Přestavba silničky na karbonový rám

46 nepřečtených
  • Tom-T45

    V půlce srpna jsem si v Dekáči trochu impulsivně pořídil tohle kolo: https://www.decathlon.cz/…8390785.html . Najel jsem na něm necelých 1000 km a zatím maximální spokojenost. Kotoučovky jsou parádní a s řazením SRAM jsme se i přes počáteční nedůvěru stali dobří kamarádi.

    Každopádně už mě zase začaly svrbět prsty a tak vymýšlím, jak si ježdění ještě více zpříjemnit. Na B-D jsem objevil za zajímavou cenu karbonový rám přesně v mé velikosti a tak zvažuji, že bych na něj kolo přeskládal. K němu by samozřejmě byla potřeba vidlice (stávající má jiný průměr), hlávko, a asi i středové složení. Celkem bych se dostal i s poštovným na nějakých 420 Euro.

    Co od toho očekávám?

    • především větší pohodlí díky pružnějšímu karbonu, než na stávajícím hliníkovém rámu. Mám obuté pláště 32 mm, ale přeci jen to někdy na rozbitých místních asfaltkách drncá víc, než by bylo příjemné.
    • prodloužení rámu – stávající má délku 580 mm a na něm cítím, že bych nějaký milimetr navíc snesl..Tento má 590 mm.
    • možná o pár deka nižší hmotnost, ale to pro mě není až tak důležité.
    • a samozřejmě bych se zbavil kontroverzního nápisu B-TWIN, takže bych už zase mohl protijedoucí cyklisty normálně zdravit a ne se se sklopenou hlavou dívat do země.

    Co si o tom myslíte? Není tam skrytá nějaká komplikace? Nejsou mé představy o pružnosti karbonového rámu přehnané?

    Díky za každý názor.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud kupuješ posl. rám je nejlepší ho zveřejnit :) Každý karbon tlumí a pruží jinak, ty rozdíly mohou být značné…

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Jestli chceš komfort, ber titan a máš klid

      https://www.planetx.co.uk/…oss-frameset

      0 0
      • Tom-T45  

        Jako hezký, ale přece jen 610 Liber je trochu víc, než 420 Euro. Navíc myšlenka byla přeskládat stávající komponenty na nový rám, takže potřebuji FM brzdy, 12 mm pevné osy a ideálně 27,2 mm sedlovku.

        0 0
    • novas752  

      Neni karbon jako karbon, může být velmi pohodlný i ukrutně tuhý, najdi si recenze a zkušenosti majitelů toho Cube.

      Komplikací tam samozřejmě je několik – kromě toho co zmiňuješ musí se to přestavět = znova natahat bowdeny a lanka, znova hadice a odvzdušnit brzdy, všechno seřídit…

      0 0
      • Tom-T45  

        Recenze samozřejmě hledám, ale hodnocení „pohodlí“ je právě hodně subjektivní. Tahání bowdenů a seřizování všeho není komplikace, ale radost :-) Složitější věci, jako nalisování středového složení a hlávka bych asi svěřil servisu.

        0 0
        • Singlespeed  

          Mnohem více pohodlí než rám udělají méně nahuštěné gumy…

          0 0
          • Tom-T45  

            Jasně, proto jsem si tam dal 32 mm gumy a protože mám přes 100, tak s tlakem citlivě balancuji na hraně pohodlí, ovladatelnosti a alespoň nějaké odolnosti proti cvaknutí :-)

            0 0
            • Singlespeed  

              Pocítil jsi vůbec nějaké snížení komfortu, když jsi přešel z karbonové scultury v proflu na ten B-Twin?

              0 0
              • Jáchym 1  

                Hele,nechci prudit,ale ta Scultura je,,hlína"

                0 0
              • Tom-T45  

                Scultura je taky hliník. Má ale suprově pružnou karbonovou sedlovku, která toho vezme fakt hodně. B-Twin má taky karbon sedlovku, ale ta pruží o poznání míň. Na druhou stranu tam mám širší pláště a lepší sedlo, takže z hlediska „pohodlí“ jsem si spíš pomohl.

                S karbonovými rámy nemám zatím žádnou zkušenost…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Mám zkušenost takovou, že karbec rám jde poznat zejména u klasického silničního obutí do 25 mm šířky. Při použití 32 mm pneu se rozdíly dost smazávají, navrch mají gumy nad rámem.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Ano,pláště(šíř­ka,kvalita)udě­lají své.Myslím ale,že limit toho rámu je 28mm.

                    0 0
                  • Tom-T45  

                    Ještě mě napadá, na začátku prázdnin jsem jel na cyklokrosce cca 30 km po opravdu rozmlácených cestách. Mám na ní 36 mm gumy a vzadu mám bezduši, právě kvůli co nejnižšímu tlaku a stejně mě z toho naklepávání tak bolely záda, že jsem se z toho týden léčil. Pak jsem na ni zkusil dát karbonovou sedlovku z Meridy a ten rozdíl byl neskutečný, najednou mi připadalo, jako bych jel na odpruženém kole. Tahle zkušenost mě právě vedla k úvaze o výměně hliníkového rámu za karbon…

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Tak tady to máš.

                      0 0
                      • Tom-T45  

                        Moc díky, nevypadá to tak zle. Jaké jsou tam pláště? Ještě poprosím, jestli bys mi mohl vyfotit pohled zezadu shora, kolik je místa mezi zadními vzpěrami.

                        0 0
                        • Jáchym 1  

                          Vršek je v pohodě.Nejužší je to u stř. mufny.

                          Jsou tam 28mm Continentalky

                          0 0
                          • Tom-T45  

                            Super, díky. Podle dezénu předpokládám, že to jsou Ultrasporty. Mám je taky a ve 28 mm mají reálnou šířku skoro 30 mm, tak by to snad mohlo klapnout..

                            0 0
                            • diviš  

                              Já mám v tom rámu Continental 35mm,na každé straně asi 2,5–3mm mezera,do bahna to není.

                              0 0
                              • Tom-T45  

                                Moc díky, to je přesně to, co jsem chtěl vědět :-) Ještě prosím, jaký přesně typ plášťů tam máš? Díky.

                                0 0
                                • diviš  

                                  Continental cyclocross speed 35/622,mají přes ty boční špuntíky 34mm.Ráfek 19–23mm.

                                  0 0
                                  • Tom-T45  

                                    No prosím, myslel jsem si, že řeším silničku a ona je to vlastně cyklokroska :-D. Moc díky.

                                    0 0
                            • Jáchym 1  

                              Asi ano.Čus.

                              0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ono to jde poznat i na HT, na některých jde hýbat nevelkou silou se sedlem i více než o cm v předozadním směru, a není to jen v sedlovce…

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Tohle dělaly svého času měkké sedlovky FSA osazované např, na Supy. Člověk pak měl v terénu občas pocit, že má píchlé zadní kolo, jak se kroutila:-).

                      0 0
        • Jáchym 1  

          Jezdím na Agree-čku.Je víc aero,má robustnějši profily.Jsem spokojenej s poměrem tuhosti a komfortu.

          Spoustu práce udělá karbonová sedlovka a titanové lyžiny sedla.

          0 0
          • Tom-T45  

            Díky za reakci. Agree by měl být „sportovnější“ než Attain, tak asi bude i tvrdší. Brzdy máš kotoučovky, nebo ráfkové?

            0 0
    • koko0925  

      Bude s tím crcání ale proč ne. Tu vidli můžeš použít ne, je karbonová?

      0 0
      • Tom-T45  

        Stávající vidle: Kónický sloupek řízení 1'1/8, 1'1/2.

        Vyhlídnutý rám: Tapered 1 1/8" – 1 1/4"

        Takže jestli to dobře chápu, rám má spodní ložisko s menším průměrem, takže bych tam stávající vidli nenarval. Obráceně by to přes redukci šlo.

        0 0
        • novas752  

          Tak tak.

          Ale vzhledem k tomu pohodlí, nebylo by lepší nějakej gravelbikovej rám a dát tam třeba 35mm pláště? Ty dělaj víc než rám a do většiny klasických silničních rámů přes 28–30mm dát nejde.

          0 0
          • Tom-T45  

            Gravel mám Auru XR a na ní právě pláště 36 mm. Tento týden na ni nahodím blatníky a přes zimu budu ven tahat hlavně ji. Myslel jsem si, že si vystačím s jedním kolem, ale mezi gravelem a silničkou je fakt velký rozdíl. Takže na silničce si chci nechat 30 – 32 mm pláště pro ježdění po asfaltu a na gravel příjdou časem ještě širší pláště pro řádění na polňačkách. Na ten B-Twin by se v pohodě vešly 33 mm gumy a možná i 35. Vzadu má dokonce průchodnost větší než vepředu, tak právě trochu doufám, že u kotoučových rámů by mohl být standard aspoň těch 32 mm …

            0 0
            • novas752  

              Jak co, moc bych na to nespoléhal, nutné ověřit každý rám z více zdrojů.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Mně osobně připadá úplně nesmyslné mít silničku na 32 mm + další kolo na polňačky 35 mm…

              0 0
              • Tom-T45  

                Souhlas, je to nesmysl :-) Ale beru to tak, že bych měl pohodlnou relativně rychlou leštěnku na výlety když bude hezky a pak blátošlapa do nepohody a jak jsem psal, plánuji tam nahodit ještě širší gumy. A on i ten rozdíl mezi hladkou gumou 30 mm a 36 mm se vzorkem je obrovský.

                0 0
    • Tom-T45  

      Ještě jednou díky všem za komentáře, včera jsem nakoupil…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.