• szd

    Zvažuji koupi levnější karbonové silničky – jde je mi hlavně komfort („drncání“) na českých silnicích. Zvažuji Roubaix, Scott CR1, Polygon Helios600 a Cube Agree GTC. Je mi jasné že komfort ovlivnuje řada dalších věcí (kola, pneumatitky a jejich huštění, sedlovkam sedlo), ale všechny tyto věci můžu snadno vyměnit,zatímco rám ne. Proto by mě zajímalo, jestli může někdo poradit, který z uvedených rámů poskytuje nejlepší komfort.

    0 0
    • jecnak  

      Snadno je ralativni pojem. To co jsi vyjmenoval (kola, pneu, sedlo, riditka atd.) stoji vic jak kvalitni karbonovy ram. Doporucuju ti si treba zrovna Roubaix zkusit, abys nebyl zklaman, jak je to kolo line.

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Řešit drncání při koupi silničního kola je podle mě totálně mimo. Kup si fulla nebo nebreč. To je jako si koupit Ferrari a pak s ním jezdit po polňačce a brečet, že to drncá.

      Přijde mi, že to všichni moc přehání, co se týče stavu českých silnic.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        +1

        0 0
      • szd  

        Asi jsem to špatně napsal – myslel jsem komfort v rámci možností silničního kola. Co se týče toho, že to kolo bude línější – to je zrovna věc, kterou oželím.

        0 0
        • lookie.dookie  

          Já ti nevím Karle… aby ti to nebylo časem líto. Zkus línou silničku a tu, která jde za pedálem. Rozdíl poznáš hned a pak oželíš i drncání :-)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Tak, tak. Když už si člověk kupuje silničku, měl by si ji kupovat kvůli požitku z rychlosti a ne tak ještě řešit pohodlí. Od toho jsou cyklokrosové nebo trekingové kola.

            0 0
            • fousek  

              Pokud nekdo chce pozitek z rychlosti, tak je silnicka mimo, za to co se prodavaj slusny silnicky se da koupit motorka ktera jede 300km/h coz je oproti silnicce 4× tolik. A pokud toho chce clovek dosahnout vlastni silou, tak jsou tu lehokola pak dlouho nic a pak teprve silnicky.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Tomu říkám umět poradit :)

                0 0
              • TJK  

                covece nevim jestli svoje prispevky myslis vyzne nebo jen trolis… protoze co prispevek to perla :-D

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  To teda jo…

                  Lehokola – LOL :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ale co se rychlosti tyce, tak to tak je.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      To asi jo, mně to jen přijde strašně směšný :)

                      0 0
                    • jecnak  

                      Ano, ve specifickym pripade, kdy se jede po dobrem asfalte a nejsou po trase zadne ci naproste minimum kopcu.

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Solo po rovine ano. Zas se ale nesvezes v haku. A nez pretlacis rozjebany zeleznicni prejezd, jsou ziletky davno v prachu.

                      No a taky si nemuzes stoupnout do pedalu :-)

                      0 0
                      • fousek  

                        V haku se naopak svezes krasne a muzes i v kapku vetsim odstupu nez na silnicce. Naopak silnicari v tvym haku se moc nesvezou. Pokud prejezd na silnicce neskocis tak je cca na stejno. Low-racer je pohodlnejsi nez karbovovy zavodaky na vysokejch rafkach. Vstavat do pedalu netreba, ses trvale rozeprenej o sedacku, takze vpodstate jako kdyby si jel ze sedla porad.

                        Proste se s vama budu muset nekdy vydat, ale ted je na lehokolo moc zima, neda se na nem zahrat.

                        Jediny minus u lehokola je jeho vaha, tim to pro silnicni pouziti konci.

                        0 0
                        • JSt  

                          vstavat netreba, ale v kopcu okamzite zacouves. :-D moc se to neda ridit, ty lourejsry.

                          0 0
                          • fousek  

                            Hur se to ridi v hodne utazenejch zatackach (a to mluvim o zatacce o prumeru pod 10m) jinak na cistym asfaltu to projede zatacku rychlejs a pred zatackou muzes i ostrejs brzdit, to vsechno je kvuli nizkymu tezisti. Clovek co najede na low-raceru par set km muze bejt z jeho chovani docela vyplasenej, ale ver mi ze pokud na nem stravis sezonu, tak zjistis, ze se to ridi nadherne.

                            0 0
                            • JSt  

                              verim, ale napoprve neni jednoduchy udrzet se v pruhu. :-D

                              0 0
                              • Delkim  

                                to je takové to lehátko, jak sedíš pár desítek cm nad zemí a mívá to nějaký praporek na tyčce, aby to bylo pořádně vidět?

                                nebo si to pletu s něčím pro postižené?

                                0 0
                            • jecnak  

                              Ridi se to dobre, kdyz nepotrebujes nekde balancovat a nebo najizdet na stezku, na obrubnik z obrubniku atd. Taktez plati co psal JST, prvni kopec a couvas za ostatnima. No a silnicni nerovnosti v zatackach nebo i ve vyssi rychlosti, to je kapitola sama pro sebe. Nerikam, ze to je spatny, ale ma to spoustu problemu, ktere v beznem provozu hodne zneprijemnuji zi­vot.

                              0 0
                              • Aviatik  

                                S tím couváním za ostatníma na lehokole… jezdím na tom od roku 2009 a kopce jezdím zhruba stejně rychle jako dřív, jenom na lehčí převody a na nejmenší převodník (28z) jsem schopný vyrvat 18% kopec. Vloni na srazu lehokol jsme si dali závod do kopce, přidal se i silničář na klasice a skončil mezi šesti lidmi třetí. Někteří z lehokolistů byli – jak jsem si všimnul – příliš sexy na to, aby si na tenhle závod sundali brašnu z nosiče.

                                To jenom tak na okraj k tomu vašemu teoretizování. Chtělo by to na lehokole najezdit tak 500–1000km a potom dělat nějaké soudy.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  S tím couváním na lehokole:

                                  04.02.2012 22:21:07

                                  Na zadní jsem to zvednul jednou, když se mi to při rozjezdu do kopce rozjelo zpátky a já vzal za zadní brzdu. ;-)

                                  0 0
                                • jecnak  

                                  Najezdil jsem jen par stovek km, ale na neschopnosti drzet krok lehace do kopce s klasikou trvam. Cim prudsi kopec, tim horsi. Pokud se prida jeste spatny povrch, jen se to zhorsi. Teoreticky a mozna i prakticky pri stale rychlosti to zas tak strasne neni, ale jakmile dojde na nastupy a pokud ma lehac drzet krok ve skupince ostatnich klasickych kol, je to problem.

                                  A k tem srovnanim. Zatim jsem nenarazil na nekoho, kdo na lehaci opravdu jezdi sportovne/zavodne. Snad mozna Fousek. Predloni bylo hrozne halo, jak lehace natrhnou prdel klasikam na Saraticke 24ce a vysledek? Tristni.

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    v 2007 s náma jel Albánii Honza Galla z Azubu na lehokole a do kopce ta těžká mrcha prostě nejede. Klobouk dolů před jeho výkonem že to všecko dal.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To ale není dobré srovnání. Turistická leha typu Azub jsou o hodně těžší než klasika a ten rozdíl je opravdu velký a to už je problém.

                                      A současně nemají ani nijak špičkovou aerodynamiku (v rámci lehokol), takže výrazně klesá i tahle výhoda (i když oproti turistické klasice je aerodynamika pořád o dost lepší).

                                      0 0
                                  • JSt  

                                    sak pise ze 18% strop. ;-)

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Na nakole se tohle teď nedávno řešilo včetně zahraničních zdrojů, kde se objevili i pokusy srovnání měřit.

                                    A ta problematika je velice zajímavá a výsledky nejsou nijak jednoznačné.

                                    Na lehokole je potřeba mít najeto opravdu hodně a trénovat i na něm, jinak jezdec nemůže srovnávat jak není dostatečně zvyklý na zapojení trochu jiných svalů; někomu to trvá i klidně 10tis. km+ než to opravdu zažije. A někomu se to ani zcela nepodaří.

                                    Celé se to motá okolo toho, že na lehu je to ok do určitých intenzit (tam neztrácí vůbec) a může být problém pro hodně vysokou intenzitu.

                                    Vypadá to ale, že to je velmi individuální a žádný jednoznačný závěr není.

                                    Tady je ta diskuze

                                    http://www.nakole.cz/…radli-3.html

                                    a tady ten zahraniční zdroj

                                    http://slyway.wordpress.com/…i-in-salita/

                                    do angličtiny to google přeloží slušně, takže není problém ani když někdo nedá originál (já tedy nedávám).

                                    Zásadní problém většího srovnání v praxi je v tom, že je naprosté minimum opravdu výkonných jezdců, kteří jezdí pořád leho (nutný předpoklad pro srovnání).

                                    A tím jak nemůže na skoro žádné závody, tak to nebude jen tak lepší. A to, že nemůže na závody, kde se jede v balíku je logické kvůli odlišnému stylu jízdy a možnému riziku kolizí.

                                    Ze závodů je tu jako příklad zatím snad jen RAAM, kde už několikrát lehokolový tým vyhrál nad klasikou.

                                    Je to ale ultra závod, takže tam nepřijde tolik ke slovu srovnání v nějvětších intenzitách, kde je to pro leho nejproblematič­tější.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ještě jeden zdroj (také z té diskuze)

                                      http://okocicle.wordpress.com/…-resultados/

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A ještě jedna citace s odkazem

                                      „Na tvojí otázku částečně odpovídá David McCraw:

                                      http://mccraw.co.uk/…-efficiency/

                                      http://mccraw.co.uk/1-minute-power/

                                      Odpověď je poměrně jednoduchá. V ležaté poloze do kopce nedokážeš podat takový výkon jako na zábradlí. Jedeš pomaleji, ale stojí tě to méně energie.“

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Jedeš pomaleji, ale stojí tě to méně energie.“

                                        To ale funguje u klasiky taky, ne?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jistě, menší potřebný výkon pro menší rychlost platí na každém typu kola.

                                          Na lehu dokud se nedostaneš k určité hranici výkonu to ale může stát ještě méně energie než na klasice.

                                          0 0
                                    • Lišák  

                                      Takže pokud bych to shrnul:

                                      • Musíš si dlouho zvykat (někdo si nezvykne vůbec)
                                      • Musíš jezdit jenom na něm, abys neodvyknul
                                      • Do kopce žádná hitparáda
                                      • Tím, že je nízké, je snadněji přehlédnutelné(ne­bezpečnější)
                                      • Jízda v balíku nic moc
                                      • Několikanásobná spotřeba řetězů
                                      • Na pěkném asfaltu, po rovině a bez nástupů je rychlejší nežklasika

                                      Tolik jsem pochopil z diskuse.

                                      P.S. Je to naprosto ohavné oproti klsaickým elegantním silničkám.

                                      Chtěl bych se na něm projet.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ne úplně s každým bodem bych souhlasil:

                                        1. Jezdit pouze na lehu nebude nutné, ale je nutné jezdit pořád

                                        dostatečně na lehu. Tím myslím, že když by někdo jezdil hodně a dával třeba 5tis. km ročně klasiku a 5tis. km ročně leho, že to bude v pohodě (pro rychlejší ježdění na lehku)

                                        1. Tady to je jak pro které ježdění. Třeba pro turistiku, kdy nebudeš

                                        v kopci nastupovat a většinou jezdit kopce v základní vytrvalosti, tak při splnění bodu 1 můžeš být nakonec i rychlejší než na klasice; Problém mohou být extra prudké kopce, kde na pohodu jet už nemůžeš (a může to komplikovat rovnováha pro super nízké rychlosti)

                                        1. Jízda v balíku ok, ale potřeba balík lehokol pro stejný styl jízdy.

                                        Klasika se zábradlím dohromady dobrá nebude nikdy (z obou pohledů)

                                        1. S tou spotřebou řetězů to nemusí být zase tak hrozné.

                                        Jinak u projetí to komplikuje ten nezvyk. Tzn. první jízda je skoro pro každého aspoň prvních pár minut vůbec boj o to, že jedeš (boj o rovnováhu). A je to pak hodně individuální, někdo to zažije (aspoň trochu aby mohl jezdit) téměř hned (pár minut), někomu to trvá.

                                        V té diskuzi se ale neřeší obecné srovnání všech vlastností, které se tam už řešilo mockrát. Tedy výhody leha typu:

                                        • bolení za krkem (ze sportovnějšího posedu na klasice) tamneexistuje
                                        • sedačka má velkou plochu, takže žádné mučení na uzoučkém sedle(třeba když na klasice nemůže najít to správné vyhovující)
                                        • když zastavíš, tak si pořád v klidu ležíš, na turistiku a občasnézastavování a čekání ve skupině naprosto super
                                        0 0
                                        • Biker jak Pes  

                                          Jenom přidám svou trošku. Jak moc pohodlné jsou sedačky lehokol? Pokud mám ideální sedlo, tak na kole vydržím i 8 hodin bez bolení čehokoliv. Zatímco v autě už po 3 hodinách nevím jak sedět.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Nesrovnatelně více než klasické sedlo. Ale i tady platí, že ne každému sedne každá a je potřeba řešit tvar (a to i v závislosti na výšce postavy).

                                            V autě jsou dva problémy:

                                            • nejspíš si nikdy neřešil sedačku, která bude vhodná pro tebe; játřeba na některých sedačkách v autě mám problém už po 30 minutách,když jsou moc tvarované tak jak mě nesedí a na druhou stranu když sedí,tak není problém žádný po mnoho hodin
                                            • na lehu v závislosti na jeho typu více či méně lehíš a hmotnost sehezky rozkládá na větší plochu
                                            • i na lehu pokud se jezdí trochu mimo asfalt pracuješ tělem a někdy senarovnáváš více do sedu, tzn. je tam občas aspoň nějaké protažení azměna (narozdíl od auta)

                                            Na klasice je to hodně dané výkonem. Namakaný lehký jezdec má výhodu, že sedlo zatěžuje poměrně málo a proto i na sedle s malou plochou může vydržet hodně (když mu tedy sedlo sedí).

                                            V tomhle si to pochvalují zejméně méně výkonní turisté, ty sedačkou na lehu získají hrozně moc.

                                            0 0
                                            • Biker jak Pes  

                                              To rozložení hmotnosti mě taky napadlo. Kolik je vlastně typů sedel? Řeší se to stejně jako u klasického sedla?

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                To nemám tušení kolik je typů sedel. Stejně jako u klasiky, různý výrobce, různé sedlo a nikdy jsem nijak pečlivě nestudoval co všechno se dá pořídit.

                                                A v rámci jednoho typu většina výrobců dělá více velikostí pro různou výšku postavy.

                                                0 0
                                        • jecnak  

                                          A ted si predstav, ze jsem na lehokolu zacinal se sadrou na ruce :-D. Co se tyce sedacky, tak mi v lete hrozne vadilo, jak se cloveku potily zada. No a na nerovnostech se mi blokovaly zada – nerovnosti dostanes do zad v plne palbe.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Nerovnosti hodně závisí na typu lehokola a poloze. Když se jezdí více terén, tak v teréních pasážích se neopíráš o sedačku vůbec a i trochu pracuješ tělem s těžištěm (proti klasice je to samozřejmě omezené).

                                            Pokud Ti to brzo šlo, tak zase když už jedeš, tak je to na lehu se sádrou určitě lepší než na klasice.

                                            Pocení mi taky trochu vadilo, tam to ale dost záleží na typu sedačky. A pak na klasice vozím camel trvale, takže už to není až takový rozdíl (i když pořád sedačka je horší na pocení než menší camel).

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Na lowraceru jsem nikdy nejel, tam ale předpokládám, že ležíš tolik, že to narovnání bez opření vůbec nepřichází v úvahu jako na turistických Azubech.

                                              0 0
                                              • fousek  

                                                Da se uplne narovnat, prinejhorsim se muzes pritahnout k riditkum, obcas takhle jezdim prejezdy a podobny nerovnosti.

                                                V terenu si nejsem jistej smysluplnosti lehokola.

                                                0 0
                                                • mastihuba  

                                                  jak jsi k tomu stroji vlasně dospěl?

                                                  0 0
                                                  • fousek  

                                                    Svez jsem se na Azub Eco na test festu. Pak jsem to cca 2 roky nechal u ledu a pak jsem rovnou poridil low-racera, nemam rad kompromisni reseni a myslim, ze low-racer je takovy nevic smysluplnejsi lehokolo

                                                    0 0
                                            • jecnak  

                                              Jezdil jsem na tom lowraceru od Fouska. Takze bez odpruzeni a se silnicnimi plasti. Informace o stavu silnice jsem mel z prvni ruky. Naucil jsem se na nem hned a bral jsem ho prave proto, ze jsem chtel jezdit i se sadrou, coz by na normalnim kole neslo vubec.

                                              Mel jsem na nem i par padu, ale to bylo zpusobeno prave nemoznosti jakkoli pracovat s tezistem. Prvni kdyz mi predni kolo podklouzlo na klacku a lezel jsem prakticky okamzite. Druhy kdyz ve vyssi rychlosti na sotce (totez se muze stat i na asfaltu) se kolo na nerovnostech rozeskakalo a chytnul jsem smyk zadnim kolem, ktery se opakoval ze strany na stranu az jsem skoncil v krovi. Neco jako kdyz chytnes smyk zadnich kol na aute s pohonem predku. Prave ta nemoznost prace s tezistem a z toho vyplyvajici krizove situace mi vadila asi nejvic.

                                              0 0
                                              • fousek  

                                                Uz parkrat jsem ustal smyk predniho kola, da se to potrenovat, ale je pravda ze je to o dost rychlejsi sled udalosti nez na normalnim kole a smyk na lehokole je temer vzdycky konecna, ale nastesi se tam da dat ruka, nebo noha, abych spad ze jsem tam nestacil dat ruku nebo nohu, to se mi stalo jen jednou, ale zato jsem si lehnul poradne.

                                                0 0
                                                • Aviatik  

                                                  No hlavně když na lehokole ujede přední kolo, tak si lehneš na bok a skončíš na zadku nohama napřed, zatímco když ti ujede přední kolo na klasice, tak ti skočí silnice do xichtu. Smyk se dá na lehokole kupodivu srovnat, jenom to chce rychlejší reakce. Jenže já mám kolo přece jenom vyšší a méně ležaté než lowracer, navíc se tam dá vykloněním horní poloviny těla do strany leccos dorovnat (ale to jsem se postupně naučil až asi tak po roce ježdění).

                                                  0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Jinak já zkoušel jen odpružené Azuby, takže tam je to pak pohoda.

                                            0 0
                                      • fousek  

                                        Prvni 2 body – je to asi jako kdyz zacnes jezdit na kole, kdyz na kole nejezdis vubec tak ti bude trvat roky nez se dostanes na nejakou B-F uroven. Pokud si predtim jezdil na kole, tak staci sezona na lehokole a jses ve hre. Ja jsem zatim najezdil na lehokole tak 5–7000 rocne.

                                        • Do kopce je to podobna hitparada jako se stejne tezkym kolem, pokud jedobrej povrch tak jsem zatim nezaznamenal zadnej kopec kterej bych na lehokolenevyjel, malou placku radim velmi zridka.
                                        • S tou prehlednutelnosti musis pocitat, ale jinak to ze je to nizky masame vyhody
                                        • S jizdou v baliku nemam zadny problem, mozna ho mohou mit ostatni, alejizda v haku je na lehokole daleko efektivnejsi.
                                        • Retez se spotrebovava stejne rychle jako na normalnim kole, je ho tam 3×tolik a 3× tolik vydrzi, zatim jsem menil retez 2× hned co jsem ho porizoval(tes­tovacka) a ted podruhe takze retez 8-speed vydrzi cca 8000–10000km
                                        • Na peknem asfaltu vsude do stoupani cca 6%, pokud jsou nastupy od cca 20km/htak lehokolo zrychluje jako motorka do nejakejch 50–60km/h podle zdatnostijezdce.

                                        Jinak jezdil jsem na lehokole do prace 60km a mam vyzkouseny ze mi usetrilo cca 40minut a bylo jedno kam zrovna fouka. To jen takovy dodatek k te rychlosti.

                                        0 0
                                        • Lišák  

                                          Díky za info.

                                          L.

                                          0 0
                                        • Aviatik  

                                          S jízdou v balíku lehokol je ten problém, že nevidíš jestli ten před tebou šlape nebo ne. Vyzkoušeno osobně.

                                          0 0
                                        • Biker jak Pes  

                                          Jak je to s dírama? Vidíš je včas než stihneš zareagovat? Přijde, že ten výhled z kola musí být pořádně omezený než u klasického. Jestli máš nějakou fotku výhledu z lehokola, dej to sem, tohle mě docela zajímá. :)

                                          0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Na těch 24-hodinovkách je problém v tom, že nejsou lidi. Tedy i když někteří na leháčích jezdí už slušně sportovně, tak oproti těm nejlepším na klasice je to pořád málo (tím myslím srovnání výkonnosti jezdců).

                                    A jak jsem psal v tom dlouhém příspěvku, tak tím jak leha na většinu závodů nemohou, tak se tohle jen tak nezlepší.

                                    A tím větší relevatní srovnání asi jen tak nebude.

                                    A jak už jsem zmiňoval, tak nějak už to jde, viz RAAM.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Mloku dik za prispevky, ja se tim kdysi hodne zabyval, ale prave po vlastni zkusenosti a zjisteni nekterych hodne neprijemnych nevyhod jsem od uvah nad koupi upustil. Vadila mi hlavne znacne problematicka obratnost pri nizkych rychlostech, najizdeni na obrubniky, otaceni atd. Naopak na perfektnim asfalte po rovine a nebo z kopce je to paradni zazitek a vyborny pocit z rychlosti.

                                      Mel jsem pujceny od Fouska http://cyklopujcovna.cz/…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já jsme jeden čas také hodně uvažoval o lehu. Částečně nuceně, že mi zlobily ruce (brnění). To se ale podařilo odstranit (masáže krční oblastni), takže tohle odpadlo.

                                        A tak nějak mi leho zatím stylem jízdy nesedlo. Nenajel jsem toho tedy moc, takže jsem to neměl pořádně zažité, pro vyzkoušení některých věcí to ale stačilo.

                                        Azub má v Plzni pravidleně testovací víkend u Kameňáku, tedy minimálně už tam několikrát byl.

                                        Nesedí mi příliš položená poloha, Tady bych musel jít až někam do Azubu s 26" kolem vzadu a 20" vepředu.

                                        Nesedí mi nemožnost měnit polohu jako na klasice možnost jít ze sedla (to mi chybělo hodně).

                                        S obratností jsem se také potýkal, ale to bylo hlavně tím, že nejsem na leho zvyklý, to by se časem výrazně zlepšilo.

                                        Jenže bych chtěl jezdit i trochu více terény. A tam to chce jednak 26"/26" variantu na kterou to chce delší nohy.

                                        Ve 20"/26" variantě je hrozně moc omezení dané 20" kolem (vidlice, pláště, kola).

                                        A ani 26"/26" varianta více do terénu není. Jezdec se může naučit dost (i když samozřejmě jako klasika to nebude, třeba více skákat nehrozí), jenže to pak naráží na limitaci materiálu (začíná pak ve větším odcházet). To už prokázal jeden nejmenovaný jezdec (i sem občas chodí, pokud se bude chtít vyjádřit, může sám).

                                        A pokud bych se někdy v budoucnu pro leho ještě náhodou rozhodnul (třeba by mi donutil nějaký zdravotní problém), tak budu bojovat s výběrem sedačky.

                                        Aerodynamikou bych pak také moc nezískal tím jak bych nechtěl ležet tolik a navíc bych určitě chtěl spodní řízení (pro opravdu perfektní aerodynamiku nutné horní).

                                        0 0
                                        • Canyon325  

                                          pred 3 rokmi som na Bike Brno tiež skúšal lehokolo od Azubu… asi na 2× som sa po pár metroch vysypal na zem :) potom to už bolo ok chcelo to len cvik… viacej ma ale zaujala trojkolka (obzvlášť tá z elektromotorom) aj u nej sa to s rýchlosťou na cestnom bicykli porovnať nedá… okrem toho mám doma rozostavaný jeden homemade lowracer (typ python viď obrázok), kt. je na ovládanie asi najhorší skrz nízke ťažisko… keďže sa však tomu moc nevenujem tak problém s ovládaním tam stále je aj keď pripájam sa k tomu čo je napísané vyššie, že som chce len tréning… inak tá sedačka je čo sa týka pohodlia skvelá…

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            Hezky pekne, ale ten hlavovej uhel mi prijde smrtici. Na tom bych neujel asi ani metr.

                                            0 0
                                            • Canyon325  

                                              to je len ilustračný obrázok pre predstavu, o aký typ ide môj vyzerá trochu inak :) musím sa dokopať dokončiť to nech sa na tom naučiť počas sezóny konečne jazdiť :)

                                              0 0
                                        • vladaza  

                                          Lehokolo / Azub 5/ jsem kupoval kvůli pohodlí. Loni jsem ho po 6 letech prodal paradoxně kvůli nepohodlí. Při delší jízdě se mi nějak podivně odkrvoval zadek. V kopci až na hranici snesitelnosti. Musel jsem slézt, rozhejbat se a pak pokračovat. A to jsem měl sedačku kvalitně vypolstrovanou bulprenem a pod ním ještě karimatkou. V prvních letech vlastnictví se mi to nestávalo. V přímém srovnání se silničkou,na které jsem začal jezdit souběžně, se leho naprosto nechytalo v kopcích, cca dvojnásobná hmotnost se prostě neokecá. Možná kdybych vyzkoušel nějakou jinou /jinak konstruovanou a podstatně lehčí/ značku leha , tak by se vrátilo nadšení – v našich podmínkách ovšem obtížně realizovatelné. To by chtělo navštívit veletrh Spezi, testovat a hlavně mít pořádný balík…

                                          0 0
                • fousek  

                  Chces rict ze Hayabusu za 60t. nesezenes nebo co? Reaguju pouze jen na ten konkretni prispevek.

                  0 0
              • Biker jak Pes  

                Ach. :D

                0 0
            • maajkee  

              Proč by měla bejt silnička zrovna jen o rychlosti proboha?

              0 0
        • mastihuba  

          ja si vyzkoušel oboje, karbon, relativně pohodlněj a s gumovejma alcyonama. Pohodlný to asi bylo, ale teď mám RB s DT kolama a pocit z tuhýho kola co jede dopředu je nenahraditelnej. Určitě otestovat.

          0 0
    • YZ  

      http://www.bikeradar.com/…-2000–38080/

      Snad Ti to trošku pomůže v rozhodování. Loňské modely by měly být ještě k mání za zajímavé ceny. Já nedávno koupil právě tu Defynu, ale první dojmy budou až v březnu. Zatím ještě stále drtím zimáka.

      0 0
    • Breakpain  

      Zvažuj Trek Domane … hodně pohodlné …

      0 0
    • ¨MZ  

      na silničce jezdím možná dvacet let, nejdřív ocel, pak hliník a nakonec karbon. Žádných podstatných rozdílů jsem si nikdy nevšimnul, když je na hovno asfalt, tak drncá všechno. Podle mě nemá cenu to řešit, stejně nemá pohodlnost rámu šanci nikdo poznat, je to spíš subjektivní dojem. Kup si to, co se ti nejvíc líbí.

      0 0
      • tomekusti  

        Dovolím si nesouhlasit. Svez se na Rubaix a pak na Venge. Venge z tebe vytřese duši na každém kamínku, na Rubaix přejedeš a kanál a skoro nevíš. Dobře trochu přeháním, ale rozdíl je to propastný. Ovšem i v tom směru, že Venge jde za pedálem a letí jako drak, zatímco Rubaix se spíš tak kroutí po silnici jako užovka. Takže jestli chce opravdu pohodlné kolo a zbytek tolik neřeší, pak je Rubaix dobrá volba. Osobně bych spíš tíhnul k Domane. Ale tyhle dvě kola jsou určitě řešením

        0 0
      • MlokCZ  

        Já si tedy myslím naprostý opak. Ze všech silniček co jsi jezdil, byla vůbec některá z nich opravdu pohodlná? A tím nemyslím jen rám, ale jako celek.

        Jen o materiálu to není. Třeba karbon může mít vlastnosti jakékoliv, tedy i rám může být velmi nepohodlný.

        Když srovnám z toho co jsem dlouhodobě jezdil komplet nepohodlný celek x pohodlný, tak rozdíl je opravdu obrovský.

        Nepohodlný celek co jsem jezdil:

        • hliníkový rám + rovná hliníková vidlice + hliníková sedlovka +hliníková řídítka + pláště s duší

        Oproti tomu co jsem měl postavenou mojí úplně poslední silničku pro maximální pohodlí:

        • komplet Roubaix (tedy rám + ta jejich sedlovka + vidlice)
        • karbonová řídítka
        • Fusion 3 bez duší

        Vůbec se ty dvě varianty nedají srovnat, ta pohodlná je rozdíl opravdu obrovský.

        Pak jsem jezdil před lety další několik jiných silniček, většinou hliníkové rámy, kdysi pak nějakou ocel.

        A to bylo vše někde mezi, většinou blíže k té první nepohodlné variantě. Opravdu blízko chováním k té druhé pohodlné se nepřiblížilo nic z toho co jsem jezdil.

        Samozřejmě ani ta pohodlná varianta s Roubaix rámem se zdaleka nevyrovná celopevňáku s opravdu objemnými slicky (2,35" Super moto) na přiměřeném tlaku (tedy nepřefoukáno, aby bylo nějaké pohodlí, ale zase ne příliš podhuštěno, aby to na asfaltu slušně jelo).

        A ještě doplním, že co se týká tuhosti, tak poznám, že Roubaix není až tak tuhý jako některé další rámy co jsem jezdil. Ale i když to pocitově trochu vnímá (jen při určitých situacích typu ostřejší nástup ze sedla), tak výsledek na to jak to jede u mě nebyl nijak pozorovatelný.

        0 0
        • ¨MZ  

          Opravdu pohodlnou silnici jsem ještě asi nejezdil, prostě když je špatný asfalt, tak to drncá, nejede. Asi nejsem vhodný typ na psaní recenzí.

          Vyloženě špatná tuhost byla akorát u starého favorita, co jsem jezdil asi dva roky jako zimáka, to kolo bylo fakt neštěstí, ve stoje do kopce na tom nešlo jet, musel jsem vždycky v sedě a motat lehké převody, ocelový základní Amulet byl na tom trošku líp.

          Loni jsem přesedlal z hliníkového Durateca (hliník řídítka, představec i sedlovka) na Ridley Excalibur (karbon sedlovka, řídítka, alu představec) a nějakého zvýšení komfortu jsem si fakt moc nevšiml. 250km maraton na tom ujedu úplně stejně unavený jako na jiném kole.

          Možná trošku nepohodlnější byl hliníkový Anlen, to bylo ale těžší kolo, rám byl z fakt masivních trubek, žádná plechovka od piva, vidlice ocel, sedlovka i řídítka taky základ, nic odlečovaného, u toho kola by se možná dalo říct, že víc drncá.

          Rubaix jsem nezkoušel, tak netuším, jestli bych nějaké výrazné zmenšení komfortu poznal.

          0 0
        • jecnak  

          Souhlas. Navic pridam ocelovou silnicku z obyc cr-mo s db vidli. Ta se kroutila jak uzovka a navic to byl kostitras. Pak duralovou silnicku Fuji nejdriv s db cr-mo vidli, kterou jsem vymenil za karbonovou s dural sloupkem. Paradoxne karbonka byla pohodlnejsi a rozdil byl citelny na prvni pojezd. Pak karbonovou Madonu 5.9ssl – tehdy top model. Pohodlnejsi nez dural, stejne tuha, ale cele kolo o 2kg lehci. Pak generacni obmena za Madonu 5.9 rocnik 2013 (dnes uz to neni top model) a kolo je na stejnych kolech a riditkach vyrazne tuzsi a pohodlnejsi (az neskutecne).

          0 0
          • JSt  

            Navic pridam ocelovou silnicku z obyc cr-mo s db vidli. Ta se kroutila jak uzovka a navic to byl kostitras.

            to je presne vono. mluvi se o tom, jak te ocel oproti hliniku min natrese, ale mam vpodstate bez vyjimky stejnou zkusenost jako ty. ocel v mufnach se krouti vic nez alu a naklepete te taky vic. :-) a je jedno, jestli je to z nejakyho zakladniho matrose nebo columba slx.

            0 0
            • TJK  

              nestras.. ja cekam ze muj fort z Ultrafoco na EC90 SLX kompletu bude pohodlnejsi nez Alu storck! :-)

              0 0
              • jecnak  

                Ten snad ale neni v mufnach ne? Problem jsou totiz malicke prumery trubek u mufnovych ramu, cimzto se ram krouti.

                0 0
                • TJK  

                  nene.. je pajenej natupo.. tyhle trubky se dle me uz asi ani nevari kvuli tenky stene..

                  0 0
                • JSt  

                  proto jsem ty mufny zminoval. ;-)

                  0 0
              • JSt  

                porovnavam slusnejsi starsi ocelovy ramy s novyma low-end hlinikama, na kterych mam najeto neco vic. hlinik mne prisel, co se vlatnosti tyce, po vsech strankach mnohem lepsi. akorat asi nevydrzi tolik let a kilometru. :-)

                ale ve spolecnosti se citim lip na tenkych trubkach, ze. O:-)

                0 0
            • Peslezedirou  

              To je pro tebe a pro Ječňáka…taky jsem vozil cr-mo silničku šírera do mufen, gara, subtilní vidlice, byla o dost tvrdší než alu silnička a navíc dost pružná, hliníkový rám je taky od šírera a to je ten rám z nezeslabovaných trubek 7005. Možná tomu pomáhá i sloping. Takže tohle můžu potvrdit.

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Ja ti nevim, me teda moje ocel pripada prijemna a pohodlna velmi. I v porovnani treba s Internautovym BMC, ktere je udajne pohodlne dost. Kdyz jsem presed zpatky, tak to bylo jako vklouznout do vyslapanych bot.

              Pak jsem jezdil na Roubaix, a vubec mi neprislo ze bych chtel ocel povesit na hrebik.

              Ale to BMC zaltelne lip zrychlovalo, to zas ano. Nevim jestli jsou to ty dve kila navic nebo i neco jinyho.

              Porad nevim jestly mam ty karbanatky zacit pokouset a zkouset, kdyz vsichni kolem tak zbroji na jaro :-).

              0 0
    • lookie.dookie  

      Co tohle? Akorat nevim, jak to mas s cenou.

      http://www.wilier.cz/…nto/d-70808/

      0 0
    • blaf  

      moc nedej na rady ostatnich, je to hodne subjektivni

      pujc si par testovacek, porovnej je a udelej si zavery sam

      puvodne jsem taky chtel, aby forum vybralo za me, nakonec mi ale doslo, ze je to blbost a ze si popujcuju testovacky a potom si vyberu, jinak jak uz bylo napsano, honit se za absolutnim pohodlim je asi blbost, silnice ma hlavne jet a az potom byt pohodlna

      0 0
      • jecnak  

        Presne tak.

        0 0
      • mr.antik  

        Nevim jestli je to náhoda, já vybíral podle ceny, Fondriest R20. Je to sice olschool rám a je relativně těžký, ale přijde mi, že je pohodlný a přitom v porovnání s podobně levnýma silničkama dobře jede :-)

        0 0
    • kesu  

      Nemám moc zkušeností se silničkama, respektive tak možná 2 tis. Km. Ale troufám si tvrdit, že rozdíl v pohodlí, který je mezi silničníma kolama na trhu dokáže poznat i naprostej laik, kterej na kole nikdy neseděl. Jezdil jsem na Madoně 5.5 2009 s takovou tou oválnou sedlovkou, co na pohodlí moc nepřidá a i ta byla s vidlicí s hliníkovým krkem výrazně pohodlnější než třeba hliníkový RB nebo giant s celokarbonovou vidlí. Na letošní rok jsem si objednal Scotta CR1 v tom úplným základu na soře. To kolo je sice těžký, ale je zase o třídu pohodlnější než třeba ta Madona. Tuhost nepoznám, nicméně třeba Foil mi tužší přišel, ale je nepohodlnej.

      Nejpohodlnější na čem jsem jel byl Trek Domane, ale je phodlnej hlavně rám, vidlice bych řekl, že tlumí jako na té CR1.

      Vzhledem k tomu, že je mi celkem jedno jak to pojede a bude nebo nebude řadit, ale chci pohodlný kolo, ze kterýho mě nebudou bolet záda, vzal jsem CR1. A časem k tomu vezmu bezdušový kola (nemáte někdo náhodou jetý slušný Ksiria?), Hiflex sedlovku od syntace (to je fakt znát i oproti obyč karbonu) a pak karbonový oblouky (ale ty až jako poslední).

      0 0
      • ¨MZ  

        Záda tě budou bolet možná ze špatnýho posedu,z nezvyku, ale rozhodně ne z toho, že máš nepohodlný kolo, který špatně žehlí nerovnosti. Zrovna tak jako zadek, po zimě to vždycky trvá, než si zvyknu, tři hodinky už jsou hodně znát, ale v sezoně absolutně žádné problémy nemám.

        Pochybuju, že profíci řeší pohodlnost kola, jedou na tom co jim dají, za rok nalítají 30 000km a záda je jistě nebolí.

        0 0
        • kesu  

          jenže já mám srostlejch několik obratlů a tedy rozdrcený plotýnky, takže fakt nesnáším otřesy a to i v autě..:-(

          0 0
          • ¨MZ  

            OK, že máš zdravotní problémy, tak to mělo zaznít už nahoře, pak je to o něčem jiném.

            0 0
      • Honzis  

        já jezdím Madonu 5.5 Pro 2009 – testoval jsem i Scotta CR1 a rozhodnutí padlo jasně na Treka. Pohodlí se mi zdálo stejný, ne-li lepší právě u Treka a akcelerace o řád jinde (i díky lepším kolům). Nicméně pokud dám na silničku 28mm pláště na 6,5atm, gelovou omotávku a „křeslo“ tak to vyžehlí daleko víc než matroš rámu. Záleží i na výpletech kol, výšce ráfku … Za 240 000km na oceli, hliníku i karbonu tvrdím, že všechno má svoje, ocel pruží trochu jinak než karbon, nejnovější „komfortní“ silnice jsem nesedlal, ale jak se tu psalo – silnice je o tom, aby to „jelo“, řešit pohodlí na 23mm pláštích je podle mě mimo – prostě buď něco oželím nebo nechci silničku. Nehledě na to, že něco podle mě už ani jako silnice nevypadá …

        Favorit na 35mm pláštích vyžehlí kostky tak, že na kole za 2000,– jedu rychleji než na jednici :-)

        0 0
        • kesu  

          hele taky otázka jakou CR1 jsi jezdil, oni to kolem roku 2010 měnili na výrazně pohodlnější..

          0 0
    • Siddha  

      Nejvíc mají na pohodlí (mimo geometrie a posedu) na silničce vliv: pláště (jestli chceš pohodlí v klidu ber kvalitní 25 nebo raději 28 mm nějaké zpomalení je při vyšších tlacích jen minimální) a všechny kontaktní body – omotávky, obuv, pedály a sedlo! rám má ten vliv samozřejmě taky, ale zmíněné udělá daleko víc. Podle mého není až tak důležité rám řešit.

      0 0
      • McBlacky  

        vzhledem k tomu jaký rychlosti se jezdí ve sjezdech, tak já bych rám s vidlí řešil.

        0 0
      • Jirka_J1  

        Sedlo dělá hodně mám poměrně tvrdý bmc a mám carbon sedlo fizik arione k1 a žehlí to fakt parádně, nějaký normální úseky na kostkách téměř necítím, jinačí karbonový sedla sem nejel, ale myslím, že to bude podobný

        0 0
    • fousek  

      Za me C-D Synapse 2014 na nizkejch rafkach.

      0 0
      • JakeF  

        +1, do něj bych taky šel nejspíš… Funkčně nic proti Roubaix, dokonce mě i překvapilo, že nejede tak špatně, ale je prostě ošklivý :).

        0 0
        • blaf  

          Zrovna Synapse krásy taky moc nepobralo ;)

          0 0
          • fousek  

            Myslim ze se da zvyknout. Na Eurobiku jsem z designu byl trochu rozpacitej, ted mi prijde ze je docela pekna. Ono kdyz vis proc je to udelany tak jak je tak ti potom neprijde ze je to osklivy.

            0 0
          • JakeF  

            Mně se právě celkem líbí… Akorát ta tenká sedlovka je divná, ale to už je holt o funkci…

            0 0
          • nooski  

            Proti Roubaix je Synapse hotová modelka :-)

            0 0
            • jecnak  

              +1

              0 0
            • blaf  

              jo s tim se neda nesouhlasit, a hlavne je to hodne subjektivni, vec osobniho vkusu

              me se ale daleko vic libi Trek Domane nebo Cervelo R3

              0 0
      • Gorgov  

        ne elektrice a kotoucich, uz se tesim :)

        0 0
    • tromboonen  

      Já právě řeším přechod na černý vlákna (z hliníkového GTR s karbonovou přední i zadní vidlí, ten s nabušenejma pláštěma třese fakt dost, navíc mi zas tak moc nesedí geometrie..)

      U většiny kol mám problém, že je pro mě horní trubka moc dlouhá, mám poměrně delší nohy a kratší trup a ruce, takže na rámech 56 co mi sedí na nohy musím mít 7 cm představec, a to už ovlivňuje „handling“.

      Zkusil jsem roubaixe, v 56 to samy, ale 54 suuper, sedí mi jak prisitej, i s 12 cm predstavcem úplne u rámu a sedlem o dost výš.. Bonnen je taky kus chlapa a nevím jakou má velikost rámu, ale vypadá jak kdyby to měl po mladším bráchovi, podle mě je u Roubaixe dobrý vyzkoušet menší velikost a pokud tam člověk poskládá kolena a dostane řídítka kam potřebuje, je to lepší než doporučená velikost, ale samozřejmě záleží na tom jak je kdo rostlej..

      Spousta lidí říká, že Roubaix je ošklivý, od vel 56 nahoru jo, pak vypadá jak pes, když sere, ale 54 podle mě vypadá jako normální kolo, ještě míň nahrbená než takový Venge.. no a to na obr (něco podobného budu tovřit), jak o tom může někdo říct že se mu to nelíbí?:)

      Re: Roubaix jako užovka, co jsem čet a zkoušel, tak to se týká spíš starších rámů = do 2010 = a těch nižších řad.. od SL3 PRO vejš je to skoro stejně tuhý jako Tarmac, SL4 Sworks by měl být údajně tuhý až moc, že už nepobere větší nerovnosti tak dobře jako předchozí generace, proto tam začli dávat tu Cobl Gobl sedlovku.. je na cestě, tak uvidíme..

      Jinak za mě nejdůležitější je geometrie, pro někoho kdo není zrovna třikrát ohebnej, má pár kil navíc nebo nenajezdí stovky km za týden je žiletka utrpení.. to pohodlí-nepohodlí asi závisí na tom, jak dlouhé trasy člověk jezdí, mě ten Roubaix nalákal tím, že jezdím v Brdech, kde jsou super opuštěné silnice se sice trochu hrubším, ale dobrým povrchem, akorát občas je třeba to střihnout někdě, kde je šotolina nebo dokonce polňačka, no a na to bude ten RB určitě dobrej, a tuhosti by měl mít taky dost, SL4 S-Works..

      0 0
      • TJK  

        fungovat to asi bide vice nez dobre… ale patri to k tomu nejhnusnejsimu co se da koupit :-DD

        0 0
        • blaf  

          a ty Sram paky to uplne dodelaj, ten roh co tam trci nahoru je hroznej, pritom 10sp paky byly super

          0 0
          • tromboonen  

            Jo, ty paky neresim, to je kvuli hydraulice, ja mam rafkovy brzdy samozrejme, a Shimano (Mech SRAM sice vypadá super, ale nezvyk bych si na double tap a hlavne presedat z kola se Shimanem na kolo ve SRAMu by mě asi vytacelo..)

            0 0
        • tromboonen  

          No každému co jeho jest, ženský by se nám asi taky nelíbily stejný.. A kolo když na něm jedeš nevidíš…

          Koupit si kolo čistě podle toho, jak vypadají linie rámu a pak na něm trpět, protože nejsem závoďák a s prdelí ve vzduchu nemůžu pořádně dejchat a bolí mě za krkem, to by dopadlo tak, že by se kolo hodilo akorát na zeď a do stojanu před hospodou:)

          0 0
          • blaf  

            tak existuji i jina kola s pohodlnou geometrii a normalne vypadajici ;)

            0 0
          • TJK  

            presne moje rec :-) tak to ma bejt :-)

            0 0
        • McBlacky  

          nevím no, mě se líbí, ale zase tady neslintám na těma retro, Ti a Crmo kreacema takže přijmi myšlenku, že se to někomu líbit může :)

          0 0
      • tromboonen  

        a tady je úplně ultimativní „stealth“ To jsem nalovil na nějakých fórech když jsem rozhodoval barvu rámu… chlapík má ještě Venge v podobném stylu (obr. 2), mě ten roubaic naopak přijde takovej lehčí/jemnější, i když pravda je to kluk z Azie, takže jsou to malé velikosti, v 56, neřkuli 58 by to vypadalo jinak

        0 0
      • blaf  

        pises, ze vetsinou jezdis po dobrym asfaltu tak potom nechapu proc Roubaix, tech par prejezdu mimo asfalt zvladne kazda silnicka

        0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.