• zain6

    Prosím o radu. U přední brzdy mi cinkají destičky o kotouč. Někde jsem tu našel, že pomůže roztažení pera mezi dekama, ale bohužel to nepomohlo. Nevím zda to časem přestane, nebo se stím dá něco dělat. Zatím mam najeto cca 100km. Předem díky všem za radu.

    0 0
    • Pebe  

      mám najeto cca 200km na 185 discích a cinkaj obě brzdy.

      dá se s tim něco dělat, smířit se s tim, nevšímat si toho, hlavně že to brzdí ;-)

      0 0
    • MlokCZ  

      To záleží co ti přesně dělají. Pokud je to cinkání v určité rychlosti především na asfaltu, tak to je způsobeno vibracemi od pláště a s tím nic neuděláš (tedy pokud nechceš dát na přední slick, ten by to vyřešil nebo nebudeš jezdit po asfaltu). Není to cinkání kotouče o destičky, je to rezonance a cinkání samotného kotouče a dělalo by to, i kdyby tam destičky vůbec nebyly.

      A dle typu pláště, kotouče a další parametrů to každém cinká v jiné rychlosti. Třeba mě ORO + Albert cinká na asfaltu cca v intervalu rychlostí 23,5–24,5.

      Roztažení pérka mezi destičkami rozhodně ničemu nepomůže.

      0 0
      • MlokCZ  

        A dělá to téměř každá brzda, teda na brzdě vlastně vůbec nezáleží, pouze na kotouči a jeho uchycení.

        A větší kotouče to dělají o něco více (snáze se od pláště rozvibrují).

        A čím hrubší a větší vzorek na plášti, tím více se to projevuje.

        0 0
        • Pebe  

          proto mi to dělá pořád :-D

          0 0
        • kassar007  

          Jenom ciste teoreticka otazka (mam hayes a nedela to, ale casem bych chtel nejaky lepsi brzdy tak info se hodit bude) ....... pokud bych pozil plovouci kotouc, co ma hutnou nosnou konstrukci o dilatacne oddelenou brzdici obrubu muze to pomoci???

          0 0
          • kassar007  

            sakra ....... sem to omylem odklepl a neprecetl jsem si to ...... doufam, ze to pochopis

            0 0
        • Garyk  

          Zatím jako nejmíň vibrující ze 180mm kotoučů se mi jeví centerlockový XTR díky tomu silnému unašeči. Na stejném předním plášti (Bontrager XR) jako předtím s kotoučem Avid, kdy to cinkalo okolo 26 km/h., je teď ticho po pěšině. Chystám se jít vepředu do hrubšího vzorku, pak se teprve ukáže…

          Každopádně XTR kotouče byly z výroby téměř ideálně rovné, narozdíl od většiny ostatních.

          http://www.bikez.cz/…y/SMRT97.jpg

          0 0
      • jIrI___  

        Vzdyt ten kotouc musi o neco zachytavat nebo do neco narazet. Neni prece mozne, aby sam od sebe cinkal bez toho, aniz by se dotkl druheho telesa…

        0 0
        • MlokCZ  

          To je možné naprosto snadno, někdy stačí na vyndaném předním kole lehce cvrknout do kotouče a už se rozehraje jak triangl. A vibrace od pláště jsou na stejném principu.

          Naopak jakmile dochází k většímu škrtání o desky, tak to cinkání značně tlumí a zvuk to dělá jiný ne tak výrazný.

          Prostě škrtání není to samé jako cinkání.

          0 0
          • jIrI___  

            Vlastne jo, ted mi to s tim vyndanym kolem a cvrnknutimdo kotouce doslo… :-) Mas pravdu. Ja si vzdycky taky myslel, ze to kotouc cinka o desticky.

            0 0
    • Seadat  

      roztahnout pero, namazat pistek zvenci tlumicovym olejem ocistit desky a postelovat adapter. Me osobne necinkali nikdy. je pravda pravdouci, ze si kolo delam sam :-) ale to zvladnes staci list papiru na kotouc a pak si hrat a pomalinku utahovat :-D kotouc muze a taky ze neni nikdy idealne vycentrovanej a pri zmenach teplot se ruzne prohybuje.

      0 0
      • Seadat  

        nicmene takovy to cinkani cas od casu znam taky :-D to ne ze ne ale vyjimecne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš jen 160ku kotouč, nemáš moc hrubý vzorek pláště. Zkus někdy větší kotouč + plášť aspoň typu Albert a hned uvidíš ten rozdíl a že ti budou cinkat mnohem více.

          0 0
        • MlokCZ  

          A všechno co popisuješ nemá zcela žádný vliv na cinkání. To pomůže proti škrtání, lépe to bude brzdit, ale cinkání ani trochu.

          Naopak, když budu mít hodně blbě vycentrovaný třmen a jedna destička bude pořád lehounce škrtat, tak bude po cinkání. Samozřejmě to ale není zrovna ideální postup a mám to seřízené správně, ať si to cinká.

          0 0
          • Pijer  

            Co já jsem se s tím v sobotu navztekal. Přechod ze 160 HFX9 na 180/160 ORO 18 se Schwalbe NN a pořád cinkání :-(, šteloval jsem to snad 10× až jsem hodil flintu do žita a teď se tu dočtu, že je to normální :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Když jsem jezdil NN (a také ORO + 180mm kotouč), tak byl jediný rozdíl oproti Albertu v tom, že mi to cinkalo při jiné rychlosti než s Albertem. Myslím, že někde kolem 27km/h. Ale ta rychlost je závislá na všech detailech a každý ji bude mít jinou.

              A J7 a teď už nevím s jakým pláštěm mi cinkali zase někde kolem 14km/h.

              Sem tam si to může cinknout i v jiné rychlosti, ale to co uvádím jsou rezonanční rychlosti té celé kombinace a při těch to cinká souvisle a pořád (když se drží přesně ta daná rychlost).

              0 0
              • MlokCZ  

                Vše platí samozřejmě pro asfalt. Na jiném povrchu nejsou ty vibrace od pláště nikdy tak výrazné ani pořád stejnoměrné, tedy problém nevzniká (nebo maximálně si to jen sem tam cinkne, ale rozhodně ne souvisle pořád).

                0 0
                • Pijer  

                  Já mám interval cinkání 19–22 km/hod :-( Teď zvýším zdvih vidle na 115 a uvidím, co to s tím udělá.

                  0 0
              • ota  

                ORO 180+ NN cinkají asi při 26–28 km/h.já naopak z tohodle pásma honem utíkám:) Trošinku má vliv i struktura asfaltu,na hladkém se to proti drsnému posune,malinko. Juicy se 160 kotoučem to dělaly taky,ale méně.rozhodně máš pravdu v tom, že je to rezonováním tudíž řešení není.

                0 0
                • MlokCZ  

                  U těch J7 už mi to párkrát mírně vadilo, těch 14km/h na kterou to vyšlo byla dost blbá v tom, že se mi několikrát stalo, že jsem přesně touhle rychlostí jel téměř celé 10km stoupání po asfaltu (přeci jen, když už jedu po asfaltu, tak je to nejčastěji v případě, že si na delší vyjížďce usnadňujeme stoupání) a přeci jen když to souvisle cinká celou dobu už zábavné není.

                  A máš pravdu, že se strukturou asfaltu se to může posouvat. Já to poslední dobou už moc nepozoruju, protože třeba letos i přes to, že je pořád hodně bahna, tak nemám po asfaltu najeto téměř nic. Přes teplou část roku se akorát občas objeví nějaký dojezd po asfaltu na delší vyjížďce, kdy se nejprve naplánuje celé terénem a pak kvůli únavě nebo nedostatku času přeplánuje dojezd na asfalt. A možná v horách zase sem tam nějaké šetření sil výjezdem po asfaltu (ale to jen někdy, protože i výjezdy terénem já rád).

                  0 0
                  • ota  

                    to je jasné, někdy se holt po asfaltu musí, to se nedá nic dělat.taky se mu snažím všemožně vyhnout. nevím teď přesně ,ale Juicy s RR cinkaly kolem asi 19 km/h, tuším. ale přiznám se, že než jsem si uvědomil, proč to tak je , taky jsem šteloval třmeny. sice to není k tématu, ale teď třeba u foxe co mám na LP nemám kotouč taky přesně uprostřed.pokud na vidlici zatlačím, menší tuhostí jde kotouč mírně na stranu.
                    tak tam mám takový nějaký kompromis.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na přední brzdě s tímhle moc problém nemám, mám posez takový, že na předním kole mám relativně málo váhy (o něco méně než bývá obvyklé) a k tomu moc nevážím, takže u přední posun téměř minimální, takže to šteluju do středu.

                      Na zadní brzdě se mi to ale projevuje výrazně úplně na všech kolech co máme doma (i na tom jednom HT). Na Stereu s ORO dokonce tak, že mám seřízenou brzdu kotoučem zcela k vnější desce (tak aby o ní ale nebrousila, když tlačím kolo) a po nasednutí už to není ani přesně ve středu, ale nepatrně blíže k vnitřní desce (více už s tím dělat nemůžu). Ničemu to nevadí, brzdí to dobře, ale je tady vidět o trošku menší tuhost zadní stavby, že to nejde pořešit zcela ideálně (u ostatních Cubu to stačí akorát, že je to po zatížení přesně ve středu).

                      0 0
          • Seadat  

            Jo asi sem blbe pochopil jo cinkam ale malo bezesporu je to velikosti kotouce :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.