• Lin

    ahoj, prosim zkusenejsi o radu. Mam novou Meridu, koupila jsem ji s plasti 2,2.. Tehdy jsem to neresila, ale ted musim rict, ze se docela hodne nadru a take mi bylo pote receno, ze to je plast spis pro chlapa kolem 120kg..je to pravda nebo to nehraje az takovou roli? popr. za jaky plast byste menili vy, kdybyste byli 58 kg holka? (jezdim 40% teren, zbytek silnice) diky

    0 0
    • Luka  

      me se libi usmevne deleni plastu na vahovy kategorie :))))

      no, jasne, bejt tebou, kouknu po necem, co pekne jede nebo pekne drzi v terenu a zase az tak moc nejede po silnici. Kazdopadne v klidu neco kolem 1,9 az 2,1"… neco se sluznym valivym odporem a dobrejma vlastnostma v terenu…

      nevim co je ted modnim trendem. Me se ve sve dobe osvedcily racingralphy, ale obcas ustrelily do strany. takze u me to resi schwalbe jimmy… sice trochu drsnejsi vzorek, ale jede pekne.

      Pneumatiky ma smysl resit jen co se jizdnich vlastnosti tyka a jak ti to pocitove „jede“.Je zbytecny mit motokrosovy plaste kdyz jako holka nemas silu je skoro ani roztocit :) Takze asi tak… ale kluci tu vic laborujou a maji vetsi prehled o plastich. Jen jestli muzu: dej na kompromis. Univerzal kterej jede na silnici a pomaha ti v terenu…

      0 0
      • roud  

        nejsem sice holka ale taky nevozim drapaky mam rubeny acrisy 1.9 a vaha 585gramu… a 2,2 bych si na kolo asi nikdy nedal…

        0 0
        • Luka  

          jasne, ono taky zalezi na tom jak a co jezdis, ze… ale s tim ze mi v jednom shopu tvrdili ze pro holky nema smysl nic sirsiho nez 1,7 (1,9 jen v nejkrajnejsim pripade, treba pro sjezd), s tim na me nechodte :)

          0 0
          • roud  

            heh tak to je taky dobrej kec… znam jednu slečnu co jezdí 2,25 a ještě mi nakope prdel…

            0 0
            • Luka  

              nojo, takovejch hlasek jsem zazila mnoooohem vic. Bo kdyz prijde holka do obchodu, vetsinou je povazovana za zbloudilou ovci, co nemuze vedet, co chce. a tak uz do kramu chodim jen na cumendu, nebo tam kde vim, ze nemaj v hlave seno..

              0 0
              • roud  

                ja do kramu du koupit max lanka nebo nakou podobnou blbost zbytek jistí net :o)

                0 0
              • Lin  

                Luko, tak to s tebou souhlasim…Tuhle jsem si kupovala tretry u Sterby, prodavac na me koukal s lehkym pobavenim/opo­vrzenim, kor kdyz jsem mu rekla ze nechci SIDI co mi nutil, ale koupila jsem si ,,jen,, Specializedy..

                0 0
                • Luka  

                  chce to bud: mit kamarady co s tebou pujdou, pripadne bejt si jista, a jen se dobre bavit… to ze se ti snazi prodat neco jineho nez pro co sis prisla, to je scela normalni…kor u sterby :DD

                  Jen se neboj a nenech se zviklat. :) Hodne uspesnych kilometres bez nehod!!!!

                  0 0
                  • Lin  

                    diky diky… Vse je to o lidech..venku u kol jsem narazila na vylozenyho sympataka, ten byl velice ochotnej, ale jeho kolega co byl vevnitr byl vylozenej blb, co mi daval najevo ze holka si neumi ani boty koupit, po vyzkouseni jedny boty na me uz hulakal zda si je teda jako vemu atd… chtela jsem si tam koupit i spd, ale nakonec jsem vzala jen ty boty a sla, jelikoz jsem uz videla, jak se bude tvarit az se nebudu umet do 10 vterin rozhodnou. Taky uz tam nepachnu..

                    0 0
                    • Luka  

                      taky tam nechodim… jen v nouzi :) Je to tam maly a neprijemny.

                      0 0
                      • Lin  

                        Ja tam sla taky v nouzi, mam hodne bezny cislo nohy jinde uz ty tretry moc nemeli…

                        0 0
                    • Volf  

                      Tím se nenech otrávit, protože na vola kápneš všude. Jinak někteří z nás / chlapů / mají neuvěřitelně silně vyvinutej pocit, že musíme mít navrch. Neděláme to ve zlým úmyslu, ale prostě se někdy neovládneš. Já jednou dojel holku a testosteron měl potřebu se ukázat. Tak jsem ji do menšího kopce dal a nasadil co to šlo. Po 30 vteřinovým spurtu / kdy jsem už viděl rudě/ jsem se otočil a ona byla krásně háknutá a dojídala tyčku :-)) ani si neumíš představit jak jsem byl vděčnej, že se tam objevila odbočka a já mohl dělat, že tam celou dobu chci jet. No a po nějaký době jsem se dozvěděl, že to byla holka co jezdila Českej pohár s Káčou Neumannovou. No a od tý doby jsem z přezíravosti vyléčenej. A jak jsi se ptala na ty pláště tak těžko říct. Tady se dočteš, že 1.9 je vlastně galuska, ale já teď nedávno nazul Crossmarky 2.1 a sice jsou fajn, ale pokud je nazačnou dělat užší, tak příště koupím jiný, protože ten balón prostě poznáš, žeš nejede až tak lehce. Sice jsou fajn, pohodlný, rychlý, ale tu tloušťku si odparacuješ.

                      0 0
                      • Lin  

                        No, Volfe, diky za vysvetleni..taky si nekdy rikam : proc me ten chlapek predjel s tak zarputilym vyrazem? :) Jinak plaste asi necham zatim tak jak jsou, jde asi trosku o zvyk, kdyz nemuzu srovnavat s temi starymi, tak to docela jde..a v terenu kraasne drzi.

                        0 0
                • RADO77  

                  Nic si z toho nedělej, to je u Štěrby klasika. Proto jsem tam přestal chodit.

                  0 0
                  • Lin  

                    jj, bracha kolu rozumi dobre, jezdi hodne a taky se tam neciti…

                    0 0
            • pitos  

              Znám jednu slečnu co jezdí méně než 2.25:)

              0 0
    • kudlanka32  

      ja myslim ze zrovna zenska by mohla potrebovat pravy opak.....co nejlehci plast (Missy Giove se nepocita), siroky aby pekne pruzil a drzel aby ses nebala jet z kopce:)

      tak prihod nejaky terenni % a kup si Nobby Nicka…s neznou peci ho spis nerozpares, celkem drzi a odpor zadnej neklade…

      a klidne si kup siroky 2.25–2.35…

      0 0
      • roud  

        ty vole 2,35 se mi snad ani na kolo nevejde..... xD xD xD

        0 0
      • Luka  

        no ja vam nevim, koukala jsem na nobynica a zrovna ten bych si na kolo nedala. nic proti nemu, jen proste, siroke, drapave, zbytecne…

        0 0
        • kudlanka32  

          on jenom tak vypada, kupodivu jede docela dobre......realna sirka je tak 2.1, jedinej rozdil – je o chlup vyssi.....me prijde zas zbytecne kupovat plast ktery ustreli v kazde zatacce…

          0 0
          • Luka  

            no to mame stejnej nazor, alespon na to druhy. Nobynica nekdy zkusim.. ale jak rikam, na me moc siroke, moc drapkate… ale treba fakt jede… :)

            0 0
          • Geralt  

            Máš pravdu předsedo.....­...2.25 co vozim, je komfortni a docela jede…na silnici díky vzorku krapet drnčí, ale neustřelí ani v hrubé šotolině.....­.s šířkou máš recht, Lin bych doporučil 2.1ku jako optimum

            0 0
    • Jane  

      vozim schwalbe racing ralph evolution 2.1 – ten pekne jede po silnici:) a na suchu je to taky OK, akorat jak je hlubsi sotolina, tak je potreba davat docela pozor, pac predni kolo moc nevede… hm a dokonce mi predni kolo prekvapive podklouzlo i na silnici, kdy jsem z kopce akorat trefila kraj bile cary prechodu… v blate se mi neosvedcily vubec, takze tomu se tedy snazim vyhybat, defekty v poho, ale foukam spis na tvrdo – nabusim na max a pak na to 14 dni nehrabnu, plast ma 470 g a duse snad 93 g… taky ve predu jsem mela Nobby Nic 2.1, ale zdalo se mi, ze to kolo po silnici jede zkratka hure do kopce, v terenu to bylo o dost lepsi nez RR, ale ten valivy odpor na silnici byl pri jizde do kopce znat a to se mi nelibilo. Ja tedy jezdim jako relativne dost po silnici, pac jak nemam najeto, coz nemam, zjistuju, nikdy, tak me to v terenu do kopce proste nejede – to zkratka citim – a at mi tady ted nikdo nepise, ze sem si mela koupit silnicku :-)

      0 0
      • Lin  

        diky za nazor

        0 0
      • smith22  

        To si teda měla :-),2,1 je na silnici opravdu trochu moc.A to že ti to podklouzlo na přechodu není chyba pláště ale tvoje :-),to je stará známá věc že pruhy na přechodu kloužou.

        0 0
      • kudlanka32  

        NN te brzdi do kopce, ju? :)))

        0 0
        • Jane  

          pocitove to zkratka nejede tak dobre jako s RR :)

          0 0
          • kudlanka32  

            me to nejede akorat po trave…jinak preferuju jistoru v zakrutech…

            0 0
            • voytaa  

              Ahoj, když jsme u těch plášťů, nemáte někdo zkušenosti se schwalbe fast fred? Láká mě ta váha, ale nevím, co ten vzorek, vypadá, že nic nevydrží…

              0 0
              • martt  

                fast fred – velmi lahke cisto zavodne plaste na sucho s minimalnou zivotnostou (mame ich)

                0 0
                • voytaa  

                  A kolik to tak je ta malá životnost?:-))Teď měním zadní plášt a ten mi i tak vydrží docela málo..

                  0 0
                  • martt  

                    Tak zopar malo XC pretekov. Ved si to chyt v obchode do ruky a uvidis, ze na tu vahu sa da dostat iba tak, ze sa uberie material kde sa da a aj kde sa neda… :-)

                    0 0
                    • voytaa  

                      No jo, tušil jsem to:-( Tak to nevím, jestli by se to vyplatilo.. Každopádně dík za informaci

                      0 0
    • Daf  

      Co mas na kole presne za plaste? Ono ani tak nezalezi na sirce, jako spis na vzorku. Mimochodem 2.2 podle me zas az tolik sirokej plast neni. Ovsem pokud je to vzorek do blata a ktomu plast vazi 800g, tak to opravdu neni dobra volba na bezne podminky. Nekdy treba staci plast jenom vic nafouknout a jede potom uplne jinak ;) Pokud jezdis hlavne za sucha vyber si plaste typu Python, Nanoraptor. Proste rychly jemny vzorek a zaroven lehky plast.

      0 0
      • Lin  

        konkretne Maxxis Ranchero

        0 0
        • Daf  

          Hmmm… tak to neni zas tak uplne pomaly plast, ale je mozny ze v nejakem zakladnim provedeni bude tezky. Zkus ho trochu prifouknout a uvidis treba to bude lepsi ;)

          0 0
          • Lin  

            mam ho nafouklej hoodne

            0 0
            • Daf  

              Tak v tom pripade neni co resit. Doporucuji WTB Nanoraptor 2.1 s kevlarovou patkou, je to lehkej pohodlnej XC plast a da se sehnat za dobrou cenu.

              0 0
    • smith22  

      Jo jo máš tam ty Maxxis Ranchero 2.2 že? :-) taky sem je tam měl když sem koupil kolo.odjel sem s nima cca 100km,sundal sem je a prodal.Ne že by byly špatný ale 2,2 je už pro mě prostě moc.Nebydlím někde nahorách tak bych to absolutně nevyužil.Navíc bych řekl že většinu terénu v ČR bezproblému sjedeš s 1,9 pláštěm.Já jezdím úplně stejně jako ty těch 40% v terénu no možná 50/50 ale to je fuk.Dal sem si tam(možná někdo by řekl extrém)Ritchey Spedmax 26×1,4.Mám na nich najeto 2000km a díky své konstrukci lehkej a středně težkej terén nebyl žádnej problém.Co sem hledal tak jenom tento pláš´t z takhle uzkých pláštů má boční drapák na podržení v terénu,jinej takovéto kategorie sem nenašel.A navíc po těch 2000km sou jak nový.Tata je má na trekovým kole v 28´´ provedení a má na nich 4000km a nejde na nich znát žádný opotřebení.A to ty pláště nešetříme.Však se mrkni mám jich na kole v profilu.

      0 0
      • smith22  

        Jo tady to je konkrétně on a to co má v názvu tzn. ,,Speedmax,, tak to opravdu platí a splňuje.na silnici je fakt hodně rychlej a to proto že jede jen po té střední části pláště a naopak v térénu tě díky postranímu drapáku podrží.

        www.global-sport.cz/…peedmax.html

        0 0
        • Lin  

          diky, neco podobneho mam na 2. kole a to jelo pekne… akorat ten prostredek uz mam uplne sjetej..

          0 0
          • Trance  

            Ja bych ti dopoucil Kenda Karma, klidne v dratu,2.0, je hodne lehka, pritom podrzi na vetsine povrchu. A stoji myslim jen 370kc, coz je velmi dobra cena. Sam je vozim, jak v kevlaru tak v dratu a jsem nadmiru spokojenej.

            0 0
            • Luka  

              no, a toho shaneni, ja na kendu cekala skoro dva mesice, bo se nikde nez na netu sehnat nedala a dodavatel neni zrovna rychlik. Karmy ma ted Habib na biku, docela se mi libi…

              0 0
            • Lin  

              no cena je super.. ja si dala na cenu kola urcity strop, tak tohle se jeste da..

              0 0
    • MITY  

      Rubena SCYLIA, SCILYA /nebo jak se to píše/ + RUBENA CHARYBIDYS /nebo jak se to píše/ a seš za vodou, vše 1.9 .

      0 0
    • Pytlik  

      Kup Nanoraptory 2.0 v dratu.Sice extra nevypadaji, ale budou pro tebe idealni. Jsou uzsi nez udava cislice – rychly, celkem drzi, moc se nesjizdi…jen jesli je sezenes :)

      0 0
      • Paja  

        soucasny dratovy Nanoraptory uz jsou 2,1, drat 2,0 byl cca 2 roky z5.

        0 0
    • Otisaq  

      Zkus se kouknout po speedmaxech, jsou krasne rychle na silnici a v terenu se daji taky pouzit. Natoz jak maji docela jemny vzorek, prislo mi,ze se moc nesjizdeji.

      Ted mam nanoraptory 2.1, taky solidni univerzaly, pohodlnejsi v terenu, ale na silnici o neco pomalejsi nez speedmaxy.

      0 0
      • Otisaq  

        jen dodam, ze v dratu napr na kupkolo.cz stoji 290 ;) A v nekterych shopech jsem videl akce, ze kdyz koupis predni i zadni, tak te to vyjde jeste levneji ;)

        0 0
    • pitos  

      40% terén,no a co je pro tebe prvořadé? Jestli chceš jezdit asfalt , šotolinu a závodíš tak si si kup nevím co. Jestli chceš plášť co tě podrží v terénu,bude pohodlný a jezdíš na pohodu tak 2.2" je minimum.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Přesně tak.

        Lin, pokud jseš duší chrtka a to nehledě na Tvou průměrnou rychlost, lehčí a rychlejší plášť Tě asi potěší a při chrcení na rychlým povrchu rozdíl oproti starýmu plášti ucítíš.

        Ale jestli jezdíš v klidu, na pohodu, rozdíl bude nepatrný. On není při jízdě na pohodu extra velký rozdíl ani mezi bikem a silničkou, průměry se liší jen o pár km.

        Jestli nemáš najeto, bude Ti připadat, že se nadřeš s každým pláštěm.

        Navíc v terénu rychlý pláště nepodrží tak dobře jako drapáky, takže pokud si nejseš svou techniku jízdy jistá, dobře si nákup promysli. Většina Ti tu doporučuje rychlý závodní pláště, ale pro v terénu méně zkušené nechrty je lepší jet na asfaltu nepatrně pomaleji než pořád přemítat, kdy plášť zase ustřelí a jestli to ustojím nebo ne. A to i když většinu kilometrů najedou po silnici. Chrtí pohled na to bude jiný.

        S tím vším souvisí i šířka pláště. Se širším se víc nadřeš, ale vždycky bude oproti užšímu, ale jinak stejnýmu plášti, pohodlnější a bdue dávat více pocitu sucha, komfortu a bezpečí.

        0 0
        • Luka  

          hezky si to, Sutriku, napsala…

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, pod tohle se podepisuju.

          Lin: Ty doporučení jako Speedmax s tím, že v terénu podrží opravdu vůbec neber vážně. To není plášť do terénu ale na silnici a sem tam super pěknou cestu.

          Já teď testuju v Jeseníkách Albert/Smart Sam alpencross 2,25 a ani na asfaltu to není žádná tragédie. Neříkám, že máš jít až do tak extrémní kombinace, ale jen pro příklad, že i taková kombinace na asfaltu celkem jde.

          0 0
        • Jane  

          mně nejvíc v terénu zatím limitují nášlapy, pak asi pláště – ale zase to beru tak, že mám aspoň prostor pro zlepšování techniky s těmi Ralphy – jak říkám – mokro, blato – to je fakt o hubu :( no ale zase na druhou stranu, když si vezmu, kolik „km“ najedu v terénu, kde by se osvědčil třeba Nobby Nic, tak to se mi kvůli „pár“ metrů prostě nevyplatí… To už si každý musí přebrat sám a holt je pravda, že každou vyjížďku minimálně 20 km jedu po asfaltu – jen než se člověk dostane z Brna tak to je tak 10 km tam a 10 km zpět :) Jako zase něco jinýho jsou závody nebo nějaký akce, kam člověk dojede autem, sundá kolo a fakt jede mimo silnice – jenže na to taky musím mít trochu najeto…

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Je to především v hlavě a až pak v nohách.

            Pro chrty, rychlé, pomalé, extra pomalé, umějící i neumějící techniku, rychlejší plášť význam má. Pro ty pomalé spíš po psychický stránce, že se tolik „nenadřou“.

            Technicky zdatní nechrti (i když jsou třeba o dost rychlejší než psychikou chrti) rychlost pláště už tolik neřeší.

            Technickým neumělům jezdícím v klidu by rychlý plášť mohl způsobit víc škody než užitku. A to i v případě, že jezdí více po asfaltu než terénem. Zrychlení na závodním plášti vnímají jen hlavou, ve skutečnosti je při jejich pohodový jízdě rozdíl oproti drapáku zanedbatelný, maximálně v řádu pár minut. A to jen při jízdě na rychlým povrchu, v terénu těžce ztrácí, bo neumí a ani plášť jim nepomůže, naopak jim dělá jízdu těžší, pomalejší a hlavně nebezpečnou.

            Z toho plyne, že jseš psychikou chrtka. :-) Možná i proto řešíš, že bys ráda zkusila závod, ale necítíš se na to „rychlostně“. Nechrti to neřeší, rychlost pro ně není to nejdůležitější, a to ani na závodech. Myslím, že by ses na závodě neztratila, tak hlavu nahoru a do toho. Obavy z nedostatku najetých kilometrů nemíváš jen ty.

            0 0
          • JSt  

            protoze na kole jezdit neumim, jsou pro me naslapy strasne dulezite. bez nich nepreskocim kladu, v rozbitym sjezdu by mi padaly nohy z pedalu, do kopca bych toho tolik nevyjel. proste ze me delaji trosku sikovnejsiho, nez ve skutecnosti jsem ;-). (a takovych nas je hrozne moc :-) vykasli se na nejake rychlosti a vzdalenosti, zkus jezdit trochu v lese, s kolem si hrat a uvidis, ze te to zacne teprv bavit. btw. kde bydlis v brne, ze to mas 10km do lesa? takovy misto snad neexistuje ;-).

            0 0
            • Jane  

              ulice úvoz směr přehrada – najedu tak 8 km, na Rakovec už se blížím k 10 :) směr Obřany/Bílovice – do Obřan nevím, kolik to dělá, ale já teď do Bílovic jezdím po silnici a ne kolem tý vody po rovině – si říkám, že mi jedno stoupání navíc jedině prospěje, domů jezdim přes pomník Ressla, takže to už po té silnici tedy nejedu… směr Ostopovice – to dělá 9 km jinak nejblíž mám Kraví Horu, ale to je dobrý tak na ježdění „okruhů“ a nebo Wilsonův les – jenomže tam je výjezd tak na 160 tepů a více :(

              0 0
              • pepek  

                Trošku uprav trasy: přehrada-přes Kraví horu a Wilsonúv les to je už terén, pak kosek kolem vody a nahoru přes Holednou. Na Lesnou přes Lužánky to taky není daleko, za bazénem doprava přes ten brdek a za Lesnou je už divočina. Na Palackýho vrch a pak kolem zahrádek po žluté na Babu a dále na Kuřím.

                0 0
        • Matony  

          Vše souhlas až na „se širším se vic nadřeš“

          Cituji sportovního vědce Petera Nilgese, který testoval 3 typy pláštů ve třech šířkách při tlaku 1,5 ;2;3;4 bary :

          Výsledek byl jednoznačný. Vyšší tlak zvýší rychlost jen na silnici. V terénu je valivý odpor tím menší, čím je menší tlak a širší plášť. To platí pro šotolinu jako pro louku…

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Souhlasím, myslela jsem na pevným povrchu.

            0 0
          • roud  

            hmm ja na biku nejezdim pod 5 baru a pokud mam menší tlak tak to kolo prostě ztrácí (i v terenu) praktikuju to už několik let

            0 0
            • MlokCZ  

              To je opravdu zajímavý nejezdit pod 5 barů. Pokud nejezdíš nějaký „galusky“, tak většina plášťů do terénů má maximální povolený tlak kolem 4,5 baru (třeba většina Schwalbe právě těch 4,5 baru). No a nehledě na to, že to pak bude skákat jako koza a na měkkém terénu to pojede hodně bídně. To je tlak tak na asfalt nebo možná ještě závody na tvrdém povrchu (pokud to nepřekročí maximum povolené na plášti). A jak může kolo pod 5 barů ztrácet v terénu, to mi hlava opravdu nebere.

              Přes 35psi (2,5 baru) na 2,25 pláštích nehustim.

              0 0
              • kubad  

                během let vození nabušených plášťů sem postupně došel ke stejnému závěru :-) A foukat na 5 barů je nesmysl to jede jen po silnici v terénu nejede a nepodrží, stačí otrý šutr a lepíš :-)

                0 0
                • martt  

                  zase ho ale tazsie cviknes

                  0 0
                  • pitos  

                    Tak za to, to určitě nestojí.

                    0 0
                    • martt  

                      no neviem… My prave na pretekoch fukame tvrdsie kvoli snakebitom. Pri normalnej vyletnej jazde sa clovek lahsie vyhne cvaknutiu ako na zavodoch.

                      0 0
                      • pitos  

                        No jo ale kdo se bavil o závodech? Pri „normálním“ ježdění je pro mě důležitější aby plášť byl pohodlný,využíval celý vzorek a né jen hřbet,dobře držel v zatáčce a při výjezdu v náročném terénu. Nabušený plášť nevyužíváš na 100% a je dobrý možná tak jen na ty závody a asfalt.

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    Nanoraptory 2,1" jsem v Beskydech jezdil ani ne na 2 barech.

                    0 0
            • Zerocool  

              od té doby, co foukám míň jsem zrychlil jak v závodě tak na asfaltu, foukám něco kolem 2,8 – 3,0, cvaknutí nehrozí – mám NOTUBES (moje váha 82kg), vozil jsem předtím kolem 4barů a dnes vím, že to byl nesmysl, kolo v terénu nekopírovalo povrch, ale odskakovalo, tím jsem plýtval vynaloženou silou při šlapání

              0 0
        • Lin  

          ahoj, diky, asi je pravda co pises… Jako chrt se necitim:-) a asi je to spis zatim v nohach nez v plastich, pokud tedy neni ten rozdil tak patrny, necham si to co mam, ale rady a tipy jsem si tady od vas zapsala, do budoucna:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.