• Jimi_91

    Ahoj Bikeři,

    Měl bych na Vás velikou prosbu o radu. Mám doma postarší MTB ve velice slušné kondici. Rád bych jej přestavil na něco jako silnici nebo cyklokros. Výměna odpružené vidlice za pevnou a atd není problém. Kde ovšem tápu je řazení a brzdy. Kolo je osazeno Shimano deore jak přehazovačka tak i přesmyk 3×8. Na kolo bych rád dal silniční řidítka a ty osadil silničníma dualama. Snad jako jedny z minima jsem našel shimano claris 2/3×8 nebo sunrace srt81 2/3×8. Opravdu nevím jestli to bude fungovat nebo je až moc rozdílný tah lanka? Dokázal bych si představit, že oželím na klikách první převodník a bude jen 2×8. Dokázal by někdo poradit co by šlo napasovat a zároveň to dobře fungovalo?

    Všem moc děkuji za jakoukoliv radu.

    Jimi

    0 0
    • novas752  

      A nebude to s beranama příliš dlouhé? MTB rámy jsou delší než silniční – představec bývá kratší a řídítka rovná. U silniček se počítá s delším představcem pro lepší stabilitu řízení a s beranama.

      Takže mtb s beranama nejspíš bude sakra dlouhé a nepůjde moc zkrátit kratším představcem – bylo by to hodně vratké.

      MTB rámy také nemusí počítat s tak velkým převodníkem – nemusí se to tam vejít.

      Já osobně bych vyměnil jen pláště, vidlici a uvažoval bych o hrazdě, berany bych tam asi nedával.

      0 0
    • Jimi_91  

      Ten rám není nijak veliký a mělo by to dát vcelku dobrou délku. Pokud dám hrazdu, tak opravdu jen vyměním vidlici a pláště. Chtěl jsem to ale zkusit předělat více do silnice, a tak jsem uvažoval o beranech a pak se silničním duálům nevyhnu. A tam jsem skončil, protože nemám tušení co jak by spolu fungovalo. Převodník bych prozatím nechal jak je. Moje domněnka byla, že bych první převodník nechal a posunul bych doraz a tím by vznikl 2×8

      0 0
      • Singlespeed  

        Přehazka Deore funguje s 8,9,10 rych­lostními silničními dualy Shimano a s kazetou s odpovídajícím počtem pastorků. Silniční páky mají krátký chod brzdového lanka, takže je třeba použít buď brzdy typu cantilever nebo mini-V.

        0 0
      • MI.KU  

        I když tam das ty berany pořad to bude od silničky na míle daleko – jiná stavba rámu – asi budeš mít hrozně vysokej předek – brzdy nevím co máš teď ale silniční čelisti asi budou problém a jestli máš teď véčka tak ty páky mohou mít jiný tah. No a kola – pokud budeš chtít aby to trochu jelo budeš muset dát jiná.

        Ty převody – jestli mas 42z na velkém tak to bude dost málo a nejmenšího lachtana můžeš rovnou sundat to je k ničemu.

        A ve výsledku ti vznikne něco co bude hrozná slátanina a váhově to bude jak 2 silničky takže o ničem.

        Na to bych se vyprd – hoď si tam pevnou a nějaký 1,8" a máš ,,raketu,, na polnačky a k tomu si pořiď normální silničku.

        0 0
    • Vilém  

      Pod pojmem postarsi mtb si clovek muze predstavit leccos. Kdyz pises o deore 3×8, tak to je tak zacatek devadesatek.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Tah lanka je stejný mezi MTB i silnicí. Řazení a přehazovačky lze kombinovat. Až od 10rychlostních systémů to Shimano začlo dělit. Takže například na 8rychlostní řazení můžeš použít 7, 8, 9 MTB i silniční hazku nebo také 10 silniční hazku. 10 MTB už ale ne.

      0 0
    • Jimi_91  

      Omlouvám se. Vím, že jsem to napsal hodně obecně. jedná se o rám felt q650 cca rok 2002–04.

      0 0
    • Jimi_91  

      Chlebovnik: Takže jestli chápu dobře… Když půjdu cestou opravdu low-endu a to shimano claris 2×8. Tak na přehazovačce nezáleží a přesmyk mohu přes doraz zvednout a udělat z toho 2×8?

      0 0
      • Singlespeed  

        Když nebudeš mít obě ruce levé, tak jo.

        0 0
      • Jimi_91  

        Přesněji z toho udělat něco takové: (ukradeno z jiného dotazu)

        0 0
        • Singlespeed  

          Nevidím v tom žádný problém.

          0 0
        • Jimi_91  

          Jo a kdyby náhodou měl někdo silniční dualy 3×8 nebo tedy 2×8 a chtěl se jich zbavit za rozumnou cenu, tak se rád určitě domluvím. Ono dneska sehnat konfiguraci 2×8 je dost složité a 3×8 snad i nemožné ..:-(

          0 0
          • Singlespeed  

            Na cyklobazaru jsou dualy Claris za 1550 Kč, na Kupkole nové za cca 2000 Kč.

            0 0
        • šlapatko  

          Na dojíždění do práce mám tohle. Krossový rám, převody bajkové sram 3×8. Řazení jsem vozil na řídítkách u představce.

          Momentálně vozím rovné řídítka. Jezdím i v terénu a párkrát jsem lehnul. S rovnými řídítky je větší stabilita a nehrozí poničení dualů.

          Nemít silničku, nasadil bych dualy .

          0 0
          • Jimi_91  

            Já mám do lesa pořádné XC a tohle chci jen, když mám náladu na asfalt nebo chci někam dál a rychleji. Je to opravdu na jednou za čas a proto se mi nechce investovat do silnice.

            0 0
      • Chlebovnik  

        Já mám pocit, že na přesmykači je jiný tah (mtb vs. silnice). Takže budeš potřebovat i silniční smyk. Ale nejsem si 100% jistý. Snad to někdo potvrdí či vyvrátí.

        0 0
        • Singlespeed  

          Přesmyk se obvykle dá poladit – vozil jsem v pohodě řazení Campa Mirage + Deore LX přesmyk, teď mám na jednom z kol dualy Sram Apex a přesmyk Deore a taky to šlape.

          0 0
          • bochov  

            Ja bych vymenil jenom obuti za nabusene slicky a nanejvys vidlici jezdi to dobře berany a dualy jsou podle mne blbost

            0 0
            • Singlespeed  

              Blbostí a zbytečností se tady na B-F řeší hromady :-).

              Finanční náročnost přestavby nebude nejnižší, pokud bude Jimi kupovat nové díly. Použitelná silniční řídítka s „kompaktním“ obloukem stojí min. 600 Kč, bude třeba určitě i nový představec 31,8 mm (starý bude beztak pro řídítka průměru 25,4 mm), to je cca 250 Kč, nové dualy 2000 Kč, brzdy mini-V cca 600 Kč, omotávka 150 Kč, to už jsme na cca 3,6 tisících Kč. K tomu, samozřejmě pláště (min. 500 Kč za oba + duše 200 Kč) a jsme na 4,3 tisících. Jestli je to blbost nebo není, nechme na Jimim ;-).

              0 0
              • MI.KU  

                500 za dva pláště? Za to sou dobré duše – použitelný plášť tak od 800 za jeden pokud to má trochu valit no a ještě bych přidal do výčtu celá kola – pokud to má trochu fungovat bude minimálně na 10 tisících a na to bych hodil bobika a raději koupil lacinou novou silnicku což bude úplně jiné svezení než na mutantovi s nadváhou ;)

                0 0
                • Singlespeed  

                  Na laciné nové silničce máš taky pláště za 500 oba a dvouapůlkilová kola, takže takto bych určitě neuvažoval ;-).

                  0 0
                • plzakj  

                  Z vlastni zkusenosti vim, ze uz dost velkej rozdil je v uzkym (1–1,5") plasti nabouchanym na 6+ atm. Zbytek uz je nice to have.

                  0 0
              • Vilém  

                Jako, ze by to jezdil s odpruzenou vidlici?

                0 0
    • Rogosek  

      To určitě nedělej. Budeš se u toho hodně rozčilovat, utopíš v tom peníze a výsledek bude rozhodně strašnej

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.