• Machyny

    Cauvec hoši,

    potřeboval bych prosím poradit s výběrem. Aktuálně řeším elektronickou přehazku na bajka. Jedné co mě zaujalo je Sram XX1 Eagle AXS.

    Aktuálně mám na kole Trek Supercaliber základní sadu NX.

    1. Za mě NX sada mi stačí, jen bych chtěl upgradovat na bezdrát. Stačí a bude kompatibilní NX s tímhle upgrade kitem?

    https://www.koloshop.cz/…ade-kit.html

    2. Nebo je lepší se do toho opřít a jít rovnou i do upgrade kazety, řetězu a klik s tím, že je lepší jít do „komplet“ sady? Jestliže ano, tak nevíte jaký je rozdíl mezi tím, jestli je sada s boostem nebo bez?

    Eagle-AXS-Dub-sada

    https://www.koloshop.cz/…a-175mm.html

    Eagle-AXS-Dub-Boost-sada

    https://www.koloshop.cz/…a-175mm.html

    Díky moc za pomoc.

    0 0
    • DaD  

      Pokud opravdu potřebuješ bezdrát, tak nic jiného než Eagle AXS není. Musíš si ale uvědomit, že na biku ty šaltry dostávají dost za uši a urvat XX1 AXS fakt nechceš. Každopádně to vyměň celé. Kazeta NX je nesmysl. Počítej ale s výměnou ořechu. NX je na klasický Shimano ořech a má nejmenší pastorek 11z. Také je dost těžká. X0 a nebo XX1 už mají pastorky 10z, jsou lehoučké, ale potřebují ořech XD od Sramu.

      Pokud ti stačí NX sada, tak bych se osobně na elektriku z vysoka vyprdnul a šel do mechanické sady XX1. Chodí to moc pěkně a když šaltr urveš, tak to nestojí takový nesmysl.

      0 0
    • kmekky  

      Určitě celé, respektive kazeta i řetěz klidně XO1. Z NX si toho moc nenechávej

      0 0
    • Smazaný účet  

      ber jen hazku a razeni

      0 0
    • Gru  

      Fungovat to bude i stou kazetou a klikama co mas. Vzal bych jen hazku a razeni. Postupne muzes upgradovat i ostatni veci pokud ti nebudou vyhovovat nebo budes chtit. Hazka snese dost a jen tak ji neurves.

      https://youtu.be/ClmO1s74KlE

      0 0
      • Pikaču  

        Vzdyt jenom na kazete by usetril 300 gr. K cemu je elektricke razeni kdyz je zbytek závaží.

        1 0
    • Tydlii  

      Nevím co na tom jezdíš ani jestli je tvým cílem z kola vytřískat co nejvíc, nebo ti jen dělá radost.

      Já bych postupoval takto:

      1. teleskop
      2. komplet sada (vč. Kazety, klik, potřebuješ boost verzi – da se občas po Evropě koupit sada za 30k – počkal bych až se objeví nabídka v této cenové relaci)

      Samozřejmě pokud na tom nezávodíš a chceš si jen udělat radost tak klidně kup jen upgrade kit a kazetu měň po odjetí. Kliky funkčně budou bez rozdílu, tam je to jen o hmotnosti – zase jestli gramaříš nebo ne…

      Není jedno nebo druhý lepší…

      Ještě varianta pokud ti nechybí 10z pastorek a nechceš měnit ořech, tak můžeš koupit garbaruk kazetu – děla 11–50 určitě a možná i 11–52 (nejsem si jist) na klasicky ořech .

      Cena 5700kc, vaha 340g . Vozim pět měsíců mám na ni okolo 3500 km a mohu ji doporučit. Kliky bych dal z bazaru, karbon sramy se tam objevují okolo 4000kc.

      Suma sumárum 21 000 upgrade kit (dej X01, nemá žádný smysl platit za XX1 když rozdíl je 14g) , 5700 kazeta, 4000 kliky – lehce přes 30 000 a mas stejnou užitnou hodnotu jako se sadou jak ji odkazujes.

      Nicméně kdybys sadu dokázal sehnat okolo těch 30 000 tak do toho běž…

      0 0
      • Venda  

        Garbaruk 12s na hg je jen 11–52

        0 0
      • Gru  

        +1 .Lip bych to nenapsal

        0 0
      • Machyny  

        nevíš prosím tě, který ořech je ten správný? Zkoušel jsem hledat XD Sram a našlo mi to tenhle:

        https://www.krabcycles.cz/…am-XD-552411

        Pak když se nad tím zamyslím, jestli by nebylo lepší tam dát rovnou celý zadní náboj, který má požadovaný ořech:

        https://www.koloshop.cz/…na-AKCE.html?…

        Díky moc za reakci.

        0 0
        • Tydlii  

          první odkaz bude správně, celý náboj – nesmysl, musel bys to nechat přeplést

          (lze uvažovat pokud je ti např. výplet měkký, pak můžeš dát lepší náboj, pevnější dráty, nechat to takhle přeplést. Ale to by znamenalo DT350 náboj – cca 4000kč, sapim cx ray dráty – cca 60kč/ks, mosaz niple, podložky a práce zaplejtače.)

          To co odkazuješ za těch 990,– je nějaký šílený lowend těžítko → tipnul bych si že tvoje kola maj lepší náboj, ale nemám je nastudovaný do detailu…

          0 0
          • jonti  

            330g na zadní náboj není žádné těžítko. V cenách náhradních dílů jako jsou ořechy není žádná logika.

            0 0
          • Machyny  

            super. objednám ten z prvního odkazu. Mockrát děkuji!

            0 0
    • Machyny  

      díky borci všem za reakce. Ono tu elektriku na kole chci jen kvůli tomu, že mě baví technologie a chci si to zkusit (nejsem žádný závoďák co jede na gramy :-) ). Každopádně nakonec mám možnost celou sadu Sram XX1 Eagle AXS Dub sada 175mm mít za cenu cca 35t vč DPH, tak do toho jdu.

      Jinak kdyby jste mi někdo doporučil v Praze nějaký servis se kterým máte výborné zkušenosti, tak budu rád. Právě potřebuji aby mi tam nahodili tu sadu. Sám se do toho raději pouštět nebudu. Zatím jsem kolo dával do nejmenovaného servisu, kde mi účtovali 1200 na hodinu a s prací jsem nebyl spokojen.

      0 0
      • pavelmisar  

        Myslím si, že zrovna u této sady není nějak extra co nastavovat. Tyhle bezdrátové sady mi přijdou strašně jednoduché a zvládne to opravdu každý + na YouTube má Sram instruktážní videa – není co zkazit :-)

        0 0
        • novas752  

          Ono jestli to bude měnit i s klikama tak si může vylámat zuby už na povolení původních klik. Když si na to nevěří tak je lepší to hodit do servisu, nejlíp někam kde nechtěj 1200 za hodinu…

          0 0
          • pavelmisar  

            Záleží ještě co střed. Pokud má DUB je to v klidu, pokud nemá, chce to lis 28.99 mm, ten se dá koupit hobby verze za nějaké 4 stovky.

            0 0
          • tomfree  

            1200 za hodinu bych bral jako vtip,když srovnám vybavení a množství informací v autoservisu,který má podobné ceny.

            0 0
      • mr.antik  

        Pokud tě baví technologie tak neřeš servis a nahoď to sám. Jinak určitě sadu, za ty kliky a kazetu to stojí.

        0 0
      • mrazik01  

        Kolofix je super servis, zkusil bych to tam.

        0 0
    • milan.v  

      Tak to dopadá, když si někdo kupuje závodní auto, dosud jezdil v trabantu, stačila by mu tak Fabie a s auty nemá zkušenost…

      Zajímalo by mě, kde tě ohulili na tom servisu, Kolokrám cenu méně než třetinovou, můj mechanik, co dělá i kola různým týmům a reprezentantům cca poloviční…

      0 0
      • Machyny  

        první část tvého komenáře nekomentuji nebo by to byla škoda slov :-)

        Každopádně klidně zmíním ty servisy, nemám s tím problém:

        u bikeinvest cena 1200 za nahození zadní brzdy a přehození pláště kola. Bohužel práce nebyla dobře odvedena a musel jsem to dávat do dalšího servisu na opravu (třeba kolo pláš byl nahozen opačně než by se měl dát)

        JInak co se týče cen, tak jsem si nechal udělat odhad za kolik by mi přehodili stávající mechanickou NX sadu za tu elektronickou a třeba v kola-radotín mi to odhadli na 1500.

        Ono nemám problém si za servis zaplatit, ale musí to být řádně uděláno. To samé je i aut, které zmiňuješ :-)

        0 0
        • milan.v  

          Já také nemám problém za kvalitní servis zaplatit, tedy za to, co jsem dosud nedělal, neumím, nemám na to nářadí, tzn. složitější úkony a nebo nechci podělat věci za hodně peněz…

          Proto to dávám lidem, co je předchází dobrá pověst, mám na ně reference od kamarádů, už nikdy svá kola nebudu dávat na blind někam, o nichž nemám žádné zaručené informace…

          Směrování pláště otočí buď diletant nebo amatér, ale v BikeInvestu, kde se kasají svými stavbami na špičkových Bianchi, Look, Ritchey rámech?!? :-o

          0 0
          • Machyny  

            Popravde ja bych si toho ani nevsimul, ale když me na tom viděl kamarád co jezdí závodně, tak ho to svihlo do očí a ptal se mě proč to mám obráceně

            0 0
          • novas752  

            Kolo na špičkovém rámu taky může stavět diletant nebo amatér…

            A taky záleží kdo to dělá, hlavně v sezóně dělá v servisech tyhle jednodušší věci často brigádníci a podle toho to vypadá.

            0 0
        • couffy  

          U plášt´ů opatrně je rozdíl mezi P a Z,některé se dávají obráceně.pokud jde o servis,výměna NX za ASX,Tak 1500 je v poho.

          0 0
        • DaD  

          No tedy koukám, že kluci dole na dílně v Radotíně se s tím moc nemažou:)

          0 0
      • couffy  

        Hele,pokud to chce,potřebuje,tak je to jeho věc,platí si to sám.Osobně bych taky měnil celou sadu. Spoustu věcí jsem měnil na kole jenom proto,že je chci,nebo,že se mi líbí,jsou lehčí. A o ceně servisu není u zakladetele zmínka.

        0 0
    • Team6  

      Ahoj, mate nekdo zkusenost s hazkou X01 AXS na boost ramu, kde je klasicka naba 142mm. Bude rozsah hazky OK, aby dosahla na nejvetsi pastorek? Naba je v ramu pres 3mm podlozky. Aktualni mechanika to zvlada obslouzit. Diky

      0 0
      • kandelik  

        Mam to tak stejne a funguje…

        0 0
        • Team6  

          Ahoj, doslo na realizaci. Nejsem schopnej dostat saltr na nejvetsi pastorek. V okamziku kdyz jsem na 42z patorku, mysli si dle appky, ze je na 52z. Microadjustem uz ho dale nedotahnu. Nikde jdem nenasel zda jde nejak odladit „defaultni“ pozice. Roli v tom urcite hraje za 3mm podlozka u naby. Mechaniku jsem dohnal, elektrika jeste pred dorazama a nejde :-|

          0 0
          • kubad  

            u kazety žádná 3mm podložka být nemá tím posuneš kazetu od přehazovačky, pravděpodobně to může být tím, ještě povol doraz a zkus mikroposuvem

            0 0
            • Team6  

              Mam tam bastl 142mm naboj na 148mm ramu a na kazde strane 3mm podlozku. Vim, neni to idelani. Otazka zni. Dokazu hazce nejak rict, ze je na 42z pastorku s 0 microadjust? Mechanicke dorazy maji jeste velkou rezervu az za 52z pastorek. Nebo ma hazka z fabriky natvrdo nastavenych 12 pozic a lze jen jemne doladit microadjustem? Microadjustem ji dokazu na 52z jen tak tak dostat – pada na 42z.

              0 0
              • kubad  

                skus mikroposuv tlačítkem na přehazovačce ne v aplikaci a jeď co to jde měla by jet dál až k dorazu tím si ji celou posuneš

                0 0
                • Team6  

                  Pro pomalejsi, jak udelam mikroposuv tlacitkem na saltru? Pres razeni se mikroposuvem az na doraz nedostanu…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Já to zas neumím v aplikaci :-D

                    0 0
                  • kubad  

                    Sorry samo tlacitkama řazení ;) standardní mikroposuv ne přes aplikaci.

                    Zmacknes s drzis tlačítko párování na řazení a radis na stranu co potřebuješ posunout

                    A uprostřed kazety ne na konci

                    0 0
              • krabica  

                Když už jdeš cestou redukcí, tak by jsi měl mít 6mm podložky na straně kotouče, u kazety nic a přecentrovat kolo, pak je vše OK.

                2 0
              • kandelik  

                Problem je, ze sis spodni polohu na hazce nastavil prave uz na pozici 2. pastorku (prave vlivem 3mm podlozky, jak si uz psal, hazka ma natvrdo 12 pozic, ktere musi dodrzet). Kdyz otacis sroubem dolniho dorazu, tak to prave preskoci na druhou pozici, je to slyset. Takze vrat doraz zpet a citlive nastav, nez preskoci a pak prave drzenim mikrotacitka na razeni a opakovanym stiskem odrazovani nastav microadjust, aby se hazka dostala vic ke stredu naboje.

                0 0
                • kubad  

                  Mělo by to jít i mikroposuvem uprostřed. Proste tim přeradit na výši je to šetrnější

                  0 0
                • Team6  

                  Jo tohle funguje. Nechapu kde se precvakne 1. a 2. pozice, ale nekde to tam lehce cvakne. Porad to ale neni dostatecne. Tohle je focene na 1. pozici nez to cvakne a maximalne odjeta hazka mikroposuvem smerek ke stredu naboje. Porad dost daleko na uplne zasroubovany doraz. Resenim je zafrezovat patku a posunout hazku vic dovnitr. Masa je tam dost a to i na zavit. Porad cca 2mm chybi nez vyleze zavit ven

                  0 0
                  • kandelik  

                    To frezovani asi ne, nevim. Tak se vyprdni na 3mm podlozku a dej tam treba jen jednu podlozku, co se dava pod pedal. Te zadni stavbe diky pruznosti materialu to nic neudela (pochybuju, ze tam bude zmeneny nejaky uhel dosedaci plochy).

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Do jednoho rámu jsem provizorně dával boost náboj do 142mm stavby. Jezdí to tak snad už pět let, teď už u jiného majitele. Naopak jsem to měl na jednom kole na chvíli taky. Nic se nedělo a normálně to fungovalo.

                      0 0
                  • BTom1  

                    Stáhni si ty pojistný kroužky na konci osiček.

                    0 0
              • tomxxx  

                Aby tohle fungovalo, musíš dát 6mm na stranu ke kotouci a rafek posunout pritazenim/po­volenim dratu.

                Edit: Sorry už ti to tu píší

                0 0
      • kubad  

        Přehazce je úplně fuk jestli je na klasikém nebo Boost rámu kazeta je od rámu pořad stejně daleko

        Funguje to

        0 0
        • krabica  

          Jenže on má boost rám, obyč 142mm nábu a 3mm podložku na každé straně, jestli to dobře chápu.

          0 0
          • kubad  

            Pěkná prasárna podložky z obou stran dobra řetězová linka ale pokud má neboost převodník asi to bude OK

            Nějak mě hlava nebere kupovat AXS a mít tam naprasený neboost náboj ale Ale není můj problém.

            Náboj dat na doraz u kazety a podložit 6mm u kotouče. Samo precentrovat na středu když už

            Pak bude vše šlapat jak má

            0 0
            • krabica  

              To jsem radši nekomentoval, radši bych to za ty prachy dal do cajku…

              0 0
            • Team6  

              Kola jsou stara dobra CMax XL a dokud je nezrusim neni duvod menit. Precentrovavat je nechci. Podlozky jezdi uz 4 roky a osa drzi. Stred je 73mm s X9 klikama a direct mout prevodniky. Jestli jsem dobre hledal tak tam pujde prevodnik s 6mm offset?

              0 0
          • kandelik  

            Tak tak, neboost naba s podlozkou je na boost ramu vic k posunuta k ose narozdil od boost naby.

            0 0
    • kandelik  

      Nechapu Davide?

      0 0
    • Donuts  

      Tuší někdo jestli se plánuje řazení i sedlovka na jednom ovladači?

      0 0
      • Kouba_2005  

        A když už to tu je ..... jak je na tom tahle sedlovka se spolehlivostí, když by se srovnala s mechanickou konkurencí, třeba co se týče vaklu, poruchovosti apod.?

        0 0
        • McBlacky  

          Moje obcas par mm zajizdi, po x pouzitich se to srovna. Deje se to po delsim stani a hlavne manipulaci s kolem za zasunutou sedlovku. Drobny vakl ma taky.

          Jediny benefit je snadnost instalace, nic jineho navic to nenabizi. A je to tezky ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.