Já jsem to říkal už před nějakou dobou, že pojišťovny nenechají ebiky jen tak bez povšimnutí: https://www.idnes.cz/…_domaci_stad
Já jsem to říkal už před nějakou dobou, že pojišťovny nenechají ebiky jen tak bez povšimnutí: https://www.idnes.cz/…_domaci_stad
By mě spíš zajímalo, co mysleli tou pojízdnou sekačkou … to jako sekačku s pojezdem? Tedy věc, která se pohybuje rychlostí 3–5km/h?
Třeba tohle
To mi jednou vyprávěl kamarád jak byl myslím v Mostě na okruhu s Octávkou a předjel ho nějakej takovejhle stroj, nechápal :-).
To je zahradní traktor … tomu bych i mohl rozumět. Ale v článku je: „Původní návrh Evropské komise přitom kromě elektrokol počítal s povinným ručením také pro zahradní traktory a pojízdné sekačky.“ Tak mě zajímá, co myslí pojízdnou sekačkou :))).
Pojizdnou sekačkou asi mysleli stroje, co se označují jako “rider”. Oproti traktoru jednoúčelová věc
Mimo článek na iDnesu se hovoří o tom že neni jen parametr rychlosti ale i hmotnost.
POV na sekačky s pojezdem je další debilita z mozků eurobyrokratů. Za prvé, obvykle s ní nejezdím po veřejných komunikacích, ale seču trávu na vlastním pozemku. I kdybych si koupil třeba tank, tak do toho, co s ním provádím na svém pozemku, žádnému eurohujerovi nic není. A za druhé, škodu způsobenou např. sousedovi (typicky okno rozbité kamínkem vystřeleným při sečení), by mělo pokrýt pojištění domácnosti.
Tak u nas na vesnici s tim lidi normalne jezdi po silnici, takze to njede pausalizovat.
Prémium článek si strč na idnesu až tam… ;-)
JO…
Úsměvné :) Kolik to může být? 200Kč ročně? :D
Z pohledu řidiče by bohatě stačilo rozpoznání, jak rychle taková koloběžka může jet.
Zavedl bych to i na běžná kola. Stejně tak řidičák na kolo.
Samozřejmě, že až vypadne velký přisun financí z daní okolo automobilizmu tak to dopadne na ty co na silnici zůstanou.
Jojo tuhle chujovinu čtu pořád. A děti co jdou na vesnici na kolo, to budou skládat jak? :D Ne každej bydlí obehnanej betonem…
:-) čekal jsem že se někdo ozve s dětma. To bych neviděl jako problém – do 10 let věku pod dozorem s dospělým co má „řidičák na kolo“, pak udělají zkoušku ze znalosti pravidel a dostanou „řidičák“. Pokud neudělají, nemají na veřejné komunikaci co dělat. Nic složitého.
Hlavně by to chtělo psychotesty pro všechny točvolanty, jinak nemají na veřejné komunikaci co dělat!
By mě zajímalo, jestli si bydlel někdy mimo Prahu a nebo jestli máš děti.
Protože u nás je běžný, že si děti dokážou hrát venku i s kolama bez přítomnosti rodičů a ano, je jim míň jak 10 let. Řidičák potřebuješ na všechny pozemní komunikace, do toho spadá každá druhá polní cesta, takže ani nejde o to, že by jezdili po hlavním tahu.
Složitý to je právě dost, když nemají ani jak se legitimovat, mimo pasu a rodného listu. Je mi jasný že si děláš prdel (doufám), jenom mě překvapuje jak často tenhle názor čtu. :D
Každý problém má přece naprosto snadné řešení ;-) (a úplně blbé).
Může to být součástí školní výuky, praxe, teorie i zkouška jako třeba v Nizozemsku.
Náš mladej (4. třída) donesl domů průkaz cyklisty vydaný MDČR s podporou Besipu. Prý dělal testy a jízdy :)
To je fajn, že to pokračuje, pamatuju si, že sme na 1. stupni ZŠ chodili na dopravní hřiště. Nejvíc mi tkvělo, že sem na poskytnuté tříkolce nebo co to bylo šel ze sedla a zlomil osu a že sem dostal pojeb za projetí křižovatky na oranžovou. :-)
Taky jsem byl na základce několikrát. Tehdy jsme jezdili do Miroslavi na dopravní hřiště. Ještě bych možná někde doma vyhrabal papír z testů a jízd.
On by výběr a administrativa okolo asi sežralo víc než by se vybralo, vzhledem k těm škodám. Ale jo, řidičák bábě s nůší a děckám dětské průkazky řidiče kola, sranda musí být. Pak ještě chodečák a samozřejmě pivařům pičák.
A nezapomeň ještě na pejskaře, ti by měli mít také nějaký průkaz způsobilosti a platit povinné ručení za čoklíka.
…a za délku vodítka, každej metr = 100kč/rok…
Tak to už je lepší venčit bez vodítka, výrazně ušetří.
Kolik by to tak mohlo stát? Stovku, dvě? Já bych to docela uvítal, pojištění odpovědnosti s jasně danými podmínkami rozhodně lepší než se prohrabávat komerčními nabídkami pojištěná odpovědnosti a hledat, která pojišťovna má nejmíň zmrdský výluky.
Řidičák na kolo bych asi někde našel, za Komančů jsme ho na ZŠ dělali. Bylo potřeba projet „osmičku“, slalom, houpačku, zabrzdit na čáře, cca. 5s udržet balanc a dofouknout vypuštěné kolo, rozpoznání základních DZ :-)
Iste iste, hahahaha :D
Platíme poplatky/daně už za všechny aspekty života, na které si lze vůbec vzpomenout, a pořád to je málo? Názory jako, že bychom měli platit daně za ebike, za kolo, za koloběžky, …jsou maximálně hloupé. Ještě nás okradou inflací (generováním dluhu a následným plánovaným poškozováním hodnoty peněz). Nejde o to, jestli jde o 1Kč, 200Kč, nebo 1000Kč. Jde o princip. Stát prožere jakýkoliv objem peněz a vy tady ještě tleskáte, jak je to skvělé dělat z lidí dojné krávy. Tsunami například… Nechápu tě člověče. Za co chceš ještě platit? Co třeba poplatek za zvýšení CO2 při běhu v parku?
Už aby ten socialistický spolek zkrachoval a rozpadl se.
Ja bych řekl, že tsunami použil sarkasmus :)
reakce pod ním se dají brát jako vtip, ale u Tsunamiho žádný sarkasmus nevidím
;-)
Platit za legální e-kolo je slušná prasárna. Bohužel tomu výrobci prodejci i uživatelé vyšli dost vstříc, že z toho postupně udělali regulérní moped, motorku, tak by se teď neměli divit.
Běhny v parku jsou peklo, zdanit je by bylo super. Park nemám, tak by mi to nevadilo.
Nechapu to jako dan, ale jako pasivni obranu pred vsemi nelegalnimi e-nesmysly co denne vidim na ulici, chodniku, vsude. Penize asi nejdou statu ale pojistovne. Co si vezmes na dementovi co te trefi svoji metrakovou e-kolobezkou? Navic to zneprijemni jejich uzivatelum zivot, coz je pozitivni.
A když tě někdo sejme na ulici skateboardem, tak co? Když se mu prokáže vina, bude škoda uhrazena buď z jeho pojištění odpovědnosti, a nebo z jeho vlastní kapsy, pokud na to pojištěn není. Povinný poplatek za ebike neřeší vůbec žádnou „obranu proti nelegálním nesmyslům“. Znepříjemní to život všem.
Samozřejmě, že o že o žádnou obranu nejde. Pojišťovny prostě zaregistrovaly další dosud nedotčenou oblast, ze které by šlo něco vydojit a pozichrovaly si to na celoevropské úrovni.
Souhlas. Za vším hledej především prachy. O bezpečnost občanů ve většině případů nových předpisů jde až nakonec.
ukaž mi typickeho teenagera s pojistkou odpovednosti a s kapsou plnou penez.
zneprijemni to zivot tem, co si to kupuji.
Naprosto souhlasím, vždyť ty e-věci si lidé kupují snad už jen aby byli in. Já nemám vůbec nic proti tomu, když si někdo koupí e-věc a bydlí v Krkonoších, nebo je nějak nemocný. Ale sakra, mám výhled z okna na cyklotrasu 4, denně tudy projedou stovky ecyklistů a přitom jde o naprostou rovinu. Na 80 km to má převýšení do 100 m.
Je to módní věc a většina těch lidí snad ani jezdit delší trasy na klasice nezkusila, asi se bojí, že je to namáhavé, kdežto e-bike je jak je notoricky z reklam známo ‚bez námahy‘. Ale jejich volba.
Mě by to ani tak nevadilo, kdyby se ty největší nesmysly prostě přiznaly jako elektromoped. Po Budějovicích jich potkávám dost s tím, že na tom jezdí lidi do a z práce. Pokud dojíždí do satelitů okolo, ne každému se chce odpoledne šlapat z toho dolíku do stoupání.
Ty malé, legální elektrokoloběžky otravují jen tím, jak je není slyšet na chodníku. Trochu problém je ten zbytek – minulý týden jsem vždy na křižovatce doháněla takovou tu koloběžku se sedátkem. Po smíšené stezce vedoucí souběžně s dvojkou silnicí bez problému ten chlápek držel krok s auty – a jezdí se tam spíš kolem šedesátky než padesát. Pravda, stezka byla prázdná až na nás dva :) Ten jeho způsob jízdy byl mimořádně zajímavý – na každé křižovatce, resp. přechodu co tam máme narvané meditoval o nesmrtelnosti brouka tak dlouho, až jsem mu na kole o pořádný kus ujela. Pak se probral, a za chvíli to zase prosvištěl okolo. Předjížděl mě tahle snad 5×. Netuším, jestli to jen nebyl testovat.
Na tohle bude to povinné pojištění dobré. Přece jen ti lidé mnohdy estroje vůbec neudržují, uplynou dvě garančky zdarma a pak už se nikdo nepodívá v jakém stavu jsou brzdy, řetěz či řízení. Však on to ten výkonný motor nějak utáhne. Jenže pak bude muset z té šedesátky rychle zabrzdit a ono to tak nějak nepůjde. Osobně si stejně myslím, že tohle jen první krůček za zařazení těchto strojů mezi malé motocykly. Nakonec, kdo pamatuje historii Babety ví, že jsme si tím už jednou prošli.
Normálně ani 60 jet nemůže.
Jedná se upravený stroj.
Pojišťovna pokud se to prokáže bude vymáhat škodu..
Třeba ti koukal na zadek :-)
No já myslím, že kdyby bylo možné snadno ta čipnutá kola či stavby na 1 kW motorech Bafang M620 a M615/BBSHD registrovat a legálně provozovat, tak by to spousta lidí udělala, ono pro dopravu a dojíždění je daleko bezpečnější jezdit v provozu s auty 45–50 km/h než sočasných 25 km/h.
Ted je možnost koupit pár poměrně drahých modelů co mají homologaci a pařit si hlavu v moto přilbě, nebo porušovat předpisy nebo rezignovat na šlapání a koupit skútr.
Pokud takovou rychlost povoli tak k ruceni pribude jeste pozadavek na ridicak a samozrejme plnohodnotnou motorkarskou helmu. Spadnou na sikmo vedenych kolejich nebo v zime na namrzle silnici v zatacce pri rychlosti 50 km/h bude mit zavazne nasledky. Kolo pri teto rychlosti a v kombinaci se spise nizkou cyklozkusenosti kupujicich bude smrtici nastroj (pro majitele).
Ale pokud budou mit ridicak a tim nejakou prupravu, at si jezdi.
Treba skutry a ruzne mopedy, ktere uz tou rychlosti jezdi jsou mnohem stabilnejsi kvuli nizsimu tezisti a maji siroke kola. Take na nich co vidim majitele ovykle celorocne v marasu nejezdi, je to spis sezonni zalezitost.
Ještě kdyby ty domado sra_ky měli i pořádané brzdy že?… O bezpečném ježdění nejde moc uvažovat… Stejně o schopnostech jejich vlastníků
… :)
Mám řidičák mimo autobusu na všechno. Že bych ještě musel dělat řidičák extra na kolo? Pojištění povinného ručení bych ještě snad chápal, pak by ale padlo omezení pro ečka na 25km/hod.
Tak kolo by se asi pro stávající držitele ŘP (kromě T only) v pohodě vešlo pod AM ne? Problém by měli spíš ti, co žádný ŘP nevlastní :)
Při dnešní byrokracii bych tak jednoduše neviděl … :-)
Kola jsou ještě celkem v pohodě ale ty koloběžky co jezdí až 80km/h. Nejhorší je když si to koupí blbec co na koloběžce nikdy nejel. Ta stabilita ve stoje, když je zvyklí na kole sedět je nic moc. Na dvou jsem se svezl a jel jsem pomalu ale neměl jsem vůbec jistotu. Na e-kole jsem byl hned jak doma, prostě jsem to nevnímal nijak rozdílně oproti normálnímu kolu.
Já se obávám, že to je pokračování byrokratické okupace salámovou metodou. Dnes elektrokola, zítra elektrokoloběžky, pak kola, koloběžky, kolečkové brusle, tříkolky a dětské kočárky. Na všechno bude nějaký předpis, STK, pojištění, řidičák atd. Všechno bude za prachy. Za zástěrkou zvyšování bezpečnosti bude jen utahování šroubů a tahání peněz z kapes veřejnosti. Já už s tím nějak dožiju, ale mladí by se konečně měli začít bránit.
Tak pro motorove prostredky jezdici po verejnych komunikacich je tu povinne ruceni uz dlouho, ne? Vyjimka je to, ze se z nejakeho duvodu ekola a podobne evozitka vyjmul. Toto vidim jen narovnani stavu.
Tak že hodně věcí je jen tahání peněz z kapes lidí je už teď. Pokud si něco můžu koupit a na koupi nepotřebuju nějaký doklad, tak to taky bez jakéhokoliv dokladu budu používat.
Představ si, že normální auto si můžeš koupit bez jakýchkoliv dokladů a můžeš ho VLASTNIT i bez řidičáku.
Jsou i nezletilý co vlastní auto (např. dědictví).
Je a katastrofa je tu :-D
ono stačí ze mnoho lidi si pletete povoleno k prodeji(s pis nezakazáno) = povoleno k použití dle predstav kupce.
jsem pro a klidne i na kolo, nebo spis na cyklistu, jedno na cem jede.. kdyz nekonu nahodou deti odrou auto, bude jasne reseni
Když děti odřou auto, je jasné řešení i dnes. Bohužel k nelibosti majitele auta.
Jde to všechno špatným směrem. Budou pouze zákazy a příkazy, GPS do každého auta, kamery na všech rozích, sledování pohybu mobilních telefonů, sledování setkávání lidí (jestli jste se náhodou nesetkali s někým nakaženým libovolnou nemocí), pojištění, STK a řidičáky na všechno. Všechno budou řídit a sledovat majitelé klíčů v zájmu bezpečnosti. To se mi tedy nelíbí. A stádo ovcí si to nechá líbit. Jak dlouho?
Bohužel za spoustu věcí si lidé mohou sami. Když někomu nestačí, že si koupí e-vozidlo, ale ještě ho musí odčipovat protože přece nebude jak vůl jezdit jen 25kou tak co s tím? Ty nehody přibývají a škody jsou tak velké, že je ani nelze po viníkovi vybírat. Chceš snad abychom to pořád platili všichni? Když se stado ovcí neumí chovat, pasák na ně pošle psa. Ale jinak souhlasím, taky se mi to sledování nelíbí.
zvítězir rozum poslanců nad mamonem prázdné zadlužené státní kasy.
Je potřeba důsledných kontrol na přečipování elektrokol a pořádně velké sankce za porušení
Sundej si ty klapky z očí. Kolik tím asi st. pokladna navíc asi dostane…
Však Roman píše, že tam poslanci nezařadili E-biky a tím přišli o příjem do kasy. Ale spíš se mu ulevilo, že nemusí platit za jeho mopeda.
Ono doslovný text úředního dokumentu může být něco jiného než vyjádření copy writera idnesu.
Ale to je pouze tvoje domněnka nebo už si citovaný dokument četl?
To by měli požadovat všichni uživatelé legálních elektrokol. Mezitím spíš diskutují kam přilepit magnet :)
Očekávám klientelizmus na obecní úrovni kdy bude obecní švestka čekat u vinohradu na cyklostezce a nikoho nechytne než u obecní hospodě kde kamarádi jezdí na elektro koloběčko choperu .
Jinak jak čtu fofr writer na iDnesu tam má chybnou úvahu …Za motorová vozidla se budou pokládat ta, v nichž je motor hlavním zdrojem pohybu. Povinnost pojištění se tak nebude vztahovat na elektrokola… krapet v rozporu se zbytkem. Takže 30kylová koloběžka s maximálkou 120km/h je ok ? Ale notak… :-)
Motor je hlavním zdrojem pohybu i u části elektrokol. Ne všichni si chtějí dát do těla víc jak na klasice. Opět v zákoně takové nicneříkající formulace.
Tady na BF jsem nabyl dojmu, že na e-biku se nadřeš víc než na obyčejném kole :-)
tak určitě se lépe spaluje tuk bo správná tepovka dělá divy a jezdí se často delší a těžší trasy než na obyčejném šlapacím kole a potom je ten výdej kalorií větší
Tak záleží jak se to bere, ten motor sice může dát výkon větší než cyklista, ale vždy se zapíná dodatečně na základě aktivity cyklisty a pokud je splněno kritérium rychlosti, tedy vždy se nejdřív musí zapojit cyklista a motor se případně přidá, tedy v tomto ohledu je hlavní pohon cyklistou.
BOSCH CX – Smart system
Teď jsem motorové vozidlo:
Turbo: 340 %
eMTB: 140–340%
Prohlídka: 140%
Teď jsem jízdní kolo:
Eko: 60 % + ‚za svoje‘
Ty procenta hádám určují na kolik je motor zdrojem pohybu, samotné mačkání páčky plynu nebo pedálu se zdroj pohybu doufám nepokládá. Celkově to mají blbě, možná příprava pro povinné ručení elektrokol za 1–2 roky až to ‚zjistí‘.
Sice silnejsi nez hlavni „pohon“, ovsem porad je to jen pripomoc a tedy vedlejsi pohon. Ale asi tu jen hazim hrach na zed…
:)
Za přípomoc to lze považovat pouze u legálních strojů: 25 km/h 250W. Bohužel jedna podmínka, to že točím nohama, nestačí. Co nesplňuje omezení, není elektrokolo a pojem ‚přípomoc‘ se nedá použít, bohužel.
Bohudík
No pokud to mají jen trochu pohonářsky, tak to mají kolik procent je to S1 – neboli hodinového výkonu.
30kylová …vrahu koťátek…
Jsem si hned rikal, ze ten odstavec s e-koly tady dost lidi nerozdycha :)
To je byznys pojišťoven.
Musí na ně uvalit silniční daň :)
Takže dnes žádné Fyjalo voctup? :-)))