíš jestli to majitel nestříkal wapkou a pak se jen nevymlouval na déšť. Je mi divný, že by mohlo pršet pod takovým tlakem, aby se to protlačilo i do nábojů…

        0 0
        • Vilém  

          Byl to nejaky obyc horak, osazeny, pokud si dobre pamatuju, nejaky Alivio/Deore. Naby mely jen plechove prachovky, ne gumove. Z toho razeni to vyplavilo komplet mazivo.

          Majitel rikal, ze s tim ficel 130 km/h po dalnici, nekolik hodin za silneho deste.

          0 0
      • MlokCZ  

        Buď to jen svedl na déšť nebo to byl opravdu nějaký krám, kde nebylo nic ani trochu zatěsněné.

        Na střeše vozím kola celý život a v opravdu extrémním dešti jsem jel s kolem na střeše už asi 10× (2× to byl dokonce takový extrém, že auta včetně našeho na dálnici zastavovala pod mosty – to byly chvílemi extrémně velké kroupy) a nikdy žádný problém. A to jenen všechna kola co máme doma, ale i všichni ostatní v partě vozí kola na střeše a také žádný problém.

        Nevím tedy jak moc vadí kombinace extrémní déšť a opravdu velká rychlost. S kolama na střeše jezdím pomalu i za sucha (tzn. po dálnici klidně jen 110–120km/h, víc ten krám auto co máme ani pořádně nejede když je to plně naložené + kola na střeše), za deště ještě pomaleji.

        Déšť většinou po cestě uvítám, aspoň se kola trochu umejou (tedy nejlepší když nejdříve pořádně za prší a pak ještě po cestě přestane, aby to ještě i uschlo). Tedy umejou se z větší části dobře, ale je pár míst kam se voda za jízdy dostane hůře a tam se pořádně neumejou.

        Horší to bývá za sucha, to jsou pak občas všude možně nachytané mušky.

        0 0
    • Jakobo  

      Co kolo zabalit do prutazne folie? Balim ted do toho kde co pri cestovani letadlem. Je to pohodlne a pevne. Nakoupit par roli folie a cele kolo omotat. Jeste me napadl velky pytel, ale ten se v te rychlosti asi potrha.

      0 0
    • šimlos  

      Někdy mám pocit, že sem takhle blbý dotazy píšete schválně..

      0 0
    • iron.hide  

      ja by som v dazdi s bajkom na streche nesiel, uplne staci ten prud vzduchu ktory na to kolo posobi, nie este aj voda.

      jazda na kole v dazdi ma velmi daleko od jeho vozeni v dazdi na streche, to by som neporovnaval.

      0 0
    • popokatepetl  

      když hrozí déšť tak do kufru hodím igelitky podle počtu kol, smršťovací fólii a nějakou lepící pásku. Idelitku dám na sedlo a smrťovačkou obalím řídítka, páskou to trochu poskáču ať to neodletí za jízdy.

      0 0
      • Breakpain  

        Neni snazsi mit potravinarskiu folii, tou to obtocit a je to?

        Docela to drzi ;)

        Kazdopadne, kola vozim jen na strese po dalnici 130 km/h vzdy a i za velkeho a tahleho slejvaku – vse OK na vsech kolech.

        Moje kolo tohle zazilo minimalne 10×, jedine co udelam je, ze po dojeti to otru, vysusim retez a promazu.

        0 0
        • popokatepetl  

          asi se bavíme o té samé folii :-) jen mi příjde zbytečné to celé omotávat. řazení a brzdy omotám at se tam nedostane bordel, možná zbytečné ale moc práce to nedá. Kola vozím na střeše ale zajímalo by mě, jak se to řeší s kolama za autem. Když jedu v dešti tak mám celý zadek zabetonovaný jemným pískem (takže se kolo neumyje ale zadělá i to co je normálně čisté. Je nás 5 takže do vzdálené budoucnosti uvažuju o vozíku s plachtou a na spodek udělám rám s držákama na kola :o)

          0 0
          • Smazaný účet  

            můžeš mi vysvětlit, z jakýho důvodu balíš sedlo do igelitek?

            0 0
            • Mig_all  

              To je asi jediná vec kterou trochu pochopím, pokud hodlá hned po dojezdu na kolo sednout a jet tak muzou byt nekterá sedla nasákle vodou a to asi není uplně fajn svezení potom :D Ale jinak vsechny ty vase ostatni balící techniky tady, jste se asi uz uplne zblaznili coz? Fakt komické…

              0 0
            • popokatepetl  

              abych neměl následně mokrou prdel, taky pěnové gripy nejsou suché hned, tož tak. Většinou ale neprší.

              0 0
    • Pavel  

      Kámoš vozí kola na střeše na trase Lucemburg-Břeclav a deštík rozhodně neřeší. Omotá to jen folií kvůli muškám.

      Kolo není z cukru (ostatně, stejně jako cyklista). ;-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Presne, jen ty musky na gripech a vnitrnich nohach vidlice jsou otravne. A to dest resi, pak nelitaji.

        0 0
    • Domology  

      Taky jsem to teďka řešil, naštěstí se kolo vleze do auta bez montáže kola a nemusím vymýšlet převážení kola na střeše. Nicméně jsem viděl takové chytře udělané nepromokavé přehozy přes kola. Zkus se po tom mrknout, určitě by ti to pomohlo vyřešit dilema :)

      0 0
    • jannk  

      srovnej dest s timhle: https://www.youtube.com/watch?…

      (vezl jsem kolo ve fakt brutalnich lijacich a zadny problem)

      0 0
    • Newli  

      Ja bych rekl, ze ten dotaz neni uplne mimo misu. Mam meridu s komplet XT osazenim a se zadnim nabojem jsem mel dlouhodobe problem, dokonce i kdyz jsem to opatrne myl vodou z bidonu. Od lonske sezony uz na to seru. S kolem na strese jezdim vyjmecne, ale 150 zadna rychlost. V desti bych to vazne na strese nechtel prevazet na vetsi vzdalenost. Bal bych se o kde co, ale primarne o naboje.

      0 0
      • danny bike  

        150 žadná rychlost??jj sorry 12 let.

        0 0
        • Newli  

          Tak ve finale je asi jedno jestli jedes 130 nebo 150, do naboju to podle me zatece tak jako tak. A ano, thule nosniky vydrzi 150 km/h bez sebemesiho zavahani.

          0 0
          • jannk  

            Fakt si myslis, ze dest ve 150km/h bude vetsi napor nez tech soustredednych ~150baru z par centimetru z wapky – viz video vyse?

            Dej ruku pred wapku a z okna v aute, kdyz lije … ten tlak vody je porad radove o necem jinem

            0 0
        • Vilém  

          Jo, je tu od narozeni.

          0 0
          • Newli  

            :-) Diky, jsem si nikdy nevsimnul – muselo se to tam doplnit automaticky pri registraci.

            Jinak jeste k tematu, toho nosice na kouli bych se bal podobne. Asi tam nebude takovy napor jako na strese, ale zase se tam bude valit veskery bordel. Za me teda taky nic moc :-(

            0 0
            • Vilém  

              Jak u kteryho auta. Nektery auta jsou jsou na tom hur, u nekterych neni zadny problem. Osobne mam radsi na kouli. Mam zepar let nejaky italsky na 2 kola, co byl kdysi v akci v Penny a zatim beze ztraty kyticky drzi. Absolvoval s nama 3× rumunsko (tamni cesty proveri vuz kvalitne), 2× nemecko az nahoru k mori a nikdy zadny problem. Jediny co bylo, tak, ze jsem musel predelat koncovku od elektriky z male na klasickou, protoze redukce delala problemy.

              0 0
            • jIrI___  

              U toho nosiče na kouli strašně záleží na tvaru auta. U jednoho auta jsou kola po převozu zasekaná neskutečně, u jiného jsou takřka suchá.

              0 0
    • IndyCZ  

      Odjíždím. Dávám kolo na střechu. Chčije. Neobalil jsem ho do celofánu, alobalu ani voskového papíru. Tak držte palce :-)

      0 0
    • creater  

      Kup si cestou ložiska :-D

      0 0
    • oddie  

      Co kolo, ale o to auto bych se bál, že zmokne!

      0 0
    • Delkim  

      hlavně ZAPNI Garmina, ať taky konečně urveš nějaký ten KOM :)))))))

      0 0
    • DeathNick  

      Ja jel do Chorvatska a kolo na strese. Dest, vedro atd. Nic se mu nestalo, jedina nevyhoda davat pozor na nizky mista a zvysenou spotrebu. Kazdej s sebou taha do Chorvatska cluny a podobny a tak ja jako postizenej jedinec tahnul kolo :))

      0 0
    • CzechJoker  

      Převoz kola v dešti je super příležitost, jak ho zadarmo umýt. Před vyjetím a v průběhu doporučuje lehce naprášit cyklostar a po umytí pochopitelně promazat.

      0 0
      • Breakpain  

        No, funguje to, ale chce to spis poradnou bourku ;)…

        0 0
        • IndyCZ  

          No, já jel v průtrži na dálnici a po sundání z nosiče byla čistá tak leda hlavová trubka zepředu, rámová trubka svrchu a sedlo, :-)

          0 0
          • Japhy  

            Musíš na tom mokru trošičku driftovat, umeje ti to i mouchy na bočních okýnkách.

            0 0
    • exxonvaldez  

      Jen si musíš dát igelitovej pytlik na kožené sedlo:-))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.