• kopejda

    Čau kamarádi. Rozhodl jsem se udělat ložiska v zadním náboji a ořechu. Jsem ve fázi kdy mám ložiska venku a čeká mě nákup nových. Jelikož to mám kousek do exvalosu vzal bych je tam. Náboj na průmyslech dělám poprvé a nemám představu v jaké cenové relaci ložiska zakoupit. ložiska jsou: náboj 2× 30×17×7mm ořech 2× 28×15×7mm pokud tyto rozměry hodim do vyhledávače exvalosu vyplivne to na mě hafec ložisek od 35Kč až po nesmysl. Poradíte mi prosím co a jak vybrat? díky

    0 0
    • novas752  

      Určitě musejí být 2RS nebo jiné označení oboustraného gumového zatěsnění.

      Jinak můžeš klidně vzít nějaký levnější, kola nemaj desetitisíce nebo statisíce rpm aby nutně potřebovaly něco speciálního.

      0 0
    • Rubi  

      Vzal bych od SKF a verzi 2RS(oboustrane pryzove tesneni)

      loziska pod 50kc jsou vetsinou cina a nestoji za nic…ale treba budes mit stesti

      0 0
      • Ricci  

        zbytocna investicia do SKF,aj tak nevydrzia viac ako obycajne,taka je realita na bajku…

        0 0
        • Rubi  

          asi jsem mel smulu, cina mi vydrzela v BB30 asi 200km :-(

          0 0
          • Ricci  

            tak to je fakt smola :-(

            mne loziska za 40 KC vzdy vydrzia niekolko tisic…

            ale vzdy ich pred vymenou vypreparujem,cize napcham vazelinou…

            0 0
    • jecnak  

      Vezmi klidne levnejsi, jen je otevri a nacpi do nich vazeliny kolik se vejde.

      0 0
      • peky  

        U levnych mozna, max ciny. FAG/INA nebo SKF, NSK ale i jina premiova znacka, nikdy nedomazavat. Jsou predmazana na celou zivotnost.

        0 0
        • pepek  

          Tady ale není řeč o ložatech do škodlivky, co tam montujete. Tady je to o ložatech do bicygla :-)

          0 0
          • peky  

            Ale jo. Nicmene specializujeme se loza do stroju co skodlivky vyrabi…a zasobujem tu par servisu na bicyglety. ;-)

            0 0
        • jecnak  

          S obouma jsem mel tu cesta vysledna zivotnost zcela stejna jako u cinskych za 30,–CZK. Vazeliny pomalu urcite by jim domazani pomohlo. Kousek nize se resilo, ze pri pouziti na kole jsou otacky o rad nizsi, nez na ktere jsou ty loziska stavena, potazmo mazana.

          0 0
          • peky  

            Bez hodnoceni vysledne zivotnosti, napocteneho % poruch u jednotlivych kusu vyrobcu a bez hodnoceni kvality materialu. Nemam s tim zkusenosti. Nam se loza nekazi…cca jedna reklamace za 3 roky..... Vyrabi presnejsi technologii. Z toho leze presnejsi vysledek (a to o parnik…trajekt…ne tanker :-) ) takze mensi vule, delsi zivotnost, presnejsi tvar kulicek, obeznych drah a na to navazane kvalitnejsi utesneni v nasem pripade plastem. Nedochazi ke krizeni mezi vnitrnim a vnejsim krouzkem atd.

            Nehanim mene kvalitni loza. Jen davam jiny rozmer tve myslence. Ma je: „stoji mi usetrit 50,– na kole za desitky tisic ze budu s vetsi pravdepodobnosti tlacit z pulky svihu a pak kupovat loza, nekde to znovu bastlit atd“.....ale to musi kazdy sam.

            0 0
            • Dejv94  

              Ty tvoje přesnější technologie jsou fajn u zatížení tisíce N, na kole je to celkem jedno, při propočtech co jsem dělal na škole, taková běžná ložiska měla životnost (teoretická) 4–7 mil km a při přetěžování to vycházelo na cca 700 tisíc až milion km. Takže jestli dám ložisko s menší unosností co vydrží „jen“ 200 tis km (tisíce hodin provozu), tak je to furt vpohodě, ložiska na kole odchází na nečistoty, zadření nečistotama a vyreznutí.

              Další věc je, aby se při lisování dodržel správný postup a nelisovalo se „přes kuličky“, to pak může odejít ložisko hned. Je ale fakt, že u některých náb se tomuto řešení nelze vyhnout.

              0 0
              • Zdyn  

                No náb už mi prošlo rukama hodně, ale nemohu si teď vybavit žádnou, kde by nešla ložiska nalisovat správným zoůsobem (tedy ne přes kuličky). U jaké náby jsi se s tím setkal?

                0 0
                • Dejv94  

                  U spousty normálních náb je to vpohodě, setkal jsem se s tím u nějáké OEM Formule a pak nějáká brutální, oldskul DaBomb nába na sjezdáka. U běžných náb je to vpoho, ale exoti se na trhu najdou.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No ani mě teď nenapadá, jak by ta nába musela být udělaná. Většinou je to jen o přípravcích.

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Jednoduse, do tela naby i na osu se lisovalo, takze sis mohl vybrat kam nalisujes prvni protoze to bylo tak blbe udelany, ze ses na potrebny prstenec nedostal (velky dosedaci priruby, nedostatek mista pro jakykoliv pripravek)

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak to mi prosím nakresli principielně,jak to bylo udělaný. Lisování na osu i do těla je přeci normální.

                        0 0
            • jecnak  

              To je prave ten problem. Na silnicku rekneme, ze nejaky vetsi rozdil vidim, na biku mi to vsechno prijde cca stejne, protoze zemrou na kontaminaci blatem a vodou i pres sebelepsim zatesneni.

              0 0
            • Zdyn  

              Ložiska na kole odchází v naprosté většině případů z důvodu koroze, případně vniknutí nečistot do ložiska. Zatížení je obvykle minimální proti tomu, na co jsou ta ložiska dimenzována. Proto je vhodné domazávat ložiska všech výrobců. Ať je to naname čína nebo SKF. Z dlouhodobé zkušenosti ( i jako servisák) mohu říci, že jsem nezaznamenal výrazný rozdíl v životnosti noname ložisek a třeba SKF. A vzhledem k ceně se obvykle extra drahá ložiska nevyplatí. Nejlepší řešení jsou nerez ložiska, případně keramika, ale tam je cena dost jinde.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Ložiska od SKF ber pouze, pokud budou mít na krabičce uvedeno, že byly vyrobeny v EU (Švédsko, Německo, Slovensko,…) jinak nebrat. A s tím mazáním to taky nepřeháněj, lepší ložiska v sobě mají dostatek maziva již od výroby. Za sebe můžu doporučit ložiska Ina, FAG popř. japonské bývají kvalitní.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A s tím mazáním to taky nepřeháněj, lepší ložiska v sobě mají dostatek maziva již od výroby. a to mas z knihy „Jak sla astronavigace na vylet“, ze?:)))

        0 0
      • novas752  

        co tim zkazi? Tam kde je vazelina se nedostane voda a bordel – neni tam misto.

        0 0
        • 01carbon  

          privesím ale platí i na lukas..

          Ložiska, která se moc netočí (střed, hlava…) stojí za to nacpat plastickým mazivem co to jde. Ale třeba u nábojů bych již byl opatrnější – sice to nehrozí až tak, ale u rychloběžných ložisek, kde není dostatečně volný prostor (cca 1/3 objemu) může tlak pohybujícího plast. maziva zevnitř vytlačit těsnění nebo se může zahřát a vytéct což není žádoucí.

          0 0
          • Dejv94  

            a který ložisko na kole je rychloběžný? Ložiska v nábě dosahují tak 300–450rpm, to není žádná rychloběžnost.

            0 0
            • pepek  

              ložisko na 01carbonově kole, to je přece jasný

              0 0
            • mr.ricardo  

              Zalezi, jak rychle s tim kolem behas, treba na cyklokros jedine rychlobezny mazivo :)

              0 0
            • 01carbon  

              Zkusil bych se juknout jak jsou plněná mazivem třeba přímo náhradní ložiska pro náboje od enduro bearing. Ale jinak ať si každý cpe kolik chce a kam chce :-)

              0 0
              • Rubi  

                tak jasne ze tam nedaji tolik, aby co nejvic usetrili, ale vic v cykloodvetvi urcite neni na skodu

                0 0
                • Dejv94  

                  Presne tak, usetreny cent na kazdem lozisku v milionovych nakladech, ve kterych se to vyrabi udela poradnou sumu penez…

                  0 0
              • novas752  

                Zkusil bych se juknout, kolik oleje je v novejch RS vidlích a porovnat to s manuálem.

                Šetřej. ;)

                0 0
              • Jenda  

                A ty myslíš že ty ložiska jsou nějaký speciální na zakázku dělaný? Silně pochybuju, bude to normální ložisko se standartním množstvím vazelíny. Ono je tam ještě druhej problém a to je odolnost origo vazelíny vůči vodě. To co se k ložiskům občas dostane v nábě je totiž trochu mimo toho na co jsou ty ložiska konstruovaný.

                0 0
              • foosi  

                Ložisko Enduro MR18307 LLB nacpané modrou vazelínou až po vrch.

                0 0
          • novas752  

            I když bych to pálil někde ve sjezdu 72km/h (20m/s), tak má kolo jen něco pod 600rpm, při běžných rychlostech je to 200–300rpm, to mi jako rychloběžné vážně nepřijde, chybí mi tam jedna nebo dvě nuly.

            Nějaké extrémní teplo se ve „zdravém“ ložisku negeneruje, navíc je hliníkový náboj velmi dobrý vodič tepla a je dobře chlazený, k tomu aby se z vazelíny stala řídká tekutina, co proteče mezírkou mezi prachovkou a vnitřnim kroužkem, nemůže dojít. Když se něco vytlačí, nic se neděje – většina zůstane uvnitř a ten vytlačenej kousek zůstane před prachovkou a opět chrání ložisko proti vodě a nečistotám.

            Dělá to tak spousta lidí a nikdo s tim nemá problém.

            0 0
            • Jenda  

              Zas je fakt, že jsem byl svědkem, jak jedný dámě v řecku z lowend předního konusu ve vedru vystřikovalo mazivo. Furt se divila od čeho má kropenatou holeň :-)

              0 0
    • 01carbon  

      Předloni jsem kupoval v Tobexu – plácl jsem se přes kapsu a koupil keramické – 2ks á 110,– a 2ks á 190,– :-) není to plná keramika, jen kuličky. Rok v MTB cca 6k km – fungují – zatím jsem neměl potřebu do nich lézt.

      0 0
    • Jenda  

      Klidně levný, zatěsněný 2RS a před montáží sundat krytky a naprat tam vazelíny co se vejde a dát krytky zpět. Z hlediska otáčení tam žádný extra namáhání fakt není, daleko víc to trpí na bordel.

      0 0
    • kyl  

      Do ořechu bych dal kvalitnější

      0 0
      • scota  

        např. EZO, NSK apod. cca 140 Kč za ložisko do náboje

        0 0
        • kyl  

          Japonské ložiska mi v ořechu odešly po nějakých 250km,jedno se navíc rozpadlo.Koupil jsem nové za pár korun a výdrž byla o něco větší.Další jsem koupil za pár stovek kus a jsou tam už nějakých 6 let.V náboji jsou ale pořád ty originální.

          0 0
    • kopejda  

      Všem vám děkuju za názory a rady. Dospěl jsem k názoru že zkusím dát nějaké levnější a nacpu do nich vazelíny co se vejde. Zas ne úplně nejlevnější co mi nabídnou. Jen bych se chtěl optat proč do ořechu kvalitnější?

      0 0
      • Ricci  

        drahsie loziska su presnejsie a maju mensiu volu

        0 0
      • scota  

        Protože kolo s rozbitým ořechem necvrká a nejede? Jaká je cena hodiny tvé práce? Proč profi teamy používají drahá keramická ložiska?

        0 0
        • Jenda  

          Zas z toho nedělej takovou kovbojku. Zrovna ložisko ve většině ořechů není nijak extra namáhaný a vyměnit je ho na slušný nábě (pokud máš vercajk) práce na 10 min. Myslím že pokud člověk nevezme vyloženě nějakou shit čínu, tak ty ložiska vydrží skoro déle než je morální životnost komponentu.

          Na DT onyxech mám najeto na neorigo ložiskách odhadem 25 tis a kolo se pořád točí velmi slušně.

          0 0
        • novas752  

          Protože maj menší odpor a na 40km časovce to udělá celý 2s!

          Zadruhý nemaj na výběr – dostanou od sponzora to co dostanou mimo jiné i proto, aby to propagovali – kdo by chtěl propagovat ložiska za 40Kč, když může propagovat ty za 400.

          0 0
      • plzakj  

        Ja bych ty krytky nesundaval… Akroat je poskodis a voda se tam snaz dostane.

        0 0
        • kyl  

          Plastové jdou v pohodě sundat.

          0 0
        • Vilém  

          Pokud nema clovek v rukach nasrany, tak je vyndas i das zpet naprosto bez poskozeni a negativniho vlivu na funkci.

          0 0
    • kopejda  

      Tak mám pro vás rozuzlení výměny ložisek. Koupil jsem ložiska FBJ cca 70 Kč kus. Sundal jsem z nich prachovky a domazal. O původním množství vazelíny si udělejte názor podle fotek. Problém se mi vyskytl při lisování do náboje pomoci zavitové tyče a ořechu goly kdy ložisko nechtělo zaboha najet rovně. Nakonec vyřešeno tak že ložisko do mrazáku a náboj opatrně ohřát pomocí horkovzdušky na 100 stupňů hlídáno termokamerou. Pak stačilo jemě poklepat a bylo tam. Do ořechu jsem lisoval stojanovou vrtačkou a to šlo samo. Točí se to krásně :)

      0 0
      • doubleingram  

        Dobra prace ;)

        0 0
      • Zdyn  

        No kontrola teploty termokamerou mě docela pobavila :) (ale nic proti)

        S tím ohřívání se nemusíš nějak moc bát. Obyčejně to dělám tak, že ohříván a sem tam zkusím nasliněným prstem. Jak to zasyčí, tak je to dostatečné.

        0 0
      • jecnak  

        Delam to injekcni strikackou uplne stejne jak ty. Pekna prace.

        0 0
    • Roxteedy  

      Chlapi, poradite mi, jak se projevujou loziska zrala na vymenu?

      Mam naboj REMERX s 4ks lozisek, najeto cca 5k km a cekam, ze to prijde.

      0 0
      • tomxxx  

        Kdyz je vakl, je na vymenu. Pak ti muze jen pridrhavat/tocit se hur, coz se da jeste opravit…vyndas, procistis, profouknes kompresorem a znova namazes…ale je to opruz.

        0 0
      • novas752  

        Bud je v nich vaklik kdyz zalomcujes s kolama do stran, nebo vyndas kola z ramu a pri otaceni vnitrni osou naboje (trubicka do ktery se strka rychloupinak nebo pevna osa) ucitis pridrhavani, vibrace, jako kdyby tam byl pisek. Nebo je slyset jak se otacehi. Nekdy je staci otevrit, vycistit a znovu naplnit, pokud jsou jen na suchu a neposkozena.

        0 0
      • Prazak0  

        Krom zadního zapleteného kola s nábojem Deore mám i levný záplet s levným závitovým nábojem a zapouzdřeným ložiskem (stojí nějakých 160Kč). Když jsem rozebíral Deore po nějakých 6 tis. km, tak vazelina byla zcela čistá, v podstatě zbytečně jsem to otvíral. Příště jen zkontroluji hladký chod a kontrolovat budu po 10 tis. km. Levný náboj mám a druhém kole, a něm jezdím méně, ale mám ho tam už aspoň 5 let. Takže najeto to 6 tisíc km bude mít taky. Chodí naprosto hladce. Čekám životnost 20–30 tisíc km. Kdo na podobné téma někde psal, že Dura vydržela bez jakéhokoli servisu přes 100 tisíc km. Takže jen chci vypozorovat, kdy to Deore bude potřebovat servis, odhaduji nějakých 15–20 tisíc km by to mělo bez servisu chodit hladce, ale radši to otevřu po cca 10 tisíc, podle stavu znečištění maziva budu servisovat příště. Původní náboj od Authora, tam ale náboj moc nevydržel. Vydřené kónusy a i při výměně to nejde zcela hladce, musí se velmi přesně seřídit. Takže si tenhle výplet nechávám na trenažer, ale ven bych s tím už daleko nejezdil. Celkově mi přijdou kónusové náboje lepší, spolehlivější než ložisko, kde člověk neví, jak dlouho to vydrží. Přitom se pohybuji u spíš levnějších nábojů, tj. Deore, žádné XT nebo Ultegra, tam bych čekal, že interval servisu může být velmi dlouhý.

        0 0
    • plzakj  

      Sahnes na ne prstem a bud se toci hladce, nebo pridrhavaj.

      0 0
      • Roxteedy  

        Takze bez demontaze kola, ze se.nebude tocit tak hladce, jak bylo zvykem?

        Nejaky vule?

        0 0
        • figur  

          Kola je třeba sundat, jinak v tom nebudeš mít cit. Točit osou v sundaným kole.

          0 0
        • tomxxx  

          Jo a kdyz kolo vyndas, tak to poznas dost snadno.

          0 0
        • plzakj  

          Ono to zas tak slozity neni. Taky muzes mit nacnuty loziska pod orechem, tam je potreba strcit prst taky.

          0 0
          • tomxxx  

            Pod orechem je vetsinou lozisko netknuty, v orechu pod kazetou taky, nejvic odchazi levy vzadu a obe vepredu.

            0 0
    • Roxteedy  

      Diky za rady. A kolik vam loziska vydrzi? Na silnici. Bez bahna

      0 0
      • plzakj  

        Zalezi na provedeni naby a jak se tam dostane voda (treba jak to mejes). Na mtb s bahnem na fulcrumech rm5 jsem menil po 4ti sezonach.

        0 0
      • tomxxx  

        Na silnici mi vydrzely 12 tisic zakladni DT naby a stejne se tocily jak novy…ale staci jeden blbej dest a jsou v haji…to se takhle rict neda.

        0 0
    • brudracz  

      Doporučíte nějakou firmu na ložiska? Já našel weby jako asw ložiska a další, ale přijde mi že to vše jsou výrobci a velké firmy, kde nepořídím kusovku.

      0 0
      • kyl  

        Kupuju jedině tady,mám to i pěšky kousek.

        https://proprumysl.cz/

        0 0
      • oddie  

        Na kusovky tobex.cz nebo čína (přes ali, ebay).

        0 0
        • Esi  

          má smysl do náboje dávat ložiska s keramickýma kuličkama ? dneska jsem zjistil že zadní kolo se točí nějak mizerně a po protočení samotného kola v ruce je cítit jak ložiska drnčí, tak že ložiska po smrti vydržela nějakých 3000km :-(

          tak že bych zkusil keramické kuličky ale nevím jestli to může mát nějaký smysl, ložiska počítám odcházejí na bordel protože to kolo má na ty 3000km nějakých 1,5 milionu otáček to není nic co by stálo za řeč pro ložisko

          0 0
          • oddie  

            Teoreticky mají menší odpor. Výdrž těžko říct… Já jsem měnil přední po asi 15tis km, zadní jsou furt OK, staré náby X9, co prej nic nevydrží. Dopředu jsem dal ty keramické, ale v podstatě jen pro srandu králíkům.

            0 0
            • Esi  

              já už je budu měnit podruhé kolo mám 3 sezonu tak že tak 7 000km, nevím jestli je problém v tom že mám cca 105kg nebo jestli se tam dostává hodně prachu, u nás se toho hodně najezdí na jemném písku. Brody nejezdím tak že voda by tam natéct neměla maximálně nějaký ten déšť. Když jsem měnil poprvé tak jsem ta ložiska domazal vazelínou. zlusím ta keramická a uvidím

              0 0
              • Roxteedy  

                Nemejes wapkou?

                0 0
                • tomxxx  

                  A cemu vadi? Kdyz nejsi naprosty *****, tak si s ni nic neznicis.

                  0 0
                  • Esi  

                    Nejsem si jistý jestli nejsem *****, ale kolo wapkou nemyju, kolo většinou nemyju vůbec, bláto časem zase opadá, tak že dobrý tip ale tím to není 

                    0 0
                    • tomxxx  

                      ***** nejsi, to jsou ti co si wapkou dokazou znicit loziska…ono to totiz v realu skoro nejde.

                      Spis nejezdis v bordelu, protoze casto jsou kola od bahna tak, ze nejdou provozovat, nejaky opadavani uz je vedlejsi.

                      0 0
                      • Esi  

                        Jo tak asi se najdou exoti co jsou schopný prát vodu wapkou přímo do ložiska. U nás se to kolo moc nezalepi, je to tu hodně písčité. Tak že kolo musím umýt jen bývá chalupě když je bahno, ta červená jílka v podkrkonoší drží jak židovská víra, ale tam není wapka ani hadice tak že jen old school kýbl a košťátko

                        0 0
              • oddie  

                Buď prach, nebo jsou hodně stažená k sobě. Náby nemívají vymezení vůle, bývá to „natvrdo“, tak občas to může vyjít tak, že je tam moc velké axiální zatížení už od montáže.

                0 0
                • Esi  

                  Vidím to na ten prach, loni i letos se u nás práší hrozně, po vyjížďce mám po kolena úplně černé nohy, projedeme 3 za sebou a není vidět cesta

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.