• David Bek

    Ahoj,

    mam dotaz na majitele Egla jestli se jim take deje to same co me.

    V patek jsem vybalil a postavil Canyona CF SL 6 Race na sramu Eagle NX.

    Zkusil jsem si, jak funguje razeni. Nahoru i dolu naprosto bez problemu, ALE kdyz mam zarazeno na nejvetsim pastorku (na predposlednim pastorku mi to dela take )a zatocim klikama nazpet, tak mi okamzite retez spadne cca o 3 pastorky nize. Zda se mi tam velke krizeni, stava se to? Mam to resit? Kolo je nove, nastaveni z fabriky. Dekuji

    0 0
    • lubosalbi  

      Řetězová linka je o.k.?

      0 0
    • 106Paja  

      Mám NX kazetu a zbytek GX a na mém fullu to je v pohodě-nepadá.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Rada je vskutku jednoduchá:

      Šlapat dopředu, zpátky ni krok!

      0 0
    • DaD  

      Bohužel je to zcela normální. Kol na NX stavím dost a u každého to po protočení spadne. U těchto levnějších kol se často používá kazeta SunRace a ta padá taky. Nepadá Eagle X01 a XX1. U GX jak které.

      0 0
      • Archik  

        Takže podle tvých zkušenosti je to běžný jev? Dá se to nějak odstranit nebo je to konstrukční problém?

        0 0
        • Cray  

          Při blbém seřízení eagla to takhle padá. Stačí správně a důsledně použít přiloženou měrku Sramu na nastavení B šroubu, mít správně vyladěný horní doraz a napnutí lanka a nic nepadá ani při prošlápnutí dozadu. Když jsem poprvé skládal GX Eagle tak mě to taky potrápilo, teď vše v pořádku. Jedinej problém, kterej to ssebou nese, je občasná kontrola měrkou – na mým šaltru se B šroub časem o půl otáčky až otáčku povytočí.

          0 0
          • Archik  

            Dík za info takže budu v klidu.

            0 0
          • DaD  

            Hmm, tak to budu asi mít špatnou měrku. Pokud mě naučíš jak seřídit levné NX, nedejbože s kazetou Suntour, tak aby to nepadalo při šlápnutí dozadu, tak ti budu vděčný. Dělal jsi vůbec sadu NX na kterou se zadavatel vlákna ptá? Protože v sadách GX a NX je docela značný rozdíl. Navíc se špatně seřízeným šaltrem to nemá mnoho společného. Mizerná je řetězová linka a při šlapání dozadu to shodí náběhový zub, na který řetěz najede.

            0 0
            • Cray  

              NX jsem nikdy v ruce neměl, je možné, že je to jinak – z pohledu výrobce jsou ale přece všechny komponenty s označením Eagle mezi sebou kombinovatelné… SunRace kazetu jsem měl chvíli taky, ale šla pryč – lezla mi do drátů. Nepamatuju se už, jestli tam to bylo OK nebo ne, moc se neohřála. Jestli nakonec nebude problém v ní – Eagle kazety by měly mít zuby největšího pastorku NW, je to tak i u Sunrace?

              0 0
              • Johny.Merida  

                Já tam NW nevidim…

                0 0
              • DaD  

                Zrovna dělám Fuel EX 7 a koukám na kazetu Sram PG 1230. Tento model rozhodně NV zuby nemá a dozadu to padá a nic s tím člověk nevymyslí.

                Když se nad tím problémem zamyslíš, tak asi dojdeš k závěru, že šaltr na to nemá opravdu žádný vliv. Je prostě až dole pod kazetou a to jak nabíhá řetez na pastorek nijak neovlivní.

                1 0
                • David Bek  

                  Naprosto s tebou souhlasím, hazka na to nemůže mít vliv. Padá to nahoře, hazka to ovlivňuje dole.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Jak může mít kazeta NW? Copak by řetěz pokaždé nabíhal správně, širší díra řetězu na tlustý zub?

                0 0
                • Johny.Merida  

                  Rád se nechám od odborníků poučit , ty taky ? :-)..... fakt nevím co jsou NW......asi mám doma na třech kolech neco jiného :-))

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Však píši, že na kazetě je to nesmysl, co když sedne řetěz úzkým poločlánkem na tlustý zub?

                    0 0
                    • krabica  

                      Tak si tu Eaglí kazetu sundej a podívej se na 2 největší pastorky z vnitřní strany, budeš překvapen. :-)

                      Edit: Už jsem tu jednou v diskuzi přesvědčoval Tinu a už mě to nebaví. :-)

                      0 0
                    • Polka  

                      To se tady ale prece uz davno resilo, mlho :-) Podivej se na kazetu z druhe strany.

                      0 0
                      • Cray  

                        zbytečný, někdo místo nechat si poradit a uznat neznalost/nedos­tatek bude zabedněně stát na svém…

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Že jako orlí kazeta má na střídačku tlustý a úzký zuby na 50z???

                        Večer si pohraju se šuplerou.

                        0 0
                        • Cray  

                          a nemá? podívej se na fotku výš a nebo ještě výš na odkaz.

                          0 0
                        • lubosalbi  

                          Zuby nejsou pravidelně na střídačku jako na převodníku. Stačí se opravdu podívat na fotku vejš.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Imho NW značí tlustý – tenký zub na střídačku a to na obou stranách.

                            0 0
                            • Cray  

                              místo tohoto laborování co je nebo není NW by mě zajímalo, jestli je to tak teda i na NX kazetě nebo ne. To jestli musí být úzký široký na obou stranách aby byl NW je úplně zbytečný: jak psal lubosalbi tak to má efekt stejný, řetěz nepadá a důvod proč jsou jen z jedné strany určitě nějaký je, např. aby byl šaltr schopný odřadit o jeden níž…

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Přesně, už se to tu podrobně řešilo i s popisem, jak se to chová při řazení.

                        Tedy pro ty co nečtou ještě jednou. NW zuby to jsou i když ne tak výrazné jako u převodníku. Pokud se při zařazení řetěz naběhne špatně (o zub posunutý), tak drží nad pastorkem a jakmile na něj zapůsobí tah od převodníku, tak poskočí o zub a zaskočí správně. Při řazení v reálu kde je pořád aspoň nějaký tah řetězu to není ani postřehnutelné.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Takže to je ono, že někdy bez záběru ten řetěz úplně nezapadne?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ano, lze to nasimulovat na stojanu když budeš co nejméně zabírat při řazení.

                            0 0
                            • Vašur  

                              A funguje to jen na pastorcích se sudým počtem zubů. Ale to ve Sramu asi vědí :-)

                              0 0
                  • lubosalbi  

                    Přidám svojí zkušenost, nedávno jsem na svoje kolo montoval Eagle GX a když jsem to ladil, tak jsem si na největším pastorku všiml, že nejsou všechny zuby stejně silné. Řetěz musí správně naběhnout, aby zapadl dozubů. Uzký článek řetětu nezapadne na tlustý zub. Můžeš si to doma sám vyzkoušet, stačí řetěz o zub posunout na největším pastorku a přestaneš se divit :-)

                    Jak je to na Eagle NX nevím, to jsem zatím pod rukou neměl.

                    0 0
                • kubad  

                  prostě Eagle ( neznám teda NX) to má proti 1×11 vyřešeno jinak a nepadá :D

                  0 0
            • Cray  

              na mtbr foru se dá najít ještě jeden vliv, který tu nezazněl (kromě zmiňovaných limitů a B šroub) a to je délka řetězu + nerovná patka. Jak zaznělo mnohokrát i ve vlákně o GX Eaglu, orel je víc než náchylnej na rovnou patku přehazovačky. Prověřil bych i to.

              https://forums.mtbr.com/…1075801.html

              0 0
              • DaD  

                U Eagla má délka řetězu opravdu zásadní roli, ale pouze při řazení. Nahoře nad zadní stavbou je to stále stejné ať máš řetěz krátký a nebo dlouhý. Tam je to vážně buřt.

                0 0
          • MlokCZ  

            Nikdy nejde paušalizovat, protože tu je jeden velmi významný faktor a to rám. Tedy především délka zadní stavby. Pak se běžně stane, že ta stejná kombinace komponent řazení na jednom rámu na největším pastorku při šlapání dozadu padá a na druhém ne.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Připojuji se k faktu,že záleží na délce zadní stavby.V součnosti jsou pro snadnou ovladatelnost zkráceny na minimum.Pak odchází řetěz na největší pastorek pod velkým úhlem a v případě Eaglů to zhorší 50z pastorek.

              Správně srovnaná patka,délka řetězu,vzdálenost kladky od největšího pastorku/podle Sram měrky/má zásadní vliv na přesnost řazení.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nj, nikdo už pomalu nepočítá s tím, že se jezdí i do kopce a jsou mezi námi jedinci s delšími stehny, což přináší sedlo posunuté vzad a těžiště posunuté i díky té krátké z. stavbě až k zadní nábě.

                0 0
                • krabica  

                  Pokud je to provedeno dobře, tz. kolo s kratší zadní stavbou má delší reach, tak se zvedání předního kola není problém, jen člověk šlape víc pod sebe, což mi třeba celkem vyhovuje.

                  0 0
              • krabica  

                Můj aktuální poznatek, tam kde řetěz z kazety X01 Eagle nepadá, tak GX Eagle ano, žádná jiná změna krom kazety neproběhla, vyzkoušeno hned po sobě… Mám zadní stavbu 419mm s X01 Eaglem a z ní řetěz nepadá.

                0 0
              • doubleingram  

                Tak podle Sram merky mi GX nechodilo, musel jsem to posunout o dost jinam.

                0 0
        • MatS  

          Podívej se na řetězovou linku, neboli podívej se od kazety zezadu ve směru řetězu na převodník. V kterém místě kazety se ti kryje převodník na klikách? Jde to doladit převodníkem s jiným offsetem nebo podložkami. Záleží na typu uchycení převodníku na klikách.

          0 0
        • DaD  

          Ano, je to běžný jev a moc se s tím vymýšlet nedá. Tedy dá, pokud se trochu posune řetězová linka blíže k rámu, ale tam nastávají zase trochu jiné problémy. Pokud nejezdíš extra techniku, kde musíš často šlapat na nejlehčí dozadu, tak to asi nemá cenu řešit.

          Pokud máš ořech XD tak by jsi to mohl případně zkusit pořešit Kazetou GX, která má největší pastorek hliníkový. Ten je širší než ty levné ocelové a funguje celkem obstojně.

          0 0
          • onuce  

            Za nás se takovým „běžným jevům“ říkalo konstrukční vada.

            0 0
            • kubad  

              pokud vada vadí – tak je to opravdu vada

              0 0
            • Mereck  

              :-)

              0 0
              •  jarek1  

                já teda dost často v kopci potřebuju „restart“ a k tomu pootočit kliky přes volnoběžku. Přeskok po pastorcích = pro mne vada a krok zpět za dost peněz. To si můžu přidat na horáka dualy a inverzní hazku a stávám se mistrem slepých uliček.

                0 0
                • psbiker  

                  zase NX je levný turistický spotřebák určený pro důchodce na cyklostezku, tam padání nevadí

                  0 0
                • Mereck  

                  Proč to píšeš mně? Já jen hodil smajlík Onucemu za jeho koment.

                  0 0
            • DaD  

              Máš pravdu, je to běžná konstrukční vada.

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak pokud na kole couváš, tak by to pak mohla být vada.

              0 0
              •  

                Obcas je treba v trialovejsich terenech odslapnout dozadu aby se kliky nepotkaly treba se sutrem. Bezna praxe ale to vis.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže tady si všichni zásadně stěžují, že jim to padá při točení dozadu na stojanu. A přitom v reálu při 1/4 otočky (maximálně 1/2 otočky a většinou méně) dozadu to vůbec spadnout nemusí.

                  A ještě jen pro nejlehčí převod.

                  0 0
                  •  

                    Tak ted se trochu ztracim. Jaky je rozdil v sile tahu retezu pokud protocim kliky dozadu nohama nebo rukama na stojanu …

                    U Eagle vyssich sad se toto nedeje ani nahodou a pokud ano je spatna retezova linka, krivy nebo zatuhly retez.

                    Pokud NX pada po protoceni klik vzad i z nejvetsiho pastorku tak to chapu jako vadu a v tomto pripade usetreni vyroby pro NX.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      V síle není rozdíl žádný, ale zásadní rozdíl je v tom o kolik se kliky protočí zpět.

                      Aktuálně mi na jednom kole při šlapání dozadu řetěz padá a na jednom ne. Obě jsou 2×11 a jedná se o velká/velká. Oboje totožné osazení a stejně pečlivě seřízené včetně délky řetězu.

                      Padá to na rámu s kratší zadní stavbou, na druhém s delší to udrží libovolně dlouhé točení zpět.

                      Jenže i na tom, co to padá, tak to padá jen na stojanu. Spadne to někde kolem 3/4 otočky. V reálu jsem to cíleně testoval ve výjezdu s přišlapáváním dozadu a ani po mnoha pokusech to ani jednou nespadlo. Samozřejmě jsem ale netočil zpět jak při couvání, ale jen reálné přišlápnutí, které je potřeba pro technický výjezd pro vyhnutí se kontaktu pedálu s překážkou.

                      U Eaglu by to samozřejmě mělo držet lépe než u 2×11 jak kvůli NW zubům (tedy jestli má i NX kazeta), tak o díky o malý chlup lepší řetězové lince než u velká/velká u 2×11. U 2×11 je to tedy stejně fuk, na velká/velká se technické výjezdy stejně nejezdí (i když klidně na velkou celý rozsah kazety občas používám, velká/velká ale už jen ojediněle a rozhodně ne v technickém výjezdu a na nejlehčí převod to samozřejmě drží a nepadá).

                      0 0
                      •  

                        S tou delkou zadni stavby souhlas. Na Meride BigSeven Team carbon 650B mam delku zadni stavby 425mm. U Force Team carbon 29" 445mm.

                        Na obou kolech namichany Eagle a na nejlehci prevod muzu tocit vzad jako zjednany ;) a retez nepada ale je markantne videt jak u kratsi Meridy je to na hrane a u Force jeste s rezervou.

                        0 0
                        • krabica  

                          Zajímavé, mně Eagle nedělá problém ani na zadní stavbě 419mm.

                          0 0
    • David Bek  

      Teď jsem se vrátil z jedné prodejny, kde jsem vyzkoušel 3 různá kola s Eagle NX , X01 kazetami a padá to taky. U všech.

      0 0
      •  

        Tak zbyva retez, nebo nx prevodnik spatne pousti stranove retez.

        0 0
      • DaD  

        U X01 a XX1 se mi to ještě nestalo. To už musí být ta řetězová linka hodně dodrbaná :(

        V reálu se tento problém trochu zmenší zajetím (vytaháním) řetězu. Řetěz dostane větší stranovou vůli a nechá si líbit větší ohyb. Také si více sedne s kazetou a funguje to o něco lépe.

        0 0
      • krabica  

        Doufám, že jsi jim řekl, ať si ty kola pořádně seřídí… :-) Mně to nedělalo ani jedno kolo, co mi prošlo rukama…

        0 0
        • David Bek  

          Byly to nova serizena kola, jedno za 260 000

          0 0
          • Archik  

            Na kole za 260000Kč byla NX přehazovačka?

            0 0
            • DaD  

              Vždyť píše že tam byla i X01…

              0 0
              • Archik  

                píše „kde jsem vyzkoušel 3 různá kola s Eagle NX , X01 kazetami a padá to taky“ , Takže jsem to pochopil že všechna kola měla Eagle NX ale kazety X01.

                0 0
                • David Bek  

                  Dvě kola měly komplet sady NX a poslední komplet sadu X01.

                  0 0
                • DaD  

                  Nikdo na světě nedá kazetu X01 a k tomu šaltr NX. Na kazetě to výrobci drbou nejvíc a když už, tak dávají nižší řadu než je zbytek sady. U Eagle je to ještě markantnější, když ty jejich frézované kazety stojí takový nesmysl.

                  0 0
          • krabica  

            Jsou dvě varianty, buď jsou ty kola krámy a výrobce to nezvlád, nebo mechanik nedělá dobře svou práci.

            0 0
          • milan.v  

            Tak to kecáš, na kole za 260tis. Kč nikdy nebude NX přehazovačka, ledaže by se buď výrobce nebo pak majitel pomátli…

            Netaháš nás tu náhodou za fusekli?!?

            0 0
      • Tencovozikmin  

        Projdi více prodejen.

        0 0
    • David Bek  

      Jak psal David, co na tom nastavit? Nastavení prehazovacky na to nemá vliv. Padá to nahoře. Jak to prehazovacka ovlivní nahoře? Nijak.

      0 0
      • krabica  

        Jak si to nastavoval? Já to dělám dle manuálu, první bez řetězu nastavím spodní doraz, pak horní, s řetězem B-screw podle měrky a pak doladím řazení. Taky je třeba mít zkontrolovanou patku, zda je rovná… Jakou máš řetězovou linku? Měla by být 49 mm pro neboost rám, to může taky dělat problémy…

        0 0
    • Zydrunas  

      Hele bude to znit zvlastne, ale fakt zalezi na nastaveni.

      Mam GX Eagle, komplet a pri spatnem nastaveni B sroubu nebo dorazu na 50t pastorku nebo kombinace obojiho a padalo to pri „slapani“ vzad. Chvilku jsem si hral s nastavenim a nepada. Ale byl to porod, to uzmavam.

      Ted mi to chodi fakt pekne a uz se do toho nevrtam, radsi.

      0 0
      • kubad  

        Co je to slapani vzadu?

        Pokud to vydrží otočku tak nevidím problém, a to mě všechny Eagle co mě prošli rukama v klidu dají.

        Drží mě to i na 1×11 Sramech

        0 0
      • Cray  

        To sem ani nepiš. OP a další jedinci na tohle neslyší a je to chyba produktu, ne chybné montáže ;) viz. výš. HOWGH

        0 0
    • palo7  

      Mám překopany XT z 2×11 na 1×11 s Garbarukem 10–50. Při přestavbě jsem zjistil že to s kazetou Sunrace 11–42 padalo z největších tři převodníku i při malém otočení vzad. Tohle to dělalo i ve verzi 2×11! A jak jsem tam dal Garbaruka, tak i s výrazně špatnou řetězovou linkou nespadl ani při motani o několik otáček :-) Tak asi ma velký vliv kazeta.

      PS: v prodejnách jsem taky zkoušel ten 1×12 zázrak a padalo to tak 50 na 50 i u nejvyšších sad. U nižších (GX) stačilo málo …

      0 0
      • David Bek  

        No to sis dovolil toto napsat? Tady to par lidem proste nepadá, a proto to nemůže padat ani ostatním. To nevíš?

        0 0
        •  

          Padat " to"uz z principu proste nema. Osobne bych takove kolo nechtel. Na Vorlovi ; mam kola dve a na Sh 1×12 jedno a padani retezu pri toceni vzad neznam a to pouzivam u Sramu GX kazety / zadny zazrak kvality / i retezy a razeni a hazedlo xx1. Kliky jedny X01 a druhe Shimano 1×11 s doladenou retezovou linkou. Ten vycet zminuji pouze pro ilustraci.

          0 0
      • lubosalbi  

        Mě to nepadá na Eagle GX ani se špatnou řetězovou linkou cca 52mm díky Race Face převodníku, který nedělají v originále v boost nebo neboost provedení, ale někde mezi. Řetěz se kříží celkem dost a v pohodě.

        Už mám objednaný převodník s 6mm offsetem, tak se to křížení ještě zlepší.

        0 0
    • vasilacer  

      Tak to tak dlouho čtu že sem šel točit klikama vzad :-) mám na dvou kolech 1×11 XT na jednom z kazetou sram na druhym origo schimano,řetezy jsou na obou sram,řetězová linka má osu u prvního kola na 3 nejmenším a na druhem kole na 4 nejmenším,můžu točit jak chci a nic se opravdu neděje,tak nevim jestli to mám vadny já :-D a to sem nikdy nic neladil a jednopřevodniky dával jak mě „napadlo“,a řazení jde perfekně.

      0 0
      • DaD  

        Ty to dlouho čteš, ale že se tady jedná o Eagla 1×12 jsi se nedočetl? 1×11 fungují v tomto mnohem lépe než 1×12..

        0 0
        • kubad  

          Nemyslím si

          Eagle mě drzí líp než 11

          0 0
          • DaD  

            Tak já třeba s 1×11 neměl žádný problém. Jezdil jsem ale jen kazety X01 a XX1. Levnější jsem nevozil a nemohu tedy soudit jak to na nich funguje či nefunguje.

            0 0
        • vasilacer  

          Ale jo dočet,neboj …ale měl sem za to že to trápí prostě jednopřevodníky obecně,chystám se taky na 12 tak aspon si dám pozor ,jen tak pro pořadek já třeba NX nepovažuju za Eagla

          0 0
    • David Bek  

      Hele kluci, nemám zkušenosti, jsem proti vám amatér, a proto to vypadá pro někoho divné, jak jednam, co delam. Proste dam na rady vás zkušených a nechám si rad poradit, abych postupně nasbíral zkusenisti.

      Pro někoho to vypadá legracne, ale já si opravdu cením každého příspěvku, který mě muže posunout dále. Mějte se mnou prosím trpělivost. Děkuji

      1 0
      • lubosalbi  

        Podle tý fotky vypadá řetězová linka dobře, ale chtělo by to pro jistotu fakt přeměřit. Nebo aspoň koukni na převodník jaký má offset, je to na něm vyřazeno. Měl by si mít správně 3mm. Pokud to nepůjde nijak vyladit, tak by mohlo pomoct dát převodník s offsetem 6mm, i když tam nepatří. Přiblíží ti to řetěz o 3mm blíž k rámu, tím pádem bude křížení řetězu na největším pastorku menší a mělo by se to zlepšit.

        0 0
        • Frenky Vlk  

          Podle fotky bych řekl že se jedná o nový CANYON LUX který mám taktéž doma,ta řetězová linka na velkém pastorku je fakt asi hodně a i Já jsem uvažoval zkusit tam převodník s 6.mm ofsetem.Nicméně zatím tam mám originál 3.mm, který tam určitě i Tebe kluci v CANYONU dali.Mi to s největšího pastorku spadne až tak po druhém,třetím otočení klik dozadu,což je pro ježdění dostatečné,takže to nějak neřeším.O přehazce to nebude,vyměnil jsem tu NX co tam byla a dal tam novou XTR spolu s řadící páčkou, chodí to solidně.Doufám, že nové XT bude mít i kazety 11–51 které by se daly použít na starý klasický ořech který tam pod NX kazetou je a postupně to celé přehážu na shimano 1×12…;-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      To přehlížení problémů je návykové. Jsem asi udělal dobře s XTR 12. V us mi amik říkal, nikdy nekupuj us made. Top Eagle je, ale další řady asi jen reklama.

      0 0
      • kubad  

        tak nějak nechápu, co tím chtěl básník říct

        0 0
      • Jaarque  

        O tom US made by se dalo pochybovat. Vývoj u SRAMu je, pokud se nepletu, v Německu, výroba dálný východ…

        0 0
    • Davidakta  

      Možná to sem nepatří, ale já mám za sebou dvě sezóny s Nx 1×11 točím tam třetí řetěz, hazka je seřízená tak jak jsem to kolo koupil a řetěz mi nikdy nespadl. Můj názor je, že největší podíl na padání má délka zadní stavby, prostě když je to krátký tak se to na tý velký pile neudrží. Možná bych zkusil hodit řetězovou linku blíž k rámu, ale jde o to jak se to bude chovat na malým pastorku.

      0 0
    • lubosalbi  

      Tak jak to dopadlo?

      0 0
      • David Bek  

        Měl jsem to v servisu, postelovali to a celou otacku vzad to drží, pak to padá. Takže už to neřeším. Šlo mi o to, kdybych v technické pasáži potřeboval preslapnout a to vydrží.

        0 0
        • xtonda  

          Jen tak pro zajímavost, víš co poštelovali?

          0 0
          • Chlebovnik  

            Určitě B-šroub. Nastavení vzdálenosti horní kladky od největšího pastorku hraje u Eaglu skutečně velkou roli. Ne nadarmo na toto nastavení existuje speciální přípravek.

            0 0
            •  

              Roli to hraje pro razeni ale ne pro nepadani retezu na nizsi pastorky pri protoceni vzad.

              0 0
              • David Bek  

                Proste to padá a bude to padat. Je čas jezdit vykašlal se na to

                0 0
              • Chlebovnik  

                Hele, hraje. Ve čtvrtek jsem si s tím asi 5 minut hrál a suverénně nejmíň to padalo v té ideální pozici podle toho pravítka. Jak byla kladka dál a dál, tak to při protočení padalo dřív a dřív.

                0 0
          • David Bek  

            Hrabal se v dorazech, měl tu červenou merku. Stal jsem u něho s sledoval.

            0 0
    • oo.viper.oo  

      Ještě tu nezazněla hmotnost. Těžší kazeta (NX, Sunrace) potřebuje více energie na to, aby se roztočila. Tu energii ji při zpětném šlápnutí musí dodat tah řetězu vedeného skrz napínák hazky. Při škubnutí klikama zpět se těžší kazeta roztáčí pomaleji/neochot­něji než lehčí kazety a část impulzu škubnutí pobere napínák řetězu. Tím se na moment uvolní napnutí řetězu z převodníku ke kazetě a v kombinaci s velkým křížením 1×12 systému to způsobí, že uvolněný řetěz seskočí z největšího pastorku. Na ten efekt má vliv jednak úroveň křížení (čím kratší zadní stavba tím hůř, moc vysunutá řetězová linka taky hůř) a pak hmotnost kazety (čím těžší kazeta tím hůř). I blbě nastavený B šroub může kazetu přibrzďovat. Edit: sofistkovanější kazety proti tomu efektu také bojují pomocí NW zubů na největším pastorku, jak již bylo zmíněno výše.

      0 0
      • kubad  

        a teď tu o Karkulce

        0 0
      •  

        Neskubat, neskubat a zejmena s tezkou kazetou ;) nebo se z toho jednou zblaznite :)

        Páni a za tohle jsme „cinkali klicema“ ;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        A co huste mazivo v orechu, na to jsi nezapomel?

        0 0
    • tachmude  

      Mám sadu NX a šaltr DX.Nemám problém.Včera vyzkoušeno a nepadá nikde nic.

      0 0
      • DaD  

        Ty vozíš na Orlovi šaltr DX? Tak to jsi tedy kua REBEL! :D

        0 0
    • doubleingram  

      Kde v Praze v servisu umi opravdu poradne seridit GX Eagle razeni, aby to chodilo ok? Nemyslim pri slapani dozadu.

      Zatim to vsichni udelali na pul.

      0 0
      • Archik  

        Jak na půl to znamená co? Pokud to seřídí a stejně to „blbne“ tak tam zajdu a řeknu ať to udělají znova. Přeci nebudeš platit za službu co neudělali.

        0 0
        • David Bek  

          To znám a víš co ti řeknou? Lépe to neumíme.

          0 0
          • doubleingram  

            Asi tak, argument byva, ze Eagle GX proste vetsinou poradne nejde apod.

            Proto chci nekoho, kdo to opravdu umi, zatim mi nikdy zadny servis Eagle neseridil poradne, uz jsem byl asi ve 3.

            0 0
            • David Bek  

              Já to měl podobně a pak jsem se na to vy…a jezdil, jak to bylo. Teď mám novou sadu na NXku a zatím musím zaklepat, žádný zvuky to nevydává, řadí to parádně a funguje, jak má. Docela jsem překvapený, otázka je, jak dlouho to bude fungovat. U toho GXka mi to dělalo neplechu už od začátku.

              0 0
            • lubosalbi  

              Co na tom jako řešítě, to si ty 3 šroubky a napětí lanka neumíte nastavit sami? Fakt na tom nic není. Jak nastavit délku řetězu a vzdálenost přehazovačky od pastorklů najdete ma sram.com

              0 0
              • doubleingram  

                Kdyby to bylo tak easy, tak to udelam sam, nebo slusny servis. Na 11s neni problem. Tenhle 12s paskvil proste obecne jde vyrazne hur. If si genius a necini ti to problem, tak si IMHO spis vyjimka.

                0 1
                • petyn  

                  Jako jo. Je s tím drbačka, ale seřídit to jde.

                  0 0
                  • lubosalbi  

                    Kdybych si to sám nemontoval, tak to tu nepíšu, se seřízením nebyl nějaký extra problém. Nastavím délku řetězu, dolní a horní doraz řazení, provlíknu řetěz, vyufouknu tlumič do sagu, nastavím dle měrky vzdálenost rolny od největšího pastorku a pak už to jen doladit stavěcím šroubem na řazení. Žádná atomová věda a chodí to krásně. Je fakt, že to je víc citlivý na ladění tím stavěcím šroubem na řazení, dva skoky na šroubu jsou už celkem znát, stačí s tím zběsile nekroutit.

                    Jo a typ pro lidi co měnily horní šroub rolny za delší. Protože klasicky metrický šroub má jinou hlavu než sram šroub, tak není uplně v rovině s ramínkem(není uplně zapuštěn). Zkontrolujte jestli vám ta hlava šroubu při řazení na nejmenší pastorek nenaráží do těla přehazovačky. Na tom jsem se trochu zasekl, ve stojanu to fungovalo parádně, ale při jízdě nešel zařadit nejmenší pastorek. Pří zatížení tlumiče se jinak natočí ramínko než je na nezatíženém kole ve stojanu a v tom okamžiku to neřadilo. Vyřešil jsem to podložkou pod šroub přehazovačky a znovu nastavil dorazy.

                    0 0
                    • Archik  

                      No byl jsem se podívat v Decathlonu na kolo, kde je NX. A ptal jsem se jestli mitam ke kolu prodají i tu SRAM měrku. Prodavač/seřizovač na mě koukal a říkal mi tu žádnou nemáme, máme to v ruce a děláme to podle oka. :) Tak sem zvědavý jak mě to bude jezdit :)

                      0 0
                    • petyn  

                      S tím šroubem máš pravdu. Jak silnou jsi dával podložku?

                      0 0
            •  

              Prave ruce zdravi leve. Za dva tisice ti to seridim, vice do SZ ;)

              0 0
    • on2  

      Ahoj, googlil jsem tohle téma protože jsem měl stejný problém. Jenže ne u novýho kola, ale až poté co jsem si hodil řetěz do drátů a něco na tom najel. Takže: řetěz na vyprošťováku nesmí při točení dozadu padat (pokud hrábnete v kopci a chcete nasednout, zatočíte si dozadu a spadne to tak se z toho stává groteska s zvedáním zadního kola a šlapáním dopředu … to prostě nesmí dělat). Pečlivé nastavení přehazky (měrka. vypuštěný tlumič..) výrazně problém zmenšilo až k slušné použitelnosti (2–3 ot. do spadnutí). Problém se vyřešil po výměně zadního kola za záložní (na původním povolená matice co drží nábu pohromadě – asi i příčina padání řetězu – ještě jsem ho nedal zpět). Teď můžu točit dozadu jak se mi zachce. Docela by mne zajímal ten obchod co jim tam padaj všechny Eagly a berou to jako běžnou věc – další kolo koupím tam a po sezóně jim ho vrátím pro „neodstranitelnou závadu“ :-) . Problém je samozřejmě u Canyonu, kde si kolo stavíš sám a sám odpovídáš za správný sestavení a seřízení – to jsi v řiti, pokud ovšem konstruktéři kola neudělali nějakou chybu. Ten Sram je udělanej tak, že to prostě nový aspoň chvilku fungovat bude (při správný lince atd. – to je dáno výrobcem kola) a to i přes to, že je řetěz zlomenej jak prase. Bohužel trend 1× něco je jasnej a xc celopéro s dvouplackou už prakticky nekoupíš. Bohužel trendy určují zákazníci pro který je černá magie jízda v autě s manuální převodovkou.

      0 1
      • krabica  

        Teď mám novou zkušenost na mém Intense Spider 275c, 34z převodník chodí v poho, 36z už nejde seřídit, aby řazení chodilo rozumně a bez padání. Zadní stavba je ale fest krátká, 419mm…

        0 0
      • doubleingram  

        Na Canyonu zadny razeni nenastavujes, vyndas z krabice, nastavis rodla a max das do vidle kolo.

        0 0
        • on2  

          Tak to musí chodit :-) nebo to dáš do krabice a pošleš zpátky, že to nechodí :-)

          0 0
          • on2  

            Rozhodně to nepíšu proto, že bych si myslel, že Canyony jsou nějaký šunty. Jen způsob prodeje. Znám lidi co najezděj mraky km a neuměj si vyměnit kazetu, kotouč. Když koupíš kolo na krámě a máš problém tak ho tam přivezeš a necháš je ať to vyřešej pokud se servisem nemáš zkušenosti. Je jasný, že je pruda kolo někam posílat, kvůli hovadině … Na kole si opravím prakticky všechno, ale když se mi objevil po 1250km vakl v zadním kole, tak se v tom prostě nešťourám a odvezu to prodejci ať to vyřeší. Kdybych měl kolo někam posílat tak ty ložiska prostě vyměním za svý doma a vo tom to je.

            0 0
        • Jaarque  

          Jj, proto je skoro každý canyon, co mám na stojanu, uplne v hovnech. I kdyby to nakrásně posílali perfektne serizene, tak minimálne se při přepravě přihne patka, po chvíli si sednou lanka, bowdeny…

          0 0
          • kadlec  

            A kolkk canyonu jsi mel na stojanu? Mame v rodine 3 kola a ani jedno neprislo s ohnutou patkou a 2 meli razeni perfekt serizeny. U jednoho jsem to doladil pul otackou sroubu na bovdenu. A samotnymu mi to je divny, ale za rok jezdeni si nic nesedlo a radilo to furt stejne.

            0 0
    • Meatfly77  

      Na Duratecu Torrain se SRAMEM NX mi při řazení v kopci padá řetěz z největšího pastorku dovnitř ke drátům. Snažím se řadit s předstihem, kolo je po servisu, ale marná snaha – už jsem s sebou trisknul asi 5 krát… co s tím?

      0 0
      • Charlie_R  

        Přitáhni trošku doraz.

        0 0
      • LM  

        „při řazení v kopci“ = řazení v záběru, tj. s tahem na řetěz? Když zařadíš lehkej na rovině, tak to nedělá?

        „kolo je po servisu“ = jak dlouho? šteloval jsi to ty, nebo někdo jinej?

        Viděl bych to na špatně nastavený doraz na přehazovačce nebo na ohnutou patku (ale to by nejspíš blblo i na jiných pastorcích).

        0 0
        • Meatfly77  

          Ano, řazení v záběru. Snažím se tomu vyhnout, ale někdy to fakt nejde…Když zařadím jakýkoli převod v rovině, resp. v menším stoupání, bez problému.

          Právě ze to udělá jenom občas a pak to skončí pádem. Mám najeto 1800 km a řetěz mi spadl asi pětkrát a vždy v nejprudším stoupání.

          Kontrola v servisu před týdnem, minuly týden absolvován hobby závod (1500 m převýšení, řazení naštěstí bez problému).

          Proč jen někdy???

          0 0
        • Meatfly77  

          Tak to vypadá přece jenom na vychýlenou patku… nepatrně, ale přeci.

          0 0
    • Jáchym 1  

      Podružná otázka.

      Co dráty,nejsou načatý tím řetězem?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.