Zdar mám kolo komplet xt ale váží 12.5kg :-).
Mám tam vidlici Dart 3 a chci si koupit pevnou vidli. http://www.global-sport.cz/…200-073.html
a zajímá mě jestli se mi v terénu např. nezlomí.Má tady s těmito vidlicemi někdo zkušenosti ?
Dík.
Zdar mám kolo komplet xt ale váží 12.5kg :-).
Mám tam vidlici Dart 3 a chci si koupit pevnou vidli. http://www.global-sport.cz/…200-073.html
a zajímá mě jestli se mi v terénu např. nezlomí.Má tady s těmito vidlicemi někdo zkušenosti ?
Dík.
Anketa: Jakou vidli by jste si na kolo dali?
fuj nebrat :-(
tak zalezi na tobe, ovsem pokud do terenu tak si kup radeji nejakou lehci odpruzenou. Ten RS Dart 3 je celkem slusne tezitko.
tuhle bych nevzal to radeji pells XF nebo neco na ten zpusob (hlavne kvuli vzhledu) no a nebo potom treba jetej SID pokud nemas na noveho :)
jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg
mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně
kecaš :)nebo ti bbě váží váha
nene,s celým krkem vážila 1.47kg a asi 5cm uřezáno,takže váha bude ještě o něco nižší
HMOTNOST
1.49 kg (bez sloupku)
1.64 kg (se sloupkem)
tak ti nevim
podle výrobce má 1,64kg tak ti nevým kde je chyba
aha,tak to je možný,šlo to vážit blbě
jj,teď sem si vzpoměl,to 47 sem si splet s něčím jiným,
takže,převážená váží 1.49 s celým krkem
foto by nebylo?
čeho? na váze?
té vidlice
Mě by zajímalo i to na váze… tak ji vem na váze a oba budem spokojeni :)
no,jo ale ona už je na kole,takže sundavat ji nebudu
super takže podle výrobce má 1,64kg ale tys navážil 1,49kg to budeš asi kouzelník přečti si svých posledních několik příspěvů a vysvětli nám cos valstně napsal
Spíš co vlastně vážil :-D
říkám: číslo 47 sem si splet s něčím jiným,když jsme vidli v obchodě dali na váhu,tak ukazovala 1.49,stajně jak psali v katalogu
máš pravdu, je to tak v "katalogu ":http://www.ivelo.cz/…vidlice/rst/?… BEZ sloupku!!!
Takže jste ji vážili bez sloupku?
hele v katalogu píšou 1,64 tak tu z lidí nedělej vola, pokud teda nemáš tu dražší verzi
F1RSTPlatinium
mám F1RST platinum
jak to víš? třeba tě ošidily a prodali ti obyč? mazej udělat foto vidlice
je naní napsané platinum,takže předpokládám,že to je platinum
mazej fotit
teď sem byl ve sklepě,na pravé noze dole,pod nápisem F1RST je napsané platinum
to nemáš foťák? to sou věci nebo to cvakni mobilem
mám,mobil,ale než to sem dám,to trvá,ale že si to ty,tak du na to
vyfot jak je na ni napsany platinum :)
teď bude hledat fixku aby to tam dopsal:-)
platinum
dobre wojtek ;-)
je to platinum?
ok supr ať šlape
snad jo,ale asi se musí zajet pouzdra,protože když je vidle chvíli bez pohybu,tak se pak jakokdyby zalepí,a pak není tak lehké ji odtrhnout
ale když se hýbe,tak chodí pěkně(nezasekáváse)
je to těma pouzdrama?
?
!
to mi dělá i recon.. když kolo nechám dýl stát, chce to pak trochu sílu k odtrhnutí, ale pak už chodí plynule
jj,to je přesně ono,ustane to časem,nebo si mám zvykat?
Trochu to dělá každá olejem mazaná vidlice a důvodu se říká gravitace. Tím jak propružíš, tak se olej dostane všude kam má a když vidlice stojí, tak zase steče dolů.
Takže je to vlastně i kontrola, že není bez oleje. Suchá by šla pořád stejně.
no jo,ale ta vidlice je prej mazaná vazelínou
No asi to tak jednoduchý nebude. I u Foxe a starý judy působí myslím gravitace a tam se mi to nikdy nestalo. Ale nyní u RVL jo. A překvapivě: spodní nohy mají rozteč o 1 mm menší, jak osa. A protože jsem naměřil rozdíl i na vnitřních nohách, tak usuzuju na „sbíhavost“ vnitních noh, což asi není úplně nejlepší zpráva :-(
a jaká je ta Platinum? jak jsi spokojený? co odtrh? tuhost?
zatím sem ji jen jednou projel,ale je supr,odtrh nevím,tuhost si nastavíš,akorát mě znepokojuje,že na 80mm už se cítit doraz a vidle se dál nehne,ale má mít 100mm,tak nevím,co to muže být?
a chodí nádherně
tuhost si nastavíš xD xD
jestli si myslel tuhost v krutu,tak to nevím,mám V,ani vlastně nevím co to je
tak změř ještě ten odtrh když jsi takový náš test rider
až někdy jindy,teď mám zrovna dobře seřízený konus
kristova noho…
proč né ruko?
On si ale tuhost opravdu klidně nestaví, akorát je to omezené tím, že to jde nastavovat pouze jedním směrem (k menší tuhosti) a ještě to je nevratn proces :-)
Jednou jsi projel, ale je super a muzes klidne doporucit:)
Takze vidle chodi jen 20% a ty ji doporucujes ?!?! no ty kravo
nene chdí mi 80 mm,ale teď mi kubad řekl,že je tam stavitelný zdvih,takže stačí jen vidli rozebrat a předělat na 100 zdvihu
což se ti samozřejmě zrovna teď nechce udělat, protože máš rychloupínákem perfektně seřízenej kotouč brzdy :-)
u te platinum pisou, bez rm locku a sloupku vazi 1.45kg
jj ale to z něho vylezlo až později že ji má nahoře psal:
Wojtek (30.05.2009 11:25:02) 89.235.12.xxx 2×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 1× ^)
jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně
sak ja to myslel tak, ze pokud bez sloupku udavaji ofiko vahu 1.45kg, tezko bude i se sloupkem pod kilo a pul…
Hmotnost 1,45kg (se sloupkem)
u te platinum píšou tohle právě takže by to mohlo sedět
http://www.rst.com.tw/…platinum.asp
ja tam ctu „WEIGHT(W/O STEERER)“
hehe pravdu máš :-) takže wojtku na váhu s ní
Já si myslím, že Wojtek vás převezl a poladil vidlu vymontováním nějakýho zbytečnýho kurvítka -třeba pružiny, nebo tlumiče.
Tipnul bych to pro zacatek na olej:) Nasledovat budou negativni pruziny.
jakej to má význam udávat váhu bez sloupku? to ve mně u téhle firmy vyvolává další pocit nedůvěry.
Stejne tak to dlouha leta uvadelo Marzocchi. Pak zacli uvadet zvlast i hmotnost sloupku. Nektere vidle totiz existovaly ve verzi s CrMo nebo Al sloupkem.
ono je to trochu "rozporuplné ":http://www.rstmtb.cz/…platinum.htm
prostě na váze sem viděl 1.49 se sloupkem(celým)
Člověče, za ty prachy jsi mohl mít parádní karbonku :-)
ne děkuju :-D
Co to znamená ta verze Postmount? Koukal jsem na Pells, že jsou stejně drahé, ale netuším, co to znamená?
Verze postmount znamena pouziti postmount uchytu brzdy (tj ten s dvema zavitama M6). Tzn, pokud mas trmen postmount, tak jej muzes pri 160mm kotouci pouzit bez adapteru.
Aha. Mám véčka:) Ale ještě jeden dotaz: máte někdo zkušenosti s tou hliníkovou Pellskou XF6? Je to velký rozdíl oproti karbonové XF3? Přece jenom je za poloviční cenu…
Jestli máš véčka, tak ber normální, je hezčí, než postmount. Bohužel jsem postmount viděl na jiné vidli a tam se mi líbil. Myslel jsem, že to bude stejné.
Rozdíl určitě bude, hliník je tuhej a v terénu si s hliníkovou asi moc pohodlně nepojezdíš. A když si srovnáš cenu s odpruženou vidlí, tak je to pořád za hubičku. A navíc poloviční váha, žádná údržba a tedy ani dodatečné náklady.
Hliníkovou XF6 jsem měl. Je to tuhá vidlice, která nepruží skoro vůbec. Karbonová bude jistě lepší volba.
Na XF6 jsem jezdil cca 1 rok. V porovnání s karbonovou 4ZA (tu ještě jezdím na jiném kole) je mnohem pohodlnější. XF3 jsem však nejezdil, tak porovnat nemůžu. Udávaná katalogová hmotnost XF6 je vymyšlená, stejně jako XF3. V reálu váží XF6 s 20 cm krkem 970 gramů.
Kolik jsi teda navážil u XF3?
Co si nenapíšu si nepamatuju. Ale, pro zajímavost, naposledy jsem vážil Zireckovu XF2 long a bylo to přes 800 gramů (taky jsem si to, já vůl, nenapsal). Mám takový dojem, 823 gramů i s reflexními polepy.
ta katalogova vaha +/- sedi jen verze pro V cka ma vic
Tož na stránkách Pellsu vidím nějaké jiné cifry, asi se neumím dívat :-)
ups už sem se tam dlouho nedíval maj tam opravdu nereálné hodnoty, dřív jim to cca sedělo
prostě je to prolhaná banda celé ta kurevská pseudo značka :-(
Teď jsem XF2 long sundal (vracím Rebu), tak jsem ji taky zvážil a navážil téměř totéž: 798g s ježkem.
Máš už dost drncání?
Jo. Původně jsem to HT měl určené skoro jen na asfalt, když nejezdím fully (tedy hlavně když je hodně bahna). Ale začal jsem to více kombinovat s terénem. A v terénu mi už začala ta Pellska poslední dobou jít pěkně na nervy (sice sem tam krátký technický úsek byl s pevnou zajímavý, ale bylo toho už moc). A když vezmu, že tam kde nepotřebuju odpruženou, tak výhoda oproti zamčené Rebě není ani celé kilo váhy k dobru (rozdíl je 900g), tak budu raději zase jezdit upravenou Rebu.
U XF3 uvádějí, že je o 100 g těžší, než XF2, ale tolik to není. S uříznutým krkem jsem tehdy navážil o trochu méně, než podle katalogu vážit měla. Long jsem nevážil.
Ano, moc to nesedí. To co říká kubad mi taky moc nesedí – katalogová váha neseděla u XF3 ani u XF2 Long. Mi stačí, že není moc těžká XF2 Long, když Niner full carbon nedopadla jak měla.
Minimalizace váhy je módní trend, :o).
Jo, vidím to stejně, pár gramů víc nebo míň od katalogu nic neřeší.
nic neni rozporuplny. jen to na ceskych strankach spatne prelozili ;-)
aha,nebo to na těch anglickejch mají blbě dané
Stránky výrobce by o měly mít správně ;-)
V katalogu na rok 2009, je ale „včetně sloupku“, tak si vyber. Podle mého to mají na těch stránkách špatně. Navíc mám info od Milana, že váží cca 1550 včetně čepů na V-brake a to je cca +70g oproti verzi pro kotouče.
keď ju budeš mať v tom servise, tak ju daj na váhu a odfoť. problém vyřešen… 8o)
mno,když ji bude sundavat,tak to zvážím a možná vyfotím,když budu mít mobil
Na anglických je to blbě dané, na českých to špatně přeložili, tobě navíc nějak hapruje váha – ta vidlice bude ještě mnohem lehčí… (:
ako obchodnik sa musis naucit spravne vazit. to napriklad ked predavas prasa, tak pri vazeni tiez treba vedet spravne pichnut palicu pod vahu, a hned bude vepor o 20 kil tazsi :-D
Nezlomi se, ale jezdit v terenu z pevnou je docela o nicem. Zkus si ji treba od nekoho pujcit a uvidis, proc pevne vidlice skoro nikdo nevozi. Vezmi radsi nejakou lepsi odpruzenou, treba upraveny Epicon :)
chci se zeptat co je vubec vlastne ten upraveny epicon?to je vlastnorucni uprava nebo od vyroby? dikes ;-)
Zas tak strasny to s tou pevnou neni, teda s CrMo nebo karbon. Ta Al byde hodne tvrda. Pokud bych mel jen jedno kolo, tak v tom pripade bych volil nejakou odpruzenou.
Podívej se na „Rychlého turistu“ (Pavel Kozlík), jezdil maratony s pevnou vidlí, má to v profilu nebo na „bikebase.cz“.
pardon, nick je „Rychlej turista“ a velmi zajímavé čtení je deník Rychlého turisty na bikebase.cz
Tak Kulhavej taky jezdi s pevnym SIDem, že? :-D
ty si nějakej moudrej, záleží jakej kdo jezdí terén, např. pro moje ježdění a hobby maratony je pevná vidlice super a terén si užiju i sní, negativem je že to člověk nemůže ve sjzdu pustit bezhlavě jako s odpruženou… kldině ať si pevnou koupí, přinejhorším ji pak prodá a 1300 není zas tolik peněz
omlouvám se, to mělo být zařazeno k jontimu
Nekomu vyhovovat muze, vzdyt taky mu doporucuji to nejdriv zkusit, neradim nekupovat. A kdyz kupovat, tak nejakou lepsi, bych ji na bazaru se slevou koupil treba taky :)
Ten zakladajici prispevek mi prisel tak, ze moc nevi co chce, stejne se cela diskuze nakonec otocila na odpruzenou vidlici od RST a skoro vubec neresi pevne.
Jestli to není tím, že pořádnou pevnou vidli moc lidí nikdy nejezdilo a tak mu samozřejmě doporučují to, co znají. Slovo těch pár lidí, co s pevnou zkušenosti mají a jezdí ji, tady pak v tom množství nemá žádnou váhu.
mám titanovou a dám s ní to co s odpruženou…do kopce a po rovině to dokonce jede líp :-) jediný, kde výrazněji ztrácim jsou delší rovný kořenovatý pasáže…
Přesně. Velké kořeny a jámy. Kolik takových úseku na celé štrece je, že.
60%? :)
například na Trans Brdech mi s pevnou problém dělají jen dva asi kilometrové úsky…
kořeny jsou velkej problém.. ale vše se dá objet, nebo přeběhnout.. popřípadě předrncat :d
TURISTO – jak jí máš už dlouho? bojim se že tu svou do půl roku někde rozštípu tak se ptám koli vydrží ta pellska ?:)
Pro lehkou váhu jezdce musí vydržet všechno.
Já nejsem jako ostatní majitelé pevných vidlic s pevnou nijak moc vyježděný, protože jsem zvyklý na odpružení (a to nejen na vidlici). A sem tam jezdím s tou pevnou pro zpestřední do terénu i náročnějšího (nesmí toho být ale nikdy moc). No a už jsem se trochu zlepšil, ta pevná je docela dobrá na trénink techniky (i když ideální taky není, protože už jsem si dávno ověřil, že ideální stopa s pevnou rozhodně není ideální pro full, na fullu jsem výrazně rychlejší úplně jinou stopou, kterou bych na celopevňáku vůbec jet nemohl, mám na to jeden krátký testovací sjezdík, který už mám opravdu najetý a tam se to hezky ukazuje – žlutá z Dolan, sjezd ke hřbitovu).
No a jak nejsem vyježděný s tou pevnou, tak se mi sem tam stane, že nedávám tolik pozor (tohle vidím jako obrovskou nevýhodu pevné, je třeba se 100% koncentrovat na stopu úplně celou vyjížďku a nejen ve sjezdu) a něco přehlédnu/zprasím (prostě věci, kterých bych si na fullu ani nevšimnul) a drží ta Pellska v pohodě. Ale ruce to pak občas odnesou, třeba zápěstí.
kdyz to palis s pevnou rychle, nesmis svirat krecovite riditka, to te pak opravdu praskne pres ruce kde co. musis nechat kolo pod sebou plavat, pripadne neco proskocit, prizvednout predek. ale na to prijdes jezdenim ;-).
to ale neplatí jen pro pevnou vidlici,tohle je základ ovládání kola který platí nejen pro odpružený předek ale také zadek.Odpružení má pomáhat a zdokonalovat tlumící práci rukou a nohou ale na to mnozí po přesednutí na odpružení rychle zapomínají.
mel jsem v tom prispevku napsany, ze styl jizdy na celopevnaku se moc nelisi od jizdy na fullovi, ale pak jsem odmazl, abych nekoho nepobouril. asi jsem to mel nechat ;-P.
Bohužel ve věčině případů se jízdní styl liší hodně.S příchodem fullu lidi spohodlněli , sedí natom jak pytel brambor protože si myslí že odpružení všechnu práci udělá za ně,což je sice částečně pravda ale full tě právě dokáže posunout dále a to bez základní práce končenin a těžiště nejde.
Mno, tos kápnul hlavičku na hřebíček:) Odpružení podle mě totiž docela dost kazí techniku – ježiši, co jsem to řekl?!
Neberte to jako flame pls, ale mě se prostě na odpružené vidli blbě jezdí (v terénu podotýkám). Jednoduše nemám jasnou odezvu od předního kola. Nikdy nevím, kde se to zhoupne, většinou to změkne když to nečekám a tak podobně. Předek si prostě dělá co chce a to mi vadí. Možná je to ale tím, že neumím jezdit:-) Každopádně po pevné vidli vážně pokukuju.
Ještě dodám, že jinak samozřejmě dokážu ocenit přínos odpružené vidle v rychlých sjezdech přes šutry a kořeny, a stejně tak dokážu ocenit mnohem lepší kontakt s terénem, díky kterému se nebojím pořádně vzít za přední brzdu. Ale… :)
:-D tak to jo,při pevné máš lepší kontak s terénem???? smích ti
špatně sis to přečetl, psal o odpružené.
Odpružení může kazit techniku pouze tomu kdo se o techniku jízdy nezajímá,jinak je odpružení jednoznačný přínos.Na pevném kole nepojedeš terénem nikdy čistěji a rychleji než na fullu(to platí samozřejmě pro stejně technicky vyspělé jezdce)
Tohle je jasné a taky tak v technických pasážíš vždy jezdím. Ale nevím jak ostatní, ale já takhle rozhodně nedokážu jet 100% vyjížďky. Prostě sem tam třeba když je pěkný úsek, tak jsem třeba opřený částečně o grip, částečně o roh a v tu chvíli to je problematické. Samozřejmě se takhle nedrží v rozbitějších pasážíš.
Jezdím ji třetí rok a zatím vydržela všechno. Čtyři 24 hodinovky, dvě desetihodinovky i jednu divokou rychlovku – krátkého Beskyd Tour 2007 jsem s ní dal. Dá se říct, že kde jsem tu vidli jel, až na jednu výjimku vždy byla na bedně. A že je v pohodě, ti můžou potvrdit i zdejší borci a borkyně, kteří ji viděli v jezdit v Beskydech. Mistr Evropy ve 24 hodinovce Zdenda Kříž jezdí XF2 long a ze sjezdů to pere víc, jak většina fullistů. Většinu 24 hodinovek za poslední dva roky u nás i v zahraničí na ní vyhrál.
Kořeny jsou opravdu problém, ale kdo se se specializuje na takovéto trati, stejně jezdí na fullu a rychlost na běžné trati neřeší.
"Pevna vydrzi to co vydrzi jezdcovi ruce a zvladne mozek. ":/fotogalerie/bikeri-v-akci/detail-17121.html
Z pohladu zavodnika:
Jedna vec je kde mas uz vyslovene problem ist porovnatelne rychlo ako ludia s odpruzenou, tych moze byt 2km, ale ak ti tam ujde skupinka a stratis par minut, tak je to vlastne dovod ju nemat.
Naproti tomu prinosy budu na hladsich usekoch a stupaniach, ale vzdy len relativne male a neumoznia ti ostatnych odtrhnut.
Podla mna tak stvrtina zavodov sa da ist v pohode s pevnou: 24hodin liberec, 24h bystricka, Houstka,
Polovica sa da ist aj za cenu mensich strat v par rozbitych usekoch: Malevil, Sela, Posazavi, Budejovice, Vimperk, vacsina KPZ…
A posledna stvrtina, kde sa hodi aj full, nielen pevna, a pevna vidla vyrazne spomali: Transbrdy, ExBB, WTB, Sudety, Pres2kopce, …
Takze z mojeho pohladu idealne mat lahkeho fulla cca 11kg a total ht cca 9kg s moznostou prehodil na ht odpruzenu vidlu. Snad to tak bude buduci rok.
plus k tomu ale potřebuješ znát tratě, aby šlo si správně vybrat :-)
No prave o tom to je, ze ak zoberiem HT s odpruzenou vidlicou, tak je to bez vyraznych problemov vzdy, narozdiel od pevnej.
A pak je tu jedna věc, která by mi zajímala a to jak moc se jezdí na závodech na předních pozicích v háku? Tím myslím až do jakého povrchu se to provozuje.
A tedy jak moc pak mohou nastávat situace typu, že se jede na šotolině v háku a najednou díra? Pokud k takové situaci občas dojde, tak to s pevnou musí být dost bída.
Ono sa na urovni akej jazdim ja jazdi dost v haku, situacia ktoru popisujes nie je neobvykla. Aj v zjazdoch po sotoline kde sa pali 50km/h a viac, sa casto jazdi v takom kvazi haku, 3–4 metre za tym pred tebou a ides jeho stopu a nie si schopny vidiet vsetko pred sebou.
Aj preto som tento rok vozil epica a nelutoval to nikde.
Na závodě není důležíté, jak rychle nějakým úsekem projedeš, ale výsledný čas v cíli. A ten na delší běžné trati (počítám tak od tří, čtyř hodin) bude na pevné vidli lepší. A čím rychlejší trať, tím více hraje ve prospěch pevné vidli i na trati kratší. Na pomalé trati jízda v háku význam prakticky nemá a maličká ztráta ze sjezdu se pohodlně stáhne na rovině nebo do kopce. A na rychlé trati už má pevná vidle jednoznačně navrch a viset v háku mají problém pružňáci.
s timhle naprosto nesouhlasim.
Tiez absolutny nesuhlas. Zrejme jazdime uplne ine zavody a uplne inak.
a co efekt kruhoveho objazdu? ze ked ma tesne pred nim predbehne 8 aut, tak budem cakat, nez prejdu vsetky, nez sa dostanem na radu, ale keby som bol predtym o cosi rychlejsi a nenechal sa predbehnut, tak nim prejdem skor aj o toto cakanie? ze proste ked niekde stratis, potom to nenazenes preto, lebo sa budes v inom useku „vliect v kolone“, alebo budes spomalovany tymi pred sebou?
jo, přesně takhle to funguje – na TB díky pevný vyletím ten první kopec a pak valím po hřebeni jak magor…a když přijdou ty kořenovatý úseky, fulisti mě dojedou a já je brzdím…a pak už je jen sjezdík a zase široký cesty a stoupání = výhoda pro mě :-)
aj tak sa da :-)
len je potom klucove nenechat sa nikym predbehnut v tom prvom kopci
to já zas na bednu nejezdím, jsem, řekněme, lehce nadprůměrný amatér :-)
Dost se zapomina na to, ze s odpruzenou vidlici je mozne pouzit uzke lehke a velmi rychle plaste, ktere s pevnou vidlici uz pouzit nelze. Podle me je tedy kolo s odpruzenou vidlici rychlejsi. Pevna je dobra hlavne na 29-ky, kde je mnohem priznivejsi najezdovy uhel plaste na prekazku.
Které úzké, lehké a velmi rychlé pláště, které lze použít v odpruženou vidlicí, ale ne s pevnou máš na mysli?
:-)
se v tomto vláknu fakt bavím zajímavé názory
Taky jsém velmi zvědav, co dozvím :-D
Ano, taky čekám na odpověď. Stačí se podívat na mé kolo v profilu a přední plášť.
Ten „tuning“ co jsi na ni provedl, to je teda sila.
Myslim vidlici.
V reálu to vypadá lépe než na „přepálené“ fotce.
Chtěl jsem zelenou, udělal jsem zelenou, :o).
To vypadá, jak novodurová trubka z vodovodu :-D
Ale není o ledajaká novodurová trubka, je totiž asijská, :-D.
Myslel jsem obecne skupinu plastu s sirkou cca 1.9" a hmotnosti od 300–350g, pripadne nektere podvyzivene 2,0". Ty jsem shledal jako neprilis pouzitelne ve spojeni s pevnou vidlici a vzdycky jsem na predni kolo volil rozmer 2.1", ktery mel v realu alespon 50mm na sirku.
No vidíš a já po dlouhém bádání jezdím 295 g Furious Fredy 2,0".
Zas ber do uvahy, ze 24ka je dost specificka co do moznosti si najit idealni stopu. Vetsinou jedes sam a muzes se soustredit jen na teren a nemusis resti jaky kouzla predvadi jezdec pred tebou, vedle tebe nebo za tebou.
Ona ta 24h je specifická hlavně v tom, že není kam spěchat a trošku pomalejší jízda ze sjezdů vůbec nic neřeší. Už jsem psal, že na krátkou divočinu bych vzal SIDa s pořádnými plášti. To platí i o dvojicích nebo čtveřicích, kde se chvíli jede plný kotel a pak odpočívá. Ale sólo jízda vyžaduje jízdu úspornou. Nic jiného se vymyslet nedá.
Pravda pravda.
S pevnou jet na spici ve skupince nejde. Jedes kotel v haku a nezkoumas a ani nemuzes zkoumat do ceho presne jedes. Z kopce je to casto takovej hukot, ze cekas kdyz prorazis predni i s odpruzenou vidli. Uz par let se na vidlicich vyskytuje uzasna vec jmenem lock. Timto nema cenu resti jestli odpruzenou a nebo pevnou, protoze jasne odpruzenou. Samozrejme jsou trate, kde je pevna vhodnejsi, ale to s MTB jako takovym nema moc co spolecnyho a pokud by to pravidla dovolovala bylo by lepsi si vzit cyklokrosku. Jezdeni s pevnou je fajn, ale neodpusti to zadnou jezdeckou chybu a tech prositej clovek ke konci zavodu urcite par udela. I 2.35" plast nafoukanej na 35psu jde bez problemu cvaknout, kdyz clovek prehlidne koren a ma zrovna teziste moc vepredu. O zavodnich slupkach ani nemluve.
jj. chce to dobrej raf vepredu. kdyz v kalupu cvaknes predek, rafek si uzije svy nez dobrzdis (kdyz mas kam ;-) ).
Poblém je v tom, že tady všichni řešíte, jak co nejrychleji sjet z kopce. To mě nechává většinou v klidu, protože já řeším, jak co nejrychleji projet zbytek trati, protože z kopce se jede jen chvíli z celkového času.
Ono nejde o nejrychlejsi projeti, ale o projeti a zustani v kontaktu se skupinkou se kterou jedes. Jak pisu vys, ve 24kach nic takovyho nemusis resit, z kopce mas prostor na idealni stopu, takze neztratis prakticky nic. Myslim, ze je zbytecny se dohadovat, kazdy ma svoje. Nezatracuju ani jednu cestu, jen je potreba vedet o vyhodach i nevyhodach.
Jo, proto má každý kolo takové, aby co nejlépe plnilo účel, k němuž ho používá.
TB mám zajetý rychleji na pevný než odpružený vidli :-)
na těch kořenech ztratím minimum – co jde přejet přejedu, i když je to nepohodlný a pár skutečně hodně kořenovatejch úseků (dohromady asi 200m) běžím…stejně rychle, nebo nepatrně pomaleji, jak tam jedou na kolech ;-) a pak přijdou rovinky a táhlá stoupání a tam jdu dopředu a ve stoupání jsem schopnej (v tom dlouhym) si na někoho vyjet skoro minutu…
s pevnou bych nejel třeba Beskyd Tour…ani ne tak že by se to nedalo, ale je to dlouhý a s pevnou je to přece jen trochu náročnější, jak už tu někdo psal, nesmíš ani na chvíli „vypnout“
Já bych spíš řekl, že pevná je prostě pouze pro ty, kteří cíleně vědí, že ji chtějí a proč ji chtějí. Podle mě na posouzení stačilo jezdit jakoukoliv pevnou. Ty rozdíly mezi pevnými stejně nejsou nijak velké oproti tomu jaký je to rozdíl oproti odpružené.
Pokud je to jeho jediné kolo, tak já bych mu tu Pellsku rozhodně nedoporučil.
Mi to přišlo tak, že do pevné jít chce, akorát má obavu, že by nemusela vydržet. Toho jsem se taky obával, ale po těchto testech může být naprosto bez obav. A to jsem oproti Zdendovi ve sjezdech poloviční.
Vydržet vydrží, toho bych se taky nebál. Pokud něco nevydrží, tak to budou ruce. Když něco někde přehlédne nebo přežene rychlostí v místě, kde by s odpruženou nebyl žádný problém, tak mu to spíš urazí ruce.
jo, to je pravda – s pevnou musíš umět jezdit, ta ti nic neodpustí ;-) odpružená požehlí jezdecké chyby…
Pevnou jezdim na vicero kolech, ale presto bych ji nikomu, kdo vlastni jen jeden bike, s kterym jezdi do terenu, nedoporucil. Chce to zkusit, nekomu sedne, nekomu ne, ale hlavne podle stylu a terenu, ktery jezdi.
Tuším, že máš ocelový rám, který tlumení rázů dost pomáhá… .
Ja nevim, taky jsi jezdil sfinxe, teda z lepsich trubek. Ja mam zonu, ale o pohodli na tomto ramu moc nemuze byt rec. Tedy v porovnani s jinejma ocelakama, co mam nebo mel jsem. Rek bych ze to je jednak profilem spodni trubky a hlavne asi absenci jakychkoli zprohybani na zadni stavbe.
Měl jsem zploštěnou zadní stavbu, a ta opravdu znatelně pobrala/utlumila/zaoblila rázy od zadního kola. Největší díl na tlumení měly Mbary. Ač byly 580 mm, tak byly na tom výrazně lépe než nynější vlaštovky Ritchey PRO 670 mm (hliník omotaný karbonem).
vzdavat se moznosti odpruzeni, kdyz je k disposici, povazuju za takovy vraceni se do jeskyn nebo na stromy, no je to vlastne neco jako tramping nebo tak neco/ z civilisace zpet do prirody/, ale co, taky sem driv hodne chodil na vandry a mezi Indiany. Nebo je to projev psychicke poruchy, jako tak neco jako impulsivni masochismus, pripadne prechrcenost mozku..
ALE- kazdyho vec…
a nebo taky když chce někdo jezdit rychle, že :o)
mno, to je asi hlavni argument, ta rychlost- prave prechrcenost mozku- nekdo je takovej chrt, ze si da na kolo pevnou vidlici, to je podle me proste popreni toho, co podle me MTB predstavuje…
Ale to neni kritika, jen neztotozneni se, jen nechapu, proc honici setin sekundy se nevenuji radeji plavani nebo 11O m prekazek ci desetiboji…kazdyho vec .-)
ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.
jezdit na kole, když máme k dispozici auta a motorky povazuju za takovy vraceni se do jeskyn nebo na stromy ;-)
ALE- kazdyho vec…
autom je to drahe, a krajinou len rychlo preletis a moc toho z nej neuvidis…
můj příspěvek byl reakcí na předchozí příspěvek, přečti si proto PEČLIVĚ CELÝ THREAD a pak třeba pochopíš, jak jsem to myslel ;-)
cital som ho…len mi pride, ze medzi bikom a autom su trochu vacsie principialne rozdiely, nez medzi pevnou vidlicou a odpruzenou, po stranke toho, preco sa „vracat na stromy“. pri pevnej voci odpruzenej mas o trochu mensiu vahu a o trochu vacsieho chrta, dokial nenatrafis na o trochu vacsiu dieru. pri aute mas rozdiely tie co mas uvedene, preto to porovnanie neni celkom adekvatne…
proto jsem tam napsal i tu motorku, víš? můžeš se vozit na krosce nebo enduru po lese, kochat se na čopru na silnici…
No jasne, proc ne, vzdyt ja to nekritisuju, kdyz chces pevnou, tak si ji proste porid, kdyz chces ostnatej drat na riditka, tak si ho porid, kdyz chces jezka misto sedla, tak si porid..proc ne, proste kazdyho vec…mno
máš zajímavý názory
daj si tam takuto :-)
a čím pak bude řezat zatáčky?
v krajine, kde este aj e-ckova cesta prvej triedy vyzera takto, a tie v lese analogicky tomu (akurat kolajnice su hlbsie, take traktorove), v tom mam jasno…
normalni pohodova silnica ;-). nechapu, co se ti nezda. ani aut ti tam podle obrazku moc nejezdi ;-).
asi omylom vložené nesprávne fotky. po takých cestách v pohode lietajú školáčky na kolieskových korčuliach. neodpružených… 8o)
su tam aj vypecenejsie useky, akurat ze ja sa tiez nemozem postavit uplne hocikde doprostred zatacky a cesty a fotit to best uff, co tam je. aut tam moc nejazdi – v nedelu o styroch rano naozaj nie, ale ani o jednej v noci to neni spatne…ja som to fotil niekedy v sobotu alebo v nedelu, a to som vzdy pockal, nez auta odlezu, aby mi nezakryvali diery
cesta by bola normalna pohodova, pokial by islo o beznu druhu triedu
Tady musím souhlasit i já. Tohle není silnice, kvůli které mám i na asfalt raději bike, tahle je zcela v pohodě.
no…skus si na pevnej urobit po samych takychto cestach 200 km…cesta takeho vyznamu ma vyzerat aspon takto
uz toho nech nekdy si fakt dost mimo
a dost mimo…
Neni pevna jako pevna. Pokud jezdis jen na te sve hajtre, tak jsi nikdy nemoh poznat jak dobra pevna vidle funguje. Tudiz takoveto reci, zkus jet 200km na pevne po takovemto asfaltu, jsou fakt mimo, jak pisi nade mnou. Co by potom meli rikat silnicari?
tych som na tejto ceste a podobnych prakticky nikdy nevidel. a dokazem pochopit, preco. na inych cestach s podobnou premavkou, ktore su vo fyzicky lepsom stave, su ziletkari casto. aj tam dokazem pochopit, preco
Jedna z těch lepších cest vhodných na cyklistiku.
jj, přesně takové mám rád. Ono totiž díky těm nerovnostem, výmolům, flastrům, po nich motořidiči jezdí pomalu. A rádobyzávodníci se jim raděj úplně vyhnou. Vynahradí si to na místech s novým kobercem. Tam to rozpálí i slušní řidiči, co jezdí podle uší. Na hladkým se každýmu zdá, že jede pomalejc.
jj presne tak, a aspon davas aj ty viac pozor na takej ceste, a tiez si myslim ze to su celkom normalne cesty na pevnu vidlu alebo cestaka
pomaly sa na nej nejazdi, prave naopak. casto je premavka pomalsia niekde napr. medzi uherskym brodom a uherskym hradistom, kde ta cesta vyzera uplne inac, je dokonale hladka. za dobru na cestaka povazujem tu, alebo pb-za(-rk), alebo tu cestu 2168 co je kusok vyssie. konec koncov, ked chcete, chodte si ju vyskusat. odporucany zaciatok v piatok 15:00 v drietome km 109, koniec pri km 168. pokusy v nedelu o styroch rano, kedy s tou ziletkou mozes kluckovat po celom pruhu, aby si poobchadzal aspon tie najvacsie diery, a nemusis stale skakat cez vyjazdene kolajnice (ktore, mat tak rozchod 1435 mm, tak by tam rovno mohol jazdit vlak), sa neuznavaju, pretoze v takom case „to umi kazdej debil“
Autor vlákna se ještě stále nevyjádřil, na co to kolo vlastně používá. Potom jsou války odpružená/pevná tak trošku o ničem.
Jistě, i turista může jezdit na kole s karbonovou Pellskou, ale to pohodlí tam jaksi moc nebude, že? Na druhou stranu turistovi by neměla vadit odpružená vidlice ani na asfaltu. Mě tedy neva.
Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).
Tudíž bych s raděním počkal, až se tazatel vymáčkne.
Aj sa trochu cudujem ze vcera doobeda zalozi vlakno a ani sa tu neukaze :-D
Suhlas s tym co pises, tazko radit, ked ani poriadne nenapisal co jazdi a ako jazdi, len ze ma bike s xt a vazi 12,5kg. Mozno tam ma kilove plaste a chce odlahcit vidlicou :-D
Pridam moje skusenosti s pevnou vidlou, na pevnom som jazdil asi 17 rokov, naucil som sa a slo to, presiel som to iste co chalani s odpruzenymi a niekedy aj rychlejsie :-D ale fakt to treba vediet jazdit v tazkom terene s pevnou, a dost trpia ruky :-( A s odpruzenou je to o niecom uuuplne inom, je to super. Nevratil by som sa k pevnej, aj ked na starom trochu jazdim ale po ceste. Prirovnal by som ten prechod k tv: od čb ku farbe, kto by sa vratil od farebnej telky ku ciernobielej?
Tak kolo používám jako primární.Jezdim s nim na Xc závody od kpž.a jezdim s nim normal když se jedu projet ale právě mě zajímá jestli to bude velkej rozdíl mít pevnou vidli od odpružený.
Jo bude to velky rozdiel
Bude, vyskusaj a uvidis.
Pokud závody jezdíš „na bednu“ tak pevnou, pokud proto, aby jsi si zajezdil se závodníky, tak odpruženou.
Takhle je to z mého pohledu turisty.
P.S. Píšeš, že tohle kolo používáš jako primární. V tom případě bych z něho udělal závodničku (pevná vidle, lehké pláště a duše…) a to druhé bych postavil „na pohodu“.
P.P.S. Tu Dartku bych na kolo „na pohodu“ nedával. Ještě jsem na ni neslyšel/nečetl pochvalný komentář.
to je naprostej nesmysl, sakra proc si lidi misli, ze kolo s pevnou vidlici je v terenu rychlejsi???
tak ted nevim. Kousek vyse jsi psal
Gorgov (31.05.2009 12:53:11) 78.102.11.xxx 4×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 3× ^)
ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.
OdpovědětOdpovědět na zakládající příspěvekZpět na obsah
Tak jak?
Omlouvam se sorry. Ja tam cetl, ze jsi s pevnou vyrazne rychlejsi. Jeste jednou pardon. Mam asi nejaky vydiny.
Já na pevné nejezdím od r.1999. A nikdy jsem nebyl závodník. Takže beru v potaz názory uživatelů pevné: Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).
to jsou ale mylné názory, během jednoho aspoň trochu rozbitýho sjezdu člověk ztratí víc než dokáže získat tím ušetřeným cca kilem na kole. A hlavně, v tom sjezdu může odpadnout ze skupiny kterou potom už sám nemusí sjet… a potom, kolik maratonů končí sjezdem, řekl bych že většina…
Jenomže proč před posledním cílovým sjezdem na soupeře čekat? Lepší je ho v klidu pohlodlně sjet a počkat na ně v cíli.
myslim ze ty snad vis, ze kazdymu neujedes kdyz si vzpomenes, ne?
Jasně, že neujedu. Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je.
to je právě blbost:)
To jako myslíš, že schválně jezdím hůř, než bych mohl? :-D
" Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je."
to je podle mě blbost, byl bys tam taky, a ve sjezdu by ti neujeli:)
Ale je fakt ze na cesky 24h zavody se to moc vztahovat neda, o tech sem se taky nikde nezminoval, na krouzeni po trati kde nejvetsi teren je siroka sotolina je pevna lepsi volba.Já bych to dělal na technicky náročnym okruhu, ale to by se tady ti zavodnici museli naucit jezdit na kole. Taky sem se zminoval o terenu a bikovych zavodech kde se v terenu jezdi. Silnicni zavody na biku me nezajimaji a nebavi. Ale nesouhlasim s tim, ze by jich bylo 90%…
nahod mi zavody, krome brdu, beskydu, sudet a mostu, kde se jede trosku vic v technictejsim nebo rozbitejsim terenu.
na drasalovy, malevilu, dobrisi, a spouste dalsich zavodu vcetne kpz diky pevny vidlici ztratim. Jinak obecne skoro na kazdym maratonu pres kilo.
drasal je spis o dokopce nez o sjezdech, tam si myslim, ze pevna neni na skodu. dalsi dve trate neznam…
Drásal – myslíš tu vyjetou vlásenku na tvrdém podkladu, kde můžu aj se „silničkou“? Tam je to zrovna palba jak prase s pevnou.
Mně jen není moc jasné, jak je možné, že jsi s pevnou o tolik rychlejší. Teď mám na mysli úseky, kde odpružená nijak výrazně nepomůže. Samotným pružením přeci nemůžeš ztrácet téměř nic, když jsi měl poplock a že by takový rozdíl udělalo 800g váhy?
Už jsem to tady někde psal – jde o celkový styl jízdy, který mi umožňuje krom pevné vidle taky jezdit na Furious Fredech 2,0" a to je úspora energie úplně neskutečná. A ten SID úplně zavřít nejde a to je znát opravdu hodně. Krom toho jezdím ukrutně úsporně, prakticky pořád počítám a když třeba před sebou spatřím někoho, kdo by v následujícím sjezdu mohl být rychlý, tak se zmáčknu, dorazím si ho a ze sjezdu to peru v jeho stopě. Pak si zase jedu své tempo, buď před ním nebo za ním. Tohle jsem občas s úspěchem praktikoval na 24h, kolikrát jsem dal s rychlou skoupinkou třeba půl kola. Ono se to nezdá, ale takhle se vlasně zadarmo pořád posunuješ dopředu. To samé platí pro roviky, proč se dřít sám, když se můžu chviličku zmáčknout a někoho kousek před sebou dojet. Člověk je prostě pořád ve střehu a snaží se využít sebenší možnosti, které se mu naskytnou. Tím šetříš síly, které pak jako když najdeš.
Ty pláště chápu a u nich je jasné, že tam rozdíl bude velký. Tam je to kombinace menšího valivého odporu (a to dost výrazně oproti jiným plášťům) + ještě váhy, která je na obvodu kola. Taková kombinace samozřejmě udělá opravdu hodně.
Ale u té vidlice… Já právě moc dobře vím, jaký je tam rozdíl, měl jsem tam předtím Rebu (takže váhový rozdíl byl dokonce větší než když si měl Sida). Ze sedla tam trošičku rozdíl je, ze sedla ten lock u RS nějaký ten pohyb vidlice umožní. V sedle se mi zamčená Reba nehne ani o milimetr. Takže mi pořád není jasné, co může udělat tak velký rozdíl.
Ten styl jízdy taky chápu, jen mi není moc jasné, jak souvisí s tou volbou pevná/odpružená. Zvlášť když pak ve sjezdu jedeš jeho stopu.
Prostě na odpružené bych ze sjezdu sám o moc rychleji nejel. Když ale za někým jedu, tak jsem na pevné rychlejší, než sám na odpružené.
Myslim že nemá cenu to tu vysvětlovat :O( ale pevná + FF je bomba :O)
Tohle jsem chtěl slyšet;-) Akorát musím rodině utrhnout od huby za ten karbon sakra. Když řikáte, že hlína od Pellsu je tuhá…
pokud pro tebe maximum terenu predstavuje siroka zpevnena cesta, muze to byt dobra volba.
teda, to bych si nerisknul, jet sjezd v háku za fullistou kdybych měl pevnou vidli – on to pošle přes nějakej šutr, jemu to požehlí vidle, já bych to musel přehodit, ale na to ten šutr musim vidět včas…nebo jet jinou stopou
To se dá dělat na známé, několikrát projeté trati. A taky ne vždy, za všech okolností.
Praxe? Výsledky?
Hledej, zas tak spatny to neni:)
To byla odpověď Gorgovovi, na jeho otázku. Že je to podloženo praxí a výsledky.
A kdybys třeba na pár závodů nahodil odpruženou vidlici, myslíš, že by se to nějak výrazně promítlo do konečného výsledku? Hlavně to člověk musí mít v nohách… :)
turista vozil Sida před pevnou, takže práxe má víc než dost :-)
že by bil Sid horší než pevná? :-)
Minimálně podle vzhledu jo. A vzhled, jak známo, jezdí :-)
teď jsi to definitivně rozsekl :-)
ale máš pravdu, pevná vypadá dobře:
kolik váží ta pevná?
Jojo, Sid bije do rukou hůř než pevná…
Tak to pak jo, nemyslel jsem to nijak zle :)
Určitě bych neměl výsledky, jaké mám.
No vidis a on sve tvrzeni muze opirat zase o svoje vysledky a praxi:)
Proto každý jezdí to, co jezdí :-)
A myslis, ze to bude tou vidlici? Mam v podstate stejnou jako ty, tak to bych mel skoro litat:)
Je to hlavně o stylu ježdění. Proto si každý staví kolo k obrazu svému :-)
jo, taky nejaky mam, kdyz nekoho bavi honit se po sirokejch sotolinovejch cestach, pevna vidlice mu k tomu postaci. Kdo ma rad zavody v terenu, musi skoncit u odpruzene vidlice, idealne na fulu, protoze tohle reseni je v terenu rychlejsi. Zrovna ty jsi priklad cloveka co se do terenu nehrne a techniku nevyhledava, proto chapu tvuj postoj, nicmene si stojim za tvrzenim ze v terenu – toho bi na bikovym zavode melo byt vic nez castych 10% bude kolo s odpruzenou vidlici bezpecnejsi i rychlejsi.
aj by by by
Problém přece není v kole a ani ne tolik v terénu, ale ve stylu ježdění. A pro můj styl ježdění je jednoznačně rychlejší pevná vidle. Proč bych jezdil s odpruženou, když ty sjezdy na ní stejně o moc rychleji nedám. Takže ve sjezdech oproti pevné moc neztrácím. Skoro všechny ostatní pasáže trati projedu mnohem rychleji na pevné. Proto taky můžu jezdit na lehoučkých a rychlých Furious Fredech, protože jim tímto stylem jízdy neublížím. A to další způsob, jakým oproti těžkým a pomalým plášťům na většině trati opět získávám. A jako bývalý silničář a tempař mám pod kůží zažito, jak síly rozvrhnout, šetřit a jezdit maximálně úsporně. Když tohle všecho sečteš a přidáš zkušenosti, je jasné, proč ve svém věku jezdím tak, jak jezdím. Nic jiného v tom není. Jediný závod, kde jsem cítil, že bych byl na odpružené rychlejsí, byl Beskyd Tour. Tam se pevná opravdu nehodí.
Dalsia vec je, ze mas trochu skresleny pohlad na mtb zavody, kedze vytrvalostne akcie typu 24hodinovka maju velmi jazditelne az takmer nebikove trate, ktore skutocne pevnu vidlu favorizuju a daju sa ist takmer cele na velku pilu.
Uznas, ze keby na 24hodinovke bol na 10km okruhu 2km usek po rovine po rozbitom poli s velkymi kamenmi, ze by si uz v sucte bol pomalsi s pevnou? Alebo keby tam bolo zopar dlhsich tazkych zjazdov (500m)po volnych kamenoch a korenoch?
ale to jsou „kdyby, kdyby…“ – na závodech v ČR tomu tak není, a to ani v případě 90% klasických MTB maratonů
Jasně, že na krátký a technický závod bych nasadil SIDa a festovní pláště. To se jede na krev a na hraně možnosti kola i jezdce a 2 – 3 hodiny se to dá vydržet. Závod, co má přes 3 hodiny se ale jede jinak a tam na pevné vidli a rychlých pláštích už získávám.
hehe, sice nejezdím jako ty, ale v názoru na toho Beskyda se shodnem…to je asi jedinej závod, kde má smysl full+hydry. Ty dlouhý kamenitý sjezdy jsou vyčerpávající a s pevnou by to bylo peklo…a jelikož jsou ty sjezdy dlouhý, tak s mechanickejma brzdama mě dole vždycky bolely prsty jaxwinje…ale jen na tomhle závodě, ostatní jsou v pohodě…
Taky je to o tom, jestli závod x vyjížďka pohodová.
Na závodě chci řežbu, pevná vidla s nahuštěnými plášti mi nevadí. Avšak od pohodové vyjížďky člověk čeká něco jiného, tam mi paradoxně pevná vadí, i když jedu pomaleji než na závodě a tudíž by to mělo i méně bolet… .
Proto jsem dal jen krátkého, dlouhý by byl sebevražda. Ty prsty v těch nekonečných sjezdech fakt trpí. Nejhorší je, že to musíš vydržet až dolů, není místečko, kde by si mohly na chviličku odpočinout. Tam bych si dovedl představit jet i na fullu :-)
Dalsia vec, ktora ma napadla je, ze ty si tempar a ja jazdim dobre do kopca a z kopca, ale tempar nie som. Klasicky ludom rovnako rychlym odchadzam do kopca alebo z kopca, ale dlhe roviny stracam. Prave tym odpruzenim, ci uz full alebo len predok ziskavam tam, kde mam najvacsiu slabinu. U teba ti zas pomaha do kopca vyrazne pevna vidla. Navyse mam dost slabe ruky, takze ma po jazde s pevnou po dlhsom drncavom zjazde boleli ruky a velmi vela som stracal prave na miernych zjazdoch alebo rovinach, kde sa ide 40.
Takže jednodušší než se přít na netu a vést texty boj, kdože je z nás bůh ve sjezdu; bude lepší šlápnout do pedálů a zazávodit si na určené trati, :-).
Můj názor je ten, že na většinu ČR závodů stačí pevná. HT je dle mne kočkopes, buď full pevné kolo nebo full odpružené kolo. A navíc dle mne full na závod nemá ani tak výhodu ve sjezdu, ale jednoznačněji v rovinatých a výjezdových drncajicích pasážích, kde můžeš šlapat, kdežto já full pevňák šlapu méně, :o).
přesně – ve sjezdu nemyslím že na HT s pevnou nějak ztrácím, musím si prostě jen dávat bacha na techniku, naopak v rovinatých pasážích s vystouplýma kořenama je to trochu problém – já musím ze sedla a přejíždět to technikou, zatímco fullaři jen sedí a šlapou…ale takových úseků na závodech fakt moc nebývá
ok, tak si zajedeme na tocnou nebo brdy a uvidime, jestli na pevny vidli nebudes ztracet, tohle je o nicem, jak pise zirecek. Sam pevnou doma mam, vim jak funguje, vim co to s kolem ve sjezdu udela, at chces nebo ne, ztratis sakra hodne.
aby to bylo objektivní, tak nelze jako měřítko brát to, jestli mi ujedeš nebo ne…mě ve sjezdu ujede hodně lidí bez ohledu na to, na čem sedím ;-)
to bys musel stát někde se stopkama a stopnout mi to s pevnou a podruhý s odpruženou vidlí…
já tam mám vidli pevnou a žádný problém…
To taky nejde, bo s pevnou si sžitý a je jasné, že s odpruženou by ses tam zasekal a měl horší čas, :o). Navíc Mbary a Morati vidla je hodně gud náčiní pro celopevňáka (nic lepšího neznám).
Klasické internetové přesvědčování – Gorgovi to nevysvětlíme. Sranda je to, že není co vysvětlovat. Mě baví bajk na pevné, bo odpružená mi připadá pruda. Když si koupím někdy za pár let další kolo, tak full, protože už snad nebudu tolik chrtit a budu se chtít houpat. Teď chrtím a drtím pevnou, bo mě to tak jednoduše baví, nic víc, nic míň, :o). Od předního odpružení jsem upustil, bo je to pro mne kočkopes – abych využil vidlu – tak rozsekám zadní kolo, :o).
no, s pevnou jezdím vlastně od loňska, jinak předtim Klein Mantra + Manitou SX (asi 3 roky), pak Morati HC 1.3 + Manitou Mars Elite (asi 3 roky) a pak Morati HC 1.2 + RS SID SL (asi 3 roky)…a teď mám paralelně k tomu pevňáku ještě Morati HC 1.2 + FOX F100 RLC
Takže s odpruženejma vidlicema nějaký zkušenosti mám…ale je pravda, že na tu FOXku si teprve zvykám :-) Kolo vybírám podle očekávaného terénu a podle počasí…
hehe to mě něco připomíná :-)
Co? :-)
Pevná vidle, to je vášeň, euforie, povzdvižení, láska, to je prostě fantazie! Nedokážu si představit život bez pevné vidle, pevná vidle, to je teplo domova, radost z jízdy, kontakt s terénem, barvy světa, ten zvuk a ten pohyb…
Já bych teda po přečtení tohohle vlákna poradil všem českým eliťákům a topmaratoncům, aby zahodili ty odpružený mrchy a nahodili pevný, protože nevědí o co přichází :-)
sponzoři sponzoři – nejde to :-(
Přesně na tuhle otázku jsem čekal – „Proč že ti eliťáci na těch pevných nejezdí, když jsou tak rychlé.“
tak třeba volvo-hase volbu má a využívá toho je velmi zřídka.
Někteří už začínají… :)
cože,jirka jezdí s pevnou? to ji tam dal před chvílí,ne?,kdyžsem ho viděl naposled,tak měl ještě vodpruženou
a nebo to neni jeho kolo?
S pevnou občas tuším jezdí Martin Haman, u nikoho jiného jsem ji ještě neviděl.
na dalším závodě Valašského poháru jirku uvidím,tak uvidim,jestli tam má pevnou,ale neřek bych,že by přešel na pevnou
vítězka sprintu na Merida Bike Vysočina '09 jela na pevný vidli ;-)
nebejt to karbonový, tak by to mohlo bejt i hezký :-)
To bude asi solidní sbíječka, :-).
no když jsem viděl jak jel boudný na šele s epicem a i ti ostatní z jeho týmu tak moc jim to do zdvihu nechodilo, takže to asi budou mít stejně většinu času zamčené nebo přefouklé…
sem viděl i na Pražskejch schodech nějakýho borce jak jel dolu se zamčenym SIDem :-)
Na tom se většina bikerů shodne, že schody jsou vhodnější s pevnou. Když zrovna neletíš půl metru nad zemí a neletíš přímo na podestu, :o).
Kdyz on se ten lock kdyz uz jedes dolu blbe otvira ;-)
jo, taky myslím, že to nebyl úmysl :-)
I přefouklá odpružená je zcela nesrovnatelná s pevnou. I zamčená Reba je výrazný rozdíl oproti pevné (to myslím i když se neotevře) a to navíc při velké ráně se vidlice otevře.
Tak se musím přidat:-) Taky jsem fanda pevných strojů.O pevné vidli jsem přemýšlel2–3 roky.V zimě jsem konečně koupil pells XF 5 a už bych neměnil.V pohodě s ní jezdím v terénu.Jak už psali jiní,problémy dělaj jen kořeny.Je pravda že člověk musí dávat víc pozor na řízení.Na předním kole vozím Schwalbe RR 2,25.Nejraději mám stoupání a táhlé kopce,tam je pevná výborná.Šlápnu a jedu,Reba se i zamklá pořád hejbala:-)
Mam 29´´ Apache a jezdim na nem REBA RACE a pevnou Pells XF5. Vcera jsem jel cyklomaraton 50 km v Knezicich na pevný vidli.
Zkusenosti: Nejhorši jsou polni cesty sem tam vyskladaný kamenama, lesni useky s korenama. Ve sjezdech to poustim a moc neresim co na to vidle. Pri slapani do kopce je super ze to vubec nehoupe. Na kazdy zavod je treba zvazovat co tam dat dle terenu. Vcera jsem zrovna litoval, ze tam nezustala Reba, protoze toho terenu bylo dost. Jinak diskuze, zda karbon nebo hlinik jsou mimo misu. Karbon ti pochyta minimalni vibrace a na kamenech a korenech je to stejne hnus. Mnohem vice nez karbon ti chytne pneu.
mám doma jen obyč. cr-mo vidlici z nějaké staré Meridy, výška asi 41 cm, váha 1190 g:) jako jezdit s tím v pohodě jde, ale trochu mi to snad hnulo s geometrií rámu, třeba střed se mi zdál blíž země a bylo najednou potřeba dávat větší pozor, aby člověk nezavadil pedálem o terén. S výměnou pevné za Sid Team 80 mm mi tak kolo přišlo o dost stabilnější. Takže asi by to chtělo o něco vyšší vidlici, bohužel karbonová Pells a i třeba MRX je spíš ekvivalentem 100 mm zdvihu, což k malému rámu nechci tzn., že asi ideální vidlice by mohla být třeba 4ZA Lynx či Trigon. No a dilema, zda za 5 tisíc koupit pevnou karbonovou nebo už jetýho Sida, dopadlo pořízením právě Sida:) Ale možná časem tu 4ZA Lynx či podobný ekvivalent taky pořídím…
jinak jízda s pevnou byla v pohodě… asi jediný co mi nesedělo, byly cesty rozryté od kopyt koní či jízda v koleji vyjeté nějakým traktorem, kořeny… ale přizpůsobit se tomu dá, no a pak taky to, že bylo potřeba ve sjezdu dávat větší pozor, víc se soustředit, a to i když nejezdím nijak rychle, což mi někdy připadalo trochu únavné
Nevim zda se i MRX dela v ruznych delkach, jako Pells, ale u te co mam na kole, mi tedy neprijde ze by byla ekvivalentem 100mm vidle. Zmerenou ji tedy nemam, ale nebyl by to problem.
právě toto mi odepsali z tandem-bike.cz
Dobrý den, výška vidlice od středu osy po horní okraj korunky je 450 mm. S pozdravem Zdeněk Opěla Tandem-Bike
takže je vlastně vysoká asi jako Sid Team 80 mm (nohy 28 mm), kde ještě ale počítám s odpočtem sagu… potom za ekvivalent 80 mm považuji vidlici s výškou tak 430 mm
už sem ti to psal
445mm je ekvivalent 80mm zdvihu moderních vidlic 465mm odpovídá 100mm zdvihu
Heh ta pevná je pomalu těžší než tvoje odpružená drsný :O) Jinak neni pevná jako pevná :O)
Pro ty, co žijí v přesvědčení, že pružení carbonu je jen mýtus.
aneb jak zahrát na city majitelům cannona :-)
Nerozbitná sklenička! Od soudruhů z PLR?
Tohle videjko mě akorát přesvědčilo o tom že dalším mým kolem bude cannondale v carbecu :O)
Čoveče, taky jsem získal na pocitu bezpečí a příští kolo bude taky celokarbon :-D
jako to co s nim prováděli nemáš šanci běžnym užívánim snim udělat jinak ten druhej do kterýho mlátil kladivej je můj :O(
Vzhledem k tomu, ze s nim takhle blbli diky tomu, ze predtim rupnul nekde jinde tak to asi nebude dobra volba :-)
a mým celokarbonovej Duratec :-)
nedělaj jen celocarbec silničku ? :O(
zatím jo :-)) ale příští rok..... :-)
zamáčkl jsem slzu :( jdu do carbec kanona taky :) casem…
To je teda dobré PR. Dal jsem do svěráku karbonovou trubku a stačilo otočit o půl otočky a došlo k destrukci pohledové vrstvy (podélně praskla v celé délce). Pravda je, že se po uvolnění trubka vrátila do původního tvaru, ale prasklina, samozřejmě, zůstala. Když jsem totéž zkoušel s kvalitní hliníkovou trubkou přibližně stejné tloušťky, při vynaložení o dost větší síly se ani nehla, tyčí svěráku nešlo otočit.
tak to bych nevěřil,mazec
Co jste čekali?Hliník se zdeformuje,to je snad jasné.Karbon pruží,to je taky známo hodně let.Při pořádné prdě povolí všechno.
kup karbon:-) mam jednu a vidla drží a drží a drží a nepraská a nepraská :-) ale zase na ni nekladu tak velké nároky jak jiní, mam cca 93Kg.