• roman 3D

    Příští víkend jsem v Praze a pořádně vyzkouším místo šaliny https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

    0 0
    • MiKED  

      Tady šaliny nejezdí… ;)

      0 0
      • roman 3D  

        však s nima každou chvilu jezdím, metro je nuda:-), teda z čerňáku do centra to jo

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • doubleingram  

      Nezkousej, uz tajle tu mame truhliku a cizincu na elekrovecech az az.

      0 0
    • Singlespeed  

      Mně by zajímalo, proč se tomu vůbec říká sdílení nebo sharing, když je to normální půjčování za peníze. Majitel kola/koloběžky nepoužívá vůbec, tudíž je nemůže sdílet, ale prostě jen půjčovat.

      0 0
      • Martin  

        buzzword, zní to vznešeně a komunitně… není to fuj fuj komerce.

        0 0
      • Espen  

        Protože je to Ekosluníčkový :-D???

        0 0
      • ememem1  

        navyse to neni nijak lacne aj ked je to ako napad fajn, v BA to je tiez akurat to cele sponzoroval zo zaciatky slovnaft a teraz jked sa lpati plna cena to uz na kratsie jazdy do povedzme 10 minut uz az take super vyhodne tiez neni.

        0 0
      • Kacko  

        Car/bikesharing provozovatel musí:

        • být právnickou osobou či podnikatelem
        • nenabízet jízdy s řidičem
        • předložit městu seznam všech vozidel a registračních zna­ček
        • mít veřejný registrační systém pro rezervaci vozidel
        • umožnit vyzvedávání a vrácení aut 24 hodin denně 7 dní v týdnu
        • vybavit auta zařízením pro samoobslužné vyzvedávání a vracení
        • nabízet hodinovou sazbu, která nesmí být větší než 1/10 denní
        • do dvou let nabízet auta alespoň v deseti od sebe odlišných oblastech v Praze
        • zřetelně označit vozidlo
        • používat vozy mladší čtyř let, které plní alespoň normu Euro5
        • umožnit městu kontrolu systému

        Čili rozdíl je hlavně v systému. Půjčovny tohle splňovat nemusí, také ale s autem z půjčovny nelze parkovat na zóně atp.

        0 0
        • blue.sun  

          Jenže tohle právě není žádné sdílení. Sdílením by bylo, kdyby auto vlastnila nějaká skupina lidí a používala ho pouze ona, případně s pár dalšími lidmi mimo skupinu. Tohle je prostě jen jinak popsaná půjčovna aut.

          0 0
          • Kacko  

            No.. souhlasím:) Nejvíc je, že když se někdo udělat opravdový car/bike sharing a nebude na to mít aplikaci, tak oficiálně sharing nebude:)

            Řešil jsem to s úřady, protože bydlím v zónách a protože mi auto přijde zbytečné, tak si půjčuju v půjčovně. Mno a právě s autem z půjčovny na zóně před barákem parkovat nemůžu, zatímco s autem z carsharingu(které na pár dní vyjde dráž a jsou to křápy) mohu parkovat všude..

            0 0
            • vanderpoel  

              dafuq? a kdybys mel z te pujcovny e-auto? co jsem tak slysel, tak prinejmensim v praze pry muzes s e-autem parkovat snad vsude.

              0 0
              • Barak  

                S elektroautem můžeš v Praze zdarma stát na všech placených zonach.

                0 0
              • Kacko  

                E auto je v pohodě, ale z půjčovny za raketu.. to si radši auto koupim.

                0 0
    • kandik psi zub  

      ale musis mit hipstrofousek nebo kanclmundur nebo idealne oboji. A asi by bylo dobry bejt vegan a vyznat se v kafi.....

      0 0
    • McBlacky  

      jen pozor pujčuje se to bez těch holek/týpků na fotkách…

      0 0
    • HonzaRez  

      Já to fakt nechápu. Opravdu se najdou osoby (pozor, nemyslím lidi), kteří vezmou ten pohamtaný, latéčkem politý, infikovaný, rozhrkaný bazmek a pojedou na tom po pěších zónách a po chodnících mezi normálními lidmi…?

      0 0
      • JendaH  

        Až na ten chodník… popisuješ MHD? 8-)

        0 0
      • jIrI___  

        V Ostravě rekola využívám poměrně často. Asi je to i kvůli tomu, že stojan mám v podstatě hned vedle baráku, ale má to i další důvody:

        1. dojedu do centra a nemusím se starat, kam bych zamkl svoje kolo,
        2. přeprava je rychlejší než pěšky a současně se vyhnu místní MHD, jejíž obsazení vozů je na rozdíl od ostatní větších měst poměrně specifické (znalí budou vědět, co tím myslím).
        3. nulové náklady na údržbu,
        4. nemusím ve sklepě zabírat místo nějakým svým měšťákem.

        Samozřejmě s rekolem jezdím stylem jako s jakýmkoliv jiným kolem – po silnici nebo cyklostezkách a pěší zóny jsou prostě pěší zóny.

        0 0
        • Libores  

          Tak nějak, akorát nejezdím v Ostravě, ale v Liberci a nemám sklep. Ještě by se dalo doplnit, že prvních 15 min. jízdy je zdarma.

          0 0
        • Mig_all  
          1. dojedeš do centra a musíš se starat kam zamkneš růžové ***** rekolo
          2. pokud jsi přesedlal z MHD na rekolo, tak jsi vlastně pro životní prostředí, město a lidi v něm neudělal vůbec nic dobrého, spíš naopak
          3. náklady na údrřbu těch polorozpadlých mrdek jsou započítány v jízdném které platíš
          4. stejně tam ten svůj měšťák nebo jiné kolo máš, přece jsi ho kvůli rekol nevyhodil že ne…
          0 0
          • jIrI___  
            1. Nemusím se starat vůbec o nic, protože v centru jsou stojany na každém rohu (uznávám, že pokud by někdo jezdil mimo centrum, jsou možnosti zaparkování hodně omezené).
            2. O životní prostředí vůbec nejde. Jde o to, že v ostravské MHD je procento pochybných individuí přes den srovnatelné s procentem pochybných individuí v nočních spojích jiných měst (a nadsazený výraz „mastná tyč“ je tady krutou realitou).
            3. Náklady jsou pro mě nulové, bo 15 min je zdarma a to mi na dopravu do centra v 90% vystačí..
            4. Měšťáka jsem po zavedení rekola opřel o nejbližší popelnice a uvolněné místo ve sklepě využil pro uskladnění zavařenin od příbuzenstva :D
            0 0
          • JendaH  

            Šlo by rozvést proč jsou rekola pro životní prostředí horší než MHD? Souvisí to nějak s tím, že je prý nějak svážejí a rozvážejí auty?

            0 0
            • 7021  

              Jeden cestujici navic nema na spotrebu autobusu vliv, ale kdyz autobus potrebuje cyklistu predjet, ci dokonce za nim zcela zastavit a pak se rozjet, spali se mnohem vice nafty. U tramvaje a trolejbusu to bude podobne.

              0 0
              • MiKED  

                Ano, jak trolejbusy, tak tramvaje spotřebují mnohem víc nafty. :D

                0 0
              • JendaH  

                Jeden cestujici navic nema na spotrebu autobusu vliv

                Na základě počtu cestujících se vytvářejí, ruší a posilují spoje. Těch autobusů tedy pojede víc/míň.

                ale kdyz autobus potrebuje cyklistu predjet, ci dokonce za nim zcela zastavit a pak se rozjet, spali se mnohem vice nafty

                Good point, ale moc mi nesedí dávat tohle za vinu cyklistovi, který tu naftu nepálí. Extrémní příklad: pokud řeknu, že od teď za každý tvůj komentář na Bike-foru přiložím to kamen jednu PET lahev, a ty sem budeš psát dál, můžeme o tobě tvrdit, že poškozuješ životní prostředí?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  :-D pěkně

                  0 0
                • 7021  

                  Planovani VHD je dnes hlavne politickou zalezitosti a se skutecnou prepravni poptavkou ne vzdy koreluje. Jina vec je, ze nejdrazsi polozkou v provozu jsou mzdy.

                  Cyklistovi to je nutne dat za vinu, protoze to bylo jeho svobodne rozhodnuti omezit ostatni.

                  0 0
                  • JendaH  

                    Cyklistovi to je nutne dat za vinu, protoze to bylo jeho svobodne rozhodnuti omezit ostatni.

                    Stejně tak bylo svobodné rozhodnutí těch co jedou autem/autobusem tam jet, že*… Nebo tvoje oblažit ostatní svým komentářem – přikládám flašku.

                    • samozřejmě, nějak se do práce dostat potřebují – stejně jako ten cyklista
                    0 0
      • Kacko  

        Rekola používám, Karlín – Alza naprosto paráda a dá se v pohodě stihnout za 10 minut. Což je 2× denně zdarma a ničím jiným se tam rychleji dostat nedá.

        0 0
        • Auditor  

          Přívoz? :) (jseš-li poblíž – z Meteoru to bylo dost rychlý :D )

          0 0
      • grafik  

        Najdou, v OL jsou rekola docela populární, ale řekl bych hlavně u studentů. Tady v centru furt někoho vidím.

        0 0
        • Martin  

          Akorát by se ti pičusové měli naučit uvazovat rekola tak, aby nezavazela. V poslední době se množí situace, kdy je rekolo uvázané tak, že blokuje půl až celý chodník. Nedávno jsem na křižovatce u SOU viděl rekolo uvázané tak, že zablokovalo celý jeden ostrůvek. To si musel někdo dát velkou práci…

          0 0
          • Smazaný účet  

            pákovky, přeštípnout rám a přeparkovat…

            0 0
          • McBlacky  

            Proti tomu jak vozralci k ranu nastavi Lime do stredu chodniku a klidne v silnici, je uvazana Rekola cajk

            0 0
            • Martin  

              No jo, ještě máme co dohánět :)

              0 0
    • Petr L2  

      Zdá se mi to, nebo se ty černožluté mrdky z Kladna přesunuly do Prahy?

      0 0
    • oddie  

      To Lime bych si snad i zkusil, ale když to zadám do Gůůůglu, vyskakujou mi jen nějaký články, blogísky a recenze :D

      Čas od času by se mi něco takovýho na popojetí hodilo, ale vždycky na to přijdu zrovna v okamžiku, kdybych to potřeboval hned sebrat a popojet, a ne hledat, kde si to zaregistruju…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.