Ovládání řazení, brzdové páky, vše vlevo

28 nepřečtených
  • Toman

    Zdar příznivcům cyklistiky. Dovolím si zdejší plénum požádat o radu při shánění komponent pro mého handicapovaného kamaráda.

    V minulosti už jsem zde získal informace, sehnali jsme potřebné díly, kolo funguje. Páka na dvě lanka na V brzdy, kombinované řazení – páčky přo přesmyk, otočné pro devítikolečko. Kamarád chce nyní pořídit celé nové kolo s tím, že brzdové páky i řazení musí být opět na levé straně. Zřejmě bychom seskládali pohon 1×11 s tím, že počkáme na sadu NX, kde by získal i 42 pastorek. Tím odpadne řazení na přesmyku. Horší je udělat brzdy, samozřejmě nejlépe hydraulické kotouče. Toto je předmětem dotazu. Existuje, prosím, jedna páka na obě brzdy, a pokud ano, nejlépe s regulací vzdálenosti desek od kotouče. Podmínka je, že nejprve musí začít brdit zadek a po chvíli se přidá i přední brzda. Eventuelně existuje řešení s nějakou regulací brzdného účinku pro tu kterou brzdu, tedy pokud něco takového je. Případně jaké dva typy brdových pák, které by se osadily na řidítko vedle sebe by bylo možno použít. Jedna páka musí být výrazně delší než druhá. Doma mohu porovnat SLX ( 60 mm od objímky po konec páčky ) a Hope Tech ( asi 103 mm ), což by tento přesah pro práci prstů postačoval. Jen nevím, jak by po nasazení na řídítka byly vůči sobě naúhlované. To bych musel vyzkoušet.

    Případně poprosím o nějaké další podněty, inspirace či rovnou vyzkoušená řešení.

    Děkuji, Toman

    0 0
    • Toman  

      Takže, nikdo se s radou či zkušeností neozval. Nevadí, už jsme si nakonec poradili sami.

      Kamarád pořídil kolo s novými kapalinovými brzdami Sh Deore. Páky přední brzdy je na obvyklém místě. Mezi ní a grip jsme osadili zadní brzdovou páku a tu jsme otočili " hore bruchom ". Nastaneví páček kamarádovi naproto vyhovuje. Páčky jsou nad sebou s tím, že jsou o šířku objímky přesazené, takže mu to ergonomicky přesně sedne na použití prstředníku a ukazováčku. Mají velmi lehký chod takže není potřeba velké síly na jejich stisknutí.

      Za obě brzdové páky jsme namontovali páčkové desetipolohové řazení Sh XT. Také naopak. Odžazování je oboustranné, tedy žádný problém, při řazení nahoru tlačí ukazováčkem k sobě. Takže opět pouze otázka zvyku. Jen by tu páčku chtělo o kousek prodloužit, zde už něco vymyslíme.

      Pořízením nového kola získal hodně. Lehký, ani ne desetikolový karbonový stroj, slušnou vidlici, odpadlo mu řazení na přesmyku a použitím placky 32 zubů s kazetou 11 – 42 z i slušný převodový rozsah. A na brzdách získal to, co dusud neznal, že si může separátně ovládat brzdy a regulovat brzdnou sílu.

      Ještě bychom možná chtěli vyřešit něco jako stupačky, které by se namontovaly na nohy vidlice, nebo alespoň jednu, na pravou stranu. Nám zdravým to ani nepřijde na mysl ale on si v prudších a rozbitých sjezdech, aby nesjel dopředu ze sedla, pomáhá zapřením alespoň protilehlé nohy o korunku vidlice- Teď tam má na Foxce lock a regulaci tlumení, tak aby ta heblátka neukopl. Jednou rukou nemá šanci se na bajku udržet. Díky i za tuto radu.

      Já mu fandím.

      0 0
    • Kuba78  

      Muzes to nejak nafotit podrobne? Me by to tez zajimalo, pro kamaradku

      0 0
      • Toman  

        Až budu mít k němu cestu, vyfotím a pošlu ti to třeba emailem. Není to nic složitého. To už je pak horší to tou jednou rukou všechno ovládat, a ještě k tomu řídit kolo. Pro mě téměř nepředstavitelné.

        0 0
      • Toman  

        Majitel mi poslal fotky. Chtělo by to nafotit na denním světle bez blesku.

        0 0
    • TJK  

      tohle by mohlo byt trosku elegantnejsi reseni… http://www.hopetech.com/…-twin-brake/

      jedna packa by mela jit udelat na obe brzdy…principielne jde o to ze lankovou brzdovou pakou tahas za mechanizmus co je v tele hydrauliky.. takze by slo udelat aby tahal jednou packou za oba segmenty… jedna paka.. 2 brzdy…lae je to hope.. takze cena bude jinde nez u deore

      0 0
      • Marskatin  

        To už by bylo jednodušší to ovládat tímto a zároveň by se dalo velice snadno vyřešit to, aby zadní začínala brzdit dříve.

        0 0
        • TJK  

          no vida… jeste lepsi

          0 0
        • Toman  

          Tato to měl doposud. Muselo se neustále kontrolovat, aby zadní začaly brzdt první. Ovládal jimi véčka. Šlo by to ovšem použít i na lankové kotoučovky, už jsem uvažoval, že bych mu z dceřina kola sundal staré lankové Hayes. Přešel s novým kolem i na hydrauliku a zatím se mu ty dvě páky Deore zamlouvají.

          0 0
          • Marskatin  

            myslel jsem tím ovládat převodník od Hope, ale ten je dělaný stejně na silniční páky. takže tudy cesta nevede.

            0 0
      • Toman  

        Ano, Hope bude určitě nákladné, zvláště v takovém neobvyklém prvku zboží. Jak by se docílo, aby třeba ta přední nebyla moc jedovatá? Anebo by se dalo využít regulace vzdálenosti desek od kotouče, tím by přední mohla nastoupit o něco později. Spíš by to chtělo regulaci brzdného výkonu pro každou brzdu zvlášť, tedy muselo by to být na výstupu z expanzky, nebo nějaká regulace na páčce, že by se mechanicky zpomalil jedn z pístků a podobně. není možné mít u tohoto systému brzdy stejného výkonu. Tou jednou paží by se v žádném případě neudržel na řidítkách a podle mě by to mohlo nekontrolovatelně blokovat kola. Takže na rozbití huby by to bylo ok. Ale možná ty Hopáky podceňuji a nějak to vyřešené mají. Běžné Hope mají seřiditelnou vzdálenost páky od grpiu i nastavení vzdálenosti desek od kotouče. Ale nemají omezení výkonu, čili snížení tlaku, či průtoku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          vecna…az na vyjimky (mechanicke kotoucovky, kotouce s uzavrenym ukruhem) se nikde neserizuje vzdalenost desek od kotouce pomoci tocitka na pace…

          0 0
          • Toman  

            Tak do detajlů jsem nešel, nevím, jak je to uvnitř páky uděláno ale na páce Hope sřizuji i krok na páce, tedy jakoby vzdálenost desek od toho kotouče. Tak jak jsi kdysi povolil lanko na ráfkových brzdách – špalky šly dál od ráfku.

            Tak by šly pro něj seřídit lankové kotoučovky, nastavením lanka přímo na šroubu na třemi, vlastně by to šlo i šroubením na páce, tam by si to mohl jemně tunit přímo za jízdy, podle toho, jak by cítil, že se brzdy chovají.

            0 0
            • scret  

              v tom pripade zkusit vzit mechaniky BB7, ktery brzdej paradne a pak ten forichtung, kterej uz mate… A doseridit na trmenech…

              0 0
            • bruco  

              Nastavujes len mrtvy chod paky, nema to nic s polohou dosticiek.

              0 0
              • Toman  

                Nevím, ale asi nemáš pravdu. Jedním šroubkem nastavuji vzdálenost páky od gripu a s mechanismem hydrauliky se při tom nic neděje. Druhým kolečkem už se mechanismus hýbe, už zajíždí váleček, který tlačí na kapalinu. Když u toho mrknu do třmenu, tak jde vidět, že desky se hýbou. Jestli se tomu říká mrtvý chod páky, tak v tom případě není mrtvý.

                Ale o to zde vůbec nejde, tady řešíme to, aby kámoš čím jak nejbezpečněji a nejefektivněji mohl používat obě brzdy jednou rukou.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Chapes to blbe…ale ze mas snahu neco resit, tak to funguje takhle:

                  Je pistnice, ktera tlaci kapalinmu do trmenu. V urcitem miste je ve stene pistu je dirka do expanzky..kdyz se zvetsi objem kapaliny ohratim, kapalina pretece. V klidovem stavu je pist v krajni poloze a pruchod mezi vnitrkem a expanzkou otevreny. Kdyz mackas paku, tak dokud pist neprejede pres dirku, tak kapalina utika cestou nejmensiho odporu, dirkou, do expanzky. Az kdyz pist prejede dirku, zacne se hydraulicky system tlakovat a brzda brzdit. A prave tim sroubkem „stelovani desek“ se zkrazuje nebo prodluzuje draha mezi horni uvrati pistu a dirkou…brzda tak ma delsi nebo kratsi chod paky.

                  0 0
                  • Toman  

                    Ok, díky, nejsem úplné nemehlo. Kdybych to viděl rozebrané nebo technický výkres, bylo by mi to jasné. Nepátral jsem po detailech. Díky za vysvětlení.

                    0 0
                  • Toman  

                    Mám na pákách Hope dvě točítka. Při manipulaci s jedním z nich zajíždí pístek do těla páky, pomalounku. Tak jsem myslel, že se tím děje už pohyb pístků v třmeni, resp. destiček. Točením druhým stavěcím kolečkem se tento pístek nehýbá, pohybuje se pouze páka od, resp. k řidítku.

                    0 0
      • Toman  

        Aha, já si prvně myslel, že to je obrázek detailu toho, takříkajíc směšovače talků ze dvou pák, a na to se nějak napojí ty dvě páky, eventuelně s regulací atd. Ona to je redukce, převodník z lanek na hadice ze silničních a CX pák, a není ani jasné, co to všechno umí. Pak jsi níže psal, že to patří na silnici.

        0 0
    • scret  

      muzes hodit potom foto?

      s tim zabiranim jedne brzdy driv bude asi problem, pookud nebudou fakt dve brzd.paky…:(

      0 0
    • Smazaný účet  

      Hele…a neclo by to nejak ubastlit? Treba dve paky nad sebou, tahalo by se za paku zadni brzdy predni by byla pripojena k te pace treba nejakym gumovym spalikem, ktery by zajistil mensi silu na brzde?

      0 0
      • Toman  

        Oni tihleti lidé mají neuvěřitelně zručnou tu jednu ruku. Zavášeš si jednou rukou tkaničky? Řídí auto, seká trávu, kdybys ho viděl, jak kupříkladu ovládá mobil, neuvěříš, že to takto a tak rychle lze, vydláždil si sám před barákem, to značí že si to pokládal sám, uvázal popruh kolem krku a vozil v kárách beton, sám ho i do těch toček naložil atd. Mu ty dvě Deore páky okamžitě přirostly na ruku, s dávkováním brzdné síly dvěma prsty – každý na jiné páce, nebude mít žádný problém.

        0 0
    • INMU  

      Být vámi, tak zkusím sehnat kontakt na tohohle šlověka.

      http://xman.idnes.cz/…renalin.aspx?…

      S kolem upraveným pro jednu ruku jel 1000 mil, takže k tomu co funguje a co ne, bude mít nejspíš co říct.

      0 0
      • Toman  

        Díky za odkaz, už jsem ho přeposlal. Řazení vyřešil 14rychlostní převodovkou v náboji. Brzdy má hydraulické kotoučovky s použitím dvou různých brzdových pák s rozdílnou délkou. Takže brzdí stylem prstokladu mého kamaráda. Ten můj kolega není v cyklistice také žádný nováček. Systém, který používá nyní je již třetí v řadě. Takže už může porovnávat a i ty zkušenosti rozdávat. My jsme jen hledali součástky tak, aby to vše měl ještě pohodlnější a bezpečnější. Použití systému pohonu 1×10 a dvou hydralických kotoučovek splnilo zadání.

        0 0
    • wilda81  

      Sice už jsi vyřešil, ale třeba pro někoho jiného. Podobný systém máme na vozíku pro dítě (thule chariot cx1). Jsou tam dvě nezávislé mechanické kotoučovky a jedna páka. Je to řešené rozdvojkou na dvě lanka a rozložení brzdné síly na levé/pravé kolo řešíš klasicky jako jemné doladění přímo u třmenu. Takže bych zkusil poptat nějakého distributora vozíků. Spojit by se to dalo např. s brzdami TRP HY-RD.

      Rozdvojka vypadá podobně jako na obrázku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.