Pláště pro silničku/gravel bike

40 nepřečtených
  • FrantaJor

    Zdravím,

    mám kolo Pells Aeron Disc a rád bych na něj pořídil širší pláště se vzorkem na štěrkové cesty/na zimní období.

    Maximální šířka, která se do vidlice vleze je 700×28 (zadní kolo má daleko více místa ve všech směrech). Zkoušel jsem i pláště Schwalbe G-One 700×30c, ale v oblouku vidlice vznikla mezera pouhé 4 mm. Což je dost málo. Stačilo by trochu bláta a začne to drhnout.

    Nemáte s tím někdo zkušenost? Rád bych našel pláště se vzorkem, ale s nižším profilem.

    Zatím mám tato kandidáty:

    • Kenda Karvs 700×23× (k sehnání v zahraničí)
    • Continental Contact Speed E25
    0 0
    • Alojs01  

      Teď vozím na silničce 25 pláště a opravdu bych se s takhle „tlustou“ gumou na štěrkový cesty nevydal… Ale třeba jsem jen měkkej … :-)))

      0 0
    • RUSH  

      Připojím se s dotazem. Mám silničku Merida Ride a uvažuji o lehce odolnějších pláštích, které by mi umožnily překonat hladkou polní či lesní cestu. Opravdu čistě na překonání nějaké přibližovací cesty/zkratky bez asfaltového povrchu, ale písčité a rovné. Jinak drtivá většina mých tras je po asfaltu.

      Uvažuji o Schwalbe Marathon v šíři 28 mm. Je to dobrá volba?

      Nejsem si jist, zda by se mi tam vešly širší pláště jako 30 nebo dokonce 32 mm. To bych musel nějak vyzkoušet.

      0 0
      • Singlespeed  

        Subjektivně mi přijde, že všechny pláště s greenguardem spojuje jedna zásadní vlastnost, supernejedou :-).

        0 0
        • RUSH  

          tyhle jsou lepší?

          Nebo jiný tip?

          0 0
          • Singlespeed  

            Do skupiny „supernejedou“ patří i pláště se smartguardem, abych nezapomněl ;-).

            0 0
          • Singlespeed  

            Mně se osvědčily Contíky Ultrasport 32 mm. Předpokládám, že ve variantě 28 mm to taky nebude špatný plášť na lehčí gravelbiking. Marathony z odkazů jsou šílenost, vhodné spíše pro e-bike.

            0 0
            • Martin  

              Ultrasporty 2 ve 28 mm jsem obouval na silniční záplety pro gravel a vypadají jako rozumný kompromis pro horší asfalt a pěkné polní cesty bez ostrých šutrů. Ven jsem je ale ještě nevzal.

              0 0
            • RUSH  

              Ultrasporty mi přijdou fajn. Teď už jen rozhodnout jestli 28 nebo 32. Nejsem si jist jestli se mi tam 32 vejdou. Jde to nějak změřit?

              0 0
              • Singlespeed  

                32 jsou balony, skoro nikam se nevejdou. Na úzkém ráfku Alcyon mají 33 mm.

                0 0
              • Tom-T45  

                Mám Meridu Sculturu a vzadu je 28 Ultra Sport absolutní maximum, co se vejde pod brzdu. Na Ride možná bude o chlup víc místa, ale 32 je bez šance. Pozor taky na skutečný rozměr pláště. US mají na ráfku 15c průměr 29 mm, ale např. 28 Vittoria Zafiro na stejném ráfku stěží 26 mm.

                0 0
                • atty  

                  Já do V-ček procpu (s troškou násilí, nebo lehce ufouknuté) Šváby S-One 30 na 16mm ráfku. Na 32m mám též prostor ve stavbě i vidlici, ale do V-ček už bych musel hodně ufukovat nebo sundavat jednu botku (to už je fakt nepraktické).

                  Jinak S-One (teď G-One) mohu doporučit – jedou, držej v podstatě na všem, celkem odolné proti defektu. Nevýhody jsou a) cena, b) rychle odchází (když jsou nahuštěné více a ježděné s duší, tak hlavně střed běhounu), c) na hladkém asfaltu už ty mikrošpuntíky celkem „bzučí“ (ale furt snesitelně)

                  0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Písčité a rovné? Nevymyslej a jezdi normalni silnicni.

        0 0
      • gregorus  

        Já teda jezdím pravidelně 4km zkratku na šotoline na 25mm GP4000 a zatim bez problemu.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Hodím sem svůj dotaz. Sháním obutí na „lehký graveling“, tzn. žádný hardcore, spíš směsice asfaltu, horšího asfaltu a uježděných polních cest. Požadavky: reálná maximální šířka 35mm a rychlý drobný vzorek, co nebude moc zdržovat na asfaltu, ale podrží na suchém a pevném povrchu. Mou představu zcela zplňoval Conti cyclocross speed, jenže mezitím ho přestali vyrábět :((

      Současní kandidáti jsou takoví:

      1. WTB exposure 32 – reálně prý mají 33, drobný vzoreček, asi největší kandidát.
      2. Challenge dune cross 33 – tady netuším, kolik měří reálně a zda se nerozlepí, ale byl by to taky ideál.
      3. specialized trigger – taky by to šlo, jen nevím jakou šíři, dle recenze verze 38C měří reálně 34,7mm.

      Mám bezduš ráfky 21C, takže můžu zkusit i bezdušáky, ale nelpím na tom. Byly by prosím nějaké připomínky ke zmíněným variantám, nebo ještě jiné nápady?

      0 0
        • detoxy  

          G-one jezdím a můžu jen doporučit. Jezdím je jako bezduše v rozmezí tlaku 2–3 Bary. Takto jsou velmi pohodlné, výborně jedou a nemám pak problém se sjížděním pouze středové části, jak tu někdo popisoval. Výdrž zadního kolem 9tkm, přední má cca 20tkm a zatím pořád jede. Zvládají vše od asfaltu po terén s nerovnostmi do 5cm, pak už je třeba zpomalit, bláto moc nedávají. Hladký trail s nimi jezdím bezproblému.

          0 0
          • Cavendish  

            20 tisíc km? To asi ne…

            0 0
            • JFtryall  

              20K verim ze by to na predku dalo, ale 9 vzadu je uz opravdu dost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Někteří psali i po 1200KM vzadu KO :-) Ale to budou asi metráčci, mě se 70kg vydrží pláště víc. Někde jsi psal, že jezdíš Exposure. Jak jsi byl spokojen? Jede to? Není to náchylné? nahození na bezduš v pohodě?

                0 0
                • detoxy  

                  Ten zadní po 9tkm vypadá takto. Hodil jsem ho manželce na kolo s duší, protože pár set km ještě dá a je výhoda, že má jen rok. Ten přední má možná jen 19, už se to špatně určuje. Snažím se hlavně nesmykovat, aby se nesjížděl zbytečně. Jinak mám 72kg, takže i když to napálím i horším terénu, tak je zase tak moc neničím. Jinak předchozí g-one se mi podařilo prodřít bok asi o kámen na trailu, docela dlouho mi trvalo, než jsem to našel a asi v 4500km jsem musel měnit.

                  Edit: jinak vždy verze 127 TPI.

                  0 0
                • JFtryall  

                  Exposure mi trosku utikal, ale jaks taks se to dalo. Ale G One je mnohem lepsi, jede to uplne stejne, odolnejsi a muzes i do terenu, neutika. Exposure jsem mel 35 a to nebylo v terenu pouzitelne.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Na šotolinovou polní cestu nepoužitelné?

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Dlouhodobe spis ne, byl to hodne lehky plast- melo to kolem 340g tusim, hodne slabe boky. Takze spis jako pohodlny silnicni plast na hrubsi asfalt a vyjimecne zkratka po polnacce nebo sterku. Pro regulerni pouziti na sotoline, polnacce atd. to chce brat 40mm a kolem 420–500g vahy. Je to lepsi, navic kdyz uz trefis nejaky sutr nebo diru, tak s papirovym plastem to je o rafky.

                      0 0
                      • vrazdit  

                        ze zacatku jsem mel exposure 30 a pustil jsem se s tim docela vsude, odolnost mi neprisla uplne zla, ale o rafky to rozhodne je, jednu promacklinku jsem utrpel :) ted mam 38 gravelkingy (hladke) a je to na pohodli a prujezdnosti v terenu znat…

                        0 0
                      • jardalee  

                        no jezdim tohle za ty penize to nema asi konkurenci jenom skoda ,ze prodavaji i kevlar ale skok 200kc je celkem hodne jinak realne na 19c rafku to znamena 19mm vnitrni sirka a 50psi to je 36mm vysoky a 38mm siroky

                        0 0
      • krabica  

        Mrkni i na Panaracer Gravelking/Gra­velking TR.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Díky za podnět, ale ani jedna jejich verze se mi nelíbí. SK se mi nelíbí vzorek a TR je zase čistě silniční holá guma. Navíc ty hnědé boky se mi moc nelíbí, když světlé boky, tak challenge.

          0 0
          • krabica  

            Existují i jiné barvy včetně černé. :-) Osobně vozím Gravelking SK, bo terén, ale předtím jsem vozil Schwalbe S-One, nyní G-One Speed a byly super, jen se docela rychle sjížděly…

            0 0
      • TheJD  

        Zvolil bych plaste bez vzorku nebo max. s jemnymi vraskami. Napr. Panaracer Gravel King. 32 mm sirka asi ideal.

        0 0
      • Martin  

        Moje Triggery mají ve verzi 38 cca 36 mm a jsou docela těžké, na druhé straně neprůstřelné, zatím jsem měl jen dva defekty – rýsováček a opravdu ostrý kamínek, obé pobral tmel. Na all-round ježdění super. I na mokré trávě nejsou úplně marné.

        0 0
      • Jezevec70  

        Náhrada od Conti je Speed King.

        0 0
        • MiKED  

          Dva 35mm mi leží zrovna doma nevyužité…

          0 0
          • Libas  

            Ahoj, prosím o více info (cena, stav, konstrukce), třeba do SZ. Díky

            0 0
        • paw_jh  

          Měl jsem G-One Allround, přešel jsem na Continental Speed King CX a přijdou mně lepší … jezdím ten samej terén (asfalt, rozbitej asfalt, ujetý lesní cesty).

          0 0
      • lunochod  

        Co bude po Enduranci? :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.