Poškození karbonového rámu - Santa Cruz

40 nepřečtených
  • Marshall

    Ahoj,

    mám Santa Cruz Megatower a na zadní stavbě je poškození – tak 1mm hluboká rýha. Je to přes barvu a bylo vidět pár přetržených vláken. Nicméně měkké to ani uprostřed není a nevypadá, že by se to mělo šířit a odlupovat. Na foto to vypadá zle, nicméně většina je jen barva.

    Na druhou stranu bych rád předešel případnému problému. Co myslíte, mám to nějak řešit? A jde to vůbec?

    Děkuji.

    0 0
    • novas752  

      Nech to opravit, tohle bude asi docela levný

      0 0
    • milan.v  

      Toto není zlé? :-D

      Ten karbon má narušená vlákna, na tom už bych se bál jezdit, natož to zatěžovat někde v terénu…

      2 2
      • ELx  

        Tys byl vždycky posera

        3 0
        • milan.v  

          Venkovánek klaunem?

          0 4
        • Esi  

          Lepší být živej posera než mrtvej hrdina

          0 0
          • Barak  

            Jako kvuli 1 mm hluboke ryze?

            0 1
            • Esi  

              A jak silná ze je ta trubka 1,5mm? Tohle opravit bez laku bude stát pár korun, až se to rozletí tak je to na vyhození

              0 0
              • kejda  

                Slepil bych to duck tapem, umí zázraky a najede to ještě mega km, než to nechá opravit :)

                0 0
                • Esi  

                  Každý svého štěstí strůjce, já bych to nechal opravit a po dobu opraví v klidu jezdil na zimáku :-)

                  0 0
              • Barak  

                V tomhle miste bych rekl, ze urcite vic. Nerikam neopravovat, ale uz na tom nejezdit, viz Milan, to uz mi prijde mimo.

                0 1
                • Esi  

                  Nejsem žádný velký znalec karbonu, jo mam karbonového fulla a na tomhle bych nejezdil a nechal to opravit, mam druhé kolo tak bych mel na čem jezdit po dobu opravy. Zdraví mam jen jedno a i kdybych měl koupit tu zadní stavbu novou tak je to porad v relaci 2 –3 dnu v praci. Nic co by stálo za to riziko

                  0 0
                  • kejda  

                    Ne každý za 2–3 dny v práci vydělá to, co ty… Někdo za ty 3 dny vydělá třeba jenom 6 tisíc… Někde za kasou v Penny :)

                    0 0
                    • Esi  

                      Vsak to nikomu nevnucuju, jen můj názor, jsem spořivý chlapec nechal bych to opravit :-)

                      0 0
                    • Esi  

                      Nakonec pokud v tom penny nekdo ušetřil na kolo za cca 8000€+ tak by to měl nechat za nějakých 150€ opravit než kupovat zadní stavbu která bude stát minimálně tak 1000€. Ram s tlumičem stoji cca 3900€ :-)

                      0 0
              • kubad  

                V tomto místě asi mnohem víc, ale asi bych to nechal zkontrolovat.

                0 0
    • Marshall  

      Ptal jsem se ve třech servisech, z toho ve dvou mi řekli, že v tom místě je stěna velmi tlustá a není potřeba se bát.

      I při poklepání je hezky slyšet, že buď je toto místo opravdu hodně tlusté, nebo je dokonce celistvý kus.

      Zatim jsme to vyřešili vyplněním epoxidem. Budu sledovat, zda to něco dělá. Opravu bych případně odložil na nějaký hnusný počasí nebo až budu na dovče – nepřežiju když nebudu moct jezdit třeba čtrnáct dní.

      0 1
      • goofy  

        No já si myslím, že kvůli tuhosti a odolnosti to z jednoho kusu bude, ale říznuté jsem to ještě neviděl… :-)))

        0 0
        • Marshall  

          Například kolem tlumiče to z jednoho kusu je určitě, to jsem i viděl říznuté. Tak věřím, že i tam dole to bude silný.

          Jen ze zvědavosti jsem psal do SC a řekli, ať to nechám opravit. Nicmene to se dalo čekat, nevim, co jsem si myslel. Musí se nějak krýt, to chápu…

          0 0
          • MartinXXX  

            co myslíš tím „jedním kusem“, případně celistvostí?

            0 0
            • Marshall  

              Je to celistvý kus karbonu, ta část, kterou jsem označil na obrázku, není dutá.

              0 0
              • MartinXXX  

                Takže ne celistvý, ale plný. Protože celý rám, potažmo zadní stavba, je celistvá. Přitom je dutá.

                Nicméně, již z principu výroby karbonového rámu, není zmíněné místo rozhodně plné, jen má možná tlustší stěnu, než jiná místa.

                0 0
                • Marshall  

                  Když poklepu na jiné plné části, tak je zvuk hodně podobný, i když ne stejný. Takze tloušťka neni větší možná, ale určitě. Otázka zní, jak moc.

                  0 0
                  • kubad  

                    plné to v tom poškozeném místě asi nebude, ale materiálu tam bude hodně dál se v tom nemá smysl šťourat :D

                    1 0
      • tonik666  

        Tohle podle mě není potřeba řešit. Plnění epoxidem zadní stavbu nezpevní.

        Spíš doporučuju takovéhle místo podlepit, ideálně 3M páskou 2228. To trochu pomůže, i když ne úplně. Jediný co pomůže úplně je jezdit hliník.

        2 0
        • Marshall  

          Ja vím, ze nepomůže. Je to kvůli tomu, aby se tam zbytečně netahal další bordel.

          0 0
      • roud  

        Defektoskopie poklepáním heh :D

        0 0
    • roman 3D  

      Já ti dám 1mm, na to bych se bál sednout, to jsou ty karbóny

      0 0
    • LM  

      BTW: Jak se taková věc povede udělat? Bash guard u převodníku nezafungoval nebo tam nebyl?

      0 0
      • Esi  

        zadní stavba ze spodu, tak že bych to tipnul že to posadil na nějaký šutr, uzký průjezd mezi šutrama kde prošlo zadní kolo ale iž se nevešla zadní stavba ?

        0 0
        • gerrard  

          Mně to teda přijde ojebané od řetězu.

          0 0
          • tonik666  

            Je to kombinace. Ty dvě hlubší rýhy od řetězu nebudou, zatímco to povrchové omlácení až na karbon ano.

            Ještě doplním – dneska je potřeba rámy doolepovat, aby do nich nikde řetěz nemlátil. Ty bumpery od výrobce poberou jen nejvíce zatížené oblasti.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.