Brzdy Shimano - údržba, servis, opravy

421 nepřečtených
  • heyjoe84

    Zakládám vlákno na téma brzdy Shimano – údržba, servis, opravy. Nechť slouží i ostatním.

    0 0
    • heyjoe84  

      Brzdy BRM 355 – Na těchto brzdách jsem se zaučil, co se týče zkracování hadic a odvzdušňování. Ani jedno neproběhlo na první dobrou, stálo mě to čas a nějaké výdaje za náhradní díly (to je vpořádku, zkušenosti něco stojí). Když už se mi zdálo, že jsem to dotáhl do zdárného konce, tak jsem po zkušební vyjížďce zjistil, že jedna páka je měkčí a že je potečená kapalinou. Při zmáčknutí páky to u pístu (pístu na páce) jakoby čvachtá a je tam vidět kapalina. Myslím, že uniká tudy. Únik těsněním pod víčkem nádržky, odvzdušňovacím šroubem, nebo upevněním hadice bych vyloučil.

      Je to známá/běžná závada? Mohl jsem to nějak zavinit?

      0 0
    • heyjoe84  

      V manuálu Shimano pro montáž hydraulických kotoučových brzd (montáž hadičky k páce a třmenu) je napsáno „nedovolte, aby se hadice zkroutila“. To se prosím provede jak? Při dotahování spojovacího šroubu se hadice prostě točí se šroubem a netuším, jak tomu zabránit. Přidržet ji nemá nejmenší efekt. Třmen/páku na druhé straně jsem proto vždy odmontoval, aby se hadice odkroutila. Existuje tedy nějaký lepší postup? Děkuji

      0 0
      • tonik666  

        maly unik (vlhko okolo pustu po zime) neresim.

        hadice se mi pri dotahovani prevlecne matky nekrouti, proc by mela? normalne zkracuji s pakami na riditkach. slx675, xt785

        0 0
        • heyjoe84  

          https://www.youtube.com/watch?…

          Prováděl jsem stejným postupem, navíc jsem olivu namazal, jak je doporučeno v Shimano manuálu. Hadice se při závěrečné fázi dotahování vždy začala točit. Dala jednu, možná i dvě otáčky. Když jsem matici dotáhl jen tolik, že se ještě hadice netočila, tak spojem potom prosakoval olej.

          0 0
          • tonik666  

            Zvláštní…Mě se hadice neprotáčí. Co zkusit dotahnout 2×? 1× aby se olivka přizpůsobila otvoru, pak vyndat, srovnat hadici, a dotáhout znova? Dotahuju na doraz, ale abych to nestrhl, odhadem tak 8NM nebo tak něco

            0 0
      • Vilém  

        Musis si ji napred predkroutit do protismeru.

        0 0
      • Petr L2  

        V tom manualu je také info, ze se má oliva máznout něčúm mastným, pak by se točit neměla.

        0 0
      • va-bo  

        Odmontovat páku z řidítek nebo třmen z rámu, včetně uchycení hadice a točit s celkem. Je to pracné, ale hadice se nezkroutí.

        0 0
      • wilda81  

        máznu olivu, hadici chytnu v gumové rukavici a nic se netočí

        0 0
    • heyjoe84  

      Shimano Deore – po nějaké době používání (pár měsíců, nájezd řádově pouze desítky Km) jde brzda blíže k řídítkům. Při podrobnějším ohledání byl zjištěn únik menšího množství oleje dělící rovinou pod víčkem expanzní nádobky. Víčko a těsnění bylo sejmuto, a znovu, pečlivě namontováno, olej doplněn. Při zmáčknutí páčky je však pořád slyšet srkání (velmi slabě, ucho je nutné přiložit k páce). Brzda sice fuguje zjevně normálně, ale je zřejmé, že v páce je stále nětěsnost.

      Máte někdo prosím s touto závadou zkušenosti a tipy, jak to řešit? Děkuji

      PS: Nějak se s těmi Shimano brzdami pořád peru :)

      0 0
      • Vilém  

        Podle ceho je to zrejme? Podle toho srkani? Pri uvolneni paky si brzda prisava olej z expanzky, to je zrejme zdrojem toho zvuku. Mastnota na delici rovine vytsinou vznikne pri montazi a plneni, staci parkrat otrit a sledovat, zda se znova neobjevi.

        0 0
        • heyjoe84  

          No druhá brzda „nesrká“ a brzdy, které máme na dalších kolech (SLX, DB1, Gemini) taky ne. Jestli bude kapalina dále unikat, budu sledovat.

          0 0
          • Vilém  

            A tu brzdu jsi odvzdusnoval?

            0 0
            • heyjoe84  

              Ano, teď po rozebrání jsem ji odvzušňoval (předtím taky, zkracoval jsem hadice). Teď jsem tedy olej nenechal protékat, ani jsem ho netlačil stříkačkou, jen jsem přes odvzdušňvací šroub na páce dokapával olej a vytlačoval mačkáním páky bublinky. Je to přední brzda (tj krátká hadice), takže myslím, že je to spolehlivě. Dolil jsem až po vrch (odvzd. šroub nějaký olej při dotažení vytlačil).

              0 0
    • mr.a  

      na doporučení přesunuji dotaz se:

      Mám dotaz na majitele hydraulik od Shimana – nejlépe nejnovější Ultegry 8000. Koupil jsem zcela „suchý“ komplet (https://www.koloshop.cz/…t-Mount.html) – proběhla klasická instalace (zkrácení hadic, napuštění a odvzušnění systému). Přední brzda byla v pohodě hned napoprvé, zadní jsem musel ještě jednou odvzdušnit. A právě zde jsem narazil na to, že zadek levé destičky má obtisknuté kolečko od oleje (viz. foto – najeto 80 km). Olej mi při odvzušňování na třmen nevytekl – pro pořádek :-).

      Setkal se někdo s něčím podobným? Je to na reklamaci nebo pouze kolem pístku unikla přebytečná kapalina ze systému?

      Radu typu: neřešit – jezdit, v případě brzd neberu :-)

      0 0
      • novas752  

        Ja bych to reklamoval. Netesni pistek a s tim nic neudelas. Pri kazdem zabrzdeni trochu prochcije.

        0 0
      • Vilém  

        Ocisti desku, ocisti pistek, nejaky cas jezdi a pak to prekontroluj. Pokud to bude pretrvavat, tak reklamuj.

        0 0
      • SudPiva  

        Měl jsem podobný problém, teď už je to v pohodě. Ale myslím že první 1000km to tak bylo no, co jsem kontroloval.

        Navázal bych otázkou…je normální že pravý pístek(sledováno zezadu od kola) ma asi tak o polovinu kratší dráhu pohybu? Myslím že by to tak být nemělo – vyměnit brzdu? nebo přetěsnit? – PS.: poslední dobou mě trošku trápí špatné brzdné vlastnosti vzadu

        0 0
        • novas752  

          Jestli máš vystředěnwj třmen vůči kotouči, nemélo by se to stávat. Vyndáš kotouč a destičky, trochu si vymačkáš pístky a jejich stěny očistíš sprejem na brzdy + utěrkou apod., pak je zase zatlačíš zpátky. To by mělo pomoc. Jinak rozebrat třmen no.

          0 0
        • allrose  

          také to dělalo a jeden byl malinko křivě a po cestě „přidíral“,po srovnání ok

          0 0
    • goofy  

      Vykopu mrtvolu:

      Brzdy Shimano Saint, hadice by měla být nějaká SM-BH90SBLS…

      Bude sedět tato oliva? Předpokládám že ano, ale za zeptání nic nedám. :-)

      0 0
    • Cemik  

      Ahoj hoši, trošku mi blbě chodí Pistek na zadním třmenu (M615). Chci ho pročistit a promazat. Čím to mazete? Stačí normálně jenom min. olejem co doplňuji do brzd nebo to mám vzít silikonovou vazelínou? Diky

      0 0
      • goofy  

        Nemazat ničím.

        0 0
        • MatS  

          A proc ne? Jak chces rozchodit zatuhly pistek? Vzdyt se to tak normalne dela. Na vatovou tycku se kapne olej a potrou se boky vyjeteho pistku a pak se rozhybe. Pote se vse utre a vycisti, takze nehrozi zamasteni desticek. Dela se to samo bez desticek.

          0 0
          • goofy  

            Tak při čištění dejme tomu, ale pak všechno dobře vytřít a pístek zatlačit. Pístky mají být v gumovém těsnění nasucho.

            0 0
            • Mr.Duck  

              This.

              Malokdo si uvedomuje, ze pistek u brzdy v tesneni neklouze, ale tesneni se „ohyba“ (https://www.mgexp.com/…re_seals.jpg).

              Pistek v tesneni klouze jen tim ze se ojizdi desticky, aby se prizpusobil kdyz „ohnuti“ nestaci, a pak zustane vysunuty podle toho jak se posunul minus ten ohyb.

              V praxi to namena, ze namazany pistek muze klouzat prilis lehce, namisto ohnuti (napnuti, jakkoliv tomu chcete rikat) se v tesneni posune a pak ho nema co vracet, takze paradoxne namazany pistek se muze vracet hure nez suchy.

              0 0
    • MatS  

      Mineralni olej co davas do brzd.

      0 0
    • Lister  

      Kompletní výměna oleje – nechat protéct svrchu nebo protlačit zespodu?

      Brzdy fungují, ale chtějí servis a ten olej už má 10 let…

      0 0
      • mr.nikdo  

        Delal jsem to letos. Na jednom kole po 4 letech byl olej uz cerny :(…

        Ja to nechal vytect spodem a potom jsem zespodu tlacil novy do kalisku.

        Pak klasika odzvdusneni a kontrola.

        U zadni brzdy jsem nakonec pritahl paku Bzz paskou a nechal pres noc (otevreny kalisek). Jeste par bublinek zdrhlo.

        0 0
        • wladeq  

          A tu páku si konkrétně nechal zmáčknutou proč? Pokud si chtěl bublinky uvěznit v hlavním okruhu a nedat jim šanci dostat se do expanzky (a do kalíšku), pak to smysl mělo ;-)

          0 0
          • mr.nikdo  

            No, kdyz to nechas otevrene, tak se Ti zadne bublinky ven taky nedostanou.

            Dostavaji se ven, jen pri mackani a presneji v jednom okamziku. Co jsme si vsiml pri odvzdusnovani. Takze jsem nasel ten bod a tam to fixoval.

            Zustal ten okruh otevreny.

            0 0
            • wladeq  

              A měl jsi třeba někdy ve škole fyziku? Nebo viděl jsi někdy bublinky ve vodě? Nesnaží se třeba dostat na hladinu? Tím že tu páku mačkáš, cestujou ty bubliny tam a zpátky, tak jak cestuje ten olej. Někdy se přilepí na stěny, proto se po hadici klepe. Ten hlavní okruh se uzavře už při malém zmáčknutí, těžko říct esi byl otevřený

              0 0
              • Vilém  

                Tento postup byl a stale je doporucovan u dost typu brzd. Natlakovat pakou okruh, kratce povolit odvzdusnovak, bublinky vylitnou. Ideal je kombinovat nekolik zpusobu.

                0 0
                • Lister  

                  To ano, ale tady jde o něco jiného.

                  0 0
                • wladeq  

                  Ty ale mluvis o „zmacknout maku, povolit spodek, pritahnout, pustit paku, dolit kapalinu do expanzky a opakovat“…klasicky postup u aut, a funguje samozrejme i u kola. On ale delal uplne jina kouzla

                  0 0
                • mr.nikdo  

                  Wladeq – fyziku kdysi davno.

                  A co udelas spatne na tom, kdyz nechas celou noc okruh pod tlakem? Pak stejne paku povolis a bublinky vyletnou.

                  Zkousel jsem dalsi postup – trochu kombinace neceho, co jsem nasel na netu ;).

                  0 0
                  • wladeq  

                    Podle profilu je ti 19, tak bych byl opatrny se slovy „kdysi davno“ :D

                    Spatne to neni, ale cekat celou noc na neco neni to, co vetsina lidi chce, s ne uplne zarucenym vysledkem. Tim zes tu paku rano „pustil“ si nahnal bublinky z hlavniho okruhu do expanzky, kterou jsi ale mozna zavrel driv, nez stiihly doplout na povrch (do kalisku), a nebo taky ne…Proste ty origo servisni postupy jsou udelane tak, aby byly co nejvice blbuvzdorne…a ten tvuj neni jeden z nich. Da se to udelat jinak, jednoduseji, a s jistejsim vysledkem

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Vzhledem k tomu, ze jsem ty brzdy nedelal tak, abych za 20 minu vyjel, tak jsem mel casu dost. Asi 4 dny. Tak jsem si hral.

                      Ano.

                      A 19 mi nekdy bylo. Neboj :-D.

                      A ted si trochu rypnu – krasne rypes do mne, ale kdyz jsi odbornik pres hydrauliku, odpovedel jsi a tedy poradil Listerovi na jeho puvodni otazku?

                      Vidim, ze odpoved je tam jen 1 – moje.

                      Takze zase typicke B-F.

                      0 0
                      • wladeq  

                        A to mam sakra odpovidat na vsechny polozene dotazy na BF? Jo to jsem nevedel. Ja do tebe nerypu, to je spis trosku tavba, za ty nesmysly co jsi vyplodil ;)…

                        Odpoved na puvodni otazku listera je odspodu, protoze bublinky jdou nahoru, jak jiz vime :D a proto je tam ta strikacka

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          No spis tady machrujes a pritom nejsi schopny svou praxi a odbornosti odpovedet na zakladni dotaz. To je cele.

                          0 0
          • Mr.Duck  

            Když máš čas, zkus to. Většinou když vyměním kapalinu, tak než dodělám servis kola tak brzdu nechám staženou. V tu chvíli je jedno jestli máš expanzku zavřenou a nebo tam máš kalíšek.

            Jde o to že v systému vytvoríš tlak, bublinky se zmenší a lépe se dostanou nahoru. Pak když máš všechno ostatní hotové, nasadíš kalíšek (pořád je jedno jestli páku povolíš před tím nebo potom),a bublinky co ti zatím vystoupaly nahoru vypumpuješ z expanzky. Někdy tam jsou, jindy ne. Není to skoro žádná práce navíc a když tím můžeš udělat lepší bleed tak proč ne.

            Rozhodně to není nutnost a ani bych se tím netrápil při běžném odvzdušnění, ale když je čas tak proč ne.

            Samozřejmě ten princip je stejný u všech brzd, nejen Shimano

            0 0
      • goofy  

        Asi bych to protlačil zespodu do prázdného kalíšku, starý olej vylil a pak případně pokud by bylo třeba klasicky odvzdušnil: vrch + spodek.

        0 0
        • Lister  

          Jo k tomu se tak kloním, přijde mi to lepší s ohledem na možnost zavzdusneni.

          Jedinou nevýhodu vůči postupu vypustit a napustit tam vidím v tom že člověk musí nějak odhadnout náplň – má někdo představu kolik se do toho systému vleze?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Do 20 ml by to melo byt.

            0 0
            • Lister  

              Super . Díky. Ono to možná bude poznat i podle barvy, ale co jsem do toho naposledy lezl tak byl olej pořád hezky červený i kdyz byl už docela starý

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak já nikdy červený olej v systému neviděl, takže jo, poznal jsem podle barvy v kalíšku. :) kolik ml jsem nikdy neřešil.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Jestli ma olej 10 let, tak to budou brzdy s otevrenou expanzkou (volne pristupnou). A lepsi vedet nez vzit 5 ml strikacku a zavzdusnit si to…

                  0 0
                  • Lister  

                    Sorry za zmatení, díval jsem se a jsou to teda XTR někdy z roku 2011, takže 10 ještě nemají, ale už je to ten nový systém s odvzušnovacím portem na kalíšek.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Tak to jsme delali stejnou praci a na asi stejnych brzdach – 975 (Trail)?

                      Ja to schvalne vypustil, at vytece vsechen bordel i z pistku. A pak natlacil, at zase z druhe strany se protlaci bordel ven. Jak tam das kalisek, tak mozna uvidis rozdil v barve. Mam pocit, ze se mi to nakonec oddelilo a melo to spis 2 barvy – cernou a ruzovou.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Chyba – 985 :)

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Vím že je to trochu pozdě, ale stejně to sem napíšu.

                        Když měníš kapalinu, je lepší to protlačit nahoru než nechávat vytéct dole. Nejvíc bordelu totiž najdeš v páce mezi těsněníma na pístku, který nevyčistíš bez rozbory. Tudíž když to pustíš dolů, všechen ten bordel z páky natáhneš do systému, zatímco když to rovnou nacpeš zespoda, tak to rovnou vytlačíš ven.

                        0 0
                        • danis7  

                          Zase dole u třmenu máš nejvíc znehodnocenou brzdovou/olej vlivem tepla :) … to si nevybereš.

                          Nicméně taky měním kapalinu odspodu.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            To sice jo, ale ta ti nějak nezasviní systém když jím proteče, žejo :)

                            Nicméně myslím že to je spíš teoretický problém, zrovna Shimano kapalina má dost vysoký bod varu, myslím že čo se teploty týká tak by to fungovalo hodně dlouho :)

                            0 0
                        • doubleingram  

                          A z pistu dole neprojde bordel? Rek bych ze vic nez seshora.

                          0 0
                          • allrose  

                            to projde,ale s množstvím bordelu v páce ,nesrovnatelné množství..po 2měsících vytlačím „gumovýho hada“

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            Ještě jsem snad neviděl Shimano co by mělo ve třmenu bordel, pokud to nebyl bordel shora. Shimano kapalině moc neublížíš a přes pístky se tam obecně moc nedostává. Za to u páky je to problém, hlavně pokud ji máš mastnou když se ti třeba při odvzdušnění dostane olej zvenku k pístku (*) se tahá bordel do systému „jednosměrným“ těsněním a více méně nemáš možnost to vyčistit bez kompletní rozborky (stejný problém jako u guide/code cca každý měsíc :)).

                            Nevím o žádné páce co by měla ty těsnění řešené jinak, ale tuším třeba hope to má aspoň celkem schované, Shimano to moc neřeší. Když bych měl přes zimu čas a nudil se, možná zkusím vyrobit Shimano pístky co by byly navěky, a možná to zoufale selže :)

                            (*) pokud máš se špinavou kapalinou / bordelem v páce problém, vyplatí se páku pořádně odmastit a při odvzdušnění si dát pozor že neuteče ani kapka od kalíšku, je to docela easy udělat čistě když na to myslíš

                            0 0
          • goofy  

            Moc ne. Jedna velká stříkačka by měla stačit. A i když si myslíš, že ty barvy jsou stejné, tak jsem teď zkracoval ani ne půl roku staré Sainty, a rozdíl v barvě jsem poznal hned. :-)

            0 0
    • Saatan  

      Zdravim, da se nekde koupit tesneni a plisek expanzni nadoby brzd SLX M675?

      0 0
    • wilda81  

      Když už tu tohle téma je, tak se zeptám na ten plastový bazmek co se dává mezi pístky. Jde mi o to, že klasicky roztáhnu pístky, doplním kapalinu, pomačkám páku atd, ale vždy mám pak ve výsledku drobnou mezeru mezi pístky a tou rozpěrkou. Měla by být plastová rozpěrka natěsno když je páka volná nebo s drobnou mezerou co vznikne uvolněním páky? Nikde jsem neviděl, že by to někdo v návodech řešil…

      0 0
      • Lister  

        Není tam natěsno. Kdyby ti náhodou pistek zůstal po práci vysunutý tak se jednoduše zatlačí a tim vytlacis přebytečný olej do kalíšku.

        0 0
    • Pessinger  

      Ahoj, uvažuju o dalším tuningu Treka o brzdy SLX 7000.....na kup kole píšou že brzdy jsou odvzušnene a připravené na montáž, ale jsou k tomu dva trny a dvě olivy což mě mate ( jsou náhradní?) mám vedení po rámu a kolo servisuju sám. Zeptal bych se selsky :-) staré brzdy Shimano odmontuju a místo toho připevním nové SLXy ? Pak je tu ještě ten ispec chtěl bych ho také využít a připevnit budík na brzdu bude to vše ok…kolo mám v profilu

      0 0
      • Kouba_2005  

        Ano, jsou náhradní pro případ potřeby zkrácení hadic. Trn a oliva nelze použít opakovaně.

        0 0
        • Lister  

          Lze. Záleží na šikovnosti a taky trochu náhodě, jak moc je oliva slisovaná.

          Ale jinak máš samozřejmě pravdu.

          K původnímu dotazu – brzdy jsou sice připravené, teoreticky stačí staré sundat a nové namontovat, ale velmi pravděpodobné nebude sedět délka takže se brzdy budou muset zkracovat a na to tam jsou ty trny a olivy.

          Klidně to podle návodu zvládneš doma, nepotřebuješ žádné speciální nářadí jen ke dobré mít ten jejich orig kalíšek – dá se nahradit velkou stříkačkou, ale stojí pár korun, takže není o čem přemýšlet.

          Kompatibilita s packama záleží na typu I-spec – musíš mít stejný I spec na brzdach i páčkách.

          0 0
          • Pessinger  

            Aha tak dík za info, na to i spec nemám stejně řazení teď jsem koukal. Mám starší deore rok 2016 sl m-6000 Rapid fire s objímkou...­....tak tuning odkládám

            0 0
            • Lister  

              Objímka není problém. Navíc jsem pochopil že chceš zachovat ukazatel zařazeného převodu a to nejde dohromady s uchycením I-spec. Na I spec jediné bez ukazatele, ten jde jen s objímkou.

              0 0
              • Pessinger  

                Na budíkách nelpím, jde mi o funkci a váhu a taky abych si to mohl vlastní silou přehodit a výměna řazení bude na kole asi zásadní věc, koukal jsem a ty i spec vozis na tvý raketě

                0 0
                • Lister  

                  Pokud tě netrápí místo na riditkach a opravdu chceš nové brzdy tak prostě necháš řazení na objímce a hotovo.

                  0 0
      • unitak  

        Mám podobný / stejný dotaz…nové slx brzdy. Jak spojit hadici a brzdovou páku? Z hadice se jen sundá ta gumová koncovka, nasune se na hadici „šroub“ a z brzdové páky se vyndá „žlutá zátka“? Hadici zasunu do páky a zašroubuji?

        Nechci něco podělat, abych nemusel odvzdušňovat…zkra­covat nechci, protože brzy půjdou brzdy na nový rám, tak ať pak nemusím měnit celé hadice…raději teď budu mít trčící dlouhány :-)

        0 0
        • velwoo  

          Ako pises plus pred nasunutim sroubu este navlecies na hadicu gumenu krytku, ktoru nakoniec nasunies na paku. Ale odvzdusnil by som v kazdom pripade.

          0 0
        • Breakpain  

          Jsem zvědavý, jak vyndáš tu plastovou záslepku z páky ;)… Já nato grif nenašel a docela jsem s tím zápasil…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Ja to normalne vysrouboval :)

            0 0
            • Breakpain  

              Já myslím tu, která je pod pákou, aby nešla zmáčknout. Ale řešil jsem to na MTB, možná je to tam jiné…

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jo tohle :) Taky na MTB, ale nevybavuju si, ze bych musel vynalozit nejaky vetsi usili nebo nedejboze inteligenci, abych to dostal ven :)

                0 0
                • Breakpain  

                  Mně to nešlo vyndat ani na jednu stranu. Ať jsem pákou povolil, utáhl… docela jsem byl v koncích a vyndal jsem to nestandardně…

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Vezmu a zatáhnu.

                0 0
            • Pessinger  

              :D

              0 0
          • unitak  

            A jak jsi ji tedy dostal ven? :)

            0 0
            • Breakpain  

              Nešlo mi to nijak… rozdrtil kleštěma na atomy…

              0 0
              • Kouba_2005  

                Asi ji tam nakej cinan nestadardne narval.

                0 0
                • Breakpain  

                  A postup je jaký, že se zato normálně zatáhne a mělo by to jít ven?

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Prave ze to ve mne nezanechalo zadnou vzpominku nejakyho zapoleni, takze jsem to asi jen normalne vytahnul pri jemnem odkloneni paky od riditek.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Tak to asi někdo zarval moc hluboko, nebo nevím… tohle „tahání ježka z klece“ jsem zkoušel v milionu poloh a nic :-) …

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ono je to takový trochu divný a někdy je potřeba trochu citu nebo síly. Nevím proč, ale vždy se to dá ukecat (jako že za vteřinu dvě). Přijde mi to i docela šikovný, teď jsem čekal na rám tak se to hodí když si zašpuntuješ brzdy. A bez tý zarážky akorát se špuntem v páce za ní vezmeš a špunt letí všude kapalina taky :D

                        0 0
        • unitak  

          Ještě jeden dotaz…co je toto viz foto? Z manuálu jsem pochopil, že to je něco jako podložka pod šroub, aby se neuvolňovaly šrouby, které drží třmen…Nechápu proč je pak ale u každého třmenu jen 1×???

          0 0
          • tomxxx  

            Je to **********. Přesně jak píšeš. Aby se neuvolnil šroub třmenu.

            0 0
            • unitak  

              Takže zbytečnost…asi to tam nikdo nedává co?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Já jo, ale jak píšu níž, je to pojistka, když máš loctite a občas si zkontroluješ šrouby tak to není potřeba, nicméně nevidím důvod to ne použít. Leda by ti vadila ta váha :D

                0 0
          • Mr.Duck  

            Protože na druhém šroubu by se ti to při povolení otočilo do kotouče, u toho horního se to zastaví o třmen. Je to jen pojistka, brzda s jedním utaženým šroubem tě zastaví stejně jako se dvěma (ne že bych to doporučoval!), ale s nula šroubama blbě :)

            0 0
            • unitak  

              Pořád ale nějak nechápu ten smysl / princip té pojistky…asi jsem natvrdlý :-) když se uvolní šroub a vypadne že třmenu, tak snad vypadne i ta pojistka.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Ma to drazkovani odpovidajici drazkovani na hlave sroubu = sroub se nevytoci.

                0 0
          • Kouba_2005  

            Vyhodit :)

            Je to pro pripad, aby se ti nepovolil sroub drzici trmen a ten neupadl. Srouby jsou s lepidlem, tohle udelatko tam nemam, nikdy se mi sroub nepovolil. Za me zbytecnost.

            0 0
          • Pessinger  

            Zrovna včera jsem to schválně utrhl, první pokus lehce to sundat nevyšel a grif se mi nechtělo hledat

            0 0
        • unitak  

          Ještě jeden stupidní dotaz…dělám něco takového poprvé, tak ať to nedo…

          Je to normální dotažení, že je ještě vidět závit? Dělám to dle doporučení 7nm a více mě to nechce pustit. Tak jestli ne nějak řešit a nebo zakrýt tou gumovou krytkou a je to ok.

          Díky

          0 0
          • Vilém  

            Ano, zavit muze normalne koukat ven z paky.

            0 0
          • Breakpain  

            Ano, kouká to, neboj, hlavně to nervi nějak extra ;-) …důležité je před montáží máznout olivu vazelínou – pokud jsi to neudělal a nepoteče to, tak to samozřejmě neřeš ;)

            0 0
    • mr.nikdo  

      Mozna jeden dotaz do plena. Co delate se starym olejem – kam ho davate na recyklaci/lik­vidaci?

      0 0
      • wilda81  

        Nosím do sběrného dvora.

        0 0
      • krabica  

        Mám 5L dózu a zatím jsem ji nenaplnil, ale až to někdy přijde, tak to hodím do sběrného dvora.

        0 0
      • Lister  

        Taky mne to napadlo. Ale raději se neptal, protože pravdivá odpověď by ve většině případů zněla – liju do umyvadla.

        0 0
        • mr.nikdo  

          A to je to, co nechci (umyvadlo). Navic ho ani ve sklepe nemam :-D.

          Je pravda, ze brzdovka – te je malo. Ale kdyz udelas 1–2 velke servisy na Rebe, tak uz jsme v oblasti 250 ml… A to uz neni tak malo.

          Wilda – diky za info ;-).

          0 0
      • goofy  

        Sbírám do dvoulitrovky (olej ze sekačky, výměny náplní ve vidlici, odvzdušňování, atd.), a když je to plně, tak hodím do sběrného dvoru. Co vyteče na zem vytřu a hodím do koše. :-)

        0 0
      • Kouba_2005  

        Jelikož v práci produkuju daleko víc vyjetého oleje, ať motorového, převodového či hydraulického, tak ty trošky z kola přicmrndnu do kanystrů, které odesílám na centrálu, kde to snad do umyvadla nelejou :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Použité žedidla, ojele, brzdovky,…všechno leju do nejakeho mensiho kanistru nebo flasky – treba od smesi do ostrikovaci. Jak je plna, odvezu to do sberneho dvora…

        0 0
    • Espen  

      Tak jsem dnes nakoupil injekční stříkačky, hadičku, minerální olej, teflon pásku a zítra se prvně pustím do výměny :-D.

      Plán je takový. Na třmenu vypustim starou a pak natlačím spodem novou.

      Sem na to zvědavej

      0 0
    • Roxteedy  

      Kamaradi, napadne vas, kde sehnat horni sroubek na packu brzd shimano? Jak se misto nej sroubuje odvzdusnovaci kalisek? Hledal jsem po eshopech a nic…

      Zlomil se mi v nem imbus…

      Konkretne jsou brzdy MT200, ale myslim ze bude stejny vsude…

      0 0
      • Vilém  

        Zlomil imbus? V tomto sroubku?

        0 0
        • filipino_23  

          ked to nejde silou, ide to este vacsou silou. pripadne papierovy imbus

          0 0
          • krabica  

            Přitom se má jen lehounce dotáhnout na 0,5–1Nm… :-)

            0 0
          • Roxteedy  

            B je spravne.

            Blbec jsem to vzal tou stranou kde je vyfrezovana bambulka. Nenapadlo mne, ze to cinan udelal i na tomto rozmeru. Ani to nechtelo silu. Myslel jsem, ze jsem se jen netrefil

            Chybama se clovek uci…

            0 0
            • filipino_23  

              nejde to vytahnut magnetem alebo vyfuknut stlacenym vzduchem?

              0 0
              • Roxteedy  

                Nemyslim. Sel tam celkem na tesno

                0 0
                • atty  

                  Malou kapku kvalitního sekunďáku na nějakej silnější drát nebo něco pevného, do těch 2.5mm (nebo kolik je ten imbus).

                  Minutku podržet a pak opatrně zkusit vytáhnout (už jsem to párkrát podobně vytahoval – například zalomený šroubky v noteboocích apod). Tady by to mělo bejt snažší, že nemusíš šroubovat, ale spíš opatrně viklat a tahat nahoru.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    Dik. Zkusim

                    0 0
                    • atty  

                      Hlavně fakt jen kapičku a trefit se jen na zalomenej imbus. Pokud to lepidlo zateče mezi stěnu díry na imbus ve šroubu a ten jeho zbytek, tak je to fakt konečná :)

                      0 0
      • TomPub  

        Cus, ted sem zrovna menil jednu paku, takze ho mam, daruju.

        A ted jeste ja dotaz, menil jste nekdo ciste jen paku? Mam mrtvou XT brzdu s dobrou pakou a kamarad dobrou SLX brzdu s ohlou pakou, takze bych mu ji dal, jde to vymenit?

        0 0
    • ceo  

      Co se stane, když ne kotouče 56 (Resin only) dám sintrované desky? Jen se rychle ojede, nebo bude problém se šponama a funkčností, nebo něco jiného?

      0 0
      • Esi  

        Někde to tady bylo vyfocené, byl to kotouč s kulatýma dírama a bylo to okolo těch děr normálně vytrhané, tak že jako nějaká velká nouzovka to jde asi použít ale ten kotouč zničíš asi velmi rychle

        0 0
    • Sul  

      Ahoj. Vcera sem na brzdach menil desky. Bylo to na zaver servisniho odpledne, takze uz bez zajmu a pozornosti. Na zadni brzde sem roztahl pistky aby se vesel kotouc k novejm deskam a kapalinu sem jaksi protlacil ven, viz foto. Propousti to stale. Co je spatne, pripadne na co si dat pozor nez paku rozeberu?

      0 0
    • UndeR_Ondra  

      Ahoj, uměl by mi někdo vysvětlil, k čemu ja na brzdovém třmenu tahle zátka? Už se mi asi dvakrát stalo, že mi právě přes ni začal třmen protékat. Díky!

      0 0
      • novas752  

        odvzdušňovací/plní­cí port, pod zátkou je takový čuček na kterej se nastrčí hadička od stříkačky a potom se otevře ventil uvnitř 3mm inbusem na spodku té válcové části vlevo od zakroužkovaného místa. Takže zkontroluj jestli ten šroub není uvolněný, s citem ho dotáhni, zátku vyloupni, vysuš to pod ní, dej jí zpět a sleduj jestli to bude rosit dál.

        0 0
    • UndeR_Ondra  

      Jestli tomu dobře rozumín, tak ventil se otevírá tím imbusem na který ukazuje modrá šipka ano?

      0 0
      • novas752  

        áno. Normální pravý závit, po směru hodinových ručiček utahuješ.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Že to tam mam obrácené? Ztratil jsem špalek

      0 0
    • gemini  

      Páka Sh. Ultegra 8070 – z ničeho nic se mi začala propadat brzdová páka. V servisu mi doplnili trošku kapaliny a na chvíli dobrý – nicméně po týdnu opět stejný problém – sice stačí párkrát zapumpovat a je to ok, ale na druhý den znovu stejný problém. Je to zavzdušněný, nebo se mám připravit na něco horšího?:-)

      0 0
      • novas752  

        Buď je to odvzdušněný blbě nebo si to někde přisává vzduch = pravděpodobně i pouští kapalinu = zkontrolovat vnitřek třmenu, vstup hadice do třmenu a do páky, páku samotnou, jestli někde neni mastná.

        Podle výsledku buď pořádně odvzdušnit (stříkačkou od třmenu do kalíšku v páce), nebo řešit co s netěsností.

        0 0
        • gemini  

          Olej jsem nezaznamenal, desky jsou suchý. Zkusím to ještě jednou řádně prolézt. Odvzdušnění proběhlo jen pumpováním páky s nasazeným kalíškem s olejem – bez stříkačky v třmenu. Vhledem k tomu, že to pak fungovalo ok, považoval jsem to za správný způsob:-)

          0 0
          • novas752  

            Bublinka se mohla dostat jen do expanzky a pak z ní zase utýct do okruhu. Například jestli kolo skladuješ v jiné poloze.

            Pořádný odvzdušnění bude jistota, jestli se pak problém objeví znovu, bude potřeba buď přelisovat konce hadice, nebo vyměnit páku/třmen pro netěsnost.

            0 0
    • p0waa  

      Ahoj, u brzd BR-RS505 jsem při centrování třemnu vůči kotouči narazil na problém s pístkem. Po vyndání destiček se hýbal jen patrně a při zmáčknutí páky docházelo k prosakování oleje (viz. foto). Zkusil jsem ho jemně zatlačit do třmenu, kladl značný odpor a bylo slyšet drhnutí jakoby takové broušení. Je možné ještě pístek rozhýbat, utěsnit a třmen používat dál, aniž bych musel kupovat nový?

      0 0
      • Vilém  

        Pokud slysis brouseni, tak je asi pistek rozdrceny.

        0 0
        • p0waa  

          Nejspíše ano. Koukám, že je výměna pístku jednoduchá, problém je ho ale sehnat samostatně i s těsněním. Máte někdo zkušenost, kde by se dal sehnat?

          0 0
          • Vilém  

            Nikde. U cinana se da sehnat duralova nahrada, ale dle meho to nema smysl. Shimano dily nedodava.

            0 0
            • p0waa  

              Hmmm, to je blbe. Novému třmenu se nejspíš nevyhnu. Pístek jsem pro zajímavost vyndal. Čím by se mohl takhle rozdrtit? Vadou materiálu?

              0 0
    • Markony  

      Otázka je zda je poškozené i těsnění ale cena pístku když jsem hledal na ZEE vyšla 3/4 ceny nového třmene .

      0 0
    • zixinis  

      Zdravím. Pár dní zpátky jsem při mytí nechal kolo tak hodinku kolama nahoru. Jaké bylo moje překvapení, když jsem potom zjistil, že se změnil chod pák. Nejspíš asi došlo k zavzdušňení. Brzdy MT200. Nerad bych kvůli tomu vozil kolo do servisu, takže by mě zajímalo, zda by stačilo řešení podle tohoto návodu: https://youtu.be/0moEXxcgB5o. To znamená jen koupit nádobku a trochu kapaliny.

      0 0
      • velwoo  

        Kup este v lekarni striekacku a sadu na infuziu, z ktorej pouzijes hadicku (odstrihnes kusok, kolko treba), dokopy tak za 20 korun a mas komplet sadu na odvzdusnenie :)

        0 0
        • doubleingram  

          A kalisek si udela z papiru?

          0 0
          • Vilém  

            Ze strikacky.

            0 0
          • velwoo  

            Citaj s porozumenim. On pisal o kalisku a tekutine, ja som pridal striekacku a hadicku, pouzijuc slovo este = komplet sada. A este na spacer sme zabudli.

            0 0
            • zixinis  

              To je v pohodě, nemusíte se tady hned hádat :) Jen bych rád věděl, zda to odvzdušním tím způsobem v odkazu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Návod najdeš na webu Shimana, chce to udělat pořádně.

                0 0
                • zixinis  

                  Fajn, díky za odpověď. Nebudu se do toho teda pouštět tímto způsobem.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zkusit to můžeš, někteří tvrdí, že jim pomohlo přikurtovat páčku přes noc s nasazeným kelímkem.

                    Mně pomohlo, až jsem si přeložil návod a prohnal olej nahoru i dolů.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono hodně záleží na konkrétním případu jak je vedená brzda. Asi málokomu se chce sundavat celé vedení brzdy, aby dostal brzdu do ideální pozice pro odvzdušnění.

                      A když se odvzdušňuje bez sundání a tedy třmen není v ideální pozici a často ani hadice (i když samotné kolo na stojanu natočíš do co nejlepší pozice), tak o to důkladnější musí být postup. Zejména u zadní.

                      Já tedy proháním olej vždy v obou směrech. Nejprve směrem nahoru, abych viděl v jakém je stavu a neposílal směrem dolu špatný olej. Nejezdím moc v bordelu, takže mívám většinou spíš úplně čistý olej. Když je více ********, tak ho proženu směrem nahoru hodně, aby se komplet vyměnil a pak dám na další krok do kalíšku nový.

                      Většinou to proženu 2×. Tedy po prvotním prohnání směrem nahoru ještě 2× dolu a mezitím jednou nahoru. Ono je to pěkně vidět, že i při druhém prohnání sem tam nějaká malá bublinka se ještě najde.

                      A samozřejmě vždy do proložit poklepáním na hadice ve více místech.

                      Ono to udělat pečlivě trvá jen o málo déle a brzdu mám pak vždy perfektní.

                      Třeba nové brzdy vždy rovnou odvzdušňuji, ještě jsem nedostal jediné Shimano brzdy, které by nebyly aspoň trošku zavzdušněné. Je pravda, že většinou si nechávám při objednávce zkrátit hadice (ne že bych si je nezkrátil sám, ale jen se mi většinou nechce s tím přidělávat práci) a je mi jasné, že na to kašlou a zrakcují bez odvzdušnění (což se jim nikdy perkfetně nepovede, aby se tam nedostal žádný vzduch).

                      0 0
              • raschi  

                V naproste vetsine pripadu ten zpusob z videa staci. Dokonce ani nepotrebujes kalisek, staci pri pumpovani pakou postupne kapat olej do zasobniku (dokud mizi). Dnes jsem zrovna montoval rozpojene MT200 a olej jsem doplnil jen tim dokapanim (kalisek sice mam, ale na tohle jednoduche doplnovani se s nim nasvini vic, nez pri tom kapani, smysl ma hlavne na kompletni vymenu oleje nebo odvzdusnovani s protlacovanim oleje od trmene)

                0 0
                • zixinis  

                  Aha. Jestli jsem odvzdušnění pochopil špatně, tak mě kdyžtak opravte, ale mě přece jde o to, abych dostal pryč bublinku jestli tam bude ne? Nějak nechápu jak tomu pomůžu, když tam budu dokapávat olej.

                  0 0
                  • MatS  

                    Pochopil si to na rozdil od nekoho spravne. Nesmi se plest odvzdusneni a preplneni. Pri rozpojeni hadice se vzdy neco malo vzduchu do obehu dostane. Bublinka se pak vetsinou presune do paky do expanzky, kde nezlobi, pokud neotocis kolo na krovky.

                    Jen kvalitne odvzdusnena brzda poskytne max vykon a bezproblemovou funkcnost. Neni to zadna veda.

                    0 0
                    • wladeq  

                      Vzduch musíš ideálně nahradit olejem, takže jste to nejspíš nepochopili oba 

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Pochopil jsi to správně. To co je na videu nemá s odzvdušněním nic společného. Možná dostane pryč jednu dvě bublinky z expanzky, ale pořádně odvzdušněné to nebude ani omylem.

                    0 0
      • Hrabex1  

        nemusi to byt zavzdusneny. Nekolikrat promackej paky a uvidis.

        0 0
        • zixinis  

          Díky za radu, ale to už jsem samozřejmě zkoušel. Páky jsou pořád měkčí než předtím.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud při operaci cíleně neroztahoval pístky a otočením kola změkne páka, tak je brzda zavzdušněná asi tak na 100% :-)

          0 0
          • Hrabex1  

            to jo, ale po promackani paky by se mel dostat do stavu pred otocenim kola.

            0 0
            • MlokCZ  

              Mohl a nemusel, záleží jak je vedená brzda. Někdy se dostane bublina zpět do expanzky snadno a někdy drží ve třmenu nebo nějakém větším oblouku hadice (zvlášť u některých full u zadní brzdy, kde vede hadice směrem ke třmenu někdy i dost směrem nahoru).

              V každém případě i kdyby se dostal do původní stavu, tak to nic neřeší. Pokud je tam vzduchu více, tak není pak nic příjemného, kdy v pořádném sjezdu najednou brzda jde až na řídítka a na první stisk vůbec nezabrzdí.

              V hodně rozbitém sjezdu se to stane hned. Otřesy posílají bubliny z expanzky kousek směrem do hadice, zmáčkneš brzdu a uzavřeš tak cestu zpět do expanzky a jsi v …

              Samozřejmě pak nové napumpování pákou zase bublinu vyžene zpět do expanzky, ale na to v takovém sjezdu fakt nemáš čas.

              Zavzdušněnou brzdu je potřba odvzdušnit vždy, ať je vzduch kdekoliv. Otočení kola je pak dobrý indikátor, že je třeba se do toho pustit.

              0 0
    • Johny_r  

      Jeden začátečnickej dotaz. Jak je to s otáčením kola vzhůru nohama? Mám první hydraulický brzdy a nechci si přidělávat starosti. Jestli správně chápu funkci, tak by to mělo být jedno, ale četl jsem různý historky, jak se kolo nesmí obrátit, jak se nesmí skladovat vertikálně atd. atd. Budu rád za info.

      Díky

      0 0
      • Breakpain  

        Je to jedno, pokud nemáš bublinky v okruhu.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pokud by měl, tak to chce odvzdušnit tak jako tak (tedy i kdyby to neotáčel).

          0 0
    • Luke96  

      Rychlodotaz.

      Kterou olivu a trn mám koupit ke zkrácení brzd Shimano SLX BR-M675 ?

      https://www.tsbohemia.cz/…d303089.html?…

      nebo

      https://www.tsbohemia.cz/…d303090.html?…

      0 0
    • Johny_r  

      Nové kolo, brzdy MT501 BR500. Každá páka má jinak dlouhý chod. Nemám s hydraulikou zkušenosti, takže se ptám, jestli to jde nějak nastavit nebo jestli to může být zavzdušněním (nepředpokládám u nového kola, které prošlo nějakým předprodejním servisem).

      Díky

      0 0
      • Roxteedy  

        Podle mně se to dělá tímto šroubkem za předpokladu, že je brzda opravdu odvzdušněná.

        Pokud máš kolo nové, je dobré po pár set km zajet na „garančku“, kde Ti tyto neduhy opraví. Ta může být placená, nebo ne, podle prodejce.

        Pokud Ti to dělá hned od začátku, tak ten předprodejní servis neproběhl správně a reklamoval bych. Vím že spousta prodejců při předprodejním prodejním servisu neodvzdušňuje. Osobně si myslím, že valná většina :)

        0 0
        • Vilém  

          Timto sroubkem se nastavuje vzdalenost paky od riditek. Chod by mohl doladit freestroke sroubkem, ktery ovsem ta paka nema.

          0 0
          • Roxteedy  

            Máš pravdu, tak jsem to taky pochopil. Že prostě šáhne dál… Možný špatně.

            0 0
      • Vilém  

        Jak velky je rozdil chodu jednotlivych pak?

        0 0
        • Johny_r  

          Ne moc, už se to srovnalo, takže asi ok. Zeptám se ale na něco jinýho. Dá se nastavit délka mrtvého chodu než začnou destičky zabírat? Prostě dostat je blíž kotouči?

          A ještě dotaz. Při zmáčknutí páky zadní brzdy v jednom momentě (už v záběru) páka malinko „skočí“ nebo jak to říct. Je i vidět, že pístek, na který tlačí, malinko poskočí. Je to minimální a možná to vůbec nemá cenu řešit, ale radši se ptám.

          0 0
          • velwoo  

            Dostat je bliz kotouci – ako som pisal: opatrne piestiky stlacanim paky kusok povysun, cim skratis chod paky.

            0 0
          • Roxteedy  

            Srovnalo samo? Takze zavzdusneny.

            0 0
            • Johny_r  

              Můžeš vysvětlit? Díky

              0 0
              • Breakpain  

                Máš tam vzduch, který cestuje… Odvzdušnit, důkladně…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jednou radíš důkladně, níže píšeš o pár vteřinách ;)

                  0 0
                  • tomxxx  

                    To se nevylučuje. Odvzdusneni shimana je na chvilku.

                    0 0
                    • Johny_r  

                      Nemám s tím zkušenost. Je k tomu potřeba celá ta sada (stříkačka, nálevka, olej…) nebo to jde nějak snadno?

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak záleží, jestli se to dělá nahoru i dolů…

                      0 0
                      • Johny_r  

                        Byl by nějaký odkaz na oba postupy nebo přímo dobrá rada? :)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Stačí navštívit stránky výrobce…

                          0 0
                          • Johny_r  

                            Návod mám přečtený. Není mi moc jasný to nahorů/dolů.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Prvně protlačuješ olej do kalíšku a pak za pomoci různých úkonů dolů.

                              0 0
                            • novas752  

                              Nahoře kalíšek, dole stříkačka. Protlačuješ opakovaně olej nahoru a pak ho roztahovánim stříkačky taháš ho dolu. V průběhu tlačení nahoru střídavě promačkáváš páku aby se vytlačily bubliny nalepený na pístu páky.

                              Třmen ideálně odmontovat od rámu a natáčet ho tak, aby díra kudy z něho proudí olej ven byla nahoře (takže při tlačení vstup do hadice nahoře, při sání vstup do stříkačky nahoře). Kdyby byla bublinka zaseknutá někde ve třmenu, takhle ji to snadněji vytlačí pryč.

                              Jedna brzda práce tak na 5 minut i s přípravou, bez praxe možná 10.

                              0 0
                      • tomxxx  

                        Otevřít odvzdušňovák dolů totiž zabere moře času.

                        0 0
                  • Breakpain  

                    Dorovnani zbytku desek… To se dělá přes kalisek a je to pár vteřin.

                    Já to dělám pořádně, protože na sjezdaku je ten olej brzy černý ;).

                    0 0
              • Roxteedy  

                zavzdušněný = odvzdušnit

                nejspíš bublinka, která „pružila“ a tímpádem způsobovala delší chod páky, odcestovala nahoru do expanzky. Tam už tenhle nešvar nezpůsobí. Ale zase se může dostat zpět. Typicky při otočení kola na řitítka a zmáčknutí brzd. Ale třeba i při nějaké manipulaci atd. A taky tam nemusela být sama.

                0 0
      • velwoo  

        Skus dat dole dosticky a zatlacit piestiky na oboch strmenoch, nech su zarovno. Ak nepomoze, opatrne piestiky stlacanim paky kusok povysun, cim skratis chod paky. Ak ani to, poriadne odvzdusnit s prislusnym spacerom. Takto by som postupoval ja.

        0 0
        • Vilém  

          …zkratis chod paky, do te doby, nez trochu ojede desky.

          0 0
          • velwoo  

            No a potom moze proceduru zopakovat. V podstate tym nahradi freestroke.

            0 0
            • Breakpain  

              Což zrovna u Shiman, kdy nasadíš kalíšek a máš vyřešeno za pár vteřin, je banalita ;).

              0 0
    • Johny_r  

      Ještě dotaz. Jak daleko má jít zmáčknout brzdová páka maximální silou (tzn silou, kterou při brzdění člověk nevyvine). Pokud to jde až k řídítkům, je to signál zavzdušnění nebo je to při použití extrémní síly normální? Díky

      0 0
      • Breakpain  

        Při extrémní sila to jde…vezmi zato normálně, jako když brzdíš… Pokud nejsi na gripu, je to ok.

        0 0
      • Roxteedy  

        Extremni silou paku urves.

        Spis za jizdy zkus maximalni brzdeni a nesmis byt na gripu…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Takove nasilne mackani brzdy je cesta, jak je vykunit…

        Mel by jit poznat okamzik, kdx se desky dotknou kotouce…ale to je o citu, ktery jeste nemas..

        0 0
    • blue.sun  

      Čím v domácích podmínkách nejsnáze zkrátit hadičku brzdy? Nechce se mi kvůli jedné výměně kupovat extra kleště…

      0 0
      • Vilém  

        Nozem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Internety z nás dělají totální manťáky.

          0 0
          • blue.sun  

            Možná… radši se zeptám, než něco zbytečně zničit. Všude doporučují kleště na hadice, ale to je rada dobrá do servisu nebo pro někoho, kdo hadice zkracuje častěji, než jednou za deset let.

            Zatím jsem do toho nijak víc nešťoural, takže nevím, jestli tu hadici nemůžu i tak poškodit.

            0 0
            • novas752  

              Jestli máš kleště na lanka/bowdeny. Jestli nemáš tak ostrej nůž, zalamovák, sekáček na maso… Je to dvouvrstvá plastová trubička s nějakym opletem uvnitř, žádný ****** s tim.

              0 0
              • unitak  

                Nebo taky třeba elektrikářské kleště na zkracování drátů jsou taky ok…ty má doma taky skoro každý.

                0 0
              • blue.sun  

                Kleště právě nemám a kupovat nechci. Zalamovací nůž mám, případně vytáhnu ze šuplíku útočnou potvoru.

                Právě kvůli tomu, že je to plast, jsem se radši ptal.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Zalamovák musíš vysunout více a může se odlomit, jistější je ostrý nůž a snažit se rovně.

                  0 0
              • Jakobo  

                Tak tema urcite ne, mnohem lepsi rez udela ostrym nozem, nejlip typ Stanley na rovne desce.

                0 0
                • novas752  

                  Čim že ne?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Klestema na bowdeny ne. Taky to uplne nedoporucuju a radsi nuz nez kleste, ale kazdymu svy, ono to taky nejak fungovat bude.

                    0 0
                    • novas752  

                      Jako stejně to pak srovná trn, absokutně rovná plocha tam neni vůbec podstatná. Samozřejmě to nemůže být řízlý jak okurka na šikmo, ale jestli je to šmiklý tim a nebo tim… Klidně bych to vzal z nouze třeba sekerou, neni to raketoplán.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Jo ja s tebou souhlasim, sekerou bych to taky seknul kdyz na to prijde, ale s nozem je to jednoduchy, cisty a Shimano to snad i doporucuje pokud nemas tu jejich (nebo jakoukoliv) tentononc s nozem uvnitr tak nevidim duvod si to komplikovat :)

                        0 0
                      • Markony  

                        No sepiš ne ja požívám tohle a je to super čistý rovný řez https://www.aliexpress.com/…0104966.html?…

                        0 0
                        • Breakpain  

                          J, mám taky, už pro ten pocit „detailisty“, že je to pěkně šmiklé jsem to musel mít ;-) …

                          0 0
                • Kouba_2005  

                  Vším co Novas napsal úplně v pohodě hadici fikne … jestli teda tazatel nemá hadice s kovovým opletem.

                  0 0
      • filipino_23  

        :-D

        0 0
    • ceo  

      Dají se někde koupit náhradní keramické pístky?

      Dnes jsem odvzdušňoval nový třmen a v zápalu boje jsem tam dal špatný klínek na 2 pístek místo 4 pístek. Lehce jsem zapumpoval – ok, pak ještě malinko přitlačil a na jednou bylo slyšet, jak něco prasklo. Zřejmě jak klínek nebyl přes celý pístek, tak šel ze šikma a praskl. I v tom chastí a kolem pístku uniká olej.

      Jde mi o pístky na 7120, nebo nemá někdo zbytečný?

      Není problém koupit nový třmen, ale jde mi proti srsti, pokud by to bylo opravitelné.

      Jak se ty pístky dostávají ven? Když to nedrží kapalinu, tak to asi ani nevytlačím.

      0 0