oplati sa menit retaz (pre nezavodnika)?

62 nepřečtených
  • misko

    tak som dumal az som vydumal ci sa oplati menit retaz pre tych co nezavodia. Skusil som vypocitat naklady na 10k km:

    ak menime:

    retaz pc 850: 9×240kc (jedna retaz na 1111km)

    ak vymenime po 10k km aj kazetu tak to je plus 290kc

    suma:2160kc (ak menime kazetu 2450kc)

    ak nemenime retaz pravidelne ale az ked sa to rosype:

    retaz pc 850: 240kc

    kazeta pg 850: 290kc

    prevodniky lx:1156kc

    suma:1686kc

    otazka je kolko to vydrzi ist bez menenia kym sa to vyderie uplne,podla mna to 10–15k km moze v pohode dat. +treba pre istotu nosit nitovacku.

    Co vravyte vy oplati sa to? Ake su vyhody a nevyhody jednotlyvzch rieseni? Je ten vypocet priblizne spravny alebo som niekde treskol blud? Kludne to mozete prepocitat podla vas.

    ceny su z kupkolo pre 8mickove radenie

    Anketa: oplati sa menit retaz pre nezavodnika?

    ano
    42x
    91%
    nie
    4x
    9%
    0 0
    • šlapatko  

      Rozdíl je jen pár stovek.Při pravidelném včasném měnění máš stále stejný chod řazení a celé řetězovky.Kde budeš shánět jetý řetěz až ten starý několikrát přerveš? Např. po 5000–6000km.Kazetu mám XT, řetězy HG53, měním na třetím zubu měrky.Řetěz mi v průměru vydrží 1400 ±.Jednou 1600 a nejrychleji jsem ho odepsal po 800km.bylo jaro a hodně sraček:-)Minulá kazeta vydržela 15000km ±.Nechtěl jsem tomu věřit.

      0 0
    • Nismooo  

      na tvojom mieste by som retaz menil, pretoze ten druhy sposob teraz jazdim ja, a po 4–6t km je stredny prevodnik a najmensi pastorok tak opotrebovany, ze kazdy jeden zub na nich je ostrejsi nez spicka nozika a retaz pri kazdom trochu silnejsom zabere priserne preskakuje.

      nitovacku nosit povazujem aj pri tom druhom sposobe za zbytocnu, lebo retaz som neroztrhol este ani raz na mtb

      0 0
      • šlapatko  

        Neboj to příjde:-D Pár řetězů jsem už přerval.V zimě při –5, 20km od baráku, budeš rád že se v baťohu válí multiklíč s nýtovačkou.V zimě vozím i placačku slivovice.Při defektu, nebo nýtování řetězu se nemrznoucí směs hodí:-D

        0 0
      • misko  

        ja som prave druhy sposob jazdil ked som este take veci ako retaz neriesil bohuzial som neviedol presnu evidenciu km. Mne sa retaz rozthnut vtedy podarilo,zanitovala sa a jazdilo sa dalej. Na prevodnikoch mi to vobec nerobilo zlobu skor na kazete, najmensie koliecko bolo tak vydrate ze retaz uz narazala na tu podlozku co rozdeluje koliecka na kazete…proste retaz uz nemala kam zapadnut tak bola trochu sikmo a asi na 2 dalsi kolieckach bol vylomeny 1–2 zuby.

        0 0
        • xshreck  

          řetěz mám na té podložce trošku vytlačený i když měním … hlavně to je vidět když tam mám hromadu špíny :)

          0 0
      • prcek2  

        Ja si jednou u hospody odřadil vepředu i vzadu tak, aby si na tom případný lapka nabil hubu než stačí uject, zapoměl jsem na to a při záběru jsem si nejen přetrhl řetěz, ale i lanko od přehazovačky. Po provizorní opravě přehazovačky nastavením dorazů na jeden pastorek (řetěz jsem si snýtoval), jsem vyrazil. Po asi 300-stech metrech jsem si vsiml, že mám píchlé kolo. To už jsem ale jen dofukoval než jsem dojel domů. Stát se tedy může všechno. I když tohle bylo mou blbostí.

        0 0
        • pstasek  

          A to je prosím jak? Sice to při extrémních převodech dělá rambajz, ale rozbít si hubu, přetrhnout řetěz a lanko šaltru?

          0 0
    • potměšilý host  

      Podle mě vyplatí, protože, když ho měníš včas, měníš dlooouho jen řetěz a kolo ti pořád perfektně funguje. Navíc při každé výměně máš luxusně čistej řetěz. Jako novej ho nikdy nevyčistíš. Když budeš jezdit než se ti to rozsype, zničíš nejdříve pastorky které nejvíc používáš, ty se přizpůsobí tomu sjetému řetězu, potom když budeš potřebovat někde v kopci zabrat a zařadíš na větší bude ti to střílet, pak se ti začne lepit řetěz na převodníky…to už není žádná radost z jízdy. Rači budu dávat častěji levnější řetěz třeba něco v úrovni IG-50, než tahat a čisti donekonečna jeden a starat se o něj. Vytahání stejně nezabráníš, jen ho trochu oddálíš.

      0 0
    • Esi  

      možná bych se podíval spíš po nějakém lepším řetězu, vozím C9 na krosce silnice polní lesní cesty sem tam nějaké to bláto, mám na tom řetězu 4OOO a je na druhém zubu tak že ještě tak 3 tisíce asi klidně dá a je to řetěz za necelejch 500kč :-) je sice novej trochu kratší tak že těžko říct jestli půjde dát na ty převody ještě jedna C9, ale určitě to vyzkouším :-)

      0 0
      • šlapatko  

        S C9 nemám žádné velké zkušenosti, ale skus ho vyměnit nyní.Po vytahání na 3 zub měrky už nesedne.Někteří tady popisovali že točí 2–3 C9 dokola.Nový C9 někdy střelí i na scela nové kazetě a převodnících.Po pár km je klid.

        0 0
        • Chiron  

          Na příští rok budu měnit komplet pohon, tak sem uvažoval, že bych taky zkusil takhle točit 2–3 C9. Jen by mě zajímalo, jestli ke každému novému řetězu máte zvlášť rychlospojku a jestli jedna přežije životnost C9. A nemáte někdo vyzkoušeno C9 s klikama Deore 2010? Předpokládám, že by to mělo být OK, ale jen tak náhodou, jestli se nějak moc nelepí nebo tak něco.

          0 0
          • Esi  

            jestli si to dobře pamatuju tak k C9 rychlospojka dodávaná není, ale je to funkční s rychlospojkou SRAM. Jestli jedna spojka vydrží 2 řetězy nevím ale asi jo proč by nevydržela jde jen o to jestli se ti vyplatí ušetřit těch 30kč za tu spojku, já raději vozím i jednu náhradní kdyby někde povolila a ztratil jsem ji, ještě se mi to teda nikdy nestalo :-)

            0 0
      • misko  

        C9 mi pojde na 8micke? Mozno ju skusim na novej kazete lebo na tuto si to podla popisu asi uz nesadne.

        0 0
        • šlapatko  

          Je to řetěz na 9kolo.

          0 0
          • xshreck  

            Jestli si pamatuju, myslím že to někdo dává na 8kolco… zase nechci někomu dávat plané naděje, muselo by se to pohledat

            0 0
          • jecnak  

            Campa sama rika, ze funguje jak na 9, tak na 8 prevodu. Sam ho vozim na 7,8,9 prevodech a bez problemu. Meduza ho dokonce vozil na silnicni desitce Shimano a taky to pry fungovalo. Jenze ten mel vzdycky kolo v punku a jeho pojeti „funkcnosti“ se od meho dost lisi.

            0 0
        • bikekralik  

          Fachá to. Odjezdil jsem na tom bezproblémů přes 8 tis. km

          0 0
    • Martyss  

      Uvažovala o točení několika řetězů?

      0 0
      • misko  

        uvazoval ale momentalne svoj financny tok sustredujem na dalsi bike.Kolko retazi tocite a po kolko mm vytiahnutia,pri­padne km ich tocite?

        0 0
        • t29  

          http://www.microhead.cz/…/image02.png

          Vezmu šupleru, nastavím něco kolem 131 mm, zasunu zuby pro měření vnitřních rozměrů mezi rolničky řetězu, napnu řetěz a změřím:

          nový řetěz má mít 132 mm.

          nový řetěz Campagnolo jsem naměřil 131,8 – 131,9 mm.

          nový řetěz Shimano jsem naměřil 132,2 – 132,4 mm.

          nový řetěz Sram se mi do rukou nedostal.

          Pokud si pamatuju dobře čísla, doporučuje se měnit řetěz při cca 132,8 mm a 133 mm už je na hranici, kdy si nový řetěz nemusí sednout. Ovšem to platí především pro Shimano řetězy, pro Campu odhaduju cca 132,4 – prostě půl milimetru vytahání je hranice, kdy si ještě nový řětěz sedne na jetou kazetu. To je taky důvod, proč se doporučuje dát jako první řetěz C9, sjet ji na těch 132,8 a pak točit třeba tři Shimana.

          0 0
          • šlapatko  

            Taky by šlo, točit 2–3 C9.Nahodím nový řetěz a při padnutí na první zub dát novou C9.Takhle to hezky honit po zoubkách bez šuplery.Než bych došel na 3 řetězech C9 na třetí zub měrky bylo by slušně najeto.Takhle musí člověk pořád něco hlídat:-(.Jezdím HG53 a mám prakticky pořád nový řetěz.

            0 0
            • Esi  

              jo to je jasný na tomhle blátě jsem najel 580 km a bylo hotovo a to to bylo jen po silnici v žádném bordelu

              0 0
          • xshreck  

            SRAM 971 měl myslím jestli se nepletu 132,2 :) HG53 132,4 C9 1­31,95

            0 0
          • jecnak  

            Uz jsem menil C9 jetou na 133 a i nova si sedla, ale jinak pravidelne max po 132.6 putuje C9 na zimaka, kde konci ve 133.

            0 0
            • duk  

              Hm, kdybych měl HG-93 měnit při 132,6, tak vystřídám za rok 20 řetězů :-/ Ten aktuální měřil 132,7 po 3 vyjížďkách v Beskydech :-(

              0 0
              • Esi  

                Nová C9 je tak o 0,5mm na těch 11 článků kratší než nové Shimano

                0 0
                • duk  

                  Že je kratší jsem věděl, ale 0,5mm to už je celkem velkej rozdíl. Je pravda že minulou C9 jsem měřil poprvé asi po 1000km a to měla něják kolem těch 132,5. Při 132,9 jsem ji dal dolu a nahodil jsem tam Sh, protože jsem předpokládal že po tak dlouhym řetězu už by si nová Kampa nesedla s kazetou. Nakonec mi na prostředních dvou pastrocích střílelo i to Shimano prvních asi 200km (Kazeta SRAM 980).

                  0 0
          • jIrI___  

            Dával jsem novou C9 na starou XT kazetu, která předtím byla jeta na HG-53 (při výměně rovných 133,0 mm) a sedla si. Sice párkrát střelila, ale čekal jsem to daleko horší.

            0 0
            • zichis  

              apropos sedla … co to vlastně znamená, co se s tím stane, jaká změna a na čem tam nastane, že to po krátké době v provozu přestane střílet? V příručce pro strojní konstruktéry jsem našel zmínku o tom, že se nemá nasazovat nový řetěz na opotřebená kola, prý na nich odchází rychlejc. Takže neobětuje se vlastně část jeho životnosti tím záběhem na jetých pastorkách?

              0 0
    • pitos  

      Kdysi jsem řetězy měnil pravidelně,teď už ne.Nechci říkat že je to tak správně ale prostě já to tak dělám.Mám k tomu různé důvody o kterých ale netřeba se rozepisovat.

      Používám řetěz HG53 a tak samo kazetu(někdy i vyšší řady,když to seženu levně),převodníky jaké zrovna seženu.

      Celý rok jezdím(někdy i déle) a potom najednou vše hromadně vyměním.Nemám přesně spočítané kolik mě to stojí ale do 1500kč se určitě vždy vejdu.

      Takto to dělám už zhruba čtvrtým rokem a na nějaké měření a pravidelné výměny kašlu a už se těším na dobu kdy používání těchto nesmyslů na kole bude nahrazeno něčím rozumnějším(vím, jde to nahradit už dnes ale buď je to ještě drahé nebo pro mě nevyhovůjící)

      0 0
      • Ricci  

        Dost podstatna informacia je, kolko km rocne najazdis…

        0 0
        • pitos  

          To jistě ano, ale tachometr nevozím takže netuším.

          V době kdy jsem ho ještě používal to bývalo tak 3–5tisíc/rok.

          0 0
          • Ricci  

            No po 3–5000km vymienat komplet je pekna hovadina,za tu dobu otocim 2–3 retaze v celkovej hodnote 400–600 CZK a ide sa dalej…

            0 0
            • pitos  

              Prostě mě nebaví se s tím pohonem *****.Neříkám že to výjde finančně lépe ale prostě se celý rok ničím nezabývám,jezdím a v zimě to vymění.

              Že se ti to zdá jako hovadina je Tvůj problém.)

              0 0
    • kejmi  

      já koupil XT kazetu, XT kliky, nový řetěz HG53 a měním řetězy po cca 750km. Zatím mám v šuplíku 6 ojetých řetězů označených 1–6 a na kole mám sedmý řetěz a už začíná občas střílet na nejmenším kolečku, když dupnu víc do pedálů… ale počítám, že si ještě sedne… vidím to tak, že ještě koupím jeden (osmej řetěz) a pak uz začnu točit ty jetý řetězy zas po 750km. Docela mě zajímá, kolik nalítám km tímhle stylem. Přijde mi to jako nejlepší řešení.

      0 0
      • Rychlej turista  

        15 000 km na kazetě, pokud ji sjíždíš rovnoměrně. Lepší je ale řetěz měnit podle měrky, než podle km.

        0 0
        • tonik666  

          Už jsem přešel na tvůj způsob. Začal jsem točit dva řetězy (PC971), teď má každý z nich asi 700 a měrka se zasekne na prvním zubu. Přikoupil jsem ještě 2× PC951 a zařadím je do cyklu.

          Řetězy měním po 250–350km (moje vyjížďky mají tak 40km, takže to není po každé:). Sundám špinavý, nandám čistý, špinavý vydrbu kartáčkem a cyklostarem a naolejovaný uložím. Jinou údržbu řetězu neprovádím (kolo ale nemám nikdy zablácené, jen zaprášené).

          0 0
        • StuntJ  

          Mno nevím, já točím HG 53 po 600km a zdá se mi že se ten řetěz vytahá vždy stejně – nezávisle na to jak byl ježděn, takže i počet km je vcelku spolehlivý indikátor výměny …

          0 0
    • black.horse  

      Napíšu Ti první co mě napadlo: pokud seš na tom finančně tak blbě, že musíš řešit otázku výměny řetězu a úspory dle Tvých výpočtů bajvoko pětikilča na 10tisíc km, tak radši choď pěšky a vyser se na cyklistiku;-)

      0 0
      • kubad  

        :-)

        0 0
      • jecnak  

        Nebo jezdit na silnicce, to vyjde levnejs jak boty v prepoctu na km :-D

        0 0
      • misko  

        niesom na tom tak blbo:) keby som sa na to chcel ****** nezakladal by som tu thread:) len ma tak napadlo ze ak by sa dalo usetrit tak preco neusetrit:)

        0 0
        • kubad  

          když budeš sedět doma a vymýšlet jak ušetřit bude ti kolo stát a nebudeš mít žádné náklady, nejlepší cesta jak ušetřit!

          0 0
        • scret  

          ja to delam tak, ze uz radsi ani nejezdim, kola se mi valej doma… ale usetrim, vsechno krasne jak novy, parada, doporucuju:)))

          0 0
    • weekend warrior  

      záleží asi na pohledu na věc, ale myslím si, že se sjetým řetězem ti nebudou ideálně fungovat tvoje méně používané pastorky, obvzlášť při extremním/neob­vyklém zatížení/přeřazení. Bude to pravděpodobně všelijak rachtat atd…haluz.

      Nic pro mě, ale já mám rekord na řetěz v prdeli již po 376km(sporttrack): nečistím řetěz(kladky ano, aby to prolezlo), jen mažu, aby řetěz nezvonil a nešustil všude tam kde není bahno/vlhko(pře­jezdy po silnici) a bahno je jinak všude:))))))

      0 0
    • xshreck  

      Jak tu psali, na ojetém řetězu jezdit je fakt utrpení … čekat kdy se to trhne v záběru bych teda nechtěl. A řazení… atd atd :-) mno potěš koště. Bych si vždycky oddychl že jsem z toho kola sesedl.

      0 0
    • t29  

      řetěz HG-50 = 200 Kč

      kazeta HG-30 7sp. = 200 Kč

      10000 km/400 Kč = 4 hal/km

      řetěz vytahaný na 135,5 a furt to zabírá a řadí bez střílení :)

      0 0
      • baron  

        Dělám to podobně, řetězy neřeším, jak sleze na jaře břečka – výměna kazety a řetězu. Letos

        Řetěz HG40 … 140kč

        Kazeta HG40 8sp. … 190kč

        Řetěz neměřím, řadí to v pohodě, další výměna zase tak v březnu, momentálně najeto lehce přes 4tkm – do března tipuju k 6tkm.

        Beztak je to všude samé blátíčko nebo písek, to bych musel měnit řetěz snad každých tisíc km.

        0 0
      • xshreck  

        :-) ale jezdíš jen do práce ne? :) a do města…

        0 0
      • Rychlej turista  

        Takhle do mrtva dojíždím starou veteš na plečce. Hodně to snižuje celkové náklady na 1 km :-)

        0 0
        • t29  

          Na to snižování nákladů se taky chystám, napřed ale musím amortizovat X.7 gripshifty, X.5 hazku a smyk a nové zadní kolo :) Aspoň teď budou všechny kola na 9sp :)

          0 0
    • vlasto  

      jezdim rocne 8tis km, 90tis vyskovych metru, retez nemenim, jednou za dva roky vymenim cely pohon. Vyjde to levnejs, radi to v pohode, vymena prichazi pri prvnim ustreleni retezu.

      0 0
    • rš2  

      :-)

      0 0
    • Volf  

      Kupuju levné řetězy / IG 51 nebo cenový ekvivalent na Bikestore, protože tam si to mohu bez problémů osobně vyzvednout /a měním je při 132,7 mm. Životnost kazety XT a věnců XT je potom skoro věčná. Výhoda je, že ti to řadí všude stejně a jako nové. Nevýhoda žádná.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.