Přepletení na nový náboj Sram mth-306

47 nepřečtených
  • ScottAspect

    Dobrý den,

    chystám se nechat přeplést zadní kolo na nový, stejný náboj s tím, že chci použít stávající ráfek. Myslím, že s tím by nemusel být problém. Jak je to ale s dráty? Mohu použít též stávající? V cyklistice mi bylo řečeno, že pak praskají a doporučili mi je také vyměnit. Je tomu skutečně tak?

    Dále jsem zde před časem řešil problém s občasným křupnutím řetězu. Zkrátka jedu, pak zvolním a jak opět šlápnu, tak podle síly se náležitě ozve nějak silné křupnutí. Vyloučil jsem, že by to mohl být prokluzující ořech. Má sice život za sebou a klepe v něm, ale praporky mají stále tak jadrný zvuk. Kupoval jsem kazetu i s řetězem cca před 1500 Km. Může být v kopru řetěz? Kazeta myslím, že vydrží víc než 1500. Převodníky mají za sebou 5500 Km, tak nevím, jestli to může být i tím.

    Tedy to je zase slohovka :O

    Děkuji za reakce.

    0 0
    • Vilém  

      Pokud jsou to nerez draty, namaji za sebou desetitisice km a nejsou poskozeny, tak neni duvod je nepouzit.

      0 0
    • t29  

      Takhle jsem měnil na zimáku Shimano 475 za Novatec D042 – použil jsem starý ráfek i staré dráty, už to pár let drží. Akorát jsem při rozpletení třídil dráty (levé, pravé, tažné, tlačné) a potom je zapletl stejným způsobem.

      0 0
    • grinder13  

      Nedávno jsem si nechal též vyměnit zadní náboj a nechal staré dráty. Zatim jsem najel asi 300km a je to v poho..nechal bych starý..

      0 0
      • ScottAspect  

        Ok. Jen moc nevěřím, že v servisu budou dráty třídit a na zapletení si netroufnu. Nikdy jsem to nedělal.

        0 0
        • grinder13  

          Taky jsem si netroufnul )) A dráty dal jinak než tam byly původně. A je to o.k.

          0 0
          • ScottAspect  

            No možná bych to mohl udělat a následně nechat řádně vycentrovat.

            Heleďte a nenapadá vás někoho, čím by mohlo být to křupání jak jsem psal?

            0 0
            • ScottAspect  

              To rupání by mě skutečně zajímalo, protože chod řetězu je jinak čistý.

              0 0
              • ScottAspect  

                Napadlo mě, jestli by to třeba nemohla být i povolená kazeta. Jakoby po každém zatížení dopnul řetěz nebo jak to vysvětlit.

                0 0
            • Jakobo  

              Taky se mi to obcas stane a to u vsech systemu, 3×8, 3×9… Neni to caste a ani se mi nezda, ze by to souviselo s vytahanym retezem nebo nekterym prevodem. Je to naprosto nahodne a opravdu vyjimecne. Vzdycky se ale trochu leknu, je to neprijemne prasknuti. Podle me to spusobuje nejak spatne nabehly retez na kazete, pri zaberu zapadne mezi zuby a to potom takhle streli.

              0 0
              • ScottAspect  

                To si myslím také, že řetěz špatně naběhne, ale jestli je to stylem jízdy nebo opotřebením něčeho, abych zbytečně nešustroval prachy

                0 0
                • ScottAspect  

                  Ono je problém, že jak někdy zabírám, tak to rupne dost solidně. Posledně jsem měl dojem, že je kazeta bezzubá.

                  0 0
        • iiki  

          V servisu Ti to udělají, pokud na tom budeš trvat. Ovšem za peníze, časově je to náročnější a pracnější. Je podstatně rychlejší to vystříhat a dát nový dráty (jako bonus odpadnou problémy – můžou bát dráty unavený, poškozený závity solí, nemusí se třídit vnitřní – venkovní, levá- pravá atd…)

          Doma si to v pohodě přepleteš, nic na tom není. Potřebuješ jen trochu času, centrklíč, šroubovák a tři barvičky na označení kam co příjde. Snad to dude na těch fotkách troch vidět. Docentrování a vystředění nechat servisu, na to už je třeba vybavení.

          0 0
          • Vilém  

            Z toho trideni delate vedu. Leva – prava pozna podle delky, vnitrni a vnejsi draty podle toho jak jsou zohnuty.

            0 0
            • iiki  

              No mě to příjde jako maximální zjednodušení. Než pracně porovnávat délku a velikost ohybu, je rychlejší udělat barevnou značku a podle toho to třídit.

              Navíc jsem to pojal jako radu pro toho, co to bude dělat poprvé.

              Já si značkuju dráty při výměně náboje vždy, je to pohodlnější, nehledě na to, že stačí pár přestávek v zaplítání (telefon, zákazník atp.), kouknu na barvu a nemusím dlouze porovnávat a zkoumat kam co patří.

              0 0
          • Dejv94  

            Tak postup co píšeš je pro servis spíš k zlosti než že bys jim pomohl. Docentrovavat a vystředit kolo co si někdo nahazel doma, to je občas peklo.

            0 0
            • nox159  

              to je v 90% pripadu peklo :D

              0 0
              • ScottAspect  

                Asi to tak stejně dopadne. Netroufnu si na to. Navíc s pocitem, že bych si ušil na míru výplet a pak se na tom vymlel já mě také netěší :-)

                0 0
    • Fidži_CZ  

      Proč chceš zase dávat MTH-306? Je to strašnej klump. A ani díly na něj neseženeš, což už sám víš.

      0 0
      • Vilém  

        Ja spis nechapu, proc neprehodi jen orech a chce to cely preplitat.

        Ale komu neni rady…

        0 0
        • ScottAspect  

          MTH 306 – cena.

          Díly jsem na něj sehnal (konusy) a bylo to v pohodě do doby, než jsem najel asi 300 km. Je to tam, kde to bylo. Myslím, že jsou misky v prdeli. Ořech samotný neseženu nebo jestli je úplně jedno jaký použiji, tak proč ne. Však říkám, myslím, že vnitřek nábu už je po smrti.

          0 0
          • ScottAspect  

            Kdyžtak mi někdo doporučte nějaké cenově dostupné náboje, co jsou dle vás vyšší kvality než ten Sram.

            0 0
              • ScottAspect  

                Děkuji. Vydrží třeba více jak 6 000 Km?

                0 0
                • Vilém  

                  Kdyz ho seridi nekdo, kdo to umi, tak treba 60000 km.

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Zajet a pak seřídit nebo seřídit po koupi a jezdit?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Seridit hned po koupi, jejich naby byvaji casto pretazene z vyroby a pak je oddelas na par km. Pak akorat prekontrolovat.

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Ok.

                        Jinak, že se tak blbě zeptám, myslíte, že křupání po zátěži jak jsem popisoval výše a jak psal Jakobo na 3×9 je normální? Ne, že bych nevěřil zkušenostem Jakobo, ale chci jen mít více názorů.

                        0 0
                        • Fidži_CZ  

                          Není.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Krupani muze byt bud jak pise jakobo, nebo to taky muze byt neco jineho, kdyz pises, ze to dela casteji. Prestoze orech vydava pekny zvuk, muze lupat v nem, stejne tak muze krupat v tech poskozenych konusech a miskach, pokud je rec o te stare nabe.

                          0 0
                          • ScottAspect  

                            To dává smysl. Uvidím jak se to bude chovat po přepletení.

                            Děkuji všem za reakce!

                            0 0
                          • ScottAspect  

                            Tak jsem kontroloval dotažení kazety a teď pozor. Pěkně jsem promáchl klíčem. Pak jsem jel 50 km a žádné křupnutí. Podle mého to dělal řetěz na viklající se kazetě. Tak doufám, že se to už neobjeví.

                            0 0
              • ScottAspect  

                Ještě se vracím k tomuto tématu, neboť po rozebrání ořechu a tím pádem opět i ložisek kola a kontrole všeho jsem se napevno přesvědčil, že mírné zadrhávání konusů v jednom místě je skutečně špatnými miskami, které jsou vytlučené. Mimo to jsem zjistil, že ořech je v pořádku. Po vyčištění má nádherný jiskrný zvuk.

                Koupě nového náboje mě asi nemine. Pojal jsem však nápad a rád bych znal vaše názory. Výše je odkaz na nějaký SH náboj (600 Kč) – což je pro mě poměrně vyšší částka. Sram mth 306 je za půlku.

                Je rozumný krok, koupit ten Sram a mít na něj rovnou i náhradní díly (ořech, osa, kuličky, konusy) nebo jít do jiného (SH viz výše)?

                Nepoznám „kvalitní“ náboj. Mohu je posuzovat jen podle utěsnění tzn. zkušenosti či recenzí nebo rad třeba od vás. V podstatě by mě zajímalo, v čem je dle vás to SH v odkazu lepší.

                Díky předem za reakce.

                0 0
                • michomin  

                  Skote Apecte, pár slov k tomu novému náboji Sram a náhradním dílům ze starého. JE TO NESMYSL. A pozoruhodné je to, že jsi to sám uvedl, byť nepřímo, a neuvědomuješ si to.

                  O Skotech se říká že jsou lakotní, nic proti tomu, ale v tomto případě radši pusť chlup. Jinak budeš časem kupovat další náboj Sram a budeš mít dvojnásobek náhradních dílů.

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Díky za reakci.

                    Pravdu máte v tom, že tyto méně viditelné díly na všech kolech do 20 tis. jsou z řad základních/lev­nějších. Neřekl bych, že jen Skot. Jenomže v porovnání s tím, co se montuje teď je to ještě skvělé osazení.

                    0 0
                    • t29  

                      Jenže ty neřešíš nákup kola za 20 tisíc, ty řešíš výměnu náboje, spojenou s přepletením kola. Pokud tě baví kolo seřizovat, klidně kup znovu MTH-306, k tomu centrovací a konusové klíče (pokud je ještě nemáš) a budeš mít spoustu zábavy za pár peněz.

                      Nevidím velký rozdíl mezi FH-M525 a MTH-306, oba mají konusy a musíš je seřídit hned jak je koupíš. Mě seřizování konusů nebavilo, tak jsem začal používat náboje s „průmyslovými ložisky“. Cena je trochu jinde, viz třeba tenhle Novatec, ale pár tisíc kilometrů jsem na něj nemusel šáhnout.

                      0 0
                    • michomin  

                      Kolik km vydržel ten stávající náboj? Jakou péči jsi mu dával? Z toho bych vycházel. Jestli 15 000, tak ho kup znovu. Jestli 2 000, tak kup lepší.

                      Bez těchto informací jsou rady poněkud zavádějící.

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Vydržel 4 500 km.

                        Napadá mě ještě, že kdybych chtěl použít staré dráty na to Deore, budou délkou pasovat na ten náboj?

                        0 0
                        • michomin  

                          To záleží na rozteči děr na přirubách nalboje. Když budou stejné, tak to půjde.

                          0 0
                  • allrose  

                    :D

                    ted jsem bral nový „levný“ náboj z bazaru na osu 142×12 za cca 700 / pc. 1500..tak mi to přijde vtipné…

                    0 0
                • ScottAspect  

                  Potřeuji se ještě otázat. Rozebral jsem ten ořech, ale říkám si, že je to u tohoto náboje poprvé a naposledy. Neměl bych dát nové kuličky? Měřil jsem je šuplerou a průměr je +/- 0, 3 mm. A to je ono. Nevím to přesně. Desetiny, setiy se mohou lišit.

                  Jaký typický průměr je do ořechu?

                  Díky

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Pardon, stávající kuličky mají průměr +/- 3 mm.

                    0 0
                    • t29  

                      Ložiskové kuličky se měří na tisíciny mm. Tady se na „asi tři milimetry“ nebo „desetiny se můžou lišit“ hrát nedá. Je to 3,000 mm nebo 3,175 mm (1/8 palce) nebo něco mezi tím, nebo něco úplně jiného?

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Byl jsem přímo v obchodě s ložisky. Přeměřili mi mou starou kuličku (přes tři mm). A odpovídala Vámi zmíněná 3, 175 mm s tím, že ta moje má něco za sebou, tudíž trochu obroušená je. Koupil jsem jich 50 a v cyklistice se zaopatřil jednou podložkou do ořechu. Tak snad to bude v pohodě.

                        0 0
    • danielh  

      Presne tohle mi jednou delalo na starsim kole, pri tahu sem tam jakobych retez trhal pres zuby to tak znelo, ale problem byl uvnitr orechu, ty male praporky nektere byly vymlacene nebo proste poskozene a tim to bylo, orech vymenen a je klid.

      0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím vás,

      nechce se mi zakládat nové téma kvůli snad poslednímu dotazu ve věci nových nábojů.

      Rozhodl jsem se koupit něco skutečně lepšího a neflikovat to pořád tak.

      Dopředu: Shimano HB-M765; dozadu: Shimano FH-M765

      Mám do nich jít, máte někdo zkušennost? Jsou to XT, tak čekám, že něco vydrží.

      Dále si říkám, že bych možná staré náboje nechal na starých ráfcích a nechal si je do zálohy, tudíž bych potřeboval doporučit, jaké ráfky vybrat, na co se zaměřit? Nikdy jsem je nekupoval a jsou jich mraky. Na kotoučích snad tolik nezáleží (většinou u nich píší, jsou-li kompatibilní s např. SH, Sram, Avid…)

      Aktuální ráfek: AlexRims XC44 ETRTO 559 × 17 mm

      Děkuji předem!

      0 0
      • ScottAspect  

        PARDON, PŘEPSAL JSEM SE.

        • přední: Shimano XT HB-M756
        • zadní: Shimano XT FH-M756
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.