• nox159

    zdravim,

    chtel bych se zeptat co je podle vás výhodnější (z hlediska ceny – práci ani čas neřeším)? Koupit komponenty a poskladat z nich kolo nebo koupit celý komplet.

    diky za odpověďi

      
    0 0
    • art1  

      cena je snad jsná , né – nedostaneš se na cenu výrobce

      0 0
      • nox159  

        no je jasne že se nedostanu na cenu vyrobce ale taky přímo od výrobce to kolo nekoupim ;-) beru ho od od prodejce a v tom je dost velky rozdil.

        např: u nas v mistnim ochodu koupim XT prehazku za 2500 a na kupkolu za 1000. (vim ze platu kamenny obchod a net – ale uvedl sem to jen jako priklad)

        tak sem uvažoval o tom jestli nemuže byt i podobný rozdil mezi poskladáním kola a koupí celku.

         
        0 0
      • Lister  

        Dovolím si tvrdit, že v cenové relaci cca 15–25 většinou postavíš lepší kolo, než jakákoliv seriovka.

        0 0
        • jIrI___  

          To si nemyslím, viz. třeba příklad co dal o něco níž t29. Pokud teda nemáš nějaký ultralevný zdroj na komponenty :). Já to viděl na svojem kole – skládal jsem ho před 3ma lety a až bylo hotovo tak jsem zjistil, že jsem v podstatě prodělal několik tisíc oproti sériovce :-/

          0 0
          • Lister  

            záleží co si představíš pod pojmem dobré kolo – já vidlici, kola, pláště, brzdy… zbytek je podružný a proto je pro mě většina seriovek do cca 20tis jen atrapa horského kola

            0 0
            • drtyc  

              jj. nejhorsi je, kdyz si zacnes vymyslet. to to pak skace.

              0 0
              • Lister  

                to ano, ale když máš pevné nervy, tak se dá rozpočet udržet :-)

                Ale občas se člověk neudrží a dá tam něco o čem ví, že by neměl – jako třeba poslední zkušenost, kdy prostě musel být Sram i když Shimano by bylo lepší a zbylo by pak na lepší kliky.

                0 0
                • drtyc  

                  kdyz reknes ocelovej full a planetovka vpredu i vzadu… no kdyz tam nedas nexuse 3 rychlostni, kterou koupis i s celym detskym kolem do 3tis… tak se pak kouknes na nejaky designovy interierovy centrum a sedacku do obyvaku za 300tis tak si pak reknes, ze prece by si musel byt magor to skladat nebo se na necem takovym valet, ze to vyjde na stejno – proste diagnoza.

                  0 0
                • nox159  

                  když už jsi došel ke komponentum jakou bys dal vidlu na kolo za 25k? mi by se moc libila R7 (nejaky vyšši model ) no ale nevim jestli jsem nepřestřělil? :D

                  0 0
                  • Lister  

                    Zcela jednoduchá odpoveď – na jakoukoliv skládačku do 25 tisíc se v tuto chvíli hodí jediná vidlice – levná, pevná, lehká, citlivá, lockout… a modří už vědí :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      :( no ale ja nevim jakou myslis?

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        sr suntour epicon upravenou u tuning test:-) legenda bike fora

                        0 0
                        • Lister  

                          no jo, ale co naděláš, když je to vlastně Recon v nejlepší formě za poloviční cenu :-)

                          0 0
                        • nox159  

                          doufam ze se neurazite ale od milana žadnou vidlu nechci, možná je to moje blbost ale proste k tomu nemam duveru.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            :-DDDDDDDD tady vozí vidle od něj polovina lidí tak myslím, že trochu osvědčené by to už být mohlo.

                            0 0
                          • Evilcleaner  

                            normálně máš na ni dva roky záruku, ale je to tvůj boj, v tomto případě bych bral rebu

                            0 0
                      • t29  

                        Místo té R7 tam můžeš dát F1RST platinum, to je skoro to samé

                        ale modří vědí, že ta jediná správná vidlice je Epicon od milana – pro bližší info doporučuju hledat (klíčové slovo „Epicon“) v historii, zvláštní pozornost si zasluhují vlákna jako „vidlice do 3000“ nebo „vidlice do 5000“ ;)

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          nebo ta rst v upravě od tuning testu:-) protože sice za cenu trochu horší citlivosti (a tuhosti) se dostane na váhu R7

                          0 0
            • Hádě  

              rám kola je poddružnej?

              0 0
    • jIrI___  

      Hotovka vyjde ve většině případů levněji.

      0 0
    • petebike  

      záleží co chceš stavět, jaký máš možnosti „finance a zdroj“…

      0 0
    • kali222  

      za me: jetiny + novota+ skuhrat u kamaradu+eba­y/zahranicni akce+cyklobazar a poskladas fajn bajk :)

      0 0
    • Featherbed  

      Nejvíc podle mě záleží na tom, jaký kolo chceš stavět, za kolik, jestli máš nějaký speciální požadavky, jestli máš doma třeba nějaký starší díly z kola nebo k nim máš přístup… taky jestli chceš jezdit hned, nebo máš čas čekat na nejlepší nabídky u dílů…

      0 0
      • nox159  

        No chci stavit neco na XC ježdění (jednoznačne HT) , nějaký přesný rozpočet nemám ( ale nic moc to nebude myslim tak max. 25k)

        moh bych použít sadu kol co mam doma a sedlovku + sedlo  a možná za levno rám od známého.

        jinak vidím největší problém u vidlice, jako líbila by se mi R7 ale za nějakou lepší dám tak 1/3 – 1/2 rozpočtu co mam na celé kolo, ale zase si ríkám že rám a vidlice je zaklad tak myslim že bych tech cca 9K za tu vidlu moh dát. Nebo vás napadá jina alternativa k R7 ?

         
        0 0
        • Hádě  

          výše zmíněná RST F1RST nebo SR Suntour Epicon. Tebou zmíněná manitou R7 ti za ty peníze o moc víc nenabídne, pokud nebudeš kupovat nový rám, tak ti na ní v pohodě zbyde

          0 0
    • t29  

      otevřu kolokram.cz

      najdu komplet kolo No Saint Angel Deore za 17050,–

      vezmu rám No Saint Angel za 4900,–, přidám kola Crossride za 3500,–, vidlici Dart 3 za 4200,–, Deore kazetu, řetěz a kliky za 2000,–, Deore přehazovačku, přesmyk, páčky, v-brzdy za 2800,– a už jsem na 17400,–

      zbývá představec, řidítka, gripy, sedlo, sedlovka, hlávko, lanka, bovdeny, pláště, duše. Dejme tomu, že Crossridy se dají sehnat o 500,– a vidle o 1500,– levněji. Za dva tisíce se dá pořídit kokpit (Ritchey Comp řidítka, představec, sedlovka + nějaké levnější sedlo). Ale pořád chybí hlávko, pláště, duše, bovdeny a další bižuterie (ani ty koncovky bovdenů nejsou zadarmo) a budeš potřebovat ještě 2 až 3 tisíce, takže výsledek bude kolem 20000,–. Samože existuje bazar, mně se doma válí LX náby, Alivio přehazka, smyk a páčky, nic z toho nebylo na kole a na nic mi to asi nebude – tak to zkusím se ztrátou prodat a na tobě je, abys od podobných lidí dokázal poshánět díly za co nejlepší cenu.

      Pak třeba po sezoně obchod takové kompletní kolo zlevní o třetinu jako „loňský model“ a místo 17000,– ho pořídíš za 12000,– (s rizikem, že si nebudeš moct vybrat velikost/barvu/nebo ho už neseženeš). Dál, nově koupené kolo bude mít záruku jako komplet, u skládačky budeš muset uplatňovat záruku na každý komponent zvlášť.

      Prostě když chceš nové kolo, kup si celé kolo – a až pokud nenajdeš takové, které by ti vyhovovalo, přemýšlej o skládání.

      0 0
    • Smazaný účet  

      A taky je třeba přopočíst čas. Sice je to zábava, ale když ti kvůli stavbě kola stojí jiná práce, někde se to promítnout musí. Dalším faktem je, že stavba kola je proces, který končí prodejem/destruk­cí/krádeží kola samotného:(.

      Výhoda stavby je, že je to hezký relax-nepočítám li věčné nadávání „proč to sakra nepasuje“ a postupné nakupování dílů není takový zátěž pro rospočet. Když se pohledá ve výprodejích, spousta komponentů se dá sehant levněji, jenom to fakt trvá.

      Jedno kolo dostavuju už asi půl roku-teď jsem ve fázi obměny komponent(použil jsem některé starší, co se válely bez užitku), druhé kolo jsem koupil starší a to postupem času renovuju(zatím sem opravil čep zadní stavby, který byt zadřený, teď čekám na nové díly do brzd a nakonec, až bude trocha času a nafoukne se účet, příjde nový pohon).

      Času mi to moc nezabere, protže často jdu místo poobědového funění do sklepa něco pošroubovat. Taky ty komponenty přibývaj pomalu:)

       

      Pokud skládat kolo, tak pro radost, ne pro úsporu financí.

      0 0
      • zichis  

        aby se člověk radoval současně z výhod obou možností, napadá mě tohle řešení: Koupit celek, rozšroubovat ho a pak skládat :o) Při tom skládání se chtě/nechtě aspoň lecos naučím a nemusím pak s každou prkotinou dávat  na týden kolo do servisu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          :DD…a dily, ktere se mi nelibi, muzu umyslne zk**** a koupit si nove:D

          ale treba ja jsem takovy stoural, ze ikdyz to funguje, tak mam tendence do toho stourat abych zjistil jak to funguje…třeba hydraulicke brzdy..a jak dlouho mi pak trvalo, než jsem je odvzdusnil aby brzdily jak pred mym zasahem:)

          Ted vazne, jsem neduverivy a tak radeji vsechno prekontrolovat, nez spolehat, ze mechanik neco prehlidnul(nechci shazovat praci mechaniku, ale chyby dela kazdy).

          0 0
        • t29  

          Jojo, takhle jsem to udělal :) Jedno kolo koupil v supermarketu, rozdělal, přeskládal většinu věcí na druhý rám, dokoupil, co přeskládat nešlo, a když mi zůstalo doma pár komponent, začal jsem přemýšlet, co s nima, až na tom prvním rámu vzniklo druhé kolo, a ještě mi nějaké komponenty zbyly, a nevím, co s nima :)

          0 0
    • Alibaba  

      Mno, „výhodnější z hlediska ceny“ je koupit kolo celé. Nejvýhodnější pak loňský model.

      Ovšem postavit si kolo je lautr o něčem jiném. Krom zmiňované kra­tochvíle je to především o vlastní volbě, všechno si uděláš a vybereš sám, nikdo ti nepodstrčí nic co bys nechtěl – prostě si vytvoříš vlastní kolo.  A to je alfa – omega celé věci.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Levné kolo koupit celé a jezdit na něm, tak jak je.

      Drahé kolo poskládat, ale musíš předem přesně vědět, co chceš.

      Hlavně nedopadnout tak, abys měl jedno kolo za cenu dvou.

      0 0
    • Vilém  

      Pokud jde ciste o cenu, tak koupit

      0 0
      • marcus.ss  

        Tak teda nevím, ale tedka jsem si stavěl kolo a když to spočítám tak mě vyšlo o min o 30 % levnějc, s tím že jsem komponenty vybíral okolo 2 měsíců po eshopech. :-)

        0 0
    • pitos  

      Když budeš mít při stavbě speciální nároky na drahé díly jako třeba vidlice,  tlumič a vlastně na celé kolo budeš mít určité konkrétní požadavky tak je věčinou lepší vlastní stavba.

      Pokud ti bude jedno když na kole třeba za 50t které si třeba konkrétně vyhlédneš bude vidlice Domain místo Totema  a tlumič DHX3 místo pětky tak potom klidně sériovka.

       
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.