Oprava v servisu bez projednání

91 nepřečtených
  • Fran-tic

    Zdravím,

    Mám dotaz na Vás, sice z jiného (moto) odvětví, ale v cykloservisu se to může stát taky. Dával jsem si skútr do servisu – kompletně přestal jet. Věděl jsem, že to je něco většího, tak jsem to nechtěl řešit sám. Skútr už má dost najeto a celkový stav taky není top, tak mojí myšlenkou bylo, že podle ceny se rozhodnu, jestli do opravy jít, či vyřadit z vozového parku :). Tak to nechávám servisákovi s tím, že ať zjistí, co tomu je a na základě toho to budem řešit dál (předpokládám, že to tak normálně i všude funguje). Nikde jsme se nedomlouvali na předpokládané ceně opravy ani rozsahu. Za týden od termínu, kdy se na to vrhne, mi volá paní, že je vše opraveno a výsledná cena 4 tis.

    To co řeším je, jak se k tomu postavit – vzhledem k tomu, že jsem nedal souhlas k opravě, nebyl nikým informován o rozsahu prací a ceny atp, mám chuť je to nechat dát do původního stavu. Vyžádal jsem si rozpis opravy, nový válec a píst 900, zbytek práce.

    Jaký by byl Váš postup, případně nemáte k tomu nějaké právní podklady? Tuším, že odchylka od předpokládané ceny opravy by neměla překročit 10 % o informování atp.

    Díky, Vojta

    0 0
    • Smazaný účet  

      No…a tu tvou predstavu o postupu opravy jsi s nekym konzultoval?

      0 0
    • Pepe72  

      Špatná domluva. K zjištĕní této závady bys zaplatil asi 2 000;

      0 0
    • novas752  

      4000 zase neni taková pálka, ve velkejch (auto)servisech se většinou nic automaticky nekonzultuje, pokud je to pod 10 000, ale tohle sis měl prostě zařídit předem.

      Problém je, že ti prý žádnou cenu neřekl, takže těžko z toho ničeho uděláš odchylku. :)

      Těžko můžem soudit, jak přiměřená je cena, když nevíme co je to zač, v jakym servisu to bylo, v jakym stavu si to doveztl a jak dlouho se v tom vrtal.

      Ber to z lepší stránky – máš opravenej skůtr a nemusíš kupovat novej. ;)

      0 0
    • Lenka.05  

      No ja bych nemela nervy na nejake dohadovani. Tak kdyz mas opraveny skutr…tak to jeste dopadlo dobre. Priste se tomu servisu vyhnes. Jako kdyz jsem dala auto na vymenu oleje a brzdove kapaliny a doma jsem si vsimla, ze mi nauctovali jeste 150 za nejakou sragoru do ostrikovacu…ne­resila jsem to uz, ale prisli o zakaznika. Jestli jim to za to stoji, to si museji spocitat sami.

      0 0
      • pepek  

        To je oblíbený úkon plus ještě vzduchový a pylový filtr. Na tom nemůžou nic pokazit, tak to s oblibou přilepí ke každé opravě.

        0 0
        • zdenal8  

          Plus na faktuře treba ještě o litr oleje navíc, než kolik se do motoru vejde.

          0 0
          • Martin  

            pohoda, něco vybryndají při nalévání :)

            0 0
              • Lenka.05  

                Výměna oleje – návod pro ženy:

                1. Zajet do servisu, nejpozději po 15.000km od poslední výměny oleje!
                2. Dát si šálek kávy.
                3. Po 15 minutách vyplnit šek a s odborně ošetřeným vozidlem opustit dílnu.

                Výdaje: výměna oleje: Kč 1000,– + káva: Kč 30,–

                Celkem: Kč 1030,–

                Výměna oleje – návod pro muže:

                1. Zajet do mototechny (nebo podobně), zaplatit 1500,– za olej, filtr, čistící pastu a vonný stromeček.
                2. Zjistit, že nádoba na vyjetý olej je plná. Namísto odvozu do patřičné sběrny, vylít olej do jámy na zahradě.
                3. Otevřít plechovku piva. Vypít.
                4. Zdvihnout vozidlo na hever…půl hodiny předtím hledat klíny!
                5. Klíny nalézt pod synovou tříkolkou.
                6. Z naštvání otevřít plechovku piva… vypít!
                7. Vypouštěcí vanu zasunout pod vozidlo.
                8. Hledat šestnáctku klíč.
                9. Vykašlat se na hledání, použít siky.
                10. Povolit výpušťák.
                11. Výpušťák upustit do vany s horkým olejem. Přitom se horkým olejem umazat.
                12. Uklidit bordel.
                13. U dalšího piva pozorovat, jak olej vytéká.
                14. Hledat kleště na filtr.
                15. Vykašlat se na to. Šroubovákem prorazit a odšroubovat.
                16. Pivo.
                17. Přišel kámoš… zbytek piva vypít s ním! Výměnu oleje dokončit zítra.
                18. Další den: vytáhnout vanu s vyjetým olejem z pod auta.
                19. Posypat pískem olej, který se při 18) vylil vedle.
                20. Pivo – vlastně ne, včera dopito.
                21. Dojít do obchodu, koupit pivo.
                22. Přidělat nový filtr.
                23. Nalít první litr oleje do motoru.
                24. Vzpomenout si na šroub z kroku 11).
                25. Hledat šroub ve vaně s olejem.
                26. Vzpomenout si, že šroub i vyjetý olej byly ekologicky odstraněny na zahradě.
                27. Vypít pivo.
                28. Jámu vykopat, hledat šroub.
                29. První litr nového oleje najít na podlaze garáže.
                30. Vypít pivo.
                31. Při utahování výpušťáku sikama sjet rukou z kleští a hrozně si sedřít kůži o kastli.
                32. Uhodit hlavou na zem… jako reakci na 31).
                33. Začít nadávat.
                34. Zahodit kleště.
                35. Nadávat dalších 10 min, protože odhozené kleště roztrhly oblíbený plakát na stěně.
                36. PIVO
                37. Očistit ruce o čelo a předpisově obvázat kvůli zastavení krvácení.
                38. PIVO
                39. PIVO
                40. Doplnit 4 litry oleje.
                41. PIVO
                42. Spustit auto z heveru.
                43. Rozbít u toho jeden klín.
                44. Vycouvat s autem a na olej z kroku 23) nasypat písek.
                45. PIVO
                46. Zkušební jízda.
                47. Zastaven dopravní hlídkou, odvezen na odběr krve a pokutován za řízení pod vlivem alkoholu.
                48. Vůz je odtažen.
                49. Zaplatit odtah.

                Výdaje: díly: Kč 1500,– + pokuta za řízení pod vlivem alkoholu: Kč 15000,–-

                • odtah: Kč 1400,– + Pivo: Kč 600,–

                Celkem: Kč 18500,–

                0 0
            • mr.ricardo  

              Naopak :) do motoru se vejdou 4 litry, vylejou 3L, napocitaji 4,5L, bezna praxe. A to nemluvim o cene, kdy to kupujou v sudech a cenu pocitaji draz nez stoji litrovka na pumpe …

              0 0
              • Dejv94  

                Bohužel, zkušenost je i taková, že u služeního auta, když jsem s ním jel na garančku, tak napočítali olej a filtr, neudělali nic.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Jo, u sluzebaku se dela i to. Lituju lidi, co nemaji moznost delat si servis sami nebo aspon fakt duveryhodnyho servisaka. Davat dnes auto do servisu je pomalu jak loterie.

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Tak na svým autě si udělám vše sám, to není problém. Když náhodou potřebuju něco složitějšího (většího), mam už svýho mechanika v malé dílně kterej je vpohodě a klidně mu auto svěřím bez dozoru.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Kolega platil za garančku 2000KČ, Z toho 1500KČ za dolití 1,5 litru oleje.

                0 0
                • McBlacky  

                  jestli tam jel s Skem, tak to pořídil za hubičku ;)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Octávka.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to je dost :/ ne, že by tak drahý oleje nebyly, ale je otázka jestli je to nutný cpát do oktávky

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nevím, pak vím že to řešil tím že to koupil od jednoho pána v Plzni, který kupuje sudy a rozlívá. Vyšel ho litra asi na dvě stě. Před garančkou dolil a měl klid.

                        0 0
                        • Dejv94  

                          To mu jako mezi garančkama ubyl 1,5 litru oleje? To ale není uplně vpohodě…

                          0 0
                          • McBlacky  

                            pokud jezdí krátký trasy tak u motorů normál, zvlášť pokud máš interval 30000km, což je u oktávek s longlife myslím.

                            a to zdaleka nejsou motory co žerou olej nejvíc, kdybys pohledal na netu, tak budeš překvapenej :)

                            0 0
                            • Dejv94  

                              Tak hlavně longlife olej je blbost a nevydrží dýl jak normální, max 15 tisíc a měnit i tak.

                              Tak fajn no, je fakt, že když měním olej po cca 8 tisících, tak si toho ubytku ani nevšimnu… po 30 tisících by asi byl ubytek vidět.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Když máš auto na operák, tak ti v 15tis. nikdo olej nevymění. Leda by sis ho preventivně vyměnil sám doma za svoje…

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  přesně, fleety spíš přetahují intervaly výrobce. Ty tři roky nebo 150t km to vydrží

                                  0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jízda po městě najeto nějakých 5000km, to bych řekl že je v normě.

                            0 0
                          • Tomcat  

                            To u nových motorů i v „pohodě“ je. Otázka proč to nedolíval , kolik je celkový objem a kolik je bezpečná hladina.

                            Vzpomínáte na to, jak v 1,9 dieselech neubyla ani „kapička“? Ano to je minulost ! V nových motorech je spotřeba oleje docela běžná a normální. Můžete se stavět nahlavu ale ten motor nikdo pro vás nový dělat nebude. Stejně, jako auta, která ho mají, nemají nekonečnou živostnost. Takže není otázka jestli odejde , ale jen kdy.

                            0 0
                        • nitraq  

                          Tak litr oleje za dvě stě je taková běžná cena, když koupíš libovolnej značkovej olej na eshopu, kvůli tomu není třeba shánět pána, co rozlívá ze sudu.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jenže musíš počítat i poštovné, takže tě to pořád vyjde levněji.

                            0 0
                            • nitraq  

                              Jasně no, já to beru z pohledu člověka, co si koupí pětilitrový balení, vymění olej v autě a zbude mu necelej litr, kterej doleje během roku.

                              0 0
                          • Pepe72  

                            200; za motorový olej ? To fakt hodnĕ !!!

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Asi možná jo nevím, už si to nepamatuji přesně. Ale kolega byl docela šetřílek takže pochybuji že by dával zbytečně moc.

                              0 0
                          • podvlada  

                            A to je ještě dobrý, jsou motory, kterejm když dáš něco jinýho než 10W60 Selenii, tak zvrací ojnice :-)

                            0 0
        • GrumpySmurf  

          A jeste vymenit ramecky co drzej poznavacku za jejich reklamni.

          0 0
      • McBlacky  

        +150kč v autoservisu? tak to bych fakt neřešil a byl rád, že to dolili.

        0 0
        • Lenka.05  

          Na to vcelku sere bilej tesak. Nic jsem neobjednala. To neni sluzba, ale zlodejina, uz z principu. Zajimavy, ze v Toyote se mne chodej ptat na kazdou zarovicku do obrysovek za 10kc zatimco si tam piju kavicku. Holt tohle byl nepovedeny pokus s mistnim servisem. Ale co, chybama se clovek uci. Kde mne oberou, tam uz priste nejdu. Nastesti je porad jeste slusny vyber, jak v autoservisech, tak v cykloservisech.

          0 0
          • McBlacky  

            s tím slušným výběrem u autoservisu nesouhlasím. Pokud se bavíme o někom kdo ví a umí – řešit i něco víc než olej, lehký plechy nebo standartní wag chyby. Nejsem příznivec toho, že se vracím do servisu, protože mi závadu opraví blbě, případně vymění něco jiného, nebo víc dílů než musí.

            0 0
          • mr.ricardo  

            A to existuji i servisy, kde se nezeptaji, dolejou ostrikovace a nenapocitaji si to.

            0 0
            • tromboonen  

              Poslal bych na ně ČOIku, na grázly.. že Ti to ještyě bez ptaní vyčistí a umejou? To už je fakt vrchol..

              0 0
        • mr.antik  

          za letní směs ideál

          0 0
    • Barak  

      Bohužel tvoje chyba, protože nemáš v ruce žádný dokument. Měl jsi trvat na písemném protokolu o příjmu do servisu. Zde by byl specifikováno, jaké práce objednáváš, cenový strop atd. Takhle je to tvrzení proti tvrzení. Teď záleží, jestli nějak výrazně přesáhli tvou představu o ceně opravy. Pokud ano, uhádej alespoň slevu. Jestli ne, ber to jako ponaučení do budoucna.

      0 0
    • tromboonen  

      Jezis za 4k bud rad, tipoval bych, ze takova oprava bude stat mnohem vic, to sis jako predstavopval, ze pokud Ti zavolaj ze to stoji 4k, tak si pujdes shanet novy skutr, protoze je to moc? Skutry shad stojej trochu vic, ne?

      A jak tu nekdo psal, i to zjisteni zavady by Te neco stalo, mozna ne 2k, ale neco jko pokud by sis to nenechal opravit, takze se mi to zda Ok, sice meli zavolat, ale stane se, proste si odvez nejakej papir, kde bude napsano zjistit rozsah a zavolat a mas to, tohle bych neresil..

      0 0
      • Arty22  

        řeší spíše princip, ne částku samotnou. Mě by to taky zajímalo, jelikož jsem se stím ještě nesetkal

        0 0
        • Smazaný účet  

          No…tak alfa omega sporu je, ze nema onu domluvu podlozenou…takhle z toho servis poverne vybrusli stylem ‚bavil jste se s kolegou, ale delal to nekdo jiny jako opravu‘.....

          Proste se usmejme a pro priste jednat se sefem a dojednat si nejake rozumne podminky do objednavky. Kdyz jsem nechal delat vyfuk, tak chlapik sam rekl, ze to hodi na zvedak, kouknou co a jak zavola mi ohledne ceny…

          0 0
      • jIrI___  

        Tak nějak. Vždycky se pousměju nad případy lidí, kteří mají na to, aby si koupili v podstatě nepotřebnou věc za desítky/stovky tisíc Kč a pak lamentují nad tím, jak je servisáci škubou, protože za opravu či servis chtějí zaplatit několik tisíc korun :D

        0 0
        • Fran-tic  

          klidně se pousměj, situaci jsem popsal níže. jinak to, že pro tebe je to nepotřebná věc neznamená, že je to tak i pro druhé.

          0 0
      • Fran-tic  

        Hele mi o ty 4k až tak nejde. Ale chapej, skútr je to obyč 50 ccm, kupováno před x lety, číňan, má najeto už pěkně přes 20 k. Těžko říct, kolik dalších km udělá, ale spíš bych řekl, že už se budou jen objevovat problémy. Prostě taková zbytečná záchrana na konci životnosti. Resp mám i auto, ale aby se mi „vyplatila“ tahle oprava, musel bych najet dalších 8k a to upřímně nevím, jestli dá.

        Ad lukas:

        v tom servisu jsem už byl a tenhle problém nenastal. vypsal jsem akorát příjem s tím, že ať zjistí, co tomu je. Nenapadlo mě, že by to takhle mohlo dopadnout. Resp. neřeším 4 litry, ale to už se tam mohl vyřádit a jen mi zavolat ok, dneska to bude za 10…

        S tím výfukem taky domluva hodí na zvedák a zavolá ohledně ceny. Já jsem se domlouval koukne na to a dá mi vědět, co a jak.

        0 0
        • novas752  

          Tak to si ho do toho servisu ale neměl dávat, nebo výslovně si „vydupat“, že jen potřebuješ zjistit problém. Servis automaticky počítá s tim, že to maj opravit, protože to tak chce naprostá většina lidí.

          0 0
          • Fran-tic  

            Co to je za logiku? Když chci zjistit, co s tím je, tak kam bych to asi měl odvézt? Jinak to, že to tak chce většina lidí přece nic neznamená. Jak jsem psal výš, když odvezu vidli na cykloservis, taky nečekám, že mi zavolají, že ji mám vyměněnou snad?

            Ok, chyba byla, že nemám papír – resp jo, servisák to věděl, má to napsané v příjmu, ale kopii jsem si nevzal, protože mě prostě nenapadlo, že tohle bude problém.

            0 0
            • novas752  

              Zavolat mohli no, ale 4000 neni z pohledu servisu motorovejch vozidel vůbec extrémní číslo. Jestli si tam něco podepisoval, tak tam mohli mít, že zákazník souhlasí s opravou do 10 nebo 15 000Kč (všechny 4 „smlouvy“ co jsem viděl to tak měly a asi se s tim v tomhle segmentu obecně počítá – kdo chce opici, musí mít banány). Navíc když byl problém zcela jasný a servisák usoudil, že neexistuje jiná alternativa opravy (předpokládám, že to byl zadrhlej nebo vydřenej válec).

              Přirovnání s vidlicí moc nesedí – to by museli měnit motor celej. Tohle je spíš něco jako výměna poškozený patrony například a to by minimálně v některých cykloservisech taky nekonzultovali, protože neni jiná možnost.

              0 0
              • McBlacky  

                nebo máš výslovně uvedeno, že zjistí závadu (rozsah ceny za zjištění) a pak se ozvou co dál. Ono u složitějších věcí je tohle obecně problém. Diagnostikou nezjistíš co to je, takže třeba musíš vyhodit motor, sundat hlavu atd. Potom jsi na pár tisících nákladů a co dál. Zavoláš zákošovi, že v tom už solidně hučí a že oprava je další investice, zpravidla nemalá a dost často ani nemáš jistotu, že jsi zjistil celý rozsah závady :/ takže opravíš co je evidentní, složíš to dohromady a pak se modlíš at to funguje. Když ne, čeká tě fakt velkej voser dalšího hledání průseru a telefonátu zákazníkovi, že to nebude XX a ale XXX. A ted si vem, že ti někdo přivezl 15 let starý auto v ceně 10 tisíc. Já úplně chápu, že servisem se nezavděčíš. Jedna věc je dělat v autorizáku firemní fleety vozů do tří let a druhá je hrabat se v běžným vozovým parku lidí, co jsou rádi, že platí starý auto na splátky.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Jak ti bylo řečeno i ta blbá diagnostika by tě vyšla na 2000KČ. Takže jsi jen zaplatil jen díly.

              0 0
        • Espen  

          Jsem na tvé straně. Měli po zjištění závada zavolat a domluvit další postup. Kdyby to byla volovina do 1000,– ok. Ale oprava za 4000,– bez předchozí domluvy?

          0 0
    • Breakpain  

      Mno myslím, že když to nemáš napsané – tak nezmůžeš nic.

      Mel sis nechat sepsat protokol o převzetí, co přesně chceš udělat a zdůraznit – že nechceš provést opravu, dokud nebude Tebou odsouhlasena.

      Nicméně, je Ti jasné, že i kdyby jen zjišťoval problém – tak to rozebere, aby něco zjistil a napočítá Ti normo hodiny a pak to pravděpodobně zase dá dokupy (opět započte normované úkony), aby mu to tam nestálo a až se k tomu dostane, cinkne Ti. Pokud bys souhlasil s opravou, opět to rozebere a opět si naúčtuje prašule – takže bys IMHO ve výsledku platil více.

      0 0
      • Fran-tic  

        no a nebo to prostě rozeberu, řeknu ok..tohle je v pytli, zavolám zákazníkovi a domluvím další postup. To mi přece nepřijde tak mimo ne?

        0 0
        • -b-n-x-  

          Jenze pak budes mit v dilne x rozebranych stroju, dily se pomichaji, poztraceji, nez se to zase nekdy da dokupy.

          0 0
          • Pedro404  

            Pokud servisák neni schopnej nepoztrácet a nepomíchat díly z různejch strojů, tak to fakt neni problém zákazníka a pravděpodobně by neměl dělat v servise.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ale jo, to je urcite pravda. Jen jsem popisoval jak to v servisech muze v praxi vypadat.

              0 0
          • Fran-tic  

            jako to beru, ale přece není moje starost, jak mají organizovanou dílnu, aby se jim něco nezatoulalo. A taky kontaktovat zákazníka přece netrvá týden (pokud jo, tak kašlat, ale takhle?)

            0 0
        • Rubi  

          no ono zas to rozebrani stoji taky nejaky cas, takze kdyby ti zavolal s tim ze to bude za 1500 a muzes si vybrat jestli to za 2500 ozivit nebo ne, tak bys na to stejne kyvnul, ale chapu ten princip…zas na druhou stranu 4K u skutru je temer nic…

          0 0
          • Fran-tic  

            Jako jo no, spíše mi jde o princip. Taky to mohlo dopadnout tak, že by ta cena byla úplně někde jinde .. to mi na tom přijde nekorektní

            0 0
        • Barak  

          Takhle to taky v normálních servisech funguje. Problém byl už na začátku, že sis nenechal napsat nějaký papír. To mohlo i způsobit, že si tam špatně předali informace a technik to opravil, protože třeba myslel, že už je to schválené… to jsou jen dohady. Příště si nech všechno do papíru napsat a máš klid.

          0 0
      • gumid  

        Tak nějak. Vzato z druhé strany..... zjistětě závadu, přesně mi ji popište.....já si na internetu najdu „chytrá“ řešení a pak Vám sdělím, kolik ta oprava u Vás bude stát...... Kdyby byl ten servisák opravdu gauner dle Tvého tvrzení, pak by stroj rozebral, zjistil závadu, stroj složil do původního stavu-vše pečlivě naúčtoval a jako výstup pro zákazníka napsal (popsal) konkrétní závadu a to tak, aby další opravující ( ten s nejlepší cenou z internetru ) musel začít znova...... Ty by jsi ztratil čas a peníze, on by dostal zaplaceno za práci, která je v důsledku k ho.nu. De jure by jsi ale asi byl spokojenější, měl by jsi možnost „výběru“, což je u staré Číny docela úsměvné.....

        0 0
        • mr.antik  

          Není nenormální že se za analýzu závady platí. Pokud u nich nechaš oservisovat, odečtou jí.

          0 0
          • gumid  

            Ano, to je pravda. Taky Ti ale mohou říct, že za těchto podmínek do opravy stroj nepřijmou, mají svůj čas pro Ty, kteří chtějí opravu, ne diagnostiku..... málokoho baví práce bez kloudného výsledku, neberu-li v potaz, že část výdělku tvoří marže z ND.. Beru to z kontextu tak, že byl zájem o opravu a byl zájem věc opravit......­..strany se „nepochopily“ a teď je to už v autu.....příšte jinak a poučeněji, možné ale je, že hledání servisu bude trvat déle.

            Jinak z praxe.....mnohdy zůstává rozum stát, když se dozvídám věci typu…ta oprava musí stát XY, protože jsem si to zkalkuloval dle ceny dílů mínus Vaše průměrná marže ( kteréžto numero je domněnka zákazníka ) x minimální čas na práci a to u krámu starého 15 let, kde rez sežrala co mohla, takže povolení čehokoliv je boj… přece by si to udělal sám, jen na to nemá čas…tak proč za to někomu platit víc, než je nejlevnější nabídka za díl…

            0 0
    • Bombos3  

      Může být hůř…

      http://www.ceskatelevize.cz/…52801080519/

      0 0
    • Pepe72  

      Jestli ses na 100% domluvil na diagnostice máš jít do hádky.Možná to není tvůj případ ale spusta lidí chce diagnostiku zadara.

      0 0
      • scota  

        Utažení šroubku 1 Kč, ale vědět který šroubek utáhnout 1000 Kč ;-)

        0 0
    • Tomcat  

      Mě se líbí, jak údržbu chceme vlastně odrbat, co to nejvíc jde. Koleno si nechat vrtat pro každou korunu. Ale když kupujeme ojeté, tak by jsme velice rádi aby předchozí majitel k tomu choval jako v rukavičkách, hezky značkové pravidelné kontroly, orginální dily, pravidelné servisní intervaly…. … jo kdo chce kam

      Ale nebojte ono brzo si budeme auta jen pronajímat. Spolu s registrací jízdních kol již návrhy které k tomu povedou válí na stolech v Bruselu.

      0 0
      • Pepe72  

        Než to stihnou vládu převezmou migranti a ti más vyženou do ruska :-)

        0 0
      • Fran-tic  

        Mi to nedá nezareagovat, protože to beru osobně – skútr měl pravidelné garančky, dělal jsem si servis i sám, pravidelná péče atp. Asi i z toho důvodu už najel mnohem více, než zbytek čajny ve stejné katergorii. A ano, školu dodělávám teďka, takže si pro každou korunu nechám klidně vrtat koleno, protože moto není můj prioritní koníček, ale jen přemisťovadlo z A do B! Kdybych se nemusel během střední stěhovat úplně do ****** světa, skútr bych neřešil. I tak mi o ty prachy v prvé řadě nejde, ale o přístup.

        Už mě unavuje generalizování podobného stylu nebo to, co psal jiří.

        0 0
        • Carloss  

          založils plakací vlákno, tak co čekáš? :) není co řešit cena 4000 za nový píst a válec mi příjde v pohodě. Šel bych si to převzít, zaplatit a jen bych vyčetl servisákovi, že ste byli domluvení.

          0 0
          • Fran-tic  

            hele já to neberu jako plakací vlákno, do servisu prostě často kolo nebo auto nedávám, takže spíš jsem chtěl vědět, jestli jde v tomhle případě nějak postupovat. Už jsem velký kluk a kluci nepláčou :)

            0 0
        • Bubaaak  

          pokud si sám servisuješ skutr, pak nejspíš víš, kolik práce je s výměnou „jenom“ válce a pístu.

          Srovnání hlavy, nové těsnění, kontrola ojnice, kliky, čepu, pístní kroužky… 4k je slušná cena. Jen za diagnostiku a rozborku bych ti napálil ty dva litry jak tu někdo řikal.

          a pokud to měl dát dohromady, tak dalších 1500, takže 900 za díly jsou stejně nic :)

          O ceně se máš dohodnout před servisem, pokud cena je překročena mají tě informovat, pokud ses nedohodl, pak jak správný servis ti to vyservisoval.

          0 0
          • Čipera  

            Snad si nemyslíš, že kvůli výměně pístu a válce půlili motor aby nechali vyvážit kliku. A rovnat hlavu na 1 válcové motorce? jako proč? A pístní kroužky se vždy dávaj k novému pístu. Kdyby dělali vše co si vypsal tak to stojí 10 000,– :-D

            0 0
        • Tomcat  

          Pokud píši …jak údržbu** chceme** vlastně odrbat… není to vztažené na jednu osobu.

          0 0
    • Fran-tic  

      tak trosku update for fun…dneska jsem byl v servise, vytahnu 4k s tim, ze jako fakt moje chyba a smiren resp poucen pro priste. Sednu na skutr, ujedu kilak a pul – cti furt dolu z kopce. A opet, stejna zavada. Dotlacim skutr za hlasiteho nadavani nahoru a resim reklamaci servisni opravy. Supr :-)

      0 0
      • pepek  

        Aha. A benzín máš namazaný.

        Určitě?

        0 0
        • Fran-tic  

          součástí servisu bylo i dolití oleje, jestli narážíš na tohle

          0 0
          • pepek  

            Není uplně jasný, co tomu bylo, ale jestli to bylo zadřený, tak vyměnou válce a pístu řešíš následek a ne příčinu. Jestli je to čtyřtakt (dolití oleje), tak bych se asi napřed podíval, jestli to maže.

            0 0
      • Espen  

        Tos mu jako fakt nic neřekl? Tak to bude další 4k, to se vsadím :-D. Najde totiž novou závadu :-D. Takhle jsem lepil s prvním autem. 4× jsem ho tam vždy po dvou dnech vezl a vždy platil za další věci. To sem byl ještě mladej a blbej.

        0 0
        • Fran-tic  

          Ale jo, to řekl :) víceméně to, co jsem psal tady. Zjišťoval jsem si ceny i jinde a víceméně by to bylo nastejno. Spíše jsem zvědav, co teďka, protože to začíná být zajímavější.

          0 0
          • Concorde  

            Snad to neni u Fucika :)))

            0 0
          • Espen  

            Ti říkám, ten zas něco opraví a budeš lepit znova :-). Mě trvalo přes 10 let než jsem našel někoho, komu dám auto a on na první pokus opraví a nemám strach, že za dva dny zůstanu někde stát.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Jinak dvojtakt, poud nema separatni primazavani, se taky nesmi uplne poustet z kopce a „brzdit“ motorem…

        0 0
      • Pepe72  

        Kuva to je pech.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.