• Dude111

    Zdar mám kolo komplet xt ale váží 12.5kg :-).

    Mám tam vidlici Dart 3 a chci si koupit pevnou vidli. http://www.global-sport.cz/…200-073.html

    a zajímá mě jestli se mi v terénu např. nezlomí.Má tady s těmito vidlicemi někdo zkušenosti ?

                                                    Dík.

    Anketa: Jakou vidli by jste si na kolo dali?

    15x
    32%
    22x
    47%
    0 0
    • kubad  

      fuj nebrat :-(

      0 0
    • Smazaný účet  

      tuhle bych nevzal to radeji pells XF nebo neco na ten zpusob (hlavne kvuli vzhledu) no a nebo potom treba jetej SID pokud nemas na noveho :)

      0 0
    • Wojtek  

      jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg

      mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně

      0 0
      • kubad  

        kecaš :)nebo ti bbě váží váha

        0 0
        • Wojtek  

          nene,s celým krkem vážila 1.47kg a asi 5cm uřezáno,takže váha bude ještě o něco nižší

          0 0
          • kubad  

            HMOTNOST

            1.49 kg (bez sloupku)

            1.64 kg (se sloupkem)

             

            tak ti nevim

            0 0
            • kubad  

              podle výrobce má 1,64kg tak ti nevým kde je chyba

              0 0
            • Wojtek  

              aha,tak to je možný,šlo to vážit blbě

              0 0
              • Wojtek  

                jj,teď sem si vzpoměl,to 47 sem si splet s něčím jiným,

                takže,převážená váží 1.49 s celým krkem

                0 0
                • kubad  

                  foto by nebylo?

                   
                  0 0
                  • Wojtek  

                    čeho? na váze?

                    0 0
                    • kubad  

                      té vidlice

                       
                      0 0
                    • Featherbed  

                      Mě by zajímalo i to na váze… tak ji vem na váze a oba budem spokojeni :)

                      0 0
                      • Wojtek  

                        no,jo ale ona už je na kole,takže sundavat ji nebudu

                        0 0
                        • kubad  

                          super takže podle výrobce má 1,64kg ale tys navážil 1,49kg to budeš asi kouzelník přečti si svých posledních několik příspěvů a vysvětli nám cos valstně napsal

                          0 0
                          • destr  

                            Spíš co vlastně vážil :-D

                            0 0
                          • Wojtek  

                            říkám: číslo 47 sem si splet s něčím jiným,když jsme vidli v obchodě dali na váhu,tak ukazovala 1.49,stajně jak psali v katalogu

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              máš pravdu, je to tak v "katalogu ":http://www.ivelo.cz/…vidlice/rst/?… BEZ sloupku!!!

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Takže jste ji vážili bez sloupku?

                              0 0
                            • kubad  

                              hele v katalogu píšou 1,64 tak tu z lidí nedělej vola, pokud teda nemáš tu dražší verzi

                              F1RSTPlatinium

                              0 0
                              • Wojtek  

                                mám F1RST platinum

                                0 0
                                • kubad  

                                  jak to víš? třeba tě ošidily a prodali ti obyč? mazej udělat foto vidlice

                                  0 0
                                  • Wojtek  

                                    je naní napsané platinum,takže předpokládám,že to je  platinum

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      mazej fotit

                                      0 0
                                      • Wojtek  

                                        teď sem byl ve sklepě,na pravé noze dole,pod nápisem F1RST je napsané platinum

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          to nemáš foťák? to sou věci nebo to cvakni mobilem

                                          0 0
                                          • Wojtek  

                                            mám,mobil,ale než to sem dám,to trvá,ale že si to ty,tak du na to

                                            0 0
                                        • přišlapávač  

                                          vyfot jak je na ni napsany platinum :)

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            teď bude hledat fixku aby to tam dopsal:-)

                                             
                                            0 0
                                            • Wojtek  

                                              platinum

                                              0 0
                                              • JSt  

                                                dobre wojtek ;-)

                                                0 0
                                              • Wojtek  

                                                je to platinum?

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  ok supr ať šlape

                                                  0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    snad jo,ale asi se musí zajet pouzdra,protože když je vidle chvíli bez pohybu,tak se pak jakokdyby zalepí,a pak není tak lehké ji odtrhnout

                                                    ale když se hýbe,tak chodí pěkně(nezasekáváse)

                                                    je to těma pouzdrama?

                                                    0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    ?

                                                    0 0
                                                  • Featherbed  

                                                    !

                                                    0 0
                                                  • dieegoo  

                                                    to mi dělá i recon.. když kolo nechám dýl stát, chce to pak trochu sílu k odtrhnutí, ale pak už chodí plynule

                                                    0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    jj,to je přesně ono,ustane to časem,nebo si  mám zvykat?

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Trochu to dělá každá olejem mazaná vidlice a důvodu se říká gravitace. Tím jak propružíš, tak se olej dostane všude kam má a když vidlice stojí, tak zase steče dolů.

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Takže je to vlastně i kontrola, že není bez oleje. Suchá by šla pořád stejně.

                                                    0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    no jo,ale ta vidlice je prej mazaná vazelínou

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    No asi to tak jednoduchý nebude. I u Foxe a starý judy působí myslím gravitace a tam se mi to nikdy nestalo. Ale nyní u RVL jo. A překvapivě: spodní nohy mají rozteč o 1 mm menší, jak osa. A protože jsem naměřil rozdíl i na vnitřních nohách, tak usuzuju na „sbíhavost“ vnitních noh, což asi není úplně nejlepší zpráva :-(

                                                    0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          a jaká je ta Platinum? jak jsi spokojený? co odtrh? tuhost?

                                          0 0
                                          • Wojtek  

                                            zatím sem ji jen jednou projel,ale je supr,odtrh nevím,tuhost si nastavíš,akorát mě znepokojuje,že na 80mm už se cítit doraz a vidle se dál nehne,ale má mít 100mm,tak nevím,co to muže být?

                                            a chodí nádherně

                                            0 0
                                            • vikicek  

                                              tuhost si nastavíš xD xD

                                              0 0
                                            • Vilém  

                                              Jednou jsi projel, ale je super a muzes klidne doporucit:)

                                              0 0
                                            • Vegan  

                                              Takze vidle chodi jen 20% a ty ji doporucujes ?!?! no ty kravo

                                              0 0
                                              • Wojtek  

                                                nene chdí mi 80 mm,ale teď mi kubad řekl,že je tam stavitelný zdvih,takže stačí jen vidli rozebrat a předělat na 100 zdvihu

                                                0 0
                                                • zichis  

                                                  což se ti samozřejmě zrovna teď nechce udělat, protože máš rychloupínákem perfektně seřízenej kotouč brzdy :-)

                                                  0 0
                              • JSt  

                                u te platinum pisou, bez rm locku a sloupku vazi 1.45kg

                                0 0
                                • kubad  

                                  jj ale to z něho vylezlo až později že ji má nahoře psal:

                                  Wojtek (30.05.2009 11:25:02) 89.235.12.xxx 2×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 1× ^)

                                  jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    sak ja to myslel tak, ze pokud bez sloupku udavaji ofiko vahu 1.45kg, tezko bude i se sloupkem pod kilo a pul…

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Hmotnost 1,45kg (se sloupkem)

                                      u te platinum píšou tohle právě takže by to mohlo sedět

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        http://www.rst.com.tw/…platinum.asp

                                        ja tam ctu „WEIGHT(W/O STE­ERER)“

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          hehe pravdu máš :-) takže wojtku na váhu s ní

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            Já si myslím, že Wojtek vás převezl a poladil vidlu vymontováním nějakýho zbytečnýho kurvítka  -třeba pružiny, nebo tlumiče.

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Tipnul bych to pro zacatek na olej:) Nasledovat budou negativni pruziny.

                                              0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          jakej to má význam udávat váhu bez sloupku? to ve mně u téhle firmy vyvolává další pocit nedůvěry.

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Stejne tak to dlouha leta uvadelo Marzocchi. Pak zacli uvadet zvlast i hmotnost sloupku. Nektere vidle totiz existovaly ve verzi s CrMo nebo Al sloupkem.

                                            0 0
                                        • Wojtek  

                                          ono je to trochu "rozporuplné ":http://www.rstmtb.cz/…platinum.htm

                                           

                                          prostě na váze sem viděl 1.49 se sloupkem(celým)

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Člověče, za ty prachy jsi mohl mít parádní karbonku :-)

                                            0 0
                                            • Wojtek  

                                              ne děkuju :-D

                                              0 0
                                            • lindas  

                                              Co to znamená ta verze Postmount? Koukal jsem na Pells, že jsou stejně drahé, ale netuším, co to znamená?

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Verze postmount znamena pouziti postmount uchytu brzdy (tj ten s dvema zavitama M6). Tzn, pokud mas trmen postmount, tak jej muzes pri 160mm kotouci pouzit bez adapteru.

                                                0 0
                                                • lindas  

                                                  Aha. Mám véčka:)  Ale ještě jeden dotaz: máte někdo zkušenosti s tou hliníkovou Pellskou XF6? Je to velký rozdíl oproti karbonové XF3? Přece jenom je za poloviční cenu…

                                                  0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Jestli máš véčka, tak ber normální, je hezčí, než postmount. Bohužel jsem postmount viděl na jiné vidli a tam se mi líbil. Myslel jsem, že to bude stejné.

                                                    Rozdíl určitě bude, hliník je tuhej a v terénu si s hliníkovou asi moc pohodlně nepo­jezdíš. A když si srovnáš cenu s odpruženou vidlí, tak je to pořád za hubičku. A navíc poloviční váha, žádná údržba a tedy ani dodatečné náklady.

                                                    0 0
                                                  • michals1  

                                                    Hliníkovou XF6 jsem měl. Je to tuhá vidlice, která nepruží skoro vůbec.  Karbonová bude jistě lepší volba.

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    Na XF6 jsem jezdil cca 1 rok. V porovnání s karbonovou 4ZA (tu ještě jezdím na jiném kole) je mnohem pohodlnější. XF3 jsem však nejezdil, tak porovnat nemůžu. Udávaná katalogová hmotnost XF6 je vymyšlená, stejně jako  XF3. V reálu váží XF6 s 20 cm krkem 970 gramů.

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Kolik jsi teda navážil u XF3?

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    Co si nenapíšu si nepamatuju. Ale, pro zajímavost, naposledy jsem vážil Zireckovu XF2 long a bylo to přes 800 gramů (taky jsem si to, já vůl, nenapsal). Mám takový dojem, 823 gramů i s reflexními polepy.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ta katalogova vaha +/- sedi jen verze pro V cka ma vic

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    Tož na stránkách Pellsu vidím nějaké jiné cifry, asi se neumím dívat :-)

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ups už sem se tam dlouho nedíval maj tam opravdu nereálné hodnoty, dřív jim to cca sedělo

                                                    prostě je to prolhaná banda celé ta kurevská pseudo značka :-(

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Teď jsem XF2 long sundal (vracím Rebu), tak jsem ji taky zvážil a navážil téměř totéž: 798g s ježkem.

                                                    0 0
                                                  • šlapatko  

                                                    Máš už dost drncání?

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jo. Původně jsem to HT měl určené skoro jen na asfalt, když nejezdím fully (tedy hlavně když je hodně bahna). Ale začal jsem to více kombinovat s terénem. A v terénu mi už začala ta Pellska poslední dobou jít pěkně na nervy (sice sem tam krátký technický úsek byl s pevnou zajímavý, ale bylo toho už moc). A když vezmu, že tam kde nepotřebuju odpruženou, tak výhoda oproti zamčené Rebě není ani celé kilo váhy k dobru (rozdíl je 900g), tak budu raději zase jezdit upravenou Rebu.

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    U XF3 uvádějí, že je o 100 g těžší, než XF2, ale tolik to není. S uříznutým krkem jsem tehdy navážil o trochu méně, než podle katalogu vážit měla. Long jsem nevážil.

                                                    0 0
                                                  • zirecek  

                                                    Ano, moc to nesedí. To co říká kubad mi taky moc nesedí – katalogová váha neseděla u XF3 ani u XF2 Long. Mi stačí, že není moc těžká XF2 Long, když Niner full carbon nedopadla jak měla.

                                                    Minimalizace váhy je módní trend, :o).

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Jo, vidím to stejně, pár gramů víc nebo míň od katalogu nic neřeší.

                                                    0 0
                                          • JSt  

                                            nic neni rozporuplny. jen to na ceskych strankach spatne prelozili ;-)

                                            0 0
                                            • Wojtek  

                                              aha,nebo to na těch anglickejch mají blbě dané

                                              0 0
                                              • jIrI___  

                                                Stránky výrobce by o měly mít správně ;-)

                                                0 0
                                                • karelH  

                                                  V katalogu na rok 2009, je ale „včetně sloupku“, tak si vyber. Podle mého to mají na těch stránkách špatně. Navíc mám info od Milana, že váží cca 1550 včetně čepů na V-brake a to je cca +70g oproti verzi pro kotouče.

                                                  0 0
                                              • DaSnail  

                                                keď ju budeš mať v tom servise, tak ju daj na váhu a odfoť. problém vyřešen… 8o)

                                                0 0
                                                • Wojtek  

                                                  mno,když ji bude sundavat,tak to zvážím a možná vyfotím,když budu mít mobil

                                                  0 0
                                              • Kubiczech  

                                                Na anglických je to blbě dané, na českých to špatně přeložili, tobě navíc nějak hapruje váha – ta vidlice bude ještě mnohem lehčí… (:

                                                0 0
                            • hribik A1  

                              ako obchodnik sa musis naucit spravne vazit. to napriklad ked predavas prasa, tak pri vazeni tiez treba vedet spravne pichnut palicu pod vahu, a hned bude vepor o 20 kil tazsi :-D

                              0 0
    • jonti  

      Nezlomi se, ale jezdit v terenu z pevnou je docela o nicem. Zkus si ji treba od nekoho pujcit a uvidis, proc pevne vidlice skoro nikdo nevozi. Vezmi radsi nejakou lepsi odpruzenou, treba upraveny Epicon :)

      0 0
      • rossi001  

        chci se zeptat co je vubec vlastne ten upraveny epicon?to je vlastnorucni uprava nebo od vyroby? dikes ;-)

        0 0
      • Vilém  

        Zas tak strasny to s tou pevnou neni, teda s CrMo nebo karbon. Ta Al byde hodne tvrda. Pokud bych mel jen jedno kolo, tak v tom pripade bych volil nejakou odpruzenou.

        0 0
      • autor_trek  

        Podívej se na „Rychlého turistu“ (Pavel Kozlík), jezdil maratony s pevnou vidlí, má to v profilu nebo na „bikebase.cz“.

        http://www.bikebase.cz/foto.php?…

         
        0 0
      • Hádě  

        ty si nějakej moudrej, záleží jakej kdo jezdí terén, např. pro moje ježdění a hobby maratony je pevná vidlice super a terén si užiju i sní, negativem je že to člověk nemůže ve sjzdu pustit bezhlavě jako s odpruženou… kldině ať si pevnou koupí, přinejhorším ji pak prodá a 1300 není zas tolik peněz

        0 0
        • Hádě  

          omlouvám se, to mělo být zařazeno k jontimu

          0 0
        • jonti  

          Nekomu vyhovovat muze, vzdyt taky mu doporucuji to nejdriv zkusit, neradim nekupovat. A kdyz kupovat, tak nejakou lepsi, bych ji na bazaru se slevou koupil treba taky :)

          0 0
          • jonti  

            Ten zakladajici prispevek mi prisel tak, ze moc nevi co chce, stejne se cela diskuze nakonec otocila na odpruzenou vidlici od RST a skoro vubec neresi pevne.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jestli to není tím, že pořádnou pevnou vidli moc lidí nikdy nejezdilo a tak mu samozřejmě doporučují to, co znají. Slovo těch pár lidí, co s pevnou zkušenosti mají a jezdí ji, tady pak v tom množství nemá žádnou váhu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                mám titanovou a dám s ní to co s odpruženou…do kopce a po rovině to dokonce jede líp :-) jediný, kde výrazněji ztrácim jsou delší rovný kořenovatý pasáže…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Přesně. Velké kořeny a jámy. Kolik takových úseku na celé štrece je, že.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    60%? :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      například na Trans Brdech mi s pevnou problém dělají jen dva asi kilometrové úsky…

                      0 0
                      • marekmaue  

                        kořeny jsou velkej problém.. ale vše se dá objet, nebo přeběhnout.. popřípadě předrncat :d

                         TURISTO – jak jí máš už dlouho? bojim se že tu svou do půl roku někde rozštípu tak se ptám koli vydrží ta pellska ?:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro lehkou váhu jezdce musí vydržet všechno.

                          Já nejsem jako ostatní majitelé pevných vidlic s pevnou nijak moc vyježděný, protože jsem zvyklý na odpružení (a to nejen na vidlici). A sem tam jezdím s tou pevnou pro zpestřední do terénu i náročnějšího (nesmí toho být ale nikdy moc). No a už jsem se trochu zlepšil, ta pevná je docela dobrá na trénink techniky (i když ideální taky není, protože už jsem si dávno ověřil, že ideální stopa s pevnou rozhodně není ideální pro full, na fullu jsem výrazně rychlejší úplně jinou stopou, kterou bych na celopevňáku vůbec jet nemohl, mám na to jeden krátký testovací sjezdík, který už mám opravdu najetý a tam se to hezky ukazuje – žlutá z Dolan, sjezd ke hřbitovu).

                          No a jak nejsem vyježděný s tou pevnou, tak se mi sem tam stane, že nedávám tolik pozor (tohle vidím jako obrovskou nevýhodu pevné, je třeba se 100% koncentrovat na stopu úplně celou vyjížďku a nejen ve sjezdu) a něco přehlédnu/zprasím (prostě věci, kterých bych si na fullu ani nevšimnul) a drží ta Pellska v pohodě. Ale ruce to pak občas odnesou, třeba zápěstí.

                          0 0
                          • JSt  

                            kdyz to palis s pevnou rychle, nesmis svirat krecovite riditka, to te pak opravdu praskne pres ruce kde co. musis nechat kolo pod sebou plavat, pripadne neco proskocit, prizvednout predek. ale na to prijdes jezdenim ;-).

                            0 0
                            • pitos  

                              to ale neplatí jen pro pevnou vidlici,tohle je základ ovládání kola který platí nejen pro odpružený předek ale také zadek.Odpružení má pomáhat a zdokonalovat tlumící práci rukou a nohou ale na to mnozí po přesednutí na odpružení rychle zapomínají.

                              0 0
                              • JSt  

                                mel jsem v tom prispevku napsany, ze styl jizdy na celopevnaku se moc nelisi od jizdy na fullovi, ale pak jsem odmazl, abych nekoho nepobouril. asi jsem to mel nechat ;-P.

                                0 0
                                • pitos  

                                  Bohužel ve věčině případů se jízdní styl liší hodně.S příchodem fullu lidi spohodlněli , sedí natom jak pytel brambor protože si myslí že odpružení všechnu práci udělá za ně,což je sice částečně pravda ale full tě právě dokáže posunout dále a to bez základní práce končenin a těžiště nejde.

                                  0 0
                                  • lindas  

                                    Mno, tos kápnul hlavičku na hřebíček:) Odpružení podle mě totiž docela dost kazí techniku – ježiši, co jsem to řekl?!

                                    Neberte to jako flame pls, ale mě se prostě na odpružené vidli blbě jezdí (v terénu podotýkám). Jednoduše nemám jasnou odezvu od předního kola. Nikdy nevím, kde se to zhoupne, většinou to změkne když to nečekám a tak podobně. Předek si prostě dělá co chce a to mi vadí. Možná je to ale tím, že neumím jezdit:-) Každopádně po pevné vidli vážně pokukuju.

                                    0 0
                                    • lindas  

                                      Ještě dodám, že jinak samozřejmě dokážu ocenit přínos odpružené vidle v rychlých sjezdech přes šutry a kořeny, a stejně tak dokážu ocenit mnohem lepší kontakt s terénem, díky kterému se nebojím pořádně vzít za přední brzdu. Ale… :)

                                      0 0
                                      • Wojtek  

                                        :-D tak to jo,při pevné máš lepší kontak s terénem???? smích ti

                                        0 0
                                    • pitos  

                                      Odpružení může kazit  techniku pouze tomu kdo se o techniku jízdy nezajímá,jinak je odpružení jednoznačný přínos.Na pevném kole nepojedeš terénem nikdy čistěji a rychleji než na fullu(to platí samozřejmě pro stejně technicky vyspělé jezdce)

                                       
                                      0 0
                            • MlokCZ  

                              Tohle je jasné a taky tak v technických pasážíš vždy jezdím. Ale nevím jak ostatní, ale já takhle rozhodně nedokážu jet 100% vyjížďky. Prostě sem tam třeba když je pěkný úsek, tak jsem třeba opřený částečně o grip, částečně o roh a v tu chvíli to je problematické. Samozřejmě se takhle nedrží v rozbitějších pasážíš.

                              0 0
                        • Rychlej turista  

                          Jezdím ji třetí rok a zatím vydržela všechno. Čtyři 24 hodinovky, dvě desetihodinov­ky i jednu divokou rychlovku – krátkého Beskyd Tour 2007 jsem s ní dal. Dá se říct, že kde jsem tu vidli jel, až na jednu výjimku vždy byla na bedně. A že je v pohodě, ti můžou potvrdit i zdejší borci a borkyně, kteří ji viděli v jezdit v Beskydech. Mistr Evropy ve 24 hodinovce Zdenda Kříž jezdí XF2 long a ze sjezdů to pere víc, jak většina fullistů. Většinu 24 hodinovek za poslední dva roky u nás i v zahraničí na ní vyhrál.

                          Kořeny jsou opravdu problém, ale kdo se se specializuje na takovéto trati, stejně jezdí na fullu a rychlost na běžné trati neřeší.

                          0 0
                        • jecnak  

                          "Pevna vydrzi to co vydrzi jezdcovi ruce a zvladne mozek. ":/fotogaleri­e/bikeri-v-akci/detail-17121.html

                          0 0
                      • jonti  

                        Z pohladu zavodnika:

                        Jedna vec je kde mas uz vyslovene problem ist porovnatelne rychlo ako ludia s odpruzenou, tych moze byt 2km, ale ak ti tam ujde skupinka a stratis par minut, tak je to vlastne dovod ju nemat.

                        Naproti tomu prinosy budu na hladsich usekoch a stupaniach, ale vzdy len relativne male a neumoznia ti ostatnych odtrhnut.

                        Podla mna tak stvrtina zavodov sa da ist v pohode s pevnou: 24hodin liberec, 24h bystricka, Houstka,

                        Polovica sa da ist aj za cenu mensich strat v par rozbitych usekoch: Malevil, Sela, Posazavi, Budejovice, Vimperk, vacsina KPZ…

                        A posledna stvrtina, kde sa hodi aj full, nielen pevna, a pevna vidla vyrazne spomali: Transbrdy, ExBB, WTB, Sudety, Pres2kopce, …

                        Takze z mojeho pohladu idealne mat lahkeho fulla cca 11kg a total ht cca 9kg s moznostou prehodil na ht odpruzenu vidlu. Snad to tak bude buduci rok.

                        0 0
                        • kubad  

                          plus k tomu ale potřebuješ znát tratě, aby šlo si správně vybrat :-)

                          0 0
                          • jonti  

                            No prave o tom to je, ze ak zoberiem HT s odpruzenou vidlicou, tak je to bez vyraznych problemov vzdy, narozdiel od pevnej.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          A pak je tu jedna věc, která by mi zajímala a to jak moc se jezdí na závodech na předních pozicích v háku? Tím myslím až do jakého povrchu se to provozuje.

                          A tedy jak moc pak mohou nastávat situace typu, že se jede na šotolině v háku a najednou díra? Pokud k takové situaci občas dojde, tak to s pevnou musí být dost bída.

                          0 0
                          • jonti  

                            Ono sa na urovni akej jazdim ja jazdi dost v haku, situacia ktoru popisujes nie je neobvykla. Aj v zjazdoch po sotoline kde sa pali 50km/h a viac, sa casto jazdi v takom kvazi haku, 3–4 metre za tym pred tebou a ides jeho stopu a nie si schopny vidiet vsetko pred sebou.

                            Aj preto som tento rok vozil epica a nelutoval to nikde.

                            0 0
                        • Rychlej turista  

                          Na závodě není důležíté, jak rychle nějakým úsekem projedeš, ale výsledný čas v cíli. A ten na delší běžné trati (počítám tak od tří, čtyř hodin) bude na pevné vidli lepší. A čím rychlejší trať, tím více hraje ve prospěch pevné vidli i na trati kratší. Na pomalé trati jízda v háku význam prakticky nemá a maličká ztráta ze sjezdu se pohodlně stáhne na rovině nebo do kopce. A na rychlé trati už má pevná vidle jednoznačně navrch a viset v háku mají problém pružňáci.

                          0 0
                          • Gorgov  

                            s timhle naprosto nesouhlasim.

                            0 0
                          • jonti  

                            Tiez absolutny nesuhlas. Zrejme jazdime uplne ine zavody a uplne inak.

                            0 0
                          • hribik A1  

                            a co efekt kruhoveho objazdu? ze ked ma tesne pred nim predbehne 8 aut, tak budem cakat, nez prejdu vsetky, nez sa dostanem na radu, ale keby som bol predtym o cosi rychlejsi a nenechal sa predbehnut, tak nim prejdem skor aj o toto cakanie? ze proste ked niekde stratis, potom to nenazenes preto, lebo sa budes v inom useku „vliect v kolone“, alebo budes spomalovany tymi pred sebou?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              jo, přesně takhle to funguje – na TB díky pevný vyletím ten první kopec a pak valím po hřebeni jak magor…a když přijdou ty kořenovatý úseky, fulisti mě dojedou a já je brzdím…a pak už je jen sjezdík a zase široký cesty a stoupání = výhoda pro mě :-)

                              0 0
                          • Stanislav__1  

                            Dost se zapomina na to, ze s odpruzenou vidlici je mozne pouzit uzke lehke a velmi rychle plaste, ktere s pevnou vidlici uz pouzit nelze. Podle me je tedy kolo s odpruzenou vidlici rychlejsi. Pevna je dobra hlavne na 29-ky, kde je mnohem priznivejsi najezdovy uhel plaste na prekazku.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Které úzké, lehké a velmi rychlé pláště, které lze použít v odpruženou vidlicí, ale ne s pevnou máš na mysli?

                              0 0
                              • kubad  

                                :-)

                                se v tomto vláknu fakt bavím zajímavé názory

                                0 0
                              • Stanislav__1  

                                Myslel jsem obecne skupinu plastu s sirkou cca 1.9" a hmotnosti od 300–350g, pripadne nektere podvyzivene 2,0". Ty jsem shledal jako neprilis pouzitelne ve spojeni s pevnou vidlici a vzdycky jsem na predni kolo volil rozmer 2.1", ktery mel v realu alespon 50mm na sirku.

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  No vidíš a já po dlouhém bádání jezdím 295 g Furious Fredy 2,0".

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Zas ber do uvahy, ze 24ka je dost specificka co do moznosti si najit idealni stopu. Vetsinou jedes sam a muzes se soustredit jen na teren a nemusis resti jaky kouzla predvadi jezdec pred tebou, vedle tebe nebo za tebou.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Ona ta 24h je specifická hlavně v tom, že není kam spěchat a trošku pomalejší jízda ze sjezdů vůbec nic neřeší. Už jsem psal, že na krátkou divočinu bych vzal SIDa s pořádnými plášti. To platí i o dvojicích nebo čtveřicích, kde se chvíli jede plný kotel a pak odpočívá. Ale sólo jízda vyžaduje jízdu úspornou. Nic jiného se vymyslet nedá.

                                      0 0
                          • jecnak  

                            S pevnou jet na spici ve skupince nejde. Jedes kotel v haku a nezkoumas a ani nemuzes zkoumat do ceho presne jedes. Z kopce je to casto takovej hukot, ze cekas kdyz prorazis predni i s odpruzenou vidli. Uz par let se na vidlicich vyskytuje uzasna vec jmenem lock. Timto nema cenu resti jestli odpruzenou a nebo pevnou, protoze jasne odpruzenou. Samozrejme jsou trate, kde je pevna vhodnejsi, ale to s MTB jako takovym nema moc co spolecnyho a pokud by to pravidla dovolovala bylo by lepsi si vzit cyklokrosku. Jezdeni s pevnou je fajn, ale neodpusti to zadnou jezdeckou chybu a tech prositej clovek ke konci zavodu urcite par udela. I 2.35" plast nafoukanej na 35psu jde bez problemu cvaknout, kdyz clovek prehlidne koren a ma zrovna teziste moc vepredu. O zavodnich slupkach ani nemluve.

                            0 0
                            • JSt  

                              jj. chce to dobrej raf vepredu. kdyz v kalupu cvaknes predek, rafek si uzije svy nez dobrzdis (kdyz mas kam ;-) ).

                              0 0
                            • Rychlej turista  

                              Poblém je v tom, že tady všichni řešíte, jak co nejrychleji sjet z kopce. To mě nechává většinou v klidu, protože já řeším, jak co nejrychleji projet zbytek trati, protože z kopce se jede jen chvíli z celkového času.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Ono nejde o nejrychlejsi projeti, ale o projeti a zustani v kontaktu se skupinkou se kterou jedes. Jak pisu vys, ve 24kach nic takovyho nemusis resit, z kopce mas prostor na idealni stopu, takze neztratis prakticky nic. Myslim, ze je zbytecny se dohadovat, kazdy ma svoje. Nezatracuju ani jednu cestu, jen je potreba vedet o vyhodach i nevyhodach.

                                0 0
                        • Smazaný účet  

                          TB mám zajetý rychleji na pevný než odpružený vidli :-)

                          na těch kořenech ztratím minimum – co jde přejet přejedu, i když je to nepohodlný a pár skutečně hodně kořenovatejch úseků (dohromady asi 200m) běžím…stejně rychle, nebo nepatrně pomaleji, jak tam jedou na kolech ;-) a pak přijdou rovinky a táhlá stoupání a tam jdu dopředu a ve stoupání jsem schopnej (v tom dlouhym) si na někoho vyjet skoro minutu…

                          s pevnou bych nejel třeba Beskyd Tour…ani ne tak že by se to nedalo, ale je to dlouhý a s pevnou je to přece jen trochu náročnější, jak už tu někdo psal, nesmíš ani na chvíli „vypnout“

                          0 0
              • MlokCZ  

                Já bych spíš řekl, že pevná je prostě pouze pro ty, kteří cíleně vědí, že ji chtějí a proč ji chtějí. Podle mě na posouzení stačilo jezdit jakoukoliv pevnou. Ty rozdíly mezi pevnými stejně nejsou nijak velké oproti tomu jaký je to rozdíl oproti odpružené.

                Pokud je to jeho jediné kolo, tak já bych mu tu Pellsku rozhodně nedoporučil.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Mi to přišlo tak, že do pevné jít chce, akorát má obavu, že by nemusela vydržet. Toho jsem se taky obával, ale po těchto testech může být naprosto bez obav. A to jsem oproti Zdendovi ve sjezdech poloviční.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vydržet vydrží, toho bych se taky nebál. Pokud něco nevydrží, tak to budou ruce. Když něco někde přehlédne nebo přežene rychlostí v místě, kde by s odpruženou nebyl žádný problém, tak mu to spíš urazí ruce.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jo, to je pravda – s pevnou musíš umět jezdit, ta ti nic neodpustí ;-) odpružená požehlí jezdecké chyby…

                      0 0
              • Vilém  

                Pevnou jezdim na vicero kolech, ale presto bych ji nikomu, kdo vlastni jen jeden bike, s kterym jezdi do terenu, nedoporucil. Chce to zkusit, nekomu sedne, nekomu ne, ale hlavne podle stylu a terenu, ktery jezdi.

                0 0
                • zirecek  

                  Tuším, že máš ocelový rám, který tlumení rázů dost pomáhá… .

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ja nevim, taky jsi jezdil sfinxe, teda z lepsich trubek. Ja mam zonu, ale o pohodli na tomto ramu moc nemuze byt rec. Tedy v porovnani s jinejma ocelakama, co mam nebo mel jsem. Rek bych ze to je jednak profilem spodni trubky a hlavne asi absenci jakychkoli zprohybani na zadni stavbe.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Měl jsem zploštěnou zadní stavbu, a ta opravdu znatelně pobrala/utlumi­la/zaoblila rázy od zadního kola. Největší díl na tlumení měly Mbary. Ač byly 580 mm, tak byly na tom výrazně lépe než nynější vlaštovky Ritchey PRO 670 mm (hliník omotaný karbonem).

                      0 0
    • dancing dog  

      vzdavat se moznosti odpruzeni, kdyz je k disposici, povazuju za takovy vraceni se do jeskyn nebo na stromy, no je to vlastne neco jako tramping nebo tak neco/ z civilisace zpet do prirody/, ale co, taky sem driv hodne chodil na vandry a mezi Indiany. Nebo je to projev psychicke poruchy, jako tak neco jako impulsivni masochismus, pripadne prechrcenost mozku..

      ALE- kazdyho vec…

      0 0
      • vikicek  

        a nebo taky když chce někdo jezdit rychle, že :o)

        0 0
        • dancing dog  

          mno, to je asi hlavni argument, ta rychlost- prave prechrcenost mozku- nekdo je takovej chrt, ze si da na kolo pevnou vidlici, to je podle me proste popreni toho, co podle me MTB predstavuje…

          Ale to neni kritika, jen neztotozneni se, jen nechapu, proc honici setin sekundy se nevenuji radeji plavani nebo 11O m prekazek ci desetiboji…kazdyho vec .-)

          0 0
        • Gorgov  

          ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.

          0 0
      • Smazaný účet  

        jezdit na kole, když máme k dispozici auta a motorky povazuju za takovy vraceni se do jeskyn nebo na stromy ;-)

        ALE- kazdyho vec…

        0 0
        • hribik A1  

          autom je to drahe, a krajinou len rychlo preletis a moc toho z nej neuvidis…

          0 0
          • Smazaný účet  

            můj příspěvek byl reakcí na předchozí příspěvek, přečti si proto PEČLIVĚ CELÝ THREAD a pak třeba pochopíš, jak jsem to myslel ;-)

            0 0
            • hribik A1  

              cital som ho…len mi pride, ze medzi bikom a autom su trochu vacsie principialne rozdiely, nez medzi pevnou vidlicou a odpruzenou, po stranke toho, preco sa „vracat na stromy“. pri pevnej voci odpruzenej mas o trochu mensiu vahu a o trochu vacsieho chrta, dokial nenatrafis na o trochu vacsiu dieru. pri aute mas rozdiely tie co mas uvedene, preto to porovnanie neni celkom adekvatne…

              0 0
              • Smazaný účet  

                proto jsem tam napsal i tu motorku, víš? můžeš se vozit na krosce nebo enduru po lese, kochat se na čopru na silnici…

                0 0
        • dancing dog  

          No jasne, proc ne, vzdyt ja to nekritisuju, kdyz chces pevnou, tak si ji proste porid, kdyz chces ostnatej drat na riditka, tak si ho porid, kdyz chces jezka misto sedla, tak si porid..proc ne, proste kazdyho vec…mno

          0 0
      • Hádě  

        máš zajímavý názory

        0 0
    • hribik A1  

      daj si tam takuto :-)

      0 0
    • hribik A1  

      v krajine, kde este aj e-ckova cesta prvej triedy vyzera takto, a tie v lese analogicky tomu (akurat kolajnice su hlbsie, take traktorove), v tom mam jasno…

      0 0
      • JSt  

        normalni pohodova silnica ;-). nechapu, co se ti nezda. ani aut ti tam podle obrazku moc nejezdi ;-).

        0 0
        • DaSnail  

          asi omylom vložené nesprávne fotky. po takých cestách v pohode lietajú školáčky na kolieskových korčuliach. neodpružených… 8o)

          0 0
        • hribik A1  

          su tam aj vypecenejsie useky, akurat ze ja sa tiez nemozem postavit uplne hocikde doprostred zatacky a cesty a fotit to best uff, co tam je. aut tam moc nejazdi – v nedelu o styroch rano naozaj nie, ale ani o jednej v noci to neni spatne…ja som to fotil niekedy v sobotu alebo v nedelu, a to som vzdy pockal, nez auta odlezu, aby mi nezakryvali diery

          cesta by bola normalna pohodova, pokial by islo o beznu druhu triedu

          0 0
        • MlokCZ  

          Tady musím souhlasit i já. Tohle není silnice, kvůli které mám i na asfalt raději bike, tahle je zcela v pohodě.

          0 0
          • hribik A1  

            no…skus si na pevnej urobit po samych takychto cestach 200 km…cesta takeho vyznamu ma vyzerat aspon takto

            0 0
            • kubad  

              uz toho nech nekdy si fakt dost mimo

              0 0
            • Vilém  

              Neni pevna jako pevna. Pokud jezdis jen na te sve hajtre, tak jsi nikdy nemoh poznat jak dobra pevna vidle funguje. Tudiz takoveto reci, zkus jet 200km na pevne po takovemto asfaltu, jsou fakt mimo, jak pisi nade mnou. Co by potom meli rikat silnicari?

              0 0
              • hribik A1  

                tych som na tejto ceste a podobnych prakticky nikdy nevidel. a dokazem pochopit, preco. na inych cestach s podobnou premavkou, ktore su vo fyzicky lepsom stave, su ziletkari casto. aj tam dokazem pochopit, preco

                0 0
      • jIrI___  

        Jedna z těch lepších cest vhodných na cyklistiku.

        0 0
        • zichis  

          jj, přesně takové mám rád. Ono totiž díky těm nerovnostem, výmolům, flastrům, po nich motořidiči jezdí pomalu. A rádobyzávodníci se jim raděj úplně vyhnou. Vynahradí si to na místech s novým kobercem. Tam to rozpálí i slušní řidiči, co jezdí podle uší. Na hladkým se každýmu zdá, že jede pomalejc.

          0 0
          • Hornet  

            jj presne tak, a aspon davas aj ty viac pozor na takej ceste, a tiez si myslim ze to su celkom normalne cesty na pevnu vidlu alebo cestaka

            0 0
          • hribik A1  

            pomaly sa na nej nejazdi, prave naopak. casto je premavka pomalsia niekde napr. medzi uherskym brodom a uherskym hradistom, kde ta cesta vyzera uplne inac, je dokonale hladka. za dobru na cestaka povazujem tu, alebo pb-za(-rk), alebo tu cestu 2168 co je kusok vyssie. konec koncov, ked chcete, chodte si ju vyskusat. odporucany zaciatok v piatok 15:00 v drietome km 109, koniec pri km 168. pokusy v nedelu o styroch rano, kedy s tou ziletkou mozes kluckovat po celom pruhu, aby si poobchadzal aspon tie najvacsie diery, a nemusis stale skakat cez vyjazdene kolajnice (ktore, mat tak rozchod 1435 mm, tak by tam rovno mohol jazdit vlak), sa neuznavaju, pretoze v takom case „to umi kazdej debil“

            0 0
    • Lišák  

      Autor vlákna se ještě stále nevyjádřil, na co to kolo vlastně používá. Potom jsou války odpružená/pevná tak trošku o ničem.

      Jistě, i turista může jezdit na kole s karbonovou Pellskou, ale to pohodlí tam jaksi moc nebude, že? Na druhou stranu turistovi by neměla vadit odpružená vidlice ani na asfaltu. Mě tedy neva.

      Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).

      Tudíž bych s raděním počkal, až se tazatel vymáčkne.

      0 0
      • Hornet  

        Aj sa trochu cudujem ze vcera doobeda zalozi vlakno a ani sa tu neukaze :-D

        Suhlas s tym co pises, tazko radit, ked ani poriadne nenapisal co jazdi a ako jazdi, len ze ma bike s xt a vazi 12,5kg. Mozno tam ma kilove plaste a chce odlahcit vidlicou :-D

        Pridam moje skusenosti s pevnou vidlou, na pevnom som jazdil asi 17 rokov, naucil som sa a slo to, presiel som to iste co chalani s odpruzenymi a niekedy aj rychlejsie :-D ale fakt to treba vediet jazdit v tazkom terene s pevnou, a dost trpia ruky :-( A s odpruzenou je to o niecom uuuplne inom, je to super. Nevratil by som sa k pevnej, aj ked na starom trochu jazdim ale po ceste. Prirovnal by som ten prechod k tv: od čb ku farbe, kto by sa vratil od farebnej telky ku ciernobielej?

        0 0
      • Dude111  

        Tak kolo používám jako primární.Jezdim s nim na Xc závody od kpž.a jezdim s nim normal když se jedu projet ale právě mě zajímá jestli to bude velkej rozdíl mít pevnou vidli od odpružený.

        0 0
        • Hornet  

          Jo bude to velky rozdiel

          0 0
        • jonti  

          Bude, vyskusaj a uvidis.

          0 0
        • Lišák  

          Pokud závody jezdíš „na bednu“ tak pevnou, pokud proto, aby jsi si zajezdil se závodníky, tak odpruženou.

          Takhle je to z mého pohledu turisty.

           

          P.S. Píšeš, že tohle kolo používáš jako primární. V tom případě bych z něho udělal závodničku (pevná vidle, lehké pláště a duše…) a to druhé bych postavil „na pohodu“.

          P.P.S. Tu Dartku bych na kolo „na pohodu“ nedával. Ještě jsem na ni neslyšel/nečetl pochvalný komentář.

          0 0
          • Gorgov  

            to je naprostej nesmysl, sakra proc si lidi misli, ze kolo s pevnou vidlici je v terenu rychlejsi???

            0 0
            • Vilém  

              tak ted nevim. Kousek vyse jsi psal

              Gorgov (31.05.2009 12:53:11) 78.102.11.xxx 4×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 3× ^)

              ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.

              OdpovědětOdpo­vědět na zakládající příspěvekZpět na obsah

              Tak jak?

              0 0
            • Vilém  

              Omlouvam se sorry. Ja tam cetl, ze jsi s pevnou vyrazne rychlejsi. Jeste jednou pardon. Mam asi nejaky vydiny.

              0 0
            • Lišák  

              Já na pevné nejezdím od r.1999. A nikdy jsem nebyl závodník. Takže beru v potaz názory uživatelů pevné: Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).

              0 0
              • Gorgov  

                to jsou ale mylné názory, během jednoho aspoň trochu rozbitýho sjezdu člověk ztratí víc než dokáže získat tím ušetřeným cca kilem na kole. A hlavně, v tom sjezdu může odpadnout ze skupiny kterou potom už sám nemusí sjet… a potom, kolik maratonů končí sjezdem, řekl bych že většina…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jenomže proč před posledním cílovým sjezdem na soupeře čekat? Lepší je ho v klidu pohlodlně sjet a počkat na ně v cíli.

                  0 0
                  • Gorgov  

                    myslim ze ty snad vis, ze kazdymu neujedes kdyz si vzpomenes, ne?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jasně, že neujedu. Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        to je právě blbost:)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          To jako myslíš, že schválně jezdím hůř, než bych mohl? :-D

                          0 0
                          • Gorgov  

                            " Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je."

                            to je podle mě blbost, byl bys tam taky, a ve sjezdu by ti neujeli:)

                            Ale je fakt ze na cesky 24h zavody se to moc vztahovat neda, o tech sem se taky nikde nezminoval, na krouzeni po trati kde nejvetsi teren je siroka sotolina je pevna lepsi volba.Já bych to dělal na technicky náročnym okruhu, ale to by se tady ti zavodnici museli naucit jezdit na kole. Taky sem se zminoval o terenu a bikovych zavodech kde se v terenu jezdi. Silnicni zavody na biku me nezajimaji a nebavi. Ale nesouhlasim s tim, ze by jich bylo 90%…

                            0 0
                            • JSt  

                              nahod mi zavody, krome brdu, beskydu, sudet a mostu, kde se jede trosku vic v technictejsim nebo rozbitejsim terenu.

                              0 0
                              • Gorgov  

                                na drasalovy, malevilu, dobrisi, a spouste dalsich zavodu vcetne kpz diky pevny vidlici ztratim. Jinak  obecne skoro na kazdym maratonu pres kilo.

                                0 0
                                • JSt  

                                  drasal je spis o dokopce nez o sjezdech, tam si myslim, ze pevna neni na skodu. dalsi dve trate neznam…

                                  0 0
                                • zirecek  

                                  Drásal – myslíš tu vyjetou vlásenku na tvrdém podkladu, kde můžu aj se „silničkou“? Tam je to zrovna palba jak prase s pevnou.

                                  0 0
                      • MlokCZ  

                        Mně jen není moc jasné, jak je možné, že jsi s pevnou o tolik rychlejší. Teď mám na mysli úseky, kde odpružená nijak výrazně nepomůže. Samotným pružením přeci nemůžeš ztrácet téměř nic, když jsi měl poplock a že by takový rozdíl udělalo 800g váhy?

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Už jsem to tady někde psal – jde o celkový styl jízdy, který mi umožňuje krom pevné vidle taky jezdit na Furious Fredech 2,0" a to je úspora energie úplně neskutečná. A ten SID úplně zavřít nejde a to je znát opravdu hodně. Krom toho jezdím ukrutně úsporně, prakticky pořád počítám a když třeba před sebou spatřím někoho, kdo by v následujícím sjezdu mohl být rychlý, tak se zmáčknu, dorazím si ho a ze sjezdu to peru v jeho stopě. Pak si zase jedu své tempo, buď před ním nebo za ním. Tohle jsem občas s úspěchem praktikoval na 24h, kolikrát jsem dal s rychlou skoupinkou třeba půl kola. Ono se to nezdá, ale takhle se vlasně zadarmo pořád posunuješ dopředu. To samé platí pro roviky, proč se dřít sám, když se můžu chviličku zmáčknout a někoho kousek před sebou dojet. Člověk je prostě pořád ve střehu a snaží se využít sebenší možnosti, které se mu naskytnou. Tím šetříš síly, které pak jako když najdeš. 

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ty pláště chápu a u nich je jasné, že tam rozdíl bude velký. Tam je to kombinace menšího valivého odporu (a to dost výrazně oproti jiným plášťům) + ještě váhy, která je na obvodu kola. Taková kombinace samozřejmě udělá opravdu hodně.

                            Ale u té vidlice… Já právě moc dobře vím, jaký je tam rozdíl, měl jsem tam předtím Rebu (takže váhový rozdíl byl dokonce větší než když si měl Sida). Ze sedla tam trošičku rozdíl je, ze sedla ten lock u RS nějaký ten pohyb vidlice umožní. V sedle se mi zamčená Reba nehne ani o milimetr. Takže mi pořád není jasné, co může udělat tak velký rozdíl.

                            Ten styl jízdy taky chápu, jen mi není moc jasné, jak souvisí s tou volbou pevná/odpružená. Zvlášť když pak ve sjezdu jedeš jeho stopu.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Prostě na odpružené bych ze sjezdu sám o moc rychleji nejel. Když ale za někým jedu, tak jsem na pevné rychlejší, než sám na odpružené.

                              0 0
                          • roud  

                            Myslim že nemá cenu to tu vysvětlovat :O( ale pevná + FF je bomba :O)

                            0 0
                            • lindas  

                              Tohle jsem chtěl slyšet;-) Akorát musím rodině utrhnout od huby za ten karbon sakra. Když řikáte, že hlína od Pellsu je tuhá…

                              0 0
                              • Gorgov  

                                pokud pro tebe maximum terenu predstavuje siroka zpevnena cesta, muze to byt dobra volba.

                                0 0
                          • Smazaný účet  

                            teda, to bych si nerisknul, jet sjezd v háku za fullistou kdybych měl pevnou vidli – on to pošle přes nějakej šutr, jemu to požehlí vidle, já bych to musel přehodit, ale na to ten šutr musim vidět včas…nebo jet jinou stopou

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              To se dá dělat na známé, několikrát projeté trati. A taky ne vždy, za všech okolností.

                              0 0
            • Rychlej turista  

              Praxe? Výsledky?

              0 0
              • Vilém  

                Hledej, zas tak spatny to neni:)

                0 0
              • Gorgov  

                jo, taky nejaky mam, kdyz nekoho bavi honit se po sirokejch sotolinovejch cestach, pevna vidlice mu k tomu postaci. Kdo ma rad zavody v terenu, musi skoncit u odpruzene vidlice, idealne na fulu, protoze tohle reseni je v terenu rychlejsi. Zrovna ty jsi priklad cloveka co se do terenu nehrne a techniku nevyhledava, proto chapu tvuj postoj, nicmene si stojim za tvrzenim ze v terenu – toho bi na bikovym zavode melo byt vic nez castych 10% bude kolo s odpruzenou vidlici bezpecnejsi i rychlejsi.

                0 0
                • Gorgov  

                  aj by by by

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Problém přece není v kole a ani ne tolik v terénu, ale ve stylu ježdění. A pro můj styl ježdění je jednoznačně rychlejší pevná vidle. Proč bych jezdil s odpruženou, když ty sjezdy na ní stejně o moc rychleji nedám. Takže ve sjezdech oproti pevné moc neztrácím. Skoro všechny ostatní pasáže trati projedu mnohem rychleji na pevné. Proto taky můžu jezdit na lehoučkých a rychlých Furious Fredech, protože jim tímto stylem jízdy neublížím. A to další způsob, jakým oproti těžkým a pomalým plášťům na většině trati opět získávám. A jako bývalý silničář a tempař mám pod kůží zažito, jak síly rozvrhnout, šetřit a jezdit maximálně úsporně. Když tohle všecho sečteš a přidáš zkušenosti, je jasné, proč ve svém věku jezdím tak, jak jezdím. Nic jiného v tom není. Jediný závod, kde jsem cítil, že bych byl na odpružené rychlejsí, byl Beskyd Tour. Tam se pevná opravdu nehodí.

                  0 0
                  • jonti  

                    Dalsia vec je, ze mas trochu skresleny pohlad na mtb zavody, kedze vytrvalostne akcie typu 24hodinovka maju velmi jazditelne az takmer nebikove trate, ktore skutocne pevnu vidlu favorizuju a daju sa ist takmer cele na velku pilu.

                    Uznas, ze keby na 24hodinovke bol na 10km okruhu 2km usek po rovine po rozbitom poli s velkymi kamenmi, ze by si uz v sucte bol pomalsi s pevnou? Alebo keby tam bolo zopar dlhsich tazkych zjazdov (500m)po volnych kamenoch a korenoch?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ale to jsou „kdyby, kdyby…“ – na závodech v ČR tomu tak není, a to ani v případě 90% klasických MTB maratonů

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jasně, že na krátký a technický závod bych nasadil SIDa a festovní pláště. To se jede na krev a na hraně možnosti kola i jezdce a 2 – 3 hodiny se to dá vydržet. Závod, co má přes 3 hodiny se ale jede jinak a tam na pevné vidli a rychlých pláštích už získávám.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    hehe, sice nejezdím jako ty, ale v názoru na toho Beskyda se shodnem…to je asi jedinej závod, kde má smysl full+hydry. Ty dlouhý kamenitý sjezdy jsou vyčerpávající a s pevnou by to bylo peklo…a jelikož jsou ty sjezdy dlouhý, tak s mechanickejma brzdama mě dole vždycky bolely prsty jaxwinje…ale jen na tomhle závodě, ostatní jsou v pohodě…

                    0 0
                    • zirecek  

                      Taky je to o tom, jestli závod x vyjížďka pohodová.

                      Na závodě chci řežbu, pevná vidla s nahuštěnými plášti mi nevadí. Avšak od pohodové vyjížďky člověk čeká něco jiného, tam mi paradoxně pevná vadí, i když jedu pomaleji než na závodě a tudíž by to mělo i méně bolet… .

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Proto jsem dal jen krátkého, dlouhý by byl sebevražda. Ty prsty v těch nekonečných sjezdech fakt trpí. Nejhorší je, že to musíš vydržet až dolů, není místečko, kde by si mohly na chviličku odpočinout. Tam bych si dovedl představit jet i na fullu :-)

                      0 0
                  • jonti  

                    Dalsia vec, ktora ma napadla je, ze ty si tempar a ja jazdim dobre do kopca a z kopca, ale tempar nie som. Klasicky ludom rovnako rychlym odchadzam do kopca alebo z kopca, ale dlhe roviny stracam. Prave tym odpruzenim, ci uz full alebo len predok ziskavam tam, kde mam najvacsiu slabinu. U teba ti zas pomaha do kopca vyrazne pevna vidla. Navyse mam dost slabe ruky, takze ma po jazde s pevnou po dlhsom drncavom zjazde boleli ruky a velmi vela som stracal prave na miernych zjazdoch alebo rovinach, kde sa ide 40.

                    0 0
                • zirecek  

                  Takže jednodušší než se přít na netu a vést texty boj, kdože je z nás bůh ve sjezdu; bude lepší šlápnout do pedálů a zazávodit si na určené trati, :-).

                  Můj názor je ten, že na většinu ČR závodů stačí pevná. HT je dle mne kočkopes, buď full pevné kolo nebo full odpružené kolo. A navíc dle mne full na závod nemá ani tak výhodu ve sjezdu, ale jednoznačněji v rovinatých a výjezdových drncajicích pasážích, kde můžeš šlapat, kdežto já full pevňák šlapu méně, :o).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    přesně – ve sjezdu nemyslím že na HT s pevnou nějak ztrácím, musím si prostě jen dávat bacha na techniku, naopak v rovinatých pasážích s vystouplýma kořenama je to trochu problém – já musím ze sedla a přejíždět to technikou, zatímco fullaři jen sedí a šlapou…ale takových úseků na závodech fakt moc nebývá

                    0 0
                    • Gorgov  

                      ok, tak si zajedeme na tocnou nebo brdy a uvidime, jestli na pevny vidli nebudes ztracet, tohle je o nicem, jak pise zirecek.  Sam pevnou doma mam, vim jak funguje, vim co to s kolem ve sjezdu udela, at chces nebo ne, ztratis sakra hodne.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        aby to bylo objektivní, tak nelze jako měřítko brát to, jestli mi ujedeš nebo ne…mě ve sjezdu ujede hodně lidí bez ohledu na to, na čem sedím ;-)

                        to bys musel stát někde se stopkama a stopnout mi to s pevnou a podruhý s odpruženou vidlí…

                        0 0
                        • Joseph de Sax  

                          já tam mám vidli pevnou a žádný problém…

                          0 0
                        • zirecek  

                          To taky nejde, bo s pevnou si sžitý a je jasné, že s odpruženou by ses tam zasekal a měl horší čas, :o). Navíc Mbary a Morati vidla je hodně gud náčiní pro celopevňáka (nic lepšího neznám).

                          Klasické internetové přesvědčování – Gorgovi to nevysvětlíme. Sranda je to, že není co vysvětlovat. Mě baví bajk na pevné, bo odpružená mi připadá pruda. Když si koupím někdy za pár let další kolo, tak full, protože už snad nebudu tolik chrtit a budu se chtít houpat. Teď chrtím a drtím pevnou, bo mě to tak jednoduše baví, nic víc, nic míň, :o). Od předního odpružení jsem upustil, bo je to pro mne kočkopes – abych využil vidlu – tak rozsekám zadní kolo, :o).

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            no, s pevnou jezdím vlastně od loňska, jinak předtim Klein Mantra + Manitou SX (asi 3 roky), pak Morati HC 1.3 + Manitou Mars Elite (asi 3 roky) a pak Morati HC 1.2 + RS SID SL (asi 3 roky)…a teď mám paralelně k tomu pevňáku ještě Morati HC 1.2 + FOX F100 RLC

                            Takže s odpruženejma vidlicema nějaký zkušenosti mám…ale je pravda, že na tu FOXku si teprve zvykám :-) Kolo vybírám podle očekávaného terénu a podle počasí…

                            0 0
                          • kubad  

                            hehe to mě něco připomíná :-)

                            0 0
    • prvniodkonce  

      Pevná vidle, to je vášeň, euforie, povzdvižení, láska, to je prostě fantazie! Nedokážu si představit život bez pevné vidle, pevná vidle, to je teplo domova, radost z jízdy, kontakt s terénem, barvy světa, ten zvuk a ten pohyb…

      0 0
    • přišlapávač  

      Já bych teda po přečtení tohohle vlákna poradil všem českým eliťákům a topmaratoncům, aby zahodili ty odpružený mrchy a nahodili pevný, protože nevědí o co přichází :-)

      0 0
      • kubad  

        sponzoři sponzoři – nejde to :-(

        0 0
        • Rychlej turista  

          Přesně na tuhle otázku jsem čekal – „Proč že ti eliťáci na těch pevných nejezdí, když jsou tak rychlé.“

          0 0
        • přišlapávač  

          tak třeba volvo-hase volbu má a využívá toho je velmi zřídka.

          0 0
      • jIrI___  

        Někteří už začínají… :)

        0 0
        • Wojtek  

          cože,jirka jezdí s pevnou? to ji tam dal před chvílí,ne?,kdyžsem ho viděl naposled,tak měl ještě vodpruženou

          a nebo to neni jeho kolo?

          0 0
          • jIrI___  

            S pevnou občas tuším jezdí Martin Haman, u nikoho jiného jsem ji ještě neviděl.

            0 0
            • Wojtek  

              na dalším závodě Valašského poháru jirku uvidím,tak uvidim,jestli tam má pevnou,ale neřek bych,že by přešel na pevnou

              0 0
        • Smazaný účet  

          nebejt to karbonový, tak by to mohlo bejt i hezký :-)

          0 0
        • zirecek  

          To bude asi solidní sbíječka, :-).

          0 0
      • Smazaný účet  

        no když jsem viděl jak jel boudný na šele s epicem a i ti ostatní z jeho týmu tak moc jim to do zdvihu nechodilo, takže to asi budou mít stejně většinu času zamčené nebo přefouklé…

        0 0
        • Smazaný účet  

          sem viděl i na Pražskejch schodech nějakýho borce jak jel dolu se zamčenym SIDem :-)

          0 0
          • zirecek  

            Na tom se většina bikerů shodne, že schody jsou vhodnější s pevnou. Když zrovna neletíš půl metru nad zemí a neletíš přímo na podestu, :o).

            0 0
          • jecnak  

            Kdyz on se ten lock kdyz uz jedes dolu blbe otvira ;-)

            0 0
        • MlokCZ  

          I přefouklá odpružená je zcela nesrovnatelná s pevnou. I zamčená Reba je výrazný rozdíl oproti pevné (to myslím i když se neotevře) a to navíc při velké ráně se vidlice otevře.

          0 0
    • šlapatko  

      Tak se musím přidat:-) Taky jsem fanda pevných strojů.O pevné vidli jsem přemýšlel2–3 roky.V zimě jsem konečně koupil pells XF 5 a už bych neměnil.V pohodě s ní jezdím v terénu.Jak už psali jiní,problémy dělaj jen kořeny.Je pravda že člověk musí dávat víc pozor na řízení.Na předním kole vozím Schwalbe RR 2,25.Nejraději mám stoupání a táhlé kopce,tam je pevná výborná.Šlápnu a jedu,Reba se i zamklá pořád hejbala:-)

      0 0
    • juris3  

      Mam 29´´ Apache a jezdim na nem REBA RACE a pevnou Pells XF5. Vcera jsem jel cyklomaraton 50 km v Knezicich na pevný vidli.

      Zkusenosti: Nejhorši jsou polni cesty sem tam vyskladaný kamenama, lesni useky s korenama. Ve sjezdech to poustim a moc neresim co na to vidle. Pri slapani do kopce je super ze to vubec nehoupe. Na kazdy zavod je treba zvazovat co tam dat dle terenu. Vcera jsem zrovna litoval, ze tam nezustala Reba, protoze toho terenu bylo dost. Jinak diskuze, zda karbon nebo hlinik jsou mimo misu. Karbon ti pochyta minimalni vibrace a na kamenech a korenech je to stejne hnus. Mnohem vice nez karbon ti chytne pneu.

      0 0
    • siafu  

      mám doma jen obyč. cr-mo vidlici z nějaké staré Meridy, výška asi 41 cm, váha 1190 g:) jako jezdit s tím v pohodě jde, ale trochu mi to snad hnulo s geometrií rámu, třeba střed se mi zdál blíž země a bylo najednou potřeba dávat větší pozor, aby člověk nezavadil pedálem o terén. S výměnou pevné za Sid Team 80 mm mi tak kolo přišlo o dost stabilnější. Takže asi by to chtělo o něco vyšší vidlici, bohužel karbonová Pells a i třeba MRX je spíš ekvivalentem 100 mm zdvihu, což k malému rámu nechci tzn., že asi ideální vidlice by mohla být třeba 4ZA Lynx či Trigon. No a dilema, zda za 5 tisíc koupit pevnou karbonovou nebo už jetýho Sida, dopadlo pořízením právě Sida:) Ale možná časem tu 4ZA Lynx či podobný ekvivalent taky pořídím…

      jinak jízda s pevnou byla v pohodě… asi jediný co mi nesedělo, byly cesty rozryté od kopyt koní či jízda v koleji vyjeté nějakým traktorem, kořeny… ale přizpůsobit se tomu dá, no a pak taky to, že bylo potřeba ve sjezdu dávat větší pozor, víc se soustředit, a to i když nejezdím nijak rychle, což mi někdy připadalo trochu únavné

      0 0
      • Vilém  

        Nevim zda se i MRX dela v ruznych delkach, jako Pells, ale u te co mam na kole, mi tedy neprijde ze by byla ekvivalentem 100mm vidle. Zmerenou ji tedy nemam, ale nebyl by to problem.

        0 0
        • siafu  

          právě toto mi odepsali z tandem-bike.cz

          Dobrý den, výška vidlice od středu osy po horní okraj korunky je 450 mm. S pozdravem Zdeněk Opěla Tandem-Bike

          takže je vlastně vysoká asi jako Sid Team 80 mm (nohy 28 mm), kde ještě ale počítám s odpočtem sagu… potom za ekvivalent 80 mm považuji vidlici s výškou tak 430 mm

          0 0
          • kubad  

            už sem ti to psal

            445mm je ekvivalent 80mm zdvihu moderních vidlic 465mm odpovídá 100mm zdvihu

            0 0
      • roud  

        Heh ta pevná je pomalu těžší než tvoje odpružená drsný :O) Jinak neni pevná jako pevná :O)

        0 0
    • Rychlej turista  

      Pro ty, co žijí v přesvědčení, že pružení carbonu je jen mýtus.

      0 0
      • přišlapávač  

        aneb jak zahrát na city majitelům cannona :-)

        0 0
      • Lišák  

        Nerozbitná sklenička! Od soudruhů z PLR?

        0 0
      • roud  

        Tohle videjko mě akorát přesvědčilo o tom že dalším mým kolem bude cannondale v carbecu :O)

        0 0
      • Smazaný účet  

        zamáčkl jsem slzu :(  jdu do carbec kanona taky :) casem…

        0 0
      • Singlespeed  

        To je teda dobré PR. Dal jsem do svěráku karbonovou trubku a stačilo otočit o půl otočky a došlo k destrukci pohledové vrstvy (podélně praskla v celé délce). Pravda je, že se po uvolnění trubka vrátila do původního tvaru, ale prasklina, samozřejmě, zůstala. Když jsem totéž zkoušel s kvalitní hliníkovou trubkou přibližně stejné tloušťky, při vynaložení o dost větší síly se ani nehla, tyčí svěráku nešlo otočit.

        0 0
      • Wojtek  

        tak to bych nevěřil,mazec

        0 0
    • šlapatko  

      Co jste čekali?Hliník se zdeformuje,to je snad jasné.Karbon pruží,to je taky známo hodně let.Při pořádné prdě povolí všechno.

      0 0
    • kwaker  

      kup karbon:-) mam jednu a vidla drží a drží a drží a nepraská a nepraská :-) ale zase na ni nekladu tak velké nároky jak jiní, mam cca 93Kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.